🔴اگر در بهشت آلودگی و پلیدی وجود ندارد،پس نحوه ی دفع غذای بهشتیان چگونه هست؟
✅ مردی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) سوال کرد:
⁉️آیا شما گمان می کنید که بهشتیان می خورند و می آشامند؟
🌸 حضرت فرمود: بله،قسم به خدا هر فردی در بهشت قوه و قدرت صد مرد را دارد و به اندازه صد نفر غذا می خورد و نوشیدنی می نوشد.
🍃مرد سوال کرد: بهشت که جای پاک و پاکیزه است و جای کثافات و آلودگی نیست...
⁉️ پس اینها پس از این همه خوردن و نوشیدن احتیاج به دستشویی پیدا کنند چیکار می کنند؟
✨حضرت می فرماید: آنچه را که خورده اید به صورت عرق خوشبو که بوی مشک و عنبر می دهد،از بدنشان خارج می گردد ( و دیگر احتیاج به دستشویی ندارد.)
💥 در روایت دیگری است که یک نصرانی از امام باقر (علیه السلام) سوال کرد :
❎چگونه است که اهل بهشت غذا و میوه و نوشیدنی می خورند اما تغوّط نمی کنند و به دستشویی نمی روند؟؟
☘در دنیا مثالی برای من بزن.
🌺 حضرت در پاسخ فرمودند :
جنین در شکم مادرش از غذایی که مادرش می خورد او نیز می خورد اما در عین حال تغوّط نیز نمی کند و دستشویی هم ندارد.
📙 بحار ج۸ ص۱۴۹ به نقل از تنبیه الخاطر.
📗 بحار ج۸ ص ۱۲۲
@ayeha313
🔴 تفاوت گریه با گریه!
✅احتمالا تا الان زیاد شنیده اید که خیلی ها میگویند: گریه در مجالس اندوه اهل بیت، باعث شادی و نشاطشان میشود نه افسردگی!
🍃و حتما پیش خودتان فکر کرده اید که: چه عجیب! مگر گریه با گریه چه فرقی دارد؟
✨اشک ریختن دو نوع است:
1⃣ اشک های ارادی و اختیاری :
که به میل انسان و از روی تفکر و عشق به خدا و اهل بیت علیه السلام است...
رطوبت سر را خارج کرده و با دفع مواد سمی بدن و بالارفتن درجه ایمان و عقیده و عشق به اهل بیت، به انسان حال خوبی میدهد.
2⃣اشک های طبیعی و واکنشی که از روی درد، عاطفه و احساس مادی و دنیوی نشات گرفته باشد:
☑️این اشک های درد و غم ،گرم و سوزناک است.
اشک حزن، در دراز مدت موجب کوری چشم می شود و دیدگان آدمی را ضعیف می کند و نور را از آن می گیرد و آثاری چون سپیدی چشم، ضعف بینایی و کوری آن را به همراه دارد.
🌕اشک هایی که دلسوختگان اهل بیت و عاشقان خدا می ریزند، اشک های شادی آفرین است.
از این رو از این اشک ها به «قره عین» تعبیر می شود؛ قره عین به معنای خنکی و سردی چشم است.
اشک های شوق و شادی اصولا بر خلاف اشک های درد و حزن و غم، اشک های خنکی است،
موجب روشنایی دیدگان می شود و نور چشم را افزایش می دهد.
امیر مومنان علی(علیه السلام ) می فرماید: گریستن مومن از ترس خدا، روشنایی بخش دیده اوست.
همه اشک های معرفتی چه از روی خوف باشد یا طمع یا عشق معنوی ،اشک های ارزشمندی هستن.
پیامبر اکرم چندین بار فرمودهاند که:
اشک چشم مومن که برای استغفار جاری شود، مثل آبی است که آتش دوزخ را خاموش میکند.
«هر مومنى به اندازه بال پشه اى اشك بر گونه اش جارى سازد، خداوند آتش دوزخ را بر او حرام میکند.»
🔮 «چشمى كه از خوف خدا گریسته و چشمى كه بیدارى كشیده باشد و چشمى كه از حرام خدا پوشانیده شده باشد، آتش دوزخ را نمیبیند.
📒المواعظ العددیه: ص 54
بحارالانوار: ج 93 ص 201ح 36
@ayeha313
#ایرانشناسی
#باغ_محتشم و#عمارت_کلاه_فرنگی
مکان: ایران رشت
مساحت: ۱۴۴۰۰۰ متر مربع
گشایش: ۱۲۸۷ هجری شمسی
وضعیت: در مالکیت شهرداری
پارکینگ: دارد
پارک شهر یا باغ محتشم یک پارک شهری در شهر رشت است. پارک شهر دارای دو بخش مکانیزه و باغ بوده و قدیمیترین پارک رشت به شمار میآید.
قدمت پارک شهر یا باغ محتشم که امروزه پارک اصلی شهر رشت میباشد، به دوران سلطنت ناصرالدین شاه قاجارمیرسد. در ۵ شهریور ۱۴۰۱ پیکر هوشنگ ابتهاج شاعر بلند آوازه ی ایران در این باغ به خاک سپرده شد.
مالک و بانی اصلی این پارک اکبر خان بیگلربیگی (درگذشته ۱۳۰۷ ه. ق) از مالکان و متمولان طراز اول ایران در عصر ناصری و اجاره دار گمرکات شمال ایران بود. معروف است که غرس نهالهای این پارک که امروزه درختان تنومندی شدهاند و نیز خیابان کشی و احداث عمارت تابستانی واقع در آن که معروف به عمارت کلاه فرنگی است، همگی تحت نظارت شخص اکبر خان صورت پذیرفتهاست.
این پارک پس از درگذشت اکبر خان از طریق ارث به تنها دختر زنده مانده او رسید که در قباله نکاح پسرعموی خود صادق خان اکبر محتشم الملک (سردار معتمد بعدی) بود و از این تاریخ به باغ محتشم اشتهار یافت. بعدها در دوره پهلوی این پارک در ازای بدهیهای مالیاتی به تصرف دولت درآمد و از تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۳۹ به عنوان پارک عمومی مورد استفاده اهالی شهر قرار گرفت.
وسعت اولیه این باغ چندین برابر مساحت فعلی آن بود، ولی رفته رفته با توسعه شهر و خیابان کشیهای انجام شده از وسعت آن کاسته شد. در سی سال اخیر نیز با احداث بنای استانداری و شهر بازی در محوطه آن، باز هم کوچکتر شد که البته به تازگی تشکیلات استانداری به جای دیگری انتقال یافت و قرار است در محل قبلی آن در پارک شهر، ساختمانی جهتکتابخانه ملی رشت تدارک دیده شود. در انتهای این پارک نیز رودخانهای در جریان است که سابقاً برای ماهیگیری مورد استفاده قرار میگرفت ولی امروزه به دلیل ریختن فاضلابهای شهری و بیمارستانی به درون آن آلوده و غیرقابل استفاده میباشد.
امکانات و تسهیلات موجود در باغ محتشم
از جمله تسهیلات این باغ می توان به چند زمین ورزشی مناسب، زمین بازی مخصوص کودکان و نوجوانان، سرویس بهداشتی مناسب، آلاچیق، بوفه، نمازخانه، صندلی های چوبی، وسایل ورزشی همگانی و آبنماها اشاره کرد. همچنین کانون پرورش فکری و کودکان شهر رشت نیز در باغ محتشم قرار دارد.
امکانات باغ محتشم
بازار سنتی رشت: ۱.۴ کیلومتر (جایی مناسب برای خرید سوغات رشت)
مسجد صفی: ۱.۹ کیلومتر
کتابخانه ملی رشت: ۱.۹ کیلومتر
حمام حاجی: ۲.۴ کیلومتر
خانه میرزا کوچک خان: ۲.۵ کیلومتر
بقعه دانای علی: ۲.۸ کیلومتر
هتل ها و اقامتگاه های نزدیک باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی
اقامتگاه بوم گردی وارش: ۲۸۰ متر
هتل بزرگ کادوس: ۱.۴ کیلومتر
هتل پردیس: ۱.۶ کیلومتر
هتل پارک: ۱.۷ کیلومتر
هتل پامچال: ۲ کیلومتر
رستوران های نزدیک باغ محتشم و عمارت
کلاه فرنگی
رستوران آش مادر بزرگ: ۹۰۰ متر
رستوران بلوطی: ۱.۳ کیلومتر
رستوران ایتالیایی ناپولی: ۱.۵ کیلومتر
رستوران ایتالیایی پاستا: ۱.۵ کیلومتر
کباب سرای امیران: ۲ کیلومتر
معماری زیبای چوبی عمارت کلاه فرنگی ۲۰۰ سال است که با رطوبت ۹۵ درصدی دوام آورده و هنوز هم استوار ایستاده است. یک نکته جالب در مورد عمارت کلاه فرنگی این است که این عمارت دارای ۴ طبقه است اما از بیرون ۳ طبقه به نظر می رسد. مساحت این بنا در حدود ۲۴۰ متر مربع بوده و به صورت هشت ضلعی ساخته شده است. طبقات اول و دوم این عمارت هر کدام دارای ۲ اتاق است که هر یک از این اتاق ها نورگیری داخلی و تهویه مناسب را به وسیله پنجره هایی در فصل گرم سال فراهم می کنند. در طبقه اول، ایوان دور تا دور ساختمان را فرا گرفته است و در طبقه دوم به صورت بالکنی چوبی است که ۶۸ ستون چوبی، بالکن و بام ساختمان را مهار می کند.
بلند ترین اتاق عمارت فرنگی هشت گوش بوده و از هر سو دارای پنجره های رو به باغ است. عمده مصالح به کار رفته در ساخت این بنا آجر، چوب و گچ بوده است. سقف عمارت به صورت خر پشته ای است و لایه ای از سفال روی آن را پوشانده است. از جمله تزئینات این بنا می توان به سر شیر های چوبی، اشک های موجود در پیشانی بنا و نرده زیبای بالکن عمارت اشاره کرد که با وجود سادگیشان شکوه و جلوه خاصی به این بنا داده اند.
@ayeha313
خدایا🙏
🌸در این شنبه بهاری
🌿به من و عزیزانم
🌸ثبات در ایمان
🌿برکت در کار
🌺پاکی در عشق
🌿رزق و روزی حلال
🌺وسلامتی وخوشبختی
🌿عطا فرما 🙏
آمیــن یا رَبَّ الْعالَمین 🙏
ای پروردگار جهانیان 🙏
@ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
#مجردانه 💕نیمه گمشده شما چه کسی میتواند باشد؟ 💢قسمت دوم 🍁اما علائمی وجود دارد که نشان دهد شریک
#مجزدانه
💕نیمه گمشده شما چه کسی میتواند باشد؟
💢قسمت سوم
اما علائمی وجود دارد که نشان دهد شریک زندگیتان را پیدا کردهاید.
📌ارزشها و اهداف مشترکی دارید
⚡مطمئنا تفاوتهایی با هم دارید که کاملا طبیعی است اما داشتن هدف و ارزشهای مشترک اهمیت غیرقابل انکاری در زندگی مشترک دارد. تاثیر این تشابه چیزی است که در بلند مدت نتیجه خواهد داد. داشتن اهداف و باورهای مشترک کمکتان میکند در زندگی که با هم خلق میکنید، شفافیت داشته باشید و دچار ابهام و سوء تفاهم نشوید.
📌شادی او برایتان مهم است
⚡ممکن است طرف مقابل شما از اینکه یک بعدازظهر را کاملا با او سپری کنید خوشحال شود یا با کمکی که به او میکنید تا کارش را تمام کند. عامل شادی او هر چه که باشد، اگر برای شما مهم باشد که او را شاد و راضی ببینید پس واقعا عاشقش هستید!
📌به همدیگر احترام میگذارید
⚡احترام یکی از پیچیدهترین و در عین حال سادهترین چیزهایی است که اغلب مستقیما در موردش حرف زده نمیشود اما بدون تردید میتوانید تشخیص دهید چه زمانی مورد احترام قرار گرفتهاید و چه وقت به شما بیاحترامی شده است.#احترام متقابل، اساس یک رابطهی ماندگار است.
📌حرفهای زیادی برای گفتن به هم دارید
⚡طبیعی است که گاهی حرفی برای گفتن نداشته باشید اما در یک رابطهی سالم باید بتوانید گهگاه گپهای طولانی مدت با هم بزنید و احساس کنید هنوز هم حرفهایتان تمام نشده! این خیلی علامت خوبیست.
#اللهم_اجعل_عواقب_امورنا_خیرا
@ayeha313
💠 صله رحم بودن زیارت قبور ارحام
💬 سوال:
آیا زیارت قبر پدر بزرگ و مادر بزرگ صله ی رحم محسوب می شود؟
✅ پاسخ:
◀️واجب نیست اما ثواب آن در حد ثواب صله رحم است.
🔷از اميرالمومنين نقل شده:
🔹به زيارت مُردههاى خود برويد. آنها از زيارت شما شاد مىشوند.
🔺 سایت آیت الله مکارم | احکام معاشرت و صله رحم
🔺 الكافي، ج۳، ص۲۳۰.
آیا میدانید بر خلاف تبلیغات و شایعاتی که منتشر میشود نه دانشگاه تهران و نه راهآهن ایران، هیچکدام توسط رضاخان تاسیس نشده است؟
📌 «اولین راه آهن» ایران در سال 1227 شمسی و همزمان با آغاز سلطنت *ناصرالدین شاه* ساخته شده است. این مسیر راه آهنی، از بندر انزلی به پیره بازار و از آنجا به رشت می رسید.
▫️تنها بازمانده این مسیر یک لوکوموتیو بخار است که بر روی آخرین قطعه چندمتری ریل، هنوز در داخل محوطه سازمان بنادر انزلی خودنمایی میکند و تاریخ ۱۸۴۸ را بر روی خود دارد.
🔹 ۱۲ کیلومتر ازین مسیر تا اواسط دوره رضا شاه همچنان مورد استفاده بوده است که توسط او جمع آوری شد.
آیا می دونستید تا قبل از دوره رضاخان، نزدیک به 300 کیلومتر راه آهن در کشور وجود داشته ؟
🔹 مسیر تبریز به جلفا به طول ۱۴۹ کیلومتر که در زمان احمدشاه (سال 1295) و توسط روس ها ساخته شد تنها خط بازمانده ریلی از زمان قاجاریه است که هنوز نیز در حال استفاده می باشد.
@ayeha313
❌شبهه
ﺭﻭﺣﺎﻧﯿﻮﻥ ﻧﺤﻮۀ ﺭﺣﻠﺖ پیامبر و ﺭﻭﺯ وفات ﻭ ﻣﺤﻞ ﺩﻓﻦ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺭا دقیق ﻧﻤﯿﺪانند ﻭ حتی برای نحوۀ وفات حضرت فاطمه
هم پنجاه روایت دارند
ﻭﻟﯽ در کمال حیرت مکالمۀ ﺍﺳﺐ ﺷﻤﺮ
با اسب حـُـر را به شکل دقیقی حفظ هستند
یا گفتگوی ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﺩﺭ ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ
ﺑﺎ ﺧﺪﺍﯼ ﺧﻮﯾﺶ در چاه را مو به مو تعریف
میکنند ﻭ ﮔﻔﺘﮕﻮﯼ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺎ ﺁﺩﻡ ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ
ﺭﺍ به گونهای میگویند
ﮐﻪ اگر کسی نداند تصور میکند خودشان
آنجا حضور ﺩﺍشتند ...!
شگفتا ﺟﻮﺭی ﺩﺭبارۀ ﻗﯿﺎﻣﺖ ﻭ ﺟﺰﯾﯿﺎتش
ﺳﺨﻦ ﻣﯿﮕﻮﯾﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﻧﮕﺎﺭ ناهار امروز را با
جبرییل در بهشت میل کردهاند ،
همین امشب ملایی در شیراز مکالمۀ
بین ابراهیم واسماعیل و گوسفند را نکته
به نکته برای مردم تعریف میکرد ،
راستش این روزها مرتب از خودم میپرسم
که اینها ما ﺭا الاغ ﻓﺮﺽ ﮐﺮﺩهاند
ﯾﺎ اینکه ما واقعا الاغیم یا شاید هم
هر دوتای آنها ...!!
✅ پاسخ
♦️بعضی از چرندیاتی که در شبهه نوشته شده مانند گفتگوی اسب شمر و... هیچ عالمی قبول ندارد، اگر به شبهه افکن خوشبینانه نگاه شود ممکن است بگوییم در شعری خوانده است که البته چون بنای شعر بر اغراق و مبالغه است و البته ملاک استناد به عقاید شیعه نیست.
♦️اما جزئیات برخی اتفاقات مانند قیامت و ... به دلیل آیات قرآن و برخی روایته.
👈کلا در موضوعات غیبی اگر روایت معتبر یا آیه خاصی باشه میشه در موردش حرف زد وگرنه خیر.
♦️ علت اختلاف در برخی مسائل مانند تاریخ وفات و ...، اشتباه توسط ناقلان و نویسندگان کتب قدیمی و .... می باشد.
👈مثلا در مورد حضرت زهرا در برخی روایات نوشته شده «سبعین و خمس»، در برخی دیگر نوشته شده «تسعین و خمس». همانطور که مشاهده می شود، کلمه تسعین و سبعین تنها در نقطه با هم متفاوتند و اشتباه نویسندگان در طول تاریخ، باعث شده ندانیم ایشان ۷۵ یا ۹۵ روز بعد از پیامبر رحلت کردند.
✅ در مورد فراز آخر شبهه: #هردو
@ayeha313
#نام_آوران_ایران
نام: #سیده_فاطمه_مقیمی
محل زندگی: تهران
متولد: ۱۳۳۷
ملیت: ایرانی
پیشه: مدیرعامل شرکت حملونقل بینالمللی و کشتیرانی سدیدبار
سالهای فعالیت: ۱۳۵۸ تا کنون
نویسنده کتاب اقتصاد مقاومتی همراه مهدی هاشمی و بهنام عسگری (نشر ورجاوند)،
مترجم کتاب پنج ایدهٔ خوب به همراه درسا سید عسگری نوشتهٔ آلان برودبنت، راتنا امیدوار (نشر اخلاص)
منصب: اولین پرزیدنت ایرانی IAA
جایزه(ها): کارآفرین برتر جهان اسلام از سوی بانک توسعه اسلامی (IDB) در سال ۲۰۱۲
مقیمی در سال ۱۳۵۸ در یک شرکت حملونقل بینالمللی ابتدا در بخش ترجمه و بعد در بخش کامیون داری شروع به کار کرد و مدت سه سال در آن شرکت بود. در سال ۱۳۶۱ تصمیم به کار مستقل گرفت که این تصمیم تا مرحلهٔ اجرایی شدن دو سال طول کشید و در سال ۱۳۶۳ اولین شرکت خود را به ثبت رساند، از همان زمان تاکنون بدون وقفه در رشتههای مختلف به تحصیل و تدریس و کارآفرینی و امورعام المنفعه مبتنی بر کارآفرینی پرداختهاست.
رضا یادگاری (دبیر کمیته تخصصی توسعه کسب و کار یونسکو و کارآفرین اثرگذار ملی) و مهشید سنایی فرد، بنیانگذاران مجموعه کتابهای «کارآفرینان و مدیران بزرگ ایرانی» (برندگان جایزه ملی جلال آل احمد به پاس دو دهه نگارش ادبیات اقتصادی ایران)، زندگینامهٔ سیده فاطمه مقیمی را با همکاری مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف به عنوان کتابی درسی تحت عنوان کارآفرینی به شیوهٔ سیده فاطمه مقیمی، اولین بانوی بنیانگذار صنعت حمل و نقل و کشتیرانی خصوصی در ایران نوشته و منتشر نمودهاند. فاطمه مقیمی، هماکنون عضو شورای دبیران و مشاوران مجلهٔ پنجرهٔ خلاقیت نیز هست و مقالاتی از او در زمینهٔ کارآفرینی بانوان در این مجله منتشر میشود. مقیمی صاحب دو فرزند و ساکن تهران است
سوابق تحصیلی
دکتری تخصصی (PHD) کارآفرینی بینالملل دوره مدیریت عالی کسب و کار گرایش بازاریابی - DBA
دوره مدیریت عالی کسب وکار گرایش استراتژیک - MBA
کارشناسی ارشد مدیریت تحول کارشناسی مدیریت بازرگانی دوره کوتاه مدیریت حمل و نقل راه و ساختمان (کاردانی)
سوابق شغلی
مدیرعامل شرکت حمل و نقل بینالمللی سدید بارمؤسس و مدیرعامل شرکت حمل و نقل بینالمللی تیزرانان ۱۳۶۳تا ۱۳۶۸رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی وساختمانی مجری بیش از۳۰پروژه عمرانی در صنعت گاز کشور۱۳۶۲
تاکنون
رئیس بخش رسیدگی به شکایات و حل اختلاف در انجمن شرکتهای حمل ونقل بینالمللی به مدت۱۳سال
مدیرعامل انجمن ملی زنان کارآفرین ۱۳۸۴تا ۱۳۸۸رئیس شورای بانوان بازرگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران ۱۳۸۶تا۱۳۹۱مدیرعامل دفتر توسعه کار آفرینی دانشگاه صنعتی شریف۱۳۹۱تا۱۳۹۲
رئیس دوره ای کمیته بانوان کارآفرین عضو اکو۱۳۹۱تا کنون
مؤسس ورئیس هیئت مدیره کانون زنان بازرگان تهران و کانون ملی زنان بازرگان ایران (۱۳۹۱تا۱۳۹۲) و (۱۳۹۴تاکنون)رئیس هیئت مدیره اتاق مشترک ایران–گرجستان ۱۳۹۲تاکنون
پرزیدنت انجمن جهانی تبلیغات (IAA) جمهوری اسلامی ایران ۱۳۹۵تا ۱۳۹۷بازرس قانونی شرکت واحد اتوبوسرانی-دو دوره پی در پی (۱۳۹۸تا کنون)دبیر کمیته رویههای بازرگانی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بینالمللیICC
عناوین و افتخارات
کارآفرین زن پیشگام برگزیده هشتمین دوره جهانی زنان بازرگان مسلمان (Rania Award) - کوالالامپور- مالزی ۲۰۱۷
کارآفرین برتر زن منتخب اولین دوره جایزه فدراسیون اتاقهای بازرگانی و صنایع آسیا و پاسفیک (CACCI) - تایوان ۲۰۱۶
کارآفرین برتر کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۲ به مناسبت تواتمندسازی بانوان در بخش حمل و نقل کشور و
کارآفرینی از سوی بانک توسعه اسلامی (IDB)داوطلب نمونه جمعیت هلال احمر استان تهران - آذر۹۵
برگزیده نمونه نخستین همایش
کارآفرینان و سرمایه گذاران کارآفرین از معاونت اجتماعی و فرهنگی مرکز خدمات اجتماعی منطقه یک شهرداری تهران مهر ماه ۱۳۸۹
دریافت لوح و تندیس از مراسم تجلیل از پیشکسوتان صنعت حمل و نقل در آذر ۱۳۸۹ از سوی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران
برگزیده برترین پژوهش ونوآوری در حوزه مدیریت شهری از دومین جشنواره مرکز مطالعات و برنامهریزی شهری شهرداری تهران آذر۱۳۸۷.
مدیر نمونه حمل و نقل جاده ای کشور در آذر۱۳۸۶از سوی وزارت راه و شهرسازی.
مدیر نمونه شرکتهای حمل ونقل بینالمللی در سال۱۳۸۲از سوی پایانههای کشوری
عضویتها
عضو منتخب هئیت مدیره انجمن شرکتهای حمل و نقل بینالمللی (۱۳۷۷تا ۱۳۸۷) و (۱۳۹۱تا ۱۳۹۴)
عضو هیئت نمایندگان دورههای ششم و هفتم و هشتم اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران و ایران ۱۳۸۶تاکنون
نماینده ICCIM سازمانECO برای زنان کارآفرین ۱۳۸۷تاکنون
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اتاق تهران تا کنون،
دو دوره پیاپی (۱۳۹۴تاکنون)عضو هیئت اجرایی سازمان هلال احمر تهران و شمیرانات ۱۳۹۴تا ۱۳۹۸
ترجمه کتاب پنج ایده (چاپ اول و دوم ۱۳۹۲) چاپ هفتم ۱۳۹۹کتاب اقتصاد مقاومتی (چاپ اول و دوم سال ۱۳۹۴)
مشارکت در تألیف کتاب درسی تصدی گری در حمل و نقل پایه یازدهم فنی و حرفه ای - ۱۳۹۶
ترجمه کتاب راهنمای جدید کارآفرینی پرورش راهبران فرصتهای اجتماعی و اقتصادی (۱۳۹۶چاپ پنجم)
سابقه تدریس در دانشگاههای کشور
واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی-واحد رودهن پردیس دانشگاه آزاد اسلامی-دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد مرکز-دانشگاه سراسری گیلان-سازمان مدیریت صنعتی ایران
@ayeha313