eitaa logo
شهید سید مرتضی آوینی
7.6هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
3 فایل
🔶 شهید سید مرتضی آوینی، سید شهیدان اهل قلم باز نشر کلیپ ها‌ و تصاویر 📽 نوشته ها 📝 صوت 🎧 مقالات و کتب ✒️ 📌 لینک دیگر کانالها: zil.ink/aviny_com 🔴 تبلیغات پربازده راجی نت: https://eitaa.com/joinchat/1621426385C118d13c9c5
مشاهده در ایتا
دانلود
میلان کوندرا در کتاب « هنر رُمان » از تناقض هایی خاصّ این آخرین دوران تمدن غرب نام می برد که آنها را « تناقض های پایانه ای » می خواند. مثالی که او می آورد می تواند پرده ابهام از این تعبیر به یک سو زند: در طیّ عصر جدید، عقل دکارتی همه ارزشهای به ارث رسیده از قرون وسطی را، یکی پس از دیگری تحلیل می بـرد. اما، در زمــان پیروزی تــامّ و تمام عقل، ایــن عنصر غیــر عقلی محض ( قدرتی صرفاً در پی خواست خویشتن ) است که بر صحنه جهان تسلط خواهد یافت، زیرا دیگر هیچ نظامی از ارزشهای مقبول همگان وجود ندارد که بتواند مانع پیشروی آن شود. اگر واقع گرا باشیم جنگ جهانی دوم را یکی از ترمینال هایی خواهیم یافت که ذات پارادوکسیکال غرب در آن ظهور یافته است. نمی دانم شما جنگ کویت را چگونه تفسیر می کنید، اما من در آن یک تناقض می یابم؛ تناقضی که شاخک های حسّ ششم بسیاری از متفکران غربی – و از جمله نوآم چامسکی – آن را دریافت. غرب پیروزی خود را در جنگ کویت در میان یک حسّ اضطراب همگانی جشن گرفت و این اضطراب، از جمله در لوس آنجلس، نشتری شد که دُمل چرکین یک اعتراض واقعی را ترکاند. 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com
دهکده جهانی واقعیت پیدا کرده است، چه بخواهیم و چه نخواهیم، و ماهواره ها مرزهای جغرافیایی را انکار کرده اند. این همان دهکده ای است که گرگوار سامسا در آن چشم باز کرده است. این همان دهکده ای است که مردمانش صورت مسخ شده « کرگدن » های اوژن یونسکو را پذیرفته اند. همان دهکده ای که مردمانش « در انتظار گودو » هستند. این همان دهکده ای است که در آن مردمان را به یک صورتِ واحد قالب می زنند و هیچ کس نمی تواند از قبول مقتضیات تمدن تکنولوژیک سر باز زند. این همان دهکده ای است که بر سر ساکنانش آنتن هایی روییده است که یکصد و پنجاه کانال ماهواره ها را مستقیماً دریافت می کنند. این همان دهکده ای است که در آن روبوت ها عاشق یکدیگر می شوند. این همان دهکده ای است که در آن « ترمیناتور دو » به سی سال قبل باز می گردد و خودش را از بین می برد. این همان دهکده ای است که در آن «بَت من» و «ژوکر» با هم مبارزه می کنند. این همان دهکده ای است که در تلویزیون هایش دختران شش ساله را آموزش جنسی می دهند، همان دهکده ای که در آن گوسفندهایی با سر انسان و انسان هایی با سر خوک به دنیا می آیند. این همان دهکده ای است که در آن تابلوی « مسیح از ورای ادرار » ماه ها توجهات همه رسانه های گروهی را به خود جلب می کند. این همان دهکده ای است که در آن دویست و چهل و شش نوع تجاوز جنسی رواج دارد... اما عجیب اینجاست که باز هم این همان دهکده ای است که در زیر آسمانش بسیجیان در رَمل های فکه زیسته اند، همان دهکده جهانی که در نیمه شب هایش ماه، هم بر کازینوهای « لاس وِگاس » تابیده است و هم بر حسینیه « دوکوهه » و گورهایی که در آن بسیجیان از خوف خدا و عشق او می گریسته اند. دنیای عجیبی است، نه؟ 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com
غرب ذاتی پارادوکسیکال دارد و این پارادوکس های پایانه ای، سرنوشت محتومی هستند که تمدن امروز به سوی آن راه می سپرده است. انفجار اطلاعات از همین ترمینال هایی است که تناقض نهفته در باطن تمدن امروز را آشکار خواهد کرد. وقتی حصارهای اطلاعاتی فرو بریزد مردم جهان خواهند دید که این دژ ظاهراً مستحکم بنیان هایی بسیار پوسیده دارد که به تلنگری فرو خواهد ریخت. قدرت غرب، قدرتی بنیان گرفته بر جهل است و آگاهی های جمعی که انقلاب زا هستند به یکباره روی می آورند؛ همچون انفجار نور. شوروی نیز تا آن گاه که فصل فروپاشی اش آغاز نشده بود خود را قدرتمند و یکپارچه نشان می داد و غرب نیز آن را همچون دشمنی بزرگ در برابر خویش می انگاشت. تنها بعد از فروپاشی بود که باطن پوسیده و از هم گسیخته شوروی آشکار شد 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com
اما درباره خودمان. نباید بترسیم. حصارها تا هنگامی مفید فایده ای هستند که دزدان شب رو، بر زمین می زیند، اما آن گاه که دزدان از آسمان فرود می آیند، چگونه می توان به حصارها اطمینان کرد؟ پس باید از این اندیشه که حصارهایی بتوانند ما را از شرّ ماهواره ها محفوظ دارند، بیرون شد و « خانه را در دامنه آتشفشان بنا کرد. » باید در رو به رو شدن با واقعیت، به اندازه کافی جرئت و شجاعت داشت. غرب چنین است که در عین ضعف، بیش تر از همیشه رجز می خواند تا خود را در پناه وهم حفظ کند. جنگ کویت چنین بود و بنابراین، تنها اسیران حصارهای توهّم را به وحشت دچار کرد نه آنان که ضعف و پیری این قداره بند مفلوک را در پس اعمال و اقوالش می دیدند. می خواهم بگویم که خود ماهواره، در عالم واقع، آن همه ترس ندارد که طنین این خبر در عالم وهم: « ماهواره دارد می آید. » طنین این خبر تا آنجا هراسناک است که بسیاری، از هم اکنون فاتحه همه چیز را خوانده اند: هویت ملی، اخلاق، زبان فارسی... چنان که پیش از آمدن تلویزیون نیز سخنانی چنین در افواه بود 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com
اگر کربلا یک‌بار است پس آنچه در فلسطین رخ می‌دهد نامش چیست..؟! 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com
آنچه در مجموع از آیاتِ قرآن برمى ‏آید این است كه «اكثریت به مثابه معیار حقّ» بطور كلّى متناقض با نظر قرآن در مورد «اكثریت» است و هیچ راهى براى جمع این دو نظر وجود ندارد. قرآن مجید با تعبیراتى بسیار عجیب و حتّى در اكثر موارد بسیار شدیداللّحن، نه تنها «رأى اكثریت» را «معیار مطلق حقّ» نمى‏ داند، بلكه برخلاف آن، «رأى اكثریت» را غالباً باطل مى ‏شمارد. 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com
سرچشمه «حقّ» در درون انسان و ذهن او نیست، بلكه «حقّ» متبوع انسان و داراى واقعیت خارجى است و در نهایت این انسان است كه خود را، علم و ادراك و اعمال خود را با میزان «حقّ» مى‏ سنجد، نه اینكه حقّ تابع علم و ادراك و اعمال انسان باشد. حال آنكه در تمدّن امروز بشرى، «تمایلات اكثریت» و «قوانین مدنى» میزان و معیار حقّ است. البتّه ظهور این مطلب به طرز تلقّى بشر امروز از «انسان» باز مى‏ گردد و همه مكتب‏ هاى فلسفى جهان امروز شاخ و برگهاى درختى هستند كه ریشه در خاكِ «اومانیسم» دارد. 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com
در پاسخ به این سؤال كه: «پس چیست این مظالم و بى ‏عدالتى ‏ها كه كره ارض را پوشانده است؟»، باید گفت: دنیا عالم بروز و ظهور «ماهیات» است و «ماهیات» حجاب یكدیگر و حجاب «حقّ»اند، اگر نه هیچ چیز جز «حقّ» و «عدل» در دنیا وجود ندارد. امّا از آنجا كه ما «ارتباط» خویش را با «حقّ» از طریق «اسباب» و «علل» و «ماهیات» و «هویت»ها برقرار مى‏ داریم، «حقّ» در عمقى دور از دسترس حواسّ ما و به اصطلاح در باطن عالم قرار مى‏ گیرد، حال آنكه اصلاً قوام عالم به «حقّ» است و به «عدل» («عدل» را «وضعیت حقیقى اشیاء» معنا كرده ‏اند 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com
📙 ـ کتاب 📚 عنوان کتاب: برای قاتلم ✍️نویسنده: گروه نویسندگان 🏡 ناشر: شهید ابراهیم هادی 📖 صفحات: ۱۴۸ صفحه 📗 معرفی کوتاه کتاب زندگی سردار شهید حاج علی محمدی پور، سرشار از شگفتی‌هاست. او روستازاده‌ای بود که مدارج کمال را به خوبی طی کرد. او در راه رسیدن به محبوب خود، سختی‌ها کشید و روح خود را جلا داد. زندگی او سراسر شور و حماسه و شگفتی است. چه زمانی که قبل از انقلاب، مبارزه مسلحانه می‌کرد و چه زمانی که با پیروزی انقلاب، در جبهه‌ها حضور داشت. 📖 قطعه‌ی کوتاه کتاب ای برادر عرب که به دنبال من می‌گردی تا گلوله‌ات را در سینه‌ام بنشانی و مرا شهید کنی. بدان که تو، حالا دنبال من می‌گردی، اما روز قیامت، من به دنبال تو خواهم گشت! با این تفاوت که تو دنبال من می‌گردی که مرا بکشی و من به دنبال تو خواهم گشت تا تو را شفاعت کنم. تمام کسانی که در طول تاریخ منشأ تأثیر بوده و در دوستان و اطرافیان خود اثر گذاشتند، یک ویژگی مهم داشتند و آن اینکه بسیار اهل مطالعه بودند. آن هم کتاب‌هایی که بتواند در مسیر زندگی آن‌ها را یاری کند 🪴 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com
📙 ـ کتاب 📚 عنوان کتاب: از نو با تو ✍️نویسنده: محسن عباسی ولدی 🏡 ناشر: آیین فططرت 📖 صفحات: ۱۳۸۸ صفحه 📗 معرفی کوتاه کتاب همان طور که در این کتاب خواهید خواند، در چند سال اخیر، رشد فزاینده ی طلاق شکل معناداری به خود گرفته؛ چندان که به جرئت می توان ادعا کرد این رشد، از مرز هشدار عبور کرده و در حال نزدیک شدن به مرز بحران است. مجموعه ی «از نو، با تو» بر آن است تا علاوه بر ریشه یابی آمار فزاینده ی طلاق، راه کار های پیش گیری از طلاق را نیز بررسی کند. این مجموعه، در چهار کتاب تقدیم شما می شود. 📖 قطعه‌ی کوتاه کتاب زورگویی به اسم منطق، لوس بازی به اسم لطافت یک نکتۀ مهم را نباید فراموش کرد و آن این که: مرد، تنها نماد اقتدار نیست. نماد منطق هم هست. برخی از مردان، زورگویی های بی منطق را با اقتدار اشتباه می گیرند. اقتدار مرد، اگر سرباز منطق او نباشد، آرام آرام از چشم زن می افتد. اقتدار، هیچ تعارضی با مهربانی هم ندارد. برخی اقتدار را با بد اخلاقی اشتباه می گیرند. اصلا این طور نیست. ائمه علیهم السلام همه اقتدار داشتند؛ اما معدن مهربانی هم بودند... 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com
📙 ـ کتاب 📚 عنوان کتاب: گناه زیبایی ✍️نویسنده: سید محمد سادات اخوی 🏡 ناشر: کتابستان معرفت 📖 صفحات: ۲۲۴ صفحه 📗 معرفی کوتاه کتاب این رمان داستانی است با محوریت دوران حضرت مجتبی (ع) و اتهامات و هجمه‌های ناروایی که در مورد حضرت بود. در این داستان جوانی راهش را گم می‌کند و در مسیر زندگی به خرما‌فروشی به نام میثم برخورد می‌کند و روزگاری را با او هم‌مسیر و هم‌کلام می‌شود. 📖 قطعه‌ی کوتاه کتاب کســی چــه می‌داند که در ســینه‌ام چه نهفته‌ام؟... فقط مــن می‌دانم و بت‌هایی کوچــک کــه - هنــگام نیاز مــن و ناز روزگار - ســر بــه آستانشــان می‌ســایم... و توقع برآورده‌شدن نیازم را «ندارم»... تا روزنی به دیوار ایمانم ننشیند. جــز بت‌هــای کوچکــم،درخــت «خرما»یــی نیــزدارم... کــه سال‌هاســت مهمان خاندان من است. او... نشــان «پیونــد»ی از درختــی کهنســال‌تر دارد... و مــرا بــه آن پیرمــرد آرام و سبزه‌رو، پیوند زده است. پیرمــرد چــه می‌دانســت کــه - در برهــوت این شــهر کبــود - مردی در مــرز جوانی و میانســالی (یــا میانســالی و پیــری، نمی‌دانــم و نمی‌خواهم به یادبیــاورم ... 🆔@aviny_com
📙 ـ کتاب 📚 عنوان کتاب: به من بگو قاراتال ✍️نویسنده: فرانک انصاری 🏡 ناشر: سوره مهر 📖 صفحات: ۲۶۸ صفحه 📗 معرفی کوتاه کتاب رستم و اسفندیار در ایران باستان. هرکول و میناتائور در یونان باستان. نسناس در میان اعراب باستان. ژوپیتر و ونوس در رم باستان؛ همۀ آن‌ها اسطوره‌های دنیای کهن بوده‌اند و کارهای شگفت‌آوری کرده‌اند؛ اما دورۀ آنها سرآمده و حالا نوبت من است که اسطورۀ دنیای جدید باشم. اسطورۀ آذربایجان! هروقت کارم داشتی فقط نامم را صدا بزن: «به من بگو قارتال!» 📖 قطعه‌ی کوتاه کتاب «وقتی آتش اژدها به من رسید جاخالی دادم. اژدها دوباره گلولۀ دیگری پرتاب کرد و من به سمت موسی دویدم. در یک لحظه ایستادم و دستم را به سمت چشم‌های اژدها گرفتم که در یک‌قدمی‌ام بودند. صاعقه‌ای از دستم به داخل چشم‌های اژدها فرو رفت. اژدها پیچ‌وتاب‌خوران و با صدایی که شبیه جیغی تیز بود به داخل آب دریاچه فرو رفت. با صدای جیغ اژدها هراسان از خواب پریدم.». انتشارات مهرک (کودک و نوجوان سوره مهر) کتاب «به من بگو قارتال» را در ۲۶۸ صفحه و به بهای ۱۲۰ هزار تومان منتشر کرده است. 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 کتابی آمریکایی درباره امربه‌معروف ✍️ مایکل کوک پس از ۱۳ سال مطالعه و تحقیق در سال ۲۰۰۱ کتابی به اسم «امر به معروف و نهی از منکر در اندیشه اسلامی» نوشت. کوک برای نوشتن آن بیش از 2هزار کتاب و مقاله به زبان‌های مختلف مطالعه کرد. 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com
حقّ كه عبارت از «وقوع دائم» یا «وقوع اكثر» است صفتِ خارجى است، نه صفتِ علم و ادراك. به این معنى كه این خارج است كه بطور دائم یا بطور اكثر وقوع مى ‏یابد و بعبارت دیگر، حقیقت به آن معنى كه گفتیم «صفتِ معلوم» است نه «صفتِ علم». بنابر این «وقوع دائم» یا «وقوع اكثر» به همان وجهى كه گفته شد از مصادیق حقّ است، امّا آراء و عقاید و نظریات اكثریت در مقابل اقلیت، نمى‏ توان آنرا همیشه حقّ دانست. 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com
آنچه مذكور افتاد نباید باعث غفلت ما از این معنا شود كه هرچند رأى و نظر اكثریت مردم اكثراً بر حقّ منطبق نیست، امّا بهر تقدیر مردم یكى از سه ركن اساسى «عهد» ى هستند كه باید به تثبیت «حقّ» و «استقرار حكومت عدل» و «خلافت حقه» بیانجامد. در روش سیاسى اسلام، این یك اصل است كه حتى براى آنكه امام مفترض الطّاعه و معصوم و وصىّ بلافصلِ رسول خدا(ص) مسندِ خلافت ظاهرى را نیز صاحب شود، بیعت مردم ضرورى است. 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com
از یكسو خلیفگى خدا و از سوى دیگر حكم بین مردم، رهبرِ الهى را موقعیت خاصّى مى‏ بخشد كه در روش سیاسى اسلام بخوبى و عملاً مشخص است. این ارتباط سه گانه بیان كننده این واقعیت است كه هرچند شرط لازم امامت و رهبرى جامعه نصب الهى است، امّا كفایتِ آن مشروط به «بیعت مردم» است، چرا كه تكامل و تعالىِ «مردم» غایتِ ارسال رُسُل و انزال كتب است 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com
انسان موجودیست كه از یكسو محدود در حدود حیوانى است و از سوى دیگر، در معراجِ خلیفگى ربّ العالمین جبرائیل نیز هم بالِ او نیست و این اوست كه از «سدرة المنتهى» نیز در مى‏ گذرد. و امّا خلیفگى انسان موكول بدانست كه بین این وجودِ حیوانى و آن موجودیتِ روحانى، تعادلى شایسته برقرار كند - امّا صد افسوس كه غرایزش او را به تبعیت از منطق حواس وادار مى‏ كند و عقل را وا می گذارد. و این روش اكثریت است، چرا كه این (وجود حیوانى) «عاجله» است و آن یكى (موجودیت روحانى) «آخرة» - «عاجله» را نقد مى‏ پندارد و «آخرت» را نسیه: «بَلْ تُحِبُّونَ الْعاجِلَةَ وَتَذَرونَ الْآخِرةَ» 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com
امّا سرانجام «حقّ» از میان تأثیرات متعارض اسباب و علل و از طریق «وقوعِ اكثر و دائم» ظاهر مى‏ شود و نهایتاً به زهوقِ باطل مى ‏انجامد. نظیر این معنا از این مطلب نیز بدست مى ‏آید كه هرچند جهان در مجموع صیرورتى تكاملى دارد و به سوى تعالى مى ‏رود، امّا این بدان مفهوم نیست كه همه پدیده‏ ها، پدیده ‏هایى تكاملى باشند. جهان در چشم ما مجموعه ‏ایست از حقّ و باطل و حقیقت و اعتبار و وجود و ماهیت و اصول و فروع و تقدیر اینچنین واقع شده است كه راه تعالى و تكامل انسان از میان تأثیر متقابل این اسباب و علل متعارض و متزاحم بر یكدیگر هموار شود و حقّ هم همین است كه در این مسیر فقط معدودى از انسانها به فلاح برسند و نه همه آنها بلا استثناء 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com
🌹۱۱ مرداد ۱۲۸۸: شهادت شیخ فضل‌الله نوری 🔶امام خامنه ای: اگر راه انقلاب عوض شد، شیخ فضل‌الله‌ها مقاومت می‌کنند 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com
🌹مولی الموحدین علی(ع) هر که بر خدا توکل کند، دشواری ها بر او آسان شود. 🍃غررالحکم؛5:425 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹توصیه مهم رهبرمعظم انقلاب به کسانی که ایران🇮🇷 را دوست دارند 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بزرگان شیعه اینجوری به همسرانشون علاقه‌مند بودن و احترام میذاشتن مقایسه کنید با محمدرضا پهلوی که ۳ تا زن گرفت، تهش هم بر اثر مصرف زیاد داروی تقویت جنسی مُرد! 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا با وجود فساد در سیستم، باید برای حفظ جمهوری اسلامی تلاش کنیم؟ قسمت اول استاد رحیم‌پور ازغدی 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسئولینی که دچار خطا و اشتباه می‌شوند را چطور باید امر به معروف و نهی از منکر کرد؟ قسمت دوم استاد رحیم‌پور ازغدی 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استاد پناهیان: رهایی از اسارت، مهم‌ترین فایدۀ انقلاب ما 🔹️ بی‌حجابی بی‌حرمتی به خون شهدا نیست! بلکه بی‌حرمتی به این رهایی، بی‌حرمتی به خون شهید است! 🔷 کانال شهید سید مرتضی‌ آوینی را دنبال کنید 🆔@aviny_com