eitaa logo
عمار نوشت
225 دنبال‌کننده
306 عکس
43 ویدیو
2 فایل
«الحَمدُلله بِجَمِیع مَحامِدِه کُلِّها، عَلی جَمِیع نِعَمِه کُلّها.» شعبه‌ی تلگرام: https://t.me/ammar_neveshte
مشاهده در ایتا
دانلود
«و تلخ‌تر از همه، حادثه‌ی غزه بود...» خدایا نمی‌دونم که ما غیر از دعا کار دیگه‌ای از دست‌مون برمیاد یا نه؛ ولی خودت شرّ ظالم رو از سر این مظلومان امت اسلام هر چه زودتر کوتاه کن...
4_5868744747497031308.mp3
18.06M
🔰 طرح کلی اندیشه‌ اسلامی در قرآن 📖 جلسه نهم: توحید در ایدئولوژی اسلام 🎙 استاد سیدعلی حسینی خامنه‌ای 🗓 جمعه ۵ مهر ۱۳۵۳ شمسی 🌙 دهم رمضان المبارک ۱۳۹۴ قمری @ammar_nevesht
4_5870880772172286387.mp3
16.08M
🔰 طرح کلی اندیشه‌ اسلامی در قرآن 📖 جلسه دهم: عبادت و اطاعت انحصاری خدا 🎙 استاد سیدعلی حسینی خامنه‌ای 🗓 شنبه ۶ مهر ۱۳۵۳ شمسی 🌙 یازدهم رمضان المبارک ۱۳۹۴ قمری @ammar_nevesht
🏴 اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا اُمَّ المُؤْمِنينَ 🖤 وَ أيْنَ مِثْلُ خَديجَةَ؟! مثل خدیجه دیگر کجا پیدا می‌شود...؟! @ammar_nevesht
«ترسم که به جایی نرسم این رمضان هم بسیار به عمرم رمضان آمده رفته...» @ammar_nevesht
4_5873140745308735090.mp3
19.93M
🔰 طرح کلی اندیشه‌ اسلامی در قرآن 📖 جلسه یازدهم: روح توحید نفی عبودیت غیر خدا 🎙 استاد سیدعلی حسینی خامنه‌ای 🗓 یک‌شنبه ۷ مهر ۱۳۵۳ شمسی 🌙 دوازدهم رمضان المبارک ۱۳۹۴ قمری @ammar_nevesht
«انسان هر چه زیادتر قرآن بخواند، اثرش را می‌بیند؛ به خصوص در ماه مبارک رمضان. البته قرائتی که همراه با انس و احترام به قرآن باشد، بسیار اثربخش است. وقتی قرآن کنار انسان است، انسان باید احساس کند از کلمه‌کلمه‌ی آن، نور تراوش می‌کند. یکی از راه های ورود به قرآن، قرائت کثیر و اُنس با قرآن همراه با تعظیم و احترام است. گاهی انسان ساکت است؛ ولی دلش قرآن می‌خواند. یک آیه در خواب برایش می‌خوانند و معانی بسیاری به او اِلقا می‌کنند که او را مشغول به آن معانی می‌کند...» | حجت‌الاسلام شیخ جعفر ناصری @ammar_nevesht
4_6023969748952290201.mp3
7.95M
«ای ضریح حسین! دلتنگم؛ برسان ناله‌ی مرا به عراق...» | فراق حاج منصور ارضی @ammar_nevesht
4_5875392545122421015.mp3
18.27M
🔰 طرح کلی اندیشه‌ اسلامی در قرآن 📖 جلسه دوازدهم: توحید و نفی طبقات اجتماعی 🎙 استاد سیدعلی حسینی خامنه‌ای 🗓 دوشنبه ۸ مهر ۱۳۵۳ شمسی 🌙 سیزدهم رمضان المبارک ۱۳۹۴ قمری @ammar_nevesht
پروردگارا! نمی‌دانم چه کاری از دست ما ساخته است؛ فقط می‌دانم ما به این جنایات راضی نیستیم. فقط می‌دانم ما از رژیم منحوس اسرائیل و حیوانات درنده‌اش بیزاریم. علی‌الظاهر که کاری از دست‌مان برنمی‌آید، اما تو خود خوب می‌دانی که به اندازه‌ی خواهران و برادران واقعی خود -و حتی بیش‌تر- برای اهالی غزه، این پاره‌ی تن اسلام، ناراحت و نگرانیم. می‌دانی که در هر افطار از این ماه مبارک، این ماه میهمانی‌ات، با عذاب وجدان روزه‌هایمان را باز کردیم. دعاهای ما را در این سحر سیزدهم ماه میهمانی‌ات بشنو و با ظهور ولیّ‌ات، درد فلسطین و غزه را مرهم گذار. «جانان من! اندوهِ غزّه کشت ما را...»
4_5879707947872815080.mp3
17.86M
🔰 طرح کلی اندیشه‌ اسلامی در قرآن 📖 جلسه سیزدهم: تاثیرات روانی توحید 🎙 استاد سیدعلی حسینی خامنه‌ای 🗓 سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۵۳ شمسی 🌙 چهاردهم رمضان المبارک ۱۳۹۴ قمری @ammar_nevesht
«نبوّت‌ها با فکر مردم و با عقل مردم سر و کار دارند. هر چه این فکر و این عقل، دقیق‌تر باشد، نبوت‌ها قابل قبول‌ترند؛ آن‌ها می‌کوشند تا این فکرها را بالا بیاورند. هر کسی، هر عاملی، هر قدرتی، هر انگیزه‌ای، چه در وجود خود انسان، چه در خارج وجود انسان، موجب گردد که فکر و عقل و خرد انسان از رشد و نموّ باز بماند، امکان فعالیت به او داده نشود، مردم نتوانند در سایه‌ی مشعل فکر و بینش خود، چیز بفهمند، راه پیدا کنند و این راه را آزادانه بپیمایند، هر چه مانع این شد، ضدّ دین است، بر خلاف دین است.» | طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن آیت‌الله سید علی خامنه‌ای @ammar_nevesht
جان آمده رفته هیجان آمده رفته نام تو گمانم به زبان آمده رفته احیا نگرفتم تو بگو چند فرشته صف از پی صف تا به اذان آمده رفته؟! پلکی زده‌ام خواب، مرا آمده برده پلکی زده‌ام نامه‌رسان آمده رفته امسال نبرده است مرا روزه، فقط گاه بر لب عطشی مرثیه خوان آمده رفته من در به در او به جهان آمده بودم گفتند: کجایی؟! به جهان آمده رفته! ترسم که به جایی نرسم این رمضان هم آن قدر به عمرم رمضان آمده رفته... | محمدمهدی سیار @ammar_nevesht
4_5882157316182116224.mp3
15.24M
🔰 طرح کلی اندیشه‌ اسلامی در قرآن 📖 جلسه چهاردهم: فلسفه‌ی نبوت 🎙 استاد سیدعلی حسینی خامنه‌ای 🗓 چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۵۳ شمسی 🌙 پانزدهم رمضان المبارک ۱۳۹۴ قمری @ammar_nevesht
دعای زنده‌دلان صبح و شام یا حسن است که موی تیره و روی سپید با حسن است   مَبین ز نسل حسن هیچ‌کس امام نشد به حُسن بینی اگر هر امام را، حسن است   حسین می‌شنوم هرچه یا حسن گویم دو کوه هست، ولی کوه بی‌صدا حسن است   حسین نهی به قاسم دهد، حسن دستور زِ من بپرس که سلطان کربلا حسن است!   بخوان به نام پسر تا پدر دهد راهت بیا که کنیه‌ی شیرخدا «اباحسن» است... | محمد سهرابی @ammar_nevesht
کنیز بیرون نرفته، شاخه‌گلی وحشی، پیش پای امام می‌گذارد: «کنار راه دیدمش، زیباست؛ اما ناقابل، دوست داشتم تقدیم شما...» چهره‌ی امام به لبخندی می‌شکفد: «عاقبتت به خیر. برو که در راه خدا آزادی!» کنیز خندان و شاد می‌رود. من هم با کمی لبخند و بیشی تعجب، رو به امام می‌کنم: «گلی وحشی و بیابان‌رو... چه برابر با آزادی؟!» امام دست روی زانویم می‌گذارد: «خدا چنین ادبی اعطا فرمودمان که «إذا حُيّيتُم بتحيّة فحيّوا بأحسَن مِنها»؛ چون موهبتی دادندتان، به نیکوتر اش پاسخ دهید. و برای او، آزادی‌اش، نیکوتر...» | حاء سین نون سید علی شجاعی @ammar_nevesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به به جانم به این بیت و به این نوا... ❤ «سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم چون سرو در خزان نیز، رنگ بهار دارم...» @ammar_nevesht
4_5886660915809486778.mp3
17.31M
🔰 طرح کلی اندیشه‌ اسلامی در قرآن 📖 جلسه پانزدهم: بعثت در نبوت 🎙 استاد سیدعلی حسینی خامنه‌ای 🗓 پنج‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۵۳ شمسی 🌙شانزدهم رمضان المبارک ۱۳۹۴ قمری @ammar_nevesht
خداوندا! من که خودم می‌دونم تا الان جوری زندگی کردم که روز قیامت، خودم باید سرم رو بندازم پایین و مستقیم برم ته جهنم؛ ولی واقعا زشت نیست که اون روز با دست نشونم بدن و بگن: «بیا! این همه تو دنیا حسین‌حسین کرد، آخرشم داره میره جهنم.» واقعا دلت میاد؟!
پروردگارا ما رو به حق صاحب این بقعه، همین امشب ببخش و پاک کن. دیگه نذار به شب قدر بکشه... @ammar_nevesht
«الحمدلله الذی تحبّب الی و هو غنی عنی.» «خدایا تو تنها کسی هستی که دوستم داری؛ بدون این‌که کوچک‌ترین نیازی به من داشته باشی.» @ammar_nevesht
4_5888678588365932373.mp3
22.11M
🔰 طرح کلی اندیشه‌ اسلامی در قرآن 📖 جلسه شانزدهم: رستاخیز اجتماعی نبوت 🎙 استاد سیدعلی حسینی خامنه‌ای 🗓 جمعه ۱۲ مهر ۱۳۵۳ شمسی 🌙هفدهم رمضان المبارک ۱۳۹۴ قمری @ammar_nevesht
اگه حرف بزنیم و دلسوزانه به امید اصلاح نقاط ضعف، انتقاد کنیم؛ متهم میشیم به حسادت و دیدن نقاط مثبت. اگه حرف هم نزنیم، دل‌مون می‌سوزه...
«تلاوت یک هنر است، منتها تفاوتش با هنرهای دیگر این است که مقدّس است؛ «هنر مقدّس». این خیلی چیز خوبی است؛ این، هم هنر است -برترین زیبایی‌های ناشی از ذهن انسان، هنر نامیده می‌شودـ هم دارای تقدّس است؛ امّا نکته‌ی اساسی این است که این هنر و همه‌ی پیرایه‌های این هنر و همه‌ی آرایه‌های این هنر -که شماها که اهل این هنر هستید، توجّه به این پیرایه‌ها و آرایه‌ها دارید- همه‌ی این‌ها ابزار است، همه‌ی این‌ها وسیله است. ابزارِ چه چیزی؟ ابزار انتقال معنی. من سال گذشته در همین جلسه عرض کردم شما وقتی تلاوت می‌کنید، چه کار می‌خواهید بکنید؟ قرآن را می‌خواهید نشان بدهید یا خودتان را می‌خواهید نشان بدهید؟ این مهم است. خب ماها که ضعیفیم؛ این‌که بکلّی خودمان را کنار بزنیم، حذف کنیم، عقب بزنیم، از امثال بنده، آدم‌های ضعیف که برنمی‌آید؛ امّا حدّاقل توجّه داشته باشیم که هدف اصلی، مطرح کردن قرآن است؛ حالا «خود» هم کنارش مطرح شد، شد. قرآن باید مطرح بشود؛ این در نوع تلاوت شما خیلی فرق ایجاد می‌کند...» پ.ن: حضرت آقا؛ هفده روز پیش. @ammar_nevesht
«از «غنای حرام» جدّاً پرهیز بشود؛ این را توجّه داشته باشید. البتّه در باب غنا حرف زیاد است، امّا بعضی از الحان، غنا است. بنده حالا صریح بگویم؛ من تلاوتها را گوش می‌کنم، به‌خصوص بیش‌تر آن‌چه از رادیو پخش می‌شود. گاهی اوقات بعضی از این قرّاء معروف مصری وقتی می‌خوانند، بنده خاموش می‌کنم؛ یعنی شبهه می‌کنم. مثلاً فرض کنید محمّد عمران بعضی اوقات وقتی می‌خواند، واقعاً من شبهه می‌کنم. حالا ظاهراً از دنیا هم رفته؛ خدا رحمتش کند. یا بعد از او مثلاً عبدالمنعم؛ این‌ها خوش‌خوانند، صداهای خوبی دارند، انصافا در موسیقی هم فوق‌العاده استاد هستند، امّا گاهی اوقات آنچه او می‌خوانَد، سبْک خواندن غناهای عربی است؛ یعنی تلاوت قرآن نیست. البتّه بعضی از اساتید برجسته و بزرگ قرآن هم که بنده به آن‌ها خیلی علاقه دارم، گاهی اوقات یک چنین چیزهایی در کارشان دیده می‌شود؛ یعنی این‌جور نیست که بخواهیم بگوییم آن‌ها [اشکالی ندارند]؛ بعضی هم نه؛ بعضی از این قدیمی‌ها مثل عبدالفتّاح شعشاعی و امثال این‌ها، انصافا از چهارچوب تلاوت قرآنی هیچ تجاوز نمی‌کنند؛ [امّا] این جوان‌های امروزی که از مصر گاهی این‌جا و آن‌جا پیدایشان می‌شود و یک چیزهایی می‌خوانند، چرا، این‌ها انصافا خیلی اوقات از آن ضوابط و موازین تخطّی می‌کنند. این هم یک نکته.» پ.ن: حضرت آقا؛ هفده روز پیش. @ammar_nevesht