#امتحان #کلام
❓تفاوت انسان ها (در بیماری و سلامت و ...) برای چیست؟
🔻 با توجه به محدودیتهایی که بشریت دارد، حکمت الاهی خیلی از تفاوتها بر ما پوشیده است. تمام شرایط موجود برای انسان مانند صحنه یک امتحان است . نتیجه کار در نعیم آخرت است. فقر و غنا ، زشت و زیبا ، مریض و سالم و ... همه اعتبارهای نزد ما و در واقع برگه امتحان الهی از ماست . لذا مهم در هر امتحان پاسخ آن است . در واقع پاسخ ما بیانگر سعادت دنیا و نجات ما در آخرت است .
📚 برای مشاهده متن کامل مطلب فوق ، به آدرس زیر مراجعه کنید :
https://www.porseman.com/!200701
جهت درج سوال و ارسال نظرات خود مي توانيد از راه هاي زير استفاده کنيد:
🌐 سامانه پرسمان: porseman.com
📲 پيامك : 30001619
📩 ربات سروش، ایتا ، گپ و بله @porsemanbot
📦 پرسمان در پيام رسان هاي سروش، ايتا، گپ ، بله و روبیکا @Porseman_com
🔅 #پندانه
✍ برای بچهات باغبان باش نه نجار
🔹نجار، قبل از اینکه شروع به ساختن چیزی کند، باید نقشۀ دقیق همهچیز را بکشد. او پیش از اینکه یک صندلی بسازد، دقیقاً میداند نتیجۀ کارش چه خواهد شد و اگر به اندازۀ کافی مهارت و تجربه داشته باشد، هیچ خطایی رخ نخواهد داد.
🔸اما باغبان چطور؟ او هم همۀ تلاشش را میکند، به جزئیترین نشانهها توجه دارد و بهترین شرایط را برای رشد گلها و گیاهانش فراهم میکند. اما با وجود این، نمیتواند تعیین کند که درختی که کاشته یا گلی که پرورش داده، چه شکلی خواهد شد.
🔹باغبان برخلاف نجار، همیشه منتظر چیزهای پیشبینینشده است. یک روز صبح از خواب بیدار میشود و میبیند درختها زودتر از چیزی که انتظار داشت شکوفه کردهاند. یا میبیند گلدان سرسبزی ناگهان پژمرده شده است.
🔸بعضی از پدر و مادرها میخواهند برای بچهشان نجار باشند. از همان کودکی نقشۀ راه موفقیت او را پیش خودشان کشیدهاند: پسرم باید دانشمند شود. دخترم باید پزشک شود! و بعد لحظهلحظۀ زندگی کودکشان را مثل نجارها با خطکش و پرگار و گونیا اندازه میگیرند.
🔹40 دقیقه بازی، دو ساعت درس، 20 دقیقه تلویزیون و همینطور تا آخر.
🔸آنها تحت هیچ شرایطی اجازه نمیدهند این برنامه بههم بریزد، اما نکتۀ بزرگی را فراموش کردهاند این است که نجارها با چوب بیجان کار میکنند، ولی بچهها نهالهای زندهاند. باید برای بچهها باغبان بود.
🔹باید به آنها توجه کنیم، شرایط رشد و بالندگیشان را فراهم کنیم، اما بدانیم که آنها باید راه خودشان را بروند.
🔸با بازی، زندگیکردن را بیاموزند و با شلختگی و بههمریختگی، اهمیت نظم و برنامهریزی را درک کنند.
🔹یادمان نرود که مرغوبترین میز و صندلیها هم هیچوقت شکوفه نخواهند داد.
کانال استاد قرائتی
مثل شهیدها زندگی کنیم و آگاهی و
سواد رسانه ای را جدی تر بگیریم
#جهاد_تبیین
#جنگ_رسانه_ای
#یاامیرالنحل
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
➬@amirannahl313
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
لینک عضویت 👇
https://eitaa.com/amirannahl313
🔴عبادت در حضور کودک تشویقی است برای جلب او به نماز و نیایش
✍امام صادق (ع) فرمودند: امیرالمؤمنین (ع) در خانه خود اتاق متوسطی برای نماز داشت هر شب که طفلی به خواب نمیرفت امام او را به آن اتاق میبرد و نماز میخواند.
📚جامع آیات و احادیث نماز، ج۲، ص۱۱۱
حال کودکی که شاهد نماز خواندن والدین نیست یا به ندرت آنها را در حال نماز میبیند چگونه اهل نماز شود؟ باید دانست که پدر و مادر نخستین الگوی کودک هستند...
📚شیوههای ترغیب و جذب به نماز، ص۷۷
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
مثل شهیدها زندگی کنیم و آگاهی و
سواد رسانه ای را جدی تر بگیریم
#جهاد_تبیین
#جنگ_رسانه_ای
#یاامیرالنحل
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
➬@amirannahl313
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
لینک عضویت 👇
https://eitaa.com/amirannahl313
اهمیت فرهنگسازی مجازی در جنگ شناختی
در ناآرامیهای اخیر انتشار مطالب و تصاویر در بسیاری از سکوهای پیامرسان و شبکههای اجتماعی خارجی، بهگونهای بود که بروز جنگی داخلی در کشور را به مخاطب القاء میکرد، حال آنکه مخاطب با خروج از این فضا و قدم گذاشتن در خیابان، به دوگانگی تصویر مجازی با واقعیت پی میبرد.
با این حال واضح است که این نوع محدودیت ها چندان خوشایند کاربران نیست و اینگونه راهکارها باید به عنوان آخرین گزینه مورد استفاده قرار گیرند.
هم اکنون بیش از نیمی از جامعه در حال استفاده از سکوهای بومی هستند که ارائه خدمات و تسهیلات مناسب به آنها طبعاً رضایت آنها را جلب کرده و رونق این سکوها موجب علاقهمندی سایر افراد برای کوچ به آنها میشود.
دستگاههای حاکمیتی و رسانهها نقش بسیار موثر در این جنگ شناختی ایفا میکنند. عمدهترین کارکرد رسانهها، باید تولید پیامهای غیرمستقیم و ایجاد و ترویج جریانهای خبری شفاف و اثرگذار باشد.
همانند دنیای حقیقی، افراد در جامعه مجازی نیز باید بکوشند تا نقش خود را در قبال شناخت، راستگویی، پرهیز از آزار دیگران، انجام عمل درست، احترام به حریم خصوصی دیگران، انصاف، مسئولیتهای اجتماعی و... به درستی ایفا کنند.
مثل شهیدها زندگی کنیم و آگاهی و
سواد رسانه ای را جدی تر بگیریم
#جهاد_تبیین
#جنگ_رسانه_ای
#سواد_رسانه_ای
#یاامیرالنحل
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
➬@amirannahl313
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
لینک عضویت 👇
https://eitaa.com/amirannahl313
آدم ها در یڪ لحظه شبیه خــدا مے شوند
و آن هم موقعے است ڪه
به ڪسے نیڪے مے ڪنند
و دلے را شاد میڪنند.
همونجایے ڪه عشق میورزند بے توقع،
همـونجایـے ڪه دسـتان خدا میشوند،
براے براورده ڪردن آرزوے انسانے دیگر
#🎶💖↯•
مثل شهیدها زندگی کنیم و آگاهی و
سواد رسانه ای را جدی تر بگیریم
#جهاد_تبیین
#جنگ_رسانه_ای
#سواد_رسانه_ای
#نیکوکاری
#محبت
#عشق_ورزی
#یاامیرالنحل
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
➬@amirannahl313
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
لینک عضویت 👇
https://eitaa.com/amirannahl313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدرت رسانه
یک کار عالی از بازی رسانهای ...
توصیه می شود حتماً این کلیپ کوتاه را ببینید
💥 با دیدن این کلیپ می توان بیش از پیش به ضرورت داشتن سواد رسانهای پی برد...
🔗 آن سواد رسانه ای که فقدان آن باعث جولان فرقه ها ، احزاب متخاصم و شبکه هایی همچون شبکه بهایی من و تو برای عوامفریبی ، دروغ و هر نوع فضاسازی های کاذب می گردد .
مثل شهیدها زندگی کنیم و آگاهی و
قدرت و سواد رسانه ای را جدی تر بگیریم
#جهاد_تبیین
#قدرت_رسانه
#جنگ_رسانه_ای
#سواد_رسانه_ای
#زود_باور_نکنیم
#زود_بازنشر_نکنیم
#زود_قضاوت_نکنیم
#یاامیرالنحل
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
➬@amirannahl313
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
لینک عضویت 👇
https://eitaa.com/amirannahl313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به خدا قسم...
ببینید و به شیعه بودن خودتان افتخار کنید.
دفاع از اسلام نیازمند هوشمندی است
رنگ خدا را بر هر رنگی ترجیح دهید....
#ماملت_امام_حسینیم
#مکتب_شهید_سلیمانی
#نشر_حداکثری_باشما
#🎶💖↯•
مثل شهیدها زندگی کنیم و آگاهی و
سواد رسانه ای را جدی تر بگیریم
#جهاد_تبیین
#جنگ_رسانه_ای
#سواد_رسانه_ای
#زود_باور_نکنیم
#زود_بازنشر_نکنیم
#زود_قضاوت_نکنیم
#یاامیرالنحل
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
➬@amirannahl313
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
لینک عضویت 👇
https://eitaa.com/amirannahl313
رهبر انقلاب: بسیاری از آسیبهای اجتماعی ناشی از بیکاری است
🔹رهبر انقلاب: بیکاری منشأ فساد است. خیلی از این فسادها بر اثر بیکاری است. ما چند سال قبل از این، ۳،۴ سال پیش یک حرکتی را با دولت وقت شروع کردیم برای شناخت آسیبهای اجتماعی. بنده حتی خودم در جلسات شرکت میکردم.
🔹آنی که من خودم به نتیجه رسیدم این است که بسیاری از این آسیبها ناشی از بیکاری است. اعتیاد، فساد، دزدی، طلاق و انهدام خانوادهها مربوط به بیکاری است.
🔹آن دستگاههایی که مسئول تولید کارند بدانند که تولید کار، ایجاد کار، ایجاد اشتغال به معنای واقعی کلمه چقدر برای جامعه مهم است و سرمایه گذاری کنند.
🔹بنده ۲۰سال پیش گفتم که با اژدهای ۷سر فساد باید همه جانبه مبارزه کرد. اگر از آن روز دولتهای محترم و مسئولان محترم دنبال میکردند این قضیه را ما امروز وضع بهتری داشتیم.
مثل شهیدها زندگی کنیم و آگاهی و
سواد رسانه ای را جدی تر بگیریم
#جهاد_تبیین
#جنگ_رسانه_ای
#سواد_رسانه_ای
#بیکاری_منشا_فساد
#یاامیرالنحل
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
➬@amirannahl313
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
لینک عضویت 👇
https://eitaa.com/amirannahl313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای خانومها و آقایانی که مدام در حال صرف انرژی برای لاکچری دیده شدن هستن
تعریف و توصیفی از اونورآب
سواد رسانه ای را جدی تر بگیریم
#جهاد_تبیین
#یاامیرالنحل
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
➬@amirannahl313
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
لینک عضویت 👇
https://eitaa.com/amirannahl313
منافق یعنی چند چهره ، کسیکه ظاهر و باطنش دوتاست و در جبهه خودی سیاست دشمن را پیش میبرد ، کسیکه قیام علیه ظالمین جهان را با آدرس غلط میخواهد تبدیل به تهذیب فردی کند و عملا قیام را به انحراف بکشد.
سکولار به کسی گفته میشود که دین را از سیاست روز جدا میداند و دشمن روبرو و سیاستهای جهان استکبار را نادیده میگیرد.
دیانت سکولار یعنی دینداری و مهدویت بیخطر برای دشمن.
افشاگری منافقین سکولار که در لباس ظاهرا مذهبی مخفی شدهاند و اقشار کم اطلاع مذهبی را با الفاظ ظاهرا معنوی و مهدوی به انحراف میکشند از مهمترین اهداف جهاد تبیین است.
#منافقچهرهمحور
#خطر_جاهلین_مهدویت
#مهدویت_قلابی
#فریب_خودشیفتگان_جاهل
#نشرحداکثری
#یاامیرالنحل
@amirannahl313
.
به نام خدا
📚از مکافات عمل غافل مشو
✍گویند روزی شاگردان فخر رازی (از اکابر علمای اهل سنت) خدمت استاد رسیده او را در حال گریه و افسوس دیدند؛ بر حال او ترحم نموده از سبب گریه سوال نمودند.
فخر رازی گفت : امروز معلومم شد که فلان مسئله ای که سی سال آن را یقینی دانسته ام اشتباه بوده و این همه سال در جهل مرکب بوده ام.
شاگردان گفتند : استاد، کشف اشتباه و رسیدن به حقیقت موجب خرسندی و سپاس است نه سبب افسوس و دریغ!
فخر رازی گفت : آخر می ترسم بعد از سی سال دیگر باز متوجه شوم مطلبی را که امروز حقیقت پنداشته ام باز هم جهل مرکب باشد!
این بود که فخر رازی تا آخر عمر از شک و شبهه خودساخته ایمن نبود.
این را گفتم تا گریزی به عقاید روزنامه نگاری بنام «مهدی نصیری» زده باشم.
او در اردیبهشت ۱۴۰۲ خدمت سید محمد خاتمی رسیده و از اینکه در سی سال گذشته با او مخالفت نموده و علیه او و عبدالکریم سروش و دیگر غربگرایان مطلب نوشته و درشتی نموده عذرخواهی کرده و فی المجلس از چهل سالی که از انقلاب اسلامی و نظرات امام خمینی دفاع نموده و علیه آمریکا و اسرائیل مطلب نوشته صمیمانه توبه کرده طلب حلالیت نمود و از اینکه مدتها در کسوت پست و مقام به جمهوری اسلامی خدمت نموده اظهار پشیمانی کرد!
اینک برای قضای مافات به دفاع از سید محمد خاتمی و عبدالکریم سروش و غربگرایان بپا خاسته تا آب رفته را بجوی باز گرداند.
او مجلس به مجلس منبر می رود پنجه بر چهره خورشید می کشد ، علیه باورهای قبلی خود قلم فرسایی و سخن پراکنی می نماید و از مناظره و مذاکره و مباحثه و مجالسه در انکار انقلاب اسلامی و افکار امام خمینی هیچ دریغ نمی دارد.
اما عاقلانه این بود که مهدی نصیری هم چون فخر رازی سر در گریبان فکرت فرو برده و زبان در کام کشیده و صم البکم در گوشه ای نشسته و با آب اشک ندامت، گذشته عمر را تدارک نماید و از اینکه به قول خودش سر جمع ۴۰ سال در جهل مرکب غوطه ور بوده عرق شرم بر جبین بنشاند.
اما حاشا که مهدی نصیری چون فخر رازی بر جهل خویش واقف آمده و افسوس خورده پشیمان باشد.
سرگردانی و سرشکستگی امروز مهدی نصیری در کشاکش احزاب سیاسی، جزا و مکافات افترا و درشتی هایی است که او در محفل «مکتب تفکیک» و مجله «سمات» به حکیمان و عارفان وارسته ای چون خواجه نصیر و ملاصدرا و حافظ و مولوی و علامه طباطبایی و مطهری و صدها عارف و حکیم شیعی می زد و آنها را مقلدان افلاطون و ارسطوی یونانی و غربی می دانست.
او اینک بعد از چهل سال فعالیت سیاسی، رو به قبله غرب نموده و کاسه لیس غربگرایانی چون سروش، حسن روحانی و سید محمد خاتمی شده و از اینکه روزی به آمریکا و انگلیس و اسرائیل "نه" گفته است پشیمان است.
این حیرت و پریشانی نصیری مکافات گناه نا کرده حکیمان و دانشمندانی است که او آنها را مقلد اروپا می دانست.
✍ منصور کیانی
۱۴۰۲/۲/۱۸
مثل شهیدها زندگی کنیم و آگاهی و
سواد رسانه ای را جدی تر بگیریم
#جهاد_تبیین
#جنگ_رسانه_ای
#سواد_رسانه_ای
#زود_باور_نکنیم
#زود_بازنشر_نکنیم
#زود_قضاوت_نکنیم
#یاامیرالنحل
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
➬@amirannahl313
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
لینک عضویت 👇
https://eitaa.com/amirannahl313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عجب شارلاتانی هستی تو و عجب سادهاند برخی از مخاطبان
🔹در اتاق کناری صحنهسازی یک لایو ساده میکند تا مخاطب فکر کند، دو فعال زنان در دو مکان متفاوت هستند، در حالی که دکوپاژ سراسر دروغ است
مثل شهیدها زندگی کنیم و آگاهی و
سواد رسانه ای را جدی تر بگیریم
#جهاد_تبیین
#جنگ_رسانه_ای
#سواد_رسانه_ای
#زود_باور_نکنیم
#زود_بازنشر_نکنیم
#زود_قضاوت_نکنیم
#یاامیرالنحل
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
➬@amirannahl313
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
لینک عضویت 👇
https://eitaa.com/amirannahl313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کمی شادی و نشاط کودکانه
هدایت شده از محمدعلی رامین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 در پایان آخرین جلسه دادگاه، سه جوان اصفهانی (متهمان اصلی خانه اصفهان) اعتراف میکنند که چگونه با تحریک بیگانگان در فضای اغتشاشات، ناگهان تبدیل شدند به «سه آدمکش» و هموطنان خودشان را به رگبار بستند...
🔴 به ما گفتند: امشب رژیم عوض میشود...، ما هم سریع رفتیم اسلحه تهیه کردیم یا خریدم...
📌جرممان را قبول داریم؛ ما بدترین کار ممکن را علیه مردم خودمان انجام دادیم؛ ما باید تاوان کار خودمان را بدهیم...
‼️کسانی که در خارج نشستهاند و میگویند «بریزید بیرون»، ما را بدبخت کردند و حالا خودشان در رفاه و لذت هستند...
صفحاتمجازی محمدعلی رامین 👇
eitaa.com/maramin ایتا
splus.ir/mohammadali_ramin سروش
هفت درس مولانا
درس اول
عشق را بیمعرفت معنا مکن
زر نداری، مشت خود را وا مکن
درس دوم
گر نداری دانش ترکیب رنگ
بین گلها زشت یا زیبا نکن
درس سوم
پیرو خورشید یا آیینه باش
هرچه عریان دیدهای، افشا مکن
درس چهارم
ای که از لرزیدن دل آگهی!
هیچکس را، هیچ جا رسوا مکن
درس پنجم
دل شود روشن ز شمع اعتراف
با کس ار بد کردهای، حاشا مکن
درس ششم
زر به دست طفل دادن ابلهیست
اشک را نذر غم دنیا مکن
درس هفتم
خوب دیدن، شرط انسان بودن است
عیب را در این و آن پیدا مکن
#هفت_درس_مولانا
#یاامیرالنحل
@amirannahl313
13.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اثر محبت امیرالمومنین علیهالسلام در دنیا و آخرت
مثل شهیدها زندگی کنیم و آگاهی و
سواد رسانه ای را جدی تر بگیریم
#جهاد_تبیین
#جنگ_رسانه_ای
#سواد_رسانه_ای
#زود_باور_نکنیم
#زود_بازنشر_نکنیم
#زود_قضاوت_نکنیم
#یاامیرالنحل
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
➬@amirannahl313
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
لینک عضویت 👇
https://eitaa.com/amirannahl313
خطری دیگر اینبار در حوزه علمیه
⛔️ تئوریتراشی فقهی، سرمایه شناختی دشمن در حوزه علمیه ⛔️
❗️ آقای فاضل میبدی پیشنهاد داده تا ظهور امام زمان(عج) حکم شرعی اعدام اجرا نشود!
♨️ غلط بودن این حرف بهسادگی هرچه تمام قابل اثبات است؛ چرا که اگر قرار باشد بخشی از شرع مقدس در جریان مجازات مجرمین اجرا نشود، پس بخشهای دیگر مثل زندان، تعزیر و جریمه نیز باید تعطیل شود.
💢 از طرف دیگر بدیهی است که نمیتوان یک جامعه انسانی را بر اساس برخی تفکرات غلط، تا زمان ظهور معطل نگه داشت و احکام الهی را اجرا نکرد به این بهانه که عدهای با تحلیل غلط، همه چیز را منحصر به ظهور امام عصر(ع) میدانند.
♨️ ضمن اینکه مشیّت الهی نیز یک مشیّت عقلانی است و مشیّت عقلانی حکم بر آن دارد که در زمان غیبت انسان کامل و امام معصوم، همه احکام قابل استنباط اجرا شوند تا جامعه ضمن طی کردن روند سیر خود، برای فهم آخرالزمانی نیز آماده شود.
💢 طبق استدلال عوامانه میبدی، قاتلین، اشرار و دزدان نوامیس از هیچ مجازات شدیدی نخواهند ترسید و جملگی با جولان در جامعه دست به جنایت خواهند زد؛ اما امثال آقای میبدی منتظر هستند تا امام عصر ظهور کند و حساب مجرمین را کف دستشان بگذارد!
✍🏻 محمد ستوده
دفاع از اسلام نیازمند هوشمندی است
سواد رسانه ای را جدی تر بگیریم
#جهاد_تبیین
#جنگ_رسانه_ای
#سواد_رسانه_ای
#یاامیرالنحل
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
➬@amirannahl313
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
لینک عضویت 👇
https://eitaa.com/amirannahl313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غصه نخور من مادرت
🔹شهید احمد کایدخورده پس از ۴۱ سال به خانه برگشت اما در سالگرد پرواز مادرش؛ مادر شهید منصور قاطمهباف که پسرش همراه احمد به کشور بازگشته، بر پیکر احمد میآید و شروع به دلداری میکند: رولَه غصه نخور، منم مادرتم.
🔹عزیزم احمد که مادر نداری؛ عزیزم احمد تو هم مثل پسرم هستی؛ همه شهدا مثل فرزندانم هستن؛ غصه و ناراحت نشی؛ دست مادرت را بگیر و او را به بهشت ببر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زمانِ شاه، ظاهر و باطن یکی بود!
⁉️ زمان شاه، مردم منافق نبودن؛ اهل #مشروب میرفت کاباره و اهل #نماز میرفت مسجد... اما الان چی؟
🔹 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
مثل شهیدها زندگی کنیم و آگاهی و
سواد رسانه ای را جدی تر بگیریم
#جهاد_تبیین
#جنگ_رسانه_ای
#سواد_رسانه_ای
#یاامیرالنحل
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
➬@amirannahl313
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
لینک عضویت 👇
https://eitaa.com/amirannahl313
◆■◆ ┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ ◆■◆
همه ما افتخار کنیم به مسلمانی و
شیعه بودنمان با ۱۷ ختم [صلوات]
۱ - لا اله إلا الله ۱۲حرف
۲ - محمد رسول الله(ص) ۱۲حرف
۳ - علی بن ابیطالب(ع) ۱۲حرف
۴ - امیر المؤمنین(ع) ۱۲حرف
۵ - فاطمة الزهراء(س) ۱۲حرف
۶ - الحسن والحسین(ع) ۱۲حرف
۷ - الحسن المجتبى(ع) ۱۲حرف
۸ - الحسین الشهید(ع) ۱۲حرف
۹ - الإمام السجاد(ع) ۱۲حرف
۱۰ - الإمام الباقر(ع) ۱۲حرف
۱۱ - الإمام الصادق(ع) ۱۲حرف
۱۲ - الإمام الکاظم(ع) ۱۲حرف
۱۳ - الإمام الرضاء(ع) ۱۲حرف
۱۴ - الإمام الجواد(ع) ۱۲حرف
۱۵ - الإمام الهادی(ع) ۱۲حرف
۱۶ - الحسن العسکری(ع)۱۲حرف
۱۷ - القائم المهدی (عج) ۱۲حرف
اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم
#🎶💖↯•
مثل شهیدها زندگی کنیم و آگاهی و
سواد رسانه ای را جدی تر بگیریم
#جهاد_تبیین
#جنگ_رسانه_ای
#سواد_رسانه_ای
#زود_باور_نکنیم
#زود_بازنشر_نکنیم
#زود_قضاوت_نکنیم
#یاامیرالنحل
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
➬@amirannahl313
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
لینک عضویت 👇
https://eitaa.com/amirannahl313
22.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینطورشیعهبودن بهدرد نمیخورد!!
‼️ خاطره #عجیب حجتالاسلام راجی از یک فرد هیئتی!
_________________
🏴 به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام صادق علیهالسلام
دفاع از اسلام نیازمند هوشمندی است
رنگ خدا را بر هر رنگی ترجیح دهید....
#ماملت_امام_حسینیم
#مکتب_شهید_سلیمانی
#نشر_حداکثری_باشما
#🎶💖↯•
مثل شهیدها زندگی کنیم و آگاهی و
سواد رسانه ای را جدی تر بگیریم
#جهاد_تبیین
#جنگ_رسانه_ای
#سواد_رسانه_ای
#زود_باور_نکنیم
#زود_بازنشر_نکنیم
#زود_قضاوت_نکنیم
#یاامیرالنحل
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
➬@amirannahl313
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
لینک عضویت 👇
https://eitaa.com/amirannahl313
15.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 با دیدن این کلیپ ارادت جنابعالی به مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز به اوج خود خواهد رسید. من تا کنون این کلیپ زیبا ودلنشین را مشاهده نکردم. جانم فدای چنین رهبر عزیزی که سردار دلها سپهبد حاج قاسم سلیمانی اینگونه در وصفش سخن میگوید: والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه ی قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را بدست دارد در قیامت خواهیم دید مهمترین محور محاسبه این است. عزیزان این کلیپ سخنان حاج قاسم نیست. مشاهده کن تا به حق برسید و دلتان و قلبتان خدائی تر شود.
🇮🇷 کانال رسمی #عنتر_نشنال 👇🏻
@antarnational
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مصاحبه با دختری که میزبان ویژهترین مهمان نمایشگاه کتاب بود!
🔹 حتی یک درصد هم فکر نمیکردم رهبری به غرفه من بیاد، اون عکس معروف پدر دختری بود
شهیدها زندگی کنیم و آگاهی و
سواد رسانه ای را جدی تر بگیریم
#پدردختری
#جهاد_تبیین
#جنگ_رسانه_ای
#سواد_رسانه_ای
#زود_باور_نکنیم
#زود_بازنشر_نکنیم
#زود_قضاوت_نکنیم
#یاامیرالنحل
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
➬@amirannahl313
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
لینک عضویت 👇
https://eitaa.com/amirannahl313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تکینگی، یا «خدای دیجیتال» چیست که برخی از خدایگانهای مصنوعیِ هوش مصنوعی را به وحشت انداخته است؟!
🔺برنامۀ ما برای مقابله چیست؟!
#صیانت_از_آینده
دفاع از اسلام نیازمند هوشمندی و به روز بودن است
رنگ خدا را بر هر رنگی ترجیح دهید....
#ماملت_امام_حسینیم
#نشر_حداکثری_باشما
سواد رسانه ای را جدی تر بگیریم
#جهاد_تبیین
#جنگ_رسانه_ای
#بروزباشیم
#یاامیرالنحل
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
➬@amirannahl313
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
لینک عضویت 👇
https://eitaa.com/amirannahl313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
" شیعه انگلیسی یا شیعه جعفری "
استاد رحیم پور ازغدی
دفاع از اسلام نیازمند هوشمندی است
رنگ خدا را بر هر رنگی ترجیح دهید....
#ماملت_امام_حسینیم
#مکتب_شهید_سلیمانی
#نشر_حداکثری_باشما
#🎶💖↯•
شهیدها زندگی کنیم و آگاهی و
سواد رسانه ای را جدی تر بگیریم
#جهاد_تبیین
#جنگ_رسانه_ای
#سواد_رسانه_ای
#زود_باور_نکنیم
#زود_بازنشر_نکنیم
#زود_قضاوت_نکنیم
#یاامیرالنحل
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
➬@amirannahl313
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
لینک عضویت 👇
https://eitaa.com/amirannahl313
هدایت شده از حسین
-
جن دَر دَراقا
https://chamadaneabi.ir/jen-dar-daragha/
اواخر عهد ناصرالدین شاه ، جوانی 18 ساله بودم که چهار سال قبل از آن ، برای امرار معاش در اهواز رحل اقامت افکنده و در یک کارگاه حلواپزی مشغول شاگردی.
مادرم در دزفول در خانه پدری ، چشم براه خرجی خانه و سرکشی های گاه و بیگاه تنها فرزندش بود که از اهواز به او سری بزند.
من تنها فرزند مرحوم پدرم بودم که نیمه ی قرن سیزده خورشیدی متولد شدم. خاندان ما از مشهورترین خاندان ناحیه حیدرخانه ی دزفول و معروف به خاندان عبدشاهی بودند.
القصه ،
هر از گاهی که به مادر سر می زدم و پس از دو سه روز طی طریق مسیر اهواز دزفول با چارپایان ، به شهر پدری می رسیدم و پس از دیدار مادر ، سراغ دوستان و رفقا رفته و اگر فصل تابستان هم بود ، تن به آب رودخانه دز می سپردم و طبق رسم معمول ، شبهای گرم تابستان را همراه با رفقا و رختخواب بر سر ، کنار رودخانه رفته و روی صُفه(1) های لب آب می غنودیم.
آن روز غروب به همراه تنی چند از دوستان اهل کرناسیان و محله ی سبط شیخ انصاری ، به سمت علی کله به راه افتادیم.
مسیر رفت اینگونه بود : خانه ی پدری ، باغ گازر، کرناسیون ، خیمه گاه ، محله ی داعیان ، باغ گودول ، رودبند ، قبرستان کاشفیه و علی کله.
رفتیم و شنا کردیم و شام خوردیم و به گپ و گفت نشستیم و حدود دو ساعت بعد از نیمه شب ، برخاسته و به سمت شهر براه افتادیم ، آن زمان انتهای شهر ، محله رودبند و خانه های سادات رودبندی محسوب میشد.
از علی کله تا خانه ی ما چیزی نزدیک به یکساعت راه بود. در بازگشت، رفقا به تناسب مسیرها و محلاتشان از گروه جدا می شدند. بعد از پیر رودبند تصمیم گرفتم بجای مسیر محله ی داعیان و کرناسیان ، از کنار رودخانه و منطقه ی « دووَ (2) » به سمت خانه بروم.
یکی از دوستان با من همراه شد. آن زمان غسالخانه ی رودبند در همین منطقه ی « دووَ » پشت باغ گُدول قرار داشت. ما سلانه سلانه در حال طی طریق ، در حاشیه ی ساحل دووَ بودیم ، شبِ ماهتابی و روشنی بود.
ناگهان سیاهی جثه ی یک انسان را بر فراز آسیاب های آبی روبروی خانه مان تشخیص دادم. لازم است توضیح دهم که در آن ایام ، آسیاب های آبی دزفول که آرد روزمره ی ما دزفولی ها را تأمین می کردند ، تنها منحصر به آسیاب های اطراف پل قدیم نبود ، بلکه محله ی حیدرخانه نیز در دو نقطه از رودخانه ، دارای آسیاب آبی بود ، یکی پایین تر از منطقه علی کله و دیگری روبروی محله باغ گازر و معروف به آسیاب های « دَر دَراقا (3) » که اکنون از آن آسیاب ها چیزی جز چند صخره ی نیمه مخروبه به عنوان سکوی پرش در آب نمانده است.
عرض میکردم ،
از جایی که اکنون به آن بند کلک میگویید ، سیاهی جثه ی یک انسان را بر بلندای آسیاب های « در دراقا » تشخیص دادم.
به رفیقم گفتم : مش صفر، اووان آدمیه سر اوسیووا نِسَس؟
( مش صفر ، اون یه آدمه روی آسیاب ها نشسته؟)
مش صفر گفت : ندونوم عبده....مَری آ ؟
نزدیک تر شدیم ، ساعت در حدود سه نیمه شب بود. حالا دیگر مطمئن بودم که زنی ، پیچیده در چادر سیاه خویش ، روی یکی از آسیاب ها نشسته است و همچون کسی که زانوی غم در بغل گرفته باشد ، چمپاتمه زده و سر به زانوی داشت .
عُرف آن زمان ، قبیح می دانستند که زنان پس از غروب آفتاب ، بدون مردی از خانواده شان در کوچه ها تردد نمایند ، چه برسد به اینکه سه ساعت گذشته از نیمه شب ، آنهم کنار رودخانه ، زنی تک و تنها حضور داشته باشد.
به مش صفر گفتم که ممکن است که این زن بی پناه ، از دست کتک های شوهر و یا درگیری خانوادگی و بی کسی ، به کنار رودخانه پناه آورده و حال که پاسی از شب گذشته است دیگر جرأت روانه شدن به کوچه های تاریک را نداشته باشد.
مش صفر گفت : به اُمون چه برام ! بیو روویم.( به ما چه برادر... بیا برویم)
گفتم : نه! خدانه خووَش نَمیا. ( نه خدا رو خوش نمیاد)
صفر را کنار ساحل منتظر گذاشته و از روی بَند آسیابها ، خود را به چند قدمی زن رسانده و سلام کردم.
جواب نداد.
گفتم : مارُم؟ حَبابَم؟ اَچه اینچون نِسی؟
( مادرم ؟ حبابه ام؟ چرا اینجا نشستی؟)
پاسخ نداد.
- کسی عاجزت کوردَه؟( کسی تو رو اذیت کرده؟)
- ....
- اَ خونه کی؟ ( از کدام خاندانی؟)
- ......
- مخی رسونومت حوشتون؟ ( میخوای تو رو برسونم خونه تون؟)
- ........
کمی عصبی شدم ، علیرغم آنکه فردی صبور و خوش خلق بودم.
صدایم را قدری بلندتر کردم.
- پی تونوم. ( با تو هستم)
- ...
- وِری ماروم... وری مو نُهاتِ اُفتم تو دُمام ... بَرومِت رَسونومِت خونه تون ، قَباحت داره سی زونه ، ایی مُعاد کنار اُو.
(پاشو مادرم ، پاشو من میفتم جلو و شما پشت سر من ، ببرم تو رو برسونم خونه تون ، قباحت داره واسه یه زن همچین موقعی کنار رودخونه)
- ...
داد زدم : سَرتَه راس کُن بینوم تو کی؟؟( سرتو بلند کن ببینم کی هستی؟)
سر را بلند کرد و مستقیم در چشمانم نگاه کرد .
بار دوم بود که « جن » می دیدم.
هدایت شده از حسین
اما این بار وضوحی کامل و از نزدیک ، برایم مشخص ساخت که چشمانی شبیه چشمان اهالی کشور چین ، منتها نه در یک راستا بلکه هر دو چشمش نسبت به هم کج بودند.
در آن شب مهتابی ، برق چشمانش و نور مهتاب ، تمامی چهره ی آن مخلوق خداوند را برایم آشکار ساخت.
من اکنون که نزدیک به 90 سال از خدا عمر گرفته ام ، هیچگاه ترس از غیر خداوند را تجربه نکرده ام ، و این روحیه و سر نترس را از همان کودکی داشته ام.
آن شب نیز حتی ذره ای نترسیدم و مستقیم به چشمانش زُل زده بودم.
صدای مش صفر در گوشم پیچید که میگفت :
عبده لِک هِل برام ، بیو رووِیم.( عبده بی خیال شو داداش بیا بریم)
من اما ، چشم در چشم آن « جن در چادر پیچیده » می نگریستم و بدون کوچکترین واهمه و تعجبی ، بلافاصله گفتم : تونی؟ پَ دِگو اجنه هسی که نسی اینچون؟( تویی ؟ پس بگو از جن ها هستی که اینجا نشسته یی؟)
همانطور که به من نگاه میکرد ، با دهان خویش برایم شیشکی رد کرده و به سرعت باد ، از زیر چادر زنانه در آمده و در سرداب آسیاب فرو رفت ، من که هیجان زده شده و تصمیم بر گرفتن مچ دست آن جن و گرفتن حاجت هایم را داشتم( طبق اعتقادات قدیمی ) ، متعاقب او در پله های سرداب آسیاب سرازیر شدم و ناگهان دیدم او را که در میانه پله ها ایستاده و مرا مینگرد.
- ویس گومت!
- ...(صدای شیشکی و باز هم فرار)
درون سردابه رفتم و انگار نه انگار که کسی آنجا بوده است.
برگشتم و روی سکوی آسیاب ( جای اول ) اثری از چادر زنانه هم نبود.
مش صفر کنار ساحل ، هاج و واج مانده و میگفت :
عبده ایی یان کی بید؟( عبده این کی بود؟) کجا رفت؟
- بیو اینچون تا گومت.( بیا اینجا تا بهت بگم)
ترسید و نیامد. از همانجا برایش توضیح دادم. با وحشت از من خواست هرچه زودتر آنجا را ترک کنیم و چون استنکاف مرا دید ، رختخواب مرا که در دست داشت به زمین انداخته و به سرعت در رفت.
منکه سری پرشور و دلی محکم داشتم و توهین آن جن فراری عصبانی ام کرده بود ، از حرکت مش صفر خنده ام گرفته و همانجا تا صبح علی الطلوع به امید بازگشت جن فوق الذکرماندم و هر از گاهی داد میزدم :
« اَر راسِ گووی بیو. ...هِنا ویستَم ».
( اگه راست میگی بیا ... من همچنان اینجا مانده ام )
این داستان راستان را مرحوم حاج عبده ی حلوایی در سال 1340 برای فرزندانش تعریف کرده است.
وی حوالی 1250 خورشیدی در دزفول متولد و در سال 1346 در اهواز به درود حیات گفت و در قبرستان وادی السلام نجف اشرف در عراق مدفون شد. حاج عبده حلوایی از افراد متقی و زاهد و راستگویان زمان خویش و از پهلوانان کشتی گیر اواخر قرن سیزده خورشیدی دزفول در محله حیدرخانه بوده است.
وی یکی از بزرگترین تُجّار سی سال اول قرن چهارده خورشیدی در اهواز بود.
زندگی این مرد سراسر تجربه ، حوادث و داستانهای عبرت آموز است که اگر عمری باقی باشد هر از گاهی سرگذشتهای شیرین این مرحوم را برایتان خواهم نوشت.
توضیح : برابر فرمایشات قرآن کسی که منکر وجود جن شود کافر است. از سویی معتقدین به مسئله ی تقابل و تعامل جن و انس ، سه دسته اند ، دسته ی اول به کلی منکر امکان دیدن و برخورد انسان و جن هستند که عقیده یی تفریطی است.
دسته ی دوم کسانی هستند که هر چوب خشکی و هر گربه ی سیاهی و تکانی در اشیاء و درختان قبرستان ها را در سیاهی شب به جن تعبیر می کنند که اینها هم گونه ی افراطی قضیه هستند.
اما دسته سوم ، کسانی هستند که برابر مستندات و دلائل عقلی و روایتی ، قائل به ارتباطات و دیدارها و برخوردهای کم و بیش طایفه ی اجنه با انسانها هستند که صد البته بستگی به « راوی » دارد.
راوی داستان فوق ، یکی از پرهیزگاران روزگار خود بوده است که همین الان پس 56 سال که از فوت آن عزیز میگذرد هنوز هم در اهواز و حتی دزفول ، زبانزد پیرمردان روزگار ماست.
پی نوشت :
1- صُفه : سکوهایی سیمانی و یا شنی ، به شکل مربع که در کنار ساحل و یا ابتدای ورود به آب رودخانه برای استراحت و شب خوابی می سازند.
2- دووَ : منطقه یی از رودخانه دز که عموم مردم دزفول به آن بندِ کَلَک میگویند.
3- دردراقا : منطقه یی از رودخانه دز که اکنون پشت هتل روناش قرار دارد.
منبع : وبلاگ دیسون - مهران موزونی
✳️ آدرس سایت رسمی
🔵 (چمدان آبی) 🔵
دانشنامه شهرستان دزفول⬇️
https://chamadaneabi.ir/
✳️ شما جهت عضویت در کانال 🔵 (چمدان آبی) 🔵
در پیامرسان ایتا می توانید روی آدرس و یا لینک زیر کلیک نمائید.⬇️
@chamadaneabi
https://eitaa.com/chamadaneabi
🌺 یه روزی
همه زخمهای زندگی خوب میشه
اما بعضی حرفا هیچوقت فراموش نمیشه•
نه که چون حرفه تلخه•
نه ••
چون کسی بهت میگه که انتظارشو نداشتی•
رفتار بعضی آدما•
هیچوقت از ذهنت پاک نمیشه•
شاید اون رفتار از نظر خیلیا بد نباشه•
اما فقط خود تویی که میفهمی•
چقدر به خاطر رفتارش داغون شدی•
بعضی وقتا•
باید سکوت کنی•
و فقط به خاطر خودت پیگیر چیزی نشی•
اما هیچ وقتم•
یادت نمیره که چی بهت گذشت تا گذشت