eitaa logo
عمار نامه
885 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
2.6هزار ویدیو
234 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📌آدم های بزرگ، خودشان را برای هدف های کوچک خرج نمی کنند. 👈برای خود کسر شأن میدانند که بخواهند خود را برای آن خرج کنند. آدم های کوچک هم، به قدر کوچکی خودشان، هدف های کوچک و دم دستی انتخاب می کنند. 👈شیعیان نیز در طول تاریخ با امید و آرمان بزرگ انتظار زنده پیشرفت هاند. انتظار برای اینکه نجات بشریت با امام دوازدهم؟عج؟ محقق خواهد شد و دولت کریمه ای را به وجود می آورد. 👈روایت زیبایی از امام کاظم؟ع؟ هست که به علی بن یقطین فرمودند: «الشیعةُ تُربَّ بِالاَمانِِ مُنذُ مائَتی سِنَة ؛» 👈دویست سال 2 است که امید و آرزو، شیعه را تربیت کرده است. همین امید و انتظار فرج، شیعه را در طول تاریخ رشد داده است. الان نجات تمام بشریت از ظلم، هدف چه کسی است؟ چه کسی با این هدف درس می خواند؟ چه کسی با این هدف ازدواج م یکند؟ چه کسی با این هدف کار و شغل انتخاب م یکند؟ منتظر، همان آدم بزرگی است که خودش را برای هدف های کوچک خرج نمی کند و انتظارِ یک اتفاق بزرگ را دارد و برای تحقق آن، تمام زندگی خودش را تنظیم کرده است. 🔻بعضی ها رابطه خودشان را با امام زمان؟عج؟، یک رابطه عاشقانه و عاطفی و شخصی با امام زمان؟عج؟ قرار داده اند؛ اینها چقدر به درد امام زمان؟عج؟ می خورند؟ 🔺انتظار یعنی من حاضرم، تمام زندگی خودم را برای آن هدف بزرگ یعنی نجات بشریت خرج کنم؛ حالا صف منتظران حقیقی از منتظران غیر حقیقی جدا می شود. درک درست مفهوم انتظار و تشخیص وظیفه انسان منتظر از جمله موارد مهم در جهاد تبیین است. خداوند متعال در قرآن کریم م یفرماید: 👈و لقدکتبنا فی الزّبورِِ من بعدِ الذٌکرِ أنٌ الأرض یرثها عبادی الصالحون 👈در «زبور » بعد از ذكر )تورات( نوشتیم: «بندگان شایسته ام وارث )حكومت زمین خواهند شد! 👈منتظر چه کسی است؟ کسی است که آنقدر بزرگ شده که خودش را آماده کرده که زمین را خدا برای او به ارث بگذارد، یعنی او بتواند جهان را مدیریت کند. 🔻منتظر یعنی امام خمینی؟ره؟، چقدر همت بلندی داشت. تمام زندگی خودش را خرج این هدف بزرگ کرد. امام؟ره؟ فرمودند: 🔺«انتظار فرج، انتظار قدرت اسام است و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا بکند و مقدمات ظهور ان شاءالله تهیه بشود 2» ما در دوران غیبت چقدر باید خوب باشیم؟ به قدری که بتوانیم این هدف بزرگ را محقق کنیم. پس برای بزرگ ترین هدف، باید بهترین آد مها در دوران غیبت تربیت شوند.
📌جهاد چیست؟ انواع جهاد در قرآن 🔸جهاد اکبر https://eitaa.com/Tebyangonabad2/74 🔹اصغر_اکبر_کبیر_تبیین https://eitaa.com/Tebyangonabad2/147 🔸انواع جهاد اصغر https://eitaa.com/Tebyangonabad2/146 🔹جهاد کبیر https://eitaa.com/Tebyangonabad2/81 مقاومت و جهاد کبیر https://eitaa.com/Tebyangonabad2/83 🔸دفاع و جهاد https://eitaa.com/Tebyangonabad2/82 ✋جهاد تببین https://eitaa.com/Tebyangonabad2/2 🔹تبیین مقابل تحریف https://eitaa.com/Tebyangonabad2/9 🔸وادامه https://eitaa.com/Tebyangonabad2/14 🔹ماموریت ویژه https://eitaa.com/Tebyangonabad2/13 🔸تاکید https://eitaa.com/Tebyangonabad2/15 🔹بسیج عمومی و الزامات https://eitaa.com/Tebyangonabad2/16 🔸معنای جهاد https://eitaa.com/Tebyangonabad2/17 🔹 موضوعات نیازمند تبیین https://eitaa.com/Tebyangonabad2/18 📌ارزش جهاد 🔸جهاد راهکار جلب امداد غیبی https://eitaa.com/Tebyangonabad2/77 https://eitaa.com/Tebyangonabad2/78 🔹جهاد راهکاری برای جبران گناه https://eitaa.com/Tebyangonabad2/18 📌مبحث دوم +ابزار جهاد تببین _(جهاد بازبان) 🔹آسیبهای زبان https://eitaa.com/Tebyangonabad2/6 🔸فواید زیان جهاد با زبان و‌دل https://eitaa.com/Tebyangonabad2/155 📌الزامات جهاد تببین https://eitaa.com/Tebyangonabad2/16 🔹تاکید قران و نمونه تبیین https://eitaa.com/Tebyangonabad2/211 🔸عاقبت فرار از میدان «جهاد تبیین» https://eitaa.com/Tebyangonabad2/228 📌سیره اهلبیت در تبیین https://eitaa.com/Tebyangonabad2/69 🔹جهاد تبیین، جهاد کبیر فاطمه س https://eitaa.com/Tebyangonabad2/8 🔸جهاد علما https://eitaa.com/Tebyangonabad2/220 🔹عمار https://eitaa.com/Tebyangonabad2/234 https://eitaa.com/Tebyangonabad2/65 📌فهرست https://eitaa.com/Tebyangonabad2/208 https://eitaa.com/Tebyangonabad2/145 https://eitaa.com/Tebyangonabad2/201 🔸برنامه دشمن https://eitaa.com/Tebyangonabad2/224 ↩️مبحث سوم( لوازم جهاد تببین) 1-تقوی https://eitaa.com/Tebyangonabad2/288 2-دشمن شناسی https://eitaa.com/Tebyangonabad2/303 3-شجاعت https://eitaa.com/Tebyangonabad2/329 🔹نترسیدن https://eitaa.com/Tebyangonabad2/266 https://eitaa.com/Tebyangonabad2/54 🔹اعتماد به نفس https://eitaa.com/Tebyangonabad2/269 4-تقوی https://eitaa.com/Tebyangonabad2/289 5-استقامت https://eitaa.com/Tebyangonabad2/320 6-غیرت دینی https://eitaa.com/fatemi222/416 https://eitaa.com/Tebyangonabad2/64 ↩️موضوعات نیاز به تبیین دارد 1-توحید و توکل https://eitaa.com/Tebyangonabad2/371 2-ولایت پذیری https://eitaa.com/Tebyangonabad2/384 🔹سه جلد کتاب جهاد تببین https://eitaa.com/Tebyangonabad2/203 🔹فهرست کتاب 3جلدی https://eitaa.com/Tebyangonabad2/208 🔹اخبار جهادی https://eitaa.com/Tebyangonabad2/20 ↩️پاور پونت جهاد 🔹از حکومت پهلوی چه میدانید؟ https://eitaa.com/Tebyangonabad2/1534 🔹ولی_دیر_شده_بود https://eitaa.com/Tebyangonabad2/3287
آیات حول محور حکومت دینی.pdf
891.7K
🔹🔸🔹 بیانِ قرآن 🔹🔸🔹 بیان آیات مرتبط با مبانی، اصول و آرمان های انقلاب اسلامی (در راستای جهاد تبیین) ✅ پیشنهاد: ارائه در ماه مبارک رمضان هر روز یک فیش کوتاه سخنرانی از آیات جزء همان روز پژوهش و تدوین گروه مبلغین کرمان 🌹ناشر معارف باشیم @fatemi222
7.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دستور رهبری برای پاسخ به تحریفها و ۴ رکن در برابر ✍ الان متوجه می‌شویم چرا همه مسوولند 📌 رهبری ۴ رکن تبیین را فرمود: 1️⃣ یعنی فقط ثواب و مستحب نیست. واجب است 2️⃣ است. از کنارش نمیشود رد شد 3️⃣ نباید به فردا و یکساعت بعد موکول کرد 4️⃣ است. گردن مدیر گروه نیاندازید. همه مدیر گروهید 🌱 با تشکر از دکتر رفیعی و توضیحات عالی‌شان
7.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جهاد تبیین در مقابل تحریف 🔸و خصوصیات جهاد تبیین 🎤 استاد دکتر رفیعی
🚫 آسيب‌های فضای مجازی كه هر روز با آن سرو و كار داريم 🔸امروزه زندگي بدون فضای مجازی و شبكه‌های اجتماعي تقريباً ناممكن شده است. اين فضا، علی‌رغم فوايد و مزايايی كه در برقراری ارتباط و افزايش سرعت توليد و رفع نيازها داشته است، امّا آسيب‌هايی دارد كه اگر مدبرانه و هوشمندانه با آن برخورد نشود و قانونمند نشود، با آثار تخريبی روحی و جسمی و اجتماعی و حتي امنيتی روزافزونی مواجه خواهيم بود. 🔸عمده آسيب‌ها البته مربوط به سلطه دشمن بر فضای مجازی است. خداوند ضمن آن‌كه در قرآن شريف سلطه كفار بر مسلمانان را ممنوع دانسته است (وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا"؛ (نساء/۱۴۱) يعني خداوند هیچ‌گاه برای کافران نسبت به اهل ایمان راه تسلّط باز نخواهد نمود بزرگ) در عين حال نيز برای حفظ قدرت و عزت و اقتدار مسلمانان، آنان را به عدم اطاعت از كفار و منافقين هشدار داده است: (وَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَالْمُنَافِقِينَ (احزاب/۱و۴۸)) و حتی به مبارزه و اقدام ايجابی جهاد كبير، امر فرموده‌اند: (فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا (فرقان/۵۲) یعنی پس تو هرگز تابع کافران مباش و با آن‌ها چنان که مخالفت قرآن و دین حق کنند، سخت جهاد و کارزار کن) 🔺سخن اين است كه مسئولان و نمايندگان اگر نمی‌خواهند جهاد با كفار داشته باشند، دست‌كم از آنان اطاعت نكنند و در زمين دشمن بازی نكنند. 🚫 برخی از آسيب‌های فضای بی در و پيكر مجازی: 1⃣یک: تسلط دشمن و وابستگی و عدم استقلال در فضای مجازی (بازی در زمين دشمن) 2⃣دو: خروج دادههای کلان (Big Data) از کشور و دسترسی دشمن به اطلاعات. 3⃣سه: فعاليت‌های تجاری و اقتصادی آزاد در پلتفرم‌های 🇺🇸آمريكايی و ✡صهيونيستی و فعاليت‌های آزادنه و بدون محدوديت و غيرقابل پيگيری آنان و عدم برخورد قاطع با تخلفات اين شركت‌ها. 4⃣چهار: ارتكاب جرايم اخلاقی مانند دروغ، شایعه، تهمت و هتک آبرو و حیثیت افراد حقيقی و حقوقی با كمترين هزينه. به عبارتی: عدم مسئولیت‌پذیری اكثريت كاربران شبكه‌های اجتماعی و فضای مجازی در صورت ارتكاب جرم و تخلف؛ برخلاف فضای فیزیکی. 5⃣پنج: تولید و انتشار گسترده محتوای مستهجن و غیراخلاقی. 6⃣شش: وجود صفحات رسمی فحشاء و روسپيگری در پلتفرم‌های خارجی. 7⃣هفت: تعرض به حریم خصوصی. 8⃣هشت: کلاهبرداری‌های اینستاگرامی و غیراینستاگرامی با ايجاد صفحات جعلی بانك‌ها. اخیراً نیز معاون اجتماعی پلیس فتا تصریح کرده است: «بیش از ۸۰ درصد کلاهبرداری‌ها با راه‌اندازی و تبلیغ پیج‌ها و کانال‌های تجاری و پلتفرم‌های خارجی از جمله اینستاگرام در حال وقوع است». 9⃣نه: خرید و فروش اسلحه، مواد مخدر و عرضه محصولات قاچاق. 🔟ده: عدم تعهد پلتفرم‌های خارجی به کاربران و حذف محتوا و صفحات حاوی محتواهای انقلابی در فضای مجازی. پی‌نوشت: ⬅️ برخی مخالفان از فضای مجازی كه با طرح مسائلی همچون "الآن وقت‌ش نيست" يا "در اولويت مسائل و مشكلات كشور نيست" يا اين‌كه مدام به طرح و ماده و تبصره‌ها ايراد می‌گيرند و البته راهی هم برای حل معضلات ياد شده ندارند، در حقيقت به روند كنونی فضای مجازی و آسيب‌های آن مهر تاييد می‌زنند و بايد روزی در محكمه عدل الهی، به ميليون‌ها ايرانی پاسخگو باشند. ✍️ هادی قطبی #⃣
📌نقش خانواده در جامعه اسلامی اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع در تمدن اسلامی واحدی که به رسمیت شناخته م یشود نهاد خانواده است. فرد به تنهایی در جامعه ب هعنوان سلول این پیکره اهمیت ندارد بلکه خانواده است که تمدن اسلامی را تشکیل می دهد. اهمیت خانواده و ضرورت تشکیل خانواده و همچنین فرزندآوری موضوعی است که به خصوص در طی سالیان گذشته به خاطر کاهش نرخ فرزندآوری نیاز به تبیین دارد. محیط خانه و خانواده مهم ترین بستری است که از آف تها و خطرات بیرون در امان است و می تواند یک انسان را در خود تربیت کند. یکی از بزرگ ترین ظل مهای تمدن غرب به بشریت این است که مهم ترین لایه حمایتی بشر را که توسط خداوند تعبیه شده، یعنی خانواده تضعیف کرده است. امروزه بسیاری از کودکان در غرب از راه نامشروع متولد م یشوند. سندهای بالادستی، مثل سند 2030 دنبال چنین اهدافی هست.
آدم تازه م یفهمد چرا در اسلام، خانواده نقش محوری را دارد. در سورۀ روم آیۀ148 بیست و یک، میفرماید: َوَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ. از نشانه های خدا این است که برای شما زوج قرار داد تا شما در کنار یکدیگر به آرامش برسید! و بین شما مهربانی و دلسوزی قرار داد؛ این رابطه آیاتی هست برای کسانی که اهل تفکر باشند؛
اول آیه می فرماید خانواده از آیات الهی هست. ما باید به خانواده نگاه آی های به عنوان آیات الهی داشته باشیم. قداست نهاد خانواده در حد و اندازه های آیات الهی هست. باید این آیه الهی یعنی خانواده در جامعه شناخته شود. چیزی که خدا از ما می خواهد تفکر کردن عمیق درباره خانواده است. می فرماید همسران شما را از جان شما آفرید. این به هم پیوستگی روحی، شاهکار خداست. از جان شما آفرید. وقتی می گویید خانم یعنی جانم. جالب هست نقط ههای خانم را که تغییر دهی م یشود جانم. یعنی هر بدی و بد اخلاقی به خانمت کردی در واقع به خودت بدی کردی. به جان خودت. اما خانواده به عنوان آیت الهی هدف اول از تشکیل آن، چه هست؟ رسیدن به آرامش. بعد مهربانی و دلسوزی. بنیان خانواده که از بین رفت شما در جامعه شاهد بی رحم یهای فراوانی خواهی بود. اولین آسیب این ب یرحمی به خود بچه ها خواهد خورد.
تبیین اهمیت خانواده و تبیین نقشه شوم دشمن اسلام به تشکیل خانواده بسیار اهمیت می دهد؛ تاآنجاکه بنای خانواده را مقد سترین و تأثیرگذارترین بنا می داند. اگر جامع های پویا بود، نشان از این است که خانواده در آن جامعه، جایگاه ارزشمندی دارد؛ زیرا همۀ ارکان جامعه بر پایۀ خانواده استوار است. در زمان قدیم در ورودی روستاها، تابلوی تعداد خانوار آن روستا را می زدند، نه تعداد جمعیت را. این نشان می داد که پیش تر شخص ب هخود یخود، مطرح نبود؛ بلکه شخص به اعتبار خانواده اش جایگاه داشت؛ یعنی به اعتبار نقشی که در خانواده داشت.