eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
529 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
270 ویدیو
633 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir @Alim_5 کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi کانال کتابخانه @alzahranasr_lib
مشاهده در ایتا
دانلود
🌑چه گذشت. محرم الحرام 🌙چهاردهم محرم الحرام ۶۱ ه.ق پاسخ عبیدالله به نامۀ عمر بن سعد ابن زیاد در پاسخ به نامه عمر بن سعد نوشت:«از حسين بن على عليه السلام بخواه، تا او و تمام يارانش با يزيد بيعت كنند. اگر چنين كرد، ما نظر خود را خواهيم نوشت ...!».[۱] چون نامه ابن زياد به دست ابن سعد رسيد، گفت: «تصوّر من اين است كه عبيداللَّه بن زياد، خواهان عافيت و صلح نيست».[۲] عزتمندی و سازش ناپذیری؛ رویکرد امام حسین(علیه السلام) در مواجهه با نامۀ ابن زیاد عمر بن سعد، متن نامه عبيداللَّه بن زياد را نزد امام حسين عليه السلام فرستاد.[۳] امام عليه السلام فرمود: «لا أُجيبُ ابْنَ زِيادَ بِذلِكَ ابَداً، فَهَلْ هُوَ إِلّا الْمَوْتَ، فَمَرْحَبَاً بِهِ ؛ من هرگز به اين نامه ابن زياد پاسخ نخواهم داد. آيا بالاتر از مرگ سرانجامى خواهد بود؟! خوشا چنين مرگى!».[۴]،[۵] پاسخ امام حسین علیه السلام به قیس بن اشعث در مورد تقاضاى بیعت با یزید در این روز قيس بن اشعث(يکي از چهره هاي پليد و جانيان فاجعه ي عاشورا) گفت: آيا نمى خواهى زير پرچم پسر عمويت (يزيد) درآيى! چرا كه به آنچه كه دوست دارى مى رسى و از آنان بدى نخواهى ديد![۶] امام حسين عليه السلام فرمود: «أَنْتَ أَخُو أَخيكَ [محمّد بن الاشعث ] أَتُريدُ أَنْ يَطْلُبَكَ بَنُو هاشِمٍ بِأَكْثَرَ مِنْ دَمِ مُسْلِمِ بْنِ عَقيلٍ؟! لا وَاللَّهِ لا أُعْطيهِمْ بِيَدي إِعطاءَ الذَّليلِ، وَ لا اقِرُّ اقْرارَ الْعَبيدِ!؛[۷] تو برادر همان برادرى (تو همانند برادرت محمّد بن اشعث هستى كه مسلم را در كوفه به شهادت رساند) آيا مى خواهى بنى هاشم، بيشتر از خونبهاى مسلم بن عقيل را از تو طلب كنند؟ نه! به خدا سوگند دستم را همانند افراد ذليل و پست در دست آنان نخواهم گذاشت ومانند بردگان نيز تسليم نخواهم شد. (يا فرار نخواهم كرد)». سپس آن حضرت ادامه داد: «عِبادَاللَّهِ!؛ اى بندگان خدا!»، «وَ أَعُوذُ بِرَبِّى وَرَبِّكُمْ أَنْ تَرْجُمُونِ؛ من به پروردگار خود و پروردگا شما پناه مى برم از اين كه مرا متّهم كنيد».[۸] و نيز افزود: « «أعُوذُ بِرَبِّى وَرَبِّكُمْ مِّنْ كُلِ مُتَكَبِّرٍ لَّا يُؤْمِنُ بِيَوْمِ الْحِسَابِ؛ من به پروردگارم و پروردگار شما پناه مى برم از هر متكبّرى كه به روز حساب ايمان نمى آورد».[۹]،[۱۰] پیوستن كنانة بن عتيق به امام حسین(ع) در کربلا كنانة بن عتيق ، از مردان زاهد و قارى قرآن بود. و در روز چهارم محرم،در كربلا به محضر امام شرفياب شد.[۱۱] [۱] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص ۳۸۶ [۲] همان. [۳] همان ؛ ص ۳۸۷ [۴]  اخبار الطوال؛ ص ۲۵۳ [۵] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص ۳۸۷ [۶] همان؛ ص ۴۱۹ [۷] الارشاد ؛ ص ۴۵۰ [۸] سورۀ دخان؛ آيه ۲۰ [۹]با استفاده از سوره غافر؛ آيه ۲۷. در سوره غافر به جاى أعُوذُ، « انِّي عُذْتُ» آمده است. [۱۰] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص ۴۱۹ [۱۱] همان ؛ ۴۳۳ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
بسم الله الرحمن الرحیم «اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَعَلَى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعَلَى اَوْلاَدِ الْحُسَیْنِ وَعَلَى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ» نشست علمی به مناسبت ایام سوگواری امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش نشست علمی با "موضوع تبیین راز ماندگاری نهضت امام حسین علیه السلام" با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید حسین شفیعی دارابی به صورت آنلاین و مجازی برگزار می گردد. 🗓سه شنبه ۱۴۰۰/۶/۲ 🕰ساعت ۲۱الی ۲۲ لینک نشست: https://didar8.ir/jqutxb معاونت پژوهش مدرسه علمیه نجمه خاتون (سلام الله علیها) @najmekhatoon_pazhohesh 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚مزایای تحقیق مسئله‌ محور در صورتی که تحقیق ما یک تحقیق مسئله‌ محور باشد، مزیتها و قابلیتهای زیادی در اختیار ما قرار می‌گیرد. این مزایا علاوه بر فراهم ساختن شرایط بهتری برای تحقیق، نتایج مطلوب‌تری را به بار می‌آورد. برخی از این مزایا به این شرح است: ▫️از آنجا که در تحقیق مسئله‌ محور، یک مشکل یا دغدغۀ درونی محقق را به سوی پژوهش می‌کشاند، انگیزه و علاقۀ درونی بیشتری برای انجام و پی‌گیری تحقیق وجود دارد. لذا محقق، تلاش و حوصلۀ بیشتری برای چنین تحقیقی از خود نشان خواهد داد. ▫️معمولاً در تحقیقات موضوع‌ محور، اطلاعات مرتبط با موضوع که در منابع مختلف پراکنده است جمع‌آوری و تنظیم می‌شود، لذا ابتکار و نوآوری چندانی در آن زمینه صورت نمی‌پذیرد. البته این به معنی کم‌ اهمیت بودن تحقیقات موضوع‌ محور نیست. چرا که همین تحقیقات دست‌آوردهای بزرگی را به همراه داشته و نقش بسیار مؤثری در موفقیت تحقیقات مسئله‌ محور دارد. اما از آنجا که در تحقیقات مسئله‌محور، به صورت مستقیم به دنبال حل یک مشکل هستیم، نتایج این‌گونه تحقیقات، همراه با ابتکار و نوآوری است و منجر به گسترش دایرۀ علوم و توسعه آن می‌شود. @pajoohesh_esfahan 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📗بخشی از کتاب عاشورا مظلومیتی مظاعف ✍محمدرضا حکیمی باری، قرآن که روز وفات پیامبر صلی الله علیه وآله، با حذف امام علی بن ابی‏ طالب‏ علیه السلام کنار گذاشته شد، و عمل به قسط قرآن که نسخ گردید، دوباره در روز عاشورا زنده گشت و به میدان آمد. قرآن کریم، شعار انبیای الهی را دو چیز دانسته است: ۱. «أَنِ اعْبُدُواْ اللَّهَ؛ خداوند را عبادت کنید.» (توحید) ۲. «وَأَوْفُواْ الْکَیْلَ وَالْمِیزَانَ؛ عدالت معیشی را زنده سازید.» (عدل) این است که همیشه بازارها با قرآن و عملی شدن احکام قرآن مشکل دارند، از بازار سفیانی مکه بگیرید تا بازار عباسی بغداد، و بازار نیشابور در زمان ناصرخسرو، و بازار ری در زمان سلجوقیان و…. و این است که دین خدا در دو چیز خلاصه می‏ شود: ۱. توحید؛ ۲. عدل. و این است که ائمّه طاهرین‏ علیهم السلام همواره بر دو چیز تأکید کرده‏ اند: توحید (تصحیح رابطه انسان با خدا)، عدل (تصحیح رابطه انسان با انسان و دیگر موجودات). ... این است حق و مذهب حق، یعنی مذهبی که از همه ابعاد سعادت انسان را تأمین می‏ کند، تا همیشه. و صراط المستقیم ثقلین (که پیامبر صلی الله علیه وآله سفارش منحصر کرده است) همین است. اکنون می‏ نگرید که عاشورا پرچم بزرگی است در دست بشر، (پرچمی که نور خورشید و خون انسان از آن می‏ بارد)، برای آزادیخواهی و عدالت‏ طلبی، لیکن نکته تاریخ‏ساز و مهمی که در عاشورا نهفته است و همواره فراموش شده و مغفول است، این است که این حقیقت تاریخی، یک حقیقت مرکب است از دو امر مهم: قیام؛ پیام. قیام عاشورا، بجز اینکه جباران و فاجران بنی‏ امیه را رسوا کرد (و نشان داد که خلافت رسول اللَّه که آنان ادعا می‏ کنند، جز سلطنت عربی و نژادی چیز دیگری نیست)، و سرانجام سلطنت جبار و فاسد اموی را ساقط نمود، در طول تاریخ قیام‏ های دیگری را نیز پدید آورد، مانند قیام زید، و قیام یحیی بن زید، و قیام حسین بن علی (شهید فخ)، و قیام سادات موسوی از فرزندان امام موسی بن جعفر علیه السلام… اما شیعه بیشتر به آن، بُعد عاطفی داد تا بُعد حماسی، و هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ (حماسی‏ ترین شعار تاریخ) را، در اوقات بسیاری به دست فراموشی سپرد، و با این همه بعد «قیام عاشورا» به سرنوشت بعد «پیام عاشورا» دچار نگشت، چون بعد پیام عاشورا یعنی عدالت به کلی فراموش گشت. واقعه عاشورا، در حادّترین شرایط خود، ۲۴ ساعت را اشغال کرد: از عصر تاسوعا که عمر سعد فرمان هجوم به خیمه‏ های خاندان پیامبر صلی الله علیه وآله را صادر کرد، تا عصر عاشورا که سر پسر پیامبر صلی الله علیه وآله بر سر نیزه رفت. و در این یک شبانه‏ روز، امام حسین‏ علیه السلام – وارث آدم‏ علیه السلام تا خاتم‏ صلی الله علیه وآله – دو مسئله اصلی رسالت انبیایی یعنی نماز و عدالت را به گوش همه تاریخ و همه جهان و جهانیان رسانید. 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
11.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سامانه ژورنال یاب سامانه ای برای کمک به پژوهشگران جهت یافتن بهترین ژورنال برای انتشار تحقیقات خود پیش بینی میزان شباهت موضوع مقاله پژوهشگران با ژورنال های کشور ارائه مشخصات ژورنال ها و ضریب تاثیر آن 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
35.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📗دعای هفتم صحیفه سجادیه یَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکَارِهِ، وَ یَا مَنْ یَفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ یَا مَنْ یُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ. ذَلَّتْ لِقُدْرَتِکَ الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِکَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِکَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِکَ الْأَشْیَاءُ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh