eitaa logo
انجمن ادبی مَطلَع
829 دنبال‌کننده
580 عکس
175 ویدیو
10 فایل
﷽ 💠محفل ادبی مطلع | تاسیس ۱۴۰۰ 🔷 نشر اشعار ولایی 🔷 اعلان مراسمات هفتگی 🔷 رسانه شعر مشهد https://eitaa.com/joinchat/4073652327C9ee4eeaef2
مشاهده در ایتا
دانلود
علی مقدم.mp3
802.1K
💠غبار کثرت عالم ز چشم برده احد را شعرخوانی انجمن ادبی مطلع ۴ آذر ۱۴۰۳ @sheikh_ali_moghaddam @anjoman_matla
هدایت شده از فریضه
♨️ سکوت شریک جرم صدای ستمگر است سکوت در این خطا چه بسا متّهم‌تر است سکوت خطی نوشته نشد تا که شیر شد قاتل جنایت این رو، آن روی دیگر است سکوت گذاشت پا به روی خون کودکان و گذشت نپرس از چه مسیری که معبر است سکوت برادران تو در آتش و تو خاموشی به هوش باش! ستم را برادر است سکوت اجازه داد که شمر زمانه سر ببرد ببین که قبضۀ این کهنه خنجر است سکوت جواز نسل کشی را چه ساده صادر کرد عجیب نیست اگر اسم مصدر است سکوت به پشتوانۀ او می‌کشند و می‌خندند یگان پشتیبانی و سنگر است سکوت در آمده است دگر داد کافران حتی الا مسلمانان! شرم آور است سکوت 🏷️ • شاعر: 📎 نشانی صفحه فریضه در ایتا: @farizeh_ir
هدایت شده از دنج تنهایی
به مناسبت ۷ آذر سالگرد شهادت شهید فخری زاده اشک هایش خیس باران می‌کند سجاده را آهِ حسرت میکشیم احوال این دلداده را از همان روز ازل ،مست لقاءالله بود آن که در "قالوا بلایش" سر کشیده باده را در هیاهو ها کشیده بار مردم را به دوش آنچنان که پهلوان بر شانه اش کباده را.... خواند " لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ" ؛ خواند "لَا هُمْ يَحْزَنُونَ" مرگ جز بازی نباشد ملت آزاده را آتشی انداخت داغش در دل آتشفشان* داد جان تازه ای ، _این از نفس افتاده _ را "جور دیگر رفتن او ؛مایه افسوس بود"** کاش درکش کرده باشیم این کلام ساده را مرد مِیدانیم ما، خونخواه یارانیم ما می ستانیم انتقام خون فخری زاده را ### با سپاهی از شهیدان ،باز می‌گردد شبی خیره ماندم روشنای انتهای جاده را *: اشاره به دماوند ،محل شهادت شهید فخری زاده **: کلام مقام معظم رهبری در مورد شهادت شهید فخری زاده @denj_tanhaii
هدایت شده از انجمن ادبی مَطلَع
📌 اعلان برنامه دعوتید به فصل جدید «انجمن مطلع» • یکشنبه ها ساعت ۱۷ الی ۱۹ • مشهد | کانون انوار الثقلین • بین کاشانی ۴ و ۶، پلاک ۴۵۵ به صفحه انجمن بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/4073652327C9ee4eeaef2
هدایت شده از yosefpoor.ir
آن صبح که بیم داشت شب‌پرّه ازآن آن صبحِ خروس‌خوانِ همرنگِ خزان در گوش هرآنچه سرو، قدقامت خواند آن نامِ بزرگ، «میرزا کوچک خان» https://eitaa.com/yosefpoor_ir
هدایت شده از پیشانی‌نوشت
هم از تراوش طبع روان لطیف‌تر است هم از خیال غزل‌ بی‌گمان لطیف‌تر است هم از سکوتِ سحرپرسۀ صحاری ها هم از ترنم رود روان، لطیف‌تر است هم از تلالؤ خورشید، بین برکۀ صبح هم از هوای سپیده‌دمان لطیف تر است قسم به نقطۀ آغاز آفریده شدن که از طلوع نخستِ جهان لطیف‌تر است بهشت زیر قدم‌های اوست آری او زن از بهشت، از آن جاودان؛ لطیف‌تر است کدام زن؟ که به او مادر پدر گفتند ز جان عزیزتر و از بیان لطیف‌تر است کدام زن؟ که سرشتِ منزّه و پاکش از آدمی و پری توامان لطیف‌تر است مباد خاطرش آزردۀ کشاکشِ دهر که از حریر، که از پرنیان لطیف‌تر است ⬛⬛⬛ دریغ و درد که سیلی‌خورِ حوادث شد گلی که گونه‌اش از ارغوان لطیف‌تر است https://eitaa.com/pishaninevesht
هدایت شده از yosefpoor.ir
در ذهن زمانه، روضه ای ناب گذاشت صد داغ در این سینه بی‌تاب گذاشت قبل از سفر شبانه اش چندین بار بالای سر حسین خود آب گذاشت... مسعود یوسف پور @yosefpoor_ir
السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین☘ سومین جشنواره بین المللی شعر ، ادب و مدیحه سرایی حضرت علی اکبر (ع)- استان یزد المهرجان الدولی الثالث للشعر و مدح علی الاکبر (ع) The third International Festival of Poetry of Hazrat Ali Akbar از سری برنامه‌های چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت ♦️با پنج زبان زنده دنیا : فارسی، عربی ، ترکی ، اردو ،انگلیسی 🔸محورها: 🌺 با الهام از معارف و مضامین عالیه زیارت جامعه کبیره ✔️ بیان فضیلتها و برجستگیهای حماسی و معنوی حضرت علی اکبر (ع) ✔️ بیان حقیقت ولایت و شناخت و حمایت از امام زمان خویش در سیره حضرت علی اکبر (ع) ✔️ مدح و منقبت و ذکر سجایای اخلاقی شخصیت حضرت علی اکبر (ع) ✔️ الگو برداری از شخصیت حضرت علی اکبر (ع) برای نسل جوان ✔️ نقش جوانان در اقتدار ایران اسلامی با بهرهمندی از شخصیت و سیره زندگی حضرت علی اکبر (ع) ✔️ شایستگی ها و ویژگی های جوان با الهام از شخصیت حضرت علی اکبر(ع) ✔️مرتبط با جوان 🔸نمادها: 🌺 جوان و : تلاش- حماسه- ادب- ولایت مداری- حسن خلق- شجاعت- شهادت- بصیرت- ایثار و فداکاری- غیرت دینی- اسوه حسنه- فضیلت و ... 🔸شرایط شرکت در جشنواره : ✔️ ارسال تعداد اثر محدودیت ندارد ✔️ تمام قالبهای شعری (کلاسیک- نو-نوحه، ترانه- محاوره) پذیرفته میشود. ✔️ اشعار آزاد با موضوع جوان پذیرفته می شود. 🔸بخش های جشنواره : ❇️ دانشگاهیان ❇️ دانش آموزی ❇️ عموم هنرمندان ☑️ در حوزه: * شعر آزاد * شعر آئینی 🔸هدایا و جوایز : * به 3 نفر اول تندیس ، لوح تقدیر به ترتیب 15 ، 12 و 8 میلیون تومان وجه نقد * به 15 نفر شایسته تقدیر به هرکدام تندیس ، لوح تقدیر و 5 میلیون تومان وجه نقد 🔸ثبت نام و ارسال آثار: Emamat.iau.ir 🔸آخرین مهلت دریافت آثار: 30 دی ماه 1403 / ۱۸ رجب ۱۴۴۶ / ۱۹ژانویه ۲۰۲۵ 🔸اختتامیه: ۱۸ بهمن ۱۴۰۳ / ۷شعبان۱۴۴۶ / ۶فوریه ۲۰۲۵ ✅برای دریافت جزئیات https://yazd-aliakbar-festival.ir آدرس دبیرخانه : یزد – دانشگاه آزاد اسلامی – معاونت فرهنگی شماره تماس: 4831 153 0913 - 06 28 87 31 (035) https://yazd.iau.ir/fa
هدایت شده از فریضه
♨️ فریضه بدا به آینه‌ای که دچار خودبینی‌ست دل از نگاه تو افتد، شکست تضمینی‌ست فقط به گریه سبک می‌شود دلم، در این زمانه‌ای که لبالب سکوت و سنگینی‌ست غمت اصیل‌ترین راه روشن است حسین! جز این چراغِ کهن، هرچه هست تزئینی‌ست تو آن روایت فتحی که دم زدن از تو به دوش جان به کفی چند مثل آوینی‌ست چقدر ریخته خون، شمرِ این زمانۀ دون شمار آنهمه کشته هنوز تخمینی‌ست کدام نعشِ گران؟ این بلند پرچم توست که روی شانۀ لبنانی و فلسطینی‌ست کدام قول و غزل؟ این نوشتن از مظلوم برای شاعر تو یک فریضۀ دینی‌ست شکوه نام رسای تو ای حماسۀ سرخ خلاصۀ همۀ شعرهای آئینی‌ست 🏷️ شاعر: 📎 نشانی صفحه فریضه در ایتا: @farizeh_ir
هدایت شده از انجمن ادبی مَطلَع
📌 اعلان برنامه دعوتید به فصل جدید «انجمن مطلع» • یکشنبه ها ساعت ۱۷ الی ۱۹ • مشهد | کانون انوار الثقلین • بین کاشانی ۴ و ۶، پلاک ۴۵۵ به صفحه انجمن بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/4073652327C9ee4eeaef2
بنویسید که اشغال فلسطین امروز پیش اهل نظر آیینه‌ی غصب فدک است @alisalimian_poem
🏴 شکوه مادری چه عزتی‌ست عروس ابوتراب شدن برای خدمت این خانه انتخاب شدن شکوه مادری خانه‌‌ی بنی‌الزّهرا نصیب شیرزنی از بنی‌کلاب شدن تو آسمانی و ماه و ستاره پروردی برای ذوب در آغوش آفتاب شدن چه آتشی به دلت بود از غم حَسَنین؟ که شعله‌ور شدی از فاطمه خطاب شدن تو یاد چار پسر داده‌ای به پای حسین میان معرکه در خون خود خضاب شدن تو یاد دادی اباالفضل را سراسیمه برای حاجت این خاندان جواب شدن برای حضرت مولا چنین سپر بودن برای زینب کبری چنان رکاب شدن برای تشنگی کودکان ‌خروشیدن به پای مشک تهی قطره قطره آب شدن هزار مرتبه جان داده‌ای پس از عباس به وقت خیره به دلتنگی رباب شدن اگر تو مادر باب‌الحوائجی بانو! مباد از در این آستان جواب شدن دوباره سفره‌ی اُم‌ّالبنین‌مان پهن است و حاجت است و یقینِ به مستجاب شدن @alisalimian_poem
هدایت شده از علی مقدم
السَّلاٰمُ عَلَيْكِ يٰا زَوْجَةَ وَلِيّ اللّٰهِ، اَلسَّلاٰمُ عَلَيْكِ يٰا زَوْجَةَ أَمِيرِ المُؤْمِنِينَ، اَلسَّلاٰمُ عَلَيْكِ يٰا أُمَّ الْبَنِينَ، اَلسَّلاٰمُ عَلَيْكِ يٰا أُمَّ الْعَبّٰاسِ بْنِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طٰالِبٍ کسی که خواستگار او امیرالمومنین بوده یقینا خادم درگاه او، روح الامین بوده کمال همنشین او را به اوج کبریا برده چه فخری بهتر از اینکه علی را همنشین بوده همیشه خدمت اولاد زهرا بود و ثابت کرد ادب اینگونه و رسم وفاداری چنین بوده لیاقت داشت باشد مادرِ عباس این بانو که‌ هم اهل شجاعت بوده، هم اهل یقین بوده قمر پروده ی دستِ عنایت پرور این زن که این زن آسمانی بود، گر چه در زمین بوده قمر پروده ی دستِ عنایت پرور این زن شبیه انبیا، او معجزه در آستین بوده قمر پروده ی دستِ عنایت پرور این زن چه اعجازی ازین برتر که عباس آفرین بوده قمر پروده ی دستِ عنایت پرور این زن که نور چشم عباسش هدی للمتقین بوده قیامت میهمان سفره عباس میگردد کسی که ریزه خوار سفره ی اُمّ البنین بوده سپر میخواست تا دورِ حسین بن علی باشد غرض از چار فرزندش در این دنیا همین بوده بشیر از داغ اولادش خبر آورد امّا او فقط پرسیده از حال "حسین" و ذکرش این بوده تمام عمر این‌ مادر ز داغ چار فرزندش حزین‌ بوده حزین بوده حزین بوده حزین بوده @sheikh_ali_moghaddam
هدایت شده از yosefpoor.ir
■ برای ام البنین علیها السلام...مادر ابالفضلی های عالم چگونه وصف کنم، فخر بانوان عرب را زنی که برده ابالفضل از او به ارث، ادب را زنی ز قوم رشادت، ز خاندان شجاعت که شرح داده عقیل از همین قبیل، نسب را یکی از آنهمه عامر که جدّ مادری اوست که خود گرفته به بازی سرِ سنان غضب را بنی کلاب، همان شرزه شیر کز دم شمشیر به بزم رزم، قفاخور کند سگان عرب را مگر ز سفره ام البنین مدد شود این طبع که الکن است قلم گاه مدح، لام لقب را زنی که بر تن عباس کرده بافه ی غیرت چنان که یاد علی کرد هر که دید سلب را مهِ عشیره و عبدلله ست و جعفر و عثمان هماره چارقد ستر، آن عفیفه ی رب را یگانه ای ست که بسته ز چارسوی حوادث چهار فرزندش، راهِ قوم جنگ طلب را به شرح جنگ ابوفاضلش چه گویمت؟ این بس که ذوالفقار علی واکند دومرتبه لب را برید دشمن دون سر، از آن نخیل تناور که مرگ را خوش می داشت، چون عرب که رطب را برید دست و نبرید عهد دوست، گواهم علم که دید یزید و سرود بانگِ عجب را اگر چه او همه صبر و رضاست، شاکر از آنم که چشم مادر غیرت ندید بزم طرب را نگفت جعفر و عباس...گفت وای حسینم به درک او نرسیدم ز من مپرس سبب را گریسته ست همه عمر در هوای محرم چنان که گویی پلکش به صبح دوخته شب را مسعود یوسف پور https://eitaa.com/m_yousofpoor
💠مصاحبه خبرگزاری ایبنا با شاعر جوان مشهدی آقای لینک‌ خبر @anjoman_matla
❌اطلاعیه❌ به دلیل برودت هوا و لغزندگی معابر، انجمن ادبی مطلع امروز برگزار نمی شود @anjoman_matla
هدایت شده از علی مقدم
💠کژتابی در شعر آیینی 🖊 🔹انگیزه این نوشتار و اهمیت پرداخت به این موضوع یکی از موضوعاتی که در سال های اخیر در فضای شعر آیینی و خصوصا شعر هیئت رواج بسیاری یافته و روز به روز بسامد بیشتری پیدا میکند، وجود "ابهام" و "کژتابی" های فراوان است. زبان گاهی اوقات دچار ابهامات و نابسامانی هایی میشود که جز با دقّت و حسّاسیت نمیشود از آن ها نجات پیدا کرد. یکی از راه های نجات از این ابهامات ، مطالعه و گفتگو در موضوع "ابهام" و "کژتابی" است . به تعبیر استاد قوام الدین خرمشاهی: "فایده بحث کژتابی ها، " زبان آگاهی" و حساسیت زبانی پیدا کردن، و در آثار خود یا گفته ها و نوشته های خود از ارتکاب کژتایی پرهیز کردن است". بارها در جلسات شعرخوانی هنگام شنیدن آثار و اشعار، ذهنم متوجه و درگیر ابهامات و کژتابی هایی در بعضی از اشعار می شد و تا جایی که شرایط مهیا بود و شاعر روحیه پذیرش نقد را داشت آن کژتابی را تذکر میدادم که البته بعضی از موارد هم شاید تذکر به جا نبود و حساسیت از طرف حقیر بود اما همین گفتگوها باعث می شد که مباحث مفیدی رد و بدل شود و حساسیتی نسبت به این موضوع ایجاد شود که مفید است. در مدت سه سالی هم که توفیق خدمت در انجمن ادبی مطلع را دارم یکی از موضوعاتی که در هنگام شنیدن اشعار دوستان سعی میکردم که دقت کنم و در صورت بودن تذکر بدهم مصرع ها و ابیاتی بود که کژتابی داشتند. خلاصه اینکه این حساسیت باعث شد که بعضی از دوستان از حقیر درخواست کنند که نوشته ای در همین زمینه ارائه کنم تا هم مباحث منظم باشد و هم قابل بحث و گفتگو و نقد. دیدم که این پیشنهاد بسیار خوبی است و تصمیم گرفتم به صورت مختصر نکاتی که در باب کژتابی میشود مطرح کرد را در قالب چند یادداشت عرض کنم تا هم شروعی باشد برای این موضوع مهم و اگر اساتید نظر و نقدی داشتند درباره این نکات را بشنوم تا بحث کامل شود. یکی از نکات دیگری که انگیزه نوشتن این بحث شد این بود که بعضی از دوستان گاهی اوقات وقتی کژتابی را در شعری تذکر می دادم، می فرمودند که از کجا معلوم که واقعا شعر دچار کژتابی هست و اشکال شما سلیقه ای نیست؟! لذا دیدم یکی از برکاتی که پرداختن و نوشتن در مورد این موضوع دارد همین است که بتوانیم به شاخصه ها و معیارهایی در موضوع کژتابی دست یابیم، تا هم از کژتابی های واقعی جلوگیری شود و هم این بحث سلیقه ای و بدون ضابطه نباشد که هر شعری را متهم به کژتابی کنیم. 🔹چند تذکر مهم مقدماتی قبل از ورود به بحث لازم است چند تا تذکر را عرض کنم که لازم است مدنظر خوانندگان محترم باشد. تذکر اول: تذکر اوّلی که باید به آن اشاره کنم این است که بحثی که حقیر میخواهم عرض کنم یک عنوان مرکب است "کژتابی در شعر آیینی" لذا بحث های دیگری که در مورد کژتابی در سایر انواع شعر وجود دارد مورد بحث حقیر نیست. مثلا بحث کژتابی در شعر هجو و یا شعر طنز هم قابل طرح است که چه بسا در آن زمینه ها استفاده از کژتابی نقطه قوت هم باشد. اما بحث حقیر در مورد "کژتابی در شعر آیینی" است که یک نقطه ضعف است در اشعاری که با موضوع مدح و مرثیه اهل بیت علیهم السلام سروده می شود. ادامه در پست بعد⬇️⬇️⬇️ @sheikh_ali_moghaddam
هدایت شده از علی مقدم
⬆️⬆️⬆️ ادامه پست قبل 🖊 تذکر دوّم: یکی از موضوعاتی که همیشه مانع از گسترش فرهنگ نقد در شعر آیینی میشود، این است که نقد باعث ناراحتی شاعر می شود. به نظر میرسد ما باید سعه صدرمان را افزایش دهیم و نقدپذیر باشیم. اگر فرهنگ نقد در ما ضعیف باشد، هم به ضرر خود شاعر است چون شاعر بدون نقد شعرش رشد نمی کند به تعبیر این بیت عربی "ما کثره الشُّعَراءِ الّا عِلّه مُشتقّه من قِلّه النُّقّاد" (ترجمه : بسیاریِ شاعران ، بیماری است که برخاسته از اندکی ناقدان است) و هم به ضرر شعر آیینی است. شعر آیینی رسالت سنگینی به دوش دارد که قرار است معرّف آیین باشد در قالب شعر، لذا دقت ها و حساسیت ها در شعر آیینی باید بیشتر از سایر حوزه های شعر باشد. قطعا اگر این مساله مورد توجه قرار نگیرد و با تسامح و تساهل از کنار آن عبور کنیم، شعر آیینی دچار اشکالات و انحرافاتی خواهد شد و در طولانی مدت ذائقه مخاطب را دچار ابتذال میکند و همچنین جایگاه اهل بیت علیهم السلام را در اندیشه مردم دچار تنزل میکند. تذکر سوم: از آنجایی که برای کاربردی بودن بحث ناگزیر از ذکر بعضی از مثال ها هستم، تذکر این نکته لازم است که اولا برای رعایت شان و حرمت شاعر آن شعر، اسم شاعر را ذکر نمی کنم. ثانیا ذکر شعری به عنوان شاهد مثال، اصلا به معنای ضعف آن شاعر و ندیدن نقاط قوت او نیست. بالاخره حتی شاعران بزرگ هم ممکن است لغزش هایی داشته باشند، امّا این نباید باعث ندیدن برخی از اشکالات آنها باشد و همچنین نباید باعث بی احترامی به آن ها شود. آنطور که اولیاء دین به ما دستور داده اند باید کلام را نقد کنیم و نقد یعنی نقاط قوت و ضعف را تشخصی دهیم خُذُوا الْحَقَّ مِنْ اَهْلِ الْباطِلِ وَ لا تَأْخُذُوا الْباطِلَ مِنْ اَهْلِ الْحَقِّ،كونوا نُقّادَ الْكَلامِ؛ (ترجمه: حق را از اهل باطل فراگيريد و باطل را از اهل حق فرا نگيريد. سخن سنج و صرّاف سخن باشيد) لذا در همین ابتدا عرض میکنم که اگر مصداقی از اشعار شاعربزرگواری ذکر کردم اصلا به معنای جسارت به شعر و آن شاعر بزرگوار نیست.حقیر دستبوس و ارادتمند همه شاعران اهل بیت علیهم السلام هستم تذکر چهارم: وجود کژتابی در شعر یک شاعر ضرورتا به این معنا نیست که شاعر عمدا و به صورت خودآگاه این کار را انجام داده است، بلکه در خیلی از موارد کژتابی ها به صورت ناخودآگاه و بدون توجه ایجاد می شوند، بارها پیش آمده که دوستی شعری خوانده و حقیر مصرعی که دچار کژتابی بوده را تذکر دادم و او گفته اصلا موقع سرودن شعر متوجه وجود کژتابی نشدم. این اصلا بعید نیست، چون بالاخره گاهی اوقات حال خوش هنگام سرودن و یا توجه به مضمون مانع میشود که انسان هنگام سرایش شعر به همه جوانب لفظی و معنایی کلامش توجه داشته باشد. پس نباید با چنین پیش فرضی اشعار را نقد کنیم که شاعر عمدا مرتکب کژتابی شده است. اینجاست که اهمیت نقد معلوم میشود و شاعر را نسبت به بعضی از جوانبی که هنگام سرایش مورد غفلت قرار گرفته ملتفت میکند. @sheikh_ali_moghaddam
هدایت شده از علی مقدم
نبیند تا که انسان گاه تلخی های آفت را نمی فهمد به خوبی طعم شیرین سلامت را کدامین غفلت از این بیشتر باشد که در نعمت شبیه ماهی دریا، نمی بینیم نعمت را سلامت نعمت حق است قدرش را بدان ورنه به تلخی می گزی در درد، انگشت ندامت را @sheikh_ali_moghaddam
هدایت شده از شعر هیأت
دوری تو را بهانه کردن خوب است شِکوِه ز غم زمانه کردن خوب است از دیده به جای اشک، خون می‌گریم یلداست... انار دانه کردن خوب است 📝 @ShereHeyat
نه این که دلخوشی گاه‌گاه من شعر است زمان زمانه‌ی جنگ و سلاح من شعر است... @alisalimian_poem
از شوق رسیدنت، کما فی‌السابق تقویم زمستان زده‌ام شد عاشق گیسوی تو روی شال سبز افتاده‌است، یلدا وسط بهار؟ جلّ الخالق! دوری تو را بهانه کردن خوب است شکوه ز غم زمانه کردن خوب است از دیده به جای اشک، خون می‌گریم یلداست...انار دانه کردن خوب است ای کاش به سمت ما دری بگشایی دیوار کشیده دورمان، تنهایی ای صبح امید ما زمستانی‌ها! یلدا چه قدَر صبر کند می‌آیی؟
هدایت شده از فریضه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌گرسنگی؛ بمب ناپیدایی‌ که بر سر اطفال غزه بارید. به دریا زدم، بی صدا گریه کردم در اندوه تو بارها گریه کردم رسیدم از ایران به مرز فلسطین ببین از غمت تا کجا گریه کردم غم آب‌ و نانت، پرستوی حیران! زمین زد مرا بی‌‌هوا گریه کردم کمک خواستی، گفتم از جان خود چشم! دریغا که تنها تو را گریه کردم مرا سوخت داغِ زنِ پا‌به‌ماهی چنان ابرِ بی دست و پا گریه کردم خبر ناگهان، سهمگین، داغ و سنگین خبر تا مرا زد صدا گریه کردم... 🏷️ شاعر: 📎 نشانی صفحه فریضه در ایتا: @farizeh_ir
ضمن عرض سلام و تبریک میلاد حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها، امروز محفل ادبی مطلع برگزار نخواهد شد. @anjoman_matla