eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
333 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
534 ویدیو
18 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 حکم بیان عیب های آشکار 💬 ســــوال: بیان عیب‎های آشکار و ویژگی‌های ظاهری، مثل كوتاهی یا بلندی، چاقی و لاغری، كچلی و امثال اینها، غیبت حساب می‌شود؟ ✅ پاســــخ: بیان صفات ظاهرى و عیوب آشكار، غیبت نیست ولی اینکار اگر به قصد تحقیر و تمسخر باشد یا باعث اذیّت و آزار شود، حرام است. تبصره: اگر اصل موضوع را گوینده و شنونده می‌دانند و گفتن توضیحات بیشتر موجب می‌شود عیب یا عیبهای پنهان دیگری مشخّص شود، این کار غیبت و حرام است. 🔺 توضیح المسائل آیت الله سیستانی / مسئله ۲۲۶۵ 📚 @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ پاسخ به شبهات ایمان آوردن راحت تر از فکر کردن است . از این رو تعداد مومنان بسیار بیشتر از متفکران است! برتراند راسل ✅ پاسخ 🔹 قطعا ایمان سخت‌تر از فکر کردن است، چون اساساً ایمان متوقف بر فکر است، یعنی ایمان بدون فکر ایمان نیست. به همین دلیل است که در جای جای قرآن و در موضوعات مختلف مانند خلقت آسمان و زمین، گذشتگان و سرنوشت جوامع، درون انسان و.... دستور به تفکر داده است. بله در ادیان تحریف شده مانند مسیحیت ایمان با علم و تفکر میانه‌ی چندانی ندارد و افرادی که کورکورانه از اندیشمندان غربی تقلید می‌کنند، نظرات آنها را چشم بسته، نسبت به دین اسلام نیز ابراز می‌کنند. لازم به ذکر است که اگر افرادی بدون تفکر، پایبند به اعتقاداتی هستند، نه ملاک قضاوت درباره سایر مومنان است، و نه قضاوت درباره اصل ایمان @ayeha313
🔺‏تو از حجاب خوشت نمیاد؟! باشه ولی دیگه حق نداری از حرف بزنی، حتیٰ اگه کسی اومد با ماشین زد لهت کرد! چرا؟ چون از نظر اونم قوانین راهنمایی رانندگی مسخرن و اشتباه! یاد بگیریم به تمام جوانب فکر کنیم و بعد صحبت کنیم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴چرا اسلام دستور به قطع دست سارقان داده است؟! ✳️قطع دست شايد حکمي سخت به نظر برسد اما وقتي مطلب را تا آخر بخوانید و به شرايط اجراي اين حکم نگاهي بیندازید متوجه ميشويد که انساني که تمامي شرايط براي اجراي قطع دست را داشته باشد انصافا خيلي بايد پلید و لایق این حکم باشد!! 💥شرایط قطع دست: 🔹1) فردي که در سن قبل از بلوغ جرمي مرتکب شود، این حدّ درباره او اجرا نمی شود. 🔹2)آنكه از حِرز باشد. یعنی جای سربسته و قفل زده شده ای را سرقت کند. بنابراین اگر كسی مالی را از صحرا، جاده، مسجد و نظیر این اماكن كه محل رفت و آمد است بدزدد، دست او را نمی برند. 🔹3)آنكه خودش قفل را بشكند؛ و یا دیوار خانه را سوراخ كند. در این صورت اگر شخص دیگری قفل را بشكند، و این سارق، مال را برباید، حكم قطع برای او نیست. 🔹4)آنكه باید دزدی مخفیانه باشد. یعنی اگر دزد در حضور مالک چیزی بدزد؛ حدّ قطع دست بر او جاری نیست. 🔹5)آنكه دزدی در عامِ مَجاعة نباشد؛ یعنی در سال خشكی و تنگی كه قحطی پیش آمده است؛ نبوده باشد. و چنانچه دزدی در این سال ها چیزی را بدزدد؛ حكم قطع ید دربار او نیست. ✅برخی از محققین و علما از مورد فوق چنین استنباط مینمایند که در کشور فقیر و یا کشوری که درگیر مشکلات اقتصادی بسیار است، این حکم نباید اجرا شود. 🔹6)تحویل دزد به حاکم شرع یعنی اگر دزد را تحویل حاکم بدهند و از خطای اون نگذرند شامل قطع دست میشود . 🔴و ضمنا بریدن دست اینطور نیست که تمام دست دزد قطع شود. بلکه بریدن چهار انگشت دست راست و تمام كف دست نیز باید باقی بماند. 🔥اسلام ستیزانی که حکم قطع دست را وحشیانه میشمرند،هرگز فکر کرده اند که اگر دزدی خسارت قابل توجهی به صاحب مال نزده باشد دزد را میبخشد و عموما از اینکه انگشتان وی را قطع نمایند، صرف نظر میکند. 🔅 اگر هم گران تمام شده باشد و ضربه سنگینی به زندگی وی وارد آورده باشد ، انصافا حقش است که مجازات شود ⛔️ زیراکه فردی که دارنده تمام این شرایط باشد،محتاج نبوده و صرفا جهت ثروت اندوزی و هوای نفسش ، دست رنج افراد دیگر را دزدیده و به این فکر نکرده که با دزدی چه مشکلات لاینحلی برایشان ایجاد کرده است... 🔱در آخر اینکه همیشه به حکمت دستورات خالق انسان ایمان داشته باشیم که او از همه به درونیات و اسرار انسانها آگاه و از همه نسبت به آنها مهربانتر است... منابع 📕.ك:تفسير طبرسى،ج 10،ص 372 📒وسايل الشيعه،ج 18،ابواب حد السرقة،باب 4. @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زاده: سده ۱۱ قمری والدین:محمدتقی مجلسی سمت: درجه اجتهاد وقضاوت
آمنه بیگم مجلسی (سده ۱۱ قمری) از زنانی است که در ایران به درجه اجتهاد و قضاوت رسیدند. آمنه دختر محمدتقی مجلسی (پدر محمدباقر مجلسی)، عالمشیعه در عصر صفویان بود. او فقه شیعه را نزد پدر و سپس همسرش ملا محمدصالح مازندرانی کامل کرد، طوری که به شوهرش در حل مسایل دشوار دینی نیز کمک می‌کرد و موجب تحسین او (که خودش از استادان برجسته بود) شده بود. آمنه ۶ فرزند داشت (از جمله محمدسعید اشرف مازندرانی) با این همه در اوقات فراغتش به دعاوی مردم می‌رسید و پرسش‌ها و مشکلات دینی و اجتماعی آنان را پاسخ می‌گفت و از محبوب‌ترین زنان دوره خود بود.
سال دقیق تولد آمنه در دست نیست. مؤلف ریاض العلماء، که همزمان با وی می‌زیسته‌است، از او با عنوان فاضله، عالمه، صالحه و متقیه، یاد کرده‌است در مورد ازدواج وی با ملا محمدصالح مازندرانی که از شاگردان برجسته مکتب علامه مجلسی بود؛ گفته شده وقتی وی با پیشنهاد پدرش مبنی بر ازدواج با ملا محمدصالح مازندرانی که در اوج فقر و تنگی معیشت بود روبرو شد؛ آمنه بیگم با بیان اینکه «فقر و تنگدستی عیب مردان نیست» موافقتش را با ازدواج اعلام داشت. شب ازدواج، ملا محمدصالح سخت روی مسئله‌ای دینی کار می‌کرد. فردا صبح که ملا محمدصالح از خانه بیرون رفت، آمنه پاسخ مسئله را نوشت و در میان کتاب گذاشت. شب داماد آن را یافت و سجده شکر کرد که چنین همسری دارد آمنه در اوقات فراغتش به دعاوی مردم می‌رسید و پرسش‌ها و مشکلات دینی و اجتماعی آنان را پاسخ می‌گفت و از محبوب‌ترین زنان دوره خود بود.
آمنه بیگم از همسرش ملا محمدصالح مازندرانی شش فرزند داشت از جمله محمدسعید اشرف مازندرانی، محمدهادی اصفهانی، نورالدین محمد، محمدسعید متخلص به اشرف، حسنعلی، عبدالباقی، محمدحسین و احتمالاً یکی از دخترانش زکیه است که او نیز دارای علم فقاهت بود. دختر دیگرش به همسری میر ابوالمعالی درآمد. بزرگان اسلامی مانند محمدباقر وحیدبهبهانی، سید محمدمهدی بحرالعلوم، سید علی طباطبایی (صاحب ریاض)، سید محمدحسین شهرستانی و سید حسین طباطبایی بروجردی از نوادگان دختری آمنه بیگم مجلسی هستند و خاندان‌های طباطبایی، بروجردی، شهرستانی (آل شهرستانی)، وحید اصفهانی، بحرالعلوم از نوادگان آمنه بودند
آمنه بیگم عمری بلند داشت و در اصفهان درگذشت. مدفنش درمسجد جامع اصفهان نزدیک مدفن پدر و پدربزرگش است سال درگذشت او نیز مشخص نیست و در کتب تراجم نیامده است. برخی کتب به اشتباه و گویا با استناد به یکدیگر، محل دفن او را در تخت فولاد اصفهان نوشته و عنوان کرده‌اند که بعضی از اشعار آمنه بیگم نیز بر روی قبرش نوشته شده‌است. سید مصلح الدین مهدوی، که در باب خاندان مجلسی جستجوهای بسیاری انجام داده‌است می‌نویسد «در تخت فولاد، قبر صاحب عنوان (آمنه بیگم) معروف نیست بلکه مظنون آن است که قبر مشارٌ‌الیها و خواهران‌شان در بقعه، یا حوالی مجلسی در جنب مسجد جامع اصفهان است». بنابراین مدفن آمنه و خواهرانش به احتمال زیاد در بقعه پدرشان محمدتقی مجلسی و محل آرامگاه کنونی محمدباقر مجلسی است. در قسمت شمال غربی بقعه علامه مجلسی، تا چند سال پیش آثار قبر چند زن وجود داشت که یکی از آنها مشهور به آمنه بیگم بود ولی در تعمیرات اخیر اطراف بقعه، آثار آنها از بین رفت