akhlaghe-pazhuhesh-f-m (1).pdf
242.5K
▫️فهرست و مقدمه
▫️اخلاق پژوهش
#کتاب
#اخلاق_پژوهش
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰سلسه نشستهای
🔰مهارتهای کاربردی نگارش پایان نامه
▫️نشست سوم
▫️موضوعیابی و مسئلهشناسی برای پایاننامههای فقهی
▫️ استاد خارج فقه و اصول
▫️پژوهشگر حوزه علمیه خراسان
▫️حجتالاسلام و المسلیمن مجتبی الهی خراسانی
🗓پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰
🕰ساعت ۸ صبح
لینک جلسه
https://soleimanie.lms2.hozehkh.com/ws/fjz6pqoet5u
پژوهش مدرسه علمیه سلیمانیه
#موضوع_یابی
#مسئله_شناسی
#پایان_نامه_فقهی
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
نشست علمی پژوهشی
▫️موضوع
▫️بررسی جایگاه علمی پژوهشی علامه حسن زاده آملی (رحمت الله علیه)
▫️با حضور استاد محترم
▫️جناب آیت الله علی سائلی
▫️استاد سطوح عالی حوزه علمیه
▫️موسس و مدیر عالی مدرسه علمیه رضویه
🗓چهار شنبه: ٧مهر ١۴٠٠
🕰ساعت: ١٩
🔗لینک شرکت در جلسه:
https://razavie.lms2.hozehkh.com/ws/alamehasanzadepajohesh
معاونت پژوهش مدرسه علمیه رضویه
#نشست_علمی
#علامه_حسن_زاده
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📚کارگاه آموزشی _مهارتی تبدیل پایان نامه به کتاب در مدرسه علمیه الزهراء علیهاالسلام برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، ظهر امروز کارگاه آموزشی _ مهارتی تبدیل پایان نامه به کتاب در مدرسه علمیه الزهراء علیهاالسلام برگزار شد.
دکتر سید مجید نبوی دبیر گروه قرآن و حدیث سازمان سمت با بیان اینکه امروزه تعداد دانشجویان و طلاب افزایش یافته و همچنین تعداد پایان نامه ها نیز نسبت به سالهای گذشته افزایش چشم گیری داشته گفت: در این میان برخی از افرادی که از پایان نامه خود دفاع کرده اند؛ تمایل دارند که پایان نامه خود را به صورت کتاب منتشر کرده تا علاوه بر تقویت رزومه خود، دیگران بتوانند از نوشته های آنان استفاده کنند.
وی افزود: راهکارهایی برای تبدیل پایان نامه به کتاب وجود دارد که باتوجه به آنها می توان پایان نامه دفاع شده در هر رشته ای را به صورت کتاب چاپ نمود.
دبیر گروه قرآن و حدیث سازمان سمت کسب اجازه از دانشگاه یا حوزه و استاد راهنما را برای چاپ کتاب امری لازم برشمرد و گفت: پایان نامه ها به لحاظ حقوقی و قانونی متعلق به دانشگاه و پژوهشگاه ها و یا حوزه هستند و برای چاپ آن ها به صورت کتاب باید از این مراکز اجازه گرفت که .....
مشاهده متن و راهکارهای تبدیل پایان نامه به کتاب کلیک نمایید⬇️
http://www.znac.ir/index.aspx?&siteid=1&pageid=127&newsview=508
#کارگاه_آموزشی
#پایان_نامه_به_کتاب
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📕مطالبات رهبری از بانوان
بخشی از مطالبات رهبری از جامعه زنان مربوط به همه آن هاست، مانند انتظاراتی که ایشان از زنان در زمینه سبک زندگی دارند و بخشی مربوط به زنان نخبه و اهل معرفت است، مانند مبارزه برای برطرف کردن ظلم به زنان. لذا می فرمایند: «خانم های اهل معرفت که باید وارد یک میدان مبارزه صحیح برای مسأله زن بشوند، به نظر من کوتاهی می کنند، کار را دست عامّی، بی اطلّاع، و احیاناً کسانی که دلشان می خواهد فقط حرف بزنند، رها می کنند. این درست نیست. باید کار، صحیح و دست افراد سنجیده، عاقل و حکیم بیافتد.» و انتظار دارند مجموعه ای از زنان به میدان بیایند و جلوی تهاجم دشمن به زنان را بگیرند: «کاری که من گمان می کنم امروز وظیفه یک مجموعه زنانه مؤمن و انقلابی و قوی هست، این است که باید به میدان بیایید و با تهاجم های دشمن -بخصوص در زمینه زنان- مقابله کنید.»
در کتاب حاضر، سعی شده مطالبات مقام معظّم رهبری-مدّظلّه- در هر دو بخش مذکور گردآوری شود. لذا کتاب ضمن اینکه برای عموم زنان قابل استفاده است، برای مسئولین، تشکّل ها و مجموعه هایی که می خواهند برای رشد و تعالی زنان کوشش کنند می تواند به مثابه سند راهبردی و نقشه کلانِ راه محسوب گردد.
فصل اوّل کتاب به موضوع ازدواج بانوان پرداخته و ضمن اشاره به ماهیّت ازدواج از نگاه اسلام، سعی شده موضوعات مهمّی مانند زمان مناسب برای ازدواج، ملاک های انتخاب همسر و مهریه از بیانات مقام معظّم رهبری -مدّظلّه- استخراج شود.
در فصل دوّم به وظایف بانوان نسبت به نهاد خانواده و شوهر و فرزندان اشاره شده و کلیدهای طلایی اداره مطلوب خانواده از منظر معظّم له تبیین شده است.
فصل سوّم مربوط به فرزندآوری است. در این فصل ضمن پرداختن به وظایف زنان در این زمینه، کارهایی که برای افزایش فرزندآوری در کشور لازم است صورت بگیرد ارائه شده تا بانوان بتوانند تحقق آن ها را در کشور مطالبه گری کنند.
فصل چهارم به مقوله عفاف و حجاب پرداخته است. فلسفه حجاب از زوایای مختلف مورد بررسی قرارگرفته و حدّ و حدود عفاف و حجاب اسلامی از نگاه رهبر معظّم انقلاب بیان شده است. در پایان این فصل نیز در پژوهشی بسیار خوب و جامع، راه و روش مبارزه با بی حجابی از منظر رهبر معظّم انقلاب تبیین شده است.
فصل پنجم حضور زنان در اجتماع و اشتغال آنان است
فصل ششم به انتظارات مقام معظّم رهبری از بانوان در زمینه های علمی و معنوی اشاره شده است.
فصل هفتم، بحثی بسیار جامع در زمینه راه و روش مبارزه با ظلم به زنان ارائه شده و نقشه راه چگونگی جبران عقب ماندگی زنان از مردان ترسیم شده است.
فصل هشتم نیز به مطالبات مقام معظّم رهبری از بانوان در زمینه ورزش پرداخته شده است.
#کتاب
#مطالبات_رهبری_از_بانوان
📚📚📚کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
موضوعات مقالات و پایان نامه های پیشنهادی - پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علیدوست.pdf
214.1K
📜موضوعات و مسائل پیشنهادی
📜 برای مقاله و پایان نامه
▫️توسط آیت الله علیدوست
▫️با استفاده از الگوی سه جزئی
▫️عنوان نهایی خود را با توجه به علاقه و توانمندی متناسب با آن انتخاب نمایید.
@pejohesh
#موضوع_مقاله
#موضوع_پایان_نامه
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰دوره مجازی امام رضا شناسی (معرفت)
▫️با حضور اساتید برجسته کشوری
◽️سیره علمی حضرت رضا علیه السلام
◽️فرهنگ سازی عاشورا در کلام حضرت
◽️زیارت حضرت در کلام معصومین (ع)
◽️سیره سیاسی و تاریخ زندگانی حضرت
◽️معرفت حضرت رضا علیه السلام
◽️سیره تربیتی حضرت رضا علیه السلام
◽️امام رضا علیه السلام و قرآن
◽️فرهنگ مهدویت در کلام حضرت
◽️مزایای دوره
▫️کمک هزینه سفر به مشهد مقدس (برای ۸ نفر)
▫️بسته تبرکی رضوی (برای ۸۰ نفر)
▫️اعطای گواهینامه پایان دوره از دانشگاه رضوی (به قبول شدگان در آزمون)
🗓پایان مهلت ثبت نام: ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
💳 شهریه ثبت نام با ۷۰% تخفیف
۲۴هزار تومان
برای طلاب رایگان شد.
لذا تصویر کارت طلبگی به جای تصویر رسید واریزی در فرم ثبتنام، درج شود.
☎️شماره راهنما
۰۵۱۳۲۲۱۱۴۱۳ (وقت اداری)
۰۹۳۶۹۲۳۹۲۲۴ (ساعت ۱۰ الی ۱۳)
جهت ثبت نام به اینجا مراجعه شود.
#دوره_معرفت
#امام_رضا_شناسی
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📔نشریه علمی پژوهشی
📔 فصلنامه فقه
◽️موضوع مقالات این فصلنامه
▫️تحلیل فقهی گستره ولایت حاکم اسلامی در نصب و عزل متولی در نهاد وقف
▫️ملاک فقهی تعیین ارش جنایت
▫️بررسی فقهی - حقوقی تبدیل قصاص نفس به دیه در صورت اعدام قاتل با عنوان حدی
▫️نقد اطلاق ماده ۴۴۸ قانون مدنی در اشتراط اسقاط خیار رؤیت
▫️امکان سنجی ضمانت از اعیان خارجی در فقه و حقوق ایران
▫️واکاوی گستره منع قصاص زن باردار از دیدگاه حقوق کیفری و فقه اسلامی
▫️ضوابط نصب قاضی غیر مجتهد بر پایه عناوین ثانوی مصلحت و اضطرار
علاقمندان میتوانند برای مطالعه و دانلود هر یک از این مقالات به صورت رایگان به نشانی زیر مراجعه نمایند:
https://jf.isca.ac.ir/issue_4963_5083.html
#فصلنامه
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
نقش_اربعین_در_مهندسی_تمدن_اسلامی.pdf
653.6K
📜نقش اربعین در مهندسی تمدن اسلامی
✍مصطفی جمالی
📔دو فصلنامه علمی تخصصی
📔مطالعات مسجد و مهدویت
ﺣﺎدﺛﻪ ﻋﺎﺷﻮرا ﻋﻈﯿﻢﺗﺮﯾﻦ ﺣﺎدﺛﻪ ﻋﺎﻟﻢ اﺳﺖ ﮐﻪ از آن ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻋﺎﻟﻢ ملک ﺑﻠﮑﻪ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﻠﮑﻮﺗﯿﺎن ﺑﻬﺮهﻣﻨﺪ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ. اﯾﻦ ﺣﺎدﺛﻪ و ﺟﻠﻮهﻫﺎی ﻣﻠﮑﻮﺗﯽ آن ﻇﺮﻓﯿﺖ ﻫﺪاﯾﺖ ﺑﺸﺮﯾﺖ را دارا ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ و می توان در ﻣﺴﯿﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪﭘﺮدازی و ﺗﻤﺪنﺳﺎزی از آن ﺑﻬﺮه ﮐﺎﻣﻞ را ﺑﺮد. ﯾﮑﯽ از ﺟﻠﻮهﻫﺎی اﯾﻦ ﺣﺎدﺛﻪ ﻋﻈﯿﻢ زﯾﺎرت ارﺑﻌﯿﻦ و ﺷﮑﻞ ﺧﺎﺻﯽ از زﯾﺎرت اﺳﺖ ﮐﻪ در ﻃﻮل ﺗﺎرﯾﺦ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺷﯿﻌﻪ رواج داﺷﺘﻪ و در ﺳﺎلﻫﺎی اﺧﯿﺮ ﺑﻪ ﮐﻤﺎل و ﺑﻠﻮغ ﺧﻮد ﻧﺰدﯾﮏ ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺑﺮرﺳﯽ زواﯾﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ اﯾﻦ ﻫﻤﺎﯾﺶ ﻋﻈﯿﻢ ﻣﺆﻣﻨﯿﻦ ﺑﺮ ﻣﺤﻮرﯾﺖ زﯾﺎرت و ﻋﺰای ﺳﺎﻻر ﺷﻬﯿﺪان در ﺷﮑﻞ دﻫﯽ ارﮐﺎن ﺗﻤﺪن اﺳﻼﻣﯽ (ﻧﻈﺎم ﺗﻤﺎﯾﻼت، اﻧﺪﯾﺸﻪ ﺗﻤﺪﻧﯽ، ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ) ﺑﺴﯿﺎر راﻫﮕﺸﺎ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.
#مقاله
#اربعین_مهندسی_تمدن_اسلامی
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰ملزومات پژوهش
🔰ساخته شدن تحقیق و پژوهش
چند نكته است كه برای پژوهشگر و محقق لازم است كه اگر آن نكات ملحوظ باشد، وقتی پژوهشگر و محقق ساخته شد، آنگاه پژوهش و تحقیق هم خود به خود ساخته می شود.
▫️نكته اول
این است كه همه ما یك ظرفیت خاص داریم، آن انسان كامل است كه می تواند مظهر اسمای حسنای الهی باشد و همه چیز را به «اذن الله» بدانند، وگرنه ما بر اساس ﴿وَ قَدْ خَلَقَكُمْ أَطْوَارًا﴾ [۱] هر كدام با یك ظرفیت خاصی خلق شدیم.
▫️مطلب دوم
آن است كه این جریان «مَنْ عَرَفَ نَفْسَهُ فَقَدْ عَرَفَ رَبَّهُ» [۲] یا «رَحِمَ اللَّهُ امْرَأً عَرَفَ قَدْرَهُ» [۳] این گذشته از این كه صبغه انشایی و دعا دارد، صبغه إخباری هم دارد. خدا كسی را رحمت می كند و عنایت خاص الهی شامل كسی می شود كه بفهمد برای چه خلق شده است! نه آن هدف كلی كه ﴿مَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ اْلإِنْسَ﴾، [۴] نه خیر! [اینکه] این آقا برای چه خلق شده است؟ اینها اصلاً برای كار علمی خلق شده یا برای كار عملی؟ [اگر خلقت او برای] كار علمی هست، رشته اش چه است و تا چه حد است؟ این «رَحِمَ اللَّهُ امْرَأً عَرَفَ قَدْرَهُ».
▫️ مطلب سوم
همان است كه در كتاب های اصولی ملاحظه فرمودید که اگر كسی ظرفیت خود را با كالاهای بی خود پُر كند، از آن كالای اصلی می ماند؛ برای این است كه می گویند اگر درختی را شما با آب شور تغذیه كردید بعد بخواهید با آب شیرین این را بپرورانید نمی شود، این یك مقدار آب خواست به او دادید و خشك هم شد.
♦️ قصه خواندن، حرف های باطل گوش دادن، حرف های غیر علمی زدن، حرف های غیر علمی گوش دادن و حرف های غیر علمی را تحویل مردم دادن، این مثل یك كودكی است كه با پفك معده اش را پر كرده است، این دیگر در موقع غذا، غذا نمی خورد! یك آدمی كه دهان باز می كند و حرف غیر علمی می زند یا گوشش را باز می كند و حرف غیر علمی گوش می دهد، او با پفك مغزش را پر كرده است، این دیگر عالم نمی شود! مرحوم بوعلی می گوید كه من تعهد كرده ام كه دیگر قصه نخوانم! [۵] خب آدم وقتی قصه بخواند، افسانه ای درمی آید! یك فقیه اگر بخواهد با قصه مغزش را پر كند دیگر فقیه نمی شود؛ [همچنین] یك اصولی، یك حكیم یا مفسر. بنابراین ما وقتی در یك رشته ای داریم كار می كنیم باید بدانیم كه با پفك مغز را پر نكنیم، این دیگر یقیناً ملا نمی شود. این [شخص] مادامی كه در مؤسسه تحقیقاتی است با حرف های علمی آشناست، همین كه پایش از این جا رفته بیرون با امور دیگر؛ این مغز، مغز محقق و پژوهشگر نیست!
▫️مطلب بعدی
آن است كه گاهی ممكن است انسان در مؤسساتی كار بكند كه محصول كارش را برای صاحب مؤسسه بگذارد و حق الزحمه ای دریافت بكند و برود، اما مراكز علمی این چنین نیست؛ محصول کار را به همراه می برد و آن پوسته اش را برای مؤسسه می گذارد. یك وقت است كه انسان در مؤسسات فرش بافی و ظرف سازی و صنایع كار می كند، كل كارها را برای مؤسسه می گذارد یك پوسته اش نصیب او می شود؛ یك وقت است كه در مراكز تحقیقی دارد كار می كند، [در] مراكز تحقیقی عصاره مطلب كه علم است [را] به همراه می برد و چهار صفحه نوشته شده و نگارش شده و قلم زده را به مؤسسه می دهد، اینكه علم نیست! بعد باید بیاید بالا و علم بشود، آنچه كه علم است را به همراه می برد.
برای اینكه آنچه را [که محقق] به همراه می برد بارور بشود، آن بیان لطیف مرحوم ابن ادریس در طلیعه سرائر باید ملحوظ باشد؛ ابن ادریس در مقدمه سرائر همان جلد اولش هست كه بزرگانی قبل از من این چنین بودند كه «غبرت أربعین سنة ما قلت و لا بت إلا و الكتاب موضوع على صدری»، [۶] این «ما قلت و لا بت» یعنی هیچ وقت من خواب قیلوله نكردم مگر اینكه با كتاب خوابیدم، كتاب روی سینه ام بود مطالعه كردم و خوابم برد، شب هم كه می خواستم بیتوته كنم به بسترم نرفتم مگر اینكه كتاب روی سینه من بود و با مطالعه خوابیدم؛ آن وقت این می شود ابن ادریس و این چنین شدن سخت نیست، برای اینكه اینها نه امام بودند و نه پیغمبر!
[۱] سوره نوح, آیه ۱۴
[۲]مصباح الشریعة، ص ۱۳؛ متشابه القرآن و مختلفه (لابن شهر آشوب)، ج ۱، ص ۴۴
[۳]عیون الحكم و المواعظ، ص ۲۶۱؛ «رَحِمَ اللَّهُ امْرَأً عَرَفَ قَدْرَهُ وَ لَمْ یتَعَدَّ طَوْرَهُ»
[۴]سوره ذاریات, آیه ۵۶.
[۵]تسع رسائل فى الحكمة و الطبیعیات، ص ۱۴۲؛ (الرسالة الثامنة فی العهد)
[۶]السرائر الحاوی لتحریر الفتاوی، ج ۱، ص ۴۳
📚 دیدار جمعی از پژوهشگران با حضرت استاد آیت الله جوادی آملی ۱۳۸۴
#پژوهشگر
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
هوش مصنوعی.pdf
9.16M
📔مجموعه مقالات
📔نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی
🔰هوش مصنوعی و رویکردهای اسلامی
🔰الگوریتم استنباط حکم شرعی
🔰منطق تکلیف دو موضعی و تعارض تکالیف
🔰نمونه ای از یک مدل سازی ریاضی به عنوان واسطه ای بین علوم اسلامی و هوش مصنوعی
🔰تاثیرات غیر مستقیم هوش مصنوعی بر برخی از احکام فقهی
#مقالات
#هوش_مصنوعی
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰پرتال جامع علوم و معارف قرآن
🔰پایگاه پژوهشی
🔰نظام سازی قرآنی
http://qs.isca.ac.ir/fa/Article/Index
📚کتابخانه
📚مقالات
📚پایان نامه
📚جلسات علمی
#نظام_سازی_قرآنی
#پایگاه_پژوهشی
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰بقیة الله خیر لکم إن کنتم مؤمنین
🔰اسامی و القاب مبارک حجةبن الحسن المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
القائِم
شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ وَالْمَلَائِكَةُ وَأُولُو الْعِلْمِ قَائِمًا بِالْقِسْطِ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ
سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۸
أولو العلم قائما بالقسط هو الإمام
قائما بالقسط، به وجود مقدس امام اشاره دارد و شأن ذاتی حضرت قائم آل محمد (أرواحنافداه) می باشد.
📘 کنز الدقائق ج۳ص۵۵
در وجه نام گذاری آن حضرت به لقب «قائم» بیان شده است که:
رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم ) می فرماید:
لِاَنَّهُ یَقُومُ بَعدَ مَوتِ ذِکرِهِ وَ ارتِدادِ اَکثَرِ القَائِلِینَ بِامامَتِه
از این جهت قائم را قائم نامیدند که پس از فراموش شدن نامش قیام می کند.
📘 کمال الدین، ج ۲، ص ۳۷۸
در معراج حضرت ختمی مرتبت که ذوات مقدس ائمه به ایشان نشان داده شد:
الحجة القائم كأنّه كوكب درّي في وسطهم [قياما يصلّون]
حضرت حجة القائم در میان ایشان به نماز ایستاده بود ومانند کوکب دریّ میدرخشید.
پس ذات اقدس اله فرمود:
هَذَا القَائِمُ، يُحِلُّ حَلالي و يُحَرّمُ حرامي و يَنتَقِم مِن أعدَائِي
وجود مبارک قائم، حرام الهی را حرام بدارد، و حلال الهی را حلال شماردو از دشمنان خداوند انتقام می گیرد.
📘 عوالم العلوم، ج۱، ص ۴۴
خداوند عزوجل پس از شهادت حضرت سیدالشهداء، حضرت قائم آل محمد (أرواحنافداه) را به ملائک نشان داد در حالیکه به نماز ایستاده بود. پس فرمود:
بِذلِکَ القَائِمُ انتَقِمُ مِنهُم
به سبب وجود مبارک قائم آل محمد ، از دشمنان کربلای حضرت ابی عبدالله الحسین (علیه السلام) انتقام میگیرم.
📘 علل الشرائع، ج ۱، ص ۱۶۰
ألا إنّ خاتم الأئمّة منّا القائم المهدي أرواحنا فداه
📘 مكيال المكارم في فوائد دعاء للقائم (عليه السلام)، ج ۱، ص ۹۶
از القاب مبارک حضرت بقیة الله الأعظم، «قائم» است.
قائم در لغت به معنای استوار و ایستاده، اقامه کنندۀ حق، و برپادارندۀ دین است.
کلّ شیء در برابرِ قائم، خاشع ، و همه چیز بوجود او قائم است؛
كُلُّ شَيْءٍ خَاضِعٌ لَهُ وَ كُلُّ شَيْءٍ قَائِمٌ بِهِ
بهمین دلیل، با ذکر لقب مبارک حضرت «قائم»، مأمور به قیام به نشانۀ خشوع و تعظیم و اطاعت شده ایم.
📘 بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۲۷۸
السَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقُومَُ؛
سلام بر شما آنگاه که قیام می کنید.
📗 فرازی از زیارت شریف آل یس
▫️ناظر خلقی و قائم به وجود تو عوالم
▫️چشم بینای خدا، دست توانای خدایی
▫️حجت بالغه در عالم ملک و ملکوتی
▫️مصلح کلی و موعود تمام صلحایی
@Sohouf
#القاب
#امام_زمان_عج
🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh