❌ ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس :
😳سخنان جناب آقای روحانی درباره آمادگی برای اجرای جزء به جزء برجام و رفع تحریم ها ، کاملا مغایر با سیاستهای اصلی نظام و طرح اقدام راهبردی مجلس است. اما آنچه برای ما ایجاد شک و شبهه و تردید میکند این است که صحبتهای آقای روحانی نعل به نعل و مو به مو مطابق با متنهای گروه مشکوک بین المللی بحران به ریاست رابرت مالی و مشاورت فرد مشکوکی مانند علی واعظ است.
😳اینکه رئیس جمهور سیاستهای یک گروه مشکوک مانند گروه بین المللی بحران که در زمان برجام و دوره اوباما و ترامپ هم رفتارهای مشکوکی داشتند را به سیاستهای نظام ترجیح میدهد و آن را پیگیری میکند قابل تامل و تذکر است.
⁉️اما برای ما سوال است چگونه و توسط کدام مشاورین آقای روحانی این نوع سیاست به او القا میشود؟ احتمال نفوذ در حلقه مشاوران رئیس جمهور را بعید نمیدانیم.
🔹حرف آقای روحانی چند مشکل اساسی دارد : اولاً صحبتهای ایشان با سیاستهای ابلاغی نظام در تعارض است. ثانیاً تجربه تاریخی نشان داده است که چنین رویکردی در مقابل آمریکایی ها جواب نمیدهد و به عبارت عامیانه دبه درآوردن آمریکاییها قابل پیشبینی است.
🔹 از طرفی این صحبتها با دو مشکل اساسی مواجه است اولاً اقتصاد ما را شرطی خواهد کرد و فضای اقتصاد معطل توافق یا عدم توافق دولت با طرف مقابل خواهند شد و در ثانی موجب معتبر شدن تهدید طرف مقابل خواهد شد و طرف مقابل در جنگ ادراکی به این نتیجه خواهد رسید که اگر تهدید بکند دولت روحانی تهدید او را معتبر میداند و به همین خاطر اقدام اساسی و گام اساسی برنخواهد داشت.
# با توجه به اینکه " گروه بین المللی بحران " با سران رژیم صهیونیستی و با سازمان سیا نیز در ارتباط است و از سوی آنان نیز حمایت می شود، معنای سخنان آقای رضایی این می شود که جناب حسن روحانی ، برنامه ها و نقشه های مورد نظر رژیم صهیونیستی و سازمان سیا را اجرا می کند .
شرح حدیثی از حضرت آقا که مرتبط به بحث انتخاباتی دیروز بود👇👇👇
بسم الله الرّحمن الرّحیم
الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین.
عَن اَبی ذَرٍّ (سَلامُ اللّهِ عَلَیهِ) اَنَّ النَّبیَّ (صَلَّی اللّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ) قالَ یا اَبا ذَرٍّ اِنّی اُحِبُّ لَکَ ما اُحِبُّ لِنَفسی اِنّی اَراکَ ضَعیفاً فَلا تُؤَمَّرَنَّ عَلیٰ اِثنَینِ وَ لا تَوَلَّیَنَّ مالَ یَتیم.(۱)
قالَ یا اَبا ذَرٍّ اِنّی اُحِبُّ لَکَ ما اُحِبُّ لِنَفسی
خود جناب ابیذر این توصیهی پیغمبر به خودش را ذکر میکند؛ برای ما ها هم درس است، درس بسیار بزرگی است. حضرت به او فرمود من هر چه برای خودم دوست میدارم، برای تو هم دوست میدارم؛ یعنی آن چیزی که میخواهم به تو بگویم، از روی کمال محبّت است؛ چون انسان به خودش کمال محبّت را دارد. خب حالا آن حرفی که حضرت میخواهد به ابیذر بزند چیست؟
اِنّی اَراکَ ضَعیفا
من جنابعالی را در مدیریّت، ضعیف میبینم. خیلی آدم خوبی هستی، مجاهد فیسبیلاللّه، رُکگو، و آسمان بر راستگوتر از او سایه نیفکنده، زمین راستگوتر از او را بر خودش حمل نکرده؛ اینها همه به جای خود محفوظ، امّا شما آدم ضعیفی هستی.
فَلا تُؤَمَّرَنَّ عَلیٰ اِثنَین
حالا که آدم ضعیفی هستی، مواظب باش بر دو نفر هم ریاست نکنی! یعنی پیدا است آن ضعفی هم که حضرت فرمودند، ضعف در مدیریّت است؛ یعنی تو آدمی هستی که مدیریّت نداری؛ اگر چنانچه بر دو نفر یا بیشتر ریاست پیدا کردی، نمیتوانی کار آنها را به سامان برسانی. این، درس برای ماها است. ما -حالا همهی ما نه؛ بعضیمان این جوری هستیم- به مجرّد اینکه یک مسندی، یک جایی، یا خالی میشود یا ممکن است خالی بشود، فوراً چشم میدوزیم که برویم آنجا! خب شما اوّل نگاه کن ببین میتوانی یا نمیتوانی.
۱) امالی طوسی، مجلس سیزدهم، ص ۳۸۴؛ «از ابوذر روایت است که رسول خدا (صلّی اللّه علیه و آله) فرمود: ای ابوذر! من آنچه برای خود دوست میدارم برای تو نیز دوست میدارم؛ همانا تو را ناتوان میبینم، پس هیچ گاه به دو نفر امر نکن و به هیچ وجه عهدهدار مال یتیم مباش.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مردانی با ذوق میگه:
⭕️ بگیر و ببندهای کرونایی سال پیش، کلا سرکاری بوده، فعلا فرمان جدید ارباب فائوچی اینه!
⛔️ آقای مردانی! تا کی زندگی و سلامت مردم باید دستخوش دستورات بی پایه و اساس سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی به مجریگری شما باشد؟
⭕️ از ابتدای همهگیری کرونا، هر از چند ماه یک پروتکل جدید را برسر مردم خراب کردید؛ چطور توقع دارید مردم بقیه توصیههای شما را باور کنند، از سال گذشته تا الان چه هزینههایی که برای تهیهی مواد ضدعفونی کننده شده!، چقدر میزان ابتلا به اگزمای پوستی براثر استفاده از این مواد افزایش پیدا کرده و امروز به راحتی میفرمایید بگیر و ببندها درست نبوده و آب و صابون کافی است !
⭕️ جالب است که متخصصان طب اسلامی همین نظر را داشتند ولی مورد تحقیر و توهین شما و دوستانتان قرار میگرفتند!
خاک بر سرتون 😢😢😢😢
May 11
🗓سالروز آغاز نهضت امام خمینی
🏴درپی کشتار طلاب مدرسه فیضیه
🏴بدنبالتحریمرفراندومانقلابسفید
🏴توسط امام خمینی و بعضی علما
🏴درسالروز شهادت امام صادق(ع)/۳
💠رهبرانقلاب
‼️فروردین سال ۱۳۴۲ که حوادث مدرسه ی فیضیه و زدن طلاب و انداختن آنها از بالای پشت بام پیش آمد، همان روز ما منزل امام رفتیم. بنده آن وقت طلبه ی جوانی بودم و دستگاه اختناق محمدرضا علیه حوزه علمیه، شمشیر را از رو بسته بود. در خیابان ارم قم طلبه جرأت نمی کرد از این طرف خیابان به آن طرف برود! کماندوهای دستگاه شاه مثل شمر میریختند سرش، کتکش میزدند، عمامه اش را برمی داشتند و لباسش را پاره می کردند. در چنین حالت رعب آوری، آن روز امام بعد از نماز مغرب و عشا به خانه شان رفتند - همین خانه یی که الان هم در قم هست - طلبه ها هم رفتند، بنده هم بودم. ایشان خاطره اختناق دوران رضاخانی و رفتن طلبه ها به بیرون از قم را یادآوری کردند و گفتند آن روز ما این طور زندگی کردیم؛ آنها رفتند و ما ماندیم؛ حالا هم اینها خواهند رفت و شما خواهید ماند. این پیشگویىِ امام بود؛ پیشگویىِ مبنی بر وعده ی الهی. خدای متعال وعده کرده است که اگر جماعتی در راه او مجاهدت و ایستادگی کنند و دارای ایمان باشند، قطعاً به هدف خواهند رسید. وعده ی الهی دروغ نیست. خدای متعال راه را جلوی پای انسان می گذارد و قدم به قدم دست انسان را می گیرد. وقتی هدف، خدا بود، «والذّین جاهدوا فینا لنهدینّهم سبلنا». عمده، وجود این انگیزه و این ایمان است؛ وارد میدان شدن و تلاش کردن است. هر جا این باشد، موفقیت بدون تردید حاصل خواهد شد. ۸۳/۳/۲۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز مهم آغاز نهضت امام
🏴و کشتار طلاب مدرسه فیضیه
🏴بعلتتحریمرفراندومانقلابسفید
🏴توسط امام خمینی و بعضی علما/۱
💠رهبرانقلاب
‼️دوم فروردین۱۳۴۲ سالروز شهادت امام صادق بود و در این روز مراجع قم مجالس روضه برپا میکنند. مجلس حضرت امام در منزلشان، و مجلس آقای شریعتمداری در مدرسه «حجّتیّه» بود. این هر دو مجلس پیش از ظهر و مجلس آقای گلپایگانی هم عصر در مدرسه «فیضیّه» برپا بود. رژیم شاه برای انتقامجویی از علمای قم، مخصوصا در چنین روزی نقشه خود را طراحی کرد. گروهی از افراد گارد مخصوص شاه به قم آمدند. نقشه آنها این بود که در مجالس عزا که به مناسبت شهادت امام صادق برگزار میشد، آشوب برپا کنند و سپس قدرت خود را نشان دهند و طلّاب حوزه علمیّه را به خاک وخون بکشند. میخواستند در مجلس امام مشکلآفرینی کنند. امّا روضه در منزل ایشان برقرار بود و منزل ایشان هم داخل کوچههای تنگ و پیچدرپیچ قرار داشت. لذا نقشه آنها در آنجا نمیتوانست موفِّق شود. علاوه بر این، یکی از معمّمین برخاست و با صدای بلند این نقشه را اعلام و آنان را تهدید کرد و فرصت را از دست توطئه گران گرفت. خواستند این مشکل را در مجلس آقای شریعتمداری ایجاد کنند. ولی یکی از «جاهل مسلکها» که معروف به طرفداری از آقای شریعتمداری بود، متوجّه موضوع شد و برخاست و خطاب به حاضران گفت: هرکه بخواهد در این مجلس مشکلی بیافریند، کمرش را میشکنم. البته آنها در مدرسه فیضیه موفق شدند. مجلس سوگواری مدرسه فیضیّه را به فاجعهای بزرگتر تبدیل کردند که لکه ننگ همیشگی بر پیشانی رژیم شاه گذاشت. خون دلی که لعل شد ص۶۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز آغاز نهضت امام خمینی
🏴درپی کشتار طلاب مدرسه فیضیه
🏴بدنبالتحریمرفراندومانقلابسفید
🏴توسط امام خمینی و بعضی علما
🏴درسالروز شهادت امام صادق(ع)/۲
💠رهبرانقلاب
‼️پانزده خرداد مبدأ نهضت بزرگ روحانیت و مردم نیست. قبل از پانزده خرداد، در سال ۱۳۴۱ و آغاز سال ۱۳۴۲، قضایای مهمی اتفاق افتاد: در دوم فروردین ۴۲، حادثه مدرسه فیضیه پیش آمد و ضرب و جرح طلاب علوم دینی و اهانت به مرحوم آیةالله گلپایگانی. قبل از آن، در اواخر سال ۱۳۴۱، قضایای تظاهرات مردم در بازار تهران پیش آمد و در آنجا هم اهانت به مرحوم آیةالله حاج سید احمد خوانساری. اینها نشاندهندهی این است که نهضت روحانیت در سال ۴۱ و آغاز سال ۴۲ به آنچنان اوجی رسیده بود که دستگاه جبار برخوردهای خشنی با علما و طلاب و حتّی مراجع تقلید داشتند! ۹۲/۳/۱۴
‼️حادثه دوم فروردین مدرسه فیضیه در مقابل حادثهی ۱۵خرداد، حادثه کوچکی بود؛ اصلاً قابل مقایسه با آن نبود. حادثه از یک ساعت به غروب شروع شد، تا یک ساعت بعد از شب ادامه داشت؛ سه ساعت به صورت شدید طلبهها را در محیط مدرسه فیضیه کتک زدند و اهانت کردند، تا آنجایی هم که ما اطلاع داشتیم، یکی دو نفر در آن حادثه کشته شدند و البته عدهی زیادتری هم مجروح گردیدند. بنابراین، حادثه ابعاد خیلی زیادی نداشت. اما امام توانست آن حادثه را برای به حرکت درآوردن همهی ملت ایران مورد استفاده قرار دهد. پانزده خرداد را که امام به وجود نیاورد - در این روز امام در زندان بود - پانزده خرداد یک حادثهی خودجوش بود. پانزده خرداد، محصول حرکتی بود که امام در دوم فروردین به وجود آورد. ۷۰/۴/۲۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🔴⚠️⛔️ هجمه عرفانهای کاذب به شریعت‼️
🔻 برخی از دستورات و اموزه های مطرح شده در عرفان های کاذب و شیوه های به ظاهر عرفانی سنتی بخاطر عدم آینده نگری و عمق نداشتن اموزه ها مورد بهره برداری سیاست بازان و استعمارگران قرار گرفته است.
🔻 آیین های هندویی و بودایی، نو عرفان های دروغینی همچون اکنکار، اوشو، کوئیلو و... شیوه ها و دستوراتی را برای پیروان خود در نظر می گیرند که ابزار خوبی برای غربیان استمارگر است.
🔻 در این مقال کوتاه به موضوعی پر ابهام به نام جمعه و روزه سکوت اشاره می کنیم! استعمار همواره از تجمع مسلمین هراس داشته و برای تخریب تجمعات مذهبی مانند اعیاد، روزهای عزدارای مانند تاسوعا و عاشورا، نماز جمعه و مراسمات روزهای جمعه و... تلاش نموده است.
🔻 یکی از راهکارهایی که عرفان های کاذب بنا به خواسته دشمنان اسلام در حال طرح ریزی و پیاده کردن آن هستند کاستن از تجمعات مذهبی و تخریب این روزهاست. برای نمونه عرفان جعلی اکنکار روز جمعه را روزی برای روزه 24 ساعته قرار داده است. به چه دلیل؟! همانطور که میدانید روز جمعه روز مقدس مسلمانان است نه مسیحیان و یهودیان! حال چه شده است که عرفان اکنکار که خاستگاه آن امریکا است و در میان کشورهای مسیحی روز مقدس روز یکشنبه است و نه جمعه! به دنبال روزه در روز جمعه است؟!
🔻 روشن است که این قبیل دستورات می تواند در راستای کاهش حضور مسلمانان در اجتماعات جمعه تاثیری حتی شده اندک داشته باشد.
عرفان های کاذب
🔰دو استفتاء جالب از مقام معظم رهبری در مورد تولید ملی
1⃣ آیا خرید کالای ایرانی ثواب هم دارد؟
👈 اگر به نیت تقویت مسلمانان و اقتصاد نظام اسلامی انجام شود قطعاً ثواب دارد.
2⃣ حکم خرید، فروش و استفاده از کالای_خارجی در صورتی که مشابه داخلی داشته باشد اشکال دارد؟
👈 اگر این کار موجب تضعیف کالای ایرانی و ضرر به اقتصاد نظام اسلامی شود جایز نیست(حرام شرعی است).
✅نکته شرعی:
آیا «جایز نیست» یعنی حرام است؟
👈اصطلاح «جایز نیست» در مسائل شرعی و فقه مصطلح به این معنا است که مکلف در مقام عمل، نباید فعل مورد نظر را انجام دهد و از این جهت با اصطلاح حرام فرقی ندارد. (أجوبة الاستفتاءات رهبری ص 10)
👌بنابراین عبارت جایز نیست در تمامی احکام شرعی؛ به معنای مکروه بودن کار نمی باشد، بلکه به معنای حرمت آن است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻حسین شریعتمداری: بعضیها با فریب افکار عمومی و ترساندن مردم، حواس ها را از حقیقت دور میکنند
🔺اینجا باید افراد متخصص و رسانهها برای روشنگری وارد میدان شوند
بسم الله الرحمن الرحیم
در سخنرانی اول فروردین، امام خامنهای(مدّظلّه العالی)، #ویژگیهای_رئیسجمهور را به تفکیک بیان فرمودند. در این نوشتار، سعی میکنیم با نگاهی تحلیلی به این ویژگیها بیندیشیم:
۱- دارای مدیریت و کفایت باشد
مدیر باید صلاحیت علمی لازم، عدالت و تقوای لازم، بینش صحیح سیاسی و اجتماعی، تدبیر و شجاعت و صبر لازم را برای تصدی آن جایگاه داشته باشد. برای جایگاه ریاست جمهوری - از آنجاکه نزدیکترین مسئول نظام اسلامی به رهبر و امام این نظام است، باید شبیهترین فرد به ایشان در این ویژگیها برگزیده شود.
۲- با ایمان باشد:
ایمان، عنصری است که انسان را از خیانت و نفاق حفظ میکند؛ لذا میتوان به وی اعتماد کرده و مسئولیتهای خطیر را به او سپرد، چراکه در جایجای ایفای مسئولیت، از ضایع کردن کار و ظلم به خلق خدا، پرهیز دارد و در نهایت مسئولیت خود را به سرمنزل مقصود میرساند.
۳- عدالتخواه و ضدفساد باشد:
در مسیر حرکت به سوی هدف، رخنهها و شکافهایی وجود دارد که باید پر شوند تا لانه فساد نگردند. این رخنهها را چشم عدالتجو درمییابد و اولا در سیستم مربوط به خودش و سپس در فضای پیرامونیاش، عدالت را حاکم مینماید. حکومت عدالت، به خودی خود منافذ را پر میکند و اجازه رشد فساد را نمیدهد. لذا باید فردی متصدی امور باشد که نهتنها تحمل عدالت را در امورات کوچک و بزرگ، شخصی و خانوادگی و اجتماعی و... داشته، بلکه در عرصهی اجرای آن نیز توانمند و مصرّ بر اجرای عدالت باشد.
۴- دارای عملکرد انقلابی و جهادی باشد:
سازوکارهای مرسوم اداری، در هر برههای احتیاج به تحول دارند؛ چراکه به سبب تحولات سریع زمانه، کارآیی خود را از دست داده و به مانعی بر سر راه حل و فصل امور تبدیل میشوند. این از وظایف مدیر است که با توجه به هدف متعالی مدنظر، قابلیت انعطاف داشته باشد و ضمن توجه به رعایت قوانین، راههای جایگزین برای دستیابی به اهداف را ترسیم نماید. این سیستم، در ادبیات انقلاب اسلامی، به مدیریت انقلابی و جهادی نامبردار است. بنابراین انقلاب اسلامی، هیچگاه طرفدار بینظمی نیست، بلکه از نظم انقلابی تا ابد دفاع میکند.
۵- به توانمندیهای داخلی معتقد باشد: باور داشتن ظرفیتهای داخلی، اثرات متعددی دارد؛ از جمله: اولویت تخصیص وقت و سرمایه به شکوفایی ظرفیتهای داخلی، یافتن امتیازات منحصربفرد مجموعه خود و تبدیل شدن به قطب قدرت در آن امتیازات، عزتمندی در مواجهههای خارجی و استفاده از ظرفیتهای آنان در راستای تعالی مجموعه داخلی و... .
۶- به جوانان معتقد باشد:
جوانان، در هر مجموعهای ضامن پیشرفت و حل گرههای لاینحل بوده و از فرسودگی و پژمردگی آن مجموعه، جلوگیری میکنند. البته بسته به اینکه جوانان، با چه تفکری رشد کرده باشند، میتوانند پیشبرنده جبههی حق و یا خدای نکرده جبههی باطل باشند. لذا باید شرایط اعتلای فکری و ایمانی جوانان را در اولویت قرار داد و در مسیر رسیدن به آرمانهای بلند، از نیروی فکر و ایمان ایشان بهره گرفت.
۷- مردمی و امیدوار باشد:
در طول تاریخ، فتوحات و پیروزیها مدیون حضور مردمی و پیگیری امور از سوی مردم بوده است؛ و بالعکس هرزمان که مردم دچار خمودگی یا غفلت بوده و یا از امری رویگردان بودند، موفقیتی حاصل نشده است. باورمندی به این حقیقت، به معنای شناخت قدرت حقیقی و امیدواری به مسیر روشنی است که با چنین قدرتی میتوان پیمود؛ با این توضیح که خداوند متعال، قلبهای باصفای تودههای مردمی، را پشتیبان بنده مومن و متعهد خویش مینماید و لذا چنین فردی هیچگاه ناامید نیست و میداند که خداوند متعال با اسباب و علل خود و گاهی بدون اسباب و علل، آنانیکه برای آرمانهای او میکوشند یاری میکند.
موضوع: رأی من ؟
✍️ دکتر قاسم حبیب زاده
❌ من رای نمیدهم‼️
1⃣ وقتی حقوق یک کارگر سه میلیون تومان است، به تصویب کنندگان حقوق های نجومی رای نمیدهم.
2⃣ وقتی صف تهیه روغن را می بینم، به افراد پشت میز نشین رای نمیدهم.
3⃣ به کسانی که ظرفیتهای درونی را رها کرده و چشم امید به خارج دوخته اند، رای نمیدهم.
4⃣ وقتی رهبر کشور خود ساده زیست است و تأکید بر سادهزیستی مسئولان دارد، به اشرافی گری رای نمیدهم.
5⃣ وقتی عملگرایی چاره حل مشکلات کشور است، من به شعار گرایی رای نمیدهم.
✅ اما من رای میدهم:
🔻۱) به کسی رای میدهم که میان مردم حضور می یابد و با درد مردم از نزدیک آشنا می شود.
🔹۲) به کسی رای می دهم که افراد متعهد و کارآمد را در کابینه خود گرد میآورد.
🔸۳) به کسی رای میدهم که در مبارزه با فساد خط قرمزی نداشته و صادقانه عدالت محور باشد.
🔹۴) به کسی رای می دهم که از هویت ملی و عزت و اقتدار کشورم دفاع کند.
🔺۵)به کسی رای می دهم که توان حل مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان و نظارت و کنترل بازار و احیای بورس و... را داشته باشد.
💯 من برای حل مشکلات کشورم حتماً به چنین فردی رای خواهم داد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴کنایه حسین شریعتمداری به سخنان دولتمردان؛ پیچیده حرف زدن هنر نیست، شما به گفتههایتان عمل کردهاید، که به دنبال FATF هستید؟!
♦️شما همین صادرات معمولی را انجام نمیدهید و حتی بازار عراق و سوریه را هم از دست دادهاید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 #استوری | رهبر انقلاب، روز گذشته: بعضیها میگویند آقا فرصت هست، فرصتسوزی نباید کرد؛ بله ما معتقدیم که از فرصتها باید به موقع استفاده کرد و فرصتسوزی نباید کرد، منتها عجله هم نباید کرد؛ عجله در مواردی خطرش و ضررش از فرصتسوزی بیشتر است، کمااینکه در قضیهی برجام ما عجله کردیم؛ ما نباید عجله میکردیم؛ آن کارهای آنها همهاش رو کاغذ بود کارهای ما رو زمین بود؛ ما عجله کردیم کارهای خودمان را انجام دادیم آنها هم کارشان را انجام ندادند، تعهّداتشان را انجام ندادند. ۱۴۰۰/۱/۱
📥 مجموعه استوری از بیانات رهبر انقلاب به مرور در حساب اینستاگرام @Khamenei_ir منتشر خواهد شد.
💻 @Khamenei_ir
🔰 لوح | هزار و چهارصد و شکوفایی
🔻 رهبر انقلاب: سال ۱۴۰۰، سال حسّاس و مهمّی است: هم به خاطر انتخاباتی که در اوّل این سال هست که میتواند تأثیر مهمّی در اوضاع کشور و حوادث کشور و آیندهی کشور بگذارد و هم به این جهت که تولید در سال ۹۹ یک تکانی خورد و امسال یک زمینهِی خوبی برای شکوفایی جهش تولید وجود دارد که از این بایستی حدّاکثر استفاده را کرد. ۹۹/۱۲/۳۰
💻 @Khamenei_ir
🗓سالروزتاسیس حوزه علمیه قم
🏳توسط استاد الفقهاء و المراجع
🏳آیةالله شیخ عبدالکریم حائری
💠رهبرانقلاب
‼️اساساً حوزهی علمیه، یک وجود مثمر و دارای برگ و بار بوده است؛ «کلمة طیّبة کشجرة طیّبة أصلها ثابت و فرعها فی السّماء. تؤتی أکلها کلّ حین بأذن ربّها»؛ و تا امروز اینگونه بوده است. در سال ۱۳۴۰ قمری - یعنی هفتادودو سال قبل از این - آن روزی که مرحوم آیةالله حائری (رضوان الله تعالی علیه) وارد این شهر شد، از این همه برکات خبری نبود؛ نه در این شهر، نه در این کشور، و نه در سراسر عالم. او این حوزه را پایهگذاری کرد و تقریباً چهل سال بعد از آن تاریخ - یعنی در سال ۱۳۸۱ و ۱۳۸۲ قمری - این نهضت آغاز شد؛ ببینید چهقدر این ثمره به اصل نزدیک است و چهطور آن اخلاصی که نشانندهی این نهال - یعنی نهال حوزهی علمیه - در وجود خود داشت، به ثمر نشست، تا این نهضت پدید آمد و نشانندهی نهال نهضت - یعنی آن معلم نسل کنونی و نسلهای آیندهی بشر، آن مرد خدا، آن بندهی صالح، آن رهرو راه پیامبران - با اخلاص خود چه کرد که این نهال تا امروز این همه ثمرات بخشیده است که شما آنها را در سراسر عالم میبینید؛ و یکی از ثمرات آن تلاش در کشور ایران، تشکیل جمهوری اسلامی با همهی برکاتش است؛ و در جاهای دیگر، بیداری مسلمین و بقیهی قضایاست که میدانید. ۷۰/۱۲/۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز درگذشت فیلسوف متاله
🏳علامه سید جلال الدین آشتیانی
💠رهبرانقلاب
‼️فیلسوف و علامه بزرگوار مرحوم استاد سید جلال الدین آشتیانی رحمت الله علیه، یکی از پرورش یافتگان حوزه درسی حضرت امام خمینی(ره) و استاد علامه طباطبایی بود و خود در شمار برجستهترین اساتید فلسفه و عرفان بودند، فقدان چنین شخصیتی تاسف بار است! ۸۴/۱/۴
💠علامه آشتیانی
‼️آقای خامنه ای را واقعا آقایان خبرگان از روی عقل انتخاب کردند! جلال حکمت و عرفان، ص۳۴۴
‼️بعضی از این مدعیان وقتی من پیش امام تلمّذ میکردم، هنوز متولد نشده بودند و بعضی دیگر هم، وقتی من امام را «المجاهد الکبیر، سید الفقهاء و العرفاء و رئیس الملة و الدین» مینامیدم، جرأت بردن نام امام را به هر دلیلی نداشتند! کتاب خاطرات استاد خسروشاهی از علامه آشتیانی ص۱۱۶
#نشربامنبع
@jahade_tabeini
🗓سالروز رحلت مفسرمجاهدقرآنی
🏳آیت الله شيخ محمدصادق تهرانی
💠رهبرانقلاب
‼️عالم متفکر و بزرگوار مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمد صادقی تهرانی، عمری به تلاش علمی و قرآنی گذرانیدند و آثار فراوانی از خود به یادگار گذاشتند! ۹۰/۱/۶
‼️تفسیر هم بسیار بسیار مهم است. کسانی که میتوانند، کسانی که بلدند، عمدتاً آقایان روحانیّون محترم، فضلای محترم، کسانی که با قرآن اُنس دارند، مطالعه کنند، فکر کنند، مباحث تفسیری را بیان کنند، سطح معارف جامعه را بالا بیاورند. ۹۸/۲/۱۶
‼️آشنایی با تفسیر علمی قرآن، برای عالم دین از ضروریات است، اگر عالمی از این امتیاز برخوردار باشد، خیلی از گرههای فکری را میتواند برطرف کند، ما بارها این موضوع را تکرار کردیم که باید از مفاهیم عمیق و جامع قرآن بهره ببریم اما در عمل از این عمق، استفاده درستی نمیکنیم، اینقدر مفاهیم مورد سوال در یک اشاره قرآن بیان شده که اگر کسی متوجه باشد، میتواند با بهترین و رساترین بیان، گرههای ذهنی را برطرف کند، اما متاسفانه بر اثر انس نداشتن و ناآشنایی با قرآن در بین خیلی از علمای ما این خلأ وجود دارد! کتاب حرفی برای تمام فصول ص۳۵ ۸۰/۴/۱۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز ولادت حضرت علی اکبر
🏳روز ملی گرامیداشت جوانان/۲
💠رهبرانقلاب
‼️برای خدا، برای قرآن، برای اسلام، جان امام حسین و علی اکبر امام حسین هم فدا بشود، اشكالی ندارد. ۶۶/۳/۸
‼️آن چیزی که ارزنده تر از عزیزان ماست، اسلام است؛ به دلیل اینكه حسین بن علی و علی اکبر و ابوالفضل از فرزند ما ارزنده تر بودند؛ اما در راه اسلام، راحت خودشان را فدا کردند. پس اسلام از جوان ما ارزنده تر است. ما قربانی میدهیم تا اسلام بماند؛ ما قربانی میدهیم تا شرف اسلامی این ملت بماند؛ ما قربانی میدهیم تا سلطه ابرقدرتها بشكند. ۶۱/۱۲/۲۸
‼️بدون فداکاری، بدون مجاهدت، بدون زحمت و بدون دردسر، هیچ چیز کوچک هم در دنیا به دست نمی آید؛ نه در دنیا و نه در آخرت. دستاوردهای اخروی زحمت میخواهد، دستاوردهای دنیوی هم زحمت میخواهد. طبیعی است که ما در این راه و در مقابل آن دستاوردها، زحمات و تلفات و سختیها و خسارتهایی هم داشتیم. در راه اسلام، جانهای عزیزی فدا شد. صدها جوان ما ارزش علی اکبر امام حسین را ندارند، اگر امام حسین آن روز فدا نمیشد، اسلام در این چهارده قرن نمیماند؛ پس می ارزید. حتي فدا شدن حسین بن علی می ارزید، با آن همه ارزش که آن ذات شریف و مقدس و آن گوهر گرانبها دارد. می ارزید که ما آن گوهر گرانبها را خرج کنیم تا اسلام چهارده قرن بماند. ۶۵/۷/۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز ولادت حضرت علی اکبر
🏳روز ملی گرامیداشت جوانان/۱
💠رهبرانقلاب
‼️علی اکبر، نمونه یک چهره منور و زیبای قرآنی و اسلامی است؛ او فقط فرزند پدر نیست، بلكه شاگرد هوشمند و مطیع پدر هم هست. ۶۲/۷/۱۵
‼️مظهر جوان فداکار در کربلا کیست؟ علي اکبر، فرزند امام حسین؛ جوانی که در بین جوانان بنی هاشم برجسته و نمونه بود؛ جوانی که زیباییهای ظاهری و باطنی را با هم داشت؛ جوانی که معرفت به حق امامت و ولایت حسین بن علی را با شجاعت و فداکاری و آمادگی برای مقابله با شقاوت دشمن همراه داشت و نیرو و نشاط و جواني خود را براي هدف و آرمان والای خود صرف کرد. این خیلی ارزش دارد. این جوان فوق العاده و برجسته به میدان دشمن رفت و در مقابل چشم پدر و چشمان زنانی که نگران حال او بودند، جسد به خون آغشته اش به خیمه ها برگشت. این مصیبت کوچكی نیست، اما همین حرکت او به سمت میدان و آماده شدن برای مبارزه، برای یک مسلمان؛ تجسم عزت، بزرگواری، افتخار و مباهات است. ۸۱/۱/۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز ولادت حضرت علی اکبر
🏳روز ملی گرامیداشت جوانان/۳
💠رهبرانقلاب
‼️خون شهید، تضمین کننده استقلال ملت و آبروی اسلام است؛ لذا همه ما مدیون شهدا هستیم. این همان چیزی است که امام حسین به خاطر آن شهید شد. آیا شهدای ما با علی اکبر حسین بن علی و با خود وجود مقدس و بزرگوار او قابل مقایسه اند؟ آن بزرگوارها برای همین شهید شدند و جوانهای ما هم برای همین شهید شدند. ۶۳/۱/۲۲
‼️شهادت در برهه هایی از زمان و در لحظاتی از تاریخ، ارزش بیشتری پیدا میکند شهادت در دوران امام حسین، از شهادت در قبل و بعد دوران اباعبدالله با فضیلت تر است؛ لذا هیچ یک از شهدای عالم و چه بعد از اباعبدالله تا زمان ما، ارزش شهدای کربلا را ندارند. هیچ کدام از پیرمردهای شهید ما ارزش حبیب بن مظاهر را ندارند؛ هیچ کدام از جوانهای شهید ما ارزش علی اکبر را ندارند؛ چرا؟ چون آن لحظه، لحظه حساس و تعیین کننده ای بود. انفاق در راه خدا همیشه خوب است؛ اما آنجا که شما اگر انفاق بكنید یا انفاق نكنید، تاریخ عوض میشود، معنای دیگری پیدا میكند! ۶۳/۷/۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز ولادت حضرت علی اکبر
🏳روز ملی گرامیداشت جوانان/۴
💠رهبرانقلاب
‼️اصحاب امام حسین را در تاریخ اسلام تاکنون با اصحاب هیچ حادثه ای نمیشود مقایسه کرد؛ یعنی حبیب بن مظاهر یا علی اکبر را با هیچ یک از جوانها و پیرهای این انقلاب و انقلابهای قبل و حتی زمان پیغمبر نمیشود مقایسه کرد! ۶۳/۳/۲۸
‼️عزیزان من ببینید نیاز لحظه چیست؛ هنر این است. میدانید در عالم اسلام هزاران نفر بودند که حسین بن علي را و پدر و مادر حسین بن علی را و خاندان آنها را دوست داشتند؛ یزید و یزیدیان را دشمن داشتند؛ حاضر بودند در رکاب امام حسین تلاش کنند؛ اما آنها حبیب بن مظاهر نشدند، زَهیر نشدند، آن غالم تازه مسلمان نشدند، در بنی هاشم کسانی بودند که ابوالفضل و علی اکبر نشدند؛ چرا؟ چون در لحظه نیاز، حضور پیدا نكردند. وقتی دین به من احتیاج دارد، اگر من نیاز آن وقت را نشناسم و به آن نیاز پاسخ ندهم، چه فایده که خودم را آماده و مستعد کمک برای دین بدانم؟ وقتی بیمار به این عالج فوری و به این داروی فوری و فوتی احتیاج دارد، تو زماني میتوانی به کمک افتخار کنی که در آن لحظه آن دارو را بدهی؛ والا آن لحظه که گذشت، اگر صد برابر آن دارو را هم آوردی، چه فایده دارد؟ مهم این است! ۶۴/۶/۱۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini