فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ *فیلم بخشی از نابودی فرهنگی در کشورهای اسلامی*
👈 سنگرهای اخلاق در کشورهای اسلامی را یک به یک فتح میکنند...
و *هنوز مسلمین ساکت نشسته اند...
❌ اگر امروز ساکت بودیم، روزی به معارف اسلام عزیزمان پوزخند میزنند...*
❌ *اگر مُنکر، معروف شود؛ جهاد و قیام بر علیه گناه واجب میشود.*
🔴 *هشدار* 🔴
سلطه واقعی آن است که فرهنگ ها و باورها و اعتقادات یک ملت مورد تهاجم قرار بگیرد و استعمار و استکبار در مقابله با کشورهای اسلامی هیچ راه نفوذ دیگری ندارند چرا که در عرصه تهاجمات نظامی و دشمنی های آشکار بسیار شکست خورده اند. فرهنگ مانند آب و هوا است. یعنی همین آداب و رسوم حاکم بر زندگی که باورها، اعتقادات، روابط اجتماعی، روابط با حاکمیت و ... را در بر می گیرد. (حدیث ولایت، ج8، ص214)
✅ *تا پای جان از اسلام دفاع میکنیم.*
ارسال شده از سروش+:
💢 استاد محمد شجاعی: مقام معظم رهبری فرمود: «منتظر سفیانی به عنوان یک فرد نباشید، سفیانی یک فرد نیست، یک جریان است و خیلی وقت است که کارش را شروع کرده است»!!
🔸 استاد شجاعی بعد از آن که گفت «از جمله علائم قطعی ظهور حضرت، خروج سفیانی است»، در پاسخ به افرادی که می گویند: «اگر ظهور شود و جنگ شروع شود، ما چه کار باید بکنیم؟» تاکید کرد: حقیقت این است که جنگ شروع شده و سربازان سفیانی ظهور کرده اند؛ خودشان هم اعلام کردند که سفیانی هستند.
🔸 مقام معظم رهبری فرمود: «منتظر سفیانی به عنوان یک فرد نباشید، سفیانی یک فرد نیست، یک جریان است و خیلی وقت است که کارش را شروع کرده است».
🔸 وی افزود: سفیانی ها اسم گردان هایشان را یزید بن معاویه، ابوسفیان، خولی، شمر و... گذاشته اند. همه آثار اهل بیت را دارند نابود می کنند؛ در برّ و بحر دارند فساد می کنند و متأسفانه ما می گوییم اگر جنگ شود چه کار کنیم؛ این جنگ خیلی وقت است که شروع شده؛ ما خوابیم. اصل جنگ، جنگ فرهنگی است. یعنی این مقیاس به زور بازوی نظامی نیست...
🔴نگاهی کوتا ه به مسئله "کشمیر"
🔸مسئله کشمیر از زخم های کهنه جهان اسلام است. انگلیسی ها زخم را هنگام رانده شدن از شبه قاره هند بر پیکره جهان اسلام زدند و از آن زمان، حقوق انسانی مسلمانان در آن منطقه تضییع می شود.
🔸درجمهوری اسلامی ایران دو نگاه به مسئله کشمیر وجود دارد:
نگاه حداقلی: بر اساس این نگاه مسئله کشمیر اختلاف سرزمینی میان پاکستان و هندوستان است.
نگاه حداکثری: این نگاه یک نگاه ترکیبی اسلامی انسانی به موضوع است.
🔸نگاه حداقلی فقط پیگیر امور از طریق وزارت خارجه و دیپلماسی است و محدود به توصیه به دو کشور هند و پاکستان است. اما نگاه حداکثری خواهان طرح مسئله کشمیر در مجامع دینی و دیپلماسی است و مخاطب را نه فقط دولتمردان هندوستان بلکه وجدان انسان ها و ملت های مسلمان قرار می دهد.
🔸 نگاه دوم با خوانش بیانات و مواضع حضرت آقا به وضوح پیدااست. ایشان بارها به موضوع مسلمانان کشمیر پرداخته اند:
«مسأله کشمیر برای جمهوری اسلامی ایران یک مسأله انسانی و اسلامی است» ؛ «قوهی قضائیه باید در حمایت از شخصیتهای مظلوم دنیا همچون شیخ زکزاکی و یا حمایت از مسلمانان میانمار و کشمیر، از جایگاه حقوقی وارد شود و نظر حمایتی و یا مخالفت خود را قاطعانه اعلام کند تا در دنیا منعکس شود.
✍مسلمانی یعنی همدردی
🌸پیمان وفاداری با غدیر
✍رسول خدا صلی الله علیه و آله در بخشی از خطبه غدیر، مسئله بیعت را مطرح کردند و ارزش و پشتوانه آن را چنین بیان فرمودند:
🔹"بدانید که من بعد از پایان خطابه ام شما را به دست دادن با من به عنوان بیعت با او و اقرار به او، و بعد از من به دست دادن با خود او فرا می خوانم.
🔹بدانید که من با خدا بیعت کرده ام و علی با من بیعت کرده است، و من از جانب خداوند برای او از شما بیعت می گیرم.
☀️در این باره به قرآن استناد کردند و فرمودند: خداوند می فرمایند:
"إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّمَا يَنْكُثُ عَلَى نَفْسِهِ وَمَنْ أَوْفَى بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا"(۱)
" کسانی که با تو بیعت می کنند در واقع با خدا بیعت می کنند، دست خداوند بر روی دست آنان است. پس هر کس بیعت را بشکند این شکستن بر ضرر خود اوست، و هر کس به آنچه با خدا عهد بسته وفادار باشد خداوند به او اجر عظیمی عنایت خواهد کرد"
📒سوره فتح آیه ۱۰(۱)
💐امام صادق صلوات الله علیه:
🔹ای حفص شگفتا از آنچه علی بن ابی طالب با آن مواجه شد!
او با ده هزار شاهد و گواه،(در روز غدیر ) نتوانست حق خود را بگیرد،
در حالیکه شخص با دو شاهد حق خود را می گیرد.
📚بحارالانوار ج37 ص140
#حدیث_روز
✨ #امام_هادی(ع):
🍃بر زیردستان خشمگین شدن نشانه پَستی است ...
بحارالانوار، جلد78، صفحه370
🌹ولادت با سعادت امام هادی علیه السلام بر شما مبارک 🌹
🌺🍃🌺🍃
#پای_درس_استادمحمدشجاعی
این که زندگی هایمان پیچیده شده و اعصابمان خرد است و آرامش نداریم، اضطراب داریم و خوابهای بد می بینیم، و علت این که روزیمان بسته می شود، این است که درون مان را اصلاح نکرده ایم.
همه چیز در درون اتفاق می افتد.
👌 کلید همه ی خیر و شرها در درون خودمان است. پس ما اگر غصه می خوریم و می ترسیم، برای این است که در درون ترس داریم.
✅فرمول با عظمتی از امیرالمومنین علی (علیه السلام) هست که فرمودند:
«مَنْ أَصْلَحَ سَرِيرَتَهُ أَصْلَحَ اللَّهُ عَلَانِيَتَهُ= هر كس درون خود را درست كند، خداوند ظاهر او را درست می گرداند».
بنابراین، اگر با مادر شوهر یا پدر شوهرت اختلاف داری، با عروست یا با باجناقت یا با جاری ات اختلاف داری، یا با همسرت اختلاف داری، اول باید خودت را درست کنی.
اگر درونت را درست کنی خدا بیرونت و روابط تو با دیگران را درست می کند. در درون خودت، به صلح و دوستی و محبت با طرف مقابلت برس تا بتوانی در بیرون هم ارتباط خوبی برقرار کنی.
گسترش شبکههای شیعه در قم، ری و خراسان با مدیریت امام هادی علیهالسلام
رهبر انقلاب :
در شهر سامرا عدهای از بزرگان شیعه جمع شدند و حضرت هادی علیهالسلام توانست آنها را اداره کند و به وسیله آنها پیام امامت را به سرتاسر دنیای اسلام برساند این شبکههای شیعه در قم، خراسان، ری، مدینه، یمن و در مناطق دوردست را همین عده توانستند رواج بدهند و تعداد افراد مؤمن به این مکتب را زیادتر کنند.
۸۳/۵/۳۰
#امام_هادی_علیهالسلام
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
🍀امام صادق(ع) فرمود:
عيد غدير، روزي است كه رسول خدا(ص) علي(ع) را بعنوان پرچمدار براي مردم برافراشت و فضيلت او را در اين روز آشكار كرد و جانشين خود را معرفي كرد، بعد بعنوان سپاسگزاري از خداي بزرگ آن روزه را روزه گرفت و آن روز، روز روزه داري و عبادت و طعام دادن و به ديدار برادران ديني رفتن است. آنروز روز كسب خشنودي خداي مهربان و به خاك ماليدن بيني شيطان است.
(وسائل الشيعه 7: 328، ضمن حديث 12)
#عید_غدیر
آسمان پای پیاده به غدیر آمده بود
زودتر از همه با این همه دیر آمده بود
چه خبربود؟! زمان لحظهٔ حساسی بود
عرش با آن عظمت نیز به زیر آمده بود
چه خبر بود؟! که ابلیس به خود می لرزید
و خدا خواسته این گونه حقیر آمده بود
چه خبر بود؟! که این قافله ها در پی هم
از دل کعبه به این دشت کویر آمده بود
چه خبر بود؟! که جبریل به خود می بالید
پیک مامور در این امر خطیر آمده بود
چه خبر بود؟! که پیغمبر دردانهٔ حق
باز هم بر در میخانه بشیر آمده بود
روی دستش بگرفت او همهٔ هستی را
جان خود را که چه جانانه وزیر آمده بود
آی! آهسته!! صدایش برسد تا افلاک
ماه و خورشید به تبریک امیر آمده بود
فاطمه نانی زاده
🌺 #عید_غدیر #غدیر #صلوات
📼 صوت سخنرانیهای حضرت آیتاللهالعظمی
استاد #سیدعلی_خامنهای
با موضوع
#وحدت
👇👇👇
معنای وحدت.mp3
395.2K
🔹ما در عالم وحدت امت اسلامی هیچ اصراری نداریم که یک فرقه عقاید فرقه دیگر را حتما قبول کنند...🔹
#وحدت
🔰"حجاب اجباری" یا "حجاب قانونی"
⬅️دوستانی که مواجه با شبهاتی در زمینه حجاب اجباری هستند حتماً حوصله کنند و متن را مطالعه بفرمایند.
💢برخی یک سوال غلط را مطرح میکنند که ذهن را به انحراف میکشاند. چون اگر سوالها غلط مطرح شود، پاسخها هیچ فایدهای نخواهد داشت. یکی از مغالطات معروف، مغالطه "سوال مرکب" است. یعنی جمع مسائل تحت مسئله واحده. یعنی صورت مسئله سؤال مشکل دارد و تا این اصلاح نشود پاسخ دادن به آن امکان ندارد.
⬅️مسئله #حجاب_اجباری نیز از آن مسائلی است که صورت مسئله را غلط مطرح کردهاند و هرکاری کنید نمیتوانید به آن پاسخ دهید. مهمترین کار این است که صورت مسئله را درست کنید. اگر سوال شود حجاب اجباری باشد یا نباشد؟ هر پاسخی دهیم، باختهایم!
✅باید گفت شما به جای این کلمه «اجباری»، کلمه «قانونی» را قرار دهید، دیگر نمیتوانند بحث را ادامه دهند.
آیا ما چراغ قرمز اجباری، پلیس اجباری، مدرسه اجباری؛ قوانین مالی اجباری و… داریم یا نداریم؟ دقت کنید که کلمه اجبار بار منفی شدید دارد. با همین کلمه حتی میتوان مدرسه رفتن را هم زیر سوال برد.
✅سوال درست این است که حجاب قانون بشود یا نشود؟ اگر قانون شد، قانون رعایت بشود یا نشود؟ این دو سوال، دو سوال معقول است. سوال این است که حجاب باید قانون باشد یا نه؟ پاسخ این مساله بسیار واضح است و بحث کردن نمیخواهد. کشور ما یک کشور اسلامی است و طبق مادهای از قانون اساسی، قوانین کشور باید با قوانین اسلام هماهنگ باشد. اگر شما به قانون اساسی اشکال دارید، بروید و در مورد قانون اساسی دعوا کنید.
👈خیلی دقت کنید ؛ اینجا حتی رفراندوم برای حجاب هیچ جایگاهی ندارد چون حجاب یک موضوع در فروع دین است. وقتی شما اسلام را برای قوانین حکومتی پذیرفتی دیگر نمیتوانی در بعضی موضوعات آن دخل و تصرف کنی و بگویی این بند از اسلام را حذف کنید! لذا اگر قرار به رفراندوم باشد باید اساس اسلام به همه پرسی گذاشته شود که آیا ما اسلام را میخواهیم یا خیر؟ اینجا دیگر حتی کسانی که در اصطلاح جامعه بدحجاب و شُل حجاب هستند هم؛ ممکن نیست زیر بار این بروند که اسلام نباشد.
⬅️اغلب کسانی که در کشور ما بدحجاب هستند، مسلمانند و نماز میخوانند و اینگونه نیست که با اسلام مشکل داشته باشند. اما چون افراد منافق که ((فی قلوبهم مرض)) هستند دارند از این شرایط بد حجابی کمال سوء استفاده را می برند و آن را نمادی برای مخالفت با حاکمیت اسلامی قلمداد میکنند.
◀️پس دقت کردید: عبارت «حجاب اجباری» یک کلاه است که نباید بگذاریم این کلاه سرمان برود. باید بگوئیم حجاب قانونی و تمام قوانین بشری هم اجباری است. همان کسانی که دنبال آزادی هستند، آیا میپذیرند که هرکس دلش خواست از این به بعد از بیت المال بخورد و بگوید قوانین مالی اجباری هستند؟
💢لذا باید صورت مسئله را درست ببنیم. مثل هر قانون دیگری در جوامع دیگر. همه جوامع قانون دارند و باید به قانون آن عمل کنند. اگر میخواهید در آن جامعه زندگی کنید باید به قانون عمل کنید یا با اصل نظام درگیر شوید ؛ معنی ندارد که قانون باشد اما رعایت آن اختیاری باشد؛ حتی اگر قانونی را قبول ندارید هم نمیتوانید به آن عمل نکنید
⬅️این از غلطهایی است که در کشور ما ترویج میکنند و در اروپا چنین چیزی نیست. شرط عمل کردن به قانون، قبول داشتن قانون نیست. این خیلی مهم است. مثلا یک نفر اختلاس کند و بگوید من این قانون را قبول نداشتم لذا عمل نکردم؛ و شما هم حق ندارید با من برخورد کنید.
⁉️سلّمنا ؛حالا فرض کنیم جامعه اسلامی باشد ولی حجاب آن اختیاری! خوب حد قانونی حجاب برای زنان باید چه مقدار باشد؟
هیچ محدودیتی نداشته باشد ؟ همان مقدار که مردان میپوشند؟ در حد لباس رکابی و دامن کوتاه؟ در حد لباس آستین دار؟ حجاب شرعی؟ پوشیه؟ هر کدام از اینهایی که ذکر کردم یقیناً طرفدارانی دارد.
⬅️پس بهترین راه این است که هر کدام از این موارد به رأی گذاشته شود تا ببینیم کدام را به عنوان قانون همگانی قرار دهیم ! همان کاری که غربی ها کردند. البته دکتر شریعتی جملهای دارد که میگوید در جوامع سرمایه داری رایج، دموکراسی یعنی حکومت سرمایه داران. چون صاحبان رسانه، تلقی خود را به همگان القا میکنند. چون رسانه در اختیار اوست، نظر خودش را از طریق رسانه القا میکند. میخواهم بگویم آرا هم آرای واقعی نیست.
✅اما جامعه اسلامی، رأی خدا را بر رأیهای دیگر ترجیح میدهد. یعنی اگر اختلافی پیش آمد، آنجایی که خداوند قانونی را قرار داده است آن را بر نظرات شخصی افراد ترجیح میدهند. یعنی بالاخره اگر ما قبول داریم یک حداقلی از پوشش برای همگان ضروری است و در محدودهاش نظراتمان مختلف است، باید ببینیم واقعاً به عنوان یک مسلمان، نظر خدا را قبول داریم یا خیر؟