eitaa logo
🪁اَندَرونی
58 دنبال‌کننده
880 عکس
92 ویدیو
4 فایل
اندرونی، اتاقکی برای پناه . . فارغ ز غوغای جهان🪐 🍋📸⛲ من اینجام @Zeynabalizade
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ ۱۶ تفاوت اعتراض با اغتشاش 🔰 همه ما دغدغه‌ها و مشکلاتی داریم که باید دیده شوند. اعتراض کردن یعنی ما به سرنوشت خودمان و جامعه‌مان اهمیت می‌دهیم و این بسیار ارزشمند است اما وقتی فضا به سمت اغتشاش و خشونت می‌رود، اولین قربانی، همان صدای حق‌طلبانه‌ی مردم است. در اینجا به تفاوت اعتراض و اغتشاش خواهیم پرداخت: ۱. در اعتراض فضای گفت و شنود دو طرفه است اما اغتشاش فقط یک طرفه و بدون اجازه گفتگو؛ ۲. در اعتراض شعارها منطق و گفتمان دارد اما در اغتشاش شعارها ساختارشکنانه و توهین‌آمیز؛ ۳. اعتراض مسلحانه نیست اما اغتشاش مسلحانه است؛ ۴. اعتراض به قصد اصلاح است و اغتشاش به قصد تخریب؛ ۵. در اعتراض پلیس برای مراقبت، حضور دارد تا به اغتشاش تبدیل نشود اما در اغتشاش به مقابله با پلیس می‌روند؛ ۶- اعتراض یعنی اعتراض به یک قانون و روند؛ که بعد از پیگیری‌های قانونی و به نتیجه نرسیدن خودش را به صورت اعتراض مدنی نشان می‌دهد اما اغتشاشات هیچ کدام از این مسیر را طی نمی‌کند؛ ۷- اعتراض مسالمت‌آمیز است و اغتشاش خشونت‌آمیز؛ ۸- در اعتراض هیچ آسیب به اموال مردم و بیت‌المال نمی‌رسد اما در اغتشاش یکی از اهداف تخریب اموال است؛ ۹- در اعتراض خبری از فحاشی و توهین نیست اما در اغتشاش بیشترین توهین به کشور می‌شود؛ ۱۰- اعتراض، گفتمان و هدف و ساختار دارد اما اغتشاش هیچ کدام از این‌ها را ندارد؛ ۱۱- اعتراض نماینده دارد اما اغتشاش لیدر دارد؛ ۱۲- در اعتراض از حضور یک مسئول استقبال می‌شود تا به مشکلاتشان بپردازد اما در اغتشاش اگر مسئولی حضور پیدا کند، اگر کشته نشود مورد ضرب و شتم یا توهین قرار خواهد گرفت؛ ۱۳- در اعتراض پلیس آسیب نمی‌بیند اما در اغتشاش بسیاری از حملات به پلیس صورت می‌گیرد؛ ۱۴- در اعتراض دعوا درون گفتمانی و داخل کشور است اما در اغتشاش از بیرون هدایت و مدیریت می‌شود؛ ۱۵- در اعتراض یا دشمن ورود نمی‌کند و یا چون نمی‌تواند از آب گل آلود، ماهی‌گیری کند رها می‌کند اما در اغتشاشات از ابتدا تا انتها دشمن همراهی خواهد کرد؛ ۱۶- اعتراض برای نظام هزینه ندارد بلکه در بسیاری از مواقع نظام از اعتراض استقبال و مشکل را حل می‌کند اما در اغتشاش سراسر هزینه است. 🔰 ویراست و توئیت 🔻 ما را در ویراستی دنبال کنید 💠 اندیشکده راهبردی سعداء 🆔 @soada_ir
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸مستکبر، بالا می‌رود تا زمین‌خوردنش صدا بکند!🔸 این قانون خداست، قانون خلقت است: «يَرْفَعُ الْمُسْتَضْعَفِينَ وَ يَضَعُ الْمُسْتَكْبِرِينَ». «متکبر» باید زمین بخورد و «مستضعف»، رفعت پیدا کند. اما مستکبر، یک دورۀ دارد تا بعداً خدا او را زمین بزند. بالا رفتن او یعنی این که مثلاً قدرتِ زدنِ شهرها و امثال اینها را داشته باشد و دیگران هم قدرت دفاع نداشته باشند تا او بیشتر جرأت پیدا کند که بالا برود. این بالا رفتن به‌خاطر اینست که زمین خوردنش در عالَم ! وگرنه اگر پایین بود و زمین می‌خورد، صدای خفیفی داشت، نشان نمی‌داد که بت بود و بت شکست. خدا اجازه می‌دهد که اینها بت بشوند بعد شکسته بشوند و اهل عالَم این معنا را ببینند. @haerishirazi
🔹اندیشکده تعلیم و تربیت سدید با همکاری بنیاد بین‌المللی غدير برگزار می‌کند: ▫️ویژه برنامه سنگر تربیت ۲ 📌گفتگو پیرامون کنشگری تربیتی در تحولات اجتماعی 🔻با حضور دکتر مجتبی همتی‌فر عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد 🕰پنجشنبه ۲ بهمن‌ماه - ۹:۳۰ الی ۱۱:۳۰ 🏛امام خمینی ۸ - بنیاد بین‌المللی غدیر 🌐 با اندیشکده تعلیم و تربیت سدید همراه باشید 👇 https://eitaa.com/andishkade_sadid
دوستان تشریف بیارید🤌🏼
امتحانا مجازی شد هوووو😍🕺🕺
🍦آدرنالین زیااااد
اموالی که فرح هنوز پس نداده... «خبریکس» ‌@Twitter_eita [عضویت]
هدایت شده از توییت فارسی 🇮🇷
الویه‌ی «نامی‌نو» مزه‌ی خوابگاه می‌ده. 》غزاله《 @farsitweets
هدایت شده از مُعَلَّق🎀⚘
امروز سفارش خارجی داشتم و وقتشه تو بیوم بزنم سفارشات مجالس پذیرفته میشود. 👩‍🦯