eitaa logo
کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
329 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
123 ویدیو
469 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال پژوهش @alzahranasr_pajohesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi
مشاهده در ایتا
دانلود
1_712518974.apk
15.28M
📜 فیش جامع فاطمیه نرم افزار 📚 کتابخانه 📃 فیش منبر 📃 فیش مرثیه 📃 محتوای ناب منبر 📋 شبهات و سوالات @maktabmoghavemat_negareh https://eitaa.com/maktabmoghavemat_negareh 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🏴🏴🏴🏴 بسم الله الرحمن الرحیم آجرک الله یا بقیه الله اعظم الله اجورنا و اجورکم 🔰زیارت مجازی حرم رسول الله(ص) و ائمه مطهر بقیع 🔰 مسجد النبی https://www.panoman.ir/fa/%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AD%D8%B1%D9%85-%D8%B1%D8%B3%D9%88%D9%84-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%B5 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🔰 سالروز فرار شاه معدوم و نگاهی به کتاب شب ظلمانی شاهنشاهی برگرفته از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی 🔰 ۲۶ دی‌ماه سالروز فرار محمدرضا پهلوی، شاه معدوم از ایران است،‌ اتفاقی که منجر به سقوط رژیم منحوس پهلوی دوم شد. در حالی که انقلاب اسلامی با گذشت ۳۹ سال، محکم تر از گذشته به حرکت خود ادامه می‌دهد، رسانه‌های بیگانه در حرکتی هدفمند،‌ می‌کوشند چهره‌ای موجّه از خاندان فاسد پهلوی و عملکرد آنان ارائه دهند. 📜 در چنین روزی به بیانات حضرت امام خمینی(ره) درباره ماهیت رژیم پهلوی استناد می‌کنیم تا چراغ راه و تذکری باشد برای نسلهای جدید که روزهای حاکمیت ستم شاهی را درک نکرده‌اند: 🔰 "...ملت ایران شاه را می‌شناسد که اوست اساس تمام خرابی‌ها و خیانت‌ها و جنایت‌ها، اوست که ابرقدرت‌ها را بر شؤون سیاسی و اقتصادی و نظامی و فرهنگی کشور مسلط نموده و با مهلت دادن به او کشور از دست می‌رود. این طرح‌های خائنانه مملکت را به نیستی تهدید می‌کند، این طرح‌ها از حلقوم طرفداران آمریکاست. ملت غیور ایران بپاخاسته تا کشور را از پرتگاه نیستی نجات دهد و دست غارتگران را کوتاه کند و طرح های خائنانه را بر هم زند. (پیام حضرت امام خمینی(ره) به  مناسبت کشتار وحشیانه رژیم در دانشگاه، ۱۴ آبان ۱۳۵۷، صحیفه نور جلد ۳ صفحه ۱۵ 🔰 همچنین رهبر معظّم انقلاب اسلامی درباره‌ی ماجرای فرار شاه از ایران، چنین می‌گویند: "روزی که محمّدرضا از ایران فرار کرد، در واقع رژیم پادشاهی از بین رفته بود. او دید ماندنش دیگر فایده‌ای ندارد [فرار کرد]... نظام پادشاهی در ایران پوک شده بود. به خاطرِ چه؟ به خاطرِحضورمردم. مردم به چه خاطر به میدان آمدند؟ به خاطر دین‌. چون شعار، شعارِ اسلامی بود؛ چون پیشوایان، پیشوایانِ اسلامی و روحانیونِ مورد اعتمادِ مردم بودند. این انقلابِ استثنایی، این گونه پدید آمد و به پیروزی رسید. به تعبیری دیگر، انقلاب ما به برکت حضور مردم شکل گرفت؛ مردمی که حضورشان در صحنه، ناشی از اعتقادات دینی بود (۱۴بهمن ۱۳۷۳) 📗 به همین مناسبت اثر ارزشمند «شب ظلمانی شاهنشاهی» برگرفته از بیانات رهبر معظّم انقلاب درباره‌ی حکومت‌های پادشاهی ایران معرفی می‌شود. کتاب «شب ظلمانی شاهنشاهی» از ۵ فصل تشکیل شده است که هر کدام از آن با بهره‌گیری از بیانات رهبر انقلاب به بخشی از دوران پهلوی و قاجاریه و مفاسد و جنایات آنها می‌پردازد. 📖 کتاب از بحث «نظر اسلام درباره‌ی سلطنت و تفاوت آن با نظام ولایت در اسلام» از منظر معظّمٌ‌له شروع می‌شود و در ادامه به «مفاسد دوران سلطنت ۲۵۰۰ ساله و به مفاسد مشترک دوران قاجاریه و پهلوی» می‌پردازد. مطالعه‌ی این کتاب باعث می‌شود فضای جدیدی در ذهن مخاطب ایجاد ‌شده و زمینه‌ای برای تشویق مخاطب به جهت مطالعه‌ی بیشتر فراهم بیاید. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه‌ی این کتاب با ۵۰ درصد تخفیف ویژه به مدت پنج روز اینجا را کلیک کنند. http://book-khamenei.ir/index.aspx?pageid=128&newsview=232 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 📜 متن خطبه 🔰 قسمت هشتم ✨وَ أَنْتُمْ فِي رَفَاهِیَّة مِنَ الْعَیْشِ، وَادِعُونَ[۸۱] و این در حالی بود که شما در رفاه و خوشگذرانی، آسایش، ✨فَاکِهُونَ آمِنُونَ، تَتَرَبَّصُونَ[۸۲] بِنَا الدَّوَائِرَ،[۸۳] نعمت و امنیت بسر می بردید و انتظار می کشیدید که برای ما (اهل بیت «علیهم السلام») حوادث ناگوار ✨وَ تَتَوَکَّفُونَ[۸۴] الأَخْبَارَ پیش آید و توقّع شنیدن اخبار (بد درباره ما) داشتید ✨وَ تَنْکُصُونَ[۸۵] عِنْدَ النِّزالِ،[۸۶] وَ تَفِرُّونَ عِنْدَ الْقِتالِ؛ و هنگام جنگ عقب نشینی می کردید و از نبرد فرار می کردید! [فاطمه (س) خیانت مهاجران و انصار را در «سقیفه» گوشزد می‏کند] ✨فَلَمَّا اخْتَارَ اللهُ لِنَبِیِّهِ [صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ و آله] دارَ أَنْبِیَائِهِ اما هنگامی که خداوند سرای پیامبران را برای پیامبرش برگزید ✨وَ مَأْوی أَصْفِیَائِهِ، و جایگاه برگزیدگانش را منزلگاه او ساخت، ✨ظَهَرَتْ فیکُمْ حَسِیکَةُ[۸۷] النِّفَاقِ، ناگهان کینه های درونی و آثار نفاق در میان شما ظاهر گشت ✨وَ سَمَلَ[۸۸] جِلْبَابُ[۸۹] الدِّینِ، و پرده دین کنار رفت. ✨وَ نَطَقَ کَاظِمُ [۹۰]الْغَاوِینَ،[۹۱] وَ نَبَغَ[۹۲] خَامِلُ[۹۳] الأَقَلِّینَ، گمراهان به صدا درآمدند و گمنامان فراموش شده، سر بلند کردند. ✨وَ هَدَرَ فَنِیقُ[۹۴] الْمُبْطِلینَ، نعره های باطل برخاست ✨فَخَطَر[۹۵] فِی عَرَصَاتِکُمْ،[۹۶] و در صحنه اجتماع شما به حرکت درآمدند. ✨وَ أَطْلَعَ الشَّیْطَانُ رَأْسَهُ مِنْ مَغْرَزِهِ[۹۷] هَاتِفاً بِکُمْ، شیطان سرش را از مخفیگاه خود بیرون کرد و شما را به سوی خود دعوت نمود ✨فَأَلْفَاکُمْ لِدَعْوَتِهِ مُسْتَجِیبِینَ، وَ لِلْغِرَّةِ[۹۸] فِیهِ مُلَاحِظِینَ، و شما را آماده پذیرش دعوتش یافت و منتظر فریبش! ✨ثُمَّ اسْتَنْهَضَکُمْ فَوَجَدَکُمْ خِفافاً، سپس شما را دعوت به قیام کرد و سبکبار برای حرکت یافت! ✨وَ أَحْمَشَکُمْ فَأَلْفَاکُمْ غِضاباً، شعله های خشم و انتقام را در دل های شما برافروخت و آثار غضب در شما نمایان گشت ✨فَوَسَمْتُمْ[۹۹] غَیْرَ إبِلِکُمْ، وَ أَوْرَدْتُمْ غَیْرَ شِرْبِکُمْ، و همین امر سبب شد بر غیر شتر خود علامت نهید و سرانجام به غصب حکومت پرداختید . ✨هَذَا وَ الْعَهْدُ قَرِیبٌ، وَ الْکَلْمُ[۱۰۰] رَحِیبٌ،[۱۰۱] در حالی که هنوز چیزی از رحلت پیامبر نگذشته بود، زخم های مصیبت ما وسیع ✨وَ الْجُرْحُ[۱۰۲] لَمّا یَنْدَمِلْ[۱۰۳]، و جراحات قلبی ما التیام نیافته ✨وَ الرَّسُولُ لَمّا یُقْبَرْ. إبْتِدَاراً زَعَمْتُمْ خَوْفَ الْفِتْنَةِ و هنوز پیامبر (صلی الله علیه و آله) به خاک سپرده نشده بود، بهانه شما این بود که «می ترسیم فتنه ای برپا شود!» ✨ (أَلَا فِي الْفِتْنَةِ سَقَطُوا وَ إنَّ جَهَنَّمَ لَمُحِیطَةٌ بِالْکَافِرِینَ)[۱۰۴] و چه فتنه ای از این بالاتر که در آن افتادید؟ و همانا دوزخ به کافران احاطه دارد. ✨فَهَیْهَاتَ مِنْکُمْ! چه دور است این کارها از شما! ✨وَ کَیْفَ بِکُمْ؟ وَ أَنّی تُؤْفَکُونَ، راستی چه می کنید؟ و به کجا می روید؟ ✨وَ کِتَابُ اللهِ بَیْنَ أَظْهُرِکُمْ اُمُورُهُ زَاهِرَةٌ[۱۰۵] [ظَاهِرَةٌ]، با این که کتاب خدا قرآن در میان شماست، همه چیزش پر نور، ✨وَ أَعْلَامُهُ بَاهِرَةٌ[۱۰۶]، وَ زَوَاجِرُهُ لَائِحَةٌ، نشانه هایش درخشنده، نواهی اش آشکار، ✨وَ أَوَامِرُهُ وَاضِحَةٌ، قَدْ خَلَّفْتُمُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِکُمْ، اوامرش واضح، اما شما آن را پشت سر افکنده اید! ✨أَ رَغْبَةً عَنهُ تُرِیدُونَ؟ أَمْ بِغَیْرِهِ تَحْکُمُونَ؟ آیا از آن روی برتافته اید؟ یا به غیر آن حکم می کنید؟ ✨بِئْسَ لِلظّالِمِینَ بَدَلا. آه که ستمکاران جانشین بدی را برای قرآن برگزیدند ✨وَ مَنْ یَبْتَغِ [۱۰۷]غَیْرَ الإسْلَامِ دِیناً فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْهُ و هر کس آیینی غیر از اسلام را انتخاب کند، از او پذیرفته نخواهد شد ✨وَ هُوَ فِي الآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِینَ)؛[۱۰۸] و در آخرت از زیانکاران است. ✨ثُمَّ لَمْ تَلْبَثُوا[۱۰۹]إلاّ رَیْثَ [إلی رَیْثَ] أَنْ تَسْکُنَ نَفْرَتُها، آری، شما ناقه خلافت را در اختیار گرفتید، حتی این اندازه صبر نکردید که رام گردد ✨وَ یَسْلَسَ [۱۱۰]قِیَادُها،[۱۱۱] و تسلیمتان شود، ✨ ثُمَّ أَخَذْتُمْ تُورُونَ[۱۱۲] وَقْدَتَهَا[۱۱۳] ناگهان آتش فتنه ها را برافروختید
[۸۱] جمع «وادع» آسوده خیالان، تن آسایان [۸۲] انتظار می کشیدید [۸۳] جمع دایره، حوادث نامطلوب [۸۴] توقع داشتید [۸۵] از آن خیری که به طرف آن رفته بودید بر می گشتید. [۸۶] رویارویی دو طرف در جنگ [۸۷] خار، کینه و عداوت در دل [۸۸] پوشیده شد [۸۹] روپوش [۹۰] ساکت، خاموش [۹۱] گمراهان، «کاظم الغاوین» گمراهان خاموش [۹۲] ظاهر شد [۹۳] ساقط، زبون، گمنام [۹۴] رئیس ارجمند [۹۵] خطر، دم جنبانیدن حیوان و به راست و چپ زدن آن. [۹۶] ساحت ها [۹۷] جای خزیدن [۹۸] خدعه [۹۹] از «وسم» اثر داغ کردن حیوان با آتش [۱۰۰] جراحت و زخم [۱۰۱] وسیع، گشاد [۱۰۲] زخم [۱۰۳] جراحت، هنوز بهبودی نیافته [۱۰۴] توبه، آیه ۴۹ [۱۰۵] از «زهر» درخشان، فروزان [۱۰۶] نور چهره و غالب [۱۰۷] طلب کند [۱۰۸] آل عمران، آیه ۸۵ [۱۰۹] درنگ نکردید، از «لبث» درنگ نمودن [۱۱۰] آسان شود [۱۱۱] ریسمانی که با آن حیوانی را بکشند [۱۱۲] آتش جنگ را روشن کردید [۱۱۳] بر وزن «تمرة» شعله 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📕 نقطه های خیالی ✍ شیرین زارع پور 📚 ناشر: دیدمان 📖 معرفی کتاب کتاب در ۴۵۶ صفحه و هفت فصل از سوی انتشارات دیدمان به زیور چاپ آراسته گردیده است . 📕 عنوان کتاب از این بیان رهبر معظم انقلاب انتخاب شده است . من با مذاکره کردن مخالف نیستم؛تا هر وقت می خواهند مذاکره کنند. من معتقدم باید دل را به نقطه های امید بخش حقیقی سپرد نه به نقطه های خیالی، آنچه لازم است این است. ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ نقطه های خیالی، باور مفید بودن "رابطه با امریکا" و مهم تر از آن، باز شدن راه نفوذ بر اثر هر رابطه و مذاکره است. روایت عقب نشینی و ضررهایی که بر اثر این باور در طول تاریخ انقلاب اتفاق افتاده است . 📕 کتاب حاضر موضوع مذاکره و نفوذ را در دولت های بازرگان، بنی صدر، موسوی، هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد و روحانی مورد بررسی قرار داده است 📕 لینک خرید کتاب http://didemanbook.ir/product/9786226311885/ 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🏴🏴🏴 🔰 صلی الله علیک یا فاطمه الزهرا حرف های کسی که شخصیت توحیدی عمیق ندارد، نه پایه محکم و انسجام توحیدی دارد، نه ارتباط عمیق و عالی با عالم معنا در آن سخنان به چشم می خورد ، ولی در خطبه حضرت زهرا علیها السلام سخنان، اصلا حرف های یک آدم صرفا متفکر نیست 🔰 بلکه سخنان یک قلب به احد رسیده است . قلبی که قرب احدی پیدا کرده است . چه کار کنیم که ائمه با ما حرف بزنند ؟ شرط ارتباط با ائمه اطهار علیهم السلام پیدا کردن فرهنگ تدبر در تفکرات آنهاست . خود اهل بیت می فرمایند: سخنان ما مثل قرآن بطن و بطن ها دارد. همچنان که می فرمایند: 🔰 عَنْ سَدِيرٍ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ(ع) مِنْ قَوْلِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ(ع) إِنَّ أَمْرَنَا صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ لَا يُقِرُّ بِهِ إِلَّا مَلَكٌ مُقَرَّبٌ أَوْ نَبِيٌّ مُرْسَلٌ أَوْ عَبْدٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ فَقَالَ إِنَّ مِنَ الْمَلَائِكَةِ مُقَرَّبِينَ وَ غَيْرَ مُقَرَّبِينَ وَ مِنَ الْأَنْبِيَاءِ مُرْسَلِينَ وَ غَيْرَ مُرْسَلِينَ وَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ مُمْتَحَنِينَ وَ غَيْرَ مُمْتَحَنِينَ فَعَرَضَ أَمْرَكُمْ هَذَا عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَلَمْ يُقِرَّ بِهِ إِلَّا الْمُقَرَّبُونَ وَ عَرَضَ عَلَى الْأَنْبِيَاءِ فَلَمْ يُقِرَّ بِهِ إِلَّا الْمُرْسَلُونَ وَ عَرَضَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ فَلَمْ يُقِرَّ بِهِ إِلَّا الْمُمْتَحَنُونَ قَالَ ثُمَّ قَالَ لِي مُرَّ فِي حَدِيثِكَ 🔰 ترجمۀ حدیث: از امام صادق(ع) دربارۀ سخن علی(ع) پرسیدم که می فرماید: اَمر (شأن و امامت ما) سخت دشوارتر است؛ و کسی نمی تواند (چنان که باید) به آن اقرار کند مگر مَلک مقرّب، یا نبیّ مرسل، یا عبدی که خداوند قلب او را برای ایمان خالص کرده است. امام صادق(ع) فرمود: از ملائکه برخی مقرّب و برخی غیر مقرّب هستند. و از انبیاء برخی مرسل و برخی دیگر غیر مرسل هستند. و از مومنین، برخی خالص شده و برخی خالص نشده هستند. این امر شما (تشیع) بر ملائکه عرضه شد اقرار نکرد به آن (چنان که باید) مگر مقرّبین. و عرضه شد بر انبیاء اقرار نکرد به آن (چنان که باید) مگر مرسلین. و عرضه شد بر مومنین و اقرار نکرد به آن مگر خالص شدگان. آن گاه فرمود: برو به سخن خودت. یعنی این موضوع خیلی سنگین است، درگذر و به سخن قبلی ادامه بده. مراد امام این است که علاوه بر اصل موضوع، تحمّل خود سخن علی(ع) نیز برای تو سنگین است. شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را محضر قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه تسلیت و تعزیت عرض می نماییم 📚📚📚کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام مادر حضرت زهرا علیها السلام می فرمایند: 📜 وابعدتم من هو احق بالبسط و القبض و کسی را که سزاوار بر قبض و بسط امور جامعه و حکومت بر مسلمین بود از زمامداری دور کردید . عزیزم ؛ زهرای من هر چه در دل داری برای من بگو علی جانم گریه نکن گریه من برای توست تو مظلوم ترین مظلوم عالمی آنچه کردم برای دفاع از حق مغصوب تو بود علی عزیزتر از جانم عالم برای مظلومیت تو باید بگرید . علی جانم تو را به خدا می سپارم . من کی از پا می نشینم در ره یاری تو با تن آزرده هم نشر ولایت می کنم یا امیرالمومنین تا حق تو احیا شود خود نه تنها، محسنم را هم فدایت می‌کنم آجرک الله یا بقیه الله 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🏴 عزای ائمه را ما فقط به اشک خلاصه نکنيم فهميدن کمتر از گريه کردن ثواب ندارد. دو جور مي‌شود از فاطمیه بهره برد 📜 يکي خطبه فدکيه آن حضرت را درسي کرد و بعد خواند و فهمید و گريه کرد يکي فقط گريه کرد فرق است بين دو جور بهره‌برداری کردن از فاطميه حضرت زهرا سلام الله عليها حضرت آیت الله جوادی آملی 📚📚📚کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 تمنای ارث علمی ازحضرت زهرا علیها السلام 🎙 سخنران: استاد حلواییان 📚 العلما ورثه الانبیاء 📜 علم دو جور: علم الدراسه ، علم الوراثه 🕰 زمان: ۳:۱۷ 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib
بسم الله الرحمن الرحیم 📜 متن خطبه 🔰 قسمت نهم ✨وَ تُهَیِّجُونَ جَمْرَتَهَا،[۱۱۴] و شعله های آن را به هیجان درآوردید ✨وَتَسْتَجِیبُونَ لِهِتَافِ الشَّیْطَانِ الْغَوِیِّ و ندای شیطان اغواگر را اجابت نمودید ✨وَ إطْفَاءِ أَنْوَارِ الدِّینِ الْجَلِيِّ و به خاموش ساختن انوار تابان آیین حق ✨وَ إخْمَادِ سُنَنِ النَّبِيِّ الصَّفِيِّ. و از میان بردن سنّت های پیامبر پاک الهی پرداختید. ✨تُسِرُّونَ حَسْواً فِي ارْتِغَاء به بهانۀ گرفتن کف از روی شیر، آن را به کلی تا ته مخفیانه نوشیدید. (ظاهراً سنگ دیگران را به سینه می زدید، اما باطناً در تقویت کار خود بودید). ✨وَ تَمْشُونَ لِأَهْلِهِ وَ وُلْدِهِ فِي الْخَمَرِ وَ الضَّرَّاءِ برای منزوی ساختن خاندان و فرزندان او به کمین نشستید. ✨وَ نَصْبِرُ مِنْکُمْ عَلَی مِثْلِ حَزِّ[۱۱۵]الْمُدَی[۱۱۶] ما نیز چاره ای جز شکیبایی ندیدیم؛ همچون کسی که خنجر بر گلوی او ✨وَ وَخْزِ[۱۱۷] السِّنانِ فِی الْحَشَا و نوک نیزه بر دل او نشسته باشد! [فاطمه (س) و فدک] ✨وَ أَنْتُمْ الْآنَ تَزْعَمُونَ أَنْ لَا إرْثَ لَنَا؟ عجب این که شما چنین می پندارید که خداوند ارثی برای ما قرار نداده و ما از پیامبر (صلی الله علیه و آله) ارث نمی بریم! ✨أَ فَحُکْمَ الْجَاهِلِیَّةِ تَبْغُونَ؟ آیا از حکم جاهلیّت پیروی می کنید؟ ✨(وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللهِ حُکْماً لِقَوْم یُوقِنُونَ)؟ [۱۱۸]أَ فَلَا تَعْلَمُونَ؟ چه کسی حکمش از خدا بهتر است برای آنها که اهل یقینند؟ آیا شما این مسائل را نمی دانید؟ ✨بَلَی تَجَلّی لَکُمْ کَالشَّمْسِ الضّاحِیَةِ أَنِّي ابْنَتُهُ أَیُّهَا الْمُسْلِمُونَ آری، می دانید و همچون آفتاب برای شما روشن است که من دختر اویم. شما ای مسلمانان! ✨أَ اُغْلَبُ عَلی إرْثِیه؟ آیا باید ارث من به زور گرفته شود؟ [استشهاد فاطمه (س) از قرآن برای ابوبکر درباره فدک] ✨یَابْنَ أَبِي قُحَافَةَ ای فرزند ابی قُحافه! به من پاسخ ده! ✨أَ فِي کِتَابِ اللهِ أَنْ تَرِثَ أَبَاکَ وَ لَا أَرِثَ أَبِي؟ آیا در قرآن است که تو از پدرت ارث ببری و من از پدرم ارثی نبرم؟ ✨لَقَدْ جِئْتَ شَیْئاً فَرِیّاً.[۱۱۹] چه سخن ناروایی! ✨أَ فَعَلَی عَمْد تَرَکْتُمْ کِتَابَ اللهِ وَ نَبَذْتُمُوهُ وَراءَ ظُهُورِکُمْ آیا عمداً کتاب خدا را ترک گفتید و پشتِ سر افکندید؟ ✨إذْ یَقُولُ: (وَ وَرِثَ سُلَیْمَانُ دَاوُدَ).[۱۲۰] در حالی که می فرماید: «و سلیمان وارث داود شد» ✨وَ قَالَ فیمَا اقْتَصَّ مِنْ خَبَرِ یَحْیَی بْنِ زَکَرِیّا إذْ قَالَ: و در داستان یحیی بن زکریا می گوید: ✨(فَهَبْ لِي مِنْ لَّدُنْکَ وَلِیّاً * یَرِثُنِي وَ یَرِثُ مِنْ آلِ یَعْقُوبَ). [۱۲۱] «(خداوندا!) تو از نزد خود جانشینی به من ببخش که وارث من و دودمان یعقوب باشد» ✨وَ قَالَ: (وَ أُوْلُوا الأَرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَی بِبَعْض فِی کِتَابِ اللهِ).[۱۲۲] و نیز می فرماید: «و خویشاوندان نسبت به یکدیگر در احکامی که خدا مقرّر داشته، (از دیگران) سزاوارترند» ✨وَ قالَ: (یُوصِیکُمُ اللهُ فِی أَوْلأَدِکُمْ لِلذَّکَرِ مِثْلُ حَظِّ الأُنثَیَیْنِ).[۱۲۳] و نیز می گوید: «خداوند درباره فرزندانتان به شما سفارش می کند که سهم (میراث) پسر به اندازه سهم دو دختر باشد» ✨وَ قَالَ: (إنْ تَرَکَ خَیْراً الْوَصِیَّةُ لِلْوَالِدَیْنِ وَ الأَقْرَبِینَ بِالْمَعْرُوفِ حَقّاً عَلَی الْمُتَّقِینَ).[۱۲۴] و نیز فرموده: «اگر کسی مالی از خود بگذارد، برای پدر و مادر و نزدیکان بطور شایسته وصیت کند. این حقی است بر پرهیزکاران». ✨وَ زَعَمْتُمْ أَنْ لَا حَظْوَةَ[۱۲۵] لِي وَ لَا أَرِثُ مِنْ أَبِي؟ شما چنین پنداشتید که من هیچ بهره و ارثی از پدرم ندارم؟ ✨وَ لَا رَحِمَ بَیْنَنا؟ أَ فَخَصَّکُمُ اللهُ بِآیَة أَخْرَجَ مِنْهَا أَبِي؟ و هیچ نسبت و خویشاوندی در میان ما نیست؟! آیا خداوند آیه ای مخصوص شما نازل کرده است ✨أَمْ هَلْ تَقُولُونَ إنَّ أَهْلَ مِلَّتَیْنِ لَا یَتَوارَثانِ؟ که پدرم را از آن خارج ساخته؟ یا می گویید: پیروان دو مذهب از یکدیگر ارث نمی برند، ✨أَ وَ لَسْتُ أَنَا وَ أَبِي مِنْ أَهْلِ مِلَّة واحِدَة؟ و من با پدرم یک مذهب نداریم؟ ✨أَمْ أَنْتُمْ أَعْلَمُ بِخُصُوصِ الْقُرآنِ وَ عُمُومِهِ مِنْ أَبِي وَ ابْنِ عَمِّي؟ یا این که شما به عام و خاص قرآن از پدرم و پسر عمویم آگاهترید؟ ✨فَدُونَکَهَا[۱۲۶] مَخْطُومَةً[۱۲۷] مَرْحُولَةً،[۱۲۸] حال که چنین است، پس بگیر آن ارث مرا که همچون مرکب آماده و مهار شده، آماده بهره برداری است و بر آن سوار شو. ✨تَلْقَاکَ یَوْمَ حَشْرِکَ ولی بدان در قیامت تو را دیدار می کند (و بازخواست می نماییم). ✨فَنِعْمَ الْحَکَمُ اللهُ پس در آن روز چه جالب است که داور، خداست ✨وَ الزَّعِیمُ مُحَمَّد (صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ و آله) و مدّعی تو، محمّد (صلی الله علیه و آله)
[۱۱۴] قطعه شعله‏ ور شده از آتش [۱۱۵] بریدن [۱۱۶] جمع «مدیه» کارد تیز [۱۱۷] با تیر و نیزه زدن اما نه به قدری که بشکافد [۱۱۸] مائده، آیه ۵۰ [۱۱۹] تهمت بزرگ و عجیب [۱۲۰] نمل، آیه ۱۶ [۱۲۱] مریم، آیه ۶ و ۵ [۱۲۲] انفال، آیه ۷۵ [۱۲۳] نساء، آیه ۱۱ [۱۲۴] بقره، آیه ۱۸۰ [۱۲۵] محبوبیت و منزلت [۱۲۶] اسم فعل به معنای امر، بگیر مرکب و شتر خلافت را [۱۲۷] مهار شد [۱۲۸] افسارزده و جل شده  (آماده) 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib
📖 قرائت زیارت نامه حضرت زهرا سلام الله علیها 🎙 با نوای حاج منصور ارضی https://film.tebyan.net/film/313829/ 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰 شخصیت ملکوتی حضرت زهرا علیها السلام در بیانات امامین انقلاب اسلامی 📜 «تمام ابعادی که برای زن متصوّر است و برای یک انسان متصوّر است در فاطمه زهرا سلام اللّه علیها جلوه کرده و بوده است.یک زن معمولی نبوده است، یک زن روحانی، یک زن ملکوتی، یک انسان به تمام معنا انسان، تمام نسخه انسانیّت، تمام حقیقت زن، تمام انسان، او زن معمولی نیست، او موجود ملکوتی است که در عالم به صورت انسان ظاهر شده است، بلکه موجود الهی جبروتی در صورت یک زن ظاهر شده است...تمام هویتهای کمالی که در انسان متصوّر است و در زن تصوّر دارد تمام در این زن است... زنی که تمام خاصه های انبیاء در اوست. زنی که اگر مرد بود، نبی بود، زنی که اگر مرد بود، به جای رسول اللّه...انسانی است که به تمام معنا انسان، زنی است به تمام معنا زن. از برای زن ابعاد مختلفه است؛ چنانچه برای مرد، و برای انسان. این صورت طبیعی نازلترین مرتبه انسان است و نازلترین مرتبه مرد است؛ لکن از همین مرتبه نازل حرکت به سوی کمال است...» 📚 صحیفه امام، ج ۷، ص ۳۲۷، تاریخ ۵۸/۲/۲۶ 📜 فیوضات فاطمه‌ى زهرا(سلام‌اللَّه‌ علیها)، به مجموعه‌ى كوچكى كه در مقابل مجموعه‌ى انسانیت، جمع محدودى به حساب مى‌آید، منحصر نمى‌شود. اگر با یك دید واقع‌بین و منطقى نگاه كنیم، بشریت یكجا مرهون فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه‌ علیها) است - و این گزاف نیست؛ حقیقتى است - همچنان كه بشریت مرهون اسلام، مرهون قرآن، مرهون تعلیمات انبیا و پیامبر خاتم(صلّى‌اللَّه‌ علیه و آله‌ و سلّم) است. در همیشه‌ى تاریخ این‌طور بوده، امروز هم همین‌طور است و روزبه‌روز نور اسلام و معنویت فاطمه‌ى زهرا(سلام‌اللَّه‌ علیها) آشكارتر خواهد شد و بشریت آن را لمس خواهد كرد. برادران عزیز! آنچه ما وظیفه داریم، این است كه خود را شایسته‌ى انتساب به آن خاندان كنیم. البته منتسب بودن به خاندان رسالت و از جمله‌ى وابستگان آنها و معروفین به ولایت آنها بودن، دشوار است. در زیارت مى‌خوانیم كه ما معروفین به دوستى و محبت شما هستیم؛ این وظیفه‌ى مضاعفى را بر دوش ما مى‌گذارد. 🔰 بیانات در دیدار با مداحان اهل‏بیت(ع) ۱۳۷۰/۱۰/۵ 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib
halgheVasl.pdf
4.4M
📘حلقه وصل رسالت و امامت ✍ بیانات حسین وحید خراسانی 🔸 فایل pdf 📖 تعداد صفحات: ۴۴۸ 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib
بسم الله الرحمن الرحیم 📜 متن خطبه 🔰 قسمت دهم ✨وَ الْمَوْعِدُ الْقِیَامَةُ، وَ عِنْدَ السّاعَةِ یَخْسَرُ الْمُبْطِلُونَ و موعدِ داوری، رستاخیز و در آن روز باطلان زیان خواهند دید. ✨وَ لَا یَنْفَعُکُمْ إذْ تَنْدَمُونَ اما پشیمانی به حال شما سودی نخواهد داشت! ✨ (وَ لِّکُلِّ نَبَإ مُسْتَقَرٌّ وَ سَوْفَ تَعْلَمُونَ)[۱۲۹] و (بدانید) «هر چیزی که خداوند به شما داده سرانجام قرارگاهی دارد و در موعد خود انجام می گیرد و بزودی خواهید دانست» ✨یَأْتِیهِ عَذَابٌ یُخْزِیهِ وَ یَحِلُّ عَلَیْهِ عَذَابٌ مُّقِیمٌ)؛[۱۳۰] «چه کسی عذاب خوار کننده به سراغش خواهد آمد و مجازات جاودان بر او وارد خواهد شد. [فاطمه (س) انصار را درباره «فدک» سرزنش می‏کند] ✨ثُمَّ رَمَتْ بِطَرْفِها[۱۳۱] نَحْوَ الأَنصَارِ سپس بانوی اسلام گروه انصار را مخاطب ساخته ✨فَقالَتْ: یَا مَعْشَرَ الْفِتْیَةِ و (النَّقِیبَةِ)[۱۳۲] با آهنگی رسا و محکم و کوبنده ادامه سخن داد و چنین فرمود: ای جوانمردان ✨وَ أَعْضَادَ[۱۳۳] الْمِلَّةِ وَ حَضَنَةَ[۱۳۴] الإسْلَامِ! و ای بازوان توانمند ملت و یاران اسلام! ✨مَا هذِهِ الْغَمِیزَةُ[۱۳۵] فِی حَقّي این نادیده گرفتن حق مسلم من از سوی شما چیست؟ ✨وَ السِّنَةُ عَنْ ظُلَامَتِي؟ این چه تغافلی است که در برابر ستمی که بر من وارد شده نشان می دهید؟! ✨أَ مَا کَانَ رَسُولُ اللهِ (صلی الله علیه و آله) أَبِي یَقُولُ: «أَلْمَرْءُ یُحْفَظُ فِي وُلْدِهِ»؟ آیا رسول خدا (صلی الله علیه و آله)، «پدرم» نمی فرمود: «احترام هر کس را در مورد فرزندان او باید نگاه داشت؟» ✨سَرْعانَ[۱۳۶] مَا أَحْدَثْتُمْ چه زود اوضاع را دگرگون ساختید ✨وَ عَجلَانَ ذَا إهَالَة،[۱۳۷] و چه با سرعت به بیراهه گام نهادید، ✨وَ لَکُمْ طَاقَةٌ بِمَا اُحَاوِلُ وَ قُوَّةٌ عَلَی مَا أَطْلُبُ وَ اُزَاوِلُ با این که توانایی بر احقاق حق من دارید و نیروی کافی بر آنچه می گویم در اختیار شماست. ✨أَ تَقُولُونَ مَاتَ مُحَمَّدٌ (صلی الله علیه و آله) آیا می گوئید: محمّد (صلی الله علیه و آله) از دنیا رفت و همه چیز تمام شد و خاندان او باید فراموش شوند؟ ✨فَخَطْبٌ[۱۳۸]جَلِیلٌ اسْتَوْسَعَ[۱۳۹] وَهْنُهُ،[۱۴۰] وَ اسْتَنْهَرَ فَتْقُهُ[۱۴۱] مرگ او مصیبت و ضربه دردناکی بر جهان اسلام بود که شکافش هر روز آشکارتر و گسستگی آن دامنه دارتر ✨وَ انْفَتَقَ رَتْقُهُ، وَ اُظْلِمَتِ الأَرْضُ لِغَیْبَتِهِ و وسعتش فزونتر می گردد. زمین از غیبت او تاریک ✨وَ کُسِفَتِ النُّجُومُ لِمُصِیبَتِهِ و ستارگان برای مصیبتش بی فروغ ✨وَ أَکْدَتِ الآمَالُ،[۱۴۲] وَ خَشَعَتِ الْجِبَالُ و امیدها به یأس مبدل گشت و کوه ها متزلزل گردید ✨وَ اُضِیعَ الْحَرِیمُ، وَ اُزِیلَتِ الْحُرْمَةُ عِنْدَ مَمَاتِهِ و احترام افراد پایمال شد و با مرگ او حرمتی باقی نماند! ✨فَتِلْکَ وَ اللهِ النَّازِلَةُ الْکُبْری، وَ الْمُصِیبَةُ الْعُظْمَی به خدا سوگند، این حادثه ای است عظیم و مصیبتی است بزرگ ✨لَا مِثْلُها نَازِلَةٌ، وَ لَا بَائِقَةٌ[۱۴۳] عَاجِلَةٌ و ضایعه ای است جبران ناپذیر. ✨أَعْلَنَ بِهَا کِتَابُ اللهِ جَلَّ ثَناؤُهُ ولی فراموش نکنید اگر پیامبر (صلی الله علیه و آله) رفت، قرآن مجید قبلا از آن خبر داده بود. ✨فِي أَفْنِیَتِکُمْ وَ فِی مُمْساکُمْ وَ مُصْبَحِکُمْ همان قرآنی که پیوسته در خانه های شماست و صبح و شام ✨هُتَافاً [۱۴۴]وَ صُرَاخاً،[۱۴۵] وَ تِلَاوَةً وَ أَلْحَاناً با صدای بلند و فریاد و یا آهسته و با الحان مختلف در گوش ما خوانده می شود. ✨وَ لَقَبْلَهُ مَا حَلَّ بِأَنْبِیاءِ اللهِ وَ رُسُلِهِ پیامبران پیشین نیز قبل از او با این واقعیت رو به رو شده بودند ✨حُکْمٌ فَصْلُ، وَ قَضَاءٌ حَتْمٌ چرا که مرگ فرمان تخلف ناپذیر الهی است. ✨(وَ مَا مُحَمَّدٌ إلَّا رَسُولٌ آری، قرآن صریحاً گفته بود: «محمّد (صلی الله علیه و آله) فقط فرستاده خداست ✨قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ و پیش از او فرستادگان دیگری نیز بودند. ✨أَ فَإنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَی أَعْقَابِکُمْ آیا اگر او بمیرد و یا کشته شود، شما به عقب بر می گردید؟ (و اسلام را رها کرده به دوران جاهلیّت و کفر بازگشت خواهید نمود؟) ✨وَ مَنْ یَنْقَلِبْ عَلَی عَقِبَیْهِ فَلَنْ یَضُرَّ اللهَ شَیْئاً و هر کس به عقب بازگردد، هرگز به خداوند ضرری نمی زند ✨وَ سَیَجْزِی اللهُ الشَّاکِرِینَ).[۱۴۶] و خداوند بزودی شاکران (و استقامت کنندگان) را پاداش خواهد داد». [فاطمه (س) انصار را به «قیام» فرامی‏خواند] أیُّهَا[۱۴۷] بَنِي قَیْلَةَ! عجبا! ای فرزندان «قَیله»![۱۴۸] ✨أَ اُهْضَمُ[۱۴۹]تُرَاثَ أَبِیهَ وَ أَنْتُمْ بمرْأی مِنِّي وَ مَسْمَع آیا ارث من باید پایمال گردد و شما آشکارا می بینید و می شنوید ✨وَ مُنْتَدَی[۱۵۰] وَ مَجْمَع؟ و در جلسات و مجمع شما این معنا گفته می شود
[۱۲۹] انعام، آیه ۶۷ [۱۳۰] هود، آیه ۳۹ [۱۳۱] چشم یا نگاه [۱۳۲] از «نقب» شاهد قوم که گفته او مورد قبول طایفه خود باشد. چهره های با نفوذ و شناخته شده [۱۳۳] جمع عضد، نصرت و بازو [۱۳۴] جمع «حاضن» حافظ و نگه دارنده [۱۳۵] سستی در عمل و نادانی در عقل [۱۳۶] اسم فعل به معنای «سرع» و «عجل» یعنی چه با سرعت و با شتاب [۱۳۷] پی و مانند آن است که ذوب شود [۱۳۸] امر عظیم [۱۳۹] از «وسعت»، گشاد شد [۱۴۰] لباسی که پوسیده و پاره شده باشد [۱۴۱] شکاف [۱۴۲] خیرش تمام و منقطع شده [۱۴۳] شر و بلا [۱۴۵] آواز بلند [۱۴۵] صدای بلند [۱۴۶] آل عمران، آیه ۱۴۴ [۱۴۷] اسم فعل به معنی امر، به کسی که ادامه گفتار و یا عملی را از کسی دیگر بخواهد «ایه» گفته می شود [۱۴۸] «قیله» زن با شخصیت و شرافتمندی بود که نسب قبائل انصار به او منتهی می گردد [۱۴۹] از «هضم» شکستن، ظلم کردن، بازداشتن، نقص [۱۵۰] مجلس و محل مشورت 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib
📚کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه کوثر برگزار می کند؛ 🖥با ارائه؛ سیدمجید نبوی 🔍 محورها: ضرورت اعتبارسنجی مجلات خارجی، روشهای اعتبارسنجی مجلات، کد ISSN مجله، شناخت وب سایتهای اعتبارسنجی و نحوه کار با آن ها سایتهای اعتبار سنجی جامع سایتهای اعتبار سنجی مجلات خاص(وب آو ساینس، آی اس سی، اسکوپوس، دوآج) ایمپکت فاکتور مجلات 👨‍💻بهتر است شرکت کنندگان با کامپیوتر یا لپ تاپ وارد شوند، زیرا استاد در کارگاه تمرین هایی ارائه می کند که افراد باید در سایتهای معرفی شده اعتبار مجلات را استخراج کنند. 💻لینک ورود به کارگاه در محیط ادوبی کانکت؛ https://vc2.viannacloud.ir/raefm0iq4xaj/? 📣شرکت در کارگاه رایگان است. 🔰 معاونت پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib
14857-fa-baserat.pdf
3.62M
📗 بصیرت حضرت زهرا علیها السلام ✍ اصغر طاهرزاده 🔸فایل pdf 📖 تعداد صفحات: ۴۶۷ 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🔰 خود مهندس باشیم اگر چیزی را یاد گرفتیم؛ درست یاد بگیریم، اهل استدلال باشیم، اهل درایت باشیم نه روایت خودمان مهندس ساختمان باشیم نه ساخته دیگری را تعریف کنیم! این قدم اول است. بعد از اینکه خودمان مهندس شدیم نه گزارشگر بنای دیگران، برابر آن عمل بکنیم. این قدم دوم است و قدم سوم این است که این علم و عمل را نردبان قرار بدهیم برای رسیدن به عقل که همه نیروهای مزاحم را عقال کند. 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib
بسم الله الرحمن الرحیم 📜 متن خطبه 🔰قسمت پایانی ✨تَلْبَسُکُمُ الدَّعْوَةُ وَ تَشْمَلُکُمُ الْخُبْرَةُ و اخبارش به خوبی به شما می رسد و باز هم خاموش نشسته اید؟! ✨وَ أَنْتُمْ ذَوُو الْعَدَدِ وَ الْعُدَّةِ وَ الأَدَاةِ وَ الْقُوَّةِ، وَ عِنْدَکُمُ السِّلَاحُ وَ الْجُنَّةُ با این که دارای نفرات کافی و تجهیزات و نیروی وسیع و سلاح و سپر هستید ✨تُوافِیکُمُ الدَّعْوَةُ فَلَا تُجِیبُونَ دعوت مرا می شنوید و لبیک نمی گویید؟ ✨وَ تَأْتِیَکُمُ الصَّرْخَةُ فَلَا تُغِیثُونَ  (تُعینُونَ) و فریاد من در میان شما طنین افکن است و به فریاد نمی رسید؟ ✨وَ أَنْتُمْ مَوْصُوفُونَ بِالْکِفَاحِ،[۱۵۱] با این که شما در شجاعت زبانزد می باشید. ✨مَعْرُوفُونَ بِالْخَیْرِ وَ الصَّلَاحِ در خیر و صلاح معروفید ✨وَ النُّخْبَةُ الَّتِي انْتُخِبَتْ وَ الْخِیَرَةُ الَّتِي اخْتِیَرَتْ و شما برگزیدگان اقوام و قبائل هستید. ✨قاتَلْتُمُ الْعَرَبَ، وَ تَحَمَّلْتُمُ الْکَدَّ وَ التَّعَبَ با مشرکان عرب پیکار کردید و رنج ها و محنت ها را تحمل نمودید. ✨وَ نَاطَحْتُمُ الأُمَمَ وَ کَافَحْتُمُ الْبُهَمَ،[۱۵۲] شاخ های گردنکشان را درهم شکستید و با جنگجویان بزرگ دست و پنجه نرم کردید ✨لَا نَبْرَحُ أَوْ تَبْرَحُونَ  و شما بودید که پیوسته با ما حرکت می کردید و در خط ما قرار داشتید. ✨نَأْمُرُکُمْ فَتَأْتَمِرُونَ دستورات ما را گردن می نهادید و سر بر فرمان ما داشتید، ✨حَتّی إذَا دَارَتْ بِنَا رَحَی الإسْلَامِ تا آسیای اسلام بر محور وجود خاندان ما به گردش درآمد ✨وَ درَّ[۱۵۳] حَلْبُ[۱۵۴] الأَیّامِ و شیر در پستان مادر روزگار فزونی گرفت. ✨وَ خَضَعَتْ نَعْرَةُ[۱۵۵] الشِّرْکِ، وَ سَکَنَتْ فَوْرَةُ[۱۵۶] الإفْکِ نعره های شرک در گلوها خفه شد و شعله های دروغ فرو نشست. ✨وَ خَمَدَتْ[۱۵۷] نِیرَانُ الْکُفْرِ آتش کفر خاموش گشت ✨وَ هَدَأَتْ[۱۵۸] دَعْوَةُ الْهَرْجِ،[۱۵۹] و دعوت به پراکندگی متوقف شد ✨وَ اسْتَوْثَقَ[160] (إسْتَوسَقَ) نِظَامُ الدِّینِ و نظام دین محکم گشت. ✨فَأَنّی حِرْتُمْ بَعْدَ الْبَیَانِ؟ پس چرا بعد از آن همه بیانات قرآن و پیامبر (صلی الله علیه و آله) امروز حیران مانده اید؟ ✨وَ أَسْرَرْتُمْ بَعْدَ الإعْلَانِ؟ وَ نَکَصْتُمْ بَعْدَ الإقْدَامِ؟ چرا حقایق را بعد از آشکار شدن مکتوم می دارید و پیمان های خود را شکسته اید ✨وَ أَشْرَکْتُمْ بَعْدَ الإیمَانِ؟ و بعد از ایمان راه شرک پیش گرفته اید؟ ✨ (أَ لَا تُقَاتِلُونَ قَوْماً نَّکَثُوا أَیْمَانَهُمْ «آیا با گروهی که پیمان های خود را شکستند ✨وَ هَمُّوا بِإخْرَاجِ الرَّسُولِ و تصمیم به اخراج پیامبر (صلی الله علیه و آله) گرفته اند، پیکار نمی کنید؟ ✨وَ هُمْ بَدَءُوکُمْ أَوَّلَ مَرَّة أَ تَخْشَوْنَهُمْ در حالی که آنها نخستین بار  (پیکار با شما را) آغاز کردند. آیا از آنها می ترسید؟ ✨فَاللهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إنْ کُنتُمْ مُؤْمِنِینَ).[۱۶۱] با این که خداوند سزاوارتر است که از او بترسید، اگر مؤمن هستید». [فاطمه (س) چراییِ خاموشی و خیانت انصار را  در بارۀ «خلافت» و «فدک» بازگو میکند] ✨أَلَا قَدْ أَرَی أَنْ قَدْ أَخْلَدْتُمْ إلَی الْخَفْضِ،[۱۶۲] آگاه باشید من چنین می بینم که شما رو به راحتی گذارده اید و عافیت طلب شده اید. ✨وَ أَبْعَدْتُمْ مَنْ هُوَ أَحَقُّ بِالْبَسْطِ وَ الْقَبْضِ کسی را که از همه برای زعامت و اداره امور مسلمین شایسته تر بود دور ساختید ✨قَدْ خَلَوْتُمْ بِالدَّعَةِ،[۱۶۳] و به تن پروری و آسایش در گوشه خلوت تن دادید ✨وَ نَجَوتُمْ مِنَ الضِّیقِ بِالسِّعَةِ و از فشار و تنگنای مسئولیت ها به وسعت بی تفاوتی روی آوردید. ✨فَمَجَجْتُمْ[۱۶۴] ما وَعَیْتُمْ آری، آنچه را از ایمان و آگاهی در درون داشتید، بیرون افکندید ✨وَ دَسَعْتُمُ الَّذِي تَسَوَّغْتُمْ.[۱۶۵] و آب گوارایی را که نوشیده بودید، به سختی از گلو برآوردید! ✨فَ (إنْ تَکْفُرُوا أَنْتُمْ وَ مَنْ فِي الأَرْضِ جَمِیعاً اما فراموش نکنید خداوند می فرماید: «اگر شما و همه مردم روی زمین کافر شوید،  ✨فَإنَّ اللهَ لَغَنِيٌّ حَمِیدٌ).[۱۶۶]  (به خدا زیانی نمی رسد، چرا که) خداوند بی نیاز و شایسته ستایش است». ✨أَلَا وَ قَدْ قُلْتُ بدانید و آگاه باشید من آنچه را باید بگویم، گفتم.
✨علی مَعْرِفَة مِنِّي بِالْخَذْلَةِ الَّتِي خَامَرَتْکُمْ با این که بخوبی می دانم ترک یاری حق با گوشت و پوست شما آمیخته ✨وَ الْغَدْرَةِ الَّتِي اسْتَشْعَرَتْها قُلُوبُکُمْ و عهدشکنی، قلب شما را فرا گرفته است. ✨وَ لکِنَّهَا فَیْضَةُ النَّفْسِ ولی چون قلبم از اندوه پر بود  ✨وَ نَفْثَةُ[۱۶۷] الْغَیْضِ  (الْغَیْظِ) و احساس مسئولیت شدیدی می کردم ✨وَ خَوْرُ[۱۶۸]الْقَناةِ،[۱۶۹] کمی از غم های درونی ام بیرون ریخت ✨وَ بَثَّةُ[۱۷۰] الصَّدْرِ و اندوهی که در سینه ام موج می زد، خارج شد ✨وَ تقَدْمِةُ الْحُجَّةِ تا با شما اتمام حجت کنم و عذری برای احدی باقی نماند ✨فَدُونَکُمُوهَا اکنون که چنین است این مرکب خلافت و آن فدک، همه از آنِ شما ✨فَاحْتَقِبُوهَا[۱۷۱] محکم بچسبید. ✨دَبْرَةَ[۱۷۲]الظَّهْرِ نَقِیبَةَ  (نقبة)[۱۷۳] الْخُفِّ ولی بدانید این مرکبی نیست که راه خود را بر آن ادامه دهید؛ پشتش زخم و کف پایش شکسته است! ✨بَاقِیَةَ الْعَارِ،[۱۷۴] داغ ننگ بر آن خورده ✨مَوْسُومَةً بِغَضَبِ اللهِ وَ شَنَارِ[۱۷۵] الأَبَدِ و غضب خداوند علامت آن است و رسوایی ابدی همراه آن ✨مَوْصُولَةً بِنَارِ اللهِ الْمُوقَدَةِ الَّتِي تَطَّلِعُ عَلَی الأَفْئِدَةَ و سرانجام به آتش برافروختۀ خشم الهی که از دل ها سر بر می کشد، خواهد پیوست! ✨فَبِعَیْنِ اللهِ مَا تَفْعَلُونَ فراموش نکنید آنچه را انجام می دهید، در برابر خداست. ✨ (وَ سَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنقَلَب یَنقَلِبُونَ).[۱۷۶] «آنها که ستم کردند، بزودی می دانند که بازگشتشان به کجاست!» ✨وَ أَنَا ابْنَةُ نَذِیر لَکُمْ بَیْنَ یَدَيْ عَذَاب شَدِید و من دختر پیامبری هستم که شما را در برابر عذاب شدید انذار کرد ✨فَاعْمَلُوا  (إنَّا عَامِلُونَ * «آنچه از دست شما بر می آید، انجام دهید. ما هم انجام می دهیم ✨وَ انتَظِرُوا إنَّا مُنتَظِرُونَ).[۱۷۷] و انتظار بکشید، ما هم منتظریم!».