📌 سوابق فکری – سیاسی و عملکرد #فریدمدرسی/ بخش پنجم
🔺 فرید مدرسی شاگرد محمد قوچانی
🔸 #محمد_قوچانی (زاده ۳۱ شهریور ۱۳۵۵ در رشت)، روزنامهنگار اهل ایران وی سردبیر روزنامه اعتماد ملی، شهروند امروز، روزنامه هممیهن، هفتهنامه ایراندخت، روزنامه آسمان ، هفتهنامه آسمان، هفتهنامه صدا و روزنامه مردم امروز بوده و هم اکنون سردبیر ماهنامه مهرنامه و سیاست نامه میباشد. وی همچنین از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی است.
🔸 روزنامههای جامعه، نشاط و عصر آزادگان برای قوچانی آغاز دوره جدیدی از روزنامهنگاری بودند که در سالهای پس از دوم خرداد ۱۳۷۶ تجربه کرد و به تدریج با نوشتههای انتقادی خود علیه اکبر #هاشمی_رفسنجانی و برخی از سیاستمداران محافظهکار به شهرت رسید.
🔸 او در سال ۱۳۷۹ به اتهام نشر اکاذیب و #توهین به مقدسات به مدت ۳۶ روز #بازداشت شد. قوچانی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از مهدی #کروبی حمایت کرد. هم چنین پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ به سردبیری هفته نامه ایراندخت به مدیریت فاطمه کروبی منصوب شد.
🔸 وی در ادامه بازداشتهای پس از اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸، روز شنبه ۳۰ خرداد توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. و سرانجام جمعه ۸ آبان پس از ۱۳۱ روز بازداشت، رها شد. برخی منابع از سپردن وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی توسط وی خبر دادند.
🔸محمد قوچانی رکورددار روزنامههای توقیف شده در بین جریان #اصلاح_طلبی است. وی از چهرههای اصلاح طلبی است که سابقه بازداشت و نیز توهین به مقدسات در روزنامههای تحت مسئولیت او، در کارنامه وی موج می زند.
🔸 این چهره رسانهای همان فردی است که اثر ویژهای بر فرید مدرسی داشته است و به نوعی میتوان فرید مدرسی را #شاگرد و نیروی تربیت شده قوچانی به شمار آورد.
🔸 محمد قوچانی فردی است که عملیاتهای #فریب رسانهای گستردهای را در کارنامه خود دارد. اصلی و فرعی کردن مسئلهها، مسئله سازی های انحرافی، منحرف کردن ذهن جامعه از امور اساسی و برجسته سازی اندیشه مخالف و مقابل مکتب فکری امام و رهبری همه از تخصصهای قوچانی به شمار میآید.
🔸 اساساً محمد قوچانی با تأسیس «مهرنامه» خط فکری روشنی را در تقابل با اندیشه بنیادین و تئوریک امام و رهبری در پیش گرفت.
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=3798
🆔 @asbaat_ir
🚩 تفاوت اصولیها با اخباریها در حوزه #فقه_سیاسی/ بخش پایانی
🔰 پیآمدهای پیروزی اصولیها بر اخباریها
🔹 در دوره فتحعلی شاه قاجار مجددا برای مدتی نزاع #اخباریها و #اصولیها بالا گرفت، ولی دوباره اخباریها مغلوب شدند.
🔹 از آن پس، اصولیهای برجستهای ظهور یافتند، همچون شیخ جعفر کاشف الغطا، محمدحسن نجفی صاحب جواهر، حاج محمد ابراهیم کلباسی، سید محمدباقر شفتی در اصفهان، شیخ ابوالقاسم قمی صاحب قوانين الاصول در قم و سید مهدی بحرالعلوم در نجف.
🔹 فتحعلیشاه سعی میکرد تا با علما رابطه خوبی داشته باشد. در دوره محمدشاه به دلیل افزایش نفوذ صوفیها در حکومت، مخصوصا از طریق میرزا آقاسی، صدر اعظم حکومت، رابطه شاه و علما تیره شد.
🔹 در دوره ناصرالدینشاه، به دلیل امتیازهایی که به بیگانگان داده میشد، تنش میان علما و دولت بالا گرفت. در این خصوص، میتوان به اعتراض ملاعلی کنی به واگذاری امتیاز به روسها، صدور فتوای تحریم تنباکو از جانب #میرزای_شیرازی و فعالیتهای جمالالدین اسد آبادی، اشاره کرد.
🔹 در این دوره، وضعیت علما در مقایسه با دورههای قبل تغییرات زیادی پیدا کرد که از جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1️⃣ افزایش قدرت سیاسی علما
2️⃣ افزایش آثار مکتوب و علمی علما
3️⃣ افزایش حوزههای علمیه در قم، تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز و عتبات
4️⃣ گسترش نظام قضاییِ عالمان دینی در کنار دستگاه قضایی عرفی دولت
🔹 در این دوره، منازل علما، مساجد و امامزادهها جزء اماکن امن محسوب میشد و کسی حق تعرض به آنها را نداشت.
🔹 به هر حال، تغییرات فوق موجب رشد و بالندگی حوزه و علما گردید و وضعیت مناسبتری برای مردم متدین فراهم ساخت. در واقع، این امور را میتوان از پیآمدهای پیروزی اصولیها بر اخباریها دانست.
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=3727
🆔 @asbaat_ir
پایگاه جریانشناسی اسباط
🎙 #مصاحبه| آشنایی با نواندیشی مذموم دینی حجت الاسلام صبوری/ بخش دوم 🔸 روشنفکران دینی امروز، یعنی
🎙 #مصاحبه| آشنایی با نواندیشی مذموم دینی
حجت الاسلام صبوری/ بخش سوم
🔺 معتقد هستیم که در اولین قدم باید ثابت کنیم که #سیاست در قلمرو دین است، بعد از آن به سراغ آیات و روایات میرویم.
🔺 در مراجعه به آیات و روایات به نکته غیر منتظرهای برخوردم که به این نکته اشاره دارد، اگر شما قلمرو دین را محدود کردید نشان میدهد که اینگونه نیست که واقعاً به دین معتقدید ، و تنها دچار خطایی راهبردی شدهاید.
🔺 این آیات و روایات به ما میگویند که نمیتوان بر این افراد نام دیندار گذاشت؛ برای تأیید سخن خودم تنها به آیه شصت سوره نساء اشاره میکنم که خداوند متعال میفرمایند: «أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ».
🔺 یزعم به معنای گمان باطل و فکر بیهوده است؛ «ای پیامبر دیدی آنهایی که گمان میکنند به تو و حتی ادیان گذشته ایمان دارند» مشخص است که این آیه درباره افرادی است که خود را دیندار میدانند ولی نه ایمان به پیامبر(ص) دارند و نه ادیان گذشته، حال مشکل اینها چیست؟ نماز نمیخوانند؟ یعنی در چارچوبهای حداقلی دین دچار اشکال هستند؟ بلافاصله میفرماید: «يُرِيدُونَ أَنْ يَتَحَاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ»؛ چرا اینها دیندار واقعی نیستند؟
🔺 از نظر فقهی شاید مسلمانند و بدنشان نجس نیست، زوجیت، ارث، دفن و همه اینها سر جای خودش هست و همه احکام مسلم را دارند، اما آیا اینها ایمان واقعی هم دارند؟ تدین واقعی دارند؟ قرآن میگوید، اینها میخواهند به سمت #طاغوت بروند و برنامه زندگی را از طاغوت بگیرند؛ آیا اینها مؤمن واقعی هستن؟ قرآن جواب منفی میدهد.
🔺 قرآن درباره کسانی که در غرب دغدغههای روشنفکری را دنبال میکنند و خود را معتقد به دین مسیحیت میدانند با بیان «يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ»؛ میگوید اینها به مسیح اعتقاد ندارند؛ ردپای این دیدگاه در آیات دیگر هم وجود دارد.
در آیات دیگر میبینیم که هر پیامبری دو چیز را برای مردم به عنوان اصول اصلی دین بیان کرده است؛ «أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوت»؛ این آیات خیلی با هم هماهنگ هستند.
ادامه دارد ...
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=2349
🆔 @asbaat_ir
📸 #عکس_نوشته| مجالس روضه سیاسی است
💠 #امام_خمینی (ره): در آن وقت، یکی از حرفها که هی رایج بود، میگفتند: «#ملتِ_گریه»؛ برای اینکه مجالس #روضه را از دستشان بگیرند. اینکه همه مجالس روضه را آن وقت تعطیل کردند آن هم به دست کسی که خودش در مجالس روضه میرفت و آن بازیها را در میآورد، قضیه مجلس روضه بود؟ یا از مجلس روضه آنها یک چیز دیگر میفهمیدند و آن را میخواستند از بین ببرند؟ آنها فهمیده بودند که از این #مجالس_عزاداری یک کاری میآید که نمیگذارد اینها کارشان را انجام بدهند. 14 آبان 1359
#عزاداری
#مجالس_روضه
🆔 @asbaat_ir
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان
3️⃣ #علی_یونسی/ بخش دهم
🔰 #یونسی_و_اظهارات_جنجالی/ قسمت چهارم
🔹 د) نقض حقوق بشر در زندانها!!!👇👇👇
🆔 @asbaat_ir
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان
3️⃣ #علی_یونسی/ بخش دهم
🔰 #یونسی_و_اظهارات_جنجالی/ قسمت چهارم
🔹 د) نقض حقوق بشر در زندانها!!!
🔺 در ابتدای اسفندماه 93 دستیار ویژه رئیسجمهور در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، درست در برههای که دستگاه قضا در مراحل نهایی بررسی پرونده #مهدی_هاشمی_رفسنجانی قرار داشت، سخنی گفت که رسانههای معاند و ضد انقلاب چندین روز بر روی آن مانور دادند.
🔺یونسی چنین اظهار کرد: «هم اکنون هم بسیاری از موارد نقض #حقوق_بشر در زندانها و محاکم و در خیلی جاها صورت میگیرد که نفوذ عناصر افراطی و تندرو دیده میشود و جمهوری اسلامی باید بتواند از دست اینها خلاص شود و من بهترین جا را برای گروههای تندرو مجلس میدانم. این افراد باید در مجلس حرف بزنند اما در مراکز قدرت که حقوق مردم را نقض میکنند نباشند.»
🔺 در حالی دستیار رئیس جمهور وقت ایران از نقض حقوق بشر در زندانها و محاکم قضایی ایران سخن گفت که رئیس قوه قضاییه و رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه مکررا با رد گزارشهای احمد شهید، گزارشگر ویژه #سازمان_ملل در امور ایران، نقض حقوق بشر را رد کردند و محاکمات را عادلانه و بر اساس اجرای قانون اسلامی دانستند.
♦️ این اظهارات همچون سایر اظهارات یونسی با واکنشهایی از سوی نمایندگان مجلس و #قوه_قضائیه مواجه شد.
1️⃣ محمدعلی اسفنانی، سخنگوی وقت کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به سوء استفاده رسانههای معاند نظام از اظهارات یونسی در باره نقض حقوق بشر در زندانها و محاکم ایران، گفت: ادعای یونسی در مورد نقض حقوق بشر در زندانها و محاکم را قبول ندارم. و کسانی که چنین اظهاراتی میکنند خودشان مسئول سخنانشان هستند.
🔸 وی ضمن توجه به سوءاستفاده رسانههای معاند نظیر #بیبیسی و موارد دیگر و تهیه خوراک خبری برای آنها از سوی یک مسئول ارشد دولتی، بیان کرد: طبق معمول دشمنان به دنبال بهانه هستند که از هر کاهی کوهی بسازند.
2️⃣ پورمحمدی وزیر وقت دادگستری نیز در پاسخ به این سوال که با تمامی این تفاسیر، آیا حقوق بشر براساس آنچه دستیار رئیس جمهور گفته در ایران نقض میشود؟ گفت: قطعا اینگونه نیست. باید کسانی که این ادعا را کردهاند، پاسخ بدهند.
3️⃣ اژهای معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اخیر حجت الاسلام یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: اینکه یک مقام رسمی بخواهد یک حرف بدون ارائه اسناد و مدارک به مرجع ذیصلاحاش بزند، حتما خلاف است و در پارهای موارد قابل تعقیب و پیگیری قضایی است.
🔸 اژهای توضیح داد: شخص ایشان چنانچه اسناد و مدارکی در این خصوص دارد، باید ارائه دهد، ایشان کسی نیست که قوه قضائیه سیستم اطلاعاتی و انتظامی را نشناسد، اگر حرفی را که هنوز اسناد و مدارکی ارائه نشده و هیچ دستگاه ذیصلاحی رسیدگی نکرده اعلام شود، این مساله حتما قابل تعقیب و پیگیری است.
ادامه دارد ...
✍️ پژوهشگر اسباط
🆔 @asbaat_ir
🚩 عزاداری برای شهیدی که همه چیز را در راه اسلام داد، #مسئله_سیاسی است
🔺 همیشه دشمن برای از بین بردن عزم و اراده جبهه حق به شبههافکنی و ایجاد رخنه در باورها و اعتقادات میکند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دشمنان و ایادی آنها که میدانستند نهضت امام خمینی(ره) الگوبرداری از قیام امام حسین(ع) است، شروع به شبههپراکنی در این زمینه کردند.
🔺 حضرت امام(ره) در مقابل این شبهات موضع گرفتند و فرمودند: ««امروز دیگر ما انقلاب کردهایم، روضه دیگر لازم نیست» از غلطهایی است که تو دهنها انداختهاند؛ مثل این است که بگوییم امروز ما انقلاب کردهایم، دیگر لازم نیست که نماز بخوانیم. انقلاب برای این است. انقلاب کردیم که شعائر اسلام را زنده کنیم، نه انقلاب کردیم که شعایر اسلام را بمیرانیم.
🔸 زنده نگه داشتن عاشورا یک مسئله بسیار مهم #سیاسی_عبادی است. عزاداری کردن برای شهیدی که همه چیز را در راه اسلام داد [ه]، یک مسئله سیاسی است؛ یک مسئلهای است که در پیشبرد انقلاب اثر بسزا دارد.
🔸 ما از این اجتماعات استفاده میکنیم. ما از آن «الله اکبر» ها، ملت ما از آن «الله اکبر» ها استفاده کرد. آن «الله اکبر» ها را باید حفظ بکنیم. این مظاهر و شعائر و اموری که در اسلام در آن سفارش شده باید فکر کنید که اینها یک مساله سطحی نبوده است که میخواستند جمع بشوند و گریه کنند، خیر.
🔸 ما ملت #گریه_سیاسی هستیم، ما ملتی هستیم که با همین اشکها سیل جریان میدهیم و خرد میکنیم سدهایی را که در مقابل اسلام ایستاده است.»
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=3834
🆔 @asbaat_ir
🔰 تیزبینی حضرت امام(ره) مانع فریب خوردن برخی علما از سوی عَلَم شد
🔺 در مهر ماه 1341، رژیم شاه با تصور خلأ اقتدار مذهبی تصویب نامه #انجمنهای_ایالتی_و_ولایتی را با شرایط جدید اعلام کرد. اسدالله عَلَم (نخست وزیر وقت) مامور اجرای آن شد.
🔺 با آگاه شدن علما از این مصوبه، مخالفتهای صریحی از جانب آنان به ویژه حضرت #امام_خمینی (ره) اعلام شد و خواهان الغای سریع این مصوبه شدند. و با تلگرافهایی اعتراض خود را نسبت به لایحه مزبور ابراز داشتند . اما اسدالله عَلَم به آنها پاسخی نگفت.
🔺 با فشار علما و مردم #اسدالله_عَلَم مجبور به شکستن سکوت شد . عَلَم در تلگرافی خصوصی گفت: شرایط اسلامی بودن انتخابکنندگان و انتخابشوندگان همان نظر علمای اسلام است اما در این زمینه باید به حقوق اقلیتهای مذهبی نیز توجه داشت.
🔺 وقتی این تلگراف به قم رسید، برخی از مراجع در درسشان از آن به #ذهاب_ثُلثَین تعبیر کردند؛ یعنی قسمت زیادی از موضوع حل شد. برخی حتی به بازار دستور چراغانی دادند که امام(رضوان الله تعالی علیه) سخت ناراحت شدند و گفتند: میخواهند #مبارزه را به دست خودمان لوث کنند.
🔺 امام خمینی(ره) که خوشباوری بعضی از علما را مشاهده کرد، مراجع را به نشستی برای تصمیمی واحد فراخواند. بعضی از مراجع قول نخست وزیر را برای اصلاح کافی میدانستند؛ ولی امام خمینی (ره) مخالفت خود را صریحا بیان کرد.
🔺 حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) در این جلسه، تحلیلی جامع از تلگراف عَلَم ارایه داد، نقشهها و توطئههای فریبندهی عَلَم را تبیین کرد و علما را از #نیرنگ_دولت پرهیز داد و سرانجام توانست مراجع را به ادامهی مبارزه تا نتیجهی نهایی قانع کند.
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=3840
🆔 @asbaat_ir
📝 #یادداشت|کتاب اسرار هزارساله!!!
🔸 گفته میشود علی اکبر حکمیزاده در ابتدای دوران طلبگی اهل زهد و تقوا بود و حتی برای پرهيز از زيادهگويی و غیبت زير زبانش #ريگ میگذاشت! اما به مرور پس از ارتباط با تجدیدنظر طلبانی همچون #کسروی و شریعت سنگلجی، تحت تاثیر افکار آنان قرار گرفت و به انحراف گرایید.
🔸 تاثیرات وی از کسروی و پیروی از دیدگاههای او را میتوان در ماهنامه همایون که توسط وی منتشر میشد به خوبی مشاهده کرد. به عنوان مثال در شماره نخست این نشریه که در مهر۱۳۱۳ه.ش منتشر شد، حکمیزاده ضمن تبلیغ آثار کسروی و تاکید بر این نکته که «امروز بر عموم ملل مشرق خصوصا بر هموطنان لازم است که آثار این استاد بزرگوار(کسروی ) را بخوانند»، مقالهای با عنوان «بت پرستی» منتشر کرد که در آن، احترام به قبور ائمه اطهار علیهم السلام و امامزادگان مذمت گردید.
🔸 در مقاله دیگر از این نشریه با عنوان «این ره که تو میروی به ترکستان است» به مراسم سوگواری و عزاداری حمله شده است؛ در شماره ۷ این مجله، در مقاله «سرچشمه زندگی»، از #رضاخان به نام «انوشیروان دادگر» تمجید میکند و… .
🔸 حکمیزاده همچنین در کتاب اسرار هزار ساله به شرح دیدگاهها و عقاید خود پرداخته است. وی کتاب اسرار هزار ساله را در ۶ گفتار با عناوین خدا، امامت، روحاني، حكومت، قانون و حدیث منتشر نمود.
🔸 مقدمه این کتاب با رویکردی مدافعانه از اقدامات رضاخان آغاز میشود و نویسنده در ادامه به بهانه مبارزه با خرافات و تاکید بر این نکته که در طول هزار سال خرافات و انحرافاتی به اسم دین وارد اسلام شده است، شعاير مذهبي و علمای شيعه را مورد نقد قرار میدهد.
🔸 حکمیزاده در این اثر، نقد خود را با طرح ۱۳ پرسش آغاز میکند و به ظاهر از علماء میخواهد به این پرسشها پاسخ دهند اما قصد واقعی وی رسیدن به جواب نیست بلکه او به طور آشکار به تشیع میتازد و نقد تفکرات شیعه در موضوعاتی که بیشتر مورد توجه #وهابیون قرار دارد را مد نظر قرار میدهد.
🔸 وی در این ارتباط مساله توسل، عزاداري، استخاره، ساختن گنبد و بارگاه، اصل امامت و جایگاه احاديث در اسلام را مورد نقد قرار داده و همچنین جایگاه و قدرت مجتهد در عصر غيبت و #ولایت_فقیه، القاء ناسازگاری برخی احادیث با عقل و زندگی و عدم علاقه مردم به دین، وضع قانون توسط بشر و اعتقاد به ابدی بودن قوانين اسلام و برخی امور دیگر را با نگاهی نقادانه مطرح میسازد که #امام_خمینی (ره) در #کشف_الاسرار به این مسائل پاسخ داده است. حکمی زاده پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۶۶ شمسی درگذشت.
✍️ حجت الاسلام محمد ملکزاده
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=3769
🆔 @asbaat_ir
🔰 جریانشناسی #دفتر_تبلیغات_اسلامی_حوزه_علیمه_قم/ بخش سوم
💠 گزارش تاسیس دفتر تبلیغات با دو نقل/ گزارش دوم: #محمد_جعفری_گیلانی
🔺 همانگونه که در پست قبلی اشاره شد، دو نفر از اعضای اسبق دفتر تبلیغات که خود را جزو موسسین آن مرکز میدانند تاریخچه دفتر را متفاوت از یکدیگر نقل میکنند.
🔺 سید حسین موسوی تبریزی که قبلا مورد اشاره قرار گرفت منشأ ایده تأسیس دفتر را #حضرت_امام (ره) میداند اما جعفری گيلانی خود را موسس و تاحدودی همه کاره دفتر میداند و حضرت امام را تنها پشتیبان مالی و فکری آن نهاد میپندارد.
🔺 از آنجا که در پست قبلی، نقل #سیدحسین_موسوی_تبریزی از نحوه تأسیس دفتر تبلیغات مطرح شد، در این پست به نقل #جعفری_گیلانی از چگونگی تشکیل و تأسیس آن نهاد پرداخته می شود.
🔺 وی كه جزو حلقه هيئت مؤسسين دفتر به شمار میآيد با بیان خاطرهای از آنچه در تهران مشاهده کرده بود اينگونه انگيزه و ايده تأسيس دفتر را نقل میكند:
🔸 «در اوایل سال ۵۸ در یکی از خیابانهای تهران مردم زیادی را دیدم که در حال خریداری کتاب از دستفروشان بودند. من هم به جمعیت پیوستم و با کمال تأسف متوجه شدم که حدود ۸۰ درصد از کتب خریداری شده توسط مردم را کتب منحرفه تشکیل میدادند و از همان لحظه به فکر افتادم که باید برای فرهنگ و دین مردم کاری کرد».
🔺 بعد از این واقعه بود که وی در جلساتی که با برخی از فضلا تشکیل میشد، موضوع کتب #منحرف و بحث خوراک دینی و فرهنگی به مردم را مطرح کرد که در نهایت گروهی متشکل از سیدحسین موسوی تبریزی، فهیم کرمانی، ری شهری، فاکر، شهید حقانی و جعفری گیلانی با مشورت و تبادل نظر به این نتیجه میرسند که باید در مقابل جریان انحرافی و نیز گسترش فرهنگ اسلامی، یک تشکیلات تبلیغی تأسیس شود.
🔺 لذا دوماه پس از پیروزی انقلاب، در فروردین ماه سال 58 حجج اسلام شهید حقانی، سید حسین موسوی تبریزی، فهیم کرمانی، محمدرضا فاکر، محمد جعفری گیلانی و محمد محمدی ریشهری در راستای هدف مذکور، طرحی را در مدت پانزده روز تهیه و به عنوان اساسنامه دفتر تقدیم حضرت امام(ره) میکنند که با دستور حضرت امام این دفتر در شانزدهم اردیبهشت ماه 58 تأسیس میشود.
🔴 با توجه به سخنان جعفری گیلانی درباره تأسیس دفتر تبلیغات این سؤال مطرح می شود که دفتر تبلیغات در این سالیان طولانی به چه میزان توانسته است با ایده اولیه تشکیل آن نهاد هماهنگی داشته باشد؟
🔴 باید از جناب جعفری گیلانی پرسید زمانی که امثال #مصطفی_ملکیان و تیم کاریشان در مجله نقد و نظر موجی از شبهات را مطرح میکردند، شما که به گفته خود دفتر تبلیغات را برای مقابله با کتب انحرافی تاسیس کردید، چگونه این افراد تحت مدیریت شما فعالیت میکردند؟
🔴 چرا هنگامی که مجله #پیام_زن به عنوان مدعی بیان معارف اسلامی درباره زن، به نوعی مروج اندیشههای #فمینیستی شده بود، هیچ واکنشی نسبت به آن نشان ندادید و دفتر تبلیغات را که قرار بود معارف دینی را در جامعه منتشر سازد، بستری ساختید برای بیان برخی مطالب انحرافی؟
ادامه دارد ...
✍️ پژوهشگر اسباط
🆔 @asbaat_ir