eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
525 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
270 ویدیو
635 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir @Alim_5 کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi کانال کتابخانه @alzahranasr_lib
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ اولین حوزه‌ی علمیه مجازی ایتا ❌ 👳‍♂👳‍♂👳‍♂👳‍♂👳‍♂👳‍♂👳‍♂👳‍♂👳‍♂👳‍♂👳‍♂👳‍♂ برگزاری دروس حوزه برای عموم مردم 🔹 ادبیات عرب📖 🔹فقه و اصول📚 🔹 فلسفه📙 🔹 و..... 💠 زیر نظر یکی از اساتید حوزه های علمیه 🔷ادبیات عرب را در این کانال فقط دوماه یاد بگیرید📖🌱|• 🔲در کانال تدریس دروس حوزوی🔲 🛑 لینک کانال👇👇 https://eitaa.com/joinchat/620691459C9bbc9ccb63 شرکت برای عموم آزاد است.... https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰سنت حسنه نگارش 🔹فرآیند تحقیق تحقیق، فرآیند ویژه و پیچیده‌ای دارد. مدل‌های این فرآیند عبارت‌اند از: (خطی)،(گام به گام)، (حلقوی) و (حلزونی).این فرآیند در مدل حلزونی پایان ناپذیر است و امکان بازنگری اقدامات را به محقق می دهد و به نقاط شروع گوناگونی او را باز می گرداند. فرآیند خطی (بورگس) طرح تحقیق (بیان مسئله ومفهوم سازی) -نمونه گیری(انتخاب واحدهای مورد مطالعه)-جمع آوری داده‌ها (انتخاب روش های تحقیق برای مسئله مورد مطالعه)-تجزیه و تحلیل داده‌ها(روش های تجزیه وتحلیل داده ها و تفسیر)- گزارش(نگارش و انتشار گزارش) https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰سنت حسنه نگارش 👆فرآیند گام به گام تحقیق(کین) https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰سنت حسنه نگارش ج)فرآیند حلقوی تحقیق(رودستام و نیوتن) د)فرآیند حلزونی(بلا کستر ودیگران ) https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🎁 🎁 🎁 👈 باسلام خدمت اعضاء محترم هدیه چند دوره کتاب به 💢از امروز تا پیامبر (ص)💢 🙏هر روز یک‌دوره قرعه کشی خواهد شد✅ 🌺لطفا بهpv مراجعه نکنید🌺 ⚠️طلاب می‌بایستی فقط نام و محل سکونت خود را برای آیدی که درج میشود ارسال نمایند⚠️ ♨️زمان درج آیدی ساعت ۲۰ هر شب ♨️ •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• ☑️ @boostan_ketab_toolab لینک را جهت اطلاع دوستانتان به اشتراک بگذارید👌☝️
💠 امتحان الهی 🔹 در سوره مبارکه «فجر» فرمود بعضی‌ها مبتلا به سلامت و بعضی‌ ها هم مبتلا به بیماری هستند؛ منتها اینها خیال می ‌کنند که وقتی مریض شدند مبتلا هستند، دیگر نمی‌ دانند که آن وقتی هم که سالم ‌می باشند مبتلا هستند.[1] بعضی ‌ها مبتلا به ثروت‌ اند، مبتلا به مال ‌اند و مبتلا به جوانی‌ اند؛ بعضی مبتلا به پیری ‌اند، مبتلا به بیماری ‌اند و مبتلا به فقرند. «مبتلا» یعنی ممتحَن، «ابتلاء» یعنی امتحان. فرمود ما کسی را در این عالم چیزی نمی‌ دهیم. هر چه می ‌دهیم امتحان است و در برابرش است. درباره هر دو گروه تعبیر به ابتلا کرده است؛ بعضی ‎ها مبتلا به ثروت هستند، مبتلا به مال ‌اند، مبتلا به قدرت‌ اند. ما کسی را نکردیم، «دار الکرامة» بهشت است. ما کسی را نکردیم، کسی را هم گرامی نداشتیم؛ البته طبع انسان را یک آفریدیم: ﴿وَ لَقَدْ كَرَّمْنا بَنی‏ آدَم‏﴾[2] ما این گوهر را ارزشمند خلق کردیم، حفظ آن به دست خودش است. هر حادثه تلخ یا شیرینی که رخ می ‌دهد است. این مطلب قرآنی را وجود مبارک حضرت امیر در بسیاری از خطبه ‌ها، نامه ‌ها و کلماتش آورده است. 🔹 نامه هفتاد و دوم نهج البلاغه این است: «أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّكَ لَسْتَ بِسَابِقٍ أَجَلَكَ»؛ عبدالله بن عباس! یک سلسله اموری است به دست ذات اقدس الهی، خدا با نظم کار می ‌کند هیچ چیزی بدون نظم نیست: ﴿كُلُّ شَی‏ءٍ عِندَهُ بِمِقْدَارٍ﴾. فرمود: عبد الله بن عباس! به قدری عالم منظم است که لحظه مرگ نه قبل از زمان مناسب می ‌رسد و نه بعد از زمان مناسب: «لَسْتَ بِسَابِقٍ أَجَلَكَ»؛ جلو بیفتی این طور نیست، بر اجلت مقدم بیفتی این طور نیست؛ این برای عمر است. «وَ لَا مَرْزُوقٍ مَا لَیسَ لَكَ»؛ آنچه برای تو نیست به او نمی ‌رسی! اگر کار کردی بود در آن شرایط به این حدّ می ‌رسی. «کژ روی جف القلم کژ آیدت»،[3] به قول حکیم فردوسی: اگر بار خار است خود کِشته ای ٭٭٭ وگر پرنیان است خود رشته ای[4] 🔹 فرمود اگر راه درست رفتی، یک رزق خاص داری؛ بیراهه رفتی یک داری. نه رزق تو کم و زیاد می ‌شود، شرایط خاص را اگر رعایت کردی؛ نه عمر تو کم و زیاد می ‌شود اگر شرایط مخصوص را رعایت کردی. اگر با صله رحم و بهداشت زندگی کردی، عمر مشخص داری. بدون و زندگی کردی، عمر محدود داری، همه مشخص است. ما یک أجل مقضی داریم یک أجل مسمّیٰ ﴿أَجَلٌ مُسَمّی عِندَهُ﴾،[5] آن که تقدیرپذیر و تغییرپذیر است همین أجل مقضی است که به دست خود آدم است، ولی کلّ این جریان که «ففی نظام الكلّ كلٌ منتظم». گاهی می ‌بینید در بعضی از این اعلامیه ‌ها می‌ گویند «مرگ نابهنگام»! خدا مرحوم حکیم سبزواری را رحمت کند! فرمود ما چیز نابهنگام در عالم نداریم، هر چیزی به هنگام است، ولی این شخص چون حساب نمی ‌کرد خیال می ‌کرد که نابهنگام است؛ وقتی علل و عواملش را در نظر بگیرد معلوم می ‌شود به هنگام است. ما لیس موزوناً لبعض من نغم‏ ‏٭٭٭ ففی نظام الكلّ كلّ منتظم موتاً طبیعیا غدا اخترامی‏ ٭٭٭ قیس إلی کلّیة النظام[6]‏ 🔹 «وَ اعْلَمْ بِأَنَّ الدَّهْرَ یوْمَانِ»؛ آن به دست ما نیست، ذات اقدس الهی این فراز و فرود را برای همه دارد، امتحان می ‌کند. گاهی قدرت و ثروت را به دست زید می‌دهد، گاهی به دست عمرو می‌ دهد. فرمود: ﴿تِلْكَ الأیامُ نُدَاوِلُهَا بَینَ النَّاسِ﴾،[7] فرمود: این فراز و فرود روزگار را ما دست به دست می‌ گردانیم همه را می‌ آزماییم! [1]. سوره فجر، آیات15 ـ 17. [2]. سوره اسراء، آیه70. [3]. مثنوی معنوی، مولوی، دفتر پنجم، بخش135. «کژ روی جف القلم کژ آیدت ٭٭٭ راستی آری سعادت زایدت». [4]. شاهنامه فردوسی, فریدون, بخش20. [5]. سوره انعام, آیه2. [6]. شرح المنظومة، ج‏2، ص422. [7]. سوره آل عمران، آیه140. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1396/09/30
روش تحقیق و مقاله نویسی استاد اسلام پور- جلسه 24.mp3
40.66M
🔰گام های تحقیق و مقاله نویسی مدرس:استاد اسلام‌ پور گام شانزدهم:جمع آوری اطلاعات... https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
روش تحقیق و مقاله نویسی استاد اسلام پور- جلسه 25.mp3
23.78M
🔰گام های تحقیق و مقاله نویسی مدرس : استاد اسلام پور گام هفدهم: جمع آوری اطلاعات،شیوه های مطالعه https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا