eitaa logo
اندیشانه
47 دنبال‌کننده
666 عکس
134 ویدیو
290 فایل
تئولوژی @sadid20 : ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
velayat faghih.pdf
725.6K
📚 ولایت فقیه ویژه جوانان نسخه پی دی اف ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
* مژده به خانم ها بخوانند* 1️⃣ *پیامبراکرم(ص):* هرگاه زنی برای مرتب کردن خانه چیزی راازجایی به جای دیگر ببردخداوندبه اونظررحمت میکند. 2️⃣ *پیامبر اکرم (ص):* درهربار شیرخوردن نوزادخداوند ثواب آزادکردن یک بنده رابه زن میدهد. 3️⃣ *امام علی(ع):* جهادزن خوب شوهرداری کردن است. 4️⃣ *امام صادق(ع):* بهترین زنان زنی است که برای شوهرش خوشبوباشد. 5️⃣ *امام صادق (ع):* چندگروه اززنان باحضرت زهرا(س) درقیامت محشورمیشوند.یکی از آنان زنانی هستندکه بربداخلاقی شوهرخودصبرمیکنند. 6️⃣ *امام محمدباقر(ع):* هیچ چیزبرای زن درشب اول قبر بهترازرضایت شوهرش نیست. 7️⃣ *پیامبراکرم(ص):* یک لیوان آب دست شوهردادن بهتر ازیک سال نمازشب خواندن وروزه گرفتن است. 8️⃣ *پیامبراکرم(ص):* چون زنی به شوهرخودآب گوارایی دهدخداوند ۶۰ گناه او رامیبخشد. 9️⃣ *حضرت فاطمه زهرا(س):* هیچ زنی نیست که دیگ غذایش را بشویدمگرآنکه خدوانداوراازگناهان وخطاهامیشوید. 🔟 *حضرت فاطمه زهرا(س):* هیچ زنی نیست که هنگام نان پختن عرق کندمگرآنکه خداوندبین او و جهنم هفت خندق قراردهد. 1️⃣1️⃣ *حضرت فاطمه زهرا(س):* هیچ زنی نیست که لباس ببافد (بدوزد)مگرآنکه خداوندبرای هر نخی صدحسنه مینویسدوصدگناه محومیکند. 2️⃣1️⃣ *حضرت فاطمه زهرا(س):* هیچ زنی نیست موی فرزندان خود شانه بزندولباس آنان رابشوید،مگر آنکه خداوندبرای هرمویی حسنه ای بنویسدوبرای هرموی گناهی راپاک کند واو رادرچشم مردم زینت دهد. 3️⃣1️⃣ *حضرت زهرا(س):* بهتروبرترازهمه اینهارضای خدا و رضای مردازهمسرش است.رضای همسررضای خداوغضب همسرغضب خدامیباشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5823436205483625076.mp3
10.47M
🎼 مولودی "مادر دریا" 💐به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها)🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 @mesbahieh
✳️ فاطمه بانویی است که خداوند بارها در قرآن از او یاد کرد ، در آیۀ «تطهیر» او را در شمار معصومانِ پیراسته‌دامن برشمرد ، از او در ماجرای مباهله با عنوان «نسائنا» تجلیل کرد، با ولادت او و توصیف او به عنوان «کوثر» و خیر کثیر، در برابر کسانی که پیامبر را فاقد نسل می‌انگاشتند، به آن حضرت فزونی نسل را بشارت داد ، در سورۀ «دهر» با زیباترین تعابیر از جود و سخاوت او و خانواده‌اش تجلیل کرد ، به یُمن و تکریمِ یادکرد او در این سوره به رغم برشمردن انواع نعمت‌های بهشتی، از حورالعین یادی نکرد و چون او را در فراق پدر و بی‌مهری‌های امت محزون و متألم یافت، برترین فرشته خود یعنی جبرئیل را برای تسلا و هم‌سخنی نزد او فرستاد و اسرار امت تا روز قیامت را به او بازگو نمود. چه مدالی از این با ارزش‌تر که پیامبراکرم(ص) در میان همسران و دختران خود، تنها از فاطمه به عظمت و نیکی یاد کرد، پیوسته مشتاق دیدار او بود و در برابرش به احترام به تمام قامت از جای برمی‌خاست، او را به شوق بهشت می‌بوسید و می‌بویید و در بازگویی اسرار، او را محرم خود می‌دانست؟! چه فوز و فلاحی از این گرانبارتر که فاطمه(س) شایستگی همسری و هم‌کفوی انسان والایی هم‌چون علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) را یافت که همۀ جهانیان در برابر عظمت اندیشه و منش او کرنش کرده‌اند؟! چه پیروزی از این درخشان‌تر که فاطمه(س) در دامن خود فرزندان پاک و پیراسته‌دامنی هم‌چون حسنین و زینبین را پروراند و انوار پاک اهل‌بیت و حجت‌های الهی(علیهم السلام) به یُمن او پا به عرصه خاک گذاشتند و هدایت امتی بزرگ در پهنه گیتی از آغاز دوره امامت تا ظهور قیامت را عهده‌دار شدند و هر یک عالَمی را از پرتو حُسن خود روشنایی بخشیدند؟! باری، صدیقه طاهره(س) بانویی است که در عرصه عبودیت خداوند، محراب عبادت از سجودِ دمادم او معطر و تاریکی شب با مناجاتش منور بود و در زمینه اهتمام به امور بندگان خدا، قوت افطار خود را به سائلی ارزانی داشت و یادگار خود را به مستمندی بخشید. کدبانویی مهربان، مشفق و بی‌منت که با دست زخم‌آگین خود آسیاب دستاس می‌کرد و نان به تنور می‌نهاد و خانه را رفت و روب می‌نمود و گهواره طفلان می‌جنباند. در وفا و تکریم به شوی خود چنان گوی سبقت ربود که با رفتنش تاب و توان از حضرت امیر گرفت و اشک‌های دیده‌اش را بدرقه راهش کرد. او بانویی است که با عفت، پاکدامنی و حجاب خود درس پاکی به زنان داد و با همه پاک‌منشی و رخ در حجاب داشتن، در هنگامه ضرورت در کنار کعبه غبار تنهایی و بی‌کسی از چهره پیامبر زدود، در میدان نبرد بر زخمِ ستاره‌گونه مجاهدان مرهم نهاد ، برای دادخواهی از حق به غارت‌رفته خویش و دفاع از حریم ولایت پای به مسجد نهاد و خطابه آتشین سر داد و با چنین منشی نشان داد که می‌توان میان عفت و حجاب و حضور تأثیرگذار در جامعه جمع کرد. در برخی از روایات دربارۀ چگونگی ولادت فاطمه(س) چنین آمده است: «جبرئیل(ع) در شب معراج یکی از میوه‌های درخت طوبی را برای پیامبر(ص) چید و برای تناول به آن حضرت داد و به او به داشتن فرزند دختری به نام «فاطمه» بشارت داد. پیامبراکرم(ص) فرمود: وقتی به زمین هبوط کردم با همسرم خدیجه هم‌بستر شدم و او به فاطمه حامله شد. آن‌گاه که فاطمه متولد شد، پیامبر با بوییدن و بوسیدن فاطمه(س) بوی درخت طوبی را استشمام می‌کرد. این امر باعث می‌شد که آن حضرت به بوسیدن دخترش علاقۀ ویژه‌ای داشت و گاه این امر باعث اعتراض همسرش عایشه می‌شد و حضرت با این بیان، دلیل علاقه خود را به او توضیح می‌داد.» بالاترین بدهکاری بشر به خداوند است و به عبارت دیگر بیشترین کسی انسان وامدار اوست، خداست؛ زیرا خداوند است که خلقت و ربوبیت انسان را بر عهده دارد؛ یعنی هم او را آفرید و هم از آغاز آفرینش تا تاریخی بی انتها رشد، تربیت و تدبیر او را برعهده داشته و دارد: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ وَالَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» (بقره، 21 ) در مرحله فرودین پدر و مادر در سایه سار اراده و قدرت الهی سهمی هر چند اندک در آفرینش و نیز تربیت فرزندان بر عهده دارند؛ سهمی که در فلسفه از آن به معدّات یاد می شود؛ درست نظیر سهم آب و گل در کشت و کار. از این جهت خداوند خود به نقش والدین هر چند به صورت طولی، در آفرینش انسان اذعان کرد؛ گر چه تاکید فرمود که آگاه باشید دست و نقش اصلی از آنِ خداوند است: «أَفَرَأَيْتُمْ مَا تُمْنُونَ أَأَنْتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ» (واقعه، 58- 59 ) و در جایی دیگر نقش والدین در رشد، بالندگی و تربیت فرزند هر چند در دوره کوتاه این جهان را مورد تاکید قرار داد: «وَقُلْ رَبِّ ارْحَمْهُمَا كَمَا رَبَّيَانِي صَغِيرًا» (اسراء، 24 ) پیداست که نقش مادر در این جهت بیش از نقش پ
در است؛ از این رو از مادر بیشتر تجلیل کرد: «وَوَصَّيْنَا الْإِنْسَانَ بِوَالِدَيْهِ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْنًا عَلَى وَهْنٍ وَفِصَالُهُ فِي عَامَيْنِ» (لقمان، 14 ) پس والدین نیز بسان خداوند در آفرینش و ربوبیت فرزند نقش دارند؛ با این تفاوت که از یک سو نقش آنان در حد معدّات و در طول نقش خداوند بوده و از سویی دیگر به این جهان خاکی محدود می گردد. در حالی که از یک جهت همه نقش ها در عرصه آفرینش و ربوبیت انسان از آنِ خداوند است و از جهت دیگر نقش ربوبیت به صورت ابدی و پایان ناپذیر حتی پس از این جهان در باره انسان استمرار دارد. بر این اساس، اگر بالاترین بدهکاری انسان مربوط به خداوند باشد، در مرحله پسین و مرتبه بعد؛ بیشترین وامداری انسان مربوط به والدین او و به ویژه مادر خواهد بود؛ زیرا آنان در آفرینش و ربوبیت او سهم دارند. پیداست که چنین نقشی ارتباطی به دین و دیانت والدین ندارد؛ زیرا آنان بر هر دینی که باشند، چنین نقشی را داشته و دارند و از لطف و شفقت نسبت به فرزندان خود دریغ ندارند. پس خداوند حق دارد که از انسان بخواهد نسبت به احسان به والدین خود پایبند باشد؛ هر چند که آنان نه تنها مشرک باشند، بلکه در دعوت به شرک؛ یعنی همان گناه نابخشودنی، کوشا باشند: «وَإِنْ جَاهَدَاكَ عَلى أَنْ تُشْرِكَ بِي مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ فَلَا تُطِعْهُمَا وَصَاحِبْهُمَا فِي الدُّنْيَا مَعْرُوفًا» (لقمان، 15) با این نگاه است که خداوند پس از حکم حتمی و اجتناب ناپذیر نسبت به عبودیت خود از همه آدمیان خواسته است تا نسبت به والدین خود احسان داشته باشند: «وَقَضَى رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا» (اسراء، 23) و با این منظر است که انسان همان گونه که می بایست در برابر خداوند خاضع و خاشع بوده و خضوع و کرنش کند، می بایست در برابر والدین و به ویژه مادر خویش خاکساری داشته باشد: «وَاخْفِضْ لَهُمَا جَنَاحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَةِ» (اسراء، 24) 🔸باری در باره مادر باید چنین ناله و نوا داشت: اشتیاقی که به دیدار تو دارد دل من دل من داند و من دانم و دل داند و من خاک من گل شود و گل شکفد از گل من تا ابد مهر تو بیرون نرود از دل من 🔶 بیاییم قدر والدین خود به ویژه خود را بیشتر از هر زمان دیگر بدانیم و به آنان تا گاه جان سپردن وفادار و وفا پیشه بمانیم! 🆔eitaa.com/alinasirigilani 🌐www.maref.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای‌ندبه🎼مهدی‌میرداماد.mp3
12.18M
🤲 دعای ندبه 🎙 با نوای سید مهدی میرداماد 48BitR🚀11/6MB⏰Time=33:31 ┄═🌼💠🌷💠🦋💠🌸💠🌼═┄ برای‌عضویت‌ و دسترسی‌ به‌ صوت‌ تمام ادعیه ومناجات‌هادر«ایتا»از👇وارد‌شوید 🌍 https://eitaa.com/joinchat/4293591059Cbf2d1beda7
💠دعای زمان غیبت امام عصر ارواحنافداه 🔸امام صادق(علیه السلام) این دعا را تعلیم زراره فرمودند که در زمان غیبت و امتحان شیعه بخوانند: اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ، لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ؛ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ، لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ؛ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ، ضَلَلْتُ عَنْ دينى. خدایا خود را به من بشناسان، زیرا اگر خود را به من نشناسانی فرستاده‌ات را نشناخته‌ام، خدایا فرستاده‌ات را به من بشناسان، زیرا اگر فرستاده‌ات را به من نشناسانی حجّتت را نشناخته‌ام، خدایا حجّتت را به من بشناسان، زیرا اگر حجّتت را به من نشناسانی، از دین خود گمراه می‌شوم. 📚الکافی، جلد ۱، صفحه ۳۴۲ @basaer_l
روش_شناسی_بحار_الانوار_سیداحمد_مددی_سال_1379.pdf
666.4K
📔 روش شناسی ✍آیت الله سید احمد 📌 ما الان یک مشکلی که اصولا در حوزه معارف دینی داریم ... [گویی] اینطور احساس می‌کنیم که نمی‌توانیم در حوزه معارف دینی، با کندوکاو عقلی به نتیجه برسیم و بیشتر همین جنبه‌های احساساتی و عاطفی را می‌توانیم جمع کنیم. ... یک تصوری را ایجاد نکنیم که تحلیل، کندوکاو و تلاش برای دست‌یابی به شواهد عینی‌تر، در حوزه معارف دینی (در حدیث، فقه، تفسیر و اصول) موجب می‌شود با کمبود روبه‌رو شویم و به اصطلاح چیزی ته آن نماند و مجبور خواهیم بود که به همین ظاهرسازی‌ها و جنبه‌های عاطفی و احساسی و کارهای عوامانه بسنده کنیم. تحلیل مصادر فکری طایفه و میراثهای ما یکی از کارهای اساسی باشد [است] و [باید] بتوانیم با نظر آزاد وارد شویم و شجاعانه با شجاعت ادبی موارد نقص، کمبود، زیاده و نقصان را تذکر دهیم و مواردی که می‌توانیم با شواهد کافی، درست و اثبات کنیم، آنها را هم ابراز کنیم. ... یکی از اساسی‌ترین کارهایی که باید در مجموعه حدیثی انجام دهیم (که کاری است بسیار با ارزش)، این است که مجموعه میراث‌های حدیثی خودمان را مورد تحلیل و نقد قرار دهیم. 📚کتاب ماه دین، مرداد 1379 شماره 34 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
1_41934151.apk
27.74M
📲 نرم افزار اندروید: کتابخانه آیت الله جوادی آملی نرم افزار مجموعه آثار آیت الله جوادی آملی 🎁 کانال کتابخانه قرآن پژوهی @ketabemobin114
تفسیر جلسه ۱۷.mp3
35.52M
✳️ (جلسه ۱۷) مباحث این جلسه: ۱. ادامه تفسیر آیه «ایاک نعبد و ایاک نستعین» ۲. نقد نظریه تفویض اداره عالم به اهل بیت (ع) http://eitaa.com/alinasirigilani
💠 موسسه کلامی احیاء همدان با همکاری معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان برگزار می کند. ❇️ نشست علمی با موضوع "بایسته های تحول در باورهای کلامی پشتیبان انقلاب اسلامی برای نیل به تمدن‌نوین اسلامی" 🎙 سخنران : حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد رهدار "عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم و رئیس موسسه فتوح اندیشه" 📆 تاریخ: دوشنبه ۱۳۹۹/١١/۲۰ 🕰 ساعت ۲۱/۳۰ دقیقه 🖥 به عنوان‌ میهمان کلیک‌ کنید 👇🌷 https://www.skyroom.online/ch/bonyadamin/ehyahamadan
📌 دانلود کتاب در نویسنده: بگیرید هونکه لینک دانلود 👇👇 http://farhangoadabeirani.blogfa.com/post/1285 🌻 @ahlebait110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ روز ۲۲ بهمن روز پیروزی بزرگ‌ انقلاب اسلامی ایران را تبریک و تهنیت می گوییم. 🌷🌷🌷 نه به فیش های حقوقی مسئولان بی تدبیر و ملک های بادآورده شان، و نه بر خدعه ها و نقشه ها و وعده ها و بی عرضگی هایشان، و نه بر سهم هایشان از سفره انقلاب و تبلیغات و بقایشان..... تبریک و تهنیت به امام و رهبری به شهیدان و جانبازان به دردمندان و مستضعفان و آزادگان... بر این راه می مانیم و می آییم فقط به احترام آه مادران و به احترام اشک‌پدران و ستم کشیدگان و به احترام قطره‌های عرق مجاهدان در میدان های مختلف نبرد نظامی و فرهنگی و اقتصادی و علمی.. به احترام قطره قطره خون‌شهیدان... می آییم. 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
4_5963160592658204283.pdf
4.6M
📙 راهنمای آموزشی نرم افزار اندنوت (نرم افزار مدیریت اطلاعات و استنادهای علمی) که به صورت تصویری طریقه کار با این نرم افزار را آموزش داده است @ketabemobin114
دعای‌کمیل🎼محمود‌کریمی.mp3
16.31M
🕋 دعای کمیل 🎙 با نوای : حاج محمود کریمی صوت شماره 1⃣ 33 دقیقه 56BitR🚀15/5MB⏰Time=33:44 ┄═🌼💠🌷💠🦋💠🌸💠🌼═┄ برای عضویت و دسترسی به صوت تمام ادعیه و مناجات ها در«ایتا»از این👇لینک وارد شوید 🌍 https://eitaa.com/joinchat/4293591059Cbf2d1beda7
دعای کمیل (جلسه ۴).m4a
22.74M
✳️ (جلسه ۴) مباحث این جلسه: ۱.چرا در فقره آغازین دعای کمیل از رحمت الهی سخن به میان آمده است؟ ۲. بررسی مضامین مشابه در سایر دعاها http://eitaa.com/alinasirigilani
هدایت شده از معارف اعتقادی
مداحی آنلاین - سر محل چراغونه - محمدرضا طاهری.mp3
10.89M
🌸 (ع) 💐چه نوری از بالا ظاهر شد 💐شب محمدِ باقر شد 🎤 👏 👌فوق زیبا 🌷گلچین بهترین های روز ♨️ @Maddahionlin 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صاحب شان و شرافت حیدر است - منصوری.mp3
3.14M
🌸 (ع) 💐صاحب شان و شرافت حیدر است 💐معدن عدل و عدالت حیدر است 🎤زنده یاد 👏
🌺🌺 آیا هنگام ولادت امام علی(ع) دیوار کعبه شکافته شد؟ 🌺ماجرای تولد امام علی علیه‌السلام در کعبه:به نقل مورخان و محدثان مشهور ولادت امام علی ـ علیه‌السلام ـ در سیزدهم رجب سی سال بعد از عام‌الفیل در درون خانه کعبه روی داده است. 🌺جریان از این قرار است که: «یزید بن قعنب گوید: من و عباس بن عبدالمطلب و گروهی از خاندان عبدالعزی در برابر خانه نشسته بودیم که ناگهان دیدیم فاطمه بنت اسد، مادر امیرمؤمنان ـ علیه‌السلام ـ که به آن حضرت حامله بود و نُه ماه از مدت حملش می‌گذشت با حالتی خاص که حاکی از درد زایمان بود وارد شد و به درگاه خداوند عرض کرد: پروردگارا! من به تو و پیامبران و کتاب‌هایی که از جانب تو فرستاده شده اند ایمان دارم و سخن جدم ابراهیم خلیل را تصدیق و باور دارم که او این خانه والا را بنا کرده و به حق این فرزندی که در شکم دارم سوگند می دهم که وضع حمل مرا آسان کنی. 🌺یزید بن قعنب گفته: در این هنگام دیدم دیوار پشت کعبه شکافت و فاطمه وارد کعبه شد و از چشمان ما ناپدید گشت و دیوار به هم چسبید. 🌺برخاستیم که قفل در خانه کعبه را باز کنیم، قفل باز نشد، دانستیم که این رویداد به فرمان خدا رخ داده است. 🌺پس از سه روز که گذشت فاطمه از خانه کعبه بیرون آمد و نوزادش امیرمؤمنان ـ علیه‌السلام ـ را روی دست داشت و گفت: من بر زنان گذشته تاریخ برتری یافته‌ام زیرا آسیه دختر مزاحم، خدا را به صورت پنهانی در جایی عبادت می‌کرد که عبادت خدا در آنجا جز از روی ناچاری سزاوار نبود، و مریم دختر عمران آن شاخه خشکیده خرما را با دستش تکان داد تا آنکه خرمایی تازه از آن فرو ریخت و خورد. 🌺ولی من وارد خانه خدا شدم و از میوه‌ها و نعمتهای بهشتی خوردم و وقتی خواستم خارج شوم هاتفی به من گفت: فاطمه! او را علی نام بگذار، چرا که او بلند مرتبه است و خداوند علی اعلی می‌گوید نام او را از نام خودم مشتق ساختم و او را به آداب و اخلاق خودم تربیت کردم و از علوم پیچیده خود آگاهش نمودم او کسی است که بت‌ها را در خانه من می‌شکند و بر بام خانه‌ام اذان می‌گوید و مرا به مجد و بزرگواری یاد می‌کند. خوشا به حال کسی که او را دوست بدارد و از او فرمان برد و وای بر کسی که او را دشمن بدارد و فرمانش نبرد.»  📚منابع: محمد بن فتّال نیشابوری، روضة الواعظین، قم، نشر رضی، 1386ق، ج1، ص76. ابی محمد الحسن بن محمد دیلمی، بیروت، مؤسسة اعلمی، ص211. علی بن عیسی اربلی، کشف الغمه ج1، ص59. شیخ طوسی، امالی، 1313، ص80. شیخ صدوق، علل الشرایع، ص56. معارف_اعتقادی ایتا🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam تلگرام🌷👇 https://telegram.me/ehyakalam واتساپ🌹👇 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
ذره ذره همه دنیا به جنون آمده بود روح از پیکره‌ی کعبه برون آمده بود روشنا ریخت به افلاک حلولش آن روز کعبه برخاست به اجلال نزولش آن روز عشق او بر دل سنگیِ حرم غالب شد قبله مایل به علی بن ابی طالب شد از دل خانه علی رفت و حرم با او رفت کعبه در بدرقه‌اش چند قدم با او رفت قفس کعبه شکسته‌ست دم پرواز است برو از کعبه که آغوش محمد باز است آینه هستی و با آینه باید باشی خانه زادِ پسر آمنه باید باشی همه‌ی غائله‌ها گشت فراموشِ نبی کودکی‌های علی پُر شد از آغوش نبی مستی اهل سماوات دوچندان شده است عطر گیسوی علی خورده به تن‌پوش نبی تا بچیند رطب تازه‌ای از باغ بهشت رفته دردانه کعبه به سر دوش نبی که نبی بوده فقط این همه سرمست علی که علی بوده فقط آن همه مدهوش نبی چشم در چشم علی، آینه در آیینه حرف‌ها می‌زند اینک لب خاموش نبی دور از من مشو ای محو تماشای تو من نگران می‌شوم از دور شدن‌های تو من من به شوق تو سکوتم، تو فقط حرف بزن وحی می‌ریزد از آهنگ لبت ، حرف بزن می‌نشینم به تماشای تو تنها ، آری هر زمان خسته‌ام از مردم دنیا، آری بر مکافات زمین با تو دلم غالب شد همه‌ی دهر اگر شعب ابی طالب شد خوب شد آمدی ای معنی بی‌همتایی بی تو هر آینه میمُردم از این تنهایی دین اسلام در آن روز که بازار نداشت یوسفی بود ولی هیچ خریدار نداشت اول آن کس که خریدار شدش حیدر بود باعث گرمی بازار شدش حیدر بود وحی می‌بارد و من دوخته‌ام دیده به تو تو به اسلام؟ نه! اسلام گراییده به تو در زمین دلخوش از اینم که تویی همسفرم از رسولان دگر با تو اولوالعزم ترم میلاد مولی الموحدین امیرالمؤمنین مبارک ❤️
آنکه امشب باز ما را کربلایی می‌کند دختر یعسوب دین حیدر(ع) مسلم زینب است(س) شهادت عمه‌ی سادات حضرت زینب کبری سلام الله علیها را محضر حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا له الفداء و همه‌ی محبین حضرت تسلیت عرض میکنیم سلام الله علیها
پاسخ هاي مستدل و منطقي به اظهارات سروش محلاتي درباره عدم ضرورت نقض برجام.docx
74.5K
اخيرا بدنبال فرمايشات امام خامنه اي مبني بر ضرورت رهاكردن معاهده برجام بعد از نقض عهد هاي مكرر توسط امريكا و اروپايي ها مبني بر اين كه قرآن كريم مي فرمايد «وقتی آمریکا از برجام خارج شد، دستور قرآن این است که تو هم تعهد را رها کن که با این حال باز هم دولت محترم ما تعهدات را رها نکرد. » اقاي روحاني در اظهاراتي در هيات دولت به دفاع از مذاكرات مجدد پرداخت و آن را مفاد آيات قرآن در سوره انفال دانست و آقاي سروش محلاتي كه طي سال هاي اخير نقش حمايت از عملكرد دولت را به صورت توجيه علمي و فقهي به عهده گرفته است طي مقاله اي چنين وانمود كرد كه از نظر قرآن و فقه شيعه عملكرد دولت در عدم نقض برجام صحيح بوده است و با اظهار نظري كه داشت به گونه ای مطرح كرده است كه گويا اطلاعات فقهي و قرآني مقام معظم رهبري كامل نبوده است. خوشبختانه كانال روزنه كه اين روزها نقش خوبي در تبيين اين مساله ايفا كرده و مي كند مقاله سروش محلاتي را درج كرد و از محققان حوزوي خواست تا به نقد عالمانه آن بپردازند. https://eitaa.com/rozaneebefarda الحمدلله تعداد قابل توجهي از اساتيد و فضلاي حوزه علميه به نقد علمي اين مقاله پرداخته اند كه خواندن همه آن ها براي شما بسيار مفيد است.👆👆