فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 کتابی آمریکایی درباره امربهمعروف
✍️ مایکل کوک پس از ۱۳ سال مطالعه و تحقیق در سال ۲۰۰۱ کتابی به اسم «امر به معروف و نهی از منکر در اندیشه اسلامی» نوشت. کوک برای نوشتن آن بیش از 2هزار کتاب و مقاله به زبانهای مختلف مطالعه کرد.
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
حقّ كه عبارت از «وقوع دائم» یا «وقوع اكثر» است صفتِ خارجى است، نه صفتِ علم و ادراك. به این معنى كه این خارج است كه بطور دائم یا بطور اكثر وقوع مى یابد و بعبارت دیگر، حقیقت به آن معنى كه گفتیم «صفتِ معلوم» است نه «صفتِ علم». بنابر این «وقوع دائم» یا «وقوع اكثر» به همان وجهى كه گفته شد از مصادیق حقّ است، امّا آراء و عقاید و نظریات اكثریت در مقابل اقلیت، نمى توان آنرا همیشه حقّ دانست.
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
آنچه مذكور افتاد نباید باعث غفلت ما از این معنا شود كه هرچند رأى و نظر اكثریت مردم اكثراً بر حقّ منطبق نیست، امّا بهر تقدیر مردم یكى از سه ركن اساسى «عهد» ى هستند كه باید به تثبیت «حقّ» و «استقرار حكومت عدل» و «خلافت حقه» بیانجامد. در روش سیاسى اسلام، این یك اصل است كه حتى براى آنكه امام مفترض الطّاعه و معصوم و وصىّ بلافصلِ رسول خدا(ص) مسندِ خلافت ظاهرى را نیز صاحب شود، بیعت مردم ضرورى است.
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
از یكسو خلیفگى خدا و از سوى دیگر حكم بین مردم، رهبرِ الهى را موقعیت خاصّى مى بخشد كه در روش سیاسى اسلام بخوبى و عملاً مشخص است. این ارتباط سه گانه بیان كننده این واقعیت است كه هرچند شرط لازم امامت و رهبرى جامعه نصب الهى است، امّا كفایتِ آن مشروط به «بیعت مردم» است، چرا كه تكامل و تعالىِ «مردم» غایتِ ارسال رُسُل و انزال كتب است
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
انسان موجودیست كه از یكسو محدود در حدود حیوانى است و از سوى دیگر، در معراجِ خلیفگى ربّ العالمین جبرائیل نیز هم بالِ او نیست و این اوست كه از «سدرة المنتهى» نیز در مى گذرد. و امّا خلیفگى انسان موكول بدانست كه بین این وجودِ حیوانى و آن موجودیتِ روحانى، تعادلى شایسته برقرار كند - امّا صد افسوس كه غرایزش او را به تبعیت از منطق حواس وادار مى كند و عقل را وا می گذارد. و این روش اكثریت است، چرا كه این (وجود حیوانى) «عاجله» است و آن یكى (موجودیت روحانى) «آخرة» - «عاجله» را نقد مى پندارد و «آخرت» را نسیه: «بَلْ تُحِبُّونَ الْعاجِلَةَ وَتَذَرونَ الْآخِرةَ»
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
امّا سرانجام «حقّ» از میان تأثیرات متعارض اسباب و علل و از طریق «وقوعِ اكثر و دائم» ظاهر مى شود و نهایتاً به زهوقِ باطل مى انجامد. نظیر این معنا از این مطلب نیز بدست مى آید كه هرچند جهان در مجموع صیرورتى تكاملى دارد و به سوى تعالى مى رود، امّا این بدان مفهوم نیست كه همه پدیده ها، پدیده هایى تكاملى باشند. جهان در چشم ما مجموعه ایست از حقّ و باطل و حقیقت و اعتبار و وجود و ماهیت و اصول و فروع و تقدیر اینچنین واقع شده است كه راه تعالى و تكامل انسان از میان تأثیر متقابل این اسباب و علل متعارض و متزاحم بر یكدیگر هموار شود و حقّ هم همین است كه در این مسیر فقط معدودى از انسانها به فلاح برسند و نه همه آنها بلا استثناء
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
🌹۱۱ مرداد ۱۲۸۸: شهادت شیخ فضلالله نوری
🔶امام خامنه ای: اگر راه انقلاب عوض شد، شیخ فضلاللهها مقاومت میکنند
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
🌹مولی الموحدین علی(ع)
هر که بر خدا توکل کند،
دشواری ها بر او آسان شود.
🍃غررالحکم؛5:425
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹توصیه مهم رهبرمعظم انقلاب به کسانی که ایران🇮🇷 را دوست دارند
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بزرگان شیعه اینجوری به همسرانشون علاقهمند بودن و احترام میذاشتن
مقایسه کنید با محمدرضا پهلوی که ۳ تا زن گرفت، تهش هم بر اثر مصرف زیاد داروی تقویت جنسی مُرد!
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا با وجود فساد در سیستم، باید برای حفظ جمهوری اسلامی تلاش کنیم؟
قسمت اول
استاد رحیمپور ازغدی
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسئولینی که دچار خطا و اشتباه میشوند را چطور باید امر به معروف و نهی از منکر کرد؟
قسمت دوم
استاد رحیمپور ازغدی
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استاد پناهیان: رهایی از اسارت، مهمترین فایدۀ انقلاب ما
🔹️ بیحجابی بیحرمتی به خون شهدا نیست! بلکه بیحرمتی به این رهایی، بیحرمتی به خون شهید است!
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برشی زیبا از مستند «روایت فتح» با صدای آسمانی شهید آوینی
⭕️ شاید تنها معیاری که بتوان به وسیله آن مردان حق را از منافقین بیخواص تشخیص داد این معیار شهید آوینی باشد!
🌷شب جمعه شهدا را یاد کنیم با ذکر صلوات
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 بـهـای دیـدار 🌺✨
•• راهيان كربلا را بنگر. آنان خوب دريافتهاند كه زندگي به خون وابسته است و پيكر تاريخ، بی خون خدا «ثار الله» مردهای بيش نيست.🍃
🔺شهید آوینی
#امام_حسین
#پاےمڪتبحاجقاسم
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
بیان قرآن درباره «عبودیت» ناظر بر این معناى دقیق است كه «عبودیت» براى «انسان»، «نیازى فطرى» است و انسان، اگر «تسلیم عبودیتِ اللَّه» نگردد، بنده هواى نفس خویش خواهد شد و شق سوّمى وجود ندارد
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
لفظ «جمهورى» فى نفسه نمى تواند محلّ حسن و قبح باشد چرا كه «جمهور» به معناى «مردم» است و همانطور كه در متن بحث مورد تذكّر قرار گرفت، حتّى امام مفترض الطّاعه و وصى بلافصل رسول اللَّه(ص) نیز براى احراز منصب خلافت مردم، به بیعت «جمهور» نیازمند است.
اما اگر «جمهورى» را به معناى روش حكومتى خاصّى برداریم که به «حكومت مردم بر مردم» معنا میشور، باز هم صفت «اسلامى» [در تعبیر «جمهورى اسلامى» به مثابه روش حكومتى] ناظر بر این حقیقت است كه ما روش حكومتى «جمهورى» را تا آنجا كه ایجاباً به احكام اسلام برمى گردد و نفیاً مخالف با اسلام نیست پذیرفته ایم، و این عقلاً و منطقاً ممكن است، چرا كه رأى اسلام در مورد «اكثریت مردم» همانطور كه گفتیم داراى دو وجه مختلف است كه نسبت آنها به یكدیگر، نسبت اصل و فرع و لزوم و كفایت است. بدین ترتیب، حكومت اسلامى هرچند كه در اصل «حكومت اللَّه بر مردم» است، امّا از آنجا كه كفایتاً خلیفه مسلمین بعد از بیعت با مردم و بعد از موافقت «جمهور» بر مسندِ «خلافت» مى نشیند، حكومت مردم است بر خودشان. با این تفسیر «حكومت اللَّه بر مردم» همان «حكومت مردم» است و تناسب بین این دو وجهِ حكومت اسلامى، تناسبى طولى است نه عرضى.
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
«بیعت مردم» شرط كفایىِ «خلافت» است و نصبِ الهى و وصایت و وراثت رسول اللَّه(ص) شرط لازمِ آن معارف اسلام از یكسو «امامت» را منصبى الهى مى شناسند و «خلافت» را تنها به معصومینى كه از جانب پروردگار متعال اصطفاء شده اند، تعلّق مى دهند و از سوى دیگر، «بیعت مردم» و «اجتماع النّاس» را بعنوان «شرط كافى» در میان مى گذارند، و تناقضى بین این دو حكم وجود ندارد، زیرا همانطور كه مذكور افتاد از آنجا كه امامت در واقع امرى است كه به خلافت از جانب پروردگار براى تدبیر امور «مردم» و هدایت آنان بر عهده «امام» قرار گرفته است، از یكطرف لزوماً به «نصبِ الهى» رجوع دارد و از طرف دیگر، كفایتاً نیازمند «بیعت مردم» است. و البّته «اصالت» با وجهِ الهى آنست نه با بُعدِ كفایىِ آن. و اینچنین، روشن مى گردد كه ریشه تفرقه هاى تاریخى كه در جماعت مسلمین ایجاد شده است به این مسأله برمى گردد كه گروههایى یا اشتباهاً به وجه كفایىِ امامت كه مبتنى بر نظر مردم و بیعت است اصالت بخشیده اند و یا وجه الهىِ امامت را كه لزوماً داراى اصالت است انكار كرده اند و تنها شیعه جعفرى است كه اصل و فرع و لازم و كافى را با یكدیگر خلط نكرده و با نظرى متعادل به موضوع مى نگرد
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
«فطرت كلّى مردم» به تبعیت از منظومه توحیدى عالم كلمه اخلاص و نفى شرك است و اكنون براحتى مى توان دریافت كه این اختلاف ظاهرى در متن معارف اسلام و بطور خاصّ در فرمایشات حضرت على علیه السّلام به چه معناست، كه از یكسو «رأى اكثریت» را «معیار حقّ» نمى دانند و از سوى دیگر، ما را به تبعیت از «سواد اعظم» و «همراهى با مردم» دعوت مى كنند.
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
🌹شهـــید آوینی:
کسانی به امام زمانشان خواهند رسید
که اهلِ سرعت باشند؛ و اِلّا تاریخِکربلا نشان داده، که قافلهٔ حسین معطلِ کسی نمیماند..!
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
🎆 #عکس_نوشته استاد رائفی پور
🔺قطرهٔ دوم؛ خون
🔹اساساً یک جاهایی تا قطره خون شما روی زمین نریزد، اثبات نمیشود که قطره جوهرتان از سر وابستگی و پول و هزاران انگ دیگر نبوده است. شهید آوینی تا خونش روی زمین ریخته نشد هیچکس او را نمیشناخت.
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
و این است رسم جهان؛
روز به شب میرسد و شب به روز، آه از سرخی شفقی که روز را به شب میرساند. بخوان "قُل اعوذو بِربِ الفَلق" که این سرخی از خون فرزند رسول خدا حسین بن علی رنگ گرفته است.
_فتحخون
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
«تنهایی و خلوت نعمتی بود که خدا از بشر معاصر گرفت؛ بشر امروز در جلوت تعریف شده.»
#آقـامرتضـیآویـنی
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
زینب کبری گنجینه دار عالم رنج است. او را این چنین بشناس! او محمل گران بار ترین رنجهایی است که در این مبارکه نهفته: لَقَد خَلَقنَا الانسانَ فی کبَد؛ او وارث بیت الاحزانِ فاطمه است و بیت الاحزان قبله رنج آدمی است.
#فتح_خون
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com
دیندار آن است که در کشاکش بلا دیندار بماند
وگرنه در هنگام راحتی و فراغت، چه بسیارند اهل دین!
"آوینی"
🔷 کانال شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
🆔@aviny_com