eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
326 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
531 ویدیو
17 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️❌⭕️گناهی که شیطان هم از آن بیزار است "امام جعفر صادق (ع) فرمودند" ❣اگر کسى سخنى را بر ضد مۆمنى نقل کند و قصدش از آن ، زشت کردن چهره او و از بین بردن وجهه اجتماعى اش باشد و بخواهد او را از چشم مردم بیندازد، ❣خداوند او را از ولایت خود خارج مى کند و تحت سرپرستى شیطان قرار مى دهد؛ ولى شیطان هم او را نمى پذیرد! 📚 ج2 ص 358 تهمت_و_بهتان @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام سوال❓ درعصرجاهلیت اولین قبیله یا اولین شخصی که دخترزنده به گور کرد که بود وانگیزه رابیان کنید؟ پاسخ:  اولین قبیله که دختر زنده به گور کرد"بنی تمیم بود"شيوع اين عمل در ميان قبيله بنى تميم اين بود كه این قبيله از پرداخت ماليات به نعمان بن منذر خوددارى كردند و او براى سركوبى آنان به سرزمين آنان لشكر كشيد، احشام آنان را به غارت و زنان را به اسارت برد. پس از چندى مردان قبيله براى جلب عواطف نعمان به حضور او رفتند و درخواست كردند كه اسيران بنى تميم را كه غالبا دختر بودند آزاد كند، وى گفت: اختيار با دختران است ، آنان مى توانند در خانه هاى اسير كننده خود بمانند يا با پدران خود به وطن خويش بازگردند. همه دختران بازگشتن به وطن را همراه پدران خود بر اقامت در آن منطقه ترجيح دادند جزء دختر قيس بن عاصم كه اقامت نزد اسير كننده را بر رفتن همراه پدر ترجيح داد، اين كار بد بر قيس گران آمد، از اين جهت عهد كرد از آن به بعد اگر داراى دختر شد، در همان دوران كوچكى به زندگى او خاتمه دهد، وى به دنبال اين جريان در طول عصر خود ۱۷ دختر را زنده زنده به گور كرد و عمل او براى قبايل ديگر الگو گرديد. از برخى تواريخ نیزاستفاده مى شود كه انگيزه عرب جاهلی براى كشتن دختر احساس نفرت از دختر داشتن بود.🌸 @ayeha313
❓سوال جهت وضو گرفتن ؛چرا اهل سنت ازانگشتان به مرافق(آرنج)ولی شیعیان ازآرنج به نوک انگشتان ؛وضو میگیرند. معنای "الی المرافق"چیست؟ 🌷پاسخ: کلمات عربی معانی بسیاری داردازجمله"الی" که امام صادق علیه السلام به معنای "از مرافق"بیان فرمودند.ضمن اینکه هیچ کدام ازبزرگان مذاهب اهل سنت اینگونه وضوگرفتن رو باطل نمیدانند به قول فخررازی آنان میگویندکه "مرافق"حد وضو میباشدیعنی غایت ومیگویدکه بزرگان مذاهب اسلامی معتقدند که این غایت رعایت شودوحال ازآرنج هم گرفته شودباطل نیست.منتها فقهای شیعه همانگونه که عرض کردم استدلال رو ازروایات موثق بیان میکنندکه ازآرنج صحیح وازانگشتان به سمت آرنج باطل میباشد.همانگونه که امام باقرع چنین فرمودند . و ما شیعیان باتوجه به اینکه حضرت رسول مکرم اسلام ص توصیه فرمودند که بعدازایشان به ثقلین رجوع کنیم واهل بیت عصمت وطهارت را؛ثقل مورد تاکید وسفارش حضرت نبی مکرم اسلام ص میدانیم لذا دروضونیز به طریق آنان وضومیگیریم. البته درکتب شیعی چنین مطلبی درخصوص "الی المرافق "نگاشته شده که:  شیعه معتقدند که برای وضو ساختن، شستن دستها از بالا به پایین واجب است ولی اهل تسنن به اتفاق می گویند: شخص مخیر است دستها را از پایین به بالا یا به عکس بشوید ولی شستن از پایین (از سر انگشتها) به بالا مستحب است. دلیل فقهای شیعه، روایات بیانیه ای است، که می فرمایند: رسول الله (ص) دستها را از بالا به پایین می شستو روایت صحیحه ای که امامان معصوم(ع) در مقام تفسیر آیه مربوط به وضوفرموده اند: «باید دستها را از بالا به پایین بشویید" اما درباره ی کلمه "الی" در این آیه شریفه ی قرآن: «یا ایها الذین آمنوا اذا قمتم الی الصلاة فاغسلوا وجوهکم و ایدیکم الی المرافق ...»؛ ای کسانی که ایمان آورده اید! هنگامی که به نماز می ایستید، صورت و دستها را تا آرنج بشویید...»، باید گفت که فقط برای بیان حد شستن و مقدار آن می باشد نه کیفیت شستن. توضیح اینکه: در آیه مبارکه حد و مقدار دست که باید در وضو شسته شود تا آرنج تعیین شده است،و از آنجایی که وقتی گفته شود دست را بشویید، ممکن است به ذهن بیاید که اگر دستها را تا مچ بشوییم،کافی است؛ چرا که عرفاً این مقدار شسته می شود. برای رفع این توهم فرموده است، تا آرنج بشویید برای روشن شدن آنچه ذکر شد می توان از این مثال بهره جست که مثلاً؛ به خادم مسجد می گویند: «اکنس المسجد من الباب الی المحراب»؛مسجد را از درب آن تا محراب جارو بزن، در اینجا منظور گوینده بیان حد و مقداری است که باید جارو زده شود و نمی خواهد بگوید از کجا شروع و به کجا ختم کن، خصوصاً که در آیه، کلمه «من» نیامده است. پس کلمه «الی» در آیه فوق، به نحو استحباب هم نمی گوید که دستها را از سر انگشتان به طرف آرنج بشویید. عمل و سنت رسول الله (ص) که به وسیله اهل بیت آن حضرت بیان شده است، بهترین گواه بر این معنا می باشد پس "الی" یا به معنای "غایت"است، اما غایت مغسول نه غَسْل و شستن، و یا طبق فرمایش شیخ طوسی، به معنای "من" یا "مع"؛ می شود @ayeha313
💢چه کسانی از به پیامبرند؟ ✅حضرت محمد(ص): شخصی که از همه به من است کسی است که: از فحش گفتن و شنيدن پروا ندارد بد زبان است بخيل و متكبر و كينه توز است حسود و سنگ‌دل است از هر خيرى كه به آن مي‌رود دور است و به هر شرى كه از آن پرهيز مي‌شود، نزدیک است. 📚اصول كافى، ج۳، ص۳۹۹ @ayeha313
🔵فواید گوش كردن به اذان 🌹۱. شنیدن اذان انسان را از اهل آسمان قرار مى دهد. پیامبر اكرم(صلى الله علیه وآله وسلم) مى فرماید: همانا اهل آسمان از اهل زمین چیزى نمى شنوند مگر اذان 🌹2. شنیدنِ اذان اخلاق را نیكو مى كند، امام على(علیه السلام) مى فرماید: كسى كه اخلاقش بد است در گوش او اذان بگویید 🌹3. شنیدن اذان انسان را سعادت مند مى كند.پیامبر اكرم(صلى الله علیه وآله وسلم) مى فرماید: كسى كه صداى اذان را بشنود و به آن روى آورد، نزد خداوند از سعادت مندان است 🌹4. شنیدن اذان سبب دورى شیطان مى شود. رسول اكرم(صلى الله علیه وآله) مى فرماید: شیطان وقتى نداى اذان را مى شنود فرار مى كند. 🌹5.امام باقر(علیه السلام) فرمود: رسول خدا صلي الله عليه واله و سلم هنگامي که اذان موذّن را مي شنيد، آنچه را موذّن مي گفت تکرار مي کرد. 📙منبع: محمدى رى شهرى، میزان الحكمه، ج1، ص82. . همان، ج1، ص84. مجلسى، بحارالانوار، ج77، ص190، مؤسسة الوفاء. @ayeha313
#حدیث #تغذیه 🔸#مویز بخورید زیرا صفرا را برطرف می کند. #بلغم را از بین می برد، #اعصاب را قوی، خستگی را برطرف و #اخلاق را خوب می کند، به روح آرامش می بخشد و #غم را می برد ..... @ayeha313
💢چادر و آزار جنسی! سالهاست در کشور ما و مساله تفکیک جنسیتی را علت بسیاری از آزارهای جنسی میدانند. مثلا میگویند: اگر ما را برداریم، همه چیز و قابل دسترس برای همه باشد، در این صورت همه چیز میشود و دیگر تابو نیست، درست مثل مدل غرب! یعنی و دوری باعث عقده های درونی میشود که به شکل یا آزار جنسی خودش را نشان میدهد. ✅خب حالا در این مدت که در کمپینهای بزرگی مثل مبارزه با و جنسی بعد از رسوایی بازیگران هالیوود و دفتر ریاست جمهوری بوجود آمد و حالا هم به ورزش کشیده شده است، مدافعان این طرح چرا پاسخگو نیستند!؟ اگر و گذاشتن به معنای مدنظر شما، باعث کاهش آزار و تجاوز جنسی میشود پس چرا خود غربیها پس از رسوایی بوجود آمده دنبال حل آن هستند!؟؟ چرا راه رفته و تکراری غرب را امروز برای جامعه ما با یک فرهنگ و عرف دیگر مورد آزمایش و تجویز قرار میدهید؟! سالها سنگ این آزادی جنسی را به سینه زدید و با آن اسلام خودمان را کردید، حالا چرا پاسخ تجربه شکست خورده غرب را ندارید؟ @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ ✍سه دسته از زنان عذاب قبر ندارند و با فاطمه زهرا(س) محشور خواهند شد: ①←زنی که سخت گیری های همسرش را تحمل کند و صابر باشد؛ ②←زنی که در برابر بد خُلقی شوهرش صبور باشد؛ ③←زنی که مهریه خود را به همسرش ببخشد. ✍خداوند در برابر انجام هر یک ثواب هزارشهیدو یک سال عبادت به او خواهد داد. 📗وسائل الشیعه، ج 21، ص 285 @ayeha313
؟ 💢 اینکه در بیش از نیم قرن حکومت زن را با آرایش و لخت وسط میرقصاندند تا مردان عرق بنوشند و با رقص آنها قمار کنند میشود آزادی و زن؟ اینکه در همین صدها کازینو و کاباره با استخدام جوان بعنوان کالا پول در می آورند و رسما قانون با آنها کاری نداشت میشود جامعه و مدرن؟ اگر بپرسیم چنددرصد زنان در ۵۳ سال حکومت ، سواد داشتند، به بهداشت دسترسی داشتند، چند پزشک زن داشتیم، چند زن ورزشکار داشتیم. چند استاد زن داشتیم و... میشود طرفداری از انقلاب؟ آن هم در جامعه ای که فقط ۳۲ میلیون جمعیت داشت که نیمی از آنان را جامعه تشکیل میداد. به این راحتی تاریخ را برای نسلی که پهلوی را ندیده است جعل نکنید. @ayeha313
#زن_نابغه_ایرانی 💢 اگر به شما بگویند ۱۰ #زن مطرح دوره پهلوی که محصول آن دوره هستند را #نام ببرید چه کسانی بلافاصله به ذهن شما می آیند؟ شهناز تهرانی! جمیله! مهستی! هایده! حمیرا! شهرتشان در چه بود؟ #چند_رصد زنان آن دوره #سواد آکادمیک و دانشگاهی داشتند؟ سواد آکادمیک‌پیشکش، اصلا چنددرصد #سواد داشتند؟ چند پزشک متخصص یا مهندس زن داشتیم؟ چند #زن مشهور و یا تیم بانوان قهرمان ورزشی در آسیا و دنیا در دوره پهلوی به ذهنتان می رسد؟ #چند_درصد از زنان و کودکان بخصوص در روستاها بدلیل عدم دسترسی به امکانات اولیه در زمان زایمان #فوت می شدند؟ چند درصد زنان #مناصب مهم کشوری، نمایندگی مجلس و استادی #دانشگاه را داشتند؟ همه اینها در تاریخ ثبت و ضبط است، از شبکه #منوتو و امثال آن انتظار پاسخ نداشته باشید، تاریخ بخوانیم. @ayeha313