eitaa logo
آوند
2.2هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
379 ویدیو
99 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
آوند
نخستين هم آفريني ملی روايت عهد 🎥🔊📝روايت خيزش هاي اثربخش مردمي در عرصه هاي فرهنگي اجتماعي 💠 هم زمان
15.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎁 دبیرخانه نخستین هم‌آفرینی ملّی روایت عهد تقدیم می‌کند: 📽 ببینید | خوشا تماشای صبح فردا ▶️ نگاهی تأمل برانگیز به مصادیقی از خیزش‌های اثربخش مردمی در عرصه‌های فرهنگی اجتماعی 🎀 [ویژه آیین تجلیل از برگزیدگان نخستین هم‌آفرینی ملّی روایت عهد] ➕ عرض ارادت به بزرگ جبهه‌ساز جهان اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی 📍 تهران- اسفند ماه 1399 ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
#دستواره #آوند #تعالی_تشکیلات ✅@avand98
📚 کتاب | از سری مجموعه قطب‌نما [مجموعه بیانات برگزیده امام خامنه‌ای(مدظله العالی) مرتبط با جبهه‌سازی فرهنگی مردمی] 📗 جلد اوّل: مردم 🔅 بیانات برگزیده رهبر معظّم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) 🔺 با موضوع: نقش کلیدی مردم در تحقق اهداف انقلاب اسلامی ⬇️ دانلود نسخه با کیفیت: 🔗 yun.ir/mardom ⬇️ دانلود نسخه کم حجم: 🔗 yun.ir/mardomlow ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
📣 اطلاعیه | آئین تجلیل از برگزیدگان نخستین هم‌آفرینی ملّی روایت عهد 🔺 [روایت خیزش‌های اثربخش مردمی د
11.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 فیلم کوتاه | گزیده‌ای از آئین تجلیل از برگزیدگان نخستین هم‌آفرینی ملّی روایت عهد 📌 [روایت خیزش‌های اثربخش مردمی در عرصه‌های فرهنگی اجتماعی] 📍 تهران- اسفند ماه 1399- مجتمع سرچشمه ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🔘 سلسله مباحث زمینه‌ها و ملزومات جبهه‌سازی 📼 صوت‌نوشت جلسات حجت‌الاسلام و المسلمین 🗓 شب ششم تا یازدهم محرم سال 1399 - هیئت روضه‌الزهراء دزفول جلسه سوم | ولایت‌مداری و رابطه‌ی آن با جبهه‌سازی ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir خلاصه مطلب در پست بعدی ⏬
آوند
🔘 سلسله مباحث زمینه‌ها و ملزومات جبهه‌سازی 📼 صوت‌نوشت جلسات حجت‌الاسلام و المسلمین #عبدالحسین_خسروپن
📍 سلسله مباحث زمینه‌ها و ملزومات جبهه‌سازی 📼 صوت‌نوشت(خلاصه) جلسات حجت السلام و المسلمین ⏱ شب ششم تا یازدهم محرم سال 1399 - هیئت روضه‌الزهراء دزفول جلسه سوم | ولایت‌مداری و رابطه‌ی آن با جبهه‌سازی 🔺 یکی دیگر از زمینه‌های جبهه سازی ولایت مداری است. ولایت به معنی پیوند ناگسستنی بین مردم و ولی است؛ یعنی هم خود مردم باهم پیوند وثیق داشته باشند و هم با ولی و امامشان پیوند ناگسستنی و محکم داشته باشند. وقتی این پیوند ناگسستنی و محکم و احقاق ناپذیر باشد به ولایت تبدیل می‌شود. لذا اینکه در تفکر و فلسفهٔ سیاسی غرب مطرح می‌شود که آیا مردم‌سالاری دموکراسی (اصل است یا اقتدار دولت اصل است به این دلیل است که نمی‌توانند این دو را کنار هم قرار دهند چون در تفکر غربی‌ها چیزی به‌عنوان ولایت مطرح نیست. 🔺 در ولایت هم اقتدار نهفته است و هم مردم وجود دارند؛ یعنی هر دو کنار هم قرار دارند و چیزی مانع از باهم بودنشان نیست. در ولایت هم ولی اقتدار محکمی دارد و هم مردم‌سالاری وجود دارد. 🔺 کلمهٔ ولایت یکی از اصلی‌ترین کلیدواژه‌های قران است. ولایت روح جبههٔ حق است همان‌طور که ولایت می‌تواند روح جبههٔ باطل هم باشد. چون انسان بی بندگی نداریم انسان بی ولایت هم نداریم انسان یا جزو ولایت حق است یا ولایت باطل و از این دو حالت خارج نیست. 🔺 مکتب این ملت و امت امام حسین است؛ مدرسه و مکتب، مکتب امام حسین است. اگر این ولایت شکل بگیرد ،جبهه سازی پدید می‌آید؛ جبهه که شکل بگیرد، اگر جنگ هم شود شکست می‌خورد؛ جنگ اقتصادی هم بشود شکست می‌خورد، جنگ شناختی هم دشمن شکست می‌خورد اما جبهه ولایت شکل بگیرد. 🔺 اساتید بزرگوار ما از آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله سبحانی و دیگر اساتید تا حضرت امام که استاد اساتید ما هستند، همگی به این شبهات جواب داده‌اند. اگر می‌بینید کسی مخالفت می‌کند و ولایت‌فقیه را قبول ندارد، باید با رعایت اخلاق و منطق با او بحث و گفتگو کرد. اگر واقعاً اهل اخلاق و منطق باشد باید زمانی که استدلال را می‌بینید، آن را بپذیرد؛ اما دستهٔ دیگر که به ولایت آسیب می‌زنند، کسانی هستند که به ولایت معتقدند. آسیب این افراد کم نیست. این افراد کسانی هستند که از ولایت جلوتر می‌روند. به تعبیر بنده این افراد به لحاظ منشی، ولایتمدار هستند اما به لحاظ بینشی این‌گونه نیست. از نظر منشی، درونی و قلبی واقعاً ولایتمدار هستند و حاضرند جانشان را تقدیم کنند؛ اما به لحاظ بینشی منظومه فکری مقام معظم رهبری و امام را نمی‌شناسند. برای مثال گاهی اوقات حضرت آقا حرفی می‌زنند و این افراد به خاطر اینکه حضرت آقا مطابق آنان حرف نزده است، گله‌مندی می‌کنند. این افراد مدتی می‌گفتند که حضرت آقا یک وظیفه و ما یک وظیفه دیگر داریم. به همین خاطر ما گاهی اوقات از حضرت آقا باید جلوتر رویم. در مثالی دیگر، بعضی از این افراد در باب مسئله‌ای می‌گویند: چطور ما متوجه این مسئله شدیم اما حضرت آقا این را نفهمید؛ یعنی انتظار دارد که فهم رهبری مطابق فهم او باشد. بعد که برای آنان توضیح می‌دهیم اندیشه، مبنا، شبهه و جواب این است، می‌گویند نمی‌دانستیم چون ولایتمدار بینشی نیستند، این موضوع را نمی‌دانستند. لذا مراقبت باشید، زیرا پشت سر هر ولایت‌مداری نباید ایستاد. همان‌گونه که پشت سر معاندین ولایت نباید ایستاد. ولایت‌مداری که به لحاظ منشی و قلبی ولایت‌مدار است، اما از نظر بینشی ولایت‌مدار نیست، شناخت او از منظومه فکری امام و رهبری کامل نیست. تاریخ نشان داده است که این دسته از افراد به‌مرور از ولایت جدا می‌شوند. هم‌اکنون بعضی از بچه‌هایی که دیروز بسیجی ولایت‌مدار و فعال در حرکت‌های جهادی بودند، امروز می‌گویند رهبری دغدغه عدالت ندارد و ما عدالت را بر ولایت مقدم می‌دانیم. اصلاً ولایت و عدالت از هم منفک نیستند. نه ولایت بی‌عدالت و نه عدالت بی ولایت داریم. این افراد کسانی هستند که از ولی خودشان جلوتر می‌روند. نتیجه جلوتر رفتن از ولی انحراف است. امام صادق می‌فرماید: «إِنِّی قَدْ جَعَلْتُهُ عَلَیکمْ حَاکماً» من این فقیه جامع‌الشرایط را حاکم قرار دادم. امام صادق او را ولی‌فقیه قرار داده است بعد ما می‌خواهیم بر او ولایت کنیم؟ 🔺 بعضی ولایت‌فقیه هستند و بعضی ولایت بر فقیه دارند. اگر ولایت آنان بر فقیه نگرفت، فقیه را کنار می‌گذارند. اگر ولایت‌مداری را درست بپذیریم و به‌درستی به آن عمل کنیم و بفهمیم، آنگاه جبهه انقلاب شکل می‌گیرد و می‌تواند در برابر همه این انحرافات مقاومت کند. [ادامه دارد...] ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
طرح | سالروز شهادت غریبانه امام موسی کاظم (علیه السلام) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تسلیت باد. 🔘 مشعل روشنگر [شخصیت موسی بن جعفر در داخل زندان هم همان شخصیت مشعل روشنگری‌ست، که تمام اطراف خودش را روشن می‌کند. ببینید، حق این است. حرکت فکر اسلامی و جهاد متکی به قرآن یک چنین حرکتی ست، هیچ وقت متوقف نمی‌ماند، حتی در سخت‌ترین شرایط... و این همان کاری بود که موسی بن جعفر کرد، که در این‌باره داستان‌های زیادی و روایات متعددی هست.] +کتاب انسان 250 ساله، ص.351 ؛ 1364/01/23 ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
📔 #معرفی_کتاب 💠 به اضافه مردم ده اصل اساسی برای کار فرهنگی نویسنده: روح الله رشیدی 🔺 *نویسنده:* در
🔰 معرفی کتاب | *به اضافه مردم* 💠 اصل ششم: کار اجتماعی به جای کار جمعی! 🔘 امر اجتماعی 🔺 کار جمعی، اگرچه در بستر اجتماعی رخ می‌دهد اما معطوف به جامعه نیست. کار جمعی، درست است که کار تشکیلاتی، گروهی و جبهه‌ای است، اما فاقد اراده و توجه به اصلاح ساختارهای اجتماعی یا حل مسائل اجتماعی‌است. ممکن است گروه‌های بسیار شیک و پیک و کاملی هم تشکیل داشته‌باشیم، پایگاه‌مان سازمان‌دهی بسیار خوب و منظمی داشته‌باشد، همه جور امکاناتی هم داشته‌باشد، اما در نهایت یا کاری به کار فضاهای بیرون از تشکیلات نداشته‌باشد یا اگر هم توجهی به بیرون از تشکیلات صورت گرفت، بسیار جزئی و موردی باشد. «کار اجتماعی» برای جامعه (مردم)، جایگاهی فراتر از جمع جبری (عددی) افراد قائل است. کار جمعی، اگر مزیت اجتماعی‌بودن را نداشته‌باشد، درواقع یک «دورهمی» و «محفل» است. 🔺 کار محفلی، یعنی خودگویی و خودخندی! از این جور کارهای فراوان داریم؛ هیئتی که سال‌هاست برقرار است و نظم و حساب و کتاب دارد، روابط کاملا مشخص بر آن حاکم است، مناسبت‌هایش سرجایش است، آموزش و قرآن و سخنرانی و مداحی‌اش تعطیل نمی‌شود، اما کاری به کار جامعه و مسائلش ندارد و هیچ نقشی در تغییرات فرهنگی و اجتماعی محیط برعهده نمی‌گیرد، در واقع کاری محفلی می‌کند. 🔺 پایگاه بسیجی که سازمان‌دهی فوق‌العاده‌ای دارد، شرح وظایف روشنی بر آن حاکم است، انواع گروه‌ها را تشکیل‌داده و جلسات منظمی‌دارد اما نمی‌تواند در محیط پیرامون خود تغییری ایجاد کند و مناسبات را متحول‌کند، یک دورهمی خوب است. درواقع، جمع خوبی داریم که کار خوب نمی‌کند. ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📸 عکس | پیغمبر اسلام هم از همین توده بود 🔺 تاریخ اسلام واضح است. همه می‌دانید. شماها، کسانى که اهل مطالعه‏‌اند، می‌دانید که پیغمبر اسلام هم از همین توده بود. از همین توده‌‏اى که وقتی‌که ظهور پیدا کرد و دعوت کرد، همین قریش با او مخالفت کردند؛ که آن‌وقت گردن‌کلفت‌ها همین‌ها بودند، قلدرها همین‌ها بودند، سرمایه‌‏دارها همین‌ها بودند؛ و ایشان نمی‌توانست در آنجا [مکّه] اظهارى بکند. در کوه، در آن غار حرا مدت‌ها همان‌جا بود و نمی‌توانست بیرون برود؛ محبوس بود کَأَنّه. بعد هم ازآنجاکه رفت به مدینه، در مدینه هم همین اشخاصى که طبقۀ سوم بودند جمع شدند دور ایشان. ایشان وقتى مسجد را درست کرد ـ آن‌هم نه یک مسجد مجلّل، یک مسجد خیلى محقردرست کرد ـ روى صُفۀ آن مسجد که یک صفّه‌‏اى بود که هیچى هم نداشت، آنجا بسیارى از اصحاب حضرت، از آن‌هایی که یاران او بودند آنجا مى‏‌خوابیدند چون منزل نداشتند. 📍 [صحیفه امام، ج 6، ص 237] 🔺 پیغمبر اکرم از همین جمعیت پایین بود، از همین توى جمعیت پا شد و قیام کرد. اصحاب او از همین مردم پایین بودند؛ از این طبقۀ سوم بودند. آن طبقۀ بالا بالا، مخالفین پیغمبر اکرم بودند. از همین توده پیدا شده است و براى همین جمعیّت، همین ملّت قیام کرده‌است و به نفع همین ملت احکام آورده‌است. 📍 [صحیفه امام، ج 6، ص 313ـ314] ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
💚 طرح | مبعث رسول اکرم حضرت محمّد مصطفی (صلوات الله علیه) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی مبارک باد. ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🔅 «زنجیره تواصی» 📎 [منظبق بر بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در تاریخ 1399/12/21] عناصر مهمّ مواجهه با دشمنی‌ها دو عنصر مهم برای مواجهه با این دشمنی‌ها لازم است - که بنده همیشه توصیه‌ کرده‌ام، باز هم توصیه می‌کنم- دو خصوصیّت در آحاد مردم لازم است: یکی عبارت است از بصیرت، و دوّمی عبارت است از صبر و استقامت، که اگر چنانچه این دو عنصر وجود داشت دشمن هیچ کاری نمیتواند بکند، هیچ لطمه‌ای نمیتواند بزند، هیچ توفیقی در مواجهه‌ و مقابله‌ی با نظام اسلامی به دست نمی‌آورد؛ بصیرت و صبر. این همان است که امیرالمؤمنین فرمود: «وَ لا یَحمِلُ هذَا العَلَمَ اِلّا اَهلُ البَصَرِ وَ الصَّبرِ وَ العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقّ» که این در خطبه‌ی ۱۷۳ نهج‌البلاغه است. 1️⃣ بصیرت، به معنای تیزبینی و شناختن راه درست بصیرت یعنی چه؟ بصیرت یعنی تیزبین بودن و راه درست را شناختن. انسان گاهی اشتباه می‌کند؛ حالا احتمال اشتباهِ انسانهای ابتدائی و تازه‌کار که بیشتر است، آدم‌های قدیمی و مجرّب هم مواردی اشتباه می‌کنند راه درست را؛ بایستی مراقبت کرد که انسان در شناخت راهِ درست اشتباه نکند؛ در غبارآلودگی فتنه‌ها بتواند راه را پیدا کند و بفهمد راه درست چیست؛ بصیرت به این معنا است. 2️⃣ صبر، به معنای استقامت در راه درست صبر یعنی چه؟ صبر یعنی استقامت در این راه، زاویه پیدا نکردن با این صراط مستقیم و پای فشردن بر حرکت در این صراط مستقیم؛ این به معنای صبر است. صبر را بد معنا نکنند، صبر را جور دیگری [معنا نکنند]. البتّه غالباً دشمنان یا کسانی که آگاهی درستی ندارند صبر را بد معنا می‌کنند؛ صبر یعنی اینکه انسان استقامت بِوَرزد، پافشاری کند، ایستادگی کند، راه را ادامه بدهد، متوقّف نشود؛ این معنای صبری است که در مقابله‌ی با دشمنان به کار می‌رود. ❇️ تواصی؛ از راه‌های حفظ جامعه در برابر دشمنان خب اگر این دو خصوصیّت وجود داشته باشد، دشمن غالب نمی‌شود. یکی از راه‌هایی که این دو خصوصیّت را بتوان در جامعه حفظ کرد، عبارت است از «تواصی»، همان که در سوره‌ی والعصر هست: وَ تَواصَوا بِالحَقِّ ‌وَ تَواصَوا بِالصَّبر؛ مردم یکدیگر را تواصی کنند؛ این زنجیره‌ی تواصی و توصیه کردن به یکدیگر [برقرار باشد]؛ هم توصیه به حق کنند، راه حق را تأکید کنند، هم توصیه‌ی به صبر بکنند؛ این، همه را نگه می‌دارد. اگر چنانچه تواصی به صبر و تواصی به حق و بصیرت در جامعه وجود داشته‌باشد، این جامعه به‌آسانی دستخوش تحرّکات دشمن نخواهد شد؛ امّا اگر چنانچه این جریان تواصی که زنجیره‌ی محافظت مؤمنان است، ‌قطع بشود قطعاً خسارت خواهد رسید: اِنَّ ‌الاِنسانَ‌ لَفی‌ خُسر، اِلَّا الَّذینَ ءامَنوا وَ عَمِلُوا الصّالِحٰتِ‌‌ وَ تَواصَوا بِالحَقِّ ‌وَ تَواصَوا بِالصَّبر؛ اگر این تواصی نباشد، خسارت تحقّق پیدا خواهد کرد. خب، دشمن همین عامل مهم را هدف قرار می‌دهد. ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
🔘 سلسله مباحث زمینه‌ها و ملزومات جبهه‌سازی 📼 صوت‌نوشت جلسات حجت‌الاسلام و المسلمین 🗓 شب ششم تا یازدهم محرم سال 1399 - هیئت روضه‌الزهراء دزفول جلسه چهارم | بصیرت و رابطه‌ی آن با جبهه‌سازی ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir خلاصه مطلب در پست بعدی ⏬