✅ رمز انتخاب شهداء
✍استاد #علی_صفایی_حائری
💠در هر راهى رنج و گرفتارى هست و براى تمامى مردم تحول و گردش هست.
و با همين رنج و تحول؛ مؤمنِ عاشق مشخص مىشود و غفلت زدهى موقعيتها و غايب و گرفتار در نعمتها كه بر خود ستم كردهاند و حركت خود را در گرو شرايط و امكانات گذاشتهاند كنار مىروند. و شهدا كه حضور مستمر داشتهاند انتخاب مىشوند و گواهان اتخاذ مىشوند، مؤمن غربال مىشود و كافر به هلاك مىرسد.
💠بهشت بدون جهاد و صبر به دست نمىآيد و با همين جهاد و شهادت است كه تمناى كسانى كه آرزوى مرگ را داشتند، ولى با ديدار آن،به آن خيره شدند و ايستادند، محك مىخورد. و همينطور صبر و استقامت آنهايى كه همراه محمد و پس از محمد (صلى الله عليه و آله) از راه او باز نمىگردند و پشت نمىكنند، مشخص مىشود، كه خدا صابر را مشخص مىكند و به شاكرها پاداش مىدهد.
📚 وارثان عاشورا، (صفحه 64)
🌐 @ashora_karbala
imam_ali.pdf
2.1M
📚پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب
(اعلام الهدایه _ #پیشوایان_هدایت ) برای مطالعه یک دوره کاملِ سیره اهل بیت(ع)
✍مؤلف:سید منذر حکیم
📕 جلد دوم➖زندگانی امیرالمؤمنین (علیه السلام)
#رهبر_انقلاب
🔻امیرالمؤمنین (علیه السلام) یک الگوی کامل برای همه است. جوانیِ پرشور و پرحماسه او الگوی جوانان است. حکومت سراسر عدل و انصاف او الگوی دولت مردان است. زندگی سراپا مجاهدت و سراپا مسئولیت او الگوی همه مؤمنان است. آزادگی او الگوی همه آزادگان جهان است. سخنان حکمت آمیز و درس های ماندگار او الگوی عالمان و دانشمندان و روشن فکران است.
📕این کتاب به بخشهای مختلف زندگانی امیرالمؤمنین(ع) نگاه دقیقی داشته و ابعاد مختلف شخصیت و دورانهای زندگانی حضرت را بررسی مینماید
⬅️بخش اول: جلوه هايى از شخصيّت امام على(عليه السلام)
⬇️ بخش دوم مراحل زندگی حضرت امیر( ع)
1⃣مرحله نخست:
از ولادت تا بعثت مبارك پيامبر(ص
2⃣مرحله دوم:
از بعثت تا هجرت به مدینه
3⃣مرحله سوم:
از هجرت تا وفات رسول اکرم(ص)
4⃣مرحله چهارم:
وقایع بعد از وفات رسول الله(ص)
و بررسی ابعاد مختلف سقیفه
5⃣مرحله پنجم:
امام علی در دوران خلفاء ثلاثه( ابوبکر و عمر و عثمان)
6⃣مرحله ششم:
دوران حکومت امیرالمؤمنین(ع) و دشواریهای راه(ناکثین و قاسطین و مارقیین)
⬅️بخش آخر ميراث علمى امام على(ع)
📕کتابی بسیار ارزنده است که در عین موجز بودن و فشردگی بحث، از غنای کامل برخوردار است و با تحقیقی کافی و وافی که برای آن انجام پذیرفته، میتواند به عنوان یکی از منابع بسیار خوب تاریخی مورد استفادهی عموم مردم و نیز محققان حوزوی و دانشگاهی قرار گیرد.
🌐 @ashora_karbala
مناجات-و-روضه-بسیار-جانسوز-حضرت-اباعبدالله-علیه-السلام-ویژه-شب-جمعه-استاد-حجت-الاسلام-میرزامحمدی.mp3
2.6M
💠آقای قاضی میفرمود: روضه هفتگی ولو دو سه نفر باشد، اسباب گشایش امور است.
🎧روضه #شب_جمعه اباعبدالله الحسین(علیه السلام)
🎙با نوای حجهالاسلام میرزامحمدی
چون دید به نوک نی سرش را خورشید...
بر خاک، تن مطهرش را خورشید....
آرام، حریر نور خود را گسترد....
پوشاند برهنه پیکرش را خورشید...
🍃السّلام عَلیَ الحُسَین (ع) وعَلی عَلِیِ ابن الحُسَین (ع) وعَلی اوْلادِ الحُسَین (ع) و عَلی اَصحابِ الحُسَین(ع)
🌐 @ashora_karbala
#تفسیر_قرآن_کریم
تفسیر آیه ۱۱٧ سوره آل عمران)
💠آیه از واقعیت بسیار تلخی پرده برداری میکند. واقعیت این است که اگر کسی در این عالم؛ مال، جان و توان را برای فخرفروشی و نشان دادن و رساندن به گوش مردم یا برای غلبه بر گروهی مصرف کند، این نوع مصرف و پرداخت یا این نوع انفاق نه تنها برای انفاقکننده کوچکترین سودی ندارد،بلکه به انسانیّت او ظلم کرده و نورانیت فطرت را از بین میبرد
💠انفاق را انجام بدهید اما با مولی معامله کنید نه با مردم و نه با خود دنیا در آن صورت باقی میماند(ما عِنْدَكُمْ يَنْفَدُ وَ ما عِنْدَ اللَّهِ باقٍ) آنچه که نزد شماست تمام میشود، آنچه که نزد خداست باقی میماند ؛ آیه میگوید: سیره گروهی در زندگی این چنین است. يُنفِقُونَ_فعل مضارع است. برنامه حال و آینده اینها انفاق است امّا بعد يَظْلِمون
💠یعنی چه یظلمون؟
یعنی؛ هزینه مالی، توانی و زمانی هست؛ اما در نهایت ثمرهای بر آن مترتب نشده؛ نوری بر جان نیامده؛ چون عمل صالح نور دارد ؛عمل غیر صلح تاریکی و ظلمت است. در پس این عمل رشدی نداشته ؛اثری نداشته است فقط بیهوده هزینه کردن است. کفار علی الدوام مشغول کشت و زرع هستند امّا زراعتی غیر نافع
💠خداوند میفرماید «كَمَثَلِ رِيحٍ» عمل انسان غیر الهی به راحتی از میان میرود، زیرا عمل آنها فاقد ریشه اخلاص است و عمل بدون ریشه هیچگونه استحکامی ندارد؛ امّا عمل انسان الهی در زلزلههای روزگار پایدار است. انسان غير الهی علی الدوام هزينه میپردازد، اما این پرداخت برای دنیا و آخرت او سودمند نیست. اما کوچکترین عمل مؤمنِ مخلص؛ بیشترین اثر را دارد چون ریشه دارد.
🌐 @ashora_karbala
🔰کسی که در روز، مراقبه نمیکند و شب هم وقتش را تلف میکند، کی میخواهد از نجوای «سحر» مُتَنعّم باشد؟!
✍استاد #سید_محمّد_مهدی_میر_باقری
💠انسان بايد در روز چشم و زبانش را کنترل کند و برای اين که «سحر» بيدار شود، مقدمهچينی کند. اين يعنی همان «سارعوا»
💠انسان اگر فرصتها را از دست داد، روز مراقبه نکرد و شب هم وقتش را تلف کرد، پيداست که «سحر» بلند نخواهد شد. کودکی که صبح تا شب در کوچه بازی میکند پيداست شب که پدرش به خانه میآيد خواب است و نمیتواند از او بهرهمند شود.
⁉️ کسی که مواظب خوراک، کلام و چشم خود نيست، کی میخواهد از نجوای سحر مُتنعّم باشد؟!
💠«سارعوا» يعنی فرصتها را از دست ندهيد. مُسارعه يعنی فرصت را از دست ندادن و مترصّدِ فرصتها بودن.
ديدهايد گاهی که شيطان کنار آدم میآيد، تا میخواهيد بِجُنبيد که وضو بگيريد و به نماز جماعت برسيد، نماز تمام شده است.
💠«سارعوا» يعنی اوّلِ اذان در مسجد باش. کسی که وقتی اذان تمام میشود تازه میخواهد وضو بگيرد پيداست که به نماز جماعت نمیرسد. اين که اين قدر میگويند صف اول نماز جماعت ثواب دارد، يعنی اول از همه به مسجد برو و آخر همه از مسجد بيرون بيا.
🌐 @ashora_karbala
🔰روز زیارتی مخصوص امام رضا (علیه السلام)
💠ترجمه آنچه که سید بن طاووس در کتاب الإقبال بالأعمال الحسنه، در ذیل اعمال روز ۲۳ ذی القعده آورده چنین است که:
{قالَ السَّیِّدُ بْنُ طاوُس فِى الاِقْبالِ وَرَاَیْتُ فى بَعْضِ تَصانیفِ اَصْحابِنا الْعَجَمِ رِضْوانُ اللّهِ عَلَیْهِمْ اَنَّهُ یُسْتَحَبُّ اَنْ یُزارَ مَوْلینا الرِّضا (عَلَیْه السَّلام)ُ یَوْمَ ثالِثٍ وَعِشْرینَ مِنْ ذِى الْقَعْدَهِ مِنْ قُرْبٍ اَوْ بُعْدٍ بِبَعْضِ زیاراتِهِ الْمَعْرُوفَهِ اَوْ بِما یَکُونُ کَالزِّیارَهِ مِنَ الرِّوایَهِ بِذلِکَ}
💠 در بعضی از کتابهای علمای شیعه غیر عرب(رضوان الله علیهم)را دیده ام که زیارت امام رضا (ع) در روز ۲۳ ذی القعده، از نزدیک یا دور، به وسیله یکی از زیارات معروف یا آنچه که شبیه زیارت است، مستحب است.
💠بنا به روایتی، امام رضا (ع) در این روز به شهادت رسیده اند. از این رو زیارت امام، ثواب ویژهای دارد.
#٢٣_ذی_القعده
#روز_زیارتی
#امام_رضا
🌐 @ashora_karbala
🔰مادام كه تلقى مردم از خود و از دنيا دگرگون نشود تحمل حكومت الهى و علوى را نخواهند داشت...
✍استاد #علی_صفایی_حائری:
💠مادام كه تلقى مردم از خود؛ و از دنيا؛ دگرگون نشود؛ تحمل حكومت الهى و علوى را نخواهند داشت؛ كه مردم حتى با شهادت اباعبدالله (ع) هم به على ابن الحسين (ع) روى نياورند و با كنار زدن يزيد؛ به حكومت علوى نپيوستند.
💠 نان و رفاهى كه آنها مىخواستند؛ به اين ولايت سنگين نياز نداشت.
«ان امرنا صعب مستصعب لا يحتمله الا ملك مقرب او نبى مرسل او مؤمن امتحن الله قلبه للايمان.»
تحمل امر و حكومت معصوم، به شهود تمام؛ و يا دلِ عاشق و مبتلا و ساخته شده نياز دارد.
💠حكومتى كه هدف هدايت و رحمت و بيّنات و ميزان و فرقان را دارد و تمامى نسلها را در نظر مىگيرد و تمامى عوالم را ملاحظه مىكند، پايههاى محكم و دلهاى استوار را مىطلبد.
💠دلهايى كه با درك ضرورت و با احساس اضطرار، به تسليم و اطاعت و به همراهى و معيّت رسيدهاند و از تقدم و تأخر؛ نجات يافتهاند و از نكث و مروق و قسط پاك شدهاند، كه ناكثِ مارقِ قاسط، يا جلوتر مىرود و يا عقب مىماند كه؛ «المتقدم عليكم مارق و المتأخر عنكم زاهق»؛ «فمعكم معكم»
📚 وارثان عاشورا، صفحه 36
@ashora_karbala
🔰 #ارتجاع_روشنفکران یا #ارتجاع_روشنفکری (بخش آخر)
🔹#رهبر_معظم_انقلاب
💢اینکه میبینیم در بعضی از مطبوعات و مجلّات و منشورات فرهنگی، چیزهایی نشان داده میشود، دنبال #رجعت به گذشتهاند؛ دنبال برگشتن به حالت #بیماری_روشنفکری اند. این مقوله روز است. این مقوله بسیار اساسی و مهمّی است.
💢البته روشنفکرجماعت وقتی بخواهند در این زمینهها حرف بزنند، میتوانند بنشینند ببافند، حرف بزنند، که آقا نمیشود، روشنفکری با دین نمیسازد؛ دین اگر به کشوری آمد، همه چیز را تحتالشّعاع قرار میدهد؛ کمااینکه متأسّفانه در یک پاورقی، مرحوم آل احمد هم یک جمله اینطوری دارد، که خطای تاریخی است. به نظر من، ایشان در اینجا دچار خطای تاریخی شده است.
⬅️میگوید در زمان صفویه، چون دین، منشیگری، ادیبی و دبیری، در کنار دستگاههای حکومتی قرار گرفت؛ یعنی مثلاً میرداماد رفت کنار شاه عباس نشست؛ لذا در آن زمان، فرهنگ و ادب و فلسفه و هنر تنزّل کرد! این اشتباه است.
مثل دوره صفویه، دورهای در طول ادبیّات نیست. مرحوم آل احمد اهل شعر نبوده؛ به نظر من از روی بیاطّلاعی اظهارنظر کرده است.
💢شعرای مخالف سبک هندی، حرف معروف غلطی را در دهنها انداختند.
از آن زمان ترویج شد که دروه صفویه، دوره انحطاط شعر است! نه؛ شاعر بزرگی مثل صائب، متعلّق به دوران صفویه است. شعرایی مثل کلیم، مثل عرفی، مثل طالب آملی، متعلّق به دوران صفویهاند.
⬅️شعرایی که در همه طول تاریخ شعر، ما نظیرشان را کم داریم، در دوره صفویه بودهاند. نصرآبادی در «تذکره نصرآبادی»، در زمان خودش در اصفهان، نزدیک به هزار شاعر را اسم میآورد و شرح حالشان را مینویسد. شهری مثل شهر اصفهان با هزار شاعر! البته شعرای خوب، نه شاعر جفنگگو! شعرهایشان هست، تذکره نصرآبادی هم موجود است. ما کِی و کجا چنین چیزی داشتیم؟بعد از حافط؛ هیچ غزلسرایی به عظمت صائب نیامده است. بعد از رودکی، هیچ شاعری به تعداد صائب شعر نگفته است؛ دویست هزار بیت شعر دارد. البته شاعرِ حسابی که بشود روی شعرش ایستاد و از شعرش دفاع کرد، مورد نظر است، والّا شاعران جفنگگو هرچه بخواهید، میگویند. هیچ شهری به قدر اصفهان، در خودش شاعر و هنرمند و فاضل و فیلسوف و فقیه نداشته است. این چه حرفی است؟!
💢در فلسفه، ملاصدرا، بزرگترین فیلسوف همه تاریخ فلسفه اسلامی، متعلّق به زمان صفویه است. میرداماد، مربوط به زمان صفویه است. فیض کاشانی؛عارف معروف؛ مربوط به زمان صفویه است. لاهیجی - متکلّم و فیلسوف معروف - متعلّق به زمان صفویه است. این چه حرفی است که زمان صفویه، دوره انحطاط شعر است؟ نخیر؛ اتّفاقاً دوران صفویه، دوران شکوه و اوجِ ادب و هنر است.
💢بهترین کاشیکاریها و بهترین معماریها، متعلّق به دوران صفویه است. شما در طول تاریخ، مثل مسجد شیخ لطفاللَّه؛ مثل میدان نقش جهان اصفهان؛ مثل آن بناها؛ نمیتوانید پیدا کنید؛ مگر خیلی کم. اینها متعلّق به دوران صفویه است.
💢البته صفویه شعرا را به دربار نمیبردند، تا به آنها پول بدهند؛ ولی واقعاً نمیخواهم از صفویه دفاع هم بکنم. ما با همه شاهها بدیم. شاه بد است. اصلاً شاه نمیتواند خوب باشد. #ملوکیّت بد است. ملوکیّت، به معنای مالکیت است. آن کسی که خودش را مَلک مینامد یعنی پادشاه؛ مالکیتی نسبت به مردم و به اصطلاح رعیت خودش برای خود قائل است. در اسلام اصلاً ملوکیّت مردود است.
⬅️آن روز در نماز جمعه هم گفتم که خلافت و ولایت، نقطه مقابل ملوکیّت است. پادشاهان صفویه هم پادشاه بودند و ما اصلاً نمیتوانیم از آنها دفاع کنیم؛ اما از لحاظ تاریخی، این حرف، حرف غلطی است که ما بگوییم در دوره صفویه، شعر و ادبیّات، تنزّل و انحطاط پیدا کرده است.
💢علی اىّ حال، #ارتجاعِ_روشنفکری این است؛ یعنی برگشتن به دوران بیماری روشنفکری؛ برگشتن به دوران بیغمی روشنفکران؛ برگشتن به دوران بی اعتنایی دستگاه روشنفکری و جریان روشنفکری به همه سنّتهای اصیل و بومی و تاریخ و فرهنگ این ملت. امروز هر کس این پرچم را بلند کند، #مرتجع است؛ ولو اسمش روشنفکر و شاعر و نویسنده و محقّق و منتقد باشد. اگر این پرچم را بلند کرد؛ پرچم بازگشت به روشنفکری دوران قبل از انقلاب، با همان خصوصیات و با جهتگیری ضدّ مذهبی و ضدّ سنّتی؛ این مرتجع است؛ این اسمش ارتجاع روشنفکری است.
♦️بیانات در دانشگاه تهران سال ٧٧
#امام_خامنه_ای
#روشنفکری_در_ایران
#روشنفکری_معیوب
#روشنفکران_مسلمان
#روشنفکری_حقیقی
#ارتجاع_روشنفکری
🔘پایان مبحث
🌐 @ashora_karbala
16.safaee_ekhbatTSB-4.mp3_98378.mp3
6.22M
🎙 #علی_صفایی_حائری
🔰موضوع : مبحث « #اخبات »
(تواضع، خشوع و وَجَل)
⬅️بخشهایی از مباحث مطرح شده در جلسه چهارم :
💠 مخبتین کسانی هستند که دلهایشان میلرزد. چرا ؟ چون وقتی شما هدف خیلی بزرگی را در پیش گرفتید و میخواهید با امکانات محدودخود حرکت کنید؛ آنوقت وَجَل و ترس می آید.
تو میخواهی تا قله بروی اما با چه امکاناتی؟ با چه ریسمانی؟ با چه سفینه ای؟ با چه مصباحی؟ با دست خالی که نمیشود حرکت کرد
💠عوامل بوجود آمدن وجل عبارتند از: گاهی جمال و زیبایی حق است، گاهی محبت و احسان حق است، گاهی همراهی و رفاقت حق است و گاهی هم جلال و جبروت و هیبت اوست.
⏱زمان: ٢۵:۵٣ دقیقه
📶حجم: ۵ مگابایت
🔍با دقت بشنوید
🌐 @ashora_karbala
🔰تنها راه نجات امت اسلامی
✍ #رهبر_معظم_انقلاب
💠این مضمون در حدیث مشهور «سفینه» و دربارهی منزلت اهلبیت (ع) نقل شده است، در این حدیث رسول خدا(ص) به ابوذر غفاری میفرمایند:
🍃إنَّ مَثَلَ أهلِ بَیتی فیکُم مَثَلُ سَفینَةِ نوحٍ مِن قَومِهِ؛ مَن رَکِبَها نَجا، ومَن تَخَلَّفَ عَنها غَرِق
💠وجود مقدس خاتمالانبیاء (ص) نوحِ کشتیبان این امت است. بله، این امت در طول تاریخ خودفراز و نشیبهائی داشته؛ گاهی به گل نشسته، گاهی دچار ذلت شده، گاهی با مشکلات غیرقابل توصیفی مواجه شده؛ این ناشی از این است که سوار کشتی نشده.
💠 اگر واقعاً متمسک بشویم، متوسل بشویم بر کشتی نجات اسلام، همراه پیغمبر باشیم، مسلماً پیروزی نصیب ماست. البته دریا طوفان دارد، سختی دارد، مشکلات دارد، گاهی هراسهای بزرگ دارد، اما وقتی کشتیبان بندهی برگزیدهی خداست، معصوم است، آن وقت دیگر بیمی وجود ندارد
💠در دریای متلاطمی از امواج گوناگون مادّی و نابودی ارزشهای اخلاقی و معنوی، ناگهان این کشتىِ نجاتدهنده، با ناخدایىِ اسلام و با رهبرىِ قرآن ، ظاهر شده و انسانها را به سمت خودش دعوت کرده است.
💠بحثِ یک حادثه کوچک نیست. یک ملت به این کشتی نجات چسبیدهاند و ملتهای دیگر هم دیدند که یک ملت چگونه میتواند از زیربار حکومت زور و فساد و وابستگی و دنبالهروىِ طاغوتها و مستکبران عالم، با پیروی از سفینه نجات اسلام، نجات پیدا کند.
💠 حضرت نوح به فرزندش فرمود:
"یا بُنَىَّ ارکَب مَعَنا وَ لا تَکُن مَعَ الکافِرین" نظام اسلامی هم تأسیاً به حضرت نوح به همه میگوید بیائید با ما وارد این کشتی نجات شوید. هدف و مبنا این است.
🌐 @ashora_karbala
#شرح_نهج_البلاغه
(شرح حکمت ۴۰)
💠همه ما این گرفتاری را داریم.
لحظهای که کلماتی از دهانمان بیرون میپرند بدون این که در مورد آنها فکر کرده باشیم و دقیقا چند ثانیه بعد فقط چند ثانیه بعد؛ پشیمان میشویم
💠آنچه را هم که امام (ع) میفرماید؛ اشاره زيبايى است به همین موضوع؛ درباره كسانى كه سنجيده يا نسنجيده سخن مى گويند
🍃لِسَانُ الْعَاقِلِ وَرَاءَ قَلْبِهِ، وَقَلْبُ الاَْحْمَقِ وَرَاءَ لِسَانِهِا
🍃زبان عاقل پشت قلب او قرار دارد در حالى كه قلب احمق پشت زبان اوست
💠 یعنی انسان عاقل نخست می اندیشد و سپس سخن مى گويد در حالى كه احمق نخست سخن مى گويد و بعد در انديشه فرو مى رود به همين دليل سخنان عاقل حساب شده، موزون، مفيد و سنجيده است؛ ولى سخنان احمق ناموزون و گاه خطرناك و بر زيان خود او
💠همين عبارت با شرح جالبى در حديثى از رسول خدا(ص) آمده که می فرمایند: زبان انسان با ايمان پشت قلب و فكر او است، لذا هنگامى كه مى خواهد سخنى بگويد نخست در آن تدبّر مى كند سپس بر زبانش جارى مى سازد، ولى زبان منافق جلو قلب او است، لذا هنگامى كه تصميم به چيزى مى گيرد بدون هيچ گونه تدبّر بر زبانش جارى مى سازد
💠مرحوم سيّد رضى پس از ذكر اين كلام حكمت آميز مى گويد: «اين سخن از مطالب شگفت انگيز و پرارزش است و منظور اين است كه عاقل زبانش را به كار نمى گيرد مگر بعد از مشورت با عقل خويش و فكر و دقت؛ ولى احمق سخنانى كه از زبانش مى پرد و حرف هايى كه بدون دقت مى گويد بر مراجعه به فكر و انديشه و دقت رأيش پيشى مى گيرد، بنابراين گويا زبان عاقل پشت قلب او قرار گرفته و قلب احمق پشت زبان اوست
🌐 @ashora_karbala
hazrat_fateme.pdf
2.1M
📚پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب
(اعلام الهدایه _ #پیشوایان_هدایت )
پیشنهادی برای مطالعه سیره ی اهل بیت(ع)
✍مؤلف:سید منذر حکیم
📕 جلد سوم➖زندگانی صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
#رهبر_انقلاب
📕اصولاً درک نادرست از شخصیت زن، که میراث نامبارک فرهنگ های غیر اسلامیِ دخیلِ در اندیشه مسلمانان است، باعث شده است که آن حضرت؛ تنها از زاویه دختری برای پیامبر(ص) و مادری برای ائمه(ع) مطرح شود و آن زندگی ظاهری،جهاد،مبارزه؛دانش،سخنوری، فداکاری،شوهرداری،مادری،همسری، مهاجرت و حضور او در همه میدانهای سیاسی و نظامی و انقلابی و شایستگی ها و گزینشهای الهی؛ که در شکل گیریِ زندگی و شخصیت آن حضرت نقش برجسته داشته و او را به عنوان اسوه ای برای همه انسان ها، به ویژه زنان، مطرح می سازد، مجهول بماند.
📕فهرست کتاب:
⬇️بخش اول:شخصیت حضرت(س)
1⃣حضرت زهرا(س) در يك نگاه
2⃣جلوه هايى از شخصيت حضرت(س)
3⃣حضرت زهرا(س) در نگاه رسول(ص)؛ ائمه (ع)، صحابه، مورّخان
⬇️بخش دوم مراحل زندگى فاطمه(س)
🔹تولد؛ شعب ابی طالب؛ هجرت
🔹ازدواج _ پس از شهادت پدر
🔹ماجراى سقيفه _نتايج سقيفه
🔹غصب فدك_خطبه آتشين
🔹رمز سياسى فدك؛ شيوه مخالفت
🔹اقدامات؛ مبارزات حضرت (س)
🔹شهادت _ وصیت
📕کتابی بسیار ارزنده؛ که در عین موجز بودن و فشردگی بحث، از غنای کامل برخوردار است و با تحقیقی کافی و وافی که برای آن انجام پذیرفته، میتواند به عنوان یکی از منابع بسیار خوب تاریخی مورد استفادهی عموم مردم و نیز محققان حوزوی و دانشگاهی قرار گیرد.
🌐 @ashora_karbala
💠دعوی اخلاص
🍃
گــــر تــــو آدمزاده هستی "عَلّم اَلاَسما" چه شد؟
"قابَ قَوْسینت" کجا رفته است؟ "اَوْاَدْنی" چه شد؟
🍃
بـــــر فـــــــــراز دار، فـــــــــریاد "اَنَا الحق" میزنی
مــــــدّعیِ حــــــــق طلب، اِنیّت و اِنّـــــا چه شد؟
🍃
صــــوفی صـــــافی اگر هستی، بِکَن این خرقـه را
دم زدن از خــــویشتن با بـــــوق و با کَرنا چه شد؟
🍃
زُهــــــد مفـــــــروش ای قلنـــــدر، آبروی خود مریز
زاهـــــد اَر هستی تو پس؛ اقبال بر دنیا چه شد؟
🍃
این عبــــادتــها که ما کردیم، خوبش کاسبیست
دعــــــــــوی اخلاص با این خود پرستیها چه شد؟
🍃
مُــــــرشد از دعوت به سوی خویشتن، بردار دست
"لا الهت" را شنیدَستم؛ ولــــــــی "الاّ" چه شد؟
🍃
شاعر بیمایه بِشکن خامه ی آلوده ات
کم دل آزاری نما،پس از خدا پروا چه شد؟
✍ #امام_خمینی(ره)
🌐 @ashora_karbala