eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
610 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 اکثر ما در گوشه دلمان از این چیزهای پنهان شده داریم 🔸 علامه #مصباح_یزدی 🔹 آن‌چه کسانی را به فسادهای غیر‌قابل جبرانی کشانده است، رگه‌های اخلاق فاسدی بوده است که در عمق دلشان وجود داشته و گاهی خودشان نیز به آن‌ها توجه نداشته‌اند. داستان‌های قرآن را ملاحظه بفرمایید! از ابتدا با داستان تکبر ابلیس، حسد قابیل، داستان‌های بنی‌اسرائیل و بلعم باعورا شروع می‌شود و به داستان کسانی می‌رسد که به خاطر حسد با پیغمبر اسلام مخالفت می‌کردند. 🔹 ریشه اولین جنایتی که بین انسان‌ها واقع شد حسد بود. آخرین جنایتی که قرآن ذکر می‌کند نیز درباره قومی است که با پیغمبر اکرم به خاطر حسد مخالفت می‌کنند. 🔹 شاید اگر ابتدای کار، از هابیل و قابیل می‌پرسیدند که نسبت به هم چه احساسی دارید؟ می‌گفتند: دو برادریم که همدیگر را دوست داریم. شاید قابیل هیچ‌گاه احساس نمی‌کرد که چیزی در عمق دلش وجود دارد و ممکن است موجب قتل برادرش شود. با هم غذا می‌خوردند، با هم رفت و آمد داشتند و زندگی می‌کردند تا این‌که داستان قربانی پیش آمد و معلوم شد که یکی در گوشه دلش، نسبت به دیگری حسد دارد. 🔹اکثر ما در گوشه دلمان از این چیزهای کثیف پنهان شده است. گاهی خودمان نیز می‌دانیم، اما به آن اهمیت نمی‌دهیم، ولی گاهی خودمان نیز اصلا به آن‌ها توجهی نداریم، اما وقتی پای امتحان به میان می‌آید،‌ خودش را نشان می‌دهد. مهم‌ترین رذایل، کبر، حسد و عُجب است. ♻️جلسه بیست و پنجم، رمضان ۱۴٣٩ موضوع: صراط مستقیم؛ آماج دسیسه‌های شیطان 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 پدیده‌ی تمدن نوین اسلامی 🎙 #امام_خامنه‌ای: ♦️ دنیای اسلام امروز وظیفه دارد مثل خود اسلام و مثل خود پیغمبر، روحی در این دنیا بدمد، فضای جدیدی ایجاد کند، راه تازه‌ای را باز کند. ما به این پدیده‌ای که در انتظار آن هستیم میگوییم «تمدّن نوین اسلامی». ♦️ ما باید دنبال تمدّن نوین اسلامی باشیم برای بشریّت؛ این تفاوت اساسی دارد با آنچه قدرت‌ها درباره‌ی بشریّت فکر می‌کنند و عمل می‌کنند؛ این به‌معنای تصرّف سرزمین‌ها نیست؛ این به‌معنای تجاوز به حقوق ملّت‌ها نیست؛ این به‌معنای تحمیل اخلاق و فرهنگ خود بر دیگر ملّت‌ها نیست؛ این به‌معنای عرضه کردن هدیّه‌ی الهی به ملّت‌ها است، تا ملّت‌ها با اختیار خود، با انتخاب خود، با تشخیص خود راه درست را انتخاب کنند. راهی که امروز قدرت‌های جهان ملّت‌ها را به آن راه کشانده‌اند، راه غلط و راه گمراهی است. این وظیفه‌ی امروز ما است. ♦️باید ما به دنبال این باشیم که فرهنگ زندگی را تبیین کنیم، تدوین کنیم و به شکل مطلوب اسلام تحقق ببخشیم. البته اسلام بُنمایه‌های یک چنین فرهنگی را برای ما معین کرده است. بُنمایه‌های این فرهنگ عبارت است از خردورزی، اخلاق، حقوق؛ اینها را اسلام در اختیار ما قرار داده است. اگر ما به این مقولات به طور جدی نپردازیم، پیشرفت اسلامی تحقق پیدا نخواهد کرد و تمدن نوین اسلامی شکل نخواهد گرفت. هرچه ما در صنعت پیش برویم، هرچه اختراعات و اکتشافات زیاد شود، اگر این بخش را ما درست نکنیم، پیشرفت اسلامی به معنای حقیقی کلمه نکرده‌ایم. باید دنبال این بخش، زیاد کار کنیم؛ زیاد تلاش کنیم. ۱۳۹۴/۱۰/۸ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1.mp3
5.36M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی 🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری 🔰موضوع: "آموزش کلیات اندیشه اسلامی" [بررسی شاخصه های مباحث اعتقادی مقدمه ورود به معارف] ☑️ در بررسی شاخصه های طرح مباحث اعتقادی؛ چهار شاخصه را باید مدنظر داشت: ❶ اول این که اعتقادات باید دارای نظام و انسجام باشد. یعنی از مبانی و روش مشخص بهره مند باشد. اجزاء و دیدگاه هایی که ارائه می شود با هم هم خوانی و هماهنگی داشته باشد. نباید بین مطالب گوناگون تباین و تضاد وجود داشته باشد. ❷ دوم این که اعتقاداتی که ارائه می شود تمام زوایا و ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان را پوشش دهد و نباید قسمتی از زندگی انسان وجود داشته باشد که نظام اعتقادات در باره آن ساکت باشد و حرفی برای گفتن نداشته باشد. ❸ سوم این که این نظام باید به جامعه و تاریخ بشریت احاطه داشته باشد. نباید افراد انسانی به صورت جزیره های مستقل در نظر گرفته شود به طوری که سعادت افراد به سعادت جامعه و سیر تاریخی انسان ها بی ارتباط باشد. نظام اعتقادات باید انسان ها را به یکدیگر و آنها را به خداوند مرتبط کند و به دنبال پیروزی جبهه حق در تاریخ باشد. ❹ نکته چهارم در باره توجه و تاکید بر زبان فطرت در آموزش اعتقادات است. زبان غالب در آموزش عقاید زبان حکمی و فلسفی است. پیش فرض این زبان این است که انسان ها بر وجود خداوند شک دارند و ما می خواهیم این شک را به باور تبدیل کنیم. باید توجه کنیم که انبیاء از همین زبان استفاده کردند و زبان استدلال را فقط در موارد خاصی به کار می بردند. ⏰ مدت: ۴٨:٢٢ دقیقه 📶 حجم: ۵ مگابایت 🗓  مرکز تربیت مدرس ۱٣ بهمن ٨٧ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نقش بصیرت یاران ائمه علیهم السلام در تداوم شیعه (با رویکرد رسانه اي).pdf
2.36M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب "نقش بصیرت یاران ائمه (علیهم السلام) در تداوم شیعه" [با رویکرد رسانه ای] ✍مؤلف: حسین مهدوي پارسا 📕 بررسی تاریخ وسرگذشت انسانهاي بزرگ و بصیر درجریان هاي فکری و سیاسی، از آنرو مهم است که انسان را در برابر شبهه ها و صف بندي هاي سیاسی و اجتماعی، بینایی و بصیرت می بخشد و او را در تصمیم گیری مناسب وسودمند یاری می رساند. مطالعه سرگذشت انسانهاي برجسته ی حق محور و باطل ستیز، مجموعه ارزشمندی از تجربه ها و آموزه های عینی گذشته را در اختیار فرد می گذارد و او را از فرو رفتن در امواج نیرنگ؛ و گرفتاری در دام فتنه های شیاطین بازمی دارد 📕 در تاریخ تشیع درکنار امامان معصوم (ع) که خود الگوی بصیرت افزایی شمرده می شوند، یاران آنان نیز با گسترش بصیرت در میان مردم، نقش ارزنده ای در پاسداری از کیان مذهب و تداوم آن داشتند. بی گمان آگاهی ازجلوه های بصیرت زایی یاران ائمه وچگونگی روشنگری آنها در برهه هاي حساس تاریخ تشیع، زمینه هاي رواج بصیرت را در جامعه فراهم می کند 📕در این زمان که دشمنان خارجی و عوامل داخلی آن، می کوشند فضای جامعه راگل آلود و از هر فرصتی برای ایجاد فتنه استفاده کنند، رسانه های انقلابی نیز به نقش بصیرت افزایی خود باید بیشتر توجه کند و باساخت برنامه هاي مناسب به منظور روشنگري افکار و خنثی سازی نقشه های دشمن، گام اساسی بردارد 📕 اثرحاضر در پی آن است با معرفی یاران ائمه(ع) که در بصیرت بخشی به شیعیان نقش داشته اند وشرایط تداوم شیعه را فراهم آوردند، بتواند فعالان رسانه ای را در ایجاد خلق آثاری با محوریت بصیرت افزایی پشتیبانی کند 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰حقیقت اسلام، سوای واقعیت ذهنی ماست ✍شهید #سید_قطب 🔸 امروزه اسلام نه تنها در پیشگاه دیگر مردمان، بلکه برای خود امّت اسلامی نیز ناشناخته گشته است و آن هنگام که حقایق اسلامی را بر مسلمین عرضه می داری، دچار ترس و اضطراب می گردند و از آن بیمناک می شوند! و می گویند: این سخنان را از کجا آورده ای؟ اسلامی که ما می شناسیم اصلاً اینگونه نیست. 🔸 و آنگاه که استاد جامعه شناسی، و روانشناسی، و علوم تربیتی، و تاریخ و.... را مورد خطاب قرار می دهی و می گویی: آنچه که از علوم غربی آموخته اید و آنچه که برای دانشجویانتان تدریس می کنید مخالف و ناقض مفاهیم و عقاید اسلامی می باشد!؛ به تو پاسخ می دهند: اسلام چه ربطی به این مسایل دارد؟ چرا می خواهید آن را در تمامی امور دخیل نمایید؟ اینها علم هستند و اسلام دین! آخر دین چه ربطی به علم دارد؟ و این قضیه درباره ی صدها نمونه ی دیگر صادق است. 🔸 و زمانی که حقیقت اسلام را در آن موارد بر مردم عرضه می داری، ترس سر تا پای وجودشان را فرا می گیرد و یا در خوشبینانه ترین حالت، احساس غربت می کنند، و تلاش بسیاری لازم است تا آنها به این قناعت رسند که برداشتشان از اسلام نادرست بوده و حقیقت اسلام، سوای واقعیت ذهنی آنهاست. 🔸 تمامی این مشکلاتی در حوزه ی دانشی و معرفتی است و ناگفته پیداست که تغییر رفتار و دگرگون ساختن سبک زندگی، نیازمند چه جُهد عظیم و چه تلاش خستگی ناپذیری است.و امروزه در غربت دوم اسلام، دعوت با وضعیتی روبروست که همزمان بایستی دو جنبه را تحت پوشش قرار دهد و آن دو جنبه عبارتند "تعریف" و "تربیت" 📚چگونگی دعوت به اسلام ص ٩ و ۱۰ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 با هجرت بیگانه ایم... ✍استاد #علی_صفایی_حائری 🔹 ما به خاطر هیچ و پوچ و بدون محاسبه و اندازه گیری؛ از صبح تا شام خود را به خدایانی سپرده ایم و از محرک هایی الهام می گیریم. به خاطر حرف ها و وسوسه هایی می میریم و زندگی می کنیم که در برابر سنجش و نقد ما به مسخره و طنز بدل می شوند. 🔹 من فراموش نمی کنم که یک روز جمعه از یک زمستانِ سرد را؛ میان برف های قندیل بسته جوی ها و در کنار پیاده روها چه طور به دنبال ته سیگارهای آن روزها که تا آخرش را می کشیدند به سر آوردم و برای سیگار کشیدن؛ آن ها را تصفیه کردم و در یک کاغذ کاهی پیچیدم و سیگار کشیدم و از نفس افتادم و تا امروز هم دیگر هوس کشاکشی نداشته ام... راستی چقدر مسخره!! یک روز به دنبال یک وسوسه! 🔹 و چقدر زیاد هستند این وسوسه ها و چه قدر غافل هستم منی که باید پاسدار دروازه دلم می بودم و بر تمامی حالات و اعمالم نظارت می داشتم؛ تا آنجا که تمامی زندگی من؛ و بالاتر انتخاب مرگ من؛ بر اساسی بچرخد و بر مداری قرار بگیرد چه قدر فاصله دارم!! 🔹 کنترل محرک ها و حرکت ها در زندگی و نقد و سنجشِ ماندن یا رفتن برای مرگ و شهادت؛ آسان نیست. بخصوص برای ماهایی که زندگی و مرگ را طبیعی می دانیم و دلیلی برای کارها؛ استحسان ها و خوشایندها نمی خواهیم. کار آن جا آسان می شود که ما بر خود سخت بگیریم و بخواهیم برای تمامی حالتها و برای تمامی کارها توضیحی داشته باشیم تحلیلی بیاوریم... 📚آیه های سبز ص ۱٧٧ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا