eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
380 ویدیو
99 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
آوند
🔺 🔸 مقاله طرح «بیعت اهل حل و عقد» در مقابل طرح «جمهوری» 📍به موازات طرح «جمهوری اسلامی» توسط حضرت امام نظریات و طرحهای دیگری از اول انقلاب مطرح شدند. یکی از آن طرحها مربوط به علامه محمد حسین تهرانی بود. او معتقد بود که مردم را نباید وارد در تصمیم گیری‌ها کرد بلکه این علما و مراجع هستند که باید دور هم جمع شوند و حل مسائل کنند و تصمیم گیری نمایند. ♨️ نگارنده مقاله ضمن تبیین نظرات علامه محمدحسین تهرانی در این خصوص، به مقایسه این طرح با طرح جمهوری از منظر حضرت امام (ره) پرداخته است. ✂️ برشی از مقاله 🔹« بيعت أهل حلّ و عقد است كه سرنوشت مردم را تعيين میكند؛ و إشكال ما هم به لواداران و قائلين به اعتبار قول أكثريّت در دنيا اين بود كه: طبق منطق عقل، بايد أفرادى كه داراى درايت بيشتر و علم زيادترى هستند، سهميّه بيشترى در رأى داشته باشند. يك عالم دانشمند را كه در تمام مدّت عمر خون دل خورده و در وصول به حقيقت به سرحدّ إدراك و تشخيص رسيده است، با يك شخص جاهل عامى مساوى قرار دادن، تضييع حقّ علم و تضييع حقّ جامعه است؛ عظمت و شخصيّت و مقام والاى اين عدّه را در حكم حيوانات قرار دادن، و آنها را به شمارش در آوردن و مانند گوسفندان و سائر حيوانات با انگشت شمردن است! ▪️فرق است بين عالمى كه از نقطة نظر انديشه و تفكّر قوىّ مى ‏تواند بر يك ملّتى حكومت كند، با آن فردى كه هيچ راه تشخيص ندارد و دست راست را از چپ نمى‏شناسد. او را مساوى و هم عِدل قرار دادن با يك شخص عامى و جاهل در مصالح عاليه مملكتى، در إسلام و حتّى سائر مكاتب غلط است؛ و هر كس اين كار را انجام دهد، ميزان واقعيّت و حقيقت را تا سرحدّ إحساسات به سقوط كشانده است؛ و اين عمل (تعداد نمودن و شمردن) يك را به إضافة دو و عالم را به إضافة جاهل نمودن است؛ و پيوسته نتيجه تابع أخسّ مقدّمتين است. يعنى هر حكومتى كه بر اين أساس تشكيل گردد، حكومت بر أساس تخيّلات و توهّمات و اعتباريّات است، و هيچوقت اين حكومت، بر أساس حقّ و درايت و مصلحت واقعيّه عامّه در خارج متحقّق نخواهد شد.» 📔(ولايت فقيه در حكومت اسلام، ج۳، ص: ۲۱۳ علامه تهرانی) 🖋 نویسنده: حجت‌الاسلام علی مهدیان @avand98
🌹 حسین(علیه‌السلام) اعجاز آفرینش است، از این رو می‌توان تاریخ را به قبل از او و پس از او تقسیم کرد. 💠 آفرینش از آغاز تا هنگامه عاشورا گویی زمینه آن رخداد بزرگ است و پس از آن نتیجه آن. ♨️بگذار ابتدا به پیش از حسین(علیه‌السلام) بپردازیم: 🔹الف: وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا (بقره۳۱) 🔺عن التفسیر المنسوب الی الامام‌الحسن‌العسکری: اسماء انبیاءالله و اسماء محمد و علی و فاطمه و الحسن و الحسین و الطیبین من آلهما و اسماء رجال من خیار شیعتهما 🔹ب: فَتَلَقَّىٰ آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَيْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ (بقره ۳۷) 🔺قال رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم: لما نزلت الخطیئه بآدم و اخرج من الجنه اتاه جبرئیل علیه‌السلام فقال: یا آدم! ادع ربک. قال حبیبی جبریئا! ماادعوا؟ قال رب اسالک بحق‌الخمسه الذین تخرجهم من صلبی آخرالزمان الا تبت و علیّ و رحمتی ... قل: رب اسالک بحق محمد نبیک و بحق علی وصی نبیک و بحق فاطمه بنت نبیک و بحق الحسن والحسین سبطی نبیک الا تبت علیّ 🌿و اگر بخواهی گذشته رو جستجو کنی، جایی را نمی‌یابی مگر آنکه حسین (علیه‌السلام) حضوری مبارک دارد. ♨️و حال بگذار به پس از حسین (علیه‌السلام) بروی: 🔸الف: وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا (بقره۱۲۴) 🔺عن‌الصادق علیه‌السلام قال: هی الکلمات التی تلقاها آدم من ربه فتاب علیه و هو انه قال: یا رب! اسالک بحق محمد و علی و فاطمه و الحسن و الحسین الا تبت علیّ فتاب الله علیه انه هو التواب الرحیم. فقلت له: یابن‌رسول‌الله فما یعنی عزوجل بقوله "فاتمهن"؟ قال: یعنی اتمهن الی القائم عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف اثناعشر اماما تسعه من ولد الحسین علیه‌السلام. ♨️ و فراخی میانه آن پیشینه و این پسینه، همه تاریخ است: ♦️الف: لا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ (بقره ۲۵۶) 🔺باسناد التمیمی، عن‌الرضا علیه‌السلام، عن آبائه علیهم‌السلام، قال: قال رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم: الائمه من ولدالحسین، من اطاعهم؟ فقد اطاع‌الله و من عصاهم فقد عصی‌الله، هم العروه‌الوثقی و هم‌الوسیله الی‌الله عزوجل. ♦️ب: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا (آل عمران ۲۰۰) 🔺عن ابی جعفر علیه‌السلام عن ابیه علیه‌السلام: ان ابی عباس بعث الیه من یساله عن هذه الایه. فقال... علی ابن الحسین علیه‌السلام و قال للسایل: نزل فی ابی و فینا و لم یکن الرباط الذی امرنا به بعد و سیکون ذلک ذریه من نسلنا المرابط. 🌐 قله رفیع این حضور، ظهور امام حاضر ناظر حاکم است. آنجا که رسول خدا (صلوات‌الله‌علیه) اینگونه ترسیم می کند: 🌀 والذی بعثنی بالنبوه انهم لینتفعون به و یستضیوون بنور ولایته فی غیبته کالانتفاع الناس الشمس و ان جللها بالسحاب (بحار ۳۶/ ۲۴۹) 💢مقام و مکانت حسین (علیه السلام) اینگونه است که پس از نزول آیه شریفه "إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْيَانٌ مَرْصُوصٌ" ابن‌عباس چنین نقل می‌کند: 📍فی کتاب الدرالنظیم باسناده عن ابن عباس قال: "رایت رسول‌الله‌صلی‌الله‌علیه‌وآله‌ و‌ سلم، قد سجد خمس سجدات بلا رکوع. فقلت: یا رسول‌الله! سجود بلا رکوع؟ فقال: نعم اتانی جبرئیل فقال: یا محمد! ان الله عزوجل یحب علیاً فسجدتُ و رفعت راسی. فقال لی: ان الله عزوجل یحب فاطمه فسجدتُ و رفعت راسی. و قال: ان الله عزوجل یحب الحسن فسجدتُ و رفعت راسی. فقال لی: ان الله عزوجل یحب الحسین فسجدتُ و رفعت راسی. فقال لی: ان الله یحب من یحبهم فسجدت و رفعت راسی (بحار ۸۸/۲۱۹) 📖حال حضرتشان را در میانه فرازهای زیارتنامه‌هایشان جستجو می کنیم: ❇️ اشهد ان دمک سکن فی الخلد. شهادت می دهم که خونت در بهشت جاوید جا گرفت. ❇️ التمس کمال المنزله عندالله. و ثبات القدم فی الهجره الیک و السبیل الذی لا یختلج دونک فی کفالتک التی اُمرت بها.* * از تو درخواست می‌کنم کمال منزلت نزد خدا را. و استواری قدم در هجرت به سویت را و راهی که از رسیدن به تو قطع نمی گردد. از وارد شدن در سایه سرپرستی‌ات که مامور شده‌ای به آن. ❇️ بکم یفک الذل من رقابنا.** خداوند به یمن شما رشته خواری از گردن ما باز کند. ❇️ السلام علیک یا باب الحطه الذی من دخله کان من الامنین. سلام بر تو ای دروازه و فرو ریزی گناهان که هر که بر آن وارد شد. ❇️و سر انجام: اسال الله البر الرحیم ان یرزقنی مودتکم و ان یوفقنی للطلب بثارکم مع الامام المنتظر الهادی من ال محمد. 👇 ادامه 👇
👆 ادامه 👆 🌺 میلاد موفور السرور راهبر همه جبهه های توحیدی در همه اعصار، یعنی حضرت اباعبدالله‌الحسین(علیه‌السلام) را به همه اهالی پرشور و عاشورایی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب‌اسلامی تبریک می‌گوییم. @avand98
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
♨️ حجت‌الاسلام‌ شعبان‌زاده؛ دبیر تشکل فراگیر گروه‌های تبلیغی: 🔰 تجربه‌ای که آرایش نیروهای مردمی را تغییر می دهد 🔰 هر میدان جهاد تازه‌ای نیازمند تشخیص شرایط خاص خودش است و نمی‌توان با الگوی واحدی در تمام میدان‌ها عمل کرد. 🔺در هنگام بحران‌های مختلف، درس‌های ذی‌قیمتی برای ما حاصل شد. برای نمونه در بحران اخیر ویروس کرونا بواسطه تجاربی که از اقدامات مختلف در سال‌های قبل داشتیم سعی کردیم ابتدا سرعت‌عمل در فراخوان نیروها را افزایش بدهیم. 🔹سپس، ارتباط با مراکز اصلی نظیر دانشگاه علوم پزشکی که باید با همیاری آن‌ها اقدامات پیش می‌رفت برقرار شد و در وهله بعدی ظرفیت و اعتبار حوزه های علمیه را به میدان آوردیم و سعی کردیم به نقاطی وارد شویم که کمترین حساسیت از ناحیه دانشگاه علوم پزشکی متوجه نیروهای جهادی بود. با توجه به اینکه در بحران اخیر کرونا، ترس از وقوع مرگ تدریجی، دامن‌گیر مبتلایان به کرونا شده بود، سعی کردیم تا دقیقا همین نقطه آسیب را محملی برای ظهور و بروز ظرفیت نیروهای جهادی قرار بدهیم لذا سعی شد تا با ارتباط اصولی با بیماران، امید مجدد و قوت قلب جهت مبارزه با این بیماری در بین آنها احیاء بشود. 🔸در این بین و آنچه جزء تجارب ذی‌قیمتی بود که در بحران اخیر ویروس کرونا که عرصه دیگری از جهاد بود، برای ما حاصل شد و به نوعی می تواند آرایش آینده نیروهای مردمی را هم تغییر بدهد این بود که هر بحرانی بر حسب مسائل اختصاصی خاص خودش نیازمند سازماندهی است لذا نمی‌توان با الگوی واحدی به سمت سازماندهی و حل مسئله رفت، هر بحرانی مسائل اختصاصی خودش را دارد لذا باید قرارگاه و نیروهای مردمی در فرصت مناسب هر بحرانی، این مسائل اختصاصی را تشخیص بدهند. 📍اما آنچه جزء مخاطراتی بود که بیم آن می رفت تا شبکه منسجم تشکیل شده در این بحران را به چالش بکشد عبارت بود از اینکه اولا، مراکز سازمان دهنده متعدد بودند و همچنین ناتوانی نیروهای جهادی در کسب اعتماد از سوی مخاطبینِ هدف، بسیار مخاطره زا بود لذا برای دفع چنین آسیب‌هایی، تشکل فراگیر سعی کرد در بحران اخیر، هر وقت که عرصه ای نیازمند تامین منابع انسانی، مالی و زیرساخت‌ها بود، بدون اینکه اسمی از این تشکل باشد، ملزومات مورد نیاز را تامین نماید. 🗞 عصر فردا؛ نشریه داخلی الکترونیکی جبهه‌فرهنگی انقلاب‌اسلامی @avand98
آوند
💠 عباس (علیه السلام) طراح سبک‌زندگی افق‌محور ☘وجود مبارک عباس‌ابن‌علی‌ابن‌ابی‌طالب (علیه‌السلام) نور مبارکی است که هر کس آن را بر اساس افق و ذهن خود به گونه‌ای ترسیم می‌کند. 🌀بسیاری به "باب الحوائجی" اش رسیده‌اند و حضرتش را واسطه خواسته‌های خود از خدا می‌دانند. 🌀گروهی به "رفع الله رایت العباس" رسیده و همچنان به پرچمداری و راه‌پویی راهی می‌اندیشند که وجود مبارک ایشان در اوج جوانمردی ترسیم نموده است. 🌀و جمعی با وصف جمال مبارکش به "وصف العشق نصف العشق" رسیده‌اند. جمالی که موجب شده است تا حضرتشان را "قمر منیر بنی هاشم" بنامند. 🔸 دردمندانه است که بسیاری از ما از آن بیکرانه که با امام زمانش مواسات کرد، تنها به یک شریحه آن و مشک پاره بسنده کرده‌ایم. 🔆 عباس‌ابن‌علی‌ابن‌ابیطالب (علیه‌السلام) طراح بی‌نظیر یک سبک‌زندگی است. در این طراحی جناب ایشان در سی‌و‌چهار سالگی به چهله اوج می‌رسد. ❇️چقدر خوب بود با تمسک به "السلام علیک ایها العبد الصالح" هیات‌ها سجده‌های طولانی و قنوت‌های به دور از قنوط! را رواج می‌دادند. 🌐 عباس‌ابن‌علی‌ابن‌ابیطالب (علیه‌السلام) در نقش سقایت یک جبهه فکری، کارکردی رسالتی فراخ دارد. سقایتی که سبب حیات طیبه نهضت عاشورا و رواج گسترده مکانت کربلا می‌شود. در نگاه حضرت ایشان کربلا مکان نیست که دارای مرز زمینی باشد. از این رو می‌توان جناب ایشان را مبتکر طراحی سبک زندگی جامع سه‌بعدی و از بالا دانست. ترسیم جناب ایشان از کربلا در طول و عرض نمی‌ماند، بلکه ارتفاع می یابد. 😔افسوس که ترسیم ما از عباس‌ابن‌علی‌ابن‌ابیطالب (علیه‌السلام) تنها یک جنگاور قهرمان و سلحشور است که تا پای جان ایستاده است، برایمان کم گفته اند و یا کم تکرار کرده‌اند که "ان العباس بن علی زُقّ العلم زَقا: همانا عباس ابن علی، بس فراوان به او علم تغذیه شده است. 👆با این پیش‌نیاز، به اختصار به تحلیل و سیر پنج سطح سبک‌زندگی عباسی می پردازیم. @avand98
🔰 دهه بینشی شعبانیه (۱) 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های حضرت آیت‌الله میرباقری (مدظله‌العالی) 💠 مستشهد: 🔺 مهم‌ترين آمادگي اين است كه طبق روايات و دعاها بايد مستشهد باشيم. مستشهد غير از شهـيد است. مستشهد يعني آن كسي كه طالب شهادت است، يعني رغبت دارد، بي‌قرار است، دلش مي‌خواهد مثل اصحاب سيدالشهدا خونش را در ركاب امامش بدهد. چنين فردی به شهادت برسد یا نرسد فوض است، ماندنش هم ثواب دارد. 💠 مبدا حیات: 🔺 ولایت امام مبدا حیات است. در روایات یکی از آثاری که برای ولایت امام ذکر شده است این است که ولایت امام سرچشمه حیات است اگر کسی از ولایت امام برخوردار شد، زنده می‌شود. 💠 ظهور: 🔺در عصر ظهور، نه تنها جسم امام بلکه در حقیقت ولایت امام از حجاب خارج می شود و در عالم به تحقق می رسد. 💠 شکوفایی: 🔺شکوفایی انسان و بهرمندی از علم، نور، عدل، رفاه، امنیت و... فقط در سرزمین ولایت و با جریان ماء ولایت محقق می‌شود. 💠 انتظار امام: 🔺 انتظار ظهور، انتظار خود امام است. منتظر حقیقی، منتظر خود امام است نه منتظر عدل یا امنیت. 💠 غدیر: 🔺 حقیقت غدیر این بود که وجود مقدس نبی اکرم (ص) به امر الهی پرده را از جلوی این حقیقت کنار زد. بنا بود حقیقت این خورشید آرام آرام طلوع کند و عالم روشن شود و جهان، جهان دیگری شود. می‌بایست این اتفاق می‌افتاد منتهی حجاب سنگینی آمد و جلوی این خورشید را گرفت یعنی همان جریان خلفای جور که در قرآن از آنها به ظلمات تعبیر شده است: «ظُلُماتٌ‏ بَعْضُها فَوْقَ‏ بَعْضٍ‏». 💠 نور حقیقی: 🔺وقتی حضرت ظهور می‌کنند عالم روشن می‌شود و مردم از نور ماه و خورشید مستغنی و بی‌نیاز می‌شوند. 💠 ماء 🔺گاهی اوقات هم از ولایت امام تعبیر به ماء می‌شود مثل این که قرآن می فرماید: «وَ كانَ‏ عَرْشُهُ‏ عَلَى‏ الْماء»(هود/۷) این که عرش الهی قبل از خلقت این عوالم بر ماء مستقر بود یعنی محل استقرار عرش الهی و مقر فرماندهی الهی ولایت امام است؛ از آنجاست که همه فرمانهای خدای متعال بر عالم جاری می شود. 💠 سرزمین حاصلخیز: 🔺یکی از تعابیری که امام رضا(علیه‌السلام) از امام دارند این است: «الْأَرْضُ‏ الْبَسِيطَةُ» امام سرزمین گسترده و واسع است. وقتی بذر در یک سرزمین آباد می‌افتد با بارش باران بلافاصله شکوفا می‌شود. اما وقتی این بذر در یک سرزمین کویر می افتد نابود می شود. 💠 تجربه زندگی: 🔺اگر کسی در محیط ولایت امام قرار گرفت و ولایت امام بر وجود انسان جاری شد یکی از خواصش این است که بذر وجود انسان شکوفا می شود و انسان زنده می‌شود. ۱ @avand98
AUD-20200401-WA0000 (2).mp3
8.59M
🎤نظرات برادر سینا زارع فعال فرهنگی اجتماعی استان مازندران؛ درباره: ♨️ ضرورت اندیشه ورزی و پاسخگویی نسبت به مسائل و چالش های راهبردی و عملیاتی بر اساس نظام مسائل 💠دوستان آینه صورت احوال همند (صائب تبریزی) در زیست مؤمنانه مگر می شود یکدل بود و آینه نبود؟ 💍خاتم انگشتری هستی، صلوات الله علیه و آله فرمود: المؤمن مرأت المؤمن باش همیشه ز ره دل به من آینه ات دار مقابل به من (جامی) اینجا، مجالی است برای بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما در خصوص آوند. سراپا گوش خواهیم بود... @avand98
آوند
💢 سندرم ۱ ❗️ ساختمان‌سازی؛ گام اول جبهه‌سازی 📍 سوال محوری 💥 شما با کدام گزینه موافقید؟ ❓الف) اولاً
♨️ تبیین سندرم۱ 🔰 ساختمان سازی؛ گام اول جبهه سازی! 🔺برخی از دوستان خیلی دغدغه ساختمان دارند. اگر اجازه پیدا کنی و در کوچه و پس کوچه‌های ذهنشان بگردی، می‌بینی که حجم بزرگی از دغدغه‌شان یک دفتر کار است، البته نه برای برانداز خلق و جلوه‌گری. ساختمانی برای تجمیع دوستان، انس با همدیگر، هم‌اندیشی‌ها، و البته گسترش کار. 💢و وقتی پای درد دلشان می‌نشینی، می‌بینی پشت خاکریز ساختمان داشتن کُپ کرده‌اند!: 🤔اگر می‌شد در شهرم یک ساختمان داشتم، خیلی خوب بود. جایی که اتاق کنفرانسی داشته باشد برای وقتی که قرار جلسه باشد... و آنوقت سنگینی آهش را حس می‌کردی... 💤ببین فلان موسسه و کانون را! 🔸نه این که سندرم ما باشد، این سندرم همه آدم‌هایی است که اول به فکر جا و مکانند، تا مجال تفکر پیدا کنند. 💠حکایت جناب موسی علیه‌السلام یادت هست، وقتی از آنجا رانده و در راه مانده به "مدین" رسید. می‌دانی که او بزرگ شده کاخ فرعون بود، اما انجام رسالت با زیستن و نفس کشیدن در کاخ سازگار نبود. زمانه او را به یک باور رساند که شال و کلاه کند برای یک زندگی خاکی! با مردم و در میان مردم. 🌀برای جناب موسی علیه‌السلام انجام رسالت مهم بود و نه جا. 📍 قرآن داستانش را از یک کارِ با بینش عمیق، باورمند و لبریز از یقین آغاز می کند: 🔹 وَلَمَّا تَوَجَّهَ تِلْقَاءَ مَدْيَنَ قَالَ عَسَىٰ رَبِّي أَنْ يَهْدِيَنِي سَوَاءَ السَّبِيلِ. و چون (موسى) به سوى مدين روى نهاد، گفت: اميد است كه پروردگارم مرا به راه راست هدايت کند.(۱) و دلش جَلد خدا شد: 🔸 رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ پروردگارا! هر خير و نيكى بر من فرستى من به آن نيازمندم !(۲) ⭕️به قول خودمان با دست خالی یاعلی گفت. و شاید دوست داشته باشی با او همراه شوی و ببینی که به عنوان الزام ایجاد یک جبهه فراگیر از خدای چه خواست؟ ☀️آیاتی آشنا با باور همه جبهه‌سازان توحیدی: 🔺 رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي: درخواست صبر و انشراح صدر 🔺 وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي: آسان انگاری دشواری‌های راه 🔺 وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي: ابزازهای نافذ برای گسترش معناهای ژرف در جامعه پیرامون. 🔺 يَفْقَهُوا قَوْلِي داشتن مردمانی مخاطب که اهل فقاهت‌اند و فهمیدن. همین و بس(۳) ♦️باور کنیم می‌شود با یک اتاق کوچک شروع کرد، می‌شود با دردمندی دیگر هم اتاق شد و در همان یک اتاق در ظاهر کوچک دو اندیشه بزرگ را پرورش داد. ❇️خودمانیم، تجربه ساختمان‌سازی‌های فراگیر به نام کانون و مجمع و موسسه و... حالا ساختمان‌های زیادی را به جای گذاشته است که تصاحب شده اما تا حد زیادی بی‌استفاده‌اند. ❗️تفکر مستقیم می‌گوید: اول جا، بعد تفکر و اقدام. ✅تفکر معکوس می‌گوید: اول تفکر و اقدام، بعد جا. 🌐منطق یک جبهه‌ساز توحیدی می‌گوید: وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا (۴) 📔چه ادبیات زیبایی داریم! جناب سعدی علیه الرحمه به این فکر است که: یا مکن با پیل بانان دوستی یا بنا کن خانه‌ای در خورد پیل 🔔 امام انقلاب (مدظله‌العالی) در این‌باره می‌فرماید: بدیهی است که در شرایط سخت مجاهدت در راه وظیفه و در راه خدا ثواب مضاعفی هم دارد، یعنی یک وقت هست شما بی‌دردسر، بی‌دغدغه، بی‌مشکل کارتان را در وزارتخانه انجام می‌دهید، یک وقت مشکلاتی دارید، خب وقتی مشکلات دارید و کار را با سختی انجام می‌دهید طبعاً ثواب الهی بیشتر است و هدایت الهی هم وعده داده شده است. «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنَا» یعنی شما وقتی مجاهدت کردید، تلاش کردید خدای متعال هدایت میکند، راه درست را به شما نشان میدهد.(۵) 📍بی‌شک ساختمان و زیرساخت‌های سخت‌افزاری، توانمان را مضاعف می‌کند و شوقمان را افزون. وقتی این دو فراهم شود، باید "و ان یکاد" زیرا دوستان گرد هم جمع می‌شوند. ♻️ما هم مانند شما باور داریم که هر اندیشه‌ای برای رشد نیاز به یک پایگاه دارد، اما بر این باوریم که باید ابتدا اندیشه داشت و بعد پایگاه. اندیشه، سرمایه مهم و جدی یک جبهه‌ساز است. تصوری یقینی به راهی ارزشمند و با نگاهی کریمانه به هدف. آنهم هدفی که شاید برای دیگران دست نایافتنی است. 🔻این همان است که جناب لسان الغیب رحمه الله علیه سرود: رواق منظر چشم من آشیانه توست کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست 🔸 هنر اهالی جبهه آن است که از مکان‌های موجود و در دسترس، ارزشی‌ترین‌شان را بیابند، و بی‌شک مسجد، کانون توحیدی همه اهالی جبهه توحید است. مساجد، محل اتصال اراده خداوند با اراده مردم و محل عروج بینش‌های مردم تا خداست. اهالی جبهه، پیش‌ران‌های حرکت‌های توحیدی‌اند. 🌿 اندیشه بالغانه امام، ایران را به باور و توفیق همراهی رساند. امام راحل، ابتدا به مکانت یک باور رسید، بعد مکانش را برگزید. 👇 ادامه 👇
آوند
♨️ تبیین سندرم۱ 🔰 ساختمان سازی؛ گام اول جبهه سازی! 🔺برخی از دوستان خیلی دغدغه ساختمان دارند. اگر اجا
👆 ادامه 👆 🌪چه کولاک کرده جناب حافظ علیه الرحمه: در میخانه بسته‌اند دگر! افتتح یا مفتح الابواب ✳️ اساسا مکان ظرف است. مهم آن است که در آن ظرف چه بریزی. مهم این است ببینید و ببینیم که: اگر هدف‌هایمان سهل‌الوصول است، جبهه بینش ما قله ندارد! و اگر تاثیرمان در جمع کم است، باطری ایمان و یقینمان ضعیف شده و اگر هنوز پس از سالها همان دوستان قدیمی را داریم، جبهه‌مان عتیقه شده است! 🌊بیایید چشمه باشیم و بجوشیم، رود باشیم و جاری شویم... خدای فرا دست‌ها برایمان دریاها و اقیانوس ها را تدارک خواهد دید. 🖋آخر این نوشته را به فردوسی بزرگ می‌سپاریم: ز تو چشم اهریمنان دور باد دل و جان تو خانه سور باد پ.ن: ۱. سوره مبارکه قصص، آیه شریفه ۲۲ ۲. سوره مبارکه قصص، آیه شریفه ۲۴ ۳. سوره مبارکه طه، آیات شریفه ۲۵تا۲۸ ۴. سوره مبارکه عنکبوت، آیه شریفه ۶۹ ۵. بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ۱ @avand98
آوند
🔰 دهه بینشی شعبانیه (۱) 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های حضرت آیت‌الله میرباقری (مدظله‌العالی)
🔰 دهه بینشی شعبانیه (۲) 📍 برگزیده‌ای از بیانات و دیدگاه‌های حضرت آیت‌الله میرباقری (مدظله‌العالی) 💠 رویش: 🔺 «حی علی الفلاح» یعنی به سمت ولایت امام شتاب کنید چون ولایت امام موجب فلاح و رویش انسان و رسیدن انسان به حیات طیبه می‌شود. 💠 پاک کننده: 🔺یکی از خصوصیاتی که امام از نظر قرآن دارد این است که مبداء طهارت نفوس است. اگر ولایت امام به قلبی رسید این قلب مطهر می شود از چه؟ از گناه، از غفلت، از شرک، از توجه به غیر خدای متعال. لذا اگر کسی مورد عنایت امام قرار گرفت و ولایت امام در قلب انسانی ظاهر شد خاصیتش این است که این انسان از شرک نجات پیدا می‌کند، از ذکر و توجه به غیر خدا نجات پیدا می‌کند. 💠 طهارت نفس: 🔺یکی از خصوصیات ولایت امام این است که وقتی انسان به ولایت امام رسید به طهارت نفس می‌رسد، از غیر خدای متعال روی دلش به سمت خدای متعال بر می‌گردد و مشغول حضرت حق می‌شود. 💠 حشر: 🔺یکی از حشرهایی که مردم دارند در روز ظهور امام زمان است. چون حشر به معنی تجمع است اگر جمعیتی مبعوث شوند، رانده شوند، سوق داده شوند تا یک جا تجمع کنند از آن به حشر تعبیر می شود. 💠 ظهور جزیی: 🔺امام یک ظهور کلی دارند که در عصر ظهور است و ان‌شاءالله هرچه زودتر اتفاق می‌افتد. امام یک ظهور جزئی هم برای مؤمنین دارند که یک ارتباطی با امام خودشان دارند. لذا به اندازه‌ای که قلوبمان نورانی است. 💠 رجعت: 🔺امثال سلمان، مالک اشتر و اصحاب کهف در دوره رجعت بر می‌گردند. چرا؟ چون وقتی ولایت امام ظاهر می شود یک حقیقتی روی زمین اتفاق می‌افتد که سلمان و مالک اشتر هم دوباره باید از امام استفاده کنند. این‌ها در سیر خودشان به سوی خدای متعال باید دوباره به دنیا برگردند و از امام بهره ببرند. 💠 باطن بینی: 🔺وقتی امام ظهور کرد زمین برکاتش را بیرون می‌ریزد و آسمان برکاتش را نازل می‌کند، عدل و حیات محقق می‌شود نور محقق می شود و... همه در مسیر هدایت قرار می‌گیرند، همه می‌توانند - شاید این طور است- ملکوت و باطن عالم را ببینند، همه باطن بین می‌شوند، همه اهل یقین می‌شوند و عقول کامل می‌شود این‌ها چیزی جز خود امام نیست. 💠 مهمترین وظیفه: 🔺مهمترین وظیفه ما در عصر غیبت انتظار است، انتظار خود امام، نه انتظار چیز دیگری. اگر کسی از ظهور رفاه و عدل بخواهد، او در انتظار امام نیست. 💠 شناخت امام: 🔺کسی که امام را نمی‌شناسد منتظر امام نیست، منتظر چیز دیگری است؛ می‌خواهد ارزانی شود می‌گوید امام بیاید! شأن امام این نیست. 💠 حلم: 🔺منتظر باید اهل حلم و صبر باشد، علامت‌شناس باشد. او به دنبال دولت مستعجل نیست، هر جای تاریخ که ایستاده خودش را وقف امام می‌کند. امام کِی می‌آید؟ به تو چه مربوط است؟ به من چه مربوط است؟ ما امیدواریم همین امروز واقع شود، ولی این ربطی به ما ندارد که امام امروز می‌آید یا هزار سال دیگر. به ما چه مربوط است؟ تدبیر الهی است مربوط به خود امام است. ۲ @avand98