eitaa logo
استاد عندلیب همدانی
700 دنبال‌کننده
130 عکس
5 ویدیو
1.3هزار فایل
🔰این کانال توسط عده‌ای از شاگردان استاد به جهت اشتراک‌گذاری دروس ایشان راه اندازی شده است. ©️نقل‌مطالب‌ اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است. 🌐سایت: andalibhamedani.ir ✅کانال تلگرام استاد: tlgrm.in/andalibhamedani 📳مدیر: @seyedhoseinmosavifard @moein313
مشاهده در ایتا
دانلود
4_6030813702029055673.mp3
6.33M
صوت ✅ افشای و آشکار در ارائهٔ برای: تاریخ و چگونگی رحلت بانو (سلام الله علیها)‼️ ‼️ 🆔@andalibhamedani
ص۱ بسم الله الرحمن الرجیم ✅ افشای و دیگر از:        ‼️ 🛑اخیرا در فضای مجازی مطلبی را منتشر کرده اند  مبنی بر اینکه : بانو ( سلام‌اللّه‌علیها‌ )چهار ماه پس از بازگشت از کربلا توسط کنیزکی از عوامل بنی امیه با خوراندن شربتی آغشته به سَم که آن را خُطیّه می نامند، سمی که جگر را آب میکند و زبان را از کار می اندازد ، به شهادت رسیدند روشن است که این مسمومیت علاوه بر ضربات تازیانه ها و صدمات روحی بود که  این بزرگوار در سفر  اسارت متحمل شده بودند،  و آنگاه به منابع زیر استناد کرده اند : ریاحین الشریعه ج۳ ص۲۴۴ ،تاج العروس ج۱۵ ص۸۱۳ ، وقایع الشهور ص۱۱۰، المصنف ج۶ ص۱۶۴ ،تذکرةالخواص ص۷۵ و نیز  المنمق ص۳۱۲.  ردیف کردن یکجای این آدرس ها نشانگر این است که تمام این کتاب ها در مورد مطالب یادشده متفقند❗️ 🛑در پاسخ این تحقیقات بی نظیر تاریخی ‼️‼️ باید گفت: 🔸۱/ متن آنچه در ریاحین الشریعة ج ۳ ص ۲۵۶ آمده است این است: « وفات  علیا مخدره ام کلثوم : در ترجمهٔ علیا مخدره زینب بیان شد که تحقیقا معلوم نیست و بیان شد که در بحر المصائب گوید که : ام کلثوم چون وارد مدینه شد بعد از چهار ماه از این سرای پر ملال به رحمت خداوند لایزال پیوسته و بنابر قول علامهٔ حلی در منهاج الصلاح و شیخ کفعمی در مصباح ،و شیخ مفید در ارشاد که می فرمایند : روز ورود اهل بیت در مدینه بیستم شهر صفر بوده است ، بایستی تقریبا ( وفات بانو) در اواخر شهر جمادی الثانی ۶۲ از هجرت بوده و الله العالم و در مدفن این مخدره به نام ام کلثوم غیر مدینه در جای دیگری ذکری ندارد ولی : ✔️اولا :  کتاب ریاحین الشریعة در عین وجود نکات خوبی در آن، از منابع معاصر است و قابلیت استناد تاریخی ندارد علاوه منبع ایشان هم ( = بحر المصائب ) هرگز  از منابع معتبر تاریخی نیست ، بنابر این اصل وقوع رحلت بانو پس از چهار ماه از ورود به مدینه هیچ دلیل معتبری ندارد ✔️ثانیا : بر فرض اعتبار منبع  باید سال فوت سال ۶۱  باشد نه ۶۲  زیرا در کتاب تحقیقی در بارهٔ اربعین مفصلا آورده ام که ظهور آنچه مرحوم مفید در مسار الشیعه و.. آورده اند ، ورود اهل بیت در اولین اربعین به مدینه در سال ۶۱ است که البته  تحقق عملی این مطلب بسیار  بعید است ، و لذا مرحوم محلاتی در ریاحین الشریعة فرمود ، ورود آل الله در بیستم صفر سال ۶۲ ( نه ۶۱) بوده است ، ولی این دیگر سخن مفید و علامه و کفعمی  نیست ، و اگر فرض ورود آل الله را به مدینه  در بیستم صفر بپذیریم مربوط به سال ۶۱ می شود  و اگر هم فرضا چهار ماه بعد هم ( = اواخر جمادی الثانی ) ، بانو ام کلثوم  سال ۶۱ از دنیا رفته است نه ۶۲ ،  مجددا یاد آوری می شود که سخن بحر المصائب که مدرک ریاحین الشریعة است ، ابدا و اساسا ارزش تاریخی ندارد. 🆔@andalibhamedani
ص۲ 🔸۲/ در کتاب تاج العروس آمده است: و ذوا الهِلالَيْنِ‌ لَقَبُ‌ زَيْدِ بنِ عُمَرَ بنِ الخَطَّابِ‌ لأنَ‌ أُمَّهُ أُمُّ كُلْثومِ بنتُ عليِّ بنِ أَبي طالِبٍ‌ ، و هي رُقَيَّة الكُبْرى، لُقِّبَ بجَدَّيْه‌ ، مَاتَ هو و أُمُّه في يومٍ واحِدٍ و صُلِّي عليهما مَعاً تاج العروس ج ۱۵ ص ۸۱۳ سهامداران بزرگ و کوچک در کمپانی صادرات دروغ بگویند کدام مطلب از  مطالب آنها در این عبارت از تاج العروس آمده است ⁉️ عبارت فوق که در تایید ازدواج خلیفهٔ دوم با ام کلثوم است و نیز عظمت پدر و فرزند‼️‼️ 🔸۳/کتاب وقائع الشهور  از  عالم بزرگوار مرحوم بیرجندی متوفای سال ۱۳۵۲ قمری است که روشن است هرگز نمی تواند مستند تاریخی باشد ، علاوه آنچه   در کتاب تقویم شیعه ص ۱۷۸ از کتاب وقائع الشهور آورده است دربرگیرندهٔ مطالب منتشر شده توسط کمپانی مذکور نیست و فقط اضافه می کند که به قول بعضی رحلت آن حضرت در ۲۱ ماه جمادی الثانی بوده است❗️ 🔸۴/اما عبارت صنعانی در المصنف: مَعْمَرٍ، عَنْ أَيُّوبَ، عَنْ عِكْرِمَةَ قَالَ: تَزَوَّجَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ أُمَّ كُلْثُومٍ بِنْتَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ، وَهِيَ جَارِيَةٌ تَلْعَبُ مَعَ الْجَوَارِي، فَجَاءَ إِلَى أَصْحَابِهِ فَدَعَوْا لَهُ بِالْبَرَكَةِ، فَقَالَ: إِنِّي -[164]- لَمْ أَتَزَوَّجْ مِنْ نَشَاطٍ بِي، وَلَكِنْ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: «إِنَّ كُلَّ سَبَبٍ وَنَسَبٍ مُنْقَطِعٌ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِلَّا سَبَبِي وَنَسَبِي»، فَأَحْبَبْتُ أَنْ يَكُونَ بَيْنِي، وَبَيْنَ نَبِيِّ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سَبَبٌ وَنَسَبٌ. قَالَ عَبْدُ الرَّزَّاقِ: " وَأُمُّ كُلْثُومٍ مِنْ فَاطِمَةَ بِنْتِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَدَخَلَ عَلَيْهَا عُمَرُ، وَأَوْلَدَ مِنْهَا غُلَامًا، يُقَالُ لَهُ: زَيْدٌ، فَبَلَغَنِي أَنَّ عَبْدَ الْمَلِكَ بْنَ مَرْوَانَ سَمَّهُمَا، فَمَاتَا وَصَلَّى عَلَيْهِمَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عُمَرَ، وَذَلِكَ أَنَّهُ قِيلَ لِعَبْدِ الْمَلِكِ: هَذَا ابْنُ عَلِيٍّ، وَابْنُ عُمَرَ، فَخَافَ عَلَى مُلْكِهِ فَسَمَّهُمَا "المصنف ج ۶ ص ۱۶۳ آیا دروغگویان سندساز ولایی‼️ می دانند و می فهمند که همهٔ این مطالب در تمجید از دومی است ⁉️⁉️ علاوه به تصریح مورخان اگرچه در زمان مروان برای عبدالملک بیعت گرفته شد ولی خلافت او از سال ۶۵ تا بیست و یک سال بعد است ( البدایة و النهایة ج ۸ ص ۲۶۰) بنابر این مدرک، مسموم شدن بانو بر فرض وقوع توسط عبدالملک  از سال ۶۵ به بعد باید باشد ، نه چهار ماه پس از ورود به مدینه در سال ۶۱ یا ۶۲ 🆔@andalibhamedani
ص۳ 🔸۵/سبط بن جوزی در تذکرة الخواص هم فقط از فرزندی به  نام زید برای ام کلثوم و ازدواج های او بعد از عمر یاد می کند ، نه آنچه کذابان گفتند ، عبارت این است : ثم ولدت أم كلثوم من عمر زيدا فلما قتل عمر تزوجها عون بن جعفر فلم تلد له و توفي عنها فتزوجها بعده أخوه محمد بن جعفر ثم تزوجها بعده أخوه عبد اللّه بن جعفر فماتت عنده، /تذکرة الخواص ص۲۸۹ از چاپی که در اختیار من است 🔸۶/و اما ششمین منبع ❗️دروغ پردازان : امرأة من قريش شهد أبوها وجدّها وزوجها بدرا فهي أم كلثوم بنت علي بن أبي طالب رضي الله عنه، جدها أبو أمها سيّد البشر محمد صلى الله عليه وسلم وأبوها علي بن أبي طالب رضي الله عنه، وزوجها عمر بن الخطاب رحمه الله //محمد بن حبیب البغدادی متوفی ۲۴۵ المنمق ص۴۲۶ ای کاش اندکی سواد ، کمی انصاف و ذره ای تقوی در وجود سهامداران کمپانی صادرات دروغ پیدا می شد و می فهمیدند تمام این عبارت فقط برای تمجید از دومی است و ابدا و اساسا کوچکترین اشاره ای به تاریخ رحلت بانو و چگونگی آن ندارد‼️ 🔹سروران عزیز و بزرگوار هیئتی به هرآنچه گروهی  می گویند و هر آنچه  می نویسند و هر آنچه در فضای مجازی پخش می کنند  اعتماد نکنند و درستی یا نادرستی مطالب را از متخصصان موثق بپرسند تا مبادا فریب دورویان دروغگو و  دغلبازان دنی را بخورند و مبادا اکاذیب و اراجیف آنان را باز پخش کنند. 🆔@andalibhamedani
جلسه 40 فقه تاریخ 27 آذر 1403.pdf
131.3K
📄تقریر درس خارج فقه التعامل 📆سه‌شنبه 27 آذرماه 1403 🔰جلسۀ 40 سال تحصیلی 1403-1404 🔰جلسۀ 40 🔰جلسۀ 940 🆔@andalibhamedani
جلسه 40 اصول تاریخ 27 اذر 1403.pdf
137K
📄تقریر درس خارج اصول 📆سه‌شنبه 27 آذرماه 1403 🔰جلسۀ 40 سال تحصیلی 1403-1404 🔰جلسۀ 149 🔰جلسۀ 444 🆔@andalibhamedani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسه 41 فقه تاریخ 1 دی 1403.pdf
127.1K
📄تقریر درس خارج فقه التعامل 📆شنبه 1 دی‌ماه 1403 🔰جلسۀ 41 سال تحصیلی 1403-1404 🔰جلسۀ 41 🔰جلسۀ 941 🆔@andalibhamedani
جلسه 41 اصول تاریخ 1 دی 1403.pdf
72.4K
📄تقریر درس خارج اصول 📆شنبه 1 دی‌ماه 1403 🔰جلسۀ 41 سال تحصیلی 1403-1404 🔰جلسۀ 150 🔰جلسۀ 445 🆔@andalibhamedani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسه 42 فقه تاریخ 2 دی 1403.pdf
125.3K
📄تقریر درس خارج فقه التعامل 📆یک‌شنبه 2 دی‌ماه 1403 🔰جلسۀ 42 سال تحصیلی 1403-1404 🔰جلسۀ 42 🔰جلسۀ 942 🆔@andalibhamedani
جلسه 42 اصول تاریخ 2 دی 1403.pdf
120.2K
📄تقریر درس خارج اصول 📆یکشنبه 2 دی‌ماه 1403 🔰جلسۀ 42 سال تحصیلی 1403-1404 🔰جلسۀ 151 🔰جلسۀ 446 🆔@andalibhamedani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسه 43 فقه تاریخ 3 دی 1403.pdf
171.8K
📄تقریر درس خارج فقه التعامل 📆دوشنبه 3 دی‌ماه 1403 🔰جلسۀ 43 سال تحصیلی 1403-1404 🔰جلسۀ 43 🔰جلسۀ 943 🆔@andalibhamedani
جلسه 43 اصول تاریخ 3 دی 1403.pdf
128.2K
📄تقریر درس خارج اصول 📆دوشنبه 3 دی‌ماه 1403 🔰جلسۀ 43 سال تحصیلی 1403-1404 🔰جلسۀ 152 🔰جلسۀ 447 🆔@andalibhamedani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسه 44 فقه تاریخ 4 دی 1403.pdf
168.7K
📄تقریر درس خارج فقه التعامل 📆سه‌شنبه 4 دی‌ماه 1403 🔰جلسۀ 44 سال تحصیلی 1403-1404 🔰جلسۀ 44 🔰جلسۀ 944 🆔@andalibhamedani
جلسه 44 اصول تاریخ 4 دی 1403.pdf
120.1K
📄تقریر درس خارج اصول 📆سه‌شنبه 4 دی‌ماه 1403 🔰جلسۀ 44 سال تحصیلی 1403-1404 🔰جلسۀ 153 🔰جلسۀ 448 🆔@andalibhamedani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا