eitaa logo
اندکی صبر سحر نز یک است
85 دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
8.6هزار ویدیو
68 فایل
با حضور فعال در تبیین و روشنگری ، عمار ولایت باشیم
مشاهده در ایتا
دانلود
😂 طرف به مادر زنش میگه: مادر جان این همه دعا و عبادت میکنی، چند درصد دعاهاتون مستجاب میشه😳 میگه: 50 درصد 😐 میگم از کجا فهمیدین میگه: از خدا خواستم ، دامادم خرپول باشه دامادم خر هست، اما پول نداره😂😂😂 🔹 مجیب الدعوات در قرآن فرمودند: وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ و هرگاه بندگان من از تو در باره من بپرسند ، من نزدیکم و دعاى دعاکننده را به هنگامى که مرا بخواند اجابت میکنم پس باید فرمان مرا گردن نهند و به من ایمان آورند باشد که راه یابند. (ایه ۱۸۶🍃سوره بقره📖) 🔹دعا كننده، آنچنان مورد محبّت پروردگار قرار دارد كه در اين آيه، هفت مرتبه خداوند تعبير خودم را براى لطف به او بكار برده است: اگر بندگان خودم درباره خودم پرسيدند، به آنان بگو: من خودم به آنان نزديك هستم وهرگاه خودم را بخوانند، خودم دعاهاى آنان را مستجاب مى‌كنم، پس به خودم ايمان بياورند ودعوت خودم را اجابت كنند. اين ارتباط محبّت‌آميز در صورتى است كه انسان بخواهد با خداوند مناجات كند. دعا كردن، همراه وهمرنگ شدن با كلّ هستى است. طبق آيات، تمام هستى در تسبيح و قنوتند؛ و تمام موجودات به درگاه او اظهار نياز دارند؛ پس ما نيز از او درخواست كنيم تا وصله ناهمگون هستى نباشيم. قرآن درباره دعا سفارشاتى دارد، از آن جمله: 1.دعا و درخواست بايد خالصانه باشد. 2. با ترس و اميد همراه باشد. 3. با تضرّع و در پنهانى صورت بگيرد. 4. با ندا و خواندنى مخفى همراه باشد. دعا در هرجا ودر هر وقت كه باشد، مفيد است. چون خداوند مى‌فرمايد: من نزديك هستم. آنچه از اوقات مخصوصه، يا اماكن مقدّسه براى دعا مطرح شده براى فضيلت است. استجابت خداوند دائمى است، نه موسمى. با آنكه خدا همه چيز را مى‌داند، امّا دعا كردن وظيفه‌ى ماست.دعا آنگاه به اجابت مى‌رسد كه همراه با ايمان باشد.دعا، وسيله‌ى رشد و هدايت است.
خواص مفید روازنه ۶ حبه سیر برای بدن
المومن مرآه المومن.🔎🔍🔎📚 ما موظفیم که وظایف خود را نسبت به دیگران به خوبی بدانیم و عمل کنیم. حدیث مشهوری است از پیامبر اکرم که می فرمایند 🌺المومن مرآه المومن🌷 این تشبیه بسیار زیبا، می تواند نکات بسیاری را در برداشته باشد که به ده نکته ی آن از کتاب «تمثیلات» (به انضمام بعضی ابیات برگرفته از دیوان اشعار شاعران) اشاره می کنیم: 1- مثل آیینه باشیم، هم زیبایی دیگران را ببینیم و هم نقاط ضعف آنان را، مثل مگسی نباشیم که فقط روی زخم و جراحت می نشیند.      با بد و نيك است يك رنگي هوس آيينه را نيست اظهار خلاف هيچ كس آيينه را (بيدل دهلوي) 2- مثل آیینه باشیم، نه مثل ذرّه بین ؛ عیب مردم را بزرگ تر از آنچه هست نبینیم. 3- مثل آیینه باشیم، نه مثل شانه. آینه روبرو عیب ها را می گوید ولی شانه پشت سر رفته و در میان موها می گوید. دوست دارم که دوست عیب مرا / هم چو آیینه پیش رو گوید نه که چون شانه با هزار زبان /  پشت سر رفته مو به مو گوید 4- آیینه، مراعات مقام و شخصیّت افراد را نمی کند و گرفتار تهدید و تطمیع نمی شود. 5- آیینه زمانی می تواند کارایی داشته باشد که غبار نگرفته و صاف و صیقلی باشد. انسان نیز زمانی می تواند انتقاد سازنده داشته باشد که خودش دارای عیب نباشد. «چشم فرو بسته اي از عيب خويش / عيب كسان را شده آيينه پيش»  (مخزن الاسرار، نظامی) «آینه ی دل چون شود صافی و پاک /  نقش ها بینی برون از آب و خاک»  (مثنوی مولانا، دفتر دوم) 6- شکستن آیینه به خاطر آن که عیب ما را نشان می دهد خطاست، آزردن کسانی که انتقاد می کنند نیز نارواست. «آینه ار نقش تو بنمود راست / خود شکن، آیینه شکستن خطاست.» (مخزن الاسرار، نظامی) 7- اگر آیینه را بشکنند، قطعات آن هم عیب ما را نشان می دهد ؛ مومن را نیز اگر اذیّت کنند، باز دست از کارش برنمی دارد. 8- آیینه به خاطر صیقلی بودن عیب ما را می گوید ؛ مومن نیز بر اساس صفا و صداقت باید عیب برادر دینی خود را بگوید نه بر اساس کینه و انتقام. 9- آیینه عیب ما را در خود نگه نمی دارد، همین که از برابر آن کنار برویم، عیب ما از صفحه آن پاک می شود. مومن نیز باید روبرو عیب را تذکر دهد و چون از او جدا شدیم، عیب ما را در دل خود نگه ندارد. «صورت نبست در دل ما کینه ی کسی /  آیینه هرچه  دید فراموش می کند.» (سلیم تهرانی) «کفرست در طریقت ما کینه داشتن / آیین ماست، سینه چون آیینه داشتن»  (طالب آملی) «ز یاران کینه هرگز در دل یاران نمی ماند / به روی آب جای قطره باران نمی ماند»   (بیدل) 10- کسی عیب خود را می فهمد که بخواهد بفهمد وگرنه ممکن است انسان به آیینه نگاه سطحی بکند، ولی به فکر بررسی عیب های خود نباشد. منابع:  ا) قرائتی، محسن ؛ تمثیلات ؛ تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چاپ چهاردهم، 1385. 2) مولوی ؛ مثنوی معنوی ؛ شرح کریم زمانی، تهران، موسسه اطلاعات، چاپ اول، 1373. 3) نظامی ؛ کلیات خمسه ؛ تهران، امیرکبیر، چاپ نهم، 1384.
انگیزه ها از عبادت و عمل به دستورات الهی از نگاه امام علی(ع) امام علی(ع) عبادت‌های مردم را با توجه به اهداف و انگیزه‌های موجود در آنها، به سه نوع تقسیم می‌کند: «إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللهَ رَغْبَةً فَتِلْکَ عِبَادَةُ التُّجَّارِ وَ إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللهَ رَهْبَةً فَتِلْکَ عِبَادَةُ الْعَبِیدِ وَ إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللهَ شُکْراً فَتِلْکَ عِبَادَةُ الْأَحْرَار». حسب حدیث فوق در کلام امام علی(ع) گروهی از مردم، خدا را به خاطر دست‌یابی به نعمت‌های بهشتی می‌پرستند. حضرت علی(ع) این نوع عبادت را عبادت تاجران نام‌ می‌گذارد؛ زیرا این افراد مانند تاجران و بازرگانان به امید دریافت سود و رسیدن به منفعت، با دیگران داد و ستد می‌کنند. گروهی دیگر به خاطر ترس از عذاب جهنم و برای رهایی از سختی‌های آخرت، به عبادت خدا روی می‌آورند. این نوع عبادت، عبادت بردگان است؛ زیرا بردگان از روی ترس و به خاطر تنبیه نشدن،‌ دستورات صاحب خود را اطاعت کرده و از او پیروی می‌کنند. اما گروهی از بندگان، خدا را برای شکرگذاری از او عبادت می‌کنند (یعنی او را شایسته عبادت دیده و عبادت را صرفاً به خاطر خود خدا انجام می‌دهند). این نوع عبادت، عبادت آزادمردان و آزادگان است. این افراد خدا را با معرفت و اخلاص عبادت می‌کنند، و این نوع،‌ برترین و بهترین نوع عبادت است. پر واضح است که در جامعه کنونی ، نیز از مهمترین و اساسی ترین ابزارهایی که ، باید از آنها بهره لازم را جهت ترک گناهان ، انجام واجبات و ترویج قانون گرایی ، بهره ببریم عبارتند از : عشق به خدا ترس از خدا شناخت عظمت خداوند شناخت ارزش انسان 💐💐💐💐💐💐
عید غدیر بر همگان مبارک باد🌷🌷🌷🌷 چهارده سخن گهر بار از امام عدالت امام علی(ع) 🌷 ( 1) خودبزرگ بينى ، دام بزرگ ابليس است . (امام علی علیه السلام) اَلكِبرُ مِصيَدةُ إبليسِ العُظمى ؛ غرر الحكم و درر الكلم، حديث1132 ( 🌷)2 عدالت ، نظام فرمانروايى است . (امام علی علیه السلام) العَدلُ نِظامُ الإمرَةِ . غرر الحكم: 774 3(💐) از مـجـادله و ستیزه کردن بپرهیزید ؛ زیرا این دو کار دل ها را نسبت به برادران بیمار مى کنند و نفاق مى رویانند . (امام علی علیه السلام) إیّاکُم والمِراءَ والخُصومَةَ ؛ فإنّهُما یُمرِضانِ القُلوبَ علَى الإخوانِ ، ویَنبُتُ علَیهما النِّفاقُ . الکافی: 2 / 300 4(🌹) رأی آن کس برتر است که خود را از رأی مشاور بی نیاز نداند. (امام علی علیه السلام) افضل الناس رأیا من لا یستغنی عن رأی مشیر؛ غررالحکم، ح3152. 5(🌹) بهتان زدن به آدم بيگناه بزرگتر از آسمان است . (امام علی علیه السلام) البُهتانُ على البَريءِ أعظَمُ مِن السَّماءِ . بحار الأنوار: 78 / 31 / 99 6(🌹) بهترین این امت، میانه روها هستند. (امام علی علیه السلام) خَیرُ هذِهِ الاُُمَّةِ النَّمَطُ الاَوسَطُ؛ بحارالأنوار، ج 4، ص 41، ح 18 7(🌺) خداوند رحمت كند پدرى را كه فرزندش را بر نيكى كردن بر خود كمك كند . (حضرت محمّد صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله) رَحِمَ اللّه ُ والِدا أعانَ وَلَدَهُ عَلى بِرِّهِ ؛ ميزان الحكمه ، ح 22744 8(🌻) هر کس تکبر ورزد، تحقير گردد. (امام علی علیه السلام) و مَن تَكَبَّرَ حُقِّرَ. نهج السعادة، ج 1، ص 54 ( 🥀)9 كسي كه عيب خود را ببيند، از پرداختن به عيب ديگران باز ايستد. (امام علی علیه السلام) مَن أَبصَرَ عَيبَ نَفسِهِ شَغَلَ عَن عَيبِ غَيرِهِ. تحف العقول، ص 88 10(🌸) هـر چه مـى دانى به زبان مياور كه ايـن نشان نادانى است . (امام علی علیه السلام) لا تَتَكلّمْ بكُلِّ ما تَعلَمُ فكَفى بذلكَ جَهلاً ؛ غرر الحكم : 10187 منتخب ميزان الحكمه : 118 11(🌼) با برنامه ريزى صحيح ، فقر پديد نمى آيد . (امام علی علیه السلام) لا فَقرَ مَعَ حُسنِ تَدبيرٍ؛ غرر الحكم: 10920 . 12(🌻) انسان، بنده احسان است . (امام علی علیه السلام) اَلإنسانُ عَبدُ الإحسانِ ؛ غرر الحكم و درر الكلم، حديث263 13(💐) زياده روى در سرزنش كردن ، آتش لجاجت را شعله ور مى سازد . (امام علی علیه السلام) اَلاِْفْراطُ فِى الْمَلامَةِ يَشُبُّ نيرانَ اللَّجاجِ ؛ تحف العقول ، ص 84 . 14(🌷) زيبا سخن بگوييد، تا پاسخ زيبا بشنويد. (امام علی علیه السلام) أجملوا في الخطاب تسمعوا جميل الجواب. غررالحکم، ح 2568 عید غدیر بر همگان مبارک باد🌷🌷🌷🌷
حُرِّه دختر حلیمه سعدیه، خواهر رضاعى نبى ‌اکرم (ص) روزى به کاخ حکومتى حجّاج بن یوسف ثقفى وارد شد.حجاج از طرز برخورد او که خیلى وزین و بى‌اعتنا بود فهمید که یک زن معمولى نیست. بعد از اینکه او را شناخت از او سؤال کرد: تو حُرّه دختر حلیمه سعدیه اى؟ گفت: بلى حجاج گفت:مدتى در انتظار دیدار تو بودم زیرا به من خبر رسیده که تو على را برتر از صحابه ٔ‌پیامبر(ص) میدانى و او را بر ابوبکر ، عمر ، عثمان ، ترجیح مى دهى؟ حرّه گفت: نه تنها از صحابه، بلکه از تمام افرادى که از صحابه بهترند ، بالاتر و بهتر میدانم ! حجاج گفت:مقصود خویش را روشنتر بیان کن. کیست که بالاتر از اصحاب پیغمبر باشد؟ حرّه گفت: بهتر از اصحاب پیغمبر بسیارند از جمله آدم ، نوح ، لوط ، ابراهیم ، موسى ، سلیمان و ... حجّاج ناراحت شده و گفت: واى برتو ، چقدر ادّعاى بزرگى کردى که على (ع) را از بعضى انبیاء بالاتر و برتر شمردى اگر در این باره دلیل و برهانِ قوى اقامه نکنى تو را خواهم کشت. حرّه با کمال شهامت، به قرآن شریف تمسک کرد و براى هر یک از ادّعاهاى خود دلیل قاطع از کلام خدا ، اقامه کرد و چنین گفت: اى حجّاج قرآن درباره حضرت آدم میفرماید: (وَ عَصى آدَمُ رَبَّهُ فَغَوى،آدم عصیان کرد) ولى درباره حضرت على(ع) و خانواده‌اش میفرماید : (وَ کانَ سَعْیُکُمْ مَشْکُوراً) سعى وکار شما موردتقدیر و ستایش است. بعلاوه، خداوند متعال حضرت آدم را در بهشت آزاد گذاشت و فقط او را از گندم ممنوع کرد و فرمود: (وَ لا تَقْرَبا هذِهِ الشَّجَرَه) نزدیک این درخت نروید ولى او با همسرش، به نزدیک آن درخت رفتند و از آن خوردند. امّا على(ع) در عین حالیکه تمام نعمتها بر او حلال بود اما از نان گندم هم نخورد. حجاج با صداى بلند گفت: اَحْسَنْتِ... اَحْسَنْتِ بعد از او تقاضا کرد که برترى على (ع) را بر نوح و لوط بیان کند. حرّه گفت: خداوند به عنوان مثال براى کافران زنهاى لوط و نوح پیامبر را نامبرده که به آن دو بزرگوار، خیانت کردند گر چه همسر دو پیغمبرند، امّا این باعث رفع عذاب آنها نخواهد شد. روز قیامت به هر دو خطاب میشود: داخل شوید، به همراهى آنانکه داخل آتش‌اند امّا حضرت على(ع) را همسرى است که خشنودى او خشنودى خداست و خشم او خشم خداست. حجاج گفت:اَحْسنتِ یا حرّه! قبول کردم امّا دلیل برترى على را بر ابراهیم بیان کن حُرّه گفت: خداوند درباره حضرت ابراهیم (ع) در قرآن می‌فرماید: (وَ اِذْقالَ اِبْراهیمُ رَبِّ اَرِنى کَیْفَ تُحْىِ الْمُوْتى قالَ اَوَلَمْ تُؤْمِنْ قالَ بَلى وَ لکِنْ لِیَطْمَئِنَّ قَلْبى) خدایا به من بنمایان که چگونه مردگان را زنده مى کنى خطاب رسید:مگر تو ایمان نیاورده اى؟ عرض کرد، بلى ایمان آورده ام ولى می‌خواهم که مطمئن شوم خدا هم به او نمایاند. امّا على(ع) جمله‌اى را فرمود که دوست و دشمن آنرا نقل کرده‌اند حضرت در جواب صعصعة بن صوحان که وقتى پرسید: یا امیرالمؤمنین تو بالاترى یا حضرت ابراهیم؟ فرمود: ابراهیم(ع) براى اطمینان قلبى خودش به خداوند عرضه داشت: (رَبِّ أرِنى کَیْفَ تُحْىِ الْمُوتى) امّا من آنچنان اطمینان دارم که اگر پرده‌هاى غیبى از مقابل من برداشته شود بر یقین من افزوده نخواهد شد. حجاج گفت: آفرین بر تو اى حرّه، استدلال بسیار خوبى کردى، حالا بگو برترى على بر موسى(ع) چیست؟ حرّه گفت: حضرت موسى(ع) وقتیکه در دفاع ازمظلوم یکى از یاران فرعون را کشت و به‌ او خبردادند که طرفداران فرعون میخواهند تو را به قتل برسانند. (فَخَرَجَ مِنْها خائِفاً یَتَرَقَّبُ) او در حالیکه میترسید،از مصرخارج شد و به سوى مدین رفت. امّا حضرت على(ع) در لیلة المبیت به‌جاى پیامبر(ص) خوابید و جان خود را بدون واهمه فداى پیامبر کرد، این درحالى بود که خطر قتل او حتمى بود این عمل آن حضرت مورد تقدیر خداوندى قرار گرفت که میفرمایند: (وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْرى نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّه)ِ بعضى از مردم جان خود را براى رضاى خدا مى‌فروشند. حجاج گفت: احسنتِ، حالا دلیل خویش را بر فضلیت على نسبت به حضرت سلیمان (ع) بیان نما حرّه گفت: حضرت سلیمان به خداوند عرضه داشت: (رَبِّ اغْفِرْلى و هَبْ لى مُلْکاً لایَنْبَغىِ لاَِحَدٍ مِنْ بَعْدى) پروردگارا! مرا ببخش و ملک و سلطنتى به من کرامت فرما که سزاوار احدى بعد از من نباشد. امّا على(ع) درباره دنیا و بیزارى از ریاست آن فرمود: (هَیْهاتَ ! غُرّى غَیْرى لاحاجَةَ لى فیک قَدْ طَلَّقْتُک ثَلاثاً لارَجْعَةَ) اى دنیا ! از من دور شو و غیر مرا فریب ده من نیازى به تو ندارم من تو را سه طلاقه نموده‌ام و رجوعى در آن نیست. بحار الانوار.ج۴۶. ص ۱۳۴و۱۳۵و۱۳۶ الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایته امیرالمؤمنین علی علیه السلام و الائمه المعصومین علیهم السلام 🤲 عید شما مبارک
🔺🖌دو خاطره شنیدنی از روحانی اهل‌سنت 🔹شریف زاهدی، روحانی اهل سنت بلوچستان که پس از تحقیق و بررسی به مذهب اهل بیت علیهم السلام گروید، در بیان خاطرات خود چنین می آورد: 1⃣ خیلی فکر کردم که با کدام روایت یا کتاب برای اهل تسنن ثابت کنم که «مولی» در حدیث غدیر، به معنای دوست نیست، بلکه به معنای پیشوا و رهبر است. تا این که روزی مشغول مطالعه یکی از کتاب‌های «مولوی محمد عمر سربازی» بودم. مطالعه‌ام که تمام شد و کتاب را که بستم، دیدم روی جلد آن نوشته شده: «نویسنده مولانا محمد عمر سربازی» فوراً به ذهنم آمد که از مولوی ها، معنای کلمه ی مولانا را بپرسم و سؤال کنم که چرا به محمد عمر سربازی، مولانا می‌گویند؟ از چند مولوی سؤال کردم. پاسخی که به من دادند، این بود: «مولانا» یعنی واجه؛ یعنی رهبر ما، پیشوای ما. به آنها گفتم: من تعجب می‌کنم «مولا» درباره بزرگانتان معنای واجه و رهبر می‌دهد ولی در سخن پیامبر (صلی الله علیه وآله) به معنای دوست آمده است! 2⃣ روزی یکی از دوستان اهل تسنن به دیدنم آمده بود. گفت وگوی مفصلی درباره حقانیت اهل بیت داشتیم از جمله به خطبه حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) در غدیر خم استناد کردم. ایشان می‌گفت: «مولا» در این حدیث به معنای دوست آمده است. نهایتاً هر چه دلیل آوردم قبول نکرد. خداحافظی کرد و به سمت بلوچستان حرکت کرد. یک ساعت از رفتنش نگذشته بود که به او زنگ زدم و گفتم: کار خیلی مهمی با شما دارم باید برگردی. گفت: من باید بروم، وقت ندارم برگردم. خانواده‌ام منتظرم هستند، چه کاری با من داری؟ تلفنی بگو. گفتم: کار مهمی دارم، نمی توانم تلفنی بگویم، باید خودت اینجا باشی. خیلی اصرار کردم تا این که برگشت. وقتی به من رسید گفت: چه کار مهمی داری که من را از این همه راه برگرداندی؟ گفتم: می‌خواستم به تو بگویم: دوستت دارم. گفت: همین! گفتم: بله. همین را خواستم به شما بگویم. دوستم ناراحت شد و گفت: خانواده‌ام منتظرم بودند و باید می‌رفتم، این همه راه من را برگرداندی که بگویی دوستت دارم، اذیت می‌کنی؟ گفتم: سؤال من همین جاست. چطور وقتی شما با عجله به سمت خانواده ای که منتظرت هستند می‌روی و شما را از راهتان بر می‌گردانم تا به شما بگویم «دوستت_دارم»؛ ناراحت می‌شوی و در عقل من شک می‌کنی، ولی وقتی پیامبر اسلام ص ده‌ها هزار نفر را که با عجله به سمت خانواده ی خود می‌رفتند، سه روز در زیر آفتاب سوزان معطل کردند که فقط بگویند: «هر کس من را دوست دارد، علی  را دوست بدارد» این کار پیامبر را عاقلانه می‌دانی؟ آیا این اقدام پیامبر ناراحتی مسلمانان را در پی نمی داشت؟ آیا آنان در عقل چنین پیامبری شک نمی‌کردند؟! با این کاری که کردم، دوستم با تمام وجود احساس کرد که چه حرف خنده‌داری زده است و اقرار کرد که پیامبر خدا - در جریان غدیر خم - می‌خواست نکته مهم تری را بیان کند وگرنه برای بیان دوستی اش با علی (علیه السلام) نیازی نبود مسلمانان را از راهشان برگرداند.» (باید شیعه می‌شدم، خاطرات شریف زاهدی، ص ۱۳۸) الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة أميرالمؤمنين و اولاده المعصومين عليهم السلام
📸 تصاویر هوایی از انبوه جمعیت شرکت کننده در جشن روز غدیر در تهران 🌷 الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایته علي ابن ابي طالب و اولاده المعصومين صلواه الله عليهم اجمعين
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 استفاده از قوه ی قهریه (زور و اجبار) برای مقابله با جرم و فساد وظیفه ی دستگاه قضا و حکومته‌ ♻️حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر وظیفه دستگاه قضا و حکومته 🔺آقایان مسئول! ما مردم از داریم
📷🔺🔻 دستیابی مهندسان ایرانی به تکنولوژی پیشرفته آزمایش قطعات هواپیما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📷🎙علی تمامی دین‌، بغض او تمامی کفر 💐علی ولی خدا‌، خصم او عدوی خداست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رسولُ اللّهِ صلى الله عليه و آله :مَن مَنَعَ مالَهُ مِن الأخيارِ اختِيارا صَرَفَ اللّهُ مالَهُ إلَى الأشرارِ اضطِرارا . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : 🎁 هر كه مال خود را به اختيار خود، از نيكان دريغ كند، خداوند مالش را به اجبار نصيب بدان گرداند. 🔸ميزان الحكمه جلد دوازدهم محمّد محمّدی ری شهری صفحه 385
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم‌الله الرحمن الرحیم 🌹 « وَأَمَّا الْغُلَامُ فَكَانَ أَبَوَاهُ مُؤْمِنَيْنِ فَخَشِينَا أَن يُرْهِقَهُمَا طُغْيَانًا وَكُفْرًا» و اما آن نوجوان، پدر و مادرش با ایمان بودند؛ و بیم داشتیم که آنان را به طغیان و کفر وادارد! (سوره مبارکه کهف/ آیه ۸۰) ❇ تفســــــیر پس از آن به بیان راز حادثه دوم، یعنى قتل نوجوان پرداخته چنین مى گوید: اما آن نوجوان پدر و مادرش با ایمان بودند و ما نخواستیم این نوجوان، پدر و مادر خود را از راه ایمان بیرون ببرد و به طغیان و کفر وادارد (وَ أَمَّا الْغُلامُ فَکانَ أَبَواهُ مُؤْمِنَیْنِ فَخَشِینا أَنْ یُرْهِقَهُما طُغْیاناً وَ کُفْراً). آن مرد عالم، اقدام به کشتن این نوجوان کرد و حادثه ناگوارى را که در آینده براى یک پدر و مادر با ایمان در فرض حیات او، رخ مى داد دلیل آن گرفت. تعبیر به خَشِینا (ما ترسیدیم که در آینده چنین شود...) تعبیر پر معنائى است، این تعبیر، نشان مى دهد این مرد عالم خود را مسئول آینده مردم نیز مى دانست، و حاضر نبود پدر و مادر با ایمانى به خاطر انحراف نوجوانشان دچار بدبختى شوند. ضمناً، این تعبیر (خَشِینا ترسیدیم) در اینجا به معنى ناخوش داشتیم آمده است; زیرا براى چنین کسى با این علم و آگاهى و توانائى، ترس از چنین موضوعاتى وجود نداشته است. و به تعبیر دیگر، هدف پرهیز از حادثه ناگوارى است که انسان روى اصل محبت، مى خواهد از آن اجتناب ورزد. این احتمال نیز وجود دارد که به معنى علمنا (دانستیم) بوده باشد چنان که از ابن عباس نقل شده است، یعنى ما مى دانستیم اگر او بماند چنین حادثه ناگوارى در آینده براى پدر و مادرش، اتفاق مى افتد. و اما این که چگونه ضمیر جمع متکلم براى یک فرد آمده است، پاسخش روشن مى باشد، این اولین بار نیست که در قرآن به چنین تعبیرى برخورد مى کنیم. هم در قرآن و هم در سایر کلمات زبان عرب و غیر عرب، اشخاص بزرگ، گاهى به هنگام سخن گفتن از خویشتن ضمیر جمع به کار مى برند، و این به خاطر آن است که آنها معمولاً نفراتى در زیر دست دارند که به آنها مأموریت براى انجام کارها مى دهند، خدا به فرشتگان دستور مى دهد و انسان ها به نفرات زیر دست خویش. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۸۰ سوره مبارکه کهف)
🔴 باز هم آمار خودکشی در ارتش آمریکا افزایش یافت 🔹 دفتر پیشگیری از خودکشی دفاعی پنتاگون در گزارشی اعلام کرد که تعداد خودکشی‌ها در ارتش ایالات متحده در سه ماهه اول سال 2023 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است. 🔹 بر اساس این گزارش، 94 نفر از نیروهای فعال در ارتش ایالات متحده، در سه ماهه اول سال 2023 خودکشی کردند که در مقایسه با 74 نفر در مدت مشابه سال گذشته، 25 درصد افزایش داشته است. 🔗 لینک منبع
مشروب میخورن میمیرن، لخت میرن بیرون بهشون تجاوز میشه، به اسم خانه عفاف پیشنهاد فاحشه خونه میدن، میلیونها خرج میکنن تا برن کنسرت تتلو فحش خواهر مادر بشنون بیان :) حرف بزنیم میگن شادی رو از مردم نگیرید، اما با برگزاری جشن و شادی سالم عزا گرفتن
نشریه اخبار و تحلیل‌ها شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲     ▼ حرف روز 10 کیلومتر عاشقی عید غدیر امسال را باید یک عید تاریخی دانست. «مهمونی 10 کیلومتری» این بار با ابعاد و کیفیت بیشتر بهتر نه تنها در تهران بلکه در ده‌ها استان با حضور پرشور مردم متدین برگزار شد. 1ـ این رویداد شاد و مهیج در حالی رخ داد که عده‌ای اصرار دارند مردم ایران به خاطر مشکلات اقتصادی، عصبی و افسرده و با نظام و مسائل دینی قهر هستند! اگر بخواهیم یک نمونه روشن تجمیع ایمان و امید را معرفی کنیم، بی‌شک مهمونی 10 کیلومتری مصداق بارز آن است. مردمی مؤمن به عشق امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) در این اجتماع حاضر می‌شوند و با وجود مشکلات متعدد بر اعتقادات خود پافشاری دارند چرا که به برکت همین حضور این امید را هم دارند که به زودی بر معضلات موجود غلبه خواهیم کرد. 2ـ این جشن نشان داد جمهوری اسلامی هم اعتماد به نفس بالایی دارد و هم از آن سو به مردم خود اعتماد زیادی دارد به این معنا که می‌داند از پس چنین رویداد کلان و بزرگ چند لایه با یک امنیت کامل برخواهد آمد و نیز یقین دارد که در این حجم وسیع حتما مردمش به صورت میلیونی شرکت خواهند کرد و به این فراخوان لبیک خواهد گفت. 3ـ برخلاف ادعاهای سیاسی مطرح شده، رسانه ملی همچنان بین مردم مرجعیت بالایی دارد و نفوذ و برد آن شگفت‌آفرین است. چرا که تبلیغ و دعوت این فراخوان از سوی رسانه ملی و به عبارتی حکومتی صورت گرفته است. در طرف مقابل چندین رسانه با هزینه‌های گزاف و زمان مستمر علیه دین و انقلاب می‌گویند و می‌نویسند اما خروجی آن چیست؟ اعتراف به شکست‌های مکرر و همراهی حداقلی مردم با این رسانه‌ها! 4ـ بزرگی یک رویداد با ضعف‌ها و نواقص احتمالی هم همراه خواهد بود اما نکته مهم این است که پس از یک بار برگزاری این مراسم در سال گذشته؛ امسال شبیه چنین جشنی هم در سایر استان‌ها و هم در بسیاری از محلات در قالب کوچک‌تری برگزار شد تا در کنار بسیاری از مناسبت‌های ملی و مذهبی، عید غدیر نیز به عنوان هویت دینی و شیعی صاحب یک نماد به یاد ماندنی شود و نشان دهد، می‌توانیم هم کلان بیمارستان بسازیم و در همان روز کلان اقدام فرهنگی را هم به ثمر برسانیم. نکته پایانی، جریانات انقلابی و دینی که با همت و قدرت خود این شکوه بی‌نظیر را رقم زدند بایسته است امتداد این مراسم را با تحلیل‌های درست و مطابق با واقع انجام داده و پیوست‌های علمی و تجربی این واقعه تاریخی را تکمیل کنند.   مهدی عامری  
🔴 قبلا تمام ناله شان این بود که چرا اسلام و تشیع دین و مذهب گریه و عزاداری است! دیروز که در سراسر ایران میلیون‌ها نفر برای جشن به خیابان‌ها آمده بودند و شاد بودند، آن هم شادی بدون الکل مسموم و فسادهای رایج، میگویند جشن غدیر مناسک سازی است! در تاریخ سابقه ندارد! بوی تناقض می دهید. 👤 علیرضا زادبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 💯 روزنامه هم مهین پول یارانه کاغذ از جمهوری اسلامی میگیره که واسه فرانسه ماله بکشه!!!
مگس را اگر رها کنی، از بین هزاران گل میرود دقیقا یک تکه کثافت را پیدا میکند و روی همان مینشیند. حسن آقامیری و امثال او هم عین همان مگس رفتار میکنند. در بین هزاران صحنه زیبایی که امروز خلق شد و شادی میلیونها ایرانی، رفته اند سراغ همان سناریوی تکراری که ای وای دیدید چه شد؟! ترافیک درست کردند! کانه تهران شهر بی ترافیکی است که ۳۶۴ روزش خبری نیست و همین امروز ترافیک شده! لعنت به هرکسی که از بغض دین خدا و بسط آن، صد مدل نقاب بر صورت میزند. *** خیلی از کسانی که با ژست دلسوزی و نگرانی برای دین، مشغول تاختن به مناسک دینی هستند اصل نگرانی شان گسترش و بسط دین است و "جامعه شناسی" و "تحلیل اجتماعی" و‌... هم نقاب شان است. روی شان نمیشود بگویند از بسط دین ناراحتیم، ژست دلسوزی میگیرند پشت کلمات قلمبه سلمبه! 🗣 امیرحسین ثابتی
از همه شما قوی‌تر آن کسی است که وقتی به گناهی میل و هوس شدید پیدا می‌کند، بتواند جلوی هوای نفس خود را بگیرد. قوی‌ترین شما کسی است که هوای نفس، او را وادار به معصیت نکند. مجاهد کسی است که با نفس خود مبارزه کند. شجاع آن کسی است که از عهده نفس خویش برآید. (آزادی‌معنوی، ص۱۶۸)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ندای حیدر حیدری که دیشب در میدان امام حسین (ع) در جشن ده کیلومتری طنین انداز شد را بشنوید تا روحتان جلا پیدا کند.. ـــــــــــــــــــــــ
. ♻️ وقتی می‌گوییم برای برخورد با کشف حجاب برنامه‌ریزی شده نیازی به دوربین هوشمند و هوش مصنوعی نیست یعنی مثل این فرد که شماره سازمان نظام روانشناسی خودش را اعلام کرده، داخل ایران هم هست و پست‌های صفحه‌اش نشان می‌دهد که دقیقا بعد از اینکه دیده کسی به کشف حجاب کاری ندارد، شروع کرده به انتشار این پست‌ها آقایان مسئول! چند تا از این می‌خواهید معرفی کنم! همین‌ها در خیابان‌ها مانور می‌دهند. بسم‌الله از همین‌ها شروع کنید.
🔹از اول سال ۲۰۲۳ تا الان بیش از ۲۲.۰۰۰ مرگ ناشی از اسلحه (با در نظر گرفتن تعداد خودکشی‌های با اسلحه) در ایالات متحده رخ داده است. یعنی تقریبا ۱۱۸ مورد در روز! (لینک)
امثال عباس عبدی که تمام محاسباتشان مادی است، حق دارند که نفهمند...
🔴 یه بار محض رضای خدا حرف راست بزن مردددد! 🔹 حسرت به دل موندم