فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ_اعتقادی
❓ اگر در کربلا بنا بر اعجاز نبود پس چگونه سر مبارک امام حسین علیه السلام قرآن تلاوت میکرد؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
#معجزه
#امام_حسین
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیبا کلام رو با خاک یکسان کرد👏
زیبا کلام میگه:
حضور ما توی سوریه هیچ دستاوردی نداشت و فقط ضرر مالی و جانی و... خوردیم
قیس قریشی مختصر و مفید، استراتژی جمهوری اسلامی در منطقه رو توضیح داد ...
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
️ خوشحالی و عکس یادگاری سربازان رژیم سگوینیستی پس از کشتار مردم و افراد غیرنظامی در غزه
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شبکه بهایی منوتو:
کی گفته مادر بودن مقدسه؟!
حنانه خرم دشتی؛ دارنده مدال طلای المپیاد جهانی نجوم با حجاب کامل:
این مدال برای مادرم هست
مادر من همه چیزمه
اگه مادر من نبود منم الان اینجا نبودم
#مادر_مقدس_است
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
⛔️ #شبهه
تبرک دستمال جیبی با عرق آخوند
این دیگه محصول 2024 ه
❇️پاسخ
🔺 این ویدئو مربوط به ۲سال قبل ،در عراق و مرتبط با فرقه صادق شیرازی ست...
🔺 متاسفانه فرق مختلف عامدانه یا جاهلانه با انجام قمه زنی و این قبیل کارها و... باعث وهن در دین و مذهب میشوند!
🔺 و البته افراط و تفریط و فرقههای منحرف در همهی ادیان ،از قدیم همواره بوده و هست...
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ #شبهه
⁉️داعش و گروه های تکفیری اقدامات و جنایات خودشون رو به پیامبر نسبت میدن!
🎤پاسخ استاد رضا شاهرودی
#رحلت_پیامبر_خدا
#پیامبر_خدا
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔝اگر خودتون، بچه هاتون و خانوادتون براتون مهم هستند
⚠️خواهشا از این فضای هرزه و کثافت و بی در پیکر و بچه نشیمنگاهی های اینستاگرام دورشون کنید 🤢🤮
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌️#چرندیات_مجازی
✖️این داستان و عکسهاش همیشه دم اربعین و کربلا رفتن ها داغ میشه که بررسیش..
👈🏻واقعیت داستان میدان "کلاهخود" چیه؟
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلیل گرایش مردم به سمت اسلام👌
#اسلام_زیباست
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای درگیری یک مرد با رانندۀ خانم چه بود؟
🔹پلیس فردی را که در خیابان بر سر رانندگی با رانندۀ خانمی درگیر و موجب خسارت ماشین سواریِ او شده بود بازداشت کرد ، گرچه در فضای مجازی به نحو گسترده ای علت این درگیری را #حجاب اعلام می کنند
🔹بنابر اظهارات خانمِ راننده این اتفاق مجادلهای در مورد رانندگی بوده که فرد مهاجم توسط پلیس بازداشت و در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 موشن گرافیک
علم غیب امام علی علیه السلام در لیله المبیت !!!!
❕عقیل هاشمی :
❓آیا در شب هجرت و لیله المبیت که امام علی به جای پیامبر اسلام در بسترش خوابید آیا امام علی می دانست که از این واقعه جان سالم به در می برد یا نمی دانست ؟
اگر علم غیب داشت و از سالم ماندن خود آگاهی داشت در این صورت , خوابیدن علی به جای پیامبر فضیلتی نبود , زیرا فضیلت در ندانستن و جان فدا کردن است و اگر علی اطلاع و آگاهی از عاقب کار نداشت , در این صورت تکلیف علم غیب امامان چه می شود با این که شیعه قائل به علم غیب امامان است ؟
👌پاسخ را در کلیپ فوق ببینید
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ #شبهه
چرا امام حسن مجتبی علیهالسلام صلح کردند ولی امام حسین علیهالسلام قیام؟
❇️پاسخ حجت الاسلام دکتر محسنی رو ببینید
#امام_حسين
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 سوال
آیا علم تجربی می تواند معراج نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) را رد کند؟
❇️پاسخ حجة الاسلام محمدرضا #هاشمی رو ببینید 👆👆
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
❔پرسش
❓ آیا صحیح است که جعده به دستور معاویه به امام حسن سم داد❔و ایا صحیح است که عایشه مانع دفن امام حسن مجتبی در کنار پیامبر شد و جنازه حضرت را تیر باران کردند
🗯پاسخ؛
👌شیخ مفید می نویسد:
«معاویه می خواست برای یزید بیعت بگیرد اما امام حسن را مانعی در برابر این کار می دید .دسیسه کرد که او را به قتل برساند و با جعده سازش کرد و اورا وادار کرد که به امام سم بدهد و وعده ازدواج با یزید را به او داد و صد هزار درهم برایش فرستاد و جعده امام را سم داد»
📚الارشاد ج2 ص15
📚بحار الانوار ج44 ص157
❗️همین مطلب در کتب اهل سنت نیز آمده است؛
👌ابن سعد در طبقاتش می نویسد:
«معاویه بارها حسن بن علی را سم داد»
📚تتمیم طبقات الکبری ج1 ص352
❗️ابن کثیر می نویسد:
«معاویه برخی از نزدیکان حسن را تطمیع کرد تا او را با سم بکشند»
📚تاریخ ابن کثیر ج8 ص47
👌مسعودی می نویسد:
«معاویه جعده را تحریک کرد تا حسن را بکشد و گفت اگر چنین بکنی برایت صد هزار درهم ارسال می کنم و تورا به ازدواج یزید در می آورم و معاویه برای جعده سم را فرستاد و پس از انجام کار پولی را که وعده کرده بود به او داد اما او را به تزویج یزید در نیاورد و گفت ما زندگی یزید را می خواهیم ( و ممکن است تو دست به جان او نیز ببری) و الا تو را به تزویج او در می آوردم»
📚مروج الذهب ج2 ص427
👌همین جریان را ابوالفرج اصفهانی و ابن ابی الحدید معتزلی نقل می کنند؛
📚مقاتل الطالبین ص80
📚شرح نهج البلاغه 16 ص29 ؛49
👌مولف کتاب الاستیعاب نیز نقل می کند:
«سم دادن حسن به دسیسه و تحریک معاویه بود و او به همسر حسن پول داد تا چنین کند»
📚الاستیعاب قسم اول ص389
❗️سبط بن جوزی نیز به همین مطلب تصریح می کند؛
📚تذکره الخواص ص211
❗️ابن عساکر نیز در تاریخ همین مطلب را می آورد؛
📚تاریخ مدینه دمشق ج13 ص282
👌مزی نیز می نویسد:
«معاویه برخی از نزدیکان حسن را تطمیع کرد تا او را سم دادند و کشتند»
📚تهذیب الکمال ج6 ص252
🗯زمخشری نیز به همین مطلب تصریح می کند؛
📚ربیع الابرار ج4 ص208
👌مولف کتاب عقد الفرید می نویسد:
«وقتی خبر شهادت امام حسن به معاویه رسید سجده کرد و خدا را شکر گفت»
📚العقد الفرید ج4 ص156
🔷اما پاسخ سوال دومتان:
🗯ابن شهر اشوب از کتاب ربیع الابرار زمخشری و عقد الفرید ابن عبد ربه هر دو از علمای اهل سنت نقل می کند:
❗️« امام حسین و ابوالفضل العباس و عده ای دیگر جنازه امام حسن را به جایگاه خاصی در نزدیکی مسجد النبی منتقل کرده و در انجا نماز بر جسم مطهرشان نماز گزاردند بعد از آن برای تجدید عهد و دفن نزدیک مزار پیامبر بردند .
🔷در این هنگام مروان بن حکم به همراه عده ای جلو امد و فریاد زد شما می خواهید حسن بن علی را در کنار پیامبر دفن کنید
👌از طرف دیگر عایشه نیز در حالی که سوار بر استر بود به جمع انان پیوست و فریاد زد چگونه می خواهید کسی را که من هر گز دوست نداشتم به خانه من داخل کنید
❕ابن شهر اشوب در ادامه می اورد:
«جنازه آن حضرت را تیرباران کردند، تا جایی که هفتاد چوبه تیر به تابوت آویخته شد»
📚مناقب ابن شهر اشوب ج4 ص43
👌همین جریان را علامه مجلسی در بحار و شیخ مفید در ارشاد نقل می کند
📚بحار الانوار ج44 ص157
📚الارشاد،ص174،176
🗯این مضمون را دیگران از علمای اهل سنت نیز نقل کرده اند؛
📚حیاه الحیوان ج1 ص83
📚تاریخ الخمیس ج2 ص294
📚وفیات الاعیان ج2 ص66
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ شبهه
🚫 میگن پیغمبر عربی و دین عربی، به ما ربطی نداره!
🎤پاسخ استاد محمد شجاعی
#رحلت_پیامبر_خدا
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
28.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️آیا امام حسن مجتبی علیه السلام خلافت الهی خودشان را به معاویه واگذار کردند ؟
🔸 پاسخ به شبهه وهابی در مورد صلح اجباری امام با معاویه
📣پاسخ استاد بهرامی زاد
#شهادت_امام_حسن_مجتبی
#امام_حسن
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
#جگر_امام_حسن_مجتبی علیه_السلام
#پرسش
❔از روحانیون و مداحان زیاد شنیده ایم که می گویند وقتی امام حسن مسموم شد ، ایشان از شدت جراحت #جگرشان را تکه تکه شده استفراغ کردند ❗️چگونه می توان چنین سخنی را قبول کرد در حالی که جگر در مجرای گوارش انسان نیست که استفراغ شود ❕
💠#پاسخ 💠
👌شیخ مفید می نویسد که امام حسن مجتبی علیه السلام در لحظات آخر عمر شریف خود #خطاب به امام حسین علیه السلام عرضه می داشت ؛
« َ يَا أَخِي إِنِّي مُفَارِقُكَ وَ لَاحِقٌ بِرَبِّيَّ وَ قَدْ سُقِيتُ السَّمَّ وَ رَمَيْتُ بِكَبِدِي فِي الطَّسْت»
« ای برادرم من از تو جدا می شوم و به سوی پرودگارم می روم ، من با سم مسموم شدم و #کبدم را در طشت بالا آوردم »
📚الارشاد ج 2 ص 17 _ اعلام الوری ص 212
👌یا می فرمود ؛
« لَقَدْ سُقِيتُ السَّمَّ مِرَاراً مَا سُقِيتُهُ مِثْلَ هَذِهِ الْمَرَّةِ لَقَدْ تَقَطَّعْتُ قِطْعَةً قِطْعَةً مِنْ كَبِدِي أَقْلِبُهَا بِعُودٍ مَعِي.»
« من مكررا مسموم شده ام، ولى نظير اين مرتبه نبوده است. زيرا کبدم قطعه قطعه خارج شده و من با #چوب آن را زير و رو ميكنم.»
📚بحار الانوار ج 44 ص 159
👌در این روایات سخن از بالا آوردن و تکه تکه شدن کبد به میان آمده است . صحیح است که یکی از معانی کبد #جگر است ( المعجم الوسیط ماده کبد ) اما معنای دیگری نیز برای آن است که کبد به تمام آنچه در #اندرون و شکم انسان است اطلاق می شود چنان که ابن منظور می نویسد ؛
« الکبد : ربما سمی الجوف بکماله » « به تمام آنچه در اندرون انسان است کبد اطلاق می شود »
📚لسان العرب ج 3 ص 375
👌در روایات بالا نیز کبد به لخته های #خونین درونی اطلاق می شود که به واسطه خوردن سم از دهان امام علیه السلام خارج می شده است ، بنابراین نیازی نیست که لزوما کبد در روایات فوق به جگر ترجمه شود .
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
26.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️علل و عوامل صلح امام حسن مجتبی چه بود؟!
❓مفاد این صلح چه بود؟
و نتیجه این صلح چه شد؟
🎤حجت الاسلام محمدی
#شهادت_امام_حسن_مجتبی
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️آیا تعداد ازدواجهای زیاد پیامبر، باعث منزجر شدن از اسلام نمیشه؟!
🎤 استاد محمدی شاهرودی
#رحلت_پیامبر_خدا
#پیامبر_خدا
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺فلسفه ازدواجهای متعدد پیامبر خدا !!!
▫️دشمنان اسلام در مورد ازدواجهای پیامبر گرامی افسانه گرایی کرده و این ازدواجهای را با مسائل جنسی و شهوانی مرتبط می سازند , ما در کلیپ فوق در این رابطه روشنگری کرده و توضیحات کافی را ارائه داده ایم .
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110
توتالیتاریسم «شبهعلم»
اخیرا وزیر محترم علوم در جلسه معارفه، ضمن تأکید بر شعار وفاق ملی و ضرورت گفتگو بین انظار مختلف، ناخواسته به طرح یک طبقهبندی دوگانۀ «علم» و «شبه علم» پرداخته و در یک رویکرد «تنبیهی» طیفی از دانشها و دانشمندان را اساسا از جرگۀ علم خارج نموده است. وقتی این جملات جناب وزیر را در بارۀ «شبه علم» خواندم به یاد جملۀ رمون گراسفوگل افتادم آنجا که شکلگیری «خشونت معرفتی» در نهادهای آموزشی مدرن را مطرح نموده و میگوید: «خشونت معرفتی در این محافل دائما دانشهای بومی را سرکوب میکند، و «جبر معرفتیِ اروپامحوری» دانش های غیراروپایی نظیر دانشهای سیاهان و نیز دانشهای بومی مناطق غیراوپایی را خرافه میپندارد و آن را از اساس انکار میکند.»
شاید وزیر محترم علوم مدتهاست فضای حوزههای علمیه را در قم و مشهد و اصفهان از نزدیک ندیده باشند. واقعیت این است که مدتهای مدیدی است که جریان روشنفکری حوزوی در فهم علم جدید و مدرنیتۀ غرب، اعتماد خود را به روشنفکران سکولار و مترجمان ایدئولوژیک از دست داده، و دیگر برای علمی بودناش معطل اجازۀ آنها نمیماند. امروزه سطح پژوهشهای آکادمیک در حوزه در عرصههای علوم انسانی بسیار جلوتر از دانشگاههای علوم انسانی در ایران و بلکه دانشگاههای متعدد در کشورهای اسلامی است. امروزه در مراکزی همچون دانشگاه ادیان مذاهب، دانشگاه مفید، موسسه امام خمینی ره، دانشگاه باقرالعلوم و نیز پژوهشگاههای مختلف حوزوی متون انگلیسی، آلمانی و گاه فرانسوی به خوبی خوانده میشود. مطمئن هستم که این مقدار از سطح آشنایی به زبان در برخی از دانشگاهها حتی دانشگاه تهران وجود ندارد. بخش منابع لاتین در کتابخانه موسسه امام خمینی و دانشگاه ادیان مذاهب از جمله کتابخانههای فاخر در ایران به حساب میآید. بسیاری از فضلای حوزه در مجلات معتبر دنیا به زبان اصلی مینویسند و درعین حال برای گوشهای شنوایی که بحمدالله در دنیای غرب فراوان وجود دارد، به آنچه که «علم واقعی» خوانده می شود، نقدهای روششناختی مهمی مطرح میکنند.
وزیر محترم علوم اگر میخواستند تعریضی به علما داشته باشند، شاید بهتر بود از کرونا شروع نمیکردند. مثال کرونا مثال خوبی برای اثباتِ واقعی بودن علوم جدید و شبهعلم بودن علوم سنتی نیست. در باره کرونا هنوز آنچه در پستوی وزارتخانهها و بیمارستانها مانده، هنوز برملا نشده است. همه میدانیم که دست کم در مورد کرونا، فناوریهای مدرن به تعبیر نوربرت الیاس، مرگ نزدیکان و عزیزان ما (که هنوز در سوگشان میسوزیم) را آسانتر و البته غیرانسانیتر ساخت (مرگی بهداشتی ولی غیراخلاقی). در همان ایامی که دوستداران علم اصیل در وزارت بهداشت ایران، آموزههای سنتی را توهم و خرافه قلمداد میکردند و حتی اجازه استفاده از عسل را در بیمارستانهای ما نمیدادند، چینیها به اذعان ناظران در یک «رقابت ستودنی و تمدنی با آمریکاییها» با استفاده از طب چینی و غذاهای مکمل سنتی، دورههای درمانی در بیمارستان ووهان را از 10 روز به 6 روز تقلیل میدادند و از بسیاری از مرگهای بیرویه جلوگیری میکردند.
البته میدانم که نباید در برابر مقدورات علم جدید، مقاومت کرد و از همان مقدار از پیشرفتهای غیرقابل انکار هم صرف نظر کرد، لیکن نباید کسی که قرار است مدیریت علم (البته نه مرجعیّت علمی) را در میانۀ انبوهی از دانشمندان و متفکران در حوزه و دانشگاه به دست بگیرد، از علم مدرن و نیز از فلسفۀ علم، چوب و چماقی برای حاشیه راندن دیگر علوم و دیگر عالمان درست کند، در حالی که در همان فلسفه علم در الگوهای تفسیری و همینطور پارادایم انتقادی مرزهای میان علم و فرهنگ و نیز مرزهای بین علم و ایدئولوژی درهم ریخته شده و پایههای طبقهبندیهای پوزیتویستی را بر هم زده است.
ادامه 👇👇
ادامه «توتالیتاریسم «شبه علم» 👆👆
علاوه اینکه، آن علم واقعی و اصیلی که جناب آقای وزیر آن را آرزو میکنند از کجا میآید؟ منابع این علم چیست؟ داور نهایی این علم چه کسی و متعلق به کدامین دستگاه شناختی است؟ آقای وزیر حتما وضعیت آشفتۀ ترجمههای بی رویه در ایران در عرصههای علمی از جمله علوم انسانی را میداند و میدانند آنچه از ترجمهها به محافل علمی ما سرریز میشود برآمده از اولویتهای بازار، ناشران، و مترجمان است و نه متفکران. محافل علمی و دانشگاهی ما مرکزی برای«مطالعات ترجمه» ندارند، و نیز سیاستگذاریهای روشنی در باب ترجمههای شده و مهمتر ترجمههای نشده (lost translations) ندارند. آنگاه ترجمههایی که هیچ مرکز مطالعات ترجمه، اصول و فرایند آن را بررسی نمیکند (چیزی به نام «فلسفۀ ترجمه» و نیز «اخلاق ترجمه» نداریم)، پیامدهای فکری و فرهنگی آن را تحلیل نمیکند (چیزی به نام «جامعهشناسی ترجمه» نداریم)، و صرفا از برخی محفلهای علمی در اروپای غربی و آمریکای شمالی آنهم فقط از زبان هژمون انگلیسی به نظام مفهومی ما انتقال مییابد، نمیتواند معیار و ملاکی برای تشخیص علم واقعی از شبه علم باشد.
باید بدین نکته تأکید کرد آنچه که امروز وزیر محترم در ایران آن را شبه علم مینامد در دنیای غرب دستکم سابقهای بیش از 60 سال دارد. برخی از این شبهعلمها مانند «سلامت معنوی»، «مراقبت معنوی»، «مددکاری دینپایه»، و نیز «الهیات عملی» (که بر پایه آموزههای معنوی و دینی در حوزههای علمیه مسیحی است) از نظریه عبور کرده و امروزه در برخی کشورهای اروپایی تبدیل به کلینیک شده است. ما نباید واقعیت و ماهیت علم به ظاهر مدرن خودمان را پنهان کنیم. حقیقت آن است که ما شتابزده و سادهلوحانه تسلیم تکصدایی و تکگوییها در علوم جدید شدهایم و خود را در تاریخ قدیم مدرنیتۀ غربی محبوس کردهایم و از این رو همیشه حتی در تقلید از غرب نیز دچار عقبماندگیهای بسیاری شدهایم.
بدینسان به نظر میرسد رویکرد سختِ حقوقی در امر سیاستگزاری علوم میتواند دلالتهای خطرناکی داشته باشد و نوعی از انسداد علمی را در رقابت های علمی دانشگاهی بوجود آورد. جایی که رهبری امت اسلام در پی سیاستها و استراتژیهای تمدنی در عرصههای مختلف زندگی از جمله عرصههای مهم علمی میرود اولا باید به تنوع رویکردها و آزادی اندیشه و بیان در عرصه های علمی اعتنا کرد، و ثانیا باید به سامانههای جدید در خلق دانشهای بومی، پژوهشهای بومی، و علوم اسلامی بیش از پیش تأکید نمود. تقلیل تمام علم به دنیای حس و تجربه آنهم در نسخههای غربیِ قدیم، مسیر رشد علمی کشور را دشوارتر خواهد کرد.
برای عبور از این تناقض، باید بر همان فراز نخست از سخنان وزیر محترم مبنی بر گفتگو پافشاری کرد. باید به گفتگوهای واقعی و متواضعانه تن داد، از سخنرانیها و داوریهای یک طرفه در مهمترین مسئلههای علمی و معرفتی پرهیز نمود، تا بتوان توأمان از علم جدید و علم سنتی در بازسازی گفتمانهای جدید و پاسخهای نوآمد به نیازهای دنیای معاصر استفاده کرد.
https://eitaa.com/anti_shobhe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
#شهادت_پیامبر_خدا
🎥 اثبات #شهادت رسول الله صلی الله علیه و آله از کتب اهل سنت
🔊 #بندانی_نیشابوری
🚨بهکانال آنتی شبهه بپیوندید
🆔 @anti_shobhe110