eitaa logo
کانال ܫࡎـــܝ‌ ࡈ߭ߊߺـــܣࡐ‌ܝ‌
962 دنبال‌کننده
32.7هزار عکس
15.9هزار ویدیو
290 فایل
💫 #مهدی_جانم https://eitaa.com/amtewi 🔹هرروز را از تو سرودن عشق است 🔸در هر غزلی تو را ستودن عشق است 🔹زنده ایم به عشق شهادت در رکابت 🔸در صبح ظهور باتو بودن عشق است ادمین کانال @Nava_70
مشاهده در ایتا
دانلود
💦✨💦✨💦✨💦 💠از کجا بفهمیم که عبادت ما، «عبادت» است نه «عادت»؟💠 💎اخلاق معنایش این است که انسان اراده خودش را بر عادات و بر طبایع خود غلبه بدهد؛ یعنی اراده را تقویت کند به طوری که اراده بر آنها حاکم باشد. حتی اراده باید بر عادات خوب هم غالب باشد، چون کار خوب اگر کسی به آن عادت پیدا کرد خوب نیست. مثلا ما باید نماز بخوانیم اما نباید نماز خواندن ما شکل عادت داشته باشد. از کجا بفهمیم که نماز خواندن ما عادت است یا نه؟ باید ببینیم آیا همه دستورات خدا را مثل نماز خواندن انجام می‌دهیم؟ اگر این‌طور است، معلوم می‌شود که کار ما به خاطر امر خداست. اما اگر ربا را می‌خوریم و در عین حال، نماز را هم با نافله‌هایش می‌خوانیم، یا اگر خیانت به امانت مردم می‌کنیم ولی زیارت عاشورایمان هم ترک نمی‌شود، می‌فهمیم که اینها عبادت نیست، عادت است. 📚 استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج1، ص211 ┏━━━🍃━━━┓ ⠀ @amtewi ┗━━━🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال ܫࡎـــܝ‌ ࡈ߭ߊߺـــܣࡐ‌ܝ‌
 🌷✨🌷✨🌷✨🌷✨🌷 ✨✨ حضرت زهرا (سلام الله علیها) بقیة النبوة و حضرت مهدی بقیة الانبیاء و بقیة العترة والص
💦🌟💦🌟💦🌟💦🌟💦 ✨✨ حضرت زهرا (سلام الله علیها) طاهره و حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) طاهر است ✨✨ 🌟او پیشوای پارسا، پاکیزه، هادی و مهدی است. در روایت دیگری امام صادق (علیه السّلام) فرمودند: ✨ اذا کان ذلک فکونوا اجلاسَ بیوتکم حتی یظهر الطاهر بن المطهر ذوالغیبه... . 🌟وقتی آخر الزمان شد و فتنه‌ها به وجود آمد، شما گلیم خانه ی خود باشید؛ تا خداوند امام پاکیزه و پسر پاکیزه را ظاهر کند. و در دعایی که دستور داده اند در زمان غیبت بخوانیم، دارد... ✨و زد فی کرامتک له فانه الهادی... الطاهر التقی النقی الزکی الرضی المرضی الصابر المجتهد الشکور... . 🌟عرض می‌کنیم: خدایا! بر لطف و کرامتت نسبت به او بیفزا؛ که اوست هادی... پاک، با تقوا پاکیزه، منزه، صاحب مقام رضا و خشنودی خدا، صبر کننده، سپاسگزار و... ----------~~~~~~~~~~~~~ 📚[۵]: ۴۵. روزگار رهایی، ج ۲، ص ۷۰۶ به نقل از بحارالا نوار، ج ۵۲، ص و بشاره الاسلام، ص ۲۳. 📚[۱]: ۴۶. کمال الدین، چاپ جامعه مدرسین، ج ۲، ص۵۱۳ و مفاتیح، دعا در غیبت امام زمان (علیه السّلام). 📘حضرت زهرا سلام الله علیها و امام مهدی عجل الله تعالی الفرج الشریف / صفحه۲۲ 🌟💦🌟💦🌟💦🌟💦 ┏━━━🍃━━━┓ ⠀ @amtewi ┗━━━🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 💽🔺 لحظه ی سختِ شهادتِ امام زمان! 💢 آیا میدانید بعد از شهادتِ امام زمان، امام حسین بر بدنِ مُطهر ایشان نماز می خواند و حکومت جهانی ایشان را ادامه میدهد؟ 🎤 🖥 ببینید و نشر دهید📡 ‌‌ ┏━━━🍃━━━┓ ⠀ @amtewi ┗━━━🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❁﷽❁ 💠کنفرانس ✨" سلسله مباحث مهدویت " ( جلسه دوم ) 🔰 با موضوع : ♦️ " خلافت الهی در جهان بینی اسلامی (۲) " 🎙 توسط :استاد سخایی 🗓پنجشنبه مورخ : 4 اردیبهشت ⏰ساعت :22 🌈اجرا ء:سوپرگروه گفتمان عصر ظهور (قرارگاه بسوی ظهور) https://eitaa.com/joinchat/2778660876C0a0b160147 💢🔅💢🔅💢🔅💢🔅💢
💠 مروری بر بحث هفته گذشته 👇👇👇
💠🔅💠🔅💠 🌷 بسم الله الرحمن الرحیم 🌷 ای بر بحث : قصد از برگزاری این برنامه، ادامه دار بودن این سلسله مباحث و به دنبال آن طرح مباحث حیاتی و مهم است. همچنین قصدمان ، ایجاد انسجام ذهنی و کاربردی بودن مباحث و دسترسی به داشته هایی برای برداشتن قدم برای انتظار حقیقی و کمک به آقا حجة ابن الحسن (عج) در پایان جلسات . # هدف این جلسات : اولاً : مقدمه ای نافع داشتن ؛ یعنی مباحث مقدماتی مباحث مهم و بسیار حیاتی هستند ، چرا که این مسائل، مقدمات ورود به بحث اصلی مهدویت و مسئله منجی ست که می تواند چراغ راهی باشد برای بسیاری از مسائل دیگر که با آنها مواجه خواهید شد. به همین دلیل توصیه میشود ، همیشه یک ذهن منسجم داشته باشید تا مسائل در ذهن شما به صورت یک انسجام هندسی شکل بگیرد و شما طوری با مسائل مواجه شوید که این مسائل ، یک بافت خاص و موضوع بندی خاصی دارند. اگر اینگونه باشد همه مباحث برای شما مفید خواهد بود ، وگرنه اگر این اتفاق نیافتد قطع به یقین شما حتی اگر تمام مباحث مهدویت را به طور کامل طی کنید ، اتفاقی که باید در زندگی انسان رقم بخورد_متأسفانه_ عملیاتی نمیشود. فلذا با توفیق الهی، سلسله جلساتی را خواهیم داشت که مقداری از مباحث در حوزه مقدمات بیان خواهد شد و بعد از مباحث مقدماتیِ مهدویت ، وارد مباحث اصلی مهدویت خواهیم شد و مسائل مربوط به این حوزه را بررسی خواهیم کرد و بعد از آن هم ان شاءالله وارد مواردی از مباحث جنبی مهدویت(مانند رسانه و مهدویت) خواهیم شد. 💠 مباحث در سه سرفصل کلّی : ۱_ مباحث مقدماتی ۲_ مباحث اصلی مهدویت ۳_ مباحث جنبی مهدویت 1⃣ 💠🔅💠🔅💠🔅💠
💠🔅💠🔅💠 عملاً وارد عصر بحران و اضطرار شده ایم و عصری که در آن زندگی میکنیم یک عصر ویژه است که می توان گفت به معنای واقعی کمی از طبیعت واقعی خود خارج شده است؛ یعنی از طرفی بحرانهای متعددی که بشریت با انها مواجه شده (بحرانهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و...) و دامنگیر کلّ سیستم نظام بشری شده (اگر زمانی ایدئولوژی ها ادعا داشتند که میتوانند انسان و جامعه انسانی را اداره کنند، امروز دیگر این ادعا وجود ندارد.) باید به این موضوع دقت داشته باشیم و به این مطلب برسیم که عصر ، عصر اضطرار است و وارد عصری شدیم که اتفاقات ، طبیعی رقم نمیخورند. فلذا قصد ما در دوره مقدماتی این است که ان شاءالله با مفاهیم مقدماتی و سرفصل های مقدماتی آشنا شویم که کمک به پیش رفتن در بحث اصلی باشد. 🔅 اولین جلسه را تحت عنوان " مفهوم شناسی خلافت الهی در جهان بینی اسلامی " مطرح کردم ، چون خیلی مهم است و نیاز به دقت بالای دوستان دارد. دنیا محل نزاع نگرش هاست ؛ نگرشهای مختلفی در دنیا میبینیم که اینها در حال نزاع و جنگیدن هستند و به خاطر همین نزاع بین نگرشها و اَبَر نگرشهای موجود ، بر هر کدام از ما واجب است که با مبانی این نگرشها آشنا شویم. امروزه نمیتوانیم مدعی مسلمان بودن باشید ولی مبانی اسلام را نشناسید ، مدعی کار فرهنگی کردن باشید ولی با مبانی فرهنگ اسلام و جامعه اسلامی آشنا نباشید و یا نمیتوانید منتقد آمریکا و فرهنگ غرب باشید ولی مفاهیم پایه ای و نگرش غرب را نشناسید؛ نگرشی که غرب با آن به دنیا نگاه میکند ، نگرشی که دنیا را با آن تعریف میکند، نگرشی که نتیجه اش جنگلی ست که در حال حاضر، در غرب حاکم شده...این نگرش را باید شناخت و در مقابل آن ، نگرش خودی را نیز باید شناخت. ما اگر میخواهیم برای آقا صاحب الزّمان (عج) سرباز خوبی باشیم و سربازانی باشیم که در این مسیر و عرصه کمک رسان هستند ؛ لاجرم باید این نگرشها را بشناسیم و با مفهوم آنها آشنا شویم . 2⃣ 💠🔅💠🔅💠🔅💠
💠🔅💠🔅💠 گفته شد که دنیا محل نزاع نگرشهاست و به نوعی بر هر کدام از ما واجب است که با این نگرشها آشنا شویم و در واقع طوری با آنها مأنوس شویم که بتوانیم ان شاءالله از حق در مقابل باطل دفاع کنیم. یک نبردی به درازای تاریخ ، در میان دو ابرنگرش وجود داشته ؛ یک نبرد تاریخی که یک طرف نگرش حق بوده و طرف دیگر نگرش باطل. کسانی بودنر که دنیا و عالم هستی را طوری تفسیر میکردند که میگفتند : این جهان ، محوریتش بر مبنای " الله " بنا شده است، این جهان خالقی دارد و مخلوق یک خالق است... و از طرف دیگر کسانی که در زمین باطل بازی میکنند و به دنبال این هستند که بگویند این جهان خالقی ندارد و مبنای خودشان را جلو ببرند. این نبرد تاریخی بین حق و باطل همیشه بوده و تمام انبیاء الهی فقط برای یک چیز آمده اند : 《قولوا لا اِلهَ اِلّا الله تُفلِحوا》 فلاح و رستگاری در این است که شما نگرش الهی را فهمیده باشید. این دو جریان تاریخی که در مبارزه باهم هستند، یکی جریان حق که همان نور است و دیگری جریان باطل که همان ظلمت است ، کلّ همّ و غمّ شان این است : جریان حق به دنبال رشد و سعادت انسان است ؛ یعنی تمام انبیاء الهی با تمام نکات و آموزه هایی که داشتند (که نهایتاً خلاصة الانبیاء و عصارة الاوصیاء ، حضرت صاحب الزمان عج هستند.) آمده اند که بگویند : ای انسان ! این خط مشی توست و این راه توسط خداوند ریل گزاری شده تا در این راه حرکت کنی تا به رشد و سعادت برسی. ✨چیزی که نگرش اصلی حق است، در واقع " تئوئیسم " نام دارد. " تئو " یعنی " خدا " و " ئیسم " یعنی اصالت دادن به یک چیز. و در اصل " تئوئیسم " یعنی《من اعتقاد دارم به خدا و خداوند محور عالم هستی است و همه چیز حول محور " الله " میچرخد.》 3⃣ 💠🔅💠🔅💠🔅💠
💠🔅💠🔅💠 # و اما جریان باطل ، در طول تاریخ محوریت های مختلفی داشته ؛ یعنی در هر زمانی اصالت و اعتقاد به آن را به یک چیز داده است. در یک دوره ،اصالت " متولوژیسم " بوده و در واقع اعتقاد پیدا کرده به اصالت متولوژی ، اصالت اسطوره ها ؛ یعنی بیانشاین بود که اسطوره ها اصل هستند. در قرآن هم به این اشاره شده که وقتی درباره خدا و اعتقادشان پرسیده میشود ، میگویند 《اساطیر الاولین》 در اصل به دنبال اسطوره ها بودند. در یک دوره اصالت را به طبیعت میدهند و میگویند طبیعت محور است و همه چیز ماده است. این نگرش از قرن ۶ میلادی شروع میشود و بعد از رنسانس در قرن ۱۵رو ۱۶ میلادی کم کم جدی میشود و تا عصر مدرنیسم غرب ادامه پیدا میکند. این نگرش عملاً تبدیل میشود به یک مبنا که همه چیز ماده است و از لحاظ هستی شناختی، آن چیزی که معنا پیدا میکند " ماتریالیسم " است؛ یعنی مادّیگراییِ صِرف . در مرحله بعد ، جریان باطل " دئیسم " را میپذیرد که بعد از رنسانس کم کم به عنوان یک اعتقاد شکل میگیرد. " دئیسم " یعنی " لامذهبی " یعنی اعتقاد به خدا بدون اعتقاد به وحی . این نگرش در عصر قرون وسطی، بعد از ظهور مسیحیت پیدا میشود و در اصل یک مسیحیت تحریف شده و ساختگی ست که در غرب بنا میشود و نهایتاً میبینیم که منجر به جدال حق و باطل میشود. در مرحله بعد به " اُمانیسم " می رسیم ؛ دنیایی که اُمانیسم معنا میکند، انسان مدرن و مادی است و انسانی که ادعای خدایی دارد ، محوریت میشود (یعنی همان سوزن پرگار) این نگرش یعنی اعتقاد به اصالت انسان. تعریف اینها از انسان، تعریف خاصی است ؛ در دنیای اُمانیسم همه چیز آتئیستی است، بی خدایی صِرف و بی خداییِ محض. در مرحله بعد، مجدداً انسان را مبنا میکند و فردگرایی را شکل می دهد." اِگو " یا همان " فردیّت " مرکزیت پیدا میکند و " اگوسنتریزم" را بنا می نهد ؛ یعنی اعتقاد به اصالت اِگو ، در اینجا بازهم عقاید و تفکرات آتئیستی ست . " سِیتنیزم " بعد از اگو سنتریزم شکل میگیرد؛ یعنی بعد از اصالت دهی به اگو ، " سِیتین " مبنا میشود. 🔸در سال ۲۰۱۶ یک تونلی تحت عنوان " تونل گوتهارد " در سوئیس تأسیس میشود که در افتتاحیه آن تمام چهره های معروف اروپایی جمع میشوند و یک مراسم عجیب و غریبِ " سِیتِنیستی " شکل میگیرد که در این مراسم به شدت از نمادهای شیطان پرستانه استفاده میشود ؛ نمادهایی که عملاً از آنِ جریان " سِیتِنیسم " و شیطان پرستی است. در واقع میتوان اینطور گفت که غرب مدرن (جریان باطل) غربی است که اصالت را به خودِ شیطان می دهد. 4⃣ 💠🔅💠🔅💠🔅💠
💠🔅💠🔅💠 تا اینجا چنین گفتیم که در طول تاریخ یک دعوایی است بین جریان حق و جریان باطل و تمام انبیاء و اولیاء آمده اند که بگویند اصالت باید به " الله " داده شود؛ ای بشر ! ای انسان ! تو باید اصالت را به " الله " بدهی و سوزن پرگار باید خدا باشد و خلافت از آن خداست ؛ خداوند محمریت همه چیز است . این تقابل حق و باطل ادامه دارد تا زمانی که می رسیم به سفیانی؛ یعنی آقا صاحب الزمان (عج) هم با فرزند ابوسفیان تقابل خواهند داشت. شما به عنوان مهدی یاوران باید جریانها را بشناسید و با محوریت ها آشنا شوید. جریان حق به دنبال این است که انسان را به رشد و سعادت برساند و جریان باطل به دنبال این است که انسان را به قعر ضلالت برساند. ✨هدف هر دو هدایت است ؛ منتها یکی هدایت به سعادت انسان و دیگری هدایت به سمت ضلالت انسان . چیزی که در دنیای اُمانیستیِ غرب اتفاق می افتو مرگ خداست ؛ نیچه عملاً اعلام میکند که خدا در عالم غرب مُرد ، یعنی خدا دیگر اثرگذاری در جامعه ندارد ، جامعه ای که در آن انسان مبناست و انسان خود بنیاد شد و مرکزیت پرگار را خودِ انسان قرار داده و همه چیز دور خودش میچرخد حتی خداوند ! یا جهانی که در آن متفکرین اینها عملاً اعلام میکنند که خودِ انسان خداست . در چنین جهانی مشخصاً جریان باطل سوزن پرگارش عوض می شود و اصالت را به چیزی میدهد که نبردی با جریان حق یعنی " تئوئیسم " و خدا محوری دارد و به گونه ای دیگر رقم میخورد. در جریان حق و باطل دو نگرش وجود دارد؛ نگرشی که جریان حق به عالم هستی دارد و نگرشی که جریان باطل به عالم هستی دارد. نگاه جریان باطل به این شکل است : مبدأ عالم هیچ بوده و چیزی وجود نداشته و کلّ عالم فقط انرژی بوده، بعد بیگ بنگ (Big bang) اتفاق افتاده ؛ یعنی انفجار بزرگی رخ داده و جهان متولد شده ، بعد روند پیشروی جهان اتفاق افتاده و نهایتاً میرسد به مقصد عالم که انبساط کلّی عالم و مرگ عالم هستی است. این، نگاه جریان باطل به عالم هستی است که نگاهی پُرمغلطه است که نقدهای بسیاری بر آن وارد است. در این نگرش، عالَم دارای یک فرآیند خطی بی هدف است ؛ فرآیندی که در آن عالم از صفر شروعشده و به سمت جلو حرکت میکند، نه خالقی هست و نه هدفی وجود دارد. 5⃣ 💠🔅💠🔅💠🔅💠