#مصاحبه
#خبرگزاری_ایکنا
🔰آیات و روایات، ممنوعیت مرجعیت زنان را ثابت نمیکنند.
#آیتالله_جواد_حبیبیتبار؛ استاد درس خارج حوزه علمیه و رئیس انجمن علمی زن و خانواده حوزه علمیه در پاسخ به این سؤال که امکان مرجعیت تقلید برای بانوان از منظر فقها چه حکمی دارد، بیان کرد:
⬅️ در این باره، مشهور فقها تا قرن دهم به اصل این موضوع در کتاب اجتهاد و تقلید تصریح نکردهاند یعنی حضرات فقها شرط مردبودن را تصریح نکرده و به سکوت عبور کردهاند.
📌نکته دیگر اینکه اگر بانویی مجتهده شد تقلید او از دیگران حرام است امر مورد اختلافی نیست همچنین در مورد اینکه چه کسی شروعکننده تصریح به شرط مردبودن برای مرجع تقلید بوده است؛ در حد بررسی ما، شهید ثانی اولین شخصیتی است که در کتاب شریف روضه آن را مطرح کرده است یعنی در قرن دهم و پس از او در قرن سیزدهم مرحوم محقق طباطبایی یزدی در کتاب عروه الوثقی این شرط را آورده است. البته این فرع در کتب مفصل فقهی مطرح بوده نه در توضیح المسائل ولی در قرن سیزدهم به تبع حواشی که فقها بر کتاب عروهالوثقی دارند این مسئله جای خود را در کتب توضیح المسائل که متضمن فقه اجمالی است باز کرد.
🌐مطالعه متن کامل مصاحبه
📌 کانال انجمن علمی زن و خانواده
🌐 @anjomanzkh
#کرسی_ترویجی
⬅️ معنای فقهی تمتع در روایات باب نکاح
ارائه دهنده:
🎤حجتالاسلاموالمسلمین مهدی سجادی امین
ناقد:
🎤حجتالاسلاموالمسلمین محمدهادی فاضل
دبیر علمی:
✍️حجتالاسلاموالمسلمین امیر مهاجرمیلانی
🗓یکشنبه، ۲۳ دی ۱۴۰۳، ساعت ۱۰
🖇 حضوری و مجازی
🏢بلوار الغدیر، کوچه ۱۰، پلاک ۵، پژوهشکده زن و خانواده، طبقه ۶، سالن جلسات
💻 پخش زنده از طریق:
http://live.wfrc.ac.ir
📌 کانال انجمن علمی زن و خانواده
🌐 @anjomanzkh
انجمن علمی زن و خانواده
#کرسی_ترویجی ⬅️ معنای فقهی تمتع در روایات باب نکاح ارائه دهنده: 🎤حجتالاسلاموالمسلمین مهدی س
مفهوم فقهی تمتع در روایات باب نکاح.pdf
404.6K
#مقاله
مفهوم فقهی تمتع در روایات باب نکاح
حجتالاسلاموالمسلمین سجادی امین
📌 کانال انجمن علمی زن و خانواده
🌐 @anjomanzkh