eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
533 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
266 ویدیو
633 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir @Alim_5 کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi کانال کتابخانه @alzahranasr_lib
مشاهده در ایتا
دانلود
CamScanner 08-22-2021 13.21.pdf
897.3K
♦️مقتل الحسین علیه السلام 📖مقتل خوانی 📕مقتل اللهوف علی قتلی الطفوف تالیف: سید ابن طاووس ترجمه: سید احمد فهری زنجانی 📖فی الامور المتاخر عن قتله صلوات الله علیه و هی تمام ما اشرنا الیه در کارهایی که پس از شهادت حضرت انجام گرفت. بخش پایانی و الحمدالله اولا و آخرا و ظاهرا و باطنا 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰نشر معارف نماز در فضای مجازی ویژه مخاطبان نوجوان و جوان 📄طرح های ویژه طلاب و اساتید، صاحب ایده و طرح نو ◽️موضوعات اولویت دار ▫️نماز در کلام وحی ▫️نماز در سیره عملی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و ائمه معصومین علیهم السلام ▫️نماز در سیره عملی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ▫️آثار نماز در زندگی ▫️راه های فرهنگ سازی در خانواده ▫️شیوه های تشویق فرزندان به نماز ▫️شیوه های انس نوجوانان با نماز ▫️راه های پر جاذبه کردن مساجد برای جذب نسل نو ▫️راهکارهای هویت حضور نسل نو در نمازهای جماعت مساجد ▫️راه های تقویت پیوند بین خانه و مدرسه و مسجد ▫️روش های تعامل با نوجوانان در زمینه اقامه نماز ▫️آنچه نوجوانان باید در مرحله تکلیف بدانند ▫️وظایف والدین در مرحله تکلیف فرزندان ▫️معرفی الگوهای نماز ▫️پاسخ به شبهات نماز 🗓مهلت طرح ها و ایده ها تا تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳ 🔰ارسال طرح و ایده ها به آی دی @f_ahmadiyan 💠معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🌑چه گذشت. 🌙محرم الحرام سیزدهم محرم الحرام ۶۱ ه.ق در سیزدهم محرم، خطابه آتشين حضرت زينب (عليها السلام) در بازار كوفه لرزه بر اندام جنايتكاران بنى اميّه افكند و پايه هاى كاخ حكومت غاصبانه آنها را متزلزل ساخت و بذرهاى انقلاب را بر ضد اين حكومت جبار و جائر در قلوب مردم كوفه و شام پاشيد.[۱] در خطبه کوبندۀ  شير زنِ ميدانِ كربلا در كوفه، با صراحت آمده است: «گريه مى كنيد و ناله سر مى دهيد، بخدا بسيار بگرييد و كمتر بخنديد، لكّه ننگى بر دامان شما نشست كه با هيچ آبى پاك نمى شود. شما چگونه اجازه داديد سلاله پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله و پناهگاه شما در مشكلات كشته شود و چراغ فروزان جامعه شما را خاموش كنند؟!»[۲]،[۳] يكى از مسائل حيرت انگيز داستان كربلا همين خطبه غرّاء و تكان دهنده حضرت زينب كبرى عليها السلام است؛ زنى كه ديروز داغ شش برادر و دو فرزند و دهها نفر از بستگان و اصحاب باوفاى پدرش را ديده و اكنون به صورت اسيرى به سوى شام مى رود، بايد چنان پريشان و افسرده حال و ناتوان باشد كه حتى سخن گفتن عادى خويش را فراموش كند. امّا هنگامى كه مى بينيم همچون شيرى مى غرّد و همچون طوفانى سهمگين مى خروشد و سيلى از ملامت و سرزنش را به سوى بى وفايان كوفه سرازير مى سازد و قلوب و عواطف را تسخير مى كند و بذر انقلاب را بر ضدّ حكومت جائر بنى اميّه در سرزمين دلها مى پاشد؛ بر او آفرين و هزاران آفرين مى گوييم و مى دانيم كه او زاده على عليه السلام شير خدا و فاطمه عليها السلام بانوى بزرگ و شجاع اسلام است.[۴] خطبه فاطمه صغری(س)[۵] در کوفه خطبه دختر امام حسين عليه السلام همچون خطبه عمّه اش زينب عليها السلام يادآور خطبه هاى آتشين على عليه السلام در برابر دشمنان است. الفاظ، پرمعنى و هيجان انگيز، حملاتْ كوبنده، و تعبيراتْ تكان دهنده است و هرگز به [۶] سخنان يك مصيبت زده داغديده اسير نمى ماند![۷] خطبه  ام کلثوم(س) در کوفه از كسانى كه در همان روز در كوفه براى مردم خطبه خواند جناب امّ كلثوم دختر اميرمؤمنان على عليه السلام بود.[۸] اين خطبه كه از زبان يكى ديگر از دختران على عليه السلام تراوش كرده، همانند دو خطبه پيشين از ادبيات بسيار قوى و شجاعانه برخوردار است و به منزله تيرهاى خلاصى است كه بر پيكر حكومت بنى اميه يكى پس از ديگرى وارد مى شود، و بذر انقلاب هاى آينده را در دلها مى پاشد.[۹] اين خطبه با اين ادبيات چنان تأثيرى از خود در زن و مرد كوفه گذارد كه همگى به هيجان آمدند، گويى عزيزترين عزيزانشان از دنيا رفته است؛ ناله هاى آنها كوفيان را به لرزه درآورد و كينه ها بر ضدّ بنى اميه در سينه ها موج مى زد و سرآغاز فصل تازه اى در تاريخ اسلام شد.[۱۰] خطبه تاریخی امام سجاد(علیه السلام) در کوفه داستان اين خطبه نشان مى دهد كه كوفيان با ضرباتى كه خطبه كوبنده امام سجاد عليه السلام بر روحشان وارد كرد چنان به هيجان آمدند كه آماده پيكار با دشمنان اهل بيت عليهم السلام و گرفتن انتقام از قاتلان شهداى كربلا شدند، ولى امام عليه السلام كه مى دانست آنها بى وفايى خود را بارها نشان داده اند و سست تر از آن هستند كه قيام همه جانبه اى بر ضد جانيان بنى اميه كنند، سخنان آنها را رد كرد و فرمود: به اين بسنده مى كنم كه بر ضد ما گامى بر نداريد كه به خير شما اميدى نيست اى سياه رويان![۱۱] در مجموع اين خطبه ها، مشتمل بر بيان يك سلسله حقايق تاريخى است كه پرونده تاريك دشمنان اهل بيت عليهم السلام و بى وفايى مدّعيان دوستى را ورق مى زند و همه را رسوا مى كند.[۱۲] اين خطبه ها پرده ها را كنار مى زند و تبليغات چندين ساله بنى اميه را خنثى مى سازد و اسلام را از خطر بزرگى كه از سوى آنان و اعوان و انصارشان تهديد مى شد، رهايى مى بخشد.[۱۳] لذا اين خطبه ها نهال شهادت شهداى كربلا را آبيارى كرده و به ثمر مى نشاند و اگر اين خطبه ها نبود، به يقين وضع به گونه ديگرى بود.[۱۴] اسراى اهل بیت(علیهم السلام) در مجلس ابن زیاد ابن زياد سرمست از غرور پيروزى و براى قدرت نمايى، در كاخ خود نشست و اجازه ورود همگانى داد. سپس دستور داد، سر امام حسين عليه السلام را آورده و در برابرش قرار دهند و آنگاه فرمان داد كه زنان حريم حسينى و كودكانش را وارد كنند.[۱۵] پاسخ کوبندۀ شیرزن کربلا حضرت زینب کبری سلام الله علیهابه ابن زیاد زينب عليها السلام در مجلس ابن زياد در پاسخ به آن مرد سفّاك بى رحم و خطرناك، با يك دنيا شجاعت فرمود: [۱۶] «ما رَأَيْتُ إِلّا جَميلًا؛ جز خوبى (و شجاعت و عظمت) در كربلا نديدم». «هؤُلاءِ قَوْمٌ كَتَبَ اللَّهُ عَلَيْهِمُ الْقَتْلَ، فَبَرزُوا إلى مَضَاجِعِهِمْ ...؛ آنها گروهى بودند كه شهادت در سرنوشت شان رقم زده شده بود و به آرامگاه ابدى خود شتافتند و به زودى در دادگاه عدل الهى در برابر آنها ظاهر خواهى شد».[۱۷]عبيداللَّه بن زياد با شنيدن اين سخنان خشمگين شد[۱۸] و درماندگى خود را احساس کرد [۱۹]
جواب دندان شکن امام سجاد(علیه السلام)به ابن زیاد امام سجّاد عليه السلام وقتى وارد مجلس ابن زياد شد، بين امام(علیه السلام) و او گفتگوى شديدى رخ داد به طورى كه ابن زياد دستور داد گردن امام عليه السلام را بزنند. زينب عليها السلام شجاعانه جلوى آنها را گرفت، بعد امام عليه السلام خطاب به ابن زياد فرمود: آيا مرا به مرگ تهديد مى كنى؟«اما عَلِمْتَ أَنَّ القَتْلَ لَنا عادَةٌ وَكَرامَتنا مِنَ اللَّهِ الشَّهادةُ؛ آيا[۲۰] ندانسته اى كه كشته شدن يك كار عادى و معمولى براى ماست، و كرامت و افتخار ما از جانب خدا، شهادت است».[۲۱]،[۲۲] اسرای اهل بیت علیهم السلام در زندان کوفه ابن زياد كه پس از این گفت و گوها، كاملًا شكست خورده بود، دستور داد اهل بیت (علیهم السلام) را با غل و زنجیر وارد زندان کوفه کردند.[۲۳] اهانت عبیدالله بن زیاد به سر امام حسین (علیه السلام) در کوفه مرحوم علامه مجلسى مى نويسد: از سعيد بن معاذ و عمرو بن سهل نقل شده است كه در مجلس ابن زياد حاضر بوديم و مشاهده كرديم كه عبيداللَّه با چوبدستىِ خود به چشمها و لبان امام حسين عليه السلام مى زد و نسبت به آن حضرت جسارت مى كرد.[۲۴] سرگذشت سر مقدس سید الشهداء علیه السلام در کوفه پس از این ماجرا سرهاى بريده را در كوى و برزن  به نمايش گذاردند.[۲۵]مطابق نقل سيد بن طاووس پس از اين، ابن زياد دستور داد كه سر مبارك امام حسين عليه السلام را در كوچه هاى كوفه بگردانند (تا قدرت نمايى كند).[۲۶]،[۲۷] آیاتی که سر مبارک امام حسین(علیه السلام) تلاوت کرد شيخ مفيد در ارشاد نقل مى كند كه، عبيداللَّه بن زياد دستور داد سر مقدّس امام حسين عليه السلام را ميان همه كوچه ها و قبيله هاى كوفه بگردانند؛ به گمان خود از همه زهر چشم بگيرد. زيد بن ارقم كه شاهد اين ماجرا بود، نقل مى كند من در غرفه ام نشسته بودم كه سر امام حسين عليه السلام را در حالى كه بر فراز نيزه بود از كنارم عبور دادند. وقتى كه آن سر مقدس در برابر من قرار گرفت، شنيدم اين آيه را مى خواند: « «أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَالرَّقِيمِ كَانُوا مِنْ آيَاتِنَا عَجَباً»؛ آيا گمان كردى اصحاب كهف و رقيم از آيات عجيب ما بودند؟»[۲۸] با شنيدن اين آيه موى بر بدنم راست شد و (لرزيدم) و گفتم:[۲۹]«رَأْسُكَ وَاللَّهِ يَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ! أَعْجَبُ وَأَعْجَبُ ؛ اى پسر رسول خدا! ماجراى سر تو بسيار شگفت انگيزتر و عجيب تر (از ماجراى اصحاب كهف و رقيم) است!».[۳۰]،[۳۱] خبر شهادت امام حسین(علیه السلام) در مدینه و شام عبيداللَّه بن زياد نامه اى به مدینه و شام نوشت و يزيد را از شهادت امام حسين عليه السلام و يارانش آگاه ساخت.[۳۲]،[۳۳] شهادت عبدالله بن عفیف «عبيداللَّه بن زياد» براى ايجاد جوّ تبليغاتى و توجيه عملكرد خود و جلوگيرى از شورش مردم، مردم را در مسجد گرد آورد و به منبر رفت.[۳۴] سيد بن طاووس مى نويسد: ابن زياد نخست حمد و ثناى الهى را بجا آورد! و در ضمن سخنانش گفت: «سپاس خداوندى را كه حق و اهل آن را آشكار كرد و اميرالمؤمنين! و پيروانش را پيروز نمود و (نعوذ باللَّه) دروغگو فرزند دروغگو را كشت».[۳۵] در اين ميان عبداللَّه بن عفيف أزْدى [۳۶] از جاى برخاست و فرياد زد: «يَابْنَ مَرْجانَةَ! إِنَ الْكَذَّابَ ابْنَ الْكَذَّابِ أَنْتَ وَأَبُوكَ، وَمَنِ اسْتَعْمَلَكَ وَأَبُوهُ. يا عَدُوَّاللَّهِ! أَتَقْتُلُونَ أَوْلادَ النَّبيّينَ وَ تَتَكَلَّمُونَ بِهذَا الْكَلامِ عَلى مَنابِرِ الْمُسْلِمينَ ؛ اى پسر مرجانه! دروغگو پسر دروغگو، تو و پدر توست و آن كسى است (يزيد) كه تو را به اين مقام منصوب كرد و پدر او (معاويه) است. اى دشمن خدا! آيا فرزندان پيامبران را مى كشيد و آنگاه بر منبر مسلمانان، اينگونه (وقيحانه) سخن مى گوييد؟!».[۳۷] ابن زياد (كه انتظار چنين سخنى را از هيچ كس نداشت، آشفته و) خشمگين شد[۳۸] و در ادامه دستور داد گردنش را زدند و بدنش را در محله «سبخه»[۳۹] كوفه او را به دار[۴.] آويختند.[۴۱]،[۴۲] به يقين افرادى مانند عبداللَّه بن عفيف در تاريخ كم اند، پيرمردى نابينا كه تاب و توان خود را در جنگ با دشمنان اسلام و اهل بيت پيامبر صلى الله عليه و آله از دست داده، اين چنين با گفتار و عمل خود، جانانه از حق دفاع مى كند و جان خود را بر سر اين كار مى گذارد و خوشحال است كه به آرزوى ديرينه اش- همان شهادت در راه خدا رسيده است.[۴۳] [۱] زهرا (سلام الله علیها) برترين بانوى جهان ؛ ص ۱۴۲. [۲] ر.ک: بحارالانوار؛ ج ۴۵؛ ص ۱۰۹ و ۱۶۵. [۳] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص ۲۵. [۴] همان ؛ ص ۵۶۵. [۵] ظاهراً اين فاطمه، همان فاطمه بنت الحسين است كه همسر حسن مثنّى (فرزند امام حسن عليه السلام) بوده است و تعبير به «كَما قَتَلْتُمْ جَدَّنا
بِالْأَمْسِ» در خطبه وى كه مراد از آن اميرمؤمنان عليه السلام است، نيز شاهد اين سخن است؛ اما تعبير به «فاطمه صغرى » شايد نشانگر آن باشد كه امام حسين عليه السلام دختر ديگرى به نام فاطمه داشته، كه از او بزرگتر بوده است؛ ولى دليل تاريخى بر اين احتمال نداريم. بنابراين، بعيد نيست كه اين نام گذارى به خاطر شباهتى باشد كه فاطمه بنت الحسين به حضرت فاطمه زهرا عليها السلام داشت. همانگونه كه شيخ مفيد در ارشاد، ص ۳۶۶ نقل مى كند كه امام حسين عليه السلام به برادرزاده اش حسن كه براى خواستگارى يكى از دخترانش سكينه يا فاطمه آمده بود، فرمود: من فاطمه را براى تو بر مى گزينم، چرا كه شباهت فراوانى به مادرم فاطمه عليها السلام دارد. بنابراين وى را با مقايسه به آن بانوى بزرگ اسلام فاطمه صغرى عليها السلام ناميدند.( عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص ۵۶۵)   [۶] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها، ص ۵۷۰. [۷] همان ص ۵۷۱. [۸] همان. [۹] همان؛ص ۵۷۳. [۱۰] همان. [۱۱] همان؛ ص ۵۷۶. [۱۲] همان؛ ص ۵۷۱. [۱۳] همان. [۱۴] همان. [۱۵] همان ؛ ص ۵۷۶. [۱۶] همان؛ ص ۲۵. [۱۷] بحارالانوار؛ ج ۴۵؛ ص ۱۱۶. [۱۸] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص ۵۷۷. [۱۹] همان. [۲۰] گفتار معصومين(علیهم السلام) ؛ ج ۲ ؛ ص ۱۷۶. [۲۱] تاريخ كامل ابن اثير؛ ج ۴ ؛ ص ۳۴. [۲۲] گفتار معصومين(علیهم السلام)؛ ج ۲؛ ص ۱۷۷. [۲۳] همان ؛ ص ۵۷۹. [۲۴] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص ۵۷۹. [۲۵] همان ؛ ص ۵۶۵. [۲۶]  ملهوف( لهوف)؛ ص ۲۰۳ . [۲۷] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص ۵۸۱. [۲۸] سورۀكهف؛ آيه ۹. [۲۹] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص ۵۸۵. [۳۰]. ارشاد مفيد؛ ص ۴۷۵ ، بحارالانوار؛ ج ۴۵؛ ص ۱۲۱. [۳۱] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص ۵۸۵. [۳۲] ملهوف( لهوف)؛ ص ۲۰۸ . [۳۳] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص ۵۸۷. [۳۴] همان ؛ ص ۵۸۱. [۳۵] همان. [۳۶]  سيد بن طاووس مى نويسد: وى از خوبان شيعه و از زاهدان بود؛ در جنگ جمل چشم چپ اوآسيب ديد و در جنگ صفين چشم ديگرش نابينا شد. وى همواره ملازم مسجد كوفه بود و تا شب در آنجا به نماز و عبادت مى پرداخت.( ملهوف( لهوف)، ص ۲۰۳). [۳۷] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها، ص ۵۸۲. [۳۸] همان. [۳۹] مقصود از« سبخه» كه به معناى شوره زار است، محله« كناسه» كوفه است.( بحارالانوار؛ ج ۴۵؛ ص ۱۲۱). [۴۰] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص ۵۸۴. [41]  ملهوف( لهوف)؛ ص ۲۰۳- ۲۰۷ ، بحارالانوار؛ ج ۴۵؛ ص ۱۱۹- ۱۲۲. [۴۲] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها، ص ۵۸۵. [۴۳] همان. 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
اداره رسانه و فضای مجازی اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل حوزه های علمیه خواهران برگزار می کند نخستین دوره از سلسله دوره های آموزشی سواد رسانه و فضای مجازی ویژه طلاب خواهر سراسر کشور 🗓زمان ثبت نام : ۲۶ مرداد تا ۴ شهریور ماه ۱۴۰۰ 🗓زمان دوره : ۷ تا ۲۱ شهریور ماه (به مدت ۱۰ ساعت ) استاد دوره : مدرس برجسته کشوری مهندس مصطفی ضابط ( رزومه استاد ) ◽️ویژگی های دوره ◽️پشتیبانی آنلاین ◽️صدور گواهینامه ◽️ارتباط مستقیم با استاد ◽️ایجاد شبکه ارتباطی بین فراگیران جهت ثبت نام به لینک زیر مراجعه فرمایید http://poll.whc.ir/853197 کسب اطلاعات بیشتر : @resanehsho کانال رسمی حوزه‌های علمیه خواهران @kowsarnews 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🕌مشارکت در طرح توسعه حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) مزین بنام صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری علیها السلام با اشتراک گذاشتن این بنر در توسعه حرم حسینی علیه السلام سهیم باشیم. 🔰ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران https://eitaa.com/atabat_tehran 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
کارگاه آموزشی معاونت پژوهش حوزه علمیه مروی تهران برگزار می‌کند. ◽️کارگاه آموزشی احکام خمس با محوریت کتاب آموزش مبنا محور احکام خمس ▫️نحوه تعلق خمس ▫️متعلق وجوب خمس ▫️تعیین سال خمسی ▫️مال حرام در ذمه ▫️و ..... استاد: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا کریمی مدیر دفتر استفتائات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در حوزه علمیه مروی 🗓مهلت ثبت نام : تا ۱۰ شهریور ماه 🗓شروع دوره : از ۱۶ شهریور ماه مکان برگزاری: نمایشگاه دائمی گفتمان علمی انقلاب اسلامی (حوزه مروی) روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت ۱۵ لینک ثبت نام: https://formafzar.com/form/khoms لینک پخش مجازی: www.howzehmarvi.ir/live امتیاز دوره : اعطای پایان دوره از دفتر تبلیغات اسلامی 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ. ◾️مرزبان توحید و فیلسوف عدالت استاد علامه محمدرضا حکیمی به ملکوت اعلی پیوست 📚«الحیاة»، «خورشید مغرب»، «عقل سرخ»، «عاشورا: مظلومیتی مضاعف»، «شیخ آقا بزرگ تهرانی»، «تفسیر آفتاب»، «فریاد روزها»، از جمله آثار این اندیشمند بود. عاشورا از منظر استاد علامه حکیمی در حقیقت عاشورا، پرچم اجرای عدالت است که بر قله خورشید نصب شده است، و اگر شیعه کوتاهی نکرده بود و عاشورا را به جهانیان شناسانده بود، امروز عاشورا همه محیط های انسانی را با عدالت و انصاف آشنا کرده بود. به شرط اینکه خود طرفداران عاشورا و حکومت های مدعی اعتقاد به عاشورا، به عدالت و انصاف معتقد باشند و جامعه را بر اساس عدل و داد بسازند،  این همه تفاوت های جهنمی و «دره های فقر» و «قله های ثروت» وجود نداشته باشد، و یزیدیانی که در زیر نام حسین(ع) خود را پنهان کرده اند در میان نباشند. حکیمی رسالت اصلی عاشورا را جداسازی حق از باطل و عدل از ظلم به منظور پایداری حق و عدل و نابودی باطل و ظلم می‌داند. https://www.iribnews.ir/00DQLr این ضایعه بزرگ را به حوزه های علمیه، اساتید و فضلای معظم و عموم مؤمنين و علاقه مندان خصوصا خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و برای آن زنده یاد علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نماییم 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰وبینار بین المللی ◾️زن در فرهنگ عاشورا◾️ نقش زنان در پیروزیِ الهی چهار روز به زبان فارسی چهار روز به زبان انگلیسی 🇮🇷 سخنرانان از ایران سرکار خانم قاسمی نقش زن در تربیت انسانی ۱۴ محرم/ ۱ شهریور سرکار خانم طاهری مسئولیت زن مسلمان در عصر حاضر، با الگو گیری از فرهنگ عاشورا ۱۵محرم/ ۲ شهریور سرکار خانم مقتدایی زن در عرفان ۱۶ محرم/ ۳ شهویور سرکار خانم دکتر اردبیلی بازخوانی عاملیّت زن در نهضت حسینی در جهان آینده ۱۷ محرم/ ۴ شهریور 🕰 ساعت ۱۸-۱۹:۳۰ به وقت ایران 🕰 ساعت ۱۴:۳۰-۱۶ به وقت لندن سخنرانان از انگلیس سرکار خانم دکتر اردبیلی بازخوانی عاملیت زن در نهضت حسینی در جهان آینده ۱۸ محرم/ ۵ شهریوز سرکار خانم جولیا علی چند گانگی رهبری و حاشیه نشینی ۱۹ محرم/ ۶ شهریور سرکار خانم سارا عابدی سه گانه: عقل، تسلیم، عواطف الهی ۲۰ محرم/ ۶ شهریور آیت الله علی حسین الحکیم پیروزی بی نقص و کامل ۲۱ محرم/ ۷ شهریور 🕰 ساعت ۱۸-۱۹:۳۰ به وقت لندن 🕰 ساعت ۲۱:۳۰-۲۳ به وقت ایران لینک ورود به جلسه: https://b2n.ir/a20261 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰سنت حسنه نگارش مهارت های بندچینی بند یا پاراگراف (paragraph) به عنوان واحد پیام رسانی برای خواننده است. هر بند به منزله لقمه های خوارکی است که به او تقدیم می کنید. بنابراین، بند چینی یعنی پیام ها را ابتدا در ذهن تقطيع کنیم و سپس در کتابت یا گفتار با رعایت چینش منطقی و پیوستگی معانی، به همان تقطيع عمل کنیم. واضح است که نگارش متن های پیوسته و طولانی برای مخاطب نیز خسته کننده است. متن بندچینی شده، به خواننده نیز کمک خواهد کرد تا در دریافت پیام های نویسنده به یک نظم ذهنی مناسب عمل نند. بندچینی، بیانگر احترام به وقت مخاطب است. رعایت نظم و انضباط در انتقال پیام ها در گرو بند چینی صحیح است. علاوه بر اینها، صداقت نویسنده در تفکیک سخن خودش از سخنان منقول از دیگران نیز مشخص می گردد. | برخی از الگوهاي ساختاري بند چه جملاتی باید در یک بند قرار گیرند؟ مسیر حرکت در یک بند می تواند به یکی از حالتهای زیر باشد: ◽️از پر ارزش یا اهم به مهم یا کم ارزش ◽️از مهم به اهم ◽️از کلان به خرد یا از کل به جزء ◽️از جزء به کل ◽️از روند پرسش - روش - پاسخ ◽️از انگیزه (قصد) به انگیخته (مقصد) ◽️ترتیب مکانی ◽️ترتیب زمانی ◽️از کلی به جزئی ◽️ازجزئی به کلی ◽️از مدعا به ادله و شواهد مهارت شروع بند ... شایسته است که مهم ترین جمله را اول هر بند بیاوریم. به جمله های اصلی یک بند، سرفراز، سرآمد یا جمله گویا گفته می شود. در بقیه بند به تأیید، رد، مستدل سازی، شرح و در مورد همان هسته بپردازیم. بقیه بند را بدنه یا وابسته به هسته می نامند در ابتدای بند، «و» و «که» و مانند آنها نیاورید. این حروف بر عدم استقلال لفظی دلالت می کند. هر بند از لحاظ لفظی، مستقل است. با این حال، هر بند به منزله یک قطعه پیام از یک پیام بزرگتر است. پیشنهاد می شود حتی وقتی که به صورت دست نوشته مقاله می نویسید، اولین سطر بند را با فاصله انداختن از حاشیه راست، از بقیه سطرها عقب تر بنویسید. 📚جزوه روش تحقیق استاد اسلامپور 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
انجمن علمی دانشکده شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می‌کند نشستی با عنوان بررسی علم امام حسین(ع) به شهادت و تاثیر آن بر هدف آن حضرت سخنران دکتر سعید طاووسی مسرور عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی 🗓زمان: دوشنبه ۱ شهریور ماه 🕰ساعت: ۱۸ لینک ورود: http://el.urd.ac.ir/lms/index.php?option=com_bigbluebutton&view=meetingview&id=75 کد دسترسی ۲۲ برنامه همزمان در اپارات قابل مشاهده میباشد https://www.aparat.com/Namazi.anjoman/live ارتباط با مدیر انجمن در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/Namazi_FN 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
نشست علمی امام حسین علیه السلام؛ الگوی تعالی پیروان مرکز رهبری و مدیریت جهادی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام برگزار می‌کند. سلسله نشستهای مدیریت منابع انسانی اسلامی نشست دوم امام حسین(ع)؛ الگوی تعالی پیروان ارائه دهنده دکتر علی اصغر پور عزت (استاد تمام دانشگاه تهران) 🗓زمان: دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ 🕰 ساعت ۱۵ الی ۱۷ 📜به حاضران در جلسه گواهی شرکت در سمینار ارائه خواهد شد. لینک حضور مجازی در نشست: http://meeting.ihu.ac.ir/class/77/155 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
◾️پیام تسلیت در پی درگذشت عالم و متفکر برجسته آقای محمدرضا حکیمی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم و متفکّر برجسته جناب آقای محمدرضا حکیمی را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم با تأسف و تأثر خبر درگذشت عالم و متفکّر برجسته جناب آقای محمدرضا حکیمی قدّس‌الله‌نفسه را دریافت کردم. ایشان دانشمندی جامع، و ادیبی چیره‌ دست، و اندیشه‌ورزی نوآور، و اسلام‌شناسی عدالتخواه بودند. ایشان عمر را فارغ از آرایه‌ها و پیرایه‌های مادی، در خدمت معارف والای قرآن و سنّت گذرانده و آثاری ارزشمند از خود به جا نهادند. بهره‌گیری از محضر پر فیض و نفس گرمِ استادان معرفت و معنویت در مشهد مقدس، ذخیره‌ئی از توکل و تعبّد و غنای نفس در دل و جان این شخصیت عزیز به جا نهاده بود که تا آخر عمر با برکتش وی را استوار میداشت. این‌جانب فقدان اندوهبار این رفیق دیرین را به خاندان مکرّم حکیمی و بازماندگان بویژه برادر بزرگوار ایشان و نیز به همه‌ی دوستان و علاقمندان آن مرحوم تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی را برای وی مسألت مینمایم. سیّدعلی خامنه‌ای ۱ شهریور ۱۴۰۰  🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📕 کتاب «الحیاة» ✍ نویسنده : محمدرضا حکیمی 🔰 معرفی کتاب توسط امام خامنه‌ای در نماز جمعه سال ۱۳۶۰ 📚📚📚کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🌑چه گذشت. محرم الحرام 🌙چهاردهم محرم الحرام ۶۱ ه.ق پاسخ عبیدالله به نامۀ عمر بن سعد ابن زیاد در پاسخ به نامه عمر بن سعد نوشت:«از حسين بن على عليه السلام بخواه، تا او و تمام يارانش با يزيد بيعت كنند. اگر چنين كرد، ما نظر خود را خواهيم نوشت ...!».[۱] چون نامه ابن زياد به دست ابن سعد رسيد، گفت: «تصوّر من اين است كه عبيداللَّه بن زياد، خواهان عافيت و صلح نيست».[۲] عزتمندی و سازش ناپذیری؛ رویکرد امام حسین(علیه السلام) در مواجهه با نامۀ ابن زیاد عمر بن سعد، متن نامه عبيداللَّه بن زياد را نزد امام حسين عليه السلام فرستاد.[۳] امام عليه السلام فرمود: «لا أُجيبُ ابْنَ زِيادَ بِذلِكَ ابَداً، فَهَلْ هُوَ إِلّا الْمَوْتَ، فَمَرْحَبَاً بِهِ ؛ من هرگز به اين نامه ابن زياد پاسخ نخواهم داد. آيا بالاتر از مرگ سرانجامى خواهد بود؟! خوشا چنين مرگى!».[۴]،[۵] پاسخ امام حسین علیه السلام به قیس بن اشعث در مورد تقاضاى بیعت با یزید در این روز قيس بن اشعث(يکي از چهره هاي پليد و جانيان فاجعه ي عاشورا) گفت: آيا نمى خواهى زير پرچم پسر عمويت (يزيد) درآيى! چرا كه به آنچه كه دوست دارى مى رسى و از آنان بدى نخواهى ديد![۶] امام حسين عليه السلام فرمود: «أَنْتَ أَخُو أَخيكَ [محمّد بن الاشعث ] أَتُريدُ أَنْ يَطْلُبَكَ بَنُو هاشِمٍ بِأَكْثَرَ مِنْ دَمِ مُسْلِمِ بْنِ عَقيلٍ؟! لا وَاللَّهِ لا أُعْطيهِمْ بِيَدي إِعطاءَ الذَّليلِ، وَ لا اقِرُّ اقْرارَ الْعَبيدِ!؛[۷] تو برادر همان برادرى (تو همانند برادرت محمّد بن اشعث هستى كه مسلم را در كوفه به شهادت رساند) آيا مى خواهى بنى هاشم، بيشتر از خونبهاى مسلم بن عقيل را از تو طلب كنند؟ نه! به خدا سوگند دستم را همانند افراد ذليل و پست در دست آنان نخواهم گذاشت ومانند بردگان نيز تسليم نخواهم شد. (يا فرار نخواهم كرد)». سپس آن حضرت ادامه داد: «عِبادَاللَّهِ!؛ اى بندگان خدا!»، «وَ أَعُوذُ بِرَبِّى وَرَبِّكُمْ أَنْ تَرْجُمُونِ؛ من به پروردگار خود و پروردگا شما پناه مى برم از اين كه مرا متّهم كنيد».[۸] و نيز افزود: « «أعُوذُ بِرَبِّى وَرَبِّكُمْ مِّنْ كُلِ مُتَكَبِّرٍ لَّا يُؤْمِنُ بِيَوْمِ الْحِسَابِ؛ من به پروردگارم و پروردگار شما پناه مى برم از هر متكبّرى كه به روز حساب ايمان نمى آورد».[۹]،[۱۰] پیوستن كنانة بن عتيق به امام حسین(ع) در کربلا كنانة بن عتيق ، از مردان زاهد و قارى قرآن بود. و در روز چهارم محرم،در كربلا به محضر امام شرفياب شد.[۱۱] [۱] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص ۳۸۶ [۲] همان. [۳] همان ؛ ص ۳۸۷ [۴]  اخبار الطوال؛ ص ۲۵۳ [۵] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص ۳۸۷ [۶] همان؛ ص ۴۱۹ [۷] الارشاد ؛ ص ۴۵۰ [۸] سورۀ دخان؛ آيه ۲۰ [۹]با استفاده از سوره غافر؛ آيه ۲۷. در سوره غافر به جاى أعُوذُ، « انِّي عُذْتُ» آمده است. [۱۰] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص ۴۱۹ [۱۱] همان ؛ ۴۳۳ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh