eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
53.4هزار عکس
41.6هزار ویدیو
874 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓بمناسبت روز تاسوعا، 🏴توسل‌به‌حضرت‌عباس/۳ 🔷معنی مغفول تاسوعاءوعاشوراء؛ ‼️اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد، اتساع یعنی گسترده شدن، بالا رفتن ظرفیت. التاسوعاء یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد؛ و تاسوعاء یعنی روزی که ظرفیت بالا می‌رود و در سینه‌ها فراخی ایجاد می‌شود و به جای تنگی، وسعت می‌یابد. عشر به کسر عین و عشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند می‌فرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق؛ «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است! و عاشورا از ریشه عِشْر به کسی گفته می‌شود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت شدت میابد و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت؛ یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام(ع) به شدت بالا می‌رود. این دو نام از ابداعات امام سجاد (علیه‌السلام) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات بنی‌امیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است، اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (علیه السلام) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است. برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن @Jahade_tabeini
🌴طرح | شب نهم محرم 🔳 : به دیدار هر کسی نباید رفت‼️ ▪️عصر تاسوعا شمر که از قبیله ام البنین(س) بود، به نزدیکی خیمه گاه امام حسین(ع) رفت و خطاب به حضرت عباس(ع) گفت: برای شما امان نامه ای از عمر بن سعد آوردم. شما از این ساعت در امان هستید!، مشروط بر این که از یاری برادرتان حسین دست برداشته و را ترک کنید..!! ▪️حضرت عباس که کانون بصیرت، غیرت و وفاداری بود، بر او بانگ زد و فرمود: بریده باد دستان تو و لعنت خدا بر تو و امان نامه تو. ای دشمن خدا، ما را فرمان می دهی که از یاری برادر و مولایمان حسین دست برداریم و سر در طاعت ملعونان و ناپاکان در آوریم. آیا ما را امان می دهی ولی برای فرزند رسول خدا(ص) امانی نیست؟  شمر از پاسخ دندان شکن فرزندان ام البنین، ناامید و خشمناک شد و با سرافکندگی به خیمه گاه خویش برگشت. 🔘 پذیرش هر توافق، مذاکره و دعوتی خطاست!! ➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✍ مقام عباس، تجلی در است! همه‌ی اصحاب عاشورا، اهل بصیرت بودند، اما عباس را، مقام بصیرت این قیام خوانده‌اند! ـ بصیرت، شجاعت می‌آورد؛ مثل وقتی که دشمن برایش امان‌نامه آورد... و او پشیمانشان کرد! ـ بصیرت، قدرت می‌آورد؛ مثل وقتی که اول برادرهایش را به میدان می‌فرستد.... می‌خواهد با سهم قربانی بیشتری، در کنار امامش باشد! ـ بصیرت، وفاداری می‌آورد؛ مثل وقتی که پنجه در فرات دارد، و آب نمی‌نوشد! ▪️راز پایداری در میدان ... نه !! راز عباس شدن ... است! خیلی ها در میدان می‌مانند، اما عباس نمی‌شوند! عباس؛ یعنی قیمت هر چیزی را، به اندازه‌ای که هست بدانی ... و امامت را ، پای ارزش‌هایِ اشتباهیِ دنیا، ذبح نکنی!
روزمان را با اغاز کنیم وقتی پیش مرگ بن علی علیه السلام می شود [سوره البقرة (2): آيه 207] وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ (207) و از مردم كسى است كه براى كسب خشنودى خدا، جان خود را مى‏فروشد و خداوند نسبت به بندگان مهربان است. تفسیر نور ✅🔰پيام‏ها: 1- پيش مرگِ اولياى خدا شدن، يك ارزش است. «مِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْرِي» 2- بزرگ‏ترين سود آن است كه انسان بهترين متاع را كه جان و ابروی اوست به خالق خود بفروشد، آن هم نه براى بهشت و يا نجات از دوزخ، بلكه فقط براى كسب رضاى او. «ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ» 3- با توجّه به شأن نزول آيه، ستايش از كسى است كه جان و آبروی خود را در معرض خطر قرار داد، «مَنْ يَشْرِي نَفْسَهُ»
⚜ 💢 عاق اولاد!!! 💢 آیت الله مجتهدی تهرانی(ره): «خدا ما را عاق والدین و عاق اولاد قرار ندهد. عاق والدین که معلوم است. یعنی کاری نکنیم که پدر و مادر از ما ناراضی باشند. اما خیلی‌ها عاق اولاد را نمیدانند. -اگر شما به پسرت حرام دادی خورد، عاق اولاد شده ای. اگر اسم بد روی پسرت بگذاری، او در قیامت جلویت را خواهد گرفت، که مگر حسن و حسین چه عیبی داشت که روی من نگذاشتی؟»
🏴 تصویری ویژه از رهبر انقلاب در ابتدای مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی علیه‌السلام در حسینیه امام خمینی(ره) ۹۹/۶/۷
عمو نرو، ما رو تنها نگذار . قمر بنی هاشم علیه السلام غیر از علمداری سه مسئولیت مهم داشت. حافظ خیام بود، تا او بود شاید کودکان از ناامنی نترسیدند. محافظ سیدالشهداء سلام الله علیه بود و تا بود اهل حرم بر جان حضرت کمتر نگران شدند. ابوالقربه و سقا بود، همه به او امید داشتند بالاخره آب بیاورد. سیدالشهدا علیه السلام هم به او امید داشت. وقتی از کنار علقمه برنگشت، اهل حرم هم صدا با کروبیان صیحه زدند: علی العباس واویلا حسین تنهاست واویلا سیدی و مولای یا اباالفضل ما هم امشب به تو امیدواریم. خدایا به آن لحظه تحیر و یاس عباس از رساندن آب، ما را از دیدار و شهادت در راه امام زمان ارواحنافداه ناامید نگردان. پ.ن: تصویر اثر زیبا و جانسوز آقای علی میری است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ وداع عجیب پدر با پسر من به چشم خویشتن دیدم که جانم میرود . برای تجسم روضه ی آقا علی اکبر(ع) وداع شهید مدافع حرم حسین حریری رو با پدر ببینید.
🖤 لوح| بصیرت اباالفضل العبّاس ◾ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «بصیرت اباالفضل العبّاس کجاست؟ در روز تاسوعا، به او پیشنهاد تسلیم و امان‌نامه کردند و گفتند ما تو را امان میدهیم؛ چنان برخورد جوانمردانه‌ای کرد که دشمن را پشیمان نمود. گفت: من از حسین جدا شوم؟ وای بر شما! اف بر شما و امان‌نامه شما. ۷۹/۱/۲۶ 🖨 سایر کیفیت‌ها👇 http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=37810
📌آخرین امام (ع) امام (ع) فرمود: چون هنگام وفات پدرم رسید، من را به سینه خود چسبانده و فرمود: تو را وصیت می کنم به آنچه پدرم بن علی(ع) در هنگام وفات من را به آن وصیت کرد. ازجمله اینکه فرمود: سخت بپرهیز از و به کسی که دربرابر تو و جز خدای یکتا ندارد. 📚 کلینی، كافى، ج۲، ص۳۳۱
‍⚫️ 👈 چگونه می‌شود با یک_قطره اشک بر سیدالشهداء(علیه‌السلام)، همه گناهان بخشیده شود...⁉️ 💠 بسم الله الرحمن الرحیم 💠 🐫 سيدبحرالعلوم به قصد تشرف به سامرا تنها به راه افتاد. در بين راه راجع به اين مساله، كه گريه بر امام حسين (علیه‌السلام) گناهان را مى‌آمرزد، فكر مى‌كرد. 🐎 همان وقت متوجه شد كه شخص عربى كه سوار بر اسب است به او رسيد و سلام كرد. بعد پرسيد: جناب سيد درباره چه چيز به فكر فرورفته‌اى؟ و در چه انديشه‌اى؟ اگر مساله علمى است بفرماييد شايد جواب را بدانم. ▪️سيدبحرالعلوم فرمود: در اين باره فكر مى‌كنم كه چطور مى‌شود خداوند، اين همه ثواب به زائرين و گريه‌كنندگان بر حضرت سيدالشهداء(علیه‌السلام) مى‌دهد؟ 👣 مثلا در هر قدمى كه در راه زيارت برمى‌دارد، ثواب يك حج و يك عمره در نامه عملش نوشته مى‌شود و براى يك قطره اشك، گناهان و آمرزيده مى‌شود. ▪️آن سوار عرب فرمود: تعجب نكن! من براى شما مثالى مى‌آورم تا مشكل حل شود. «سلطانى به همراه درباريان خود به شكار رفت. در شكارگاه از همراهيانش دور افتاد و به سختى فوق العاده‌اى افتاد و بسيار گرسنه شد. خيمه‌اى را ديد و وارد آن خيمه شد. در آن سياه چادر، پيرزنى را با پسرش ديد. آنان در گوشه خيمه، گوسفندی داشتند و از راه مصرف شير اين گوسفند، زندگى خود را مى‌گرداندند. ▪️وقتى سلطان وارد شد، او را نشناختند، ولى به خاطر پذيرايى از میهمان، آن گوسفند را سربريده و كباب كردند، زيرا چيز ديگرى براى پذيرايى نداشتند. سلطان شب را همان جا خوابيد و روز بعد، از ايشان جدا شد و به هر طورى كه بود خود را به درباريان رسانيد و جريان را براى اطرافيان نقل كرد. در نهايت از ايشان سؤال كرد: اگر بخواهم پاداش ميهمان‌نوازى پيرزن و فرزندش را داده باشم، چه عملى بايد انجام بدهم؟ ⁉️ 👈 يكى از حضار گفت: به او 100 گوسفند بدهيد. 👈 ديگرى كه از وزراء بود، گفت: 100 گوسفند و 100 اشرفى بدهيد. 👈 يكى ديگر گفت: فلان مزرعه را به ايشان بدهيد. ▪️سلطان گفت: هر چه بدهم كم است، زيرا اگر سلطنت و تاج و تختم را هم بدهم، آن وقت مقابله به مثل كرده‌ام. چون آنها هرچه را كه داشتند به من دادند، من هم بايد هرچه را كه دارم به ايشان بدهم تا سر به سر شود. 👌 بعد سوار عرب به سيد فرمود: حالا جناب بحرالعلوم، حضرت سيدالشهداء(ع) هرچه از و و و و و و و و و داشت همه را در راه خدا داد. 👈 پس اگر خداوند به زائرين و گريه كنندگان، آن همه اجر و ثواب بدهد نبايد تعجب نمود. چون خداوند كه خدائيش را نمى‌تواند به سيدالشهداء(ع) بدهد، پس هر كارى كه مى‌تواند انجام مى‌دهد. ▪️يعنى باصَرف نظر از مقامات عالى خودش، به زوار و گريه كنندگان آن حضرت؛ درجاتى عنايت مى‌كند و در عين حال اين‌ها را جزاى كامل براى فداكارى آن حضرت نمى‌داند. چون شخص عرب اين مطالب را فرمود، از نظر سيدبحرالعلوم غايب شد.
 علقمه موج شد، عکسِ قمرش ریخت به هم دستش افتاد زمین، بال و پرش ریخت به هم تا که از گیسویِ او لختۀ خون ریخت به مشک کیـسویِ دختـرکِ منتـظرش، ریخت به هم تیـر را با سـرِ زانـوش کشیـد از چشـمش حیف از آن چشم، که مژگانِ ترش ریخت به هم خواهرش خورد زمین، مادرِ اصغر غش کرد او که افتاد زمیـن، دور و برش ریخت به هم قبـل از آنیـکه بـرادر بـرسـد بـالیـنش پـدرش از نجف آمـد، پدرش ریخت به هم به سـرش بـود بیـاید به سـرش ام بنـین عوضش فاطمه آمـد به سرش ریخت به هم کِتـف ها را کـه تکان داد، حسیـن افتـاد و دست بگذاشت به رویِ کمـرش، ریخت به هم خواست تـا خیمه رساند، بغـلش کـرد، ولی مـادرش گفت به خیـمه نبرش، ریخت به هم نـه فقط ضـرب عمـود آمـد و ابـرو وا شد خورد بر فرقِ سرش، پشتِ سرش ریخت به هم تیـر بود و تبـر و دِشـنه، ولـی مـادر دید نیزه از سینه که ردّ شد، جگرش ریخت به هم بـه سـرِ نیـزه ز پهـلو سرش آویـزان بود آه بـا سنگ زدنـد و گـذرش ریخت به هم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 روضه علمدار... مرثیه‌سرائی حجت‌الاسلام محسن آتشکار در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی علیه‌السلام، در حسینیه امام خمینی(ره). ۹۹/۶/۷ ۱۴۴۲
١ السلام نمي دانيم ميزباني مجلس قمر بني هاشم را اميرالمومنين بعهده مي گيرند يا صديقه طاهره س؟ نمي دانيم ضيافت قمر بني هاشم را حضرت ام البنين بر عهده مي گيرند يا خود حضرت اباعبدالله ؟ نمي دانيم خود پيامبر ص خوش آمد گوي ميهمانان قمر بني هاشم است يا سبط اكبر ، امام حسن مجتبي عليه السلام؟ اما همينقدر مي دانيم ضيافتي كه به نام مقدس باب الحوائج قمر بني هاشم برپا مي شود، ضيافتي عرشي است و شايد... نه ..... قطعا يكي از زوار قمر عشيره ، خود اباعبدالله الحسين عليه السلام است . ما به گزاف نمي گوييم شايد اولين زائر عباس ع حسين است و شايد يكي از دلايلي كه حضرت اباالفضل در هنگام افتادن بر زمين فرياد زد "يا اخا ادرك اخاك" همين است كه از امام زمانش (حسبن ع) بخواهد شما فتح باب زيارت را داشته باش! همينقدر مي دانيم كسي كه امشب بسوگ او نشستيم باب الحسين است و هر آنچه بركت قرار است نصيب زوار بشود، از طريق اين باب است ادامه دارد
٢ هيچيك از ما نمي توانيم معرفت كاملي نسبت به حضرت عباس عليه السلام پيدا كنيم الا اينكه با عناوين روايي و با مددجويي از حضرات معصومين معرفتي اجمالي نسبت به ايشان پيدا كنيم هر يك از ما در محضر حضرت اباالفضل به جهل خود اعتراف مي كنيم اعتراف به جهلي كه مورد مغفرت قرار نمي گيرد و هيچ گونه توجيهي به جهت جهل خود نداريم مهمترين دليل اينست كه در زيارت نامه حضرت، همه كساني كه به حقيقت او جاهلند مورد لعن قرار گرفته اند لعن الله من جهل حقك.... پس هر يك از ما وظيفه داريم پسر علي عليه السلام را بشناسيم شايد همين كه مجلس سوگ حضرت عباس ع قبل ازمجلس عزاي امام حسين ع منعقد مي شود اينست كه اول بايد وزير و سقاي كربلا را بشناسيم جمله شريف انا مدينه العلم و علي بابها در مورد وجود مقدس امام حسين نيز صادق است كه باب ورود به معرفت حسيني، معرفت عباس بن علي است . معرفت اين بزرگوار با توسل به ساحت قدسي معصوم صورت مي گيرد كه امام سجاد ع و امام صادق ع رواياتي در اين خصوص ذكر فرموده اند. شناسايي از طريق خود حضرت عباس ع نيز نحوه نگرش ما را به حضرت تغيير مي دهد و در نوع درخواستهاي ما تحولي بنيادي ايجاد مي كند : فانا بن علي لم اعجز عن مبارزه اقران و ما اشركت بالله ..... و ما خالفت رسول الله فيما امر...... روايت الولد سرّ ابيه. فرزند ، باطن پدر است براي شناخت عباس بن علي ع كافيست حضرت عباس ع فرمود: من پسر علي ع هستم قدرت علي ع در من به نمايش گذاشته شده و هيچوقت در عرصه مبارزه عاجز نبودم و به اندازه پلك زدني مشرك نشدم ... تدبر در زيارت نامه: اگر هر يك از ما براي اساسي ترين نياز زندگي دست توسل به سوي باب الحوائجي دراز كنيم كه بسرعت و سهولت نياز ما را پاسخ مي دهد ، بايد به طرف قمر بني هاشم دراز كنيم . مهم ترين نياز زندگي ما نياز به توحيد است و همه امور زير مجموعه همين نياز است . مرحوم شهيد قدوسي به طلاب مي فرمود عبارت لاموثر في الوجود الاالله را سرلوحه زندگي خود قرار دهيد كه خدا تنها تأثير گزار در عالم است و بايد دور هر چه شرك را خط بطلان بكشيد . آنچه مانع حال خوب و كمال و ارتقاء ما شده است و در عرصه وصال، حجاب ايجاد كرده است، شرك خودبيني و يا دگر بيني است ، حساب كردن روي امتيازات خود و ديگران است . اما در مدرسه قمر بني هاشم اولين واحد درسي كه به متعلم آموزش داده مي شود شناسايي سقاي توحيد است او مَشكي در دست مي گيرد كه مملو از مي ناب توحيد است و آن را در كام لب تشنگان قرار مي دهد . ادامه دارد
٣ مرحوم سيد علي قاضي عارف كامل مي فرمود: بيش از سي سال طالب حقيقت توحيد بودم و به هيچ جايي نمي رسيدم و خوابي يا بشارتي دريافت نمي كردم من هر روز نماز مغرب را در حرم امام حسين ع و نماز عشاء را در حرم حضرت عباس ع مي خواندم شبي فردي ژنده پوش كه به نظر مجنون مي آمد را ديدم كه گفت : امروز سر سلسله اولياء ابالفضل ع است و بعد از نماز دوباره اين جمله را تكرار كرد و به يكباره ديدم از قبر قمر بني هاشم نوري بر دلم وارد شد ، رفتم منزل و بيهوش شدم بطوريكه خانواده فكر مي كردند از دنيا رفته ام . بهر حال بعد از آن هر معرفتي به من رسيد از همان پيام و نورانيت بود. شب تاسوعا دست نياز بسوي قمر بني هاشم بلند كنيم كه : در اذان نماز مي گوييم اشهد ان لا اله الا الله اما هنوز در قلبمان مستقر نشده هنگامي كه در قبر گذاشته مي شويم اولين تلقين توحيد است كه اگر در دنيا به آن نرسيم ، آن تلقين شب اول قبر هم براي ما فايده ندارد مولاي ما ! ما را در كلاس توحيد راه بدهيد خيلي دير شده اما سرمايه توحيد با وساطت شما در اختيار ما قرار مي گيرد و دنيا و آخرت ما آباد مي شود . ادامه دارد
٤ معرفي ديگر حضرت عباس از لسان مبارك خودشان : ما خالفت رسول الله فيما امر هيچ مخالفتي در اوامر پيامبر ص با پيامبر ص نداشتم تدبر: حضرت عباس ع كه پيامبر ص را نديده بودند پس چگونه مخالفت نداشته اند؟ يكي از رجز هايي كه حضرت عباس ع بعد از افتادن دست چپ ميخوانند اينست : نفسي لنفس المصطفي فدا..... حضرت عباس خود را فداي پيامبر ص مي كنند . پيامبر ص كه در عاشورا نبودند كه عباس ع خود را فداي ايشان كند؟؟ پاسخ : زيرا عباس بن علي ع امام حسبن عليه السلام را نفس پيامبر ص مي داند بنابراين وقتي خودش را فداي حسين مي كند كانه خود را فداي پيامبر ص كرده است در واقع عباس ع ، پيامبر ص را در حسين ع مي بيند عباس مطيع محض امام زمانش (امام حسين ع) يعني مطيع پيامبر ص بود . تاريخ كربلا را صدها بار مطالعه كنيد حتي يك مورد پيشنهاد از علمدار و سپهسالار و سر لشكر حسبن ع (قمر بني هاشم ع) پيدا نمي كنيد . او تسليم محض بود . ادامه دارد
٥ در زيارت حضرت اباالفضل مي خوانيم سلام الله و سلام ملائكه المقربين و انبيائه المرسلين و جميع الشهداء والصديقين و الزاكيات الطيبات .... عليك يابن اميرالمومنين نحوه سلام دادن به عباس ع با نحوه سلام دادن به حضرات معصومين فرق مي كند معمولا در زيارات حضرات معصومين با السلام عليك شروع مي كنيم اما در زيارت حضرت عباس با سلام خدا و ملائك مقرب و انبياء مرسل و عباد صالح و همه شهيدان و صديقين و پاكان عالم و همه نفوس فرهيخته و مبرا از خباثت در هر صبحگاه و شامگاه بر تو اي پسر علي ع، شروع مي كنيم . در واقع ابتدا خودم ارتباط برقرار نمي كنم و بزرگان عالم را واسطه برقراري اين ارتباط قرار مي دهم سپس مي گويم اشهد انك...... و اين نكته جاي تأمل دارد ادامه دارد
٦ امام سجاد عليه السلام در مورد قمر بني هاشم مي فرمايند: رحم الله عمي العباس نافذ البصيره خدا رحمت كند عمويم عباس را كه نافذالبصيره بود. تدبر: ١-در كتاب تاج العروس بصيرت به معناي دانشمند آمده است ٢- بصيرت به معناي بسيار دانشمند و با صيغه مبالغه نيز آمده است . ٣-طبرسي مي گويد:بصيرت همان علمي است كه اكتسابي نمي باشد و موهبتي است العلم نور يقذفه الله في قلب من يشاء من عباده كسي كه نور علم را دريافت كرد عالم رباني است و بصيرت دارد. ٤-فخر رازي مي گويد: وقتي انسان همه حقايق را بدون هيچ نقصي و مانعي ادراك كند ، بصير است . به عبارتي ديگر البصيره فقه القلوب در بصيرت ، دل انسان فقيه و حقيقت شناس شده است . ٥-اميرالمومنين ع مي فرمايند: من هميشه بصيرت داشتم نه من چيزي را بر خود مشتبه كردم و نه چيزي بر من مشتبه شده است پس بصيرت يعني حقيقت بصورت عريان و واضح جلوه كند تا فرد به مقام يقين و حق اليقين مي رسد و ترديدي در اجراي حق ندارد. ٦-ما در ادعيه مي گوييم والبصيره في ديني همه ما درخواست مي كنيم ادراك كاملي در دين داشته باشيم چون امور ناقص حال ما را بد مي كند. ٧-اميرالمومنين در عبارتي ديگر مي فرمايند : بصيرت عقلي است كه منور به نور قدسي شده و هيچ ظلمتي در آن نيست بنابراين اثر بصيرت اينست كه از دنيا ، آخرت را مي بينيم و هر لحظه قيامت خود را مشاهده مي كنيم كفار قيامت را دور و مومن قيامت را نزديك مي بيند. ادامه دارد
٧ ٨- اميرالمومنين عليه السلام فرمودند: بصير كسي است كه اول از گوشش استفاده مي كند و دعوت داعي الله و پيام حق را مي شنود سپس به حركت باطني وارد مي شود و و سطحي نگر نخواهد بود ، چشم دل او باز مي شود و مي داند كه دنيا دار عبور است پس در جاده روشني سلوك مي كند در سجده زيارت عاشورا به اين سير اشاره مي كنيم (قدم صدق) درخواست سير بدون انحراف داريم مسير بصير واضح و بدون انحراف و ابهام است و در لغزشگاهها وارد نمي شود و آخر خط او بدون سقوط است . ما در شب تاسوعا از عباس ساقي گدايي مي كنيم و بر خود نهيب مي زنيم : هين مگو ما را بر آن در بار نيست / با كريمان كارها دشوار نيست / اگر وجود مقدس حضرت عباس ع در امور مادي و دنيوي سريع الاجابه است، بطريق اولي در امور معنوي نيز سريع الاجابه است در سراشيبي عمر دست نياز به طرف باب الحوائج دراز مي كنيم كه عقب ماندگي ما اورژانسي است و قمر العشيره دستگيري سريع دارد. يا باب الحوائج نياز اخروي براي ما مهم تر از نياز مادي و دنيوي است چون ما براي ابد خلق شده ايم و دنبال سعادت ابدي هستيم . امشب ياد گرفتيم كه بصير، عالم و دانشمند و اهل يقين و ..... است من جاهل را بپذير جاهل بايد به شماي عالم و سقاي معرفت پناهنده شود و كشفنا عنك غطاءك و فبصرك اليوم حديد. پرده ها را كنار بزنيد و چشمهاي ما را تيز كنيد تا ملكوت امور را ببينيم ! پايان