🔻عرفه؛ روز نیایش
🤲 خدای من! چگونه از تو ناامید باشم، حالآنکه نسبت به من سخت مهربانی...
🤲 خدای من! چه دارد آنکه که تو را ندارد؟ و چه ندارد آنکه که تو را دارد؟
🔺فرازهایی از دعای عرفه حضرت امام حسین (علیهالسلام)
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
مرکز اندیشه ورزی زنان ایران
🔻سلسه نشستهای امتدادحضور (بخش سوم/۲) 2️⃣ هدف اصلی ما در شورای فرهنگی اجتماعی زنان این بود که با اس
🔻سلسه نشستهای امتدادحضور (بخش سوم/۳)
3️⃣ شما نسل جوان تا میتوانید باید مطالعه داشته باشید. وقتی دانش در مورد موضوع داشتهباشید از پا نمینشینید و با فشار مخالفان از صحنه به در نمیشوید.
🔹 توصیه من به نسل جوان این است که تا میتوانید دانش خود را در حوزه تخصصی خودتان بر اساس مبانی اسلامی عمیق کنید، افزایش دهید.
🔹مراقب وسوسههای نفس باشید؛ هرچقدر که سرعت رشدتان بیشتر باشد خطرات برایتان بیشتر است، بنابراین تهذیب نفس را فراموش نکنید.
👈خانم آیتاللهی (رئیس پیشین شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده)
#امتدادحضور
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
🔴عید سعید قربان، عید رها شدن از تعلقات دنیوی و رهایی از هر آنچه غیر خدایی است مبارک باد.
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
📌بایدها و نبایدهای الگوی سوم (۱)
🔸الگوی معیار در نظریه سیاستی آیت الله خامنه ای در حوزه زنان، نقش آفرینی سه گانه زنان است؛ یعنی هر بانوی مسلمان ایرانی سه نقش «محوریت خانوادگی»، «تعالی فردی» و «مشارکت اجتماعی» را به صورت همزمان ایفا کند. ص7
🏷برای مشاهده منبع کلیک کنید
#الگوی_سوم
#الگوی_سوم_زن
#الگوی_سوم_زن_مسلمان
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
مرکز اندیشه ورزی زنان ایران
📌بایدها و نبایدهای الگوی سوم (۱) 🔸الگوی معیار در نظریه سیاستی آیت الله خامنه ای در حوزه زنان، نقش آ
📌بایدها و نبایدهای الگوی سوم (۲)
🔹آیتاللهخامنهای مهمترین نقشهای زن را
مادری (دیدار با مداحان اهلبیت(ع)، ١٣٩٦/١٢/١٧)،
🔹همسری (دیدار با مداحان اهلبیت(ع)، ١٣٩٦/١٢/١٧)،
🔹ایجاد آرامش و سکینه- مایه آرامش جنس مرد (دیدار با مداحان اهلبیت(ع)، ١٣٩٦/١٢/١٧)،
🔹حفظ خانواده (بیانات در دیدار جمعی از بانوان نخبه، ١٣٩٠/٣/١؛ بیانات در اجتماع زنان خوزستان، ١٣٧٥/١٢/٢٠)
🔹و تربیت فرزندان (بیانات در اجتماع زنان خوزستان، ١٣٧٥/١٢/٢٠)
برشمردهاند. ص١٥
🏷برای مشاهده منبع کلیک کنید
#الگوی_سوم
#الگوی_سوم_زن
#الگوی_سوم_زن_مسلمان
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
مرکز اندیشه ورزی زنان ایران
📌بایدها و نبایدهای الگوی سوم (۲) 🔹آیتاللهخامنهای مهمترین نقشهای زن را مادری (دیدار با مداحان ا
📌بایدها و نبایدهای الگوی سوم (۳)
🔸سومین عرصهای که [آیت الله خامنهای] اشاره دارند حضور اجتماعی است؛ از عمده دلایل جواز این حضور، بیعت زنان در اسلام است که به عنوان یک امر لازم و یک مسئله زنده مطرح شده است (بیانات در دیدار جمعی از بانوان، ۱۳۷۹/۶/۳۰).
🔸دفاع از حق خود، رشد و پیشروی در میدان علم و تحقیق (دیدار با مداحان اهل بیت (ع)، ۱۳۹۶/۱۲/۱۷)، حضور در میدان سیاسی، شناخت کشور خود، آینده خود، شناخت اهداف بزرگ ملّی و اسلامی، شناخت دشمن و توطئهها و روشهای او، و وضع قوانینی در راستای حاکمیت عدل و انصاف در خانواده (بیانات در دیدار جمعی از بانوان، ۱۳۷۹/۶/۳۰) مثالهایی از این حضور است. ص۱۶
🏷برای مشاهده منبع کلیک کنید
#الگوی_سوم
#الگوی_سوم_زن
#الگوی_سوم_زن_مسلمان
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
📌زن جلوهاش در بطن عاشوراست آری / نور حسین از زینب کبراست آری
🔹تاریخ گواهی میدهد که آنچه توانست انقلاب اسلامی را بر طاغوت پیروز کند، و آنچه که نیروی مضاعف، به نهال تازه جان گرفتهی انقلاب برای استقامت در دوران جنگ تحمیلی بخشید، لبیک زنان و دختران به ندای خمینی کبیر بود که ندای توحید را از او شنیدند و در نظم جدیدی که برای جهان میاندیشید، منتظم شدند. همافق شدن زنان با امام خمینی، یکسان شدن افق خانوادهها با انقلاب را به ارمغان آورد و این معجزه "خانوادهداری" زن بود.
ادامه👇👇
مرکز اندیشه ورزی زنان ایران
📌زن جلوهاش در بطن عاشوراست آری / نور حسین از زینب کبراست آری 🔹تاریخ گواهی میدهد که آنچه توانست ان
🔹از جمله نمودهای ایفای نقش زنان در این قیام لله، تعداد قابل ملاحظه شهیدان زن انقلاب و دفاع مقدس است؛ که به فرموده رهبر انقلاب "اقتدار و جَذبهی تازهای به برکت خون این زنان مجاهد در عصر جدید، ظهور کردهاست که دیر یا زود در سرنوشت و جایگاه زنان جهان، اثرگذار خواهدشد". و هم ایشان، این زنان را "معماران ایران جدید" خواندند. "زنانی که اوج احساس و لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد و شهادت و مقاومت درآمیختند و مردانهترین میدانها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح کردند".
🔹شهیده نسرین افضل، پیش و پس از انقلاب، توانست خود را در پازل انقلاب جایابی کند و در زمان تجرد و تاهل، بسته به موقعیت خود، وظیفه خود را انجام دهد. تفاوتی نمیکند اعتراض به رژیم طاغوت و تحت پیگرد ساواک قرارگرفتن در زمان دبیرستان باشد، یا ایفای نقش در کمیته امداد، کمیته امام، سپاه یا جهاد سازندگی؛ تدریس در مدارس روستاهای شیراز باشد، یا آموزش به معلمان نهضت سوادآموزی، یا خدمت در مدارس مهاباد و جهادسازندگی کردستان. این شهیده گرانقدر، از حضور در مجالس دعا نیز، حتی در شب آخر حیات پربرکتش، و با وجود بیماری و تب غافل نبود و سرانجام در راه بازگشت از مجلس دعای توسل، به آرزوی دیرینهاش رسید و چون شهید مطهری، هدف گلوله دشمن قرار گرفت.
🔹شهیده نسرین افضل، و دیگر شهدای انقلاب و دفاع مقدس، نقش خود را در پایهریزی تمدن نوین اسلامی به خوبی ایفا کردند و توانستند با مدیریت اولویتها و درک درست و هوشمندانه از موقعیت، حماسه بیافرینند.
✍️مرضیه شعربافچی (دکترای مطالعات زنان)
#یادداشت
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
مرکز اندیشه ورزی زنان ایران
🔻سلسه نشستهای امتدادحضور (بخش سوم/۳) 3️⃣ شما نسل جوان تا میتوانید باید مطالعه داشته باشید. وقتی د
🔻سلسه نشستهای امتدادحضور (بخش سوم/۴)
4️⃣ یکی از مشکلات ما در جمهوری اسلامی است که گامهای پس از گام قبلی را بر نمیداریم و کاری که پیش از ما انجام شده و برایش زحمت کشیده شده رها میکنیم و ادامه نمیدهیم و دوباره از پله اول آغاز میکنیم. به این منظور تعامل میان نسل گذشته با نسل جوان لازم است اتفاق بیفتد.
🔹 نیروهای جوان و نسل جدید باید حضور فعال در عرصه زنان داشته باشند و با استفاده از امکانات و تکنولوژی که در اختیار نسل گذشته نبود و با تقسیم کار تخصصی کارها را پیش ببرند.
👈خانم آیتاللهی (رئیس پیشین شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده)
#امتدادحضور
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
مرکز اندیشه ورزی زنان ایران
📌بایدها و نبایدهای الگوی سوم (۳) 🔸سومین عرصهای که [آیت الله خامنهای] اشاره دارند حضور اجتماعی است
📌بایدها و نبایدهای الگوی سوم (۴)
🔸هدایتنیا (۱۳۹۵) در تشریح الگوی سوم زن، سه الگو را برای زن معرفی میکند؛
1️⃣الگوی خانوادهگریزی که در گفتمان زن غربی معنا یافته؛
2️⃣الگوی خانهنشینی که متفاوت است با خانهداری _که اتفاقاً خانهداری امری نیکوست_ به گفتمان زن شرقی تعلق دارد؛
3️⃣الگوی خانوادهگرایی که در گفتمان زن حقیقی یا همان الگوی سوم زن تجلی مییابد و به معنای اولویتدهی به خانواده است هنگامی که با تعالی فردی زن و یا مشارکت اجتماعی_سیاسی تعارض پیدا میکند. ص۱۸ و ۱۹
🏷برای مشاهده منبع کلیک کنید
#الگوی_سوم
#الگوی_سوم_زن
#الگوی_سوم_زن_مسلمان
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
مرکز اندیشه ورزی زنان ایران
📌لایحه پیشگیری از آسیبدیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار (۱) 🔹لایحه «پیشگیری از آسیب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لایحه پیشگیری از آسیبدیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار (کلیپ اول)
🔹مقدمه؛ تصویب کلیات لایحه
#لایحه
#لایحه_پیشگیری_از_آسیبدیدگی_زنان
#لایحه_پیشگیری_از_آسیبدیدگی_زنان_وارتقای_امنیت_دربرابر_سوءرفتار
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan
مرکز اندیشه ورزی زنان ایران
📌بایدها و نبایدهای الگوی سوم (۴) 🔸هدایتنیا (۱۳۹۵) در تشریح الگوی سوم زن، سه الگو را برای زن معرفی
📌بایدها و نبایدهای الگوی سوم (۵)
🔹عنصر اصلی «نقش آفرینی سه گانه زن» است که در ارتباط با چهار عنصر دیگر یعنی
🔹«هویت اسلامی زن» به عنوان منبع،
🔹«روابط اسلامی زن و مرد» به عنوان بستر،
🔹«ستم به زن» به عنوان عدم تحقق الگوی معیار و
🔹«تهاجم فرهنگ» به عنوان معارض بیرونی تحلیل میشود. ص۱۹
🏷برای دیدن منبع کلیک کنید
#الگوی_سوم
#الگوی_سوم_زن
#الگوی_سوم_زن_مسلمان
💠مرکز اندیشهورزی زنان ایران
🔗وبسایت | ایتا | بله
💠@andishevarzizanan