فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫آنگاه که دردمندی
💓سلامت خود را بازیابد
💫آنگاه که دستی به نشان شکر
💓به آسمان بلند شود
💫ملائک تو را می ستایند
🌸۲۶ شهریورماه روز اورژانس
و فوریت های پزشکی گرامی باد 💐
@ayeha313
#پاسخ_شبهات
💢شیعیان #ظهور مهدی را از نبوت پیامبر بالاتر میدانند؛ اگر این چنین جایگاهی دارد پس چرا در #قرآن اشاره ای به آن نشده است؟
✅ با آنکه موضوع اساسي است و در قرون متأخر و در عصر حاضر، اهتمام زيادي به آن داده مي شود و وقت زيادي از مسلمانان و بزرگان را گرفته است، در #قرآن، نه با اشاره و نه با کنايه نيامده است. آیا در #قرآن به موضوع مهدویت اشاره نشده است؟
✅پاسخ از منابع اهل سنت
فقط به دو نمونه اشاره میکنیم
🔵 آيه اول:
سوره توبه، آيه33:
هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ
آقاي امام قرطبي - که از مفسران بنام اهل سنت است و از شخصيت هاي برجسته تفسيري است - مي گويد:
قال السدي : ذاك عند #خروج المهدي ، لا يبقى أحد إلا دخل في الاسلام.
📚تفسير القرطبي، ج8، ص121
همين عبارت را آقاي امام المشککين، فخر رازي در تفسير کبيرش آورده است.
📚تفسير الرازي، ج16، ص40
آقاي ابو حيان آندلسي - از استوانه هاي تفسيري اهل سنت - در کتاب تفسيري خود آورده است.
🔵 آيه دوم:
سوره بقره، آيه114:
لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَ لَهُمْ فِي الْآَخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ.
آقاي طبري - که از مفسران بنام اهل سنت است
📚منهاج السنة لإبن تيمية، ج7، ص178
- در تفسير خود در #تفسير اين آيه نقل مي کند:
کفار در دنيا ذليل خواهند شد:
فإنهم إذا قام #المهدي و فتحت القسطنطينية قتلهم، فذلك الخزي.
زماني که #مهدي قيام مي کند و قسطنطنية را فتح مي کند، کفاري را که در برابر حکومت ايشان مقاومت مي کنند را به ذلت و خواري مي کشاند.
📚جامع البيان لإبن جرير الطبري، ج1
#بدانیم
‼️اگر تپش قلب دارید درصورت بروز علائم زیر فورا با اورژانس تماس بگیرید :
🔺سرگیجه
🔻گیجی
🔺سبکی سر
🔻تنگی نفس
🔺غش کردن
🔻درد و فشار یا تنگی نفس در قفسه سینه، گردن، فک، دست و یا قسمت بالای پشت
🔹برای کاهش تپش قلب موقعیت های استرس زا را ترک کنید . از نوشیدن چای . قهوه . شکلات و کشیدن سیگار یا تنباکو به شدت خودداری کنید.
@ayeha313
#دکتر_عزیز_نبوی(بنیانگذار_موسسه_عالی_حسابداری)
زادهٔ: ۱۳۱۱
بندر انزلی
درگذشت: ۱۰ آبان ۱۳۸۲
مونترو، سوئیس
ملیت : ایرانی
تحصیلات: دکتری علوم اداری با گرایش حسابداری از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دکتری اقتصاد از دانشگاه تهران
شناختهشده برای: بنیانگذار مؤسسه عالی حسابداری
کارهای برجسته: تأسیس مؤسسه عالی حسابداری، تألیف کتابهای آموزشی حسابداری
عنوان: پدر حسابداری نوین ایران
والدین : پدر: میربابا نبوی از آزادیخواهان آذربایجان در انقلاب مشروطه
عزیز نبوی (۱۳۱۱، بندرانزلی - ۱۰ آبان ۱۳۸۲، مونترو سوئیس) استاد دانشگاه، نویسنده، کارآفرین و بنیانگذار مؤسسه عالی حسابداری در ایران بود.در سال ۱۳۱۱ در بندرانزلی متولد شد. در تهران زندگی کرد. ابتداکارشناسی حقوق و سپس کارشناسی ارشد علوم اداری گرفت. پس از آن، در نخستین دوره دکتری در ایران پذیرفته شد، و ازدانشگاه تهران دکتری اقتصاد گرفت. در سال ۱۳۴۰ (۱۹۶۰ میلادی) از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی موفق به اخذ درجهدکتری علوم اداری با گرایش حسابداری شد. وی استاد دانشکده حقوق، علوم سیاسی و اقتصاد دانشگاه تهران، استاد دانشکده اقتصاد و بانکداری دانشگاه ملی (شهید بهشتی) و بنیانگذار و رئیس مؤسسه عالی حسابداری بود.
عزیز نبوی خدمات دولتی را در وزارت امور اقتصادی و داراییآغاز کرد و سالها در مقام مشاور عالی وزارت دارایی، مشاور مالی وزارت کشور و مشاور مالی وزارت پست و تلگراف و تلفنبهکار مشغول بود. مدیریت مجله تجارت دانشکده حقوق و علوم اقتصادی دانشگاه تهران، عضویت در هیئت مدیره انجمن حسابداران قسم خورده ایران، سردبیری مجله بانکها در وزارت دارایی و نمایندگی دولت ایران در کنفرانس جهانی امور مالی در ایتالیا در سال ۱۹۶۴ میلادی از دیگر اموری بود که ایشان به آنها اشتغال داشت. او ایده ایجاد یک دانشکده را داشت، آن را اجرا کرد و موفق هم بود. تأسیس مؤسسه عالی حسابداری در سال ۱۳۴۳ کاری بزرگ و دشوار بود که آن را به انجام رساند؛ و با آموزش حسابداری در سطح دانشگاهی و تخصصی موجب شد دگرگونی شگرفی در کار و زندگی شمار زیادی از جوانان آن روزگار و همچنین حرفه حسابداری ایران پدید آید. از این رو، وی را میتوان یکی از پایهگذاران آموزش حسابداری نوین در ایران دانست
عزیز نبوی علاوه بر سی سال تدریس در دانشکدههای مختلف۵ ایران، آمریکا و سوئیس، مؤلف مجموعه ۲ جلدی اصول حسابداری است که تاکنون بارها تجدید چاپ شدهاست. ویژگی اصلی این دوره دو جلدی پرداختن به همه جنبههای حسابداری و کوشش در انطباق مطالب با اوضاع و احوال ایران است.عزیز نبوی به همراه حسن سجادی نژاد و اسماعیل عرفانی از بنیانگذاران حرفه حسابداری در ایران بهشمار میآیند. آنان با تأسیس مدرسه عالی حسابداری شرکت ملی نفت و مؤسسه عالی حسابداری توانستند بیش از ۶۰۰۰ دانشآموخته حسابداری،حسابداری دولتی و حسابرسی پرورش دهند.
وی مؤلف کتاب اصول حسابرسی و اصول حسابداری دولتی است؛ و تألیفات متعددی به زبان انگلیسی و فرانسه دارد.
زندهیاد دکتر عزیز نبوی روز شنبه 10 آبان 1382 وفات یافت و در شهر مونترو سوئیس به خاک سپرده شد. از ایشان سه فرزند، دو پسر و یک دختر باقی مانده است.
@ayeha313
دعای امروز 🌷❤️🌷
خدایا🙏
درآخرین یکشنبه تابستان 🌷
عطا فرما 🙏
به من و عزیزانم 🌷
ثبات در ایمان 🌷
برکت در کار🌷
پاکی در عشق 🌷
رزق و روزی حلال 🌷
وسلامتی وخوشبختی 🌷
آمیـــن یا ذَالْجَلالِ وَالْاِكْرام 🙏
ای صاحب جلال و بزرگواری 🙏
@ayeha313
💠امیرالمؤمنین (ع) : لا تُعادوا ما تَجهَلونَ؛ فإنَّ أكثرَ العِلمِ فيما لاتَعْرِفونَ.
💎امام علی (ع) : با آنچه نمى دانيد دشمنى نكنيد؛ زيرا بيشتر دانش در چيزهايى است كه شما نمى دانيد.
📖منبع : غررالحكم حدیث ۱۰۲۴۶ ➖ پُست شماره ۲۸۹
@ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
نام کامل: #مُنجِح_بن_سهم 🏝زندگینامه منحج پدرش سهم و مادرش حسنیه نام داشت. امام حسین (علیه السلام)
#آشنایی_با_یاران_امام_حسین_علیه_السلام
✅یکی از آن ۷۲ نفر
🔰#عمّار_بن_ابی _سلامة_دالانی
🌹عمّار بن ابی سلامة دالانی از یاران امام حسین (علیهالسلام) و از شهیدان کربلا است.
🌳نام و نسب عمار
برخی او را عمارة و برخی عمادة گفتهاند.
برخی پدر عمار را سلامه نامیدهاند.
🏝🏕دالانی ، منسوب به بنی دالان، تیرهای از همدان از قبایل یمن که در کوفه سکنی داشتند.
🔵عمار از اصحاب پیامبر (صلیاللهعلیهوآله)
بنا به گفته ابن حجر، او محضر رسول خدا (صلیاللهعلیهوآله) را درک کرد و جزو صحابه آن حضرت به شمار میرود.
🐎عمار در رکاب امام علی (علیهالسلام)
عمّار از یاران خاص امیرمؤمنان (علیهالسلام) بود و در جنگهای جمل، صفّین و نهروان، شرکت جست.
🔵هنگامی که علی (علیهالسلام) به جنگ جمل میرفت- وی در راه بصره، در منزلگاه «ذی قار» از امیر مؤمنان (علیهالسلام) پرسید: وقتی به بصریان رسیدی با آنان چه خواهی کرد؟ امام (علیهالسلام)فرمود: آنها را به خدا و فرمانبری از او دعوت میکنم و اگر نپذیرفتند با ایشان میجنگم.
عمار گفت: در این صورت، آنان بر دعوت کننده به حق، پیروز نخواهند شد.
📗پیوستن به امام حسین (علیهالسلام)
شیخ طوسی عمار را در شمار صحابه امام حسین (علیهالسلام) آورده است.
🍂وی در -اردوگاه- «نُخَیلِه» در صدد قتل عبیدالله بن زیاد برآمد ولی موفق نشد. سرانجام با ظرافت خاصی -از کوفه خارج شد و- به امام حسین(علیهالسلام)، پیوست و در رکاب آن حضرت در حمله نخست سپاه عمر سعد، به شهادت رسید.
📜نام عمار در زیارتنامهها
در زیارت ناحیه درباره او میخوانیم: السَّلامُ عَلی عَمّارِ بْنِ ابی سَلامَةِ الدَّالانی.
#ادامه_دارد
@ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
#مجردانه ❌ #ترس از نامزدی #ممنوع ⛔️ برخی خانوادهها با این عقیده كه چون نامزدی رسمیت ندارد و ممك
#مجردانه
👇چطور جوابمنفی را اعلامکنیم؟👇
💥باید دلیل منطقی ارائه شود و بدون دلیل نمی توان فردی را رد کرد و جواب منفی داد.
🔹️ بهتر است بجای پیام دادن، با تماس تلفنی نظرتان را در کمال احترام اعلام کنید.
🔸️بهانه نیاورید؛ پاسختان را به صراحت و شخصا (یا از طريق پدر و مادر) اعلام کنید.
🔹️ کسی را واسطه نکنید و با جملاتی مثل «حالا بیشتر فکر کنیم طرف مقابل را بلاتکلیف نگذارید، قاطع باشید.
🔸️توضيحاتی مثل ((استخاره کردیم، خوب نیامده)) از احترام به دور هستند.
🔹️نیازی نیست وارد جزئیات شوید و فهرست بلندبالایی از دلایل تان را برای مخالفت تهيه کنید، اما کلیت دلیل تان را روشن و واضح بیان کنید:
مثال: به نظر می رسه شرایطمون با هم همخوانی نداره، از آشنایی با خانواده شما خوشحال شديم.
🔸️اگر قرار است پاسخ رد از طرف پسر داده شود، نباید خیلی طرف مقابل را معطل کرد و مدتی او را میان خوف و رجاء قرار داد تا همه مطلع شوند که این فرد خواستگار داشته، زیرا این موضوع باعث دلخوری دختر و خانواده او می شود.
🔹️نحوه جواب رد نیز باید بسیار محترمانه باشد؛ یعنی به گونه ای که به آبروی آن ها لطمه ای وارد نشود.
🔸️ضمن عذرخواهی و تشکر، مستقیما علت نپسندیدن چہرہ یا عیب جسمی بیان نشود
⚡مثال بگویند پسر ما بعد از تفکر و مشورت به این نتیجه رسیده که تناسب لازم را با دختر شما ندارد و اميدواريم دختر شما با پیدا کردن همسری مناسب خوشبخت و عاقبت بخير شود.
#اللهم_اجعل_عواقب_امورنا_خیرا
@ayeha313
به افسون کدامین شـعر در دام مــن افــتادی
گر از یادم رود عالم،تو از یادم نخواهی رفت
#استاد_شهریار
امروز ۲۷ شهریور ماه روزِ بزرگداشتِ استاد شهریار و روزِ شعر و ادبِ پارسی است؛ این روز را به همهیِ دوستداران و علاقهمندانِ شعر و ادبیاتِ پارسی تبریک میگوییم🌹
این روز یادآورِ میراثِ گرانبهایِ شاعرانِ بزرگِ فارسیزبان چون فردوسی، نظامی، خاقانی، حافظ، سعدی، صائب و دیگر شعرایِ بزرگِ پارسی میباشد.
@ayeha313
🚫پاسخ به شبهات
🔹آیا بدحجاب تر شدیم؟
🔹آیا بدحجابی مساوی است با بی دینی؟
🔹آیا بدحجابی ها سیاسی است؟
شبهه ای که وجود دارد اینست که آیا رشد بدحجابی در ایران نشانه بیدینی است؟ آیا بدحجابی بدتر شده است؟ آیا بانوان ما نسبت به سال 57 بی تقواترشدند؟ آیا بدحجابی سیاسی است؟ پس چرا می گوئید جامعه معنوی ترست؟
به نظر می رسد بدحجابی در جامعه ما بد روایت شده است. این روایت نادرست باعث شده واکنش ها به بدحجابی عجیب و غریب باشد. یکی فکر می کند بدحجابی در ایران سیاسی است و تلاش میکند آن را به براندازی نزدیک کند و دیگری فکر می کند بدحجابی در ایران ناشی از کاهش دین ورزی است و تلاش می کند اصلا اهمیت حجاب را منکر شود.
اما واقعا ریشه بدحجابی در جامعه ماچیست؟ ماجرا را از منظری متفاوت ببینید.
🔹بدحجاب تر؟
گزارش اخیر مرکز پژوهشهای مجلس نشان میدهد حدود 30 تا 40 درصد جامعه حجاب شرعی دارند. اما بقیه که حجاب شرعی ندارند اعتقادشان به حجاب چیست؟ نتایج 3 پژوهش رسمی سازمان تبلیغات و ارزشها و گرایش ایرانیان وزارت ارشاد و کتاب وضعیتسنجی پوشش و آرایش ایرانیان، نشان می دهد 90درصد جامعه به حجاب شرعی اعتقاد و آن را ضروری می دانند و 85 درصد آن را مانع ارتکاب گناه در جامعه می دانند. اما اشکال این است که اما در مصداق حجاب تابع عرف، راحت طلبی و زیباپسندی هایی هستند که منشاء غربی دارد.
این آمار یعنی جامعه نسبت به ضرورت حجاب و جنبه دینی و شرعی آن، کاملا معتقد عمل میکند اما در مصداق دچار غفلت است. یعنی بین قرائت شرعی حجاب و قرائت عرفی آن از سر غفلت تفاوت قائل شده است. مضافا اینکه هرچند پوشش رکن اصیل حجاب است اما حقیقت حجاب حیا و عفت است. امری که در قاطبه¬ی زنان جامعه ی ما وجود دارد.
بنابراین بدحجابی در جامعه نه منشا سیاسی دارد و نه نشانه¬ی بی دینی.
حضور پرشور زنان با پوشش های مختلف در صحنه های انقلابی مانند راهپیمایی ها، تشییع شهدا، انتخابات، راهیان نور و همینطور مجالس مذهبی مانند اعتکاف، اربعین، شبهای قدر و مجالس سیدالشهدا نیز اینکه بدحجابی سیاسی است یا نشانه ی بی دینی است را کاملاً رد می کند.
🔹خطای تحلیل ایستا
تحلیل نقطه ای یعنی مقایسه زنان در سال 97 با زنان در سال 57 بدون اینکه شرایط جامعه تحلیل شود. اساسا تقوای جامعه را باید در حرکت تحلیل کرد. برای اینکه تقوا را تحلیل کنیم باید شرایط و هجمه دشمن و قدرت شیطان را هم در نظر گرفت. همجه ی سنگین رسانه های شیطانی در این سالها به هیچ وجه با وضعیت سال 57 و قبل از آن قابل مقایسه نیست. تقوا در مسیر حرکت و اجتماعی شدن شکل میگیرد نه سر سجاده و در خلوت و انزوا. با این سخن باید سوال کرد خانم بدحجاب در جامعه امروز با این حجم از هجمههای شیطانی چه میزان جلوتر از زنان سال 57 است؟ از این گذشته زن در جامعه امروز در سطوح مختلف علمی و خدمت رسانی حضور دارد. امری که در گذشته هیچ نشانه ای از آن نبوده است.
🔹حجاب پرقدرت
نکته مهمتر از همه رشد کیفی حجاب است. حجاب پرقدرت، حجابی است که از سر جهل و #میراث_خانواده و... نیست، بلکه امروزه حجاب ابعاد انقلابی پیدا کرده است و #نشانه یک اعتقاد راستین به مبارزه و #جهاد است. چنین حجابی را در کدام برهه از تاریخ سراغ داریم؟
@ayeha313
دعای امروز 🌷❤️🌷
اےروزے دهندهے بیمنّت.🙏
یقین داریم درےبستہ نخواهد شد
مگر، قبل از آن درےگشودہ گردد
پس
امروز ما را بہ سمت درهاے
گشودہ از رحمتت هدایت ڪن تا
بهترینها نصیبمان گردد!🙏
آمیـــن یا قاضِیَ الْحاجات 🙏
ای برآورنده ی حاجت ها 🙏
@ayeha313
امام حسین سلام الله عليه :
«مَنِ اتَّكَلَ عَلى حُسنِ اختِيارِ اللّهِ لَهُ، لَم يَتَمَنَّ في غَيرِ مَا اختارَهُ اللّهُ لَهُ؛»
«هر كس بر حُسنِ انتخاب خداوند اعتماد دارد، چيزى جز آنچه خداى متعال برايش برگزيده است، آرزو نمى كند.»
📚الرسالة القشيريّة، ص ۱۹۵؛ حکمت نامه امام حسين (عليه السلام) ج 1 ص 118
@ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
#آشنایی_با_یاران_امام_حسین_علیه_السلام ✅یکی از آن ۷۲ نفر 🔰#عمّار_بن_ابی _سلامة_دالانی 🌹عمّار بن
#آشنایی_با_یاران_امام_حسین_علیه_السلام
✅یکی دیگر از آن ۷۲ نفر
🔰قاسط_بن_زُهیر_بن_حرث
🌺قاسِط بن زُهیر بن حرث تغلبی (شهادت ۶۱ق) از اصحاب امام علی(ع) و شهدای کربلا.
⚔🛡قاسط از سپاهیان امام علی(علیه السلام) در جنگهای جمل، صفین و نهروان بود، او در واقعه کربلا به همراه برادرانش کردوس و مقسط خود را شبانه به کاروان امام حسین(ع) رساند. او در روز عاشورا در حمله نخست لشکریان عمر بن سعد به شهادت رسید.
🌱نسب
قاسط بن زهیر بن حرث تغلبی، منسوب به قبیله تغلب بود، از این رو در کتاب ابصار العین نام او در شمار شهدای تغلبی آمده است.
🐎⚔🛡حضور در جمل، صفین و نهروان
📗به گفته محمد بن طاهر سماوی (۱۲۹۲-۱۳۷۰ق) در کتاب ابصار العین، قاسط از سپاهیان امام علی (علیه السلام) در جنگهای جمل، صفین و نهروان بوده، از این رو از او در جنگها به ویژه صفین سخن به میان آمده است. همچنین سماوی وی را از اصحاب امام حسن (علیه السلام) نیز دانسته است.
🍂شهادت در کربلا
قاسط در کوفه زندگی میکرد، پس از ورود امام حسین(علیه السلام) به کربلا، به همراه برادرانش کردوس و مقسط شبانه به سپاه او پیوست و در روز عاشورا به شهادت رسید.
📘به گفته ابن شهر آشوب، وی از شهیدان کربلا در حمله نخست سپاه عمر بن سعد بوده است.
📜در زیارت الشهدا، از او و برادرش کردوس با عبارت «السلام علی قاسط و کردوس إبنی زهیر التغلبیین»» به عنوان شهدای کربلا یاد شده است.
#ادامه_دارد
@ayeha313
🔴کنار اسامی اهل بیت، (ع) یا (ص) نگذارید!
✨آیتالله مجتهدی می فرمایند:
به اسماء مبارکه باید احترام گذاشت.
🍃 میرزا ابوالقاسم یزدی(رحمه الله) کیسه ای به همراه داشتند و هر وقت در کوچه و بازار ورقی را که اسماء مبارکه روی آن بود میدیدند بر میداشتند
و در کیسه میانداختند و حتی در منزل جستجو میکرد اسماء جلاله و اسماء مبارکه اهل بیت(علیهم السلام) را جدا می گذاشتند.
☀️چه بسا که احترام و تجلیل از یک اسم، باعث برکات و توفیقات زیادی شود.
کسانی که اسماء مبارکه را با احترام ذکر نمی کنند، منبرشان نور ندارد.
💥شخصی به واعظی گفته بود بگو: حضرت علی اکبر علیه السلام نگو علی اکبر!!
بعضی که روضه می خوانند رعایت ادب را نمی کنند و می گویند: «زینب بیچاره» ،که بیچاره خود اوست که حرمت بزرگان و مقربان درگاه الهی را حفظ نمی کند.
✅وقتی «نظّام رشتی» می خواستند اسم حضرت زینب(سلام الله علیها) را ببرند با صدایی رسا و قوی می گفتند: عقیله ی بنی هاشم، مجلله بی بی، زینب کبری علیهاالسلام.
✳️وقتی اسم ائمه اطهار (علیهم السلام) را می نویسی (ع) یا (ص) ننویس بلکه کاملا «علیه السلام» یا «صلی الله علیه و آله و سلم» را بنویس.
@ayeha313
توجه داشته باشید که
دوران ابتدایی برای دانشمند شدن کودک نیست راهی برای چشیدن طعم لذت با سواد شدن است.
با سختگیری بیش از حد و استرس این لذت را از فرزند خود نگیریم
@ayeha313
⛔به حریم خصوصی هم احترام بذارید
انقدر نرید اینستاگرامشو چک کنید فیسبوکشو چک کنید، دنبال بدست آوردن پَسورد گوشیش نباشید، نقطه آغاز خیانت فکر و ذهنه..
پسورد فکرشو از کجا بدست میارید؟
@ayeha313
❌❌پاسخ به شبهات
چرا در اسلام زن برای خروج از منزل باید از همسرش اجازه بگیرد؟ یعنی زن نباید از خودش اختیار داشته باشد؟ حیوانات آزاد هستند زن از حیوان هم پایین تر است که آزاد نیست؟
✅ پاسخ
اولا این نکته را نباید فراموش کرد؛ حقوقی که مرد نسبت به همسر خودش باید رعایت کند خیلی #بیشتر است از حقوقی است که زن باید در قبال مرد متعهد به آن باشد.
🔰ضمن این که خیلی از حکمت ها و قوانین الهی برای ما #مخفی است اما با این حال به چند نکته برای پاسخ به این پرسش اشاره می کنیم.
1⃣ با توجه به این که هر مجموعه ای نیازمند به یک #مدیر و رهبر است تا آن مجموعه را اداره کند لذا نیازمند آن است که برای این مجموعه #قوانینی وضع شود و اسلام برای مجموعه کوچک خانواده بصورت معمول مرد را با توجه به این که اکثر مسئولیت های اداره خانه به دوش اوست لذا او را به عنوان مدیر خانه قرار داده است و این یک امتیاز نیست بلکه یک بار مسئولیت سنگین برای اداره خانه و خانواده است.
به همین جهت یکی از #قوانین خانه این است که زن با #هماهنگی همسرش از خانه خارج شود تا به نظم و اداره خانه لطمه ای وارد نشود.
2⃣ یکی دیگر از #حقوق_مرد؛ حق جنسی است که بر عهده زن می باشد که در این نیاز #متقابل؛ زن باید در خواست همسرش را تامین کند و به این جهت که گاهی عدم اجازه زن برای خروج از منزل به این نیاز لطمه وارد می کند لذا اجازه برای ترک منزل لازم و ضروری است.
3⃣ باید به این نکته توجه داشت که این گونه قوانین در حد یک #اصل_قانونی است برای زمانی که اختلافی پیش آمد؛ برای حل اختلاف مبنا و قانونی باشد اما ما در #عرف_جامعه نداریم که زن برای هر خروج از منزلی بخواهد اجازه ای از همسرش بگیرد بلکه بصورت #توافقی خیلی از این مسائل بین زوجین حل شده است و کسی به این نکات توجه ای ندارد و در خانه اصول اخلاق باید حاکم باشد و نه اصول فقه.
4⃣ این حکم فقهی اجازه گرفتن برای همیشه نیست بلکه استثنا هایی نیز دارد که زن می تواند بدون اجازه همسرش از خانه خارج شود بطور مثال اگر زن هنگام عقد شرط کند که بتواند بدون اجازه از خانه خارج شود این قانون اجازه گرفتن لازم الاجرا نخواهد بود.
5⃣ اینکه گفته شود چون که باید اجازه بگیرد پس از خود #اختیاری ندارد حرف کاملا نادرستی است زیرا زن به اختیار خودش با مرد ازدواج کرده است و هر زمان ببیند که به حقوق او توجه ای نمی شود می تواند از همسرش جدا شود و ضمن این که گفتیم حتی می تواند ضمن عقد این قانون را مستثنی کند و به آن پایبند نباشد.
6⃣ اینکه #شخصیت_انسانی مثل زن را کسی بخواهد با #حیوان مقایسه کند و احساسات او را تحریک کند جز قصد و غرض شوم و شیطانی نیت دیگری نخواهد داشت.
چرا که حیوان #شعوری ندارد که بخواهد با نظم و قانون زندگی کند بلکه با همان غرایزی که خداوند او را آفریده میخورد و می خوابد ... و آزادی برای او معنایی ندارد.
ضمن اینکه هیچ کس #بی_قانونی را #آزادی نمی داند.
@ayeha313
هدف دشمن در جنگ نرم، فروپاشی نظام جمهوری اسلامی از داخل است بوسیله عوض کردن تفکر مردم.
🔴 حربه ها و راه های تغییر فکر مردم عبارتند از:
1- بزرگ کردن مصائب و مشکلات کشور و نادیده گرفتن پیشرفتها و القای حس خود تحقیری بین ایرانیان تا از نظام زده شوند.
2 - بزرگ کردن پیشرفت های کشورهای ضد دین و نادیده گرفتن مشکلات آنها و بهشت جلوه دادن آنسوی مرز
3 - موج سواری با هر حادثه ناگواری که در کشور رخ میدهد بوسیله عکس و کلیپ های ساختگی
4 - تعریف از زمان شاه و شخص رضا شاه( در حالیکه کلیپ شاه هست که تورم رو ۳۰۰ درصد اعلام میکند لذا بزرگان از قدیم ضرب المثل میگویند هرچه فروختی باختی هرچه خریدی بردی)
5 - فاسد خواندن تمام مسؤلین (حکم کلی دادن) در حالیکه شهید سلیمانی ها برای همین نظام شهید شدند با اینکه از فاسد بودن بعضی مسؤلین خبر داشتند ولی باز هم جمهوری اسلامی را حرم می دانستند و مراقبت از آن و پیروی از ولایت فقیه را واجب و حرکت در مسیر ضد نظام را حرام
6 - ناامید کردن مردم از بهتر شدن وضعیت. ( درحالیکه قرآن میفرماید والعاقبه للمتقین مگر می شود برای خدا انقلاب کنیم وعاقبت شکست بخوریم!؟)
7 تلاش در انتخابات برای رای آوردن شخص ناکارآمد
8 - ظالم جلوه دادن حکومت و جریان کشته سازی در تجمعات.
9 - القای این حس به مردم که حکومت به فکر مردم نیست.( در حالیکه از بعد انقلاب آمار روستاهایی که برق و گاز رفته قابل مقایسه با قبل انقلاب نیست و سطح رفاه و امنیت ایران در آسیا جزء چند کشور اول است)
10 - مسخره کردن آخوند ها و عیب گیری از آنها و حکم کلی دادن( در حالیکه در همه اصناف خوب و بد داریم).
و اینکه این حکومت آخوندهاست.( در حالیکه مسؤلین غیر آخوند صدها برابر آخوندهاست و ثانیا رئیس جمهور توسط ملت انتخاب می شود.)
11 - القای این حس به مردم که سیاست کثیف است و فقط به فکر مراسم مذهبی منهای سیاست باشید.(در حالیکه اسلام در غدیر بخاطر حکومت داشتن کامل شد)*
12 - ناامید کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی
13 - فساد مسؤلین منتخب ملت را به پای نظام نوشتن و عدم تفکیک بین این دو*
14 انتشار عکس بچه فقیر کنار زباله ها و... و وانمود کردن اینکه حکومت به فکر فقرا نیست. (در حالیکه نمونه این مسائل در کشورهای سرمایه داری نیز به وفور دیده میشود.)
❇️ تکلیف ما مبارزه با چنین حربه هایی در فضای مجازی است.
اگر کسی در جنگ نرم فعال نباشد دشمن بر افکار ملت سوار می شود و بقول رهبری آنطور که او می خواهد افکار را هدایت میکند.
دقت کنیم بعد ۵۰ سال از رحلت پیامبر، واقعه کربلا را برای نوه پیامبر بوجود آوردند.
دوستان جهاد تبیین بودجه نمی خواهد؛ یک ذره بصیرت و یک مشت وطن پرستی میخواهد؛ پس لطفا این متن را منتشر بفرمایید تا به سرنوشت آندلس دچار نشویم که دشمنان ما بسیار کینه توز و سفاک هستند.
@ayeha313
دعای امروز 🌷❤️🌷
خدایا 🙏
صبحم رابا یاد توآغاز میڪنم
مرالذت بندگی خالصانہ عطاڪن
مرادرڪسب روزی حلال یاری ڪن
مرالبریزازمہربانی ڪن
مراقدرت بخشش هدیہ ڪن
مراپناہ باش وقلبم رامہمان
آرامشت ڪن
آمیـــن یا اَرْحَمَ الرّاحِمین 🙏
ای مهربان ترین مهربانان 🙏
@ayeha313
🔲 بزرگواری واقعی
💠 امام حسن مجتبی علیه السلام: أمّا الكَرَمُ فالتَّبرُّعُ بالمَعروفِ و الإعطاءُ قَبلَ السُّؤالِ؛
بزرگوارى، احسان كردن داوطلبانه است و دَهِش پيش از خواهش.
🌷 بحار الأنوار: ج44، ص89،
@ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
#آشنایی_با_یاران_امام_حسین_علیه_السلام ✅یکی دیگر از آن ۷۲ نفر 🔰قاسط_بن_زُهیر_بن_حرث 🌺قاسِط بن زُه
#آشنایی_با_یاران_امام_حسین_علیه_السلام
✅یکی دیگر از آن ۷۲ نفر
🔰عمرو_بن_جناده_انصاری
🌺عمرو بن جناده انصاری
📗نام عمرو
برخی نام او را عُمَر نقل کردهاند.
🔺پدر عمرو
پدرش جناده بن حرث از صحابه رسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) و از شیعیان با اخلاص امام علی (علیهالسلام) بود که در جنگ صفّین شرکت داشت . و در کربلا به شهادت رسید.
🌸مادر عمرو
بنا به گفته برخی، مادرش، بحریه دختر مسعود خزرجی، از زنان شجاع و فداکاری است که او نیز در کربلا حضور داشت.
🌴پیوستن به امام حسین (علیه السلام)
عمرو بن جناده هنگام شهادت به نقلی ۲۱ سال
و بنا به نقلی دیگر، یازده، یا نُه سال داشت.
🕋او همراه پدر و مادرش، در مکه مکرمه به امام حسین (علیهالسلام) پیوست و پس از شهادتِ پدرش جناده در روز عاشورا، مادرش او را امر به جهاد کرد و گفت: پسرم برو و امام حسین (علیهالسلام) را یاری کن. آن جوان نزد امام (علیهالسلام) آمد و -پس از عرض ادب- اجازه میدان خواست. حسین (علیهالسلام) اجازه نداد؛ او بار دیگر سخن خود را تکرار کرد. امام (علیهالسلام) فرمود: این جوان پدرش شهید شده و شاید مادرش، میدان رفتن او را خوش نداشته باشد. او گفت:ای فرزند رسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم)، مادرم مرا امر کرده شما را یاری کنم و خود، لباس جنگ بر تنم پوشانده است. امام حسین (علیهالسلام) اجازه داد و او به میدان رفت .
📘(در کتاب مقتل جامع سیدالشهداء، این جریان را به جوانی سلحشور نسب داده است، و در مورد عمرو بن جناده صحیح نمیداند.)
📜رجز عمرو در عاشوررا
عمرو در میدان این رجز را خواند:
امیر من امام حسین (علیهالسلام) است و چه خوب امیری است او مایه شادی دل پیامبر بشارت دهنده و انذارکننده است. پدرش علی (علیهالسلام) و مادرش فاطمه (علیهاالسلام) است آیا شبیهی برای او سراغ دارید؟ او چهرهای همچون خورشید رخشان و پیشانیای چون ماه دارد.
📙برخی نیز نقل کردهاند که در میدان این رجز را خواند:
راه نَفَس را بر پسر هند تنگ میکنم و تیر به گلوی او میزنم، به کمک سواران انصار و مهاجرانی که نیزههاشان را در زیر گرد و غبار -میدان جنگ- از خون کافران رنگین کردند؛ در زمان پیامبر خدا حضرت محمد (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) -نیزهها- رنگین شد و امروز –نیز- از خون فاسقان رنگین میشود؛ امروز از خون جماعتی رنگین میشود که قرآن را برای یاری اشرار رها کردند؛ و در صدد انتقام خونهای ریخته شدهشان در -جنگ- بدر هستند و آن را در زیر شمشیرهای بران و نیزههای برافراشته پنهان کردند به خدا سوگند پیوسته فاسقان را با شمشیر تیز و بُران خواهم زد امروز این کار بر من حقّ و واجب است؛ در هر روزی، رو به رو شدن و یاری کردنی است. (در کتاب مقتل جامع سیدالشهداء، فقط این رجز را منسوب به عمرو بن جناده دانسته است.)
📕ابن شهرآشوب میگوید: سپس فرزندش به میدان رفت و شهید شد، اما چیزی از او ذکر نمیکند و سخنی دربارهاش نمیگوید. آنگاه بلافاصله به میدان رفتن جوانی را ذکر میکند که پدرش در معرکه شهید شده بود و مادرش نیز در کربلا حضور داشت. سپس فداکاری و شهادت آن جوان و رشادت مادرش را بیان میکند.
🧐 به نظر میرسد این جوان همان «عمرو بن جناده» باشد؛ زیرا چگونگی مبارزه و شهادت آن دو بسیار شبیه هم نقل شده است. گفتنی است حاج شیخ عباس قمی احتمال میدهد که این جوان، همان فرزند مسلم بن عوسجه باشد.
🍂شهادت عمرو
او آن قدر با دشمن جنگید تا به شهادت رسید. مالک بن نسر بدی سرش را جدا کرد و به سوی لشکرگاه امام حسین (علیهالسلام) پرتاب نمود.
🥀مادر عمرو بعد از شهادتش
مادرش سر او را برداشت و گفت: «آفرین پسرم، ای شادی دلم و ای نور چشمم» سپس سر را به سوی یکی از افراد دشمن پرتاب کرد و او را به هلاکت رساند. پس از آن عمود خیمه را کشید و بر آن گروه حمله کرد. (چنان که گذشت، شبیه همین جریان را به مادر وهب بن عمیر کلبی نسبت دادهاند که ما قبلاً در شهادت عبدالله بن عمیر کلبی در اینباره سخن گفتیم و در آنجا یادآوری کردیم که وهب بن عمیر درست نیست و عبدالله بن عمیر درست است و زنی که در کربلا همراه او بوده، همسرش بوده است نه مادرش، مادر عبدالله بن عمیر در کربلا نبود و شاید همین جریان را به اشتباه به مادر
ابن عمیر نسبت دادهاند؛ زیرا نام این جوان و مادرش ذکر نشده و به همین علت برخی افراد، این جوان را ابن عمیر و مادرش را ام وهب، مادر ابن عمیر نامیدهاند.) امام حسین (علیهالسلام) او را برگرداند و در حقش دعا فرمود.
📕برخی نوشتهاند که آن زن هنگام حمله، این شعر را خواند:
مقتل الحسین خوارزمی ج۲، ص۲۶.
من در میان زنان، زنی ضعیف و پیر و ناتوان هستم؛ در راه دفاع از فرزندان فاطمه شریف ضربه محکم بر شما میزنم.
📘خوارزمی نوشته است که این زن در حملهاش، دو نفر از افراد دشمن را به هلاکت رساند.
#ادامه_دارد
@ayeha313