🔰روز زیارتی مخصوص امام رضا (علیه السلام)
💠ترجمه آنچه که سید بن طاووس در کتاب الإقبال بالأعمال الحسنه، در ذیل اعمال روز ۲۳ ذی القعده آورده چنین است که:
{قالَ السَّیِّدُ بْنُ طاوُس فِى الاِقْبالِ وَرَاَیْتُ فى بَعْضِ تَصانیفِ اَصْحابِنا الْعَجَمِ رِضْوانُ اللّهِ عَلَیْهِمْ اَنَّهُ یُسْتَحَبُّ اَنْ یُزارَ مَوْلینا الرِّضا (عَلَیْه السَّلام)ُ یَوْمَ ثالِثٍ وَعِشْرینَ مِنْ ذِى الْقَعْدَهِ مِنْ قُرْبٍ اَوْ بُعْدٍ بِبَعْضِ زیاراتِهِ الْمَعْرُوفَهِ اَوْ بِما یَکُونُ کَالزِّیارَهِ مِنَ الرِّوایَهِ بِذلِکَ}
💠 در بعضی از کتابهای علمای شیعه غیر عرب(رضوان الله علیهم)را دیده ام که زیارت امام رضا (ع) در روز ۲۳ ذی القعده، از نزدیک یا دور، به وسیله یکی از زیارات معروف یا آنچه که شبیه زیارت است، مستحب است.
💠بنا به روایتی، امام رضا (ع) در این روز به شهادت رسیده اند. از این رو زیارت امام، ثواب ویژهای دارد.
#٢٣_ذی_القعده
#روز_زیارتی
#امام_رضا
🌐 @ashora_karbala
🔰مادام كه تلقى مردم از خود و از دنيا دگرگون نشود تحمل حكومت الهى و علوى را نخواهند داشت...
✍استاد #علی_صفایی_حائری:
💠مادام كه تلقى مردم از خود؛ و از دنيا؛ دگرگون نشود؛ تحمل حكومت الهى و علوى را نخواهند داشت؛ كه مردم حتى با شهادت اباعبدالله (ع) هم به على ابن الحسين (ع) روى نياورند و با كنار زدن يزيد؛ به حكومت علوى نپيوستند.
💠 نان و رفاهى كه آنها مىخواستند؛ به اين ولايت سنگين نياز نداشت.
«ان امرنا صعب مستصعب لا يحتمله الا ملك مقرب او نبى مرسل او مؤمن امتحن الله قلبه للايمان.»
تحمل امر و حكومت معصوم، به شهود تمام؛ و يا دلِ عاشق و مبتلا و ساخته شده نياز دارد.
💠حكومتى كه هدف هدايت و رحمت و بيّنات و ميزان و فرقان را دارد و تمامى نسلها را در نظر مىگيرد و تمامى عوالم را ملاحظه مىكند، پايههاى محكم و دلهاى استوار را مىطلبد.
💠دلهايى كه با درك ضرورت و با احساس اضطرار، به تسليم و اطاعت و به همراهى و معيّت رسيدهاند و از تقدم و تأخر؛ نجات يافتهاند و از نكث و مروق و قسط پاك شدهاند، كه ناكثِ مارقِ قاسط، يا جلوتر مىرود و يا عقب مىماند كه؛ «المتقدم عليكم مارق و المتأخر عنكم زاهق»؛ «فمعكم معكم»
📚 وارثان عاشورا، صفحه 36
@ashora_karbala
🔰 #ارتجاع_روشنفکران یا #ارتجاع_روشنفکری (بخش آخر)
🔹#رهبر_معظم_انقلاب
💢اینکه میبینیم در بعضی از مطبوعات و مجلّات و منشورات فرهنگی، چیزهایی نشان داده میشود، دنبال #رجعت به گذشتهاند؛ دنبال برگشتن به حالت #بیماری_روشنفکری اند. این مقوله روز است. این مقوله بسیار اساسی و مهمّی است.
💢البته روشنفکرجماعت وقتی بخواهند در این زمینهها حرف بزنند، میتوانند بنشینند ببافند، حرف بزنند، که آقا نمیشود، روشنفکری با دین نمیسازد؛ دین اگر به کشوری آمد، همه چیز را تحتالشّعاع قرار میدهد؛ کمااینکه متأسّفانه در یک پاورقی، مرحوم آل احمد هم یک جمله اینطوری دارد، که خطای تاریخی است. به نظر من، ایشان در اینجا دچار خطای تاریخی شده است.
⬅️میگوید در زمان صفویه، چون دین، منشیگری، ادیبی و دبیری، در کنار دستگاههای حکومتی قرار گرفت؛ یعنی مثلاً میرداماد رفت کنار شاه عباس نشست؛ لذا در آن زمان، فرهنگ و ادب و فلسفه و هنر تنزّل کرد! این اشتباه است.
مثل دوره صفویه، دورهای در طول ادبیّات نیست. مرحوم آل احمد اهل شعر نبوده؛ به نظر من از روی بیاطّلاعی اظهارنظر کرده است.
💢شعرای مخالف سبک هندی، حرف معروف غلطی را در دهنها انداختند.
از آن زمان ترویج شد که دروه صفویه، دوره انحطاط شعر است! نه؛ شاعر بزرگی مثل صائب، متعلّق به دوران صفویه است. شعرایی مثل کلیم، مثل عرفی، مثل طالب آملی، متعلّق به دوران صفویهاند.
⬅️شعرایی که در همه طول تاریخ شعر، ما نظیرشان را کم داریم، در دوره صفویه بودهاند. نصرآبادی در «تذکره نصرآبادی»، در زمان خودش در اصفهان، نزدیک به هزار شاعر را اسم میآورد و شرح حالشان را مینویسد. شهری مثل شهر اصفهان با هزار شاعر! البته شعرای خوب، نه شاعر جفنگگو! شعرهایشان هست، تذکره نصرآبادی هم موجود است. ما کِی و کجا چنین چیزی داشتیم؟بعد از حافط؛ هیچ غزلسرایی به عظمت صائب نیامده است. بعد از رودکی، هیچ شاعری به تعداد صائب شعر نگفته است؛ دویست هزار بیت شعر دارد. البته شاعرِ حسابی که بشود روی شعرش ایستاد و از شعرش دفاع کرد، مورد نظر است، والّا شاعران جفنگگو هرچه بخواهید، میگویند. هیچ شهری به قدر اصفهان، در خودش شاعر و هنرمند و فاضل و فیلسوف و فقیه نداشته است. این چه حرفی است؟!
💢در فلسفه، ملاصدرا، بزرگترین فیلسوف همه تاریخ فلسفه اسلامی، متعلّق به زمان صفویه است. میرداماد، مربوط به زمان صفویه است. فیض کاشانی؛عارف معروف؛ مربوط به زمان صفویه است. لاهیجی - متکلّم و فیلسوف معروف - متعلّق به زمان صفویه است. این چه حرفی است که زمان صفویه، دوره انحطاط شعر است؟ نخیر؛ اتّفاقاً دوران صفویه، دوران شکوه و اوجِ ادب و هنر است.
💢بهترین کاشیکاریها و بهترین معماریها، متعلّق به دوران صفویه است. شما در طول تاریخ، مثل مسجد شیخ لطفاللَّه؛ مثل میدان نقش جهان اصفهان؛ مثل آن بناها؛ نمیتوانید پیدا کنید؛ مگر خیلی کم. اینها متعلّق به دوران صفویه است.
💢البته صفویه شعرا را به دربار نمیبردند، تا به آنها پول بدهند؛ ولی واقعاً نمیخواهم از صفویه دفاع هم بکنم. ما با همه شاهها بدیم. شاه بد است. اصلاً شاه نمیتواند خوب باشد. #ملوکیّت بد است. ملوکیّت، به معنای مالکیت است. آن کسی که خودش را مَلک مینامد یعنی پادشاه؛ مالکیتی نسبت به مردم و به اصطلاح رعیت خودش برای خود قائل است. در اسلام اصلاً ملوکیّت مردود است.
⬅️آن روز در نماز جمعه هم گفتم که خلافت و ولایت، نقطه مقابل ملوکیّت است. پادشاهان صفویه هم پادشاه بودند و ما اصلاً نمیتوانیم از آنها دفاع کنیم؛ اما از لحاظ تاریخی، این حرف، حرف غلطی است که ما بگوییم در دوره صفویه، شعر و ادبیّات، تنزّل و انحطاط پیدا کرده است.
💢علی اىّ حال، #ارتجاعِ_روشنفکری این است؛ یعنی برگشتن به دوران بیماری روشنفکری؛ برگشتن به دوران بیغمی روشنفکران؛ برگشتن به دوران بی اعتنایی دستگاه روشنفکری و جریان روشنفکری به همه سنّتهای اصیل و بومی و تاریخ و فرهنگ این ملت. امروز هر کس این پرچم را بلند کند، #مرتجع است؛ ولو اسمش روشنفکر و شاعر و نویسنده و محقّق و منتقد باشد. اگر این پرچم را بلند کرد؛ پرچم بازگشت به روشنفکری دوران قبل از انقلاب، با همان خصوصیات و با جهتگیری ضدّ مذهبی و ضدّ سنّتی؛ این مرتجع است؛ این اسمش ارتجاع روشنفکری است.
♦️بیانات در دانشگاه تهران سال ٧٧
#امام_خامنه_ای
#روشنفکری_در_ایران
#روشنفکری_معیوب
#روشنفکران_مسلمان
#روشنفکری_حقیقی
#ارتجاع_روشنفکری
🔘پایان مبحث
🌐 @ashora_karbala
16.safaee_ekhbatTSB-4.mp3_98378.mp3
6.22M
🎙 #علی_صفایی_حائری
🔰موضوع : مبحث « #اخبات »
(تواضع، خشوع و وَجَل)
⬅️بخشهایی از مباحث مطرح شده در جلسه چهارم :
💠 مخبتین کسانی هستند که دلهایشان میلرزد. چرا ؟ چون وقتی شما هدف خیلی بزرگی را در پیش گرفتید و میخواهید با امکانات محدودخود حرکت کنید؛ آنوقت وَجَل و ترس می آید.
تو میخواهی تا قله بروی اما با چه امکاناتی؟ با چه ریسمانی؟ با چه سفینه ای؟ با چه مصباحی؟ با دست خالی که نمیشود حرکت کرد
💠عوامل بوجود آمدن وجل عبارتند از: گاهی جمال و زیبایی حق است، گاهی محبت و احسان حق است، گاهی همراهی و رفاقت حق است و گاهی هم جلال و جبروت و هیبت اوست.
⏱زمان: ٢۵:۵٣ دقیقه
📶حجم: ۵ مگابایت
🔍با دقت بشنوید
🌐 @ashora_karbala
🔰تنها راه نجات امت اسلامی
✍ #رهبر_معظم_انقلاب
💠این مضمون در حدیث مشهور «سفینه» و دربارهی منزلت اهلبیت (ع) نقل شده است، در این حدیث رسول خدا(ص) به ابوذر غفاری میفرمایند:
🍃إنَّ مَثَلَ أهلِ بَیتی فیکُم مَثَلُ سَفینَةِ نوحٍ مِن قَومِهِ؛ مَن رَکِبَها نَجا، ومَن تَخَلَّفَ عَنها غَرِق
💠وجود مقدس خاتمالانبیاء (ص) نوحِ کشتیبان این امت است. بله، این امت در طول تاریخ خودفراز و نشیبهائی داشته؛ گاهی به گل نشسته، گاهی دچار ذلت شده، گاهی با مشکلات غیرقابل توصیفی مواجه شده؛ این ناشی از این است که سوار کشتی نشده.
💠 اگر واقعاً متمسک بشویم، متوسل بشویم بر کشتی نجات اسلام، همراه پیغمبر باشیم، مسلماً پیروزی نصیب ماست. البته دریا طوفان دارد، سختی دارد، مشکلات دارد، گاهی هراسهای بزرگ دارد، اما وقتی کشتیبان بندهی برگزیدهی خداست، معصوم است، آن وقت دیگر بیمی وجود ندارد
💠در دریای متلاطمی از امواج گوناگون مادّی و نابودی ارزشهای اخلاقی و معنوی، ناگهان این کشتىِ نجاتدهنده، با ناخدایىِ اسلام و با رهبرىِ قرآن ، ظاهر شده و انسانها را به سمت خودش دعوت کرده است.
💠بحثِ یک حادثه کوچک نیست. یک ملت به این کشتی نجات چسبیدهاند و ملتهای دیگر هم دیدند که یک ملت چگونه میتواند از زیربار حکومت زور و فساد و وابستگی و دنبالهروىِ طاغوتها و مستکبران عالم، با پیروی از سفینه نجات اسلام، نجات پیدا کند.
💠 حضرت نوح به فرزندش فرمود:
"یا بُنَىَّ ارکَب مَعَنا وَ لا تَکُن مَعَ الکافِرین" نظام اسلامی هم تأسیاً به حضرت نوح به همه میگوید بیائید با ما وارد این کشتی نجات شوید. هدف و مبنا این است.
🌐 @ashora_karbala
#شرح_نهج_البلاغه
(شرح حکمت ۴۰)
💠همه ما این گرفتاری را داریم.
لحظهای که کلماتی از دهانمان بیرون میپرند بدون این که در مورد آنها فکر کرده باشیم و دقیقا چند ثانیه بعد فقط چند ثانیه بعد؛ پشیمان میشویم
💠آنچه را هم که امام (ع) میفرماید؛ اشاره زيبايى است به همین موضوع؛ درباره كسانى كه سنجيده يا نسنجيده سخن مى گويند
🍃لِسَانُ الْعَاقِلِ وَرَاءَ قَلْبِهِ، وَقَلْبُ الاَْحْمَقِ وَرَاءَ لِسَانِهِا
🍃زبان عاقل پشت قلب او قرار دارد در حالى كه قلب احمق پشت زبان اوست
💠 یعنی انسان عاقل نخست می اندیشد و سپس سخن مى گويد در حالى كه احمق نخست سخن مى گويد و بعد در انديشه فرو مى رود به همين دليل سخنان عاقل حساب شده، موزون، مفيد و سنجيده است؛ ولى سخنان احمق ناموزون و گاه خطرناك و بر زيان خود او
💠همين عبارت با شرح جالبى در حديثى از رسول خدا(ص) آمده که می فرمایند: زبان انسان با ايمان پشت قلب و فكر او است، لذا هنگامى كه مى خواهد سخنى بگويد نخست در آن تدبّر مى كند سپس بر زبانش جارى مى سازد، ولى زبان منافق جلو قلب او است، لذا هنگامى كه تصميم به چيزى مى گيرد بدون هيچ گونه تدبّر بر زبانش جارى مى سازد
💠مرحوم سيّد رضى پس از ذكر اين كلام حكمت آميز مى گويد: «اين سخن از مطالب شگفت انگيز و پرارزش است و منظور اين است كه عاقل زبانش را به كار نمى گيرد مگر بعد از مشورت با عقل خويش و فكر و دقت؛ ولى احمق سخنانى كه از زبانش مى پرد و حرف هايى كه بدون دقت مى گويد بر مراجعه به فكر و انديشه و دقت رأيش پيشى مى گيرد، بنابراين گويا زبان عاقل پشت قلب او قرار گرفته و قلب احمق پشت زبان اوست
🌐 @ashora_karbala
hazrat_fateme.pdf
2.1M
📚پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب
(اعلام الهدایه _ #پیشوایان_هدایت )
پیشنهادی برای مطالعه سیره ی اهل بیت(ع)
✍مؤلف:سید منذر حکیم
📕 جلد سوم➖زندگانی صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
#رهبر_انقلاب
📕اصولاً درک نادرست از شخصیت زن، که میراث نامبارک فرهنگ های غیر اسلامیِ دخیلِ در اندیشه مسلمانان است، باعث شده است که آن حضرت؛ تنها از زاویه دختری برای پیامبر(ص) و مادری برای ائمه(ع) مطرح شود و آن زندگی ظاهری،جهاد،مبارزه؛دانش،سخنوری، فداکاری،شوهرداری،مادری،همسری، مهاجرت و حضور او در همه میدانهای سیاسی و نظامی و انقلابی و شایستگی ها و گزینشهای الهی؛ که در شکل گیریِ زندگی و شخصیت آن حضرت نقش برجسته داشته و او را به عنوان اسوه ای برای همه انسان ها، به ویژه زنان، مطرح می سازد، مجهول بماند.
📕فهرست کتاب:
⬇️بخش اول:شخصیت حضرت(س)
1⃣حضرت زهرا(س) در يك نگاه
2⃣جلوه هايى از شخصيت حضرت(س)
3⃣حضرت زهرا(س) در نگاه رسول(ص)؛ ائمه (ع)، صحابه، مورّخان
⬇️بخش دوم مراحل زندگى فاطمه(س)
🔹تولد؛ شعب ابی طالب؛ هجرت
🔹ازدواج _ پس از شهادت پدر
🔹ماجراى سقيفه _نتايج سقيفه
🔹غصب فدك_خطبه آتشين
🔹رمز سياسى فدك؛ شيوه مخالفت
🔹اقدامات؛ مبارزات حضرت (س)
🔹شهادت _ وصیت
📕کتابی بسیار ارزنده؛ که در عین موجز بودن و فشردگی بحث، از غنای کامل برخوردار است و با تحقیقی کافی و وافی که برای آن انجام پذیرفته، میتواند به عنوان یکی از منابع بسیار خوب تاریخی مورد استفادهی عموم مردم و نیز محققان حوزوی و دانشگاهی قرار گیرد.
🌐 @ashora_karbala
💠دعوی اخلاص
🍃
گــــر تــــو آدمزاده هستی "عَلّم اَلاَسما" چه شد؟
"قابَ قَوْسینت" کجا رفته است؟ "اَوْاَدْنی" چه شد؟
🍃
بـــــر فـــــــــراز دار، فـــــــــریاد "اَنَا الحق" میزنی
مــــــدّعیِ حــــــــق طلب، اِنیّت و اِنّـــــا چه شد؟
🍃
صــــوفی صـــــافی اگر هستی، بِکَن این خرقـه را
دم زدن از خــــویشتن با بـــــوق و با کَرنا چه شد؟
🍃
زُهــــــد مفـــــــروش ای قلنـــــدر، آبروی خود مریز
زاهـــــد اَر هستی تو پس؛ اقبال بر دنیا چه شد؟
🍃
این عبــــادتــها که ما کردیم، خوبش کاسبیست
دعــــــــــوی اخلاص با این خود پرستیها چه شد؟
🍃
مُــــــرشد از دعوت به سوی خویشتن، بردار دست
"لا الهت" را شنیدَستم؛ ولــــــــی "الاّ" چه شد؟
🍃
شاعر بیمایه بِشکن خامه ی آلوده ات
کم دل آزاری نما،پس از خدا پروا چه شد؟
✍ #امام_خمینی(ره)
🌐 @ashora_karbala
#تفسیر_قرآن_کریم
(ادامه تفسیر آیه117 سوره آل عمران)
💠در بحث عمل صالح این طور میگوئیم ؛ وقتی که عمل بالا برود؛ خدا عامل را هم با عمل بالا میبرد. در اینجا هم میگوییم؛ وقتی فرد؛ عملش را خراب میکند؛ در واقع خودش را ویران کرده؛ چون در پی لذات زودگذرِ در عمل بوده و برای آینده خودش موجودیّت خاصی ذخیره نکرده است
💠«فَأَهْلَكَتْهُ» باب افعال است؛ یعنی یکباره عمل از بین میرود
پشت هر مزرعه چقدر تلاش؛ هزینه؛ زمین و نیروی کارگر و بذر و دستگاه و آبیاری و انرژی و… بوده؛ اگر بعد اینها؛همه محصول را بسوزاند این ظلم به خود نیست؟
💠در آیه کلمه (ریح و صر) به صورت نکره آمده؛ یعنی نمیفهمد که تند باد سرد و یا سوزان از کجا آمد؛ فقط مشاهده میکند که دستش خالی است و هیچ چیز باقی نمانده است؛ و اینجاست که فرد متوجه میشود؛ نقش اعتقاد خالصانه در زندگی چه نقش پررنگی است. لذا همیشه باید حواس انسان جمع باشد که اعمالش را نابود نشود
💠 در این آیه ظلم به نفس بسیار زیبا تعریف میشود، یعنی هر گاه در انجام اعمال معامله؛ خدا در نظر گرفته نشود و عمل برای رضای خلق یا مطرح شدن یا فخرفروشی یا اعلام وجود؛ انجام شود به خدا ظلمی نشده فقط انسان به خود ظلم کرده است
💠آیه فرمود: «وَمَا ظَلَمَهُمُ اللّهُ» اینکه خدای سبحان انفاق آنان را نمیپذیرد ظلم خدا بر ایشان نیست، زیرا آنها از ابتدا مایل بودند دیگران نَفَقاتشان را قبول کنند، نه خدا؛ یعنی از ابتدا وارد معامله با خدا نشده بودند. «وَلَكِنْ أَنفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ» او با هزینه کردن برای غیر خدا، روحانیت خود را از بین برده و این ظلم به نفس است.
🌐 @ashora_karbala
🔰 بیهوده تلف گشت جوانی، هیهات…
💠امام حسین (علیه السلام) فرمودند:
🍃یَا ابنَ آدَمَ! اِنَّما اَنتَ اَیّامٌ، کُلَّما مَضی یَومٌ ذَهَبَ بَعضُک؛
🍃ای فرزند آدم! تو همان روزهایی هستی که سپری می کنی. هر روزی که می گذرد، بخشی از وجود تو از دست می رود.
(ارشادالقلوب، ج ۱، ص ۴۰)
💠مهمترین چیزی که به زندگی و عمر آدمی ارزش خاص می دهد و حتی ملاک سنجش ارزش عبادت و پرستش انسان است، انتخاب و گزینش آگاهانه ی راهی است که انتخاب میکند و این انتخاب در تمام عمرش ساری و جاری است، در هر ساعت و دقیقه و بلکه در هر لحظه ای با انتخاب و گزینش روبرو است
💠ارزش وقت انسان نیز؛ به نوع و کیفیت انتخاب های او بستگی دارد، چون علم و آگاهی انسان دارای مراتب است، اختیار انسان و پیرو آن ارزش وقت و لحظه های عمر او نیز مراتب دارد.
💠حضرت امیر (ع) در غرر میفرمایند
إنَّ أوْقاتِکَ أجْزاءُ عُمْرِکَ، فَلاتُنْفِذْ لَکَ وَقْتاً إلاّ فیما یُنْجیکَ بدون شک اوقاتى که مى گذرانى پاره هاى عمر تو هستند، لذا نباید وقت خود را تمام کنى مگر در چیزى که نجات تو در آن باشد
💠یعنی اگر انتخاب و گزینشت تو را از اسارت ها می رهاند و در مسیر نجات و کمال و خدایی شدن قرار می دهد، این استفاده درست تو از عمر توست ؛ والا اکثر جوانان مانند مردى ثروتمند هستند که سرمایه خود را بدون پروا خرج مى کنند؛ چون بر اساس آگاهی انتخاب نمیکنند.
💠عمر بگذشت به بی حاصلی و مسخرگی
چه توانی؛ که ز کف دادم مفت؟!
من نفهمیدم و کس نیز مرا هیچ نگفت
قدرت عهد شباب،
می توانست مرا تا به خدا پیش برد
لیک، بیهوده تلف گشت جوانی، هیهات…
🌐 @ashora_karbala
🔰 نباید از دشمن ترسید و دچار اشتباه محاسبه شد. اگر ترسیدید و عقب نشینی کردید این #حد_یقف ندارد.
⬅️ #رهبر_معظم_انقلاب
💢 دشمن، سیاسی و سیاستمدار است؛ مغزِ طرّاحِ سیاسی دارد، فکر میکند که چهکار باید بکند. یکی از طرّاحی ها این است که حرف آخر را اوّل نزنند؛ آرام آرام و بتدریج طلبکاری ایجاد نمایند و طرفِ مقابل را وادار به #عقب_نشینی کنند. بهمجرّدی که عقبنشینی کردید، طلبکاری دیگری شروع خواهد شد. حالا بعضی ها می گویند چیزی بدهیم، چیزی بگیریم! بدهیمش درست است، بگیریمش درست نیست؛ هیچ چیز نخواهند داد...!!
💢اگر قرار است قدرتی این امکان و توان را پیدا کند که اخم هایش را در هم بکشد و بگوید من قوی هستم و می زنم و می بَرم و می بندم؛ حواستان جمع باشد، انسان جا بخورد، این جاخوردن، #حدّ_یَقِف_ندارد!!
💢 من این موضوع را بارها به بعضی از مسؤولانی که دچار وسوسه و واهمه هایی بودند، گفتهام که حدّ یَقفِ فشار آمریکا کجاست؟ آن را مشخّص کنید، که اگر به آنجا رسیدیم، دیگر بعد از آن هیچ فشاری علیه ما نخواهد بود.
💢من عرض کنم حدّ یقف کجاست! آنجایی است که شما - که چنین حقّی را نه شما دارید، نه من - از طرف ملت ایران اعلام کنید که ما اسلام، جمهوری اسلامی و #حکومت_مردمی را نمی خواهیم؛ هر کسی که شما مصلحت می دانید، بیاید در این مملکت حکومت کند! این حدّ یَقِف است
💢اما بدانید دشمنان حقیقت و دین خدا، تازه به وجود نیامدهاند و از آغاز، حضور و #صف_آرایی داشتند. امروز هم، همان صفآرایی هست و بعد از این هم خواهد بود. امروز شما در همان صفی هستید که ابراهیم، موسی، عیسی و پیامبر اسلام(ص) در آن قرار داشتند. اگر صف خود را نشناسیم دچار اشتباه میشویم.
💢امروز هم پرچمی که در آسیا، اروپا و آمریکا و هر نقطه عالم در مقابل انقلاب اسلامی ایستاده، همان پرچمی است که در مقابل ابراهیم، موسی، عیسی و پیامبر اسلام(ص) قرار گرفته بود.
💢دشمنان نابود شدند و پیامبران زندهاند. علت زنده ماندن راه پیامبران این است که خدا به آنان فرمود إِنَّنِي مَعَكُما أَسْمَعُ وَ أَرى #نترسید واهمه نکنید و دچار #اشتباه نشوید. خدا باشماست.
💢هرکس به این وعدهی الهی باور ندارد، به این #۴۰سال نگاه کند که دشمنان ما که مرکز قدرت دنیای مادی بودند، با همهی وجود در مقابل این انقلاب ایستادند و هرکار توانستند کردند.
💢بعد از ۴۰ سال آنها ضعیفتر از روز اولند و ما قویتریم. این نشان میدهد خدای متعال با ماست؛ اما یک شرط دارد که با خدا باشید. ان تنصرالله ینصرکم
٩٧/۱٢/٧
🌐 @ashora_karbala
✅مادام كه ما خود را با اصحاب حسين مقايسه نكنيم و...
✍استاد #علی_صفایی_حائری
💠حرف من امشب اين است كه ما چه مىخواهيم و براى اين خواسته تا چه قدر غرامت مىدهيم و بار برمىداريم.
حرف من اين است كه اگر ما به ضرورت دين رسيدهايم و از مذهب حداقل گذشتهايم و دين را تنها راه مىدانيم و حكومت را جز براى خدا نمىشناسيم كه «إِنِ الْحُكْمُ إِلاّ لِلّهِ»، اگر ما به حكومت محمد و على و حكومت اسلام معتقديم آيا اين اعتقاد، صف و قتال با شرق و غرب و اژدهاى زرد را به دنبال نمىآورد؟
💠 آيا اين درگيرى تهيه مقدمات و تحمل تبعاتش را نمىخواهد؟ مىخواهند كه مرا راه بدهند و مىخواهند كه مرا بپذيرند. من از چه كسى دستور گرفتهام و با چه اعتقادى گره خوردهام؟ آيا مىتوانم به خاطر دروغ،به خاطر ضعف،به خاطر انحراف و گرفتارىهاى مسؤولان و غيرمسؤولان از راه چشم بپوشم و آيا مىتوانم به خاطر شكست اينها،به زمين بچسبم و از مكر آمريكا و قدرت او از ولى بمانم و حتى در برابر او صف بكشم؟
💠مادام كه ما نگاه تطبيقى برخويش نداشته باشيم، حقايقى تاريخى هرچند كه احساس ما را سرشار كند و يا ما را مشغول كند و سرگرم نمايد،براى ما عبرت و آموزگار نخواهد بود. مادام كه ما خود را با اصحاب حسين مقايسه نكنيم و رنجهاى حقير و ترسهاى حقير و آرزوهاى حقير و عذرهاى بدتر از گناه و توجيههاى حقير خود را با آنها نقادى نكرده باشيم و از آن حجتها درس نگرفته باشيم، نه آنها و عظمت شان را مىشناسيم و نه خود و حقارتمان را.
📚 وارثان عاشورا، صفحه 140
🌐 @ashora_karbala
🔰خطای علما
✍ #امام_موسی_صدر
💢شاید برخی از علمای دین با دعوت و تبلیغ؛ یا با سکوتشان، در نشاندن عبادت به جای عدالت سهیم بوده باشند.
این در حالی است که اسلام اعلام داشته (افضل العبادات کلمه حق عند سلطان جائر): برترین عبادت سخن حق گفتن در برابر سلطان ستمکار است.
💢نبود عدالت در جوامع، از مرحله خطرهای سیاسی و اجتماعی گذشته و به مرحله انحرافات ایدئولوژیک رسیده و موجب ناامیدی بزرگی از دین و مؤسسههای دینی و علمای دین، به ویژه آن دسته از علمای دین که در برابر بیدادگریها سکوت میکنند و برای احقاق حقوق مردم زیر ستم مبارزه نمیکنند، شده است.
📚 بررسی مطالعات قرآنی امام موسی صدر صفحه ۲۸
🌐 @ashora_karbala