eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
533 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
266 ویدیو
633 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir @Alim_5 کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi کانال کتابخانه @alzahranasr_lib
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸 🔰عظمت و مقام رسول گرامی اسلام 🔰در بیان امام جعفر صادق علیه السلام 🔰آیت الله جوادی آملی ... بعضی از بیانات نورانی از ائمه علیهم السلام درباره پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) به ما رسیده است، از جمله از وجود مبارک امام صادق علیه‌السلام نقل می‌کنند که فرمود: «کَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص سَیدَ وُلْدِ آدَمَ فَقَالَ کَانَ وَ اللَّهِ سَیدَ مَنْ خَلَقَ اللَّهُ وَ مَا بَرَأَ اللَّهُ بَرِیةً خَیراً مِنْ مُحَمَّدٍ ص»؛ در روایتی دیگر وجود مبارک امام صادق سلام الله علیه از وجود مبارک حضرت امیر علیه السلام نقل می‌کند که امیرالمؤمنین سلام الله علیه فرمود: «مَا بَرَأَ اللَّهُ نَسَمَةً خَیراً مِنْ مُحَمَّدٍ ص»؛ هیچ بشری را خدا بهتر از پیغمبر صلّی الله علیه و آله و سلّم خلق نکرده است. ایشان ادامه دادند: خود ائمه علیهم السلام ، مسئله اینکه اهل بیت علیهم السلام، روح قبل از بدن بودند، در کجا بودند، چگونه خلق شدند، را هم ذکر کردند. وجود مبارک امام صادق علیه‌السلام نقل می کند که از خود وجود مبارک پیغمبر صلّی الله علیه و آله و سلّم سؤال کردند: «بِأَی شَی‏ءٍ سَبَقْتَ الْأَنْبِیاءَ وَ أَنْتَ بُعِثْتَ آخِرَهُمْ وَ خَاتَمَهُمْ»؛ چگونه شد شما با اینکه آخرین پیامبر هستید از همه افضل هستید؟ حضرت فرمود: «إِنِّی کُنْتُ أَوَّلَ مَنْ آمَنَ بِرَبِّی وَ أَوَّلَ مَنْ أَجَابَ حِینَ أَخَذَ اللَّهُ مِیثاقَ النَّبِیینَ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلی‏ أَنْفُسِهِمْ ﴿أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ﴾»؛ چون دو تا میثاق در قرآن مطرح است: یکی ﴿وَ إِذْ أَخَذْنا مِنَ النَّبِیینَ میثاقَهُمْ﴾، یکی هم ﴿وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِن بَنِی آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّیتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلَی أَنْفُسِهِمْ﴾، این یکی که دارد: ﴿وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِن بَنِی آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّیتَهُمْ﴾، اولین و آخرین را شامل می‌شود و نشأه عمومی است. آنجا که دارد: ﴿وَ إِذْ أَخَذْنا مِنَ النَّبِیینَ میثاقَهُمْ﴾، مخصوص سلسله انبیاست. در هر دو بخش، اول کسی که پاسخ داد وجود مبارک پیغمبر صلّی الله علیه و آله و سلّم بود. خداوند در اخذ میثاق عام که در سوره «اعراف» دارد خود را نشان اولین و آخرین داد: ﴿وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِن بَنِی آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّیتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلَی أَنْفُسِهِمْ﴾، معلوم می‌شود اگر کسی اهل نسیان نباشد می‌تواند آن صحنه را به یاد بیاورد وگرنه اگر آن عالم قابل ذکر و تعهد و یادآوری نبود که به او احتجاج نمی‌شد، فرمود ما این کار را کردیم تا اینکه هیچ کس نگوید که ﴿إِنَّا کُنَّا عَنْ هذا غافِلینَ﴾ در این صحنه که ذات اقدس الهی خود را به همه نشان داد، اول کسی که گفت «بلی» وجود مبارک پیغمبر صلّی الله علیه و آله و سلّم بود. به حضرت عرض کردند که چرا شما «خیر الناس» هستید؟ فرمود ما اول کسی بودیم که گفتیم «بلی»، لذا فرمود ما چون در آن عالم اولین کسی بودیم که بلی گفت، اینجا هم اولین پیغمبر هستیم و اوّلیت یعنی «اعلی النبیین، اسبق النبیین، اعلم النبیین، اشرف النبیین». در بعضی از زیارت‌های حضرت هست که «الْخَاتِمِ لِمَا سَبَقَ وَ الْفَاتِحِ لِمَا انْغَلَقَ»؛ یعنی شما خاتَم و مُهر انبیای قبلی هستی، چون وقتی که نامه تمام شد آن را مُهر می‌کنند. اگر جا برای حرف‌های دیگر باشد که خاتَم و مُهر نمی‌آید! این کلمه خاتَم اگر از خاتِم قوی‌تر و اعدل نباشد از آن کمتر نیست؛ از آن پرمحتواتر است که او خاتَم انبیاست، برای اینکه به وسیله حضرت سلسله نبوت مُهر شدند و ایشان خاتَم انبیای قبلی است. «الْفَاتِحِ لِمَا انْغَلَقَ»؛ یعنی هر مطلب پیچیده‌ای که در اسلام اتفاق بیافتد، کلید دست نبوت و قرآن است. پس اگر یک مشکلی در جامعه علمی نسبت به حریم دین پیش بیاید، نبوت و قرآن کلید حل آن است. «الْفَاتِحِ لِمَا انْغَلَقَ»؛ یعنی هر چه که بسته است این کلید آن را باز می‌کند؛ یعنی هم گزارش مقام آن حضرت است، هم جمله خبریه‌ای است که به داعی انشا القا شده است که به حوزه‌ها می‌گوید این کلید را بگیرید و مشکلات علمی خود را باز کنید! جلسه خارج فقه نکاح ۳۷۹ ۱۳۹۷/۸/۳۰ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰پرتال جامع علوم و معارف قرآن 🔰مقالات قرآنی 🔰 پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم ▫️رسالت پیامبر اعظم(ص) طرحی برای جهانی سازی نوین ▫️شیوه های تفسیری پیامبر اعظم (ص) ▫️روش های شناختی تربیتی پیامبر اعظم (ص) در قرآن کریم ▫️پیامبر اعظم (ص) و مشارکت اجتماعی سیاسی زنان https://quran.isca.ac.ir/fa/Article/Index 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰شرح زیارت نامه حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) 🔰مقاله 🔰میقات حج أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ...» سرآغاز زیارت گواهی دادن به یکانگی خداست. شهادت، واژة مقدسی است که انسان را از کفر و شرک خارج و در اسلام و توحید داخل می‌کند. اقرار و شهادت به توحید، طبق وحی، موجب فلاح و رستگاری است؛ «قُولُوا لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ تُفْلِحُوا» و از آنجا که این کلمه بنیاد دین است، لب گشودن به آن، افضل اذکار است و شهادت به آن افضل ثنای خداوند. در حدیثی از امام صادق(علیه السلام) سرّ شهادت بر توحید در اذان و دیگر موارد چنین بیان شده است: «وَ أَمَّا قَوْلُهُ: أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ، فَإِعْلاَمٌ بِأَنَّ الشَّهَادَةَ لاَ تَجُوزُ إِلاَّ بِمَعْرِفَةٍ مِنَ الْقَلْبِ، کَأَنَّهُ یَقُولُ: أَعْلَمُ أَنَّهُ لاَ مَعْبُودَ إِلاَّ اللَّهُ ـ عَزَّ وَ جَلَّ ـ وَ أَنَّ کُلَّ مَعْبُودٍ بَاطِلٌ سِوَى اللَّهِ ـ عَزَّ وَ جَلَّ ـ وَ أُقِرُّ بِلِسَانِی بِمَا فِی قَلْبِی مِنَ الْعِلْمِ بِأَنَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّهُ لاَ مَلْجَأَ مِنَ اللَّهِ ـ عَزَّ وَ جَلَّ ـ إِلاَّ إِلَیْهِ...». «أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ، آگاهی دادن به این مطلب است که: گواهی جایز نیست جز به معرفت و شناخت قلبی. گویا می­خواهد این حقیقت را بیان کند که: می‌دانم معبودی جز خدا نیست و هر معبودی باطل است جز الله ـ عز و جل ـ و با زبان اقرار می‌کنم به آنچه در قلب دارم...» «أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ...» اگر شهادت به رسالت و عبودیت محمد(صلی الله علیه و آله) مقارن نام حق و همراه با شهادت به توحید قرار داده شده و از لوح محفوظ تا عالم ملفوظ، «لاَ إلَهَ إلاَّ الله» و «مُحَمَّدٌ رَسُولُ الله»، با هم بازگو می‌شوند، برای این است که قربت کتبی و لفظی، حکایت از قربت مقامی و نزدیکی رتبی می‌کند و نشانة آن است که هیچ یک از مخلوقات، نه در ازل، نه در ابد و نه در دنیا، به منزلت و مرتبت او نمی‌رسند. او در ازل بر همه پیشی گرفته و واسطة در فیض و نیز اصل و ریشة ایجاد است؛ چنان که در حدیث قدسی است: «لَوْلاَکَ لَمَا خَلَقْتُ الأَفْلاَکَ». 💠 ادامه مطلب کلیک نمایید http://miqat.hajj.ir/article_38077.html 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ ◽️درباره لزوم الگوگرفتن از شخصیت پیغمبر اکرم(ص): ▫️در شخصیّت منحصر به فرد پیغمبر اکرم یک نقطه‌ی اوجی وجود دارد که آن عبارت است از بعثت. ▫️حتّی در روز ولادت آن بزرگوار هم نشانه‌ها و آثار برکات الهی را انسان مشاهده میکند. ▫️عید گرفتن فقط جشن و ماندگاری و یادبود نیست. ▫️عید گرفتن برای درس گرفتن و الگو قرار دادن پیغمبر اکرم است. ◽️صدها درس وجود دارد در: ▫️زندگی شخصی پیغمبر ▫️زندگی خانوادگی پیغمبر ▫️حکومت پیغمبر ▫️شخصیت اجتماعی پیغمبر، با دوستانش، با دشمنانش، با مؤمنین، با کفار. ◽️یکی از این درسهای زندگی پیغمبر مضمون این آیه‌ی شریفه است که فرمود: «عَزيزٌ عَلَيهِ ما عَنِتُّم» برای او رنجهای شما دردآور است، پیغمبر از رنج شما رنج میبرد. ◽️رنجهای امت اسلامی در زمان کنونی ناشی از چیست؟ 🔖عقب‌ماندگی علمی 🔖تن دادن به تسلّط استعمارگران 🔖 تفرّق مسلمین به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل 💠درباره وحدت عملی مسلمین: 💠 ما باید به این مسئله‌ی «اتّحاد بین مسلمین» فکر کنیم. 💠امروز دشمن درست نقطه‌ی مقابل این را میخواهد. 💠دارند کاری میکنند که وجود مضر رژیم صهیونیستی از عنوان «دشمنی» خارج بشود و بیشتر بین کشورهای منطقه را اختلاف بیندازد. 💠این عادّی‌سازی‌ها یکی از بزرگ‌ترین خیانتهایی است که به اسلام و مسلمین دارد میشود. ◽️◽️«هفته‌ی وحدت» کار خوبی بود، امّا بایستی تحقّق پیدا کند. ▫️مراد از وحدت قطعاً وحدت مذهبی نیست. ▫️وحدت جغرافیایی هم نیست. ▫️مراد از وحدت، وحدت در حفظ منافع امّتِ اسلامی است. ▫️مراد این است: اشتراک عمل در برابر نقشه‌های استکبار. 💠یک نقطه‌ی اساسی اینجا وجود دارد: 💠هندسه‌ی سیاسی دنیا در حال تغییر است. 💠 این حالت تسلّطی که استکبار جهانی بر کشورها داشته، دارد تغییر میکند. ◽️◽️◽️جایگاه امّت اسلامی در این دنیای جدید کجا است؟ ▫️ما امّت اسلامی در دنیای جدیدی که دارد بتدریج شکل میگیرد: ▫️میتوانیم جایگاه رفیعی داشته باشیم، ▫️میتوانیم به‌عنوان یک الگو و پیشرو مطرح بشویم ▫️امّا به یک شرط ▫️اتّحاد، نداشتن تفرقه و خلاص شدن از شرّ وسوسه‌های دشمن ▫️اتّفاق و اتّحاد بین ملّتهای اسلامی ممکن است، منتها کار لازم دارد. نمونه‌ی کوچکش ما هستیم؛ در مقابل قدرتهای بزرگ ایستادیم. 💠خیال میکردند این نهال را میتوانند از ریشه بکَنند، این نهال امروز تبدیل شده به یک درخت تناور؛ غلط میکند فکر کندن آن را هم کسی بکند! ایستادیم و پیش رفتیم. ▫️ما از حکمرانان کشورهای اسلامی هم ناامید نیستیم امّا بیشترین امیدمان به خواصّ دنیای اسلام است. ▫️وقتی خواص در یک راهی وارد شدند، افکار عمومی را به آن سمت حرکت میدهند. ▫️وقتی افکار عمومی در یک کشوری شکل گرفت، سیاستهای اداره‌ی کشور هم به طور قهری به آن سمت حرکت میکند. ▫️به نظر ما میشود به سمت وحدت مورد نظر اسلام و قرآن پیش رفت در امّت اسلامی. ▫️فاصله‌ها بعضی قومی، نژادی و زبانی است، اینها مهم نیست. ▫️آنچه امروز بیش از همه باید روی آن تکیه کنیم، مسئله‌ی مذهبی است؛ بحث شیعه و سنّی. ▫️نباید بگذاریم اختلاف عقیده و مذهبی به تنازع کشیده بشود. ▫️سیاستمداران آمریکایی و انگلیسی در محافل خودشان وارد بحث شیعه و سنّی شده‌اند؛ این خیلی چیز خطرناکی است. ▫️▫️▫️بنده یک وقت گفتم «شیعه‌ی انگلیسی» و «سنّی آمریکایی»؛ بعضی بدروغ تبلیغ کردند که یعنی شیعه‌ای که ساکن انگلیس است. ▫️شیعه‌ی انگلیسی ممکن است در خود کشور اسلامی باشد؛ الهام‌گیری از انگلیس است؛ یعنی شیعه‌ی دعوا‌ درست‌کن، سنّی دعوا درست‌کن. ▫️آن که اختلاف ایجاد میکند در خدمت دشمن است؛ فرقی نمیکند؛ در هر جایگاهی باشد. ▫️هم در شیعه و هم در سنی افرادی هستند که تندروی میکنند. ▫️تندروی تندروان را موجب این ندانیم که اصل اهل مذهب را متّهم کنیم. 💠💠پیغمبر از وجه مشترک توحید بین اسلام و ادیان دیگر استفاده میکند. ◽️خب ما مسلمانها این همه وجه مشترک داریم: ▫️کعبه‌ی واحد ▫️قبله‌ی واحد ▫️نماز واحد ▫️حجّ واحد ▫️عبادات واحد ▫️پیغمبر واحد ▫️محبّت اهل‌بیت در همه‌ی دنیای اسلام ▫️ما از برادران فلسطینی که همه اهل سنّتند، از همه جهت حمایت کرده‌ایم. ▫️این جبهه‌ی مقاومتی که امروز بحمداللّه در دنیای اسلام تشکیل شده، مورد حمایت ما است. 🍀امیدواریم ان‌شاءاللّه بتوانیم این آرزوی بزرگ را که آرزوی بزرگ زبدگان دنیای اسلام بوده و قطعاً آرزوی روح مطهّر نبیّ مکرّم اسلام (ص) است، ان‌شاءاللّه تحقّق ببخشیم؛ یعنی وحدت اسلامی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰پژوهش های حوزوی از نگاه امام خامنه ای «من گاهی راجع به مسائل حوزه علمیه فکر می‌کنم، حقیقتا یک حالت سراسیمگی پیدا می‌کنم.» ۱۳۷۰/۱۲/۱ ایشان در مسأله‌ تحقیق و پژوهش در حوزه دغدغه‌های بسیاری دارند و بارها آن‌ را بیان کرده‌اند. ایشان در جایی دیگر عنوان کردند که "اگر تقسیم بودجه کشور یا اولویت‌های آن در اختیار رهبری بود، بدون شک بنده جزء اولین اولویت‌ها، اولویت تحقیق و علم را معین می‌کردم". ۱۳۸۱/۰۸/۲۲ رهبری بر این باورند که "به هر میزان هم به عرصه تحقیق و پژوهش اهتمام بورزیم، باز هم کم است و راه طولانی در پیش داریم". ۱۳۸۲/۸/۸ اهتمام ایشان به امر پژوهش به گونه‌ای است که عنوان می‌کنند «آن کسانی که در دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقی و مراکز علمی را می‌خواهند از علم و از تحقیق و پژوهش دور کنند، برای دشمن کار می‌کنند، دشمن بیشترین جایزه را حاضر است به این افراد بدهد.» ۱۳۸۵/۳/۱۴ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝متن کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی ۱۴۰۱/۷/۲۲ 🔍 بخوانید https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=51151 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
book-azemat-07-02-1400.pdf
4.1M
📗عظمت ملت 📗ایران قوی 📗تحول ۱۴۰۰ 📖جستاری در عظمت تحول آفرین ملت ایران از بیانات امام خامنه ای ▫️معاونت پژوهش بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی 📚📚📚کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰کارگاه 🔰روش محدود سازی موضوع 🕰زمان: ۱۱ دقیقه 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📜قابل توجه اساتید، طلاب، پژوهشگران، محققان 🔰سلسله نشست های جهاد تبیین 🔰با محوریت تدوین پژوهش نامه پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) 💠 امام خامنه ای .... جهاد تبیین را جدی بگیرید، برای تبیین محتوای قوی و منطق محکم و غنی برای مسائل مهم انقلاب، مثل مسئله اتحاد دنیای اسلام، مسئله مهمی است. فکر کنید، کار کنید،.... ۱۴۰۱/۵/۵ 📚📚📚 پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام تهران در راستای جهاد تبیین و مسئله مهم وحدت در نظر دارد پژوهش نامه پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) با محوریت قرآن کریم را تدوین نماید. در این زمینه سلسله نشست‌های تخصصی را برگزار می نماید. 💠نشست اول 💠سوره ضحی و مسئولیت اجتماعی ◽️استاد ارائه دهنده: ▫️سرکار خانم دکتر برومند پور ▫️دکترای تخصصی تفسیر تطبیقی 🗓روزهای دوشنبه 🕰ساعت: ۱۲:۳۰ الی ۱۳:۳۰ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها با همکاری کارگروه پژوهشی کمیته امور بانوان کنگره ملی شهدای استان قم و دانشگاه فرهنگیان (واحد خواهران) برگزار می کند. 💠میزگرد علمی 💠«تبیین الگوی سوم زن در عصر حاضر» ◽️ارائه دهندگان: ▫️سرکار خانم عفت عرب زاده ▫️عضو انجمن علمی پژوهشی مطالعات زن و خانواده جامعه الزهرا سلام الله علیها، ▫️پژوهشگر مطالعات جنسیت موسسه شناخت ▫️سرکار خانم نجمه صالحی ▫️دبیر انجمن علمی پژوهشی تاریخ جامعه الزهرا سلام الله علیها ▫️استاد جامعه المصطفی صلوات الله علیه ▫️سرکار خانم آمنه شهبازی ▫️دبیر انجمن علمی پژوهشی معارف انقلاب اسلامی و استاد جامعه الزهرا سلام الله علیها ◽️ناقدان: ▫️سرکارخانم منیره بیات مختاری ▫️عضو انجمن علمی پژوهشی مطالعات زن و خانواده جامعه الزهرا سلام الله علیها ▫️پژوهشگر حوزه زن و خانواده ▫️سرکار خانم لیلا عباسی ▫️دبیر انجمن علمی پژوهشی مطالعات زن و خانواده جامعه الزهرا سلام الله علیها ▫️استاد طرح مشاوره طلاق قوه قضائیه ◽️دبیر علمی: ▫️سرکار خانم زهرا دلاوری ▫️دبیر انجمن علمی پژوهشی کلام جامعه الزهرا سلام الله علیها ▫️استاد حوزه و دانشگاه 🗓 تاریخ ۲۵ /۱۴۰۱/۷ 🕰 ساعت ۱۰الی۱۲ مکان: دانشگاه فرهنگیان- پردیس حضرت معصومه سلام الله علیها(واحد خواهران) ◽️لینک ورود http://online.jz.ac.ir/rbhyyb897yoy/
راهکار وحدت امّت همراه با ویژگی هدایت، در نگاه قرآن و سنّت.pdf
468.8K
📜راهکار وحدت امّت همراه با ویژگی هدایت، در نگاه قرآن و سنّت ▫️حسین احسانی فر قرآن کریم، مسلمانان را به وحدت دعوت کرده است. پیامبر صلی الله علیه و آله، پیش‌بینی کرده بودند که پس از ایشان، بین امّت، اختلاف‌هایی ایجاد شود. ازاین‌رو قرآن کریم و پیامبر صلی الله علیه و آله، راهکار حفظ وحدت و رهایی از اختلاف را بیان فرمودند. ریشه‌های اختلاف، راهکارهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی رفع اختلاف، اشتراکات امّت اسلامی، وحدت در دفاع از مشترکات و موضوعاتی از این دست، شاکله نگاشته‌های پیشینی را می‌سازد. نگاشتۀ کنونی وحدت را به دو گونه «همراه با هدایت» و «بدون هدایت» تقسیم کرده است. آنگاه راهکار وحدت همراه با ویژگی هدایت را تبیین می‌کند. در این مقاله ابتدا پیش‌بینی قرآن کریم و پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) درباره اختلاف میان امّت، مطرح شده، سپس انگیزه‌ها و ویژگی‌های اختلاف‌افکنان بر اساس نصوص، ذکر می‌شود. بخش سوم به تبیین چاره کتاب و سنّت برای رهایی از اختلاف، اختصاص دارد. 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
📝 متن کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر تحصیلی منتشر شد. ۱۴۰۱/۷/۲۷ .... شاخص ارزیابی نخبه را اصلاح کنیم. امروز شاخص ارزیابی استاد و نخبه و غیره غالباً مقالات است؛ این درست نیست. البتّه من قبلاً هم این را گفته‌ام، من بارها تکرار کرده‌ام این را؛ شاخصها را حلّ مسئله قرار بدهید. مسئله را ارائه بدهید، بخواهید حل کنند؛ این جمع، این گروه نخبه، این شخص نخبه، این استاد نخبه، یک مسئله‌ای را حل کند برای دستگاه‌های ذی‌ربط؛ این شاخصِ ارتقا باشد، این شاخصِ پذیرش به عنوان رتبه‌ی برتر باشد؛ این هم یک نکته است..... 🔍 بخوانید https://khl.ink/f/51184 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
45.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰کارگاه 🔰اصول نگارش چكيده و كليدواژگان ▫️استاد: ▫️دکتر وطن دوست 💠بخش اول 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
48.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰کارگاه 🔰اصول نگارش چكيده و كليدواژگان ▫️استاد: ▫️دکتر وطن دوست 💠بخش دوم 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
32.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰کارگاه 🔰اصول نگارش چكيده و كليدواژگان ▫️استاد: ▫️دکتر وطن دوست 💠بخش سوم 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Ziya Gol Rezaee.pdf
4.94M
🔰مقاله برگزیده 🔰حضرت معصومه علیها السلام و مقام عصمت 💠ضیاگل رضایی 💠طلبه جامعه الزهرا علیها السلام 💠همایش بین المللی حضرت معصومه علیها السلام 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh