#خبر_خوب
امروز اولین روزی بود که تعداد مبتلایان جدید نسبت به روز قبل کمتر بود و کاهش پیدا کرد.
این روند اگر در روزهای آینده ادامه پیدا کند و آمار بهبودیافتگان نیز به همین منوال افزایش پیدا کند، آمار کل مبتلایان به کرونا ویروس کاهش پیدا کرده و این بیماری بزودی در کشورمان از بین میرود.
البته در صورتی که با همین جدیت ادامه دهیم.
#ویروس_منحوس
#امید_حاجی_زاده
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
🔴 واکنش "امید دانا" فعال اپوزیسیون، به افشای روابط مخفی سلبریتی ها با عوامل تلویزیون لندنی منوتو
♦️ «... انقدر این جماعت سطحی هستند که با سالومه بیسواد درددل سیاسی میکنند...»
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی )
@atna_ir
دروس #سیاست_اسلامی #بخش_دوم(۷)
🔷 اخلاق ناصری و حکمت مدینه
🔶تقسیمبندی که بیان گردیددر کتاب «اخلاق ناصری» وجود دارد. خواجه نصیرالدین طوسی در مقاله سوم این کتاب به حکمت مدینه یا علم مدنی میپردازد و مباحث زیر را مطرح مینماید:
📗سبب احتیاج به مدینه و اجتماع،
📗 فضیلت محبت، اقسام اجتماعات و احوال آن،
📗سیاست اُمرا و آداب ایشان،
📗سیاست خدمتگزاران و ملوک و....
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز(چهارشنبه ها #سیاست_اسلامی)
@atna_ir
دروس #سیاست_اسلامی #بخش_دوم(۸)
🔷فلسفه مدنی در کتاب احصاءالعلوم
🔸ابونصر فارابی نیز در کتاب «احصاء العلوم» با تقسیم علوم به دو بخش عمده نظری و عملی، فلسفه مدنی را در شمار علوم عملی قرار داده و از اهداف، غایات، کارکردها و تقسیمات این علم و همچنین از اقسام حکومتها سخن گفته است.
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز(چهارشنبه ها #سیاست_اسلامی)
@atna_ir
دروس #سیاست_اسلامی #بخش_دوم(۹)
🔷سایر کتب مربوط به فلسفه سیاسی که در قرون قبل نوشته شده است
🔸از دیگر کتبی که به فلسفه سیاسی پرداختهاند میتوان به موارد زیر اشاره کرد: سیاست مدینه، الجمع بین رایی الحکیمین (فارابی) شفاء (ابن سینا) تهذیب الاخلاق، الحکمة الخالده (مسکویه رازی) سِیَرٌ الملوک یا سیاستنامه (خواجه نظام الملک) احیاء علوم الدین، نصیحة الملوک (غزالی) اخلاق ناصری (خواجه نصیرالدین طوسی) التاج فی اخلاق الملوک (جاحظ) الاحکام السلطانیه (ماوردی) سلوک الملوک (فضل الله روزبهان خُنَجی اصفهانی) نسائم الاسحار من لطائم الاخبار (ناصرالدین منشی کرمانی) دستور الوزراء (محمود بن محمد بن الحسین الاصفهانی). از مجموعه تالیفات فوق در فلسفه سیاسی اسلامی به «سیاستنامه»، «اندرزنامه»، «تاریخ الوزراء» و «دستور الوزراء» تعبیر میکنند.
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز(چهارشنبه ها #سیاست_اسلامی)
@atna_ir
🚩 نخستین حمله آمریکا به طالبان در افغانستان پس از توافق صلح
🔹 سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان در توئیتی خبر داد که آمریکا علیه طالبان در «نهرسراج» ولایت «هلمند» حمله هوایی انجام داد.
🔹 این حمله در حالی رخ داد که طالبان بطور فعال به ایستهای بازرسی نیروهای افغان حمله میکردند.
https://tn.ai/2216628
پ.ن: هنوز امضای توافق صلحشون خشک نشده، زدن زیر میز!
مسئولین گرامی بازهم دنبال مذاکره با شیطان بزرگ باشید😁
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
✍امام خامنه ای مدظله العالی
سیاست یعنی اداره درستِ جامعه؛ این جزو دین است. تقوای سیاسی، یعنی انسان در میدان سیاست، صادقانه عمل کند.
۱۳۸۱/۵/۵
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
part02.mp3
7.5M
#مرور_کتاب_آنسوی_مرگ
"تجربیاتی از عالم پس از مرگ"
📗قسمت ۲
#استاد_امینی_خواه
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
🗒 برنامه های آموزشی کانال اَتنا 👆👆
دوستان خود را به کانال دعوت کنید.👇👇
https://eitaa.com/joinchat/186318869C9e216c3ff1
👆دوستان عزیز اگر هر یک از شما بنر بالا را تنها برای 3 نفر از دوستان خود فوروارد کنید ، تعداد اعضای کانال به میزان قابل توجهی زیاد میشود؛ بدین وسیله ما را در ترویج فرهنگ تمدن ساز اسلامی یاری کنید.
با تشکر🙏🙏
#پیام_صبحگاهی
#مسابقه_خودسازی🔻
🔹امیرالمؤمنین در نهجالبلاغه میفرماید: «الا و انّ الیوم المضمار و غداً السّباق»؛ این دنیا محل آماده شدن و تمرین کردن است. در این اردوگاه بزرگِ آماده ورود به میدان لقاء الهی - که قیامت است - خودتان را برای مواجهه با حساب و مؤاخذه الهی آماده کنید. امروز، روز تمرین کردن و آماده شدن و خودسازی است و فردا - یعنی روز قیامت - روز شتاب و مسابقه گرفتن به سوی سرانجامی است که ما در همین جا برای خود، آن سرانجام را مشخّص و منجز کردهایم.
۱۳۸۲/۹/۵
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
1⃣
☀️هر روز با یک داستان تمدن ساز
✍در جستجوی حقیقت
سودای حقیقت و رسیدن به سرچشمه یقین «عنوان بصری» را آرام نمیگذاشت.
طی مسافتها کرد و به مدینه آمد که مرکز انتشار اسلام و مجمع فقها و محدثین بود.
خود را به محضر مالک بن انس، محدث و فقیه معروف مدینه، رساند.
در محضر مالک طبق معمول احادیثی از رسول خدا روایت و ضبط میشد.
عنوان بصری نیز در ردیف سایر شاگردان مالک به نقل و دست به دست کردن و ضبط عبارتهای احادیث و به ذهن سپردن سند آنها، یعنی نام کسانی که آن احادیث را روایت کردهاند، سرگرم بود تا بلکه بتواند عطش درونی خود را به این
@atna_ir
2⃣
وسیله فرو نشاند.
در آن مدت امام صادق علیه السلام در مدینه نبود. پس از چندی که آن حضرت به مدینه برگشت، عنوان بصری عازم شد چندی هم به همان ترتیبی که شاگرد مالک بوده در محضر امام شاگردی کند.
ولی امام به منظور اینکه آتش شوق او را تیزتر کند از او پرهیز کرد؛ روزی به او فرمود: «من آدم گرفتاری هستم، بعلاوه اذکار و اورادی در ساعات شبانه روز دارم، وقت ما را نگیر و مزاحم نباش. همانطور که قبلا به مجلس درس مالک میرفتی حالا هم همان جا برو.».
این جملهها که صریحا جواب رد بود، مثل پتکی بر مغز عنوان بصری فرود آمد.
از خودش بدش آمد. با خود گفت اگر در من نوری و استعدادی و قابلیتی میدید مرا از خود نمیراند. از دلتنگی داخل مسجد پیغمبر شد و سلامی داد و بعد با هزاران غم و اندوه به خانه خویش رفت.
فردای آن روز از خانه بیرون آمد و یکسره رفت به روضه پیغمبر، دو رکعت نماز خواند و روی دل به درگاه
@atna_ir
3⃣
الهی کرد و گفت: «خدایا تو که مالک همه دلها هستی از تو میخواهم که دل جعفربن محمد را با من مهربان کنی و مرا مورد عنایت او قرار دهی و از علم او به من بهره برسانی که راه راست تو را پیدا کنم.».
بعد از این نماز و دعا بدون اینکه به جایی برود، مستقیما به خانه خودش برگشت. ساعت به ساعت احساس میکرد که بر علاقه و محبتش نسبت به امام صادق افزوده میشود. به همین جهت از مهجوری خویش بیشتر رنج میبرد. رنج فراوان، او را در کنج خانه محبوس کرد. جز برای ادای فریضه نماز از خانه بیرون نمیآمد. چارهای نبود، از یک طرف امام رسما به او گفته بود دیگر مزاحم من نشو، و از طرف دیگر میل و عشق درونیاش چنان به هیجان آمده بود که جز یک مطلوب و یک محبوب بیشتر برای خود نمییافت. رنج و محنت بالا گرفت. طاقتش طاق شد.
دیگر نتوانست بیش از این صبر کند، کفش و جامه پوشیده به در خانه امام رفت.
خادم آمد، پرسید: «چه کار داری؟».
@atna_ir
4⃣
•.هیچ، فقط میخواستم سلامی به امام عرض کنم.
•.امام مشغول نماز است.
طولی نکشید که همان خادم آمد و گفت: «بسم الله، بفرمایید!».
«عنوان» داخل خانه شد، چشمش که به امام افتاد سلام کرد. امام جواب سلام را به اضافه یک دعا به او رد کرد و سپس پرسید: «کنیه ات چیست؟».
•.ابوعبد الله.
•.خداوند این کنیه را برای تو حفظ کند و به تو توفیق عنایت فرماید.
شنیدن این دعا بهجت و انبساطی به او داد، با خود گفت اگر هیچ بهرهای از این ملاقات جز همین دعا نبرم مرا کافی است. بعد امام فرمود: «خوب، چه کاری داری؟
و چه میخواهی؟».
•.از خدا خواستهام که دل تو را به من مهربان کند و مرا از علم تو بهرهمند سازد.
امیدوارم خداوند دعای مرا مستجاب فرماید.
@atna_ir
5⃣
ای اباعبد الله! معرفت خدا و نور یقین با رفت وآمد و این در و آن در زدن و آمد و شد نزد این فرد و آن فرد تحصیل نمیشود. دیگری نمیتواند این نور را به تو بدهد.
این علم، درسی نیست، نوری است که هرگاه خدا بخواهد بنده ای را هدایت کند در دل آن بنده وارد میکند. اگر چنین معرفت و نوری را خواهانی، حقیقت عبودیت و بندگی را از باطن روح خودت جستجو کن و در خودت پیدا کن، علم را از راه عمل بخواه، از خداوند بخواه، او خودش به دل تو القا میکند...»[1]
1.الکنی والالقاب، جلد 2، ذیل کلمه «البصری». نیز بحار، ج 1/ ص 224، حدیث 17. ↩
@atna_ir
14.mp3
10.7M
کتاب صوتی پایی که جا ماند کتاب تفریظ شده توسط امام خامنه ای مدظله العالی جلداول
#قسمت_چهاردهم
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
🔴انتقاد صریح یک فعال رسانهای به مجری شدن سام درخشانی در رسانه ملی
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی )
@atna_ir