eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
326 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
528 ویدیو
15 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻روز جهانی ناشنوایان گرامی باد 🌺
آیا حیوانات هم بهشت و جهنم دارند؟ و اگر بهشت و جهنم دارند یعنی اختیار و تکلیف هم دارند؟ ✅پاسخ علامه مجلسی در کتاب بحار الانوار چنین می فرماید: اخبار دالِ بر این که خداوند حیوانات را محشور می کند واین که حتی بعضی از آنها در بهشت ( خدمتگزار بهشتیان) هستند فراوان است و بابی را در این کتاب به این موضوع اختصاص می‌دهد. (بحار الانوار،ج7 ص276) برخی از این روایت‌ها از این قرار است: از ابوذر نقل شده است که ما خدمت پیامبر بودیم که در پیش روی ما دو بز به یکدیگر شاخ زدند.پیامبر فرمود: "ایا می دانید چرا اینها به یکدیگر شاخ زدند؟ حاضران گفتند نه پیامبر فرمود:ولی خدا می داند چرا؟وبه زودی در میان آنها داوری خواهد کرد (تفسیر مجمع البیان،ذیل آیه 38 انعام) 🔹در روایت دیگر آمده است که فرمود: "خداوند تمام این جنبندگان را روز قیامت بر می انگیزاند وقصاص بعضی را از بعضی می گیرد حتی قصاص حیوانی که شاخ نداشته ودیگری بی جهت به او شاخ زده است را از او خواهد گرفت" (تفسیر المنار،ذیل آیه فوق الذکر) خداوند نیز می فرماید: "هیچ جنبنده ای درست زمین وهیچ پرنده ای که با دوبال خود پرواز می کند نیست مگر اینکه امتهایی همانند شما هستند... سپس همگی به سوی پروردگارشان محشور می گردند"( انعام 38) ومی فرماید: "هنگامی که حیوانات وحشی محشور میشوند"( 5 تکویر) 🔹اما درباره بخش آخر سوال که «آیا حیوانات عقل واختیار دارند که تکلیف داشته باشند و محشور شوند؟» آیت الله العظمی مکارم شیرازی چنین پاسخ می‌دهند: «تکلیف مراحلی دارد وهر مرحله ادراک وعقلی متناسب خود میخواهد، تکالیف فراوانی که در قوانین اسلامی برای یک انسان وجود دارد بقدری است که بدون داشتن یک سطح عالی از عقل ودرک انجام آنها ممکن نیست وما هرگز نمیتوانیم چنان تکالیفی را برای حیوانات بپذیریم زیرا شرط آن در آنها حاصل نیست اما مرحله ساده تر وپایین تری از تکلیف تصور میشود که مختصر فهم وشعور برای آن کافی است ما نمی توانیم چنان فهم وشعور وچنان تکالیفی را بطور کلی از حیوانات انکار کنیم. با توجه به مراتب تکلیف وتفاوت مراتب عقل اشکال بالا در مورد حیوانات نیز حل می شود» (تفسیر نمونه،ج5 ص226) @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢آیا قسمت لعن در جزو این زیارت است، یا این قسمت بعدها اضافه شده است؟ با توجه به اولیه‌ای که برای زیارت عاشورا وجود دارد در مورد قسمت لعن زیارت عاشورا « وَابْدَأْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثَّانِىَ وَالثَّالِثَ والرَّابِعَ اَللَّهُمِّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً» دو وجود دارد. ۱. زیارت عاشورا با تمام عباراتش بدون کم و کاست از جمله مذکور جزو زیارت عاشورا است. عین این عبارات در مصباح المتهجد آمده است: «اللهم خص أنت أول ظالم باللعن مني و ابدأ به أولا ثم الثاني ثم الثالث و الرابع اللهم العن يزيد خامسا». ۲. با توجه به وارد شده در کامل الزیارات برخی نیز این زیارت را بدون لعن مذکور پذیرفتند. متنی که در کامل الزیارات وجود دارد بدون عبارت «وَابْدَأْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثَّانِىَ وَالثَّالِثَ والرَّابِعَ اَللَّهُمِّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً» می‌باشد، بلکه متن آن عبارت است از: اللهم خص أنت أول ظالم ظلم آل نبيك باللعن ثم العن أعداء آل محمد من الأولين و الآخرين اللهم العن يزيد و أباه. بنابراین، در زیارت عاشورا بنابر نقل ابن قولویه، فقط عبارت وسط « وَابْدَأْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثَّانِىَ وَالثَّالِثَ» نقل نشده است، اما لعن بر و یزید در آن آمده است. 📚شیخ طوسی، مصباح ‏المتهجد، ص 776، 📚ابن قولویه، كامل‏ الزيارات، ص 177، @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(خطاط) زاده: ۱۳۱۶ مشهد تحصیلات: لیسانس شیمی رتبه: چهره ماندگار خوشنویسی
عباس اخوین متولد سال 1316 در مشهد است وی دارای مدرک کارشناسی شیمی و درجه استادی از انجمن خوشنویسان ایران بوده و به عنوان چهره‏ ماندگار در رشته خوشنویسی در سال 1389 معرفی گردید.
اخوین نزد استاد شادروان علی آقاحسینی که خود از شاگردان عماد الکتاب بود، تعلیم خط نستعلیق گرفت، بعد از گذشت دو سال استفاده از محضر ایشان، خوشنویسی را به حد کمال فرا گرفته و به خطوط اساتیدی چون عماد الکتاب، کلهر و بویژه میر عماد حسنی علاقمند شد و به مشق نظری و قلمی از روی خطوط این اساتید پرداخت. . در سال ۱۳۵۹ استادانی همچون علی اکبر کاوه، سید حسن میرخانی، سید حسین میرخانی و ابراهیم بوذری گواهینامه استادی او را با کسب بیشترین امتیاز اعطا کردند. اخوین در سالهای ۱۳۳۸ و ۱۳۳۹ بعنوان خطاط در روزنامه کیهان فعالیت کرد و سپس در سال ۱۳۵۸ به عنوان استاد و عضو هیأت تخصصی گزینش مرحله استادی و نیز عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران مشغول فعالیت شد و در حال حاضر عضو هیئت ارزشیابی هنری وزارت ارشاد است. او از معدود اساتیدی است که از سال ۱۳۳۷ تنها به هنر خوشنویسی بصورت کاملا حرفه‌ای مشغول است.
یکی از ویژگی‌های نمایان اخوین در خوشنویسی، پیروی از مکتب میرعماد است. افزون براین که در چلیپانویسی نیز بی‌مانند است. او عناصر تازه‌ای را به این مکتب خوشنویسی افزوده است. در خور یادآوری است که اخوین خوشنویسی 35 جلد کتاب را انجام داده است. او که روزهای سالخوردگی را می‌گذراند، چنین باور دارد که در این سال‌ها شیوه‌ی او در خوشنویسی جا افتاده‌تر و پخته‌تر شده است. به‌درستی نیز اشاره می‌کند که به گسترش خوشنویسی در ایران یاری رسانده و از بیراهه رفتن خط جلوگیری کرده است. از این‌رو، باور دارد که دِین خود را به میراث کشورش ادا کرده است. اخوین در سال ۱۳۷۱ مرکز کتابت و تعلیم ایران را تاسیس نموده و تا کنون مشغول تدریس می‌باشد. خط نستعلیق وی در نرم‌افزار خوش نویسی کلک، پیاده سازی شده‌است و در بین خوشنویسان معاصر، مروج شیوه قدما است. این هنرمند در مدت ۵۰ سال کار خوشنویسی، کتابهای زیادی را برای استفاده علاقمندان به چاپ رساند .
عباس اخوین سابقه همکاری با موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در زمینه برگزاری نمایشگاه انفرادی در نگارخانه رضوان، خوشنویسی پوستر به مناسبت میلاد امام رضا (علیه السلام )، سخنرانی هنری و... دارد
این هنرمند در مدت ۵۰ سال کار خوشنویسی، کتابهای زیادی را برای استفاده علاقمندان به چاپ رساند کتابهایی که قبل از انقلاب اسلامی به چاپ رسیده‌است عبارتند از گنجینه معرفت، پویه، رها، کتاب ارث، التفاصیل، عجایب الحکایات. همچنین کتابهایی که بعد از انقلاب به چاپ رسیده‌است عبارتند از سرمشقهای نستعلیق در ۳ جلد، یک عمر نستعلیق و مرقع آن، مرقع بحر عشق، یادنامه نمایشگاه خط، گزیده سخنان خواجه عبدالله انصاری، رباعیات اوحدالدین کرمانی، پیام غدیر، دیوان حافظ همراه با نقاشی‌های محمود فرشچیان که بیش از 10 نوبت به چاپ رسیده‌است. رباعیات خیام در دو نوبت، در نوبت اول ۹۵ چلیپا با مینیاتورهای استاد جلالی سوسن آبادی و نیز در نوبت دوم ۱۲۵ چلیپا با تذهیب های جداگانه به چاپ رسیده‌است که اثری بسیار نفیس است، مرقع زلف دلبر، کتاب سر زلف خط بمناسبت چهارصدمین سال صدرنشینی میرعماد الحسنی در سال ۱۳۸۳ به ابتکار و هزینه مرکز کتابت و تعلیم ایران، کتابت دیوان حافظ برای بار دوم در سال ۱۳۸۶ و در نهایت دفتر اول مثنوی، از آثار ماندگار و ارزشمند بخط عباس اخوین است @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا