🔴 میراث دولت روحانی از نگاه روزنامه اطلاحطلب؛ از سفرههای خالی تا رشد ۷۰۰ درصدی قیمت دلار
🔹 تا الان هم خواب بودن لابد تازه فهمیدن روحانی چه کرده با مملکت!
✳️ #قرارگاه_فرهنگی_عمار
🆔 @ammar_enghlab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 عادل فردوسی پور پس از حادثه پلاسکو: چنین اتفاقی در اشل کوچک تر هرجای دنیا رخ میداد یک عالم آدم اخراج میشدن و یک عالم دیگر استعفا...
هم اکنون دو ساختمان در اشل بزرگتر در آمریکا فروریخته،بعد از هشت روز ۱۲۶ جسد زیر آوار است ؛ نه کسی اخراج شده و نه استعفا...
✳️ #قرارگاه_فرهنگی_عمار
🆔 @ammar_enghlab
در پی انتشار شایعاتی در فضای مجازی؛
دفتر آیت الله نوری همدانی مطالب منتشر شده منتسب به وی را تکذیب کرد
دفتر آیت الله نوری همدانی در بیانیه ای شایعات بی اساس درباره موضع این مرجع تقلید پیرامون شیوع کرونا در استان سیستان و بلوچستان را تکذیب کرد.
✳️ #قرارگاه_فرهنگی_عمار
🆔 @ammar_enghlab
📸کاریکاتور| ميگويند كه اين روزها سر دولت خيلي شلوغ است
✳️ #قرارگاه_فرهنگی_عمار
🆔 @ammar_enghlab
👤 خبرنگار اقتصادی واشنگتن پست:
📎 پس از کاهش آمار گرسنگان در زمستان و بهار، مجدداً شمار آنان افزایش یافت.
‼️ بیش از 20 میلیون آمریکایی گفتهاند که در ماه ژوئن به غذای کافی برای خوردن دسترسی نداشتهاند..
💢 گرسنگی میان سیاه پوستان، لاتین تبارها و افراد با تحصیلات پایین بیشتر است.
#غرب_بدون_روتوش
✳️ #قرارگاه_فرهنگی_عمار
🆔 @ammar_enghlab
8.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 افشاگری کارشناس تلویزیون اسرائیل؛ آمریکا با هماهنگی اسرائیل برای فشار به مذاکرات برجام در وین، مواضع حشدالشعبی را بمباران کرد!
✳️ #قرارگاه_فرهنگی_عمار
🆔 @ammar_enghlab
﷽
⛔شبهه
" پارادوکس جالب مسلمانان
مسلمین در این مناطق ناراضیند:
آنها در غزه ناراضیند در مصر ناراضیند در لیبی ناراضیند در مراکش ناراضیند در ایران ناراضیند در عراق ناراضیند در یمن ناراضیند در پاکستان ناراضیند در افغانستان ناراضیند در سوریه ناراضیند در لبنان ناراضیند
پس کجا راضیند؟
در استرالیا راضیند در کانادا راضیند در انگلیس راضیند در ایتالیا راضیند در فرانسه راضیند در آلمان راضیند در سوئد راضیند در نروژ راضیند در دانمارک راضیند در آمریکا راضیند در هلند راضیند
در واقع آنها در تمام کشورهاییکه مسلمان نیستند راضیند و در تمام کشورهای مسلمان ناراضی..!
و آنها چه کسی را برای عدم رضایت خود مقصر میدانند؟ آنها کشورهایی را که در آنجا راضیند مقصر میدانند و میخواهند آن کشورها را تغییر داده شبیه کشوری بکنند که در آنجا ناراضی بوده اند!!!
شاید نیاز باشه چند بار متن رو بخوانید تا عمق فاجعه رو درک کنید!!!! "
❇️پاسخ
@Antishobheh
1⃣ نویسنده در مغالطه ای زیرکانه و بدون ذکر دلیل و علت مدعی نارضایتی مسلمین در برخی کشورهای اسلامی و رضایتمندی آنها در کشورهای غیر مسلمان شده است.
2⃣ غالب مسلمانان ، آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی را به دلیل دخالتهای پنهان و پیدا، جنایات، تحریمها و... در مشکلات و عقب ماندگیهای کشورهایشان مقصر می دانند. سلطه علنی و پنهان استعمارگران غربی از گذشته تا امروز آسیبهای جدی به استقلال، علم، اقتصاد و... این کشورها وارد کرده است.
http://yon.ir/estemar
3⃣ اقلیت محدودی از مسلمانان در کشورهای غربی ساکن اند که نه تنها از برخی شرایط این کشورها همچون ممنوعیت یا محدودیت حجاب ، تحقیر و نگاه نژادپرستانه به آنان و... راضی نیستند بلکه دچار مشکلات بسیاری نیز هستند!
www.bashgah.net/fa/content/show/16046
4⃣ غالب مسلمانان ساکن غرب که از زندگی در آنجا "کاملا" راضیند، ظاهرا مسلمانند اما تقید چندانی نسبت به مبانی دینی خود ندارند وحتی برخی از آنها با دینشان مشکلاتی نیز دارند!
5⃣ اعتراف نویسنده به مقصر دانستن غرب از طرف مسلمانان از سر اجبار و حقیقتی روشن است که با دادن آدرس غلط سعی کرده آنرا ناشی از اشکال در تفکرات مسلمانان جلوه دهد.
6⃣ مسلمانان درصدد یکسان کردن غرب با شرایط کشورشان نیستند بلکه مخالفت اسلام و پیروان حقیقی آن با خوی استکباری و رفتارهای تجاوزکارانه ناشی از دنیا طلبی غرب است که مغایر با دستورات الهی و موجب بروز مشکلات بسیار برای ملتهای جهان شده است.
tahoor.com/fa/Article/View/111183
7⃣ شبهه در پی القای عقب ماندگی کشورهای اسلامی به دلیل عمل به آموزه های اسلام است، در حالیکه عمل نشدن به قوانین الهی و هجمه های مختلف فرهنگی و اقتصادی و... غرب علت این عقب ماندگی بوده است؛ با رد دلایل و اساس متن ، خود به خود غلط بودن نتیجه گیری شبهه نیز مشخص می شود.
✳️ #قرارگاه_فرهنگی_عمار
🆔 @ammar_enghlab
﷽
🚫شایعه:
ﻓﺘﻮﺍﻫﺎﯼ ﺷﮕﻔﺖ ﺍﻧﮕﯿﺰ ﺷﺮﻋﯽ ﺍﻭﺍﺧﺮ ﺩﻭﺭﻩ ﻗﺎﺟﺎﺭﯾﻪ ﺗﺎ ﮐﻨﻮﻥ ﻭ ﺩﻻﻳﻞ ﺍﺑﻄﺎﻝ ﺁﻧﺎﻥ❗️
۱. ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺁﺏ ﻟﻮﻟﻪ ﮐﺸﯽ ﺣﺮﺍﻡ ﻭ ﻏﯿﺮﺷﺮﻋﯽ ﺍﺳﺖ. ﻋﻠﺖ: ﭼﻮﻥ ﮐﺮ ﻧﯿﺴﺖ! ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻌﺪ ﻓﻬﻤﯿﺪﻧﺪ ﭼﻮﻥ ﺟﺎﺭﯼ ﺍﺳﺖ ، ﭘﺲ ﺣﺮﺍﻡ ﻧﯿﺴﺖ!!
۲. ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺩﻭﺵ ﺣﻤﺎﻡ ، ﺣﺮﺍﻡ ﻭ ﻏﯿﺮﺷﺮﻋﯽ ﺍﺳﺖ . ﻋﻠﺖ: ﺍﻣﮑﺎﻥ ﻏﺴﻞ ﺍﺭﺗﻤﺎﺳﯽ ﺑﺎ ﺁﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ ! * ﺍﻟﺒﺘﻪ ﭼﻮﻥ ﺯﻭﺭ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﭘﻬﻠﻮﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ ﭼﺮﺑﯿﺪ ، ﻣﺠﺒﻮﺭ ﺷﺪﻧﺪ ﻏﺴﻞ ﺗﺮﺗﯿﺒﯽ ﺭﺍ ﺍﺧﺘﺮﺍﻉ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺩﻭﺵ ﺍﺯ ﺣﺮﺍﻡ ﺑﻮﺩﻥ ﺩﺭﺁﻣﺪ.
۳. ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻻﻣﭗ ﺑﺮﻕ ﺣﺮﺍﻡ ﻭ ﻏﯿﺮﺷﺮﻋﯽ ﺍﺳﺖ. ﻋﻠﺖ: ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺐ ﻧﺸﯿﻨﯽ ﻫﺎﯼ ﻃﻮﻻﻧﯽ ، ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﻣﻮﻣﻨﯿﻦ ، ﺍﺯ ﻧﻤﺎﺯ ﺻﺒﺢ ﻏﺎﻓﻞ ﺷﻮﻧﺪ! ؛ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻌﺪﻫﺎ ، ﺑﺎ ﭘﻮﻝ ﻫﻨﮕﻔﺘﯽ ﮐﻪ ﺣﺎﺝ ﺍﻣﯿﻦ ﺍﻟﻀﺮﺏ ، ﺻﺎﺣﺐ ﮐﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﺑﺮﻕ ﺑﻪ ﻋﻠﻤﺎ ﺩﺍﺩ ﺑﺮﻕ ﺣﻼﻝ ﺷﺪ ! ﺍﻣﺎ ﮐﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﺑﺮﻕ ﻣﺸﻬﺪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ١١٩١ ﻣﯿﻼﺩﯼ ﺑﻪ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﻋﻠﻤﺎ ﻭ ﺭﻭﺳﻬﺎ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﻠﺖ ﺳﻠﺤﺸﻮﺭ ﻣﺸﻬﺪ ﺩﺭ ﺁﺗﺶ ﺳﻮﺧﺖ.
۴. ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﮐﻠﻪ ﻗﻨﺪ ، ﺣﺮﺍﻡ ﻭ ﻏﯿﺮﺷﺮﻋﯽ ﺍﺳﺖ. ﺍﻓﺮﺍﻃﯿﻮﻥ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﺷﺎﯾﻌﻪ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥ ﻣﺮﺩﮔﺎﻥ ﺍﻟﮏ ﺷﺪﻩ ﻭ ﮐﻠﻪ ﻗﻨﺪ ﺭﻭﺳﯽ ﺩﺭﺳﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ! ﻋﻠﺖ: ﻧﭙﺮﺩﺍﺧﺘﻦ ﻭﺟﻮﻩ ﺷﺮﻋﯽ ، ﺗﻮﺳﻂ ﻭﺍﺭﺩﮐﻨﻨﺪﻩ ﻗﻨﺪ! " ﭘﺮ ﻭﺍﺿﺢ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻭﺟﻮﻫﺎﺕ ، ﻣﻮﺟﺐ ﮔﺮﺩﯾﺪ ﺗﺎ ﻗﻨﺪ ﺣﻼﻝﮔﺮﺩﺩ ، ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﻁ ﮐﻪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺧﻮﺭﺩﻥ ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﭼﺎﯼ ﻏﺴﻞ ﮐﻨﻨﺪ."
۵. ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻟﺒﺎﺳﺸﻮﯾﯽ ﺣﺮﺍﻡ ﻭ ﻏﯿﺮﺷﺮﻋﯽ ﺍﺳﺖ . ﻋﻠﺖ: ﻟﺒﺎﺱ ﻫﺎﯼ ﻧﺠﺲ ، ﻟﺒﺎﺱ ﻫﺎﯼ ﭘﺎﮎ ﺭﺍ ﻧﺠﺲ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ!
۶. ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ٢٤٣١ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪﯼ ﺩﺭ ﺟﺮﯾﺎﻥ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺳﭙﯿﺪ ﻋﻠﻤﺎ ﮔﻔﺘﻨﺪ ﺭﺃﯼ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﺎﻧﻮﺍﻥ ﺧﻼﻑ ﺷﺮﻉ ﺍﺳﺖ!
۷. ﻋﻠﻤﺎ ﺳﺎﺧﺖ ﺭﺍﻩ ﺁﻫﻦ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻩ ﻧﺎﺻﺮﯼ ﺧﻼﻑ ﺷﺮﻉ ﻭ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻋﻠﺖ: ﻣﻼﻋﻠﯽ ﮐﻨﯽ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺭﺍﻩ ﺗﺴﻠﻂ ﮐﻔﺎﺭ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺴﺖ.
۸. ﺧﻮﺭﺩﻥ ﮔﻮﺷﺖ ﻣﺎﻫﯽ ﺧﺎﻭﯾﺎﺭﯼ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ! ﻋﻠﺖ: ﺍﻧﺤﺼﺎﺭ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺻﯿﺪ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﻫﯽ ﺍﺭﺯﺷﻤﻨﺪ.
۹. ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻭﯾﺪﺋﻮ #ﺣﺮﺍﻡ ﻭ ﻏﯿﺮﺷﺮﻋﯽ ﺑﻮﺩ. ﻋﻠﺖ: ﭼﻮﻥ ﺍﻓﮑﺎﺭ ﭘﺎﮎ ﻣﻠﺖ ﺳﻠﺤﺸﻮﺭ ﺑﺎ ﺩﯾﺪﻥ ﻓﯿﻠﻤﻬﺎﯼ ﻣﺴﺘﻬﺠﻦ ﺧﺮﺍﺏ ﻣﯽ ﺷﺪ. ﺑﺎ ﺍﺯﺩﯾﺎﺩ ﺁﻥ ﻭ ﺁﻣﺪﻥ ﻣﺎﻫﻮﺍﺭﻩ ﻭ ﻧﺖ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﯾﻦ ﺣﺮﺍﻡ ﺣﻼﻝ ﺷﺪ. "
❇️پاسخ:
@Antishobheh
1⃣ این متن فاقد استناد است و عمده موارد ادعا شده در هیچ منبع معتبری مشاهده نشد!
2⃣ نویسنده تفاوت آب کر و جاری را نمیداند ! آب جاری، از زمین جوشیده و جریان دارد ، مثل چشمه ، اما آب کر ظرفی با طول و عرض و ارتفاع سه وجب و نیم را پر می کند و حدود۳۷۷ کیلو یا بیشتر است.
آب لوله کشی به آب کر متصل است ، و حکم آب کر را دارد نه جاری!
🔹 تا قبل از لوله کشی آب ، برای رفع نجاست از آب غیر کر (آفتابه) استفاده می شد و کسی رودخانه یا چشمه با خود به مستراح نمی برد!
3⃣ غسل ترتیبی جدیدا اختراع نشده، بلکه از ابتدای اسلام بوده و در روایتی از معصوم (ع) درباره نحوه انجام آن صحبت شده است!
4⃣ مخالفتها با برق مربوط به اقشار بی اطلاع بود و ارتباطی با علما نداشت و فتوایی هم صادر نشده است.
5⃣ تحریم قند و کالاهای روسی توسط میرزای شیرازی جهت پیشگیری از سلطه اقتصادی اجانب بود که مقدمه استعمار ملت ایران می شد.
6⃣ بعد از برطرف شدن عین نجاست یک بار شستن لباس با آب کر کافیست و لباسشویی هم بر همین منوال و بلکه بیشتر انجام می دهد و ادعای مطرح شده اعتبار ندارد.
7⃣ علما با اصل "انقلاب سفید" مخالف بودند. آنها اساس رفراندوم را تحریم کردند و اختصاص به زنان نداشت.
8⃣ مخالفت اصلی آیت الله كنی با امتیازی بود که استفاده از تمام منابع ایران را به مدت ۷۰ سال به "رویتر" واگذار می كرد.
🔹از نظر تئوری توسعه، ایران آن روز در مرحله احداث راه آهن نبود و احداث آن برای تسلط غربیها به هندوستان و آبهای گرم و ذلیل تر شدن ایران بود.
9⃣ شرط #حلال بودن ماهی، داشتن فلس است. ادعای شبهه یافت نشد و صحت ندارد.
🔟 از ویدئو، ماهواره و اینترنت میتوان استفاده خوب یا بد نمود که استفاده ناصحیح آنها همواره #حرام بوده و خواهد بود.
✳️ #قرارگاه_فرهنگی_عمار
🆔 @ammar_enghlab
﷽
⛔️ شبهه:
درقرآن بسیاری از جنایات و افعال زشت وجود دارند که مجاز هستند و تنها اسم آنها عوض شده است و مراجع به اصطلاح فتوا می دهند.
جنگ افروزی بد است. اما «جهاد» خوب است (بقره ۱۹۱- در مجموع ۴۹ آیه قتال و ۲۹ آیه جهاد)
دروغ بد است. اما «تقیه» خوب است (آل عمران ۲۸، نحل ۱۰۶، غافر ۲۸)
دخالت در کار دیگران خوب نیست. اما «امر به معروف و نهی از منکر» خوب است (آل عمران ۱۱۰)
شکنجه بد است. اما «حد شرعی» و «تعزیر» مجاز است (نور ۲)
فاحشگی بد است. اما صیغه «متعه» مجاز است (نسا ۲۴)
نگاه ابزاری به زنان بد است. اما «زنان کشتزار شما هستند و هر گونه که می خواهید به کشتزار خود وارد شوید» (بقره ۲۲۳)
زن و مرد برابرند. اما «مرد بر زن برتری دارد» (نسا ۲۴)
و.....
❇️ پاسخ:
@Antishobheh
1⃣ نویسنده متن فوق، از روش القای مطالب نادرستش به عنوان یک مطلب صحیح استفاده کرده است؛ اعم از مغالطه، سفسطه، تحریف و…
2⃣ در بررسی آیات# قتال باید گفت که بین جنگ افروزی و جهاد، بسیار تفاوت است؛ با وجود اشتراکاتی که باهم دارند؛ ازنظر اسلام جنگ افروزی بد است، اما آیا دفاع از خویش، و یا جهاد، نوعی جنگ افروزی است؟! و یا اینکه اتفاقا جهاد جلوی جنگ افروزی را می گیرد؟!!! یعنی اگر اسلام بگوید حتی اگر به مسلمانها حمله شد، از خود دفاع نکنند و کلا امر به جهاد از اسلام حذف شود، ایشان (نویسنده متن) راضی می شود؟!
3⃣اینگونه هر کس و به هر طریق تجاوزی نسبت به شما کرد، شما کلا باید با او کاری نداشته باشید و اجازه بدهید جان و مال و ناموستان را به تاراج ببرند؛ چراکه اگر شما از خویش دفاع کنید، می گویند شما جنگ افروز هستید!!! حتی در آیه ای که نویسنده شبهه مطرح کرده است (۱۹۱ بقره) خدای متعال صراحتا بیان می کنند که جهاد شما در مقابل عمل دشمنانه ی دشمن باشد؛ یعنی خدای متعال در این آیه می فرماید: آنها جنایت می کنند، شما ایشان را به قتل برسانید؛ شما را بیرون ساختند، شما آنها را بیرون سازید و …
4⃣جنگافروزی و #جهاد تفاوت مطلب دارند و صرفا اسم آنها نیست (طبق ادعای نویسنده شبهه) بلکه با وجود اشتراکاتی بین این دو عمل، ماهیتشان کاملا متفاوت است.
5⃣. در بررسی تفاوت# دروغ و تقیه، ابتدا به تعریف تقیه می پردازیم:
یکى از تعالیم قرآنى آن است که مسلمان هر گاه نسبت به جان و مال و آبروى خود احساس خطر کند، می تواند از ابراز عقیده خویش خوددارى نماید، که این کار در اصطلاح دینى و شرعى «تقیّه» نام دارد.
جواز تقیه، افزون بر دلایل نقلى (آیات و روایات)، بر مبناى عقل هم صحیح و لازم است؛ چرا که از سویى حفظ جان و مال و آبرو واجب است و از سوى دیگر اظهار عقیده و عمل بر طبق آن عقیده یک وظیفه دینى و شرعی است؛ لیکن در صورت تعارض این دو تکلیف با هم، عقل حکم مى کند که انسان وظیفه ی مهم تر را بر وظیفه ی مهم مقدم بدارد؛ این درحالی است که معنا و مفهوم عمل حرامی به نام دروغگویی، کاملا با مفهوم تقیه متفاوت است؛ باید دانست که دروغ صرفا می تواند برای حفظ و یا ارتقا موقعیت باشد حتی اگر خطری پیشرو نباشد.
6⃣ با مطالعه ی آیات موجود در شبهه به روشنی درمی یابیم که کسی نگفته تقیه خوب است (با توجه به ادعای نویسنده شبهه)؛ بلکه حرف دین در باب تقیه این است که هرگاه جان و مال و آبروی مسلمان، بواسطه ی ابراز لسانی عقیده ی حقش، به خطر بیفتد، از جانب دین این اجازه را دارد که عقیده اش را بزبان نیاورد و یا خلاف عقیده اش را بزبان آورد؛ نکته ی قابل توجه اینست که تقیه یک اجازه در مواقع و شرایط خاص است، نه امری مستحب با بار مثبت.
7⃣در حقیقت #تقیه هوشیاری مسلمان طبق دستورات شرع را می رساند؛ به این معنا که خداوند به مسلمان می گوید وقتی می بینی دشمنت می تواند و می خواهد که تو را بخاطر ابراز عقیده ات (ایمان به خدای متعال) از بین ببرد یا اموال و آبرویت را مورد تعارض قرار دهد، هوشیار باش و به او چنین فرصتی را نده؛ بلکه اجازه داری با کتمان حقیقت خود را از آن مهلکه نجات دهی تا بتوانی باز به مبارزه ی با دشمنت (و دشمن دین) بپردازی؛ و این امر (تقیه) بسیار تفاوت دارد با دروغ و بیان اکاذیب. تقیه یک مبارزه ی مخفی و هوشمندانه بر علیه دشمن دین خداست؛ عمل به واجبی است با عنوان حفظ جان و مال و آبروی مسلمان؛ نجات خویش از مهلکه دشمن است برای ایجاد فرصتی دوباره در جهت جهاد بر علیه معاند …
8⃣در تعریف مبحث امر به معروف و نهی از منکر از نظر اسلام، جامعه بسان یک کشتی در حال حرکت است؛ و علیرغم اینکه هر کدام از مسافران و خدمه کشتی، حدود وظایف و اختیارات مشخصی دارند، در بسیاری از موارد مستقلا تصمیم گرفته و عمل می کنند، اما در برخی از موضوعات هم دارای اشتراکاتی می باشند که بعضا به حال یا سرنوشت و آینده جامعه مرتبط می شود؛ بنابراین افراد جامعه (همچون مسافرین آن کشتی) نمی توانند در تمام موضوعات مطروحه توام با استقلال تام تصمیم بگیرند و رفتار کنند.
9⃣در دید اسلامی اعضای یک جامعه تا آنجایی می توانند بصورت جداگانه و بی ارتباط از دیگر اعضای جامعه عمل نمایند که عملشان هیچ گونه دخلی به مادیات و معنویات دیگران نداشته باشد؛ البته در قانون های مادی دنیا هم ما چنین مطلبی را داریم؛ آنجا که می گوید انسانها تا جایی آزاد هستند که آزادیشان، آزادی دیگران را تحت الشعاع قرار ندهد؛ یا انسانها تا جایی می توانند به کسب و کار اقتصادی مشغول باشند که به فعالیت اقتصادی دیگران آسیب نرسانند.
0⃣1⃣ افراد در خصوص مسائل مشترک نمی توانند از دیگران بخواهند که نسبت به ایشان بی تفاوت بوده و اجازه بدهند هرکاری دلشان می خواهد انجام بدهند.اگر افراد وارد حریم خصوصی دیگران بشوند، یعنی راجع به آن بخشی از موضوعات که می بایست مستقلا در موردشان تصمیم گیری شود و دخلی به احدی غیر از صاحب آن موضوع ندارد، اظهار نظر کنند، این می شود مصداق دخالت و تجسس، که اینکار صد البته از نظر دین مبین اسلام مذموم می باشد و احدی طبق سوره الحجرات آیه ۱۲ اجازه این رفتار را ندارد؛
پس تفاوت #امر به معروف و نهی از منکر با دخالت، در مشمولیت موضوعی است.
1⃣1⃣ خدای متعال می گوید ای بنده ی من، بر تو واجب است که مابقی بندگان مرا به سمت خوبی ها سوق بدهی و از بدی ها دور نمایی؛ فقط شرطش این است که خودت ابتدا قلبا به آن خوبی ها راضی و به آن بدی ها ناراضی بوده و عملا عامل بدانها باشی … و الا حق نداری کسی را امر و نهی کنی؛ به روشنی در می یابید که یکی از مهم ترین اهداف این عمل، خودسازی است …
@Antishobheh
2⃣1⃣ شکنجه کردن یعنی آزار و اذیت نمودن کسی، بدون هیچ قاعده و قانونی، برای نیل به یک هدف مادی خاص و مجاب نمودن فرد به انجام خواسته ی خود …
در حالی که درحد شرعی اگر کسی مرتکب خطایی شد، در جهت تأدیب وی و عدم ارتکاب مجدد او به آن خطا، و عبرت گرفتن دیگر اعضای جامعه، بصورت قاعده مند (نه سلیقه ای) فرد متخلف را مورد مؤاخذه و تعذیب جسمی قرار دهید … آنهم در شرایطی که شارع و قانونگذار، از ابتدا (قبل از ارتکاب جرم توسط متخلف)، جرائم را مشخصا بیان نموده و مجازات آنها را هم قید کرده است … یعنی به افراد گفته است که این کارها خلاف هستند و در صورت تعمیل بدانها، با ایشان اینچنین رفتار خواهد شد.
3⃣1⃣ برای تشخیص جرم و برای اعمال مجازات، از افرادی استفاده می شود که کاملا مشرف هستند بر اصول قواعد مذکور؛ یعنی اینطور نیست که هرکسی، با هر سطح سواد و تحصیلات و تخصصی، به شکل سلیقه ای، هر فرد دیگری را که خواست، مجرم معرفی نموده و به هر طریقی که باب میلش بود، جسم وی را مورد آزار و اذیت قرار دهد.
4⃣1⃣حدود شرعی، تأمین کننده و ضامن# امنیت مادی و معنوی جامعه هستند؛ چراکه یکی از موارد بازدارنده ی افراد نسبت به ارتکاب جرائم، همین مجازاتهای مذکور است؛ در حالیکه شکنجه کردن، خودش یکی از رفتارهایی است که امنیت جامعه را به خطر می اندازد و زیر سوال می برد … و از آن مهم تر اینکه خود شکنجه نمودن نوعی جرم و تخلف است و دارای حد و مجازات شرعی است …
5⃣1⃣ صیغه جهت جلوگیری از #فاحشگی زنان مسلمان و بی عفتی مردان جامعه اسلامی و خصوصا برای حفظ کرامت نفسانی و شخصیتی زن مقرر کرده است؛ صیغه آمده است تا روابط جنسی را در جامعه منضبط نماید و انضباط جنسی را ما بین امت اسلامی برقرارسازد؛ فاحشگی یعنی هر خانمی با هر آقایی، بدون هیچ قاعده و قانونی، رابطه جنسی برقرار نماید. تفاوت اصلی و اساسی صیغه و فاحشگی در قانونمند و ضابطه های آنهاست.
6⃣1⃣ در فاحشگی ارتباط های مشترک جنسی، عامل اصلی انتقال و نشر بیماری های #مقاربتی است و هم اصل مجرد بودن خانم برای صیغه و هم بحث لزوم نگهداری عده (زمان سه ماهه برای عقد دائم و چهل و پنج روز در عقد موقت بعد از جدایی از همسر قبلی برای عقد با همسر جدید)
@Antishobheh
7⃣1⃣. از محاسن قانون عده اینست که اگر# فرزندی در رحم آن زن موجود باشد، تکلیف والدش (پدرش) مشخص باشد و زن مسلمان حس نکند که در حال دست به دست شدن بین مردان است و در زمان عده، بتواند خود را از نظر روحی و عاطفی، آماده ازدواج مجدد (ولو موقت) بعدی نماید؛ یعنی اسلام جنس زن را با کرامت می داند.
8⃣1⃣.در باب کشتزار بودن زن بهتر است رجوع شودبه: زنان کشتزار مردانند!!
و در باب برابری حقوف زن و مرد رجوع شود به: نابرابری شهادت مردوزن دراسلام!!
ارثیه نصف برای
زن عدالت یا نابرابری؟
✳️ #قرارگاه_فرهنگی_عمار
🆔 @ammar_enghlab
﷽
🔺۷۶ درصد از #بودجه کشور در اختیار زیرمجموعههای #رئیس_جمهور است
🔹محاسبات نشان میدهد از مجموع کل بودجه سالانه، اختیار مصارف ۷۶ درصد از آن در دست رئیسجمهور و قوه مجریه است.
🔹۳۱/ ۰ درصد (زیر یک درصد) مربوط به مجلس، ۳/۷ درصد مربوط به زیرمجموعههای #قوه_قضائیه و نزدیک به ۲۰ درصد نیز مربوط به نهادهای خارج از این سه قوه اختصاص دارد.
✳️ #قرارگاه_فرهنگی_عمار
🆔 @ammar_enghlab