eitaa logo
این بقية الله
152 دنبال‌کننده
127 عکس
65 ویدیو
7 فایل
لینک کانال جهت معرفی به دوستان 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 خوف (بیم) آن حضرت عجّل الله فرجه 🔹️ در کمال الدین از حضرت ابوجعفر باقر علیه السلام منقول است که فرمود: در صاحب این امر چهار سنّت از چهار پیغمبر هست، سنّتی از موسی و سنّتی از عیسی و سنّتی از یوسف و سنّتی از محمد صلی الله علیه وآله وسلم، امّا از موسی ترسان بودن و اما از یوسف زندان [غیبت ]و از عیسی اینکه گفته می‌شود مرده - در حالی که نمرده باشد - و امّا از محمّد صلی الله علیه وآله وسلم خروج و قیام با شمشیر . 🔸️در همان کتاب از حضرت صادق علیه السلام از پدرش علیهما السلام روایت شده که فرمود: هرگاه قائم ارواحنا فداه بپاخیزد خواهد گفت: « فَفَرَرْتُ مِنْکُمْ لَمَّا خِفْتُکُمْ فَوَهَبَ لی رَبّی حُکْماً وَ جَعَلَنی مِنَ الْمُرْسَلینَ » ؛ پس آن هنگام از شما فرار کردم وقتی که از شما ترسیدم پس خداوند به من حکمت آموخت و مرا از فرستادگان قرار داد . 📚 مکیال المکارم ، ج ۱ ، ص ۱۳۲ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴‌ نگرانی امام صادق سلام الله علیه از انحراف در عصر غیبت 🔻عن سدیر الصیرفی: دَخَلتُ أنَا وَالمُفَضَّلُ بنُ عُمَرَ، وأَبو بَصیرٍ، وأَبانُ بنُ تَغلِبَ عَلی مَولانا أبی عَبدِ اللّهِ الصّادِقِ(علیه السلام)، فَرَأَیناهُ جالِسا عَلَی التُّرابِ وعَلَیهِ مِسحٌ خَیبَرِی مُطَوَّقٌ بِلا جَیبٍ، مُقَصَّرُ الکمَّینِ، وهُوَ یبکی بُکاءَ الوالِهِ الثَّکلی، ذاتَ الکبِدِ الحَرّی، قَد نالَ الحُزنُ مِن وَجنَتَیهِ، وشاعَ التَّغییرُ فی عارِضَیهِ، وأَبلی الدُّموعُ مَحجِرَیهِ، وهُوَ یقولُ: «سَیدی! غَیبَتُک نَفَت رُقادی، وضَیقَت عَلَی مِهادی، وَابتَزَّت مِنّی راحَةَ فُؤادی. سَیدی! غَیبَتُک أوصَلَت مُصابی بِفَجایعِ الأَبَدِ، وفَقدُ الواحِدِ بَعدَ الواحِدِ یفنِی الجَمعَ وَالعَدَدَ، فَما اُحِسُّ بِدَمعَةٍ تَرقی مِن عَینی، وأَنینٍُ یفتُرُ مِن صَدری، عَن دَوارِجِ الرَّزایا وسَوالِفِ البَلایا، إلّا مُثِّلَ بِعَینی عَن غَوابِرَ أعظَمِها وأَفظَعِها، وبَواقِی أشَدِّها وأَنکرِها، ونَوائِبَ مَخلوطَةٍ بِغَضَبِک، ونَوازِلَ مَعجونَةٍ بِسَخَطِک». قالَ سَدیرٌ: فَاستَطارَت عُقولُنا وَلَها، وتَصَدَّعَت قُلوبُنا جَزَعا مِن ذلِک الخَطبِ الهائِلِ، والحادِثِ الغائِلِ، وظَنَنّا أنَّهُ سِمَةٌ لِمَکروهَةٍ قارِعَةٍ، أوحَلَّت بِهِ مِنَ الدَّهرِ بائِقَةٌ، فَقُلنا: لا أبکی اللّهُ ـ یابنَ خَیرِ الوَری ـ عَینَیک مِن أیةِ حادِثَةٍ تَستنَزِفُ دَمعَتَک وتَستَمطِرُ عَبرَتَک، وأَیةُ حالَةٍ حَتَمَت عَلَیک هذَا المَأتَمَ؟ قالَ: فَزَفَرَ الصّادِقُ(علیه السلام) زَفرَةً انتَفَخَ مِنها جَوفُهُ، وَاشتَدَّ عَنها خَوفُهُ، وقالَ: وَیلَکم! نَظَرتُ فی کتابِ الجَفرِ صَبیحَةَ هذَا الیومِ، وهُوَ الکتابُ المُشتَمِلُ عَلی عِلمِ المَنایا وَالبَلایا وَالرَّزایا، وعِلمِ ما کانَ وما یکونُ إلی یومِ القِیامَةِ، الَّذی خَصَّ اللّهُ بِهِ مُحَمَّدا وَالأَئِمَّةَ مِن بَعدِهِ(علیه السلام)، وتَأَمَّلتُ مِنهُ مَولِدَ قائِمِنا وغَیبَتَهُ وإبطاءَهُ وطولَ عُمُرِهِ، وبَلوَی المُؤمِنینَ فی ذلِک الزَّمانِ، وتَوَلُّدَ الشُّکوک فی قُلوبِهِم مِن طولِ غَیبَتِهِ، وَارتِدادَ أکثَرِهِم عَن دینِهِم، وخَلعَهُم رِبقَةَ الإِسلامِ مِن أعناقِهِم، الَّتی قالَ اللّهُ تَقَدَّسَ ذِکرُهُ: «وَ کلَّ إِنسَانٍ أَلْزَمْنَاهُ طَائِرَهُ فِی عُنُقِهِ» ـ یعنِی الوَلایةَ ـ فَأَخَذَتنِی الرِّقَّةُ، وَاستَولَت عَلَی الأَحزانُ. به نقل از سَدیر صیرفی ـ: من و مفضّل بن عُمر و ابو بصیر و اَبان بن تَغلب بر سَرورمان امام صادق سلام الله علیه وارد شدیم و دیدیم بر روی خاک، نشسته و لباس زبر خیبری و یقه گِرد (بدون یقه) و آستینْ کوتاه، بر تن دارد و مانند زن شیدای فرزندْمرده جگرسوخته می گرید، و اندوه، رخسارش را پوشانده و رنگ از گونه هایش پریده و اشک، کاسه های چشمش را فرسوده است و می گوید: «سَرورا! فراق تو، خوابم را گرفته، و بسترم را بر من تنگ کرده، و آرام دلم را از من ربوده است. سَرورا! فراق تو، مصیبت مرا به مصیبت های ابد، پیوند زده است، و از دست دادنِ یکی پس از یکی، به از بین رفتن کل و مجموع می انجامد. پس هر بار که از مصیبت های گذشته و بلاهای پیشین، اشکی به چشمم می آید و ناله ای از سینه ام بر می آید، مصیبت های بزرگ تر و وحشتناک تر، و بلاهایی سخت تر و بدتر در آینده، و حوادثی که به خشم تو آمیخته و فجایعی که با ناخشنودی تو خمیر گشته است، در برابرم مجسّم می شوند». از وحشت، عقل از سرمان پرید و از ترس آن پیشامد هولناک و بدی مهلک، بند دلمان پاره شد و آن را نشانه پیشامدی ناگوار یا فرود آمدن حادثه ای تلخ بر ایشان پنداشتیم. از این رو گفتیم: خدا چشمانت را نگریاند، ای فرزند بهترینِ مردمان! از چه حادثه ای چنین اشک می ریزید و باران از دیده می بارید، و چه واقعه ای شما را این چنین ماتم زده کرده است؟ امام صادق سلام الله علیه چنان نفس عمیقی کشید که درونش از آن، باد کرد و نشان می داد که به شدّت ترسیده است. پس فرمود: «وای بر شما! صبح امروز، کتاب جَفْر را نگاه می کردم. این کتاب، مشتمل بر علم مرگ و میرها و بلاها و مصیبت های تلخ است، و وقایع گذشته و آینده تا روز قیامت در آن آمده و این علم را خداوند به محمّد و امامان پس از او اختصاص داده است و در آن [کتاب]، در باره ولادت قائممان و غیبت او و تأخیر در ظهورش و عمر طولانی اش و آزمایش مؤمنان در آن زمان، و به شک افتادن دل های آنان بر اثر به طول انجامیدن غیبتش، و برگشتن بسیاری از آنها از دینشان، و در آوردن طوق اسلام از گردن هایشان ـ که خداوند پاک در باره آن فرموده است: «کارنامه هر انسانی را به گردنش آویخته ایم»، که مقصود، ولایت است ـ، تأمّل می کردم که دلم شکست و غم و اندوه ها بر من مستولی گشت [و این گونه می گریم]» 📚 کمال الدین، ص ۳۵۲ 📚بحار الأنوار،ج ۵۱،ص ۲۱۹ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 دعاى ديگر از امام زمان ارواحنا فداه براى رهايى از سختى‌ها و حفظ شدن از دزدان 💢 مرحوم آية اللّه شيخ على اكبر نهاوندى مى نويسد: شيخ على اكبر تهرانى-ساكن مشهد مقدّس-براى ما قضيّه اى تعريف كرد و گفت: عالم متّقى شيخ محمّد تقى تربتى-كه از دانشمندان بزرگ و علماى اخلاق و از شاگردان علاّمه ميرزا حبيب اللّه رشتى بود و اجازه اى از ايشان داشت-فرمود: يكى از شاگردان متديّن من-كه از سادات شهر تربت بود-براى من تعريف كرد و گفت: از زيارت عتبات عاليات كه برمى گشتم، همراه طلبه اى از خانقين خارج شدم و پياده به دنبال قافله به طرف قصر شيرين حركت كرديم، از شدّت تشنگى و خستگى ناتوان شده، و با زحمت زياد خود را به قافله رسانديم، ديديم قافله را دزدها غارت كرده و اموالشان را برده بودند، افرادى مجروح شده و در بيابان افتاده بودند، و محمل‌ها شكسته و روى زمين افتاده بود. ما از ترس به كنارى رفته و به بالاى تپّه اى رفتيم، ناگاه ديديم سيّد بزرگوارى كنار ما ايستاده، به ما سلام فرمود، بعد هفت دانه خرماى زاهدى به من داد و فرمود: چهار دانه را خودت بخور، و سه دانۀ آن را به شيخ بده. چون خرماها را خورديم تشنگى ما برطرف شد، و فرمود: اين دعا را به جهت رهايى از سختى ها، و محفوظ بودن از شرّ دزدها بخوانيد: أللّهمّ إنّي أخافك، و أخاف ممّن يخافك، و أعوذ بك ممّن لا يخافك. بارالها؛ من از تو مى ترسم؛ و از هركسى كه از تو مى ترسد نيز مى ترسم؛ و از كسانى كه از تو نمى ترسند به خودت پناه مى برم. پس از آن؛ اندكى با آن سيّد بزرگوار راه رفتيم، ناگاه اشاره كرد و فرمود: اين منزل شماست. نگاه كرديم، ديديم منزل پايين آن تپّه بود، و چون وارد منزل شديم از شدّت خستگى خواب بر ما غلبه كرد، خوابيديم، و متوجّه آنچه براى ما اتّفاق افتاده بود نشديم، چون بيدار شديم دانستيم كه آن بزرگوار حضرت ولىّ عصر، صاحب الزمان عجّل اللّه فرجه بوده است. 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۳۹۸ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 خوف (بیم) آن حضرت عجّل الله فرجه 🔹️ در کمال الدین به سند خود از زراره آمده که گفت شنیدم: حضرت صادق جعفر بن محمد علیه السلام می‌فرمود: برای قائم علیه السلام پیش از آنکه قیام کند غیبتی هست، عرضه داشتم: قربانت گردم چرا؟ فرمود: می‌ترسد - و به شکم و گردن خود اشاره کرد . 🔸️در کتاب المَحجّه از امام صادق علیه السلام در تفسیر آیه شریفه: « وَعَدَاللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْاَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُ و نَنی لا یُشْرِکُونَ بی شَیْئاً » ؛ خداوند به کسانی از شما که ایمان دارند و عمل صالح بجای آورند وعده داده که در زمین خلافت دهد، چنانکه امم صالح پیامبران گذشته جانشین پیشینیان خود شدند، و دینی که برای آنان پسندیده بر همه جا مسلّط و نافذ گرداند، و بر همه مؤمنان پس از ترس و هراس از دشمنان، ایمنی کامل عطا فرماید که مرا عبادت کنند و بدون هیچ گونه شرک پرستش نمایند. آمده که فرمود: یعنی قائم و اصحاب او . 📚 مکیال المکارم ، ج۱ ، ص ۱۳۲ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 دعاى ديگرى از امام زمان عجّل اللّه تعالى فرجه براى رهايى از سختى‌ها و مشكلات 🔻در كتاب «الكلم الطيّب» آورده است كه: دستخطّى از يكى از دوستان بزرگوار و صالح و مورد اعتماد و ثابت قدم خود-كه جزو سادات نيز هست-مشاهده كردم كه چنين نوشته بود: در ماه رجب سال يكهزار و نود و سه، برادر دينى و دوست بسيار دوست داشتنى، دانشمند اهل عمل، داراى مراحل كمال انسانى، و صفات الهى، امير اسماعيل بن حسين بيك بن على بن سليمان جابرى انصارى برايم گفت: از شيخ نيكوكار و پرهيزگار و اهل احتياط در رفتار، جناب حاج شيخ على مكّى شنيدم كه فرمود: من به شدّت دچار گرفتارى و مشكلات شدم و دشمنانم نيز پيوسته حقوق مرا پايمال مى كردند، تا جايى كه ترسيدم جانم را نيز از كف بدهم و كشته شوم. در همين اوضاع دعايى را ديدم كه داخل جيبم بود-درحالى كه كسى آن را به من نداده بود-. از اين جريان در شگفت شدم و پيوسته حيران بودم تا آن كه در عالم خواب شخصى را در قيافۀ صالحان و زاهدان ديدم كه به من گفت: آن دعا را، ما به تو داديم؛ آن را بخوان كه از گرفتارى و مشكلات رهايى يابى. و برايم روشن نشد كه گويندۀ آن كيست؟ و اين جريان بر شگفتى و حيرتم افزود؛ تا آن كه امام عصر ارواحنا فداه را در خواب ديدم كه به من فرمود: دعايى را كه به تو عطا كردم بخوان، و به هركسى كه مى خواهى بياموز. من بارها آن دعا را تجربه كردم و هربار گشايشى سريع در كارم مشاهده كردم تا آن كه آن را براى مدّتى گم كردم و پيوسته تأسّف مى خوردم و از رفتار بد خويش استغفار مى كردم؛ تا اين كه شخصى نزد من آمد و گفت: اين دعا در فلان جا از تو افتاده است. البتّه من به خاطر نداشتم كه آنجا رفته باشم، ولى به هرحال آن را پيدا كردم و برداشتم و سجدۀ شكر الهى به جاى آوردم. و دعا اين است: بسم اللّه الرّحمن الرّحيم ربّ أسئلك مددا روحانيّا تقوى به قواي الكلّيّة و الجزئيّة، حتّى أقهر بمبادي نفسي كلّ نفس قاهرة، فتنقبض لي إشارة دقآئقها، انقباضا تسقط به قويها، حتّى لا يبقى في الكون ذو روح إلاّ و نار قهري قد أحرقت ظهوره. يا شديد، يا شديد، يا ذا البطش الشّديد، يا قاهر يا قهّار، أسئلك بما أودعته عزرآئيل من أسمآئك القهريّة، فانفعلت له النّفوس بالقهر، أن تودعني هذا السّرّ في هذه السّاعة، حتّى اليّن به كلّ صعب، و اذلّل به كلّ منيع، بقوّتك يا ذا القوّة المتين. بارپروردگارا؛ مدد و كمك روحانى از تو درخواست مى كنم كه نيروهاى كلّى و نيز جزئى مرا با آن تقويت و نيرومند گردانى؛ تا اين كه بتوانم با امكانات خويشتن هركسى هرچه توان مند باشد شكست بدهم؛ به گونه اى كه دقيق ترين و حسّاس ترين حركت هاى او در اختيارم قرار گيرد و بدين سان نيروهاى او از كار بيفتد. تا جايى كه هيچ موجود داراى روحى در هستى نباشد، جز آن كه آتش قهر من نمود او را بسوزاند. اى سخت گير؛ اى سخت گير؛ اى صاحب سخت گيرى شديد؛ اى داراى سلطه؛ اى داراى غلبه و چيرگى فراوان؛ به واسطۀ آن نام هاى قهرى كه به عزرائيل سپرده اى و تمام جان‌ها خواه ناخواه تحت تأثير قهر و غلبۀ او هستند، از تو درخواست مى كنم تا در همين ساعت از زندگانيم آن راز (كه به عزراييل سپرده اى) را به من نيز عنايت فرمايى؛ تا در نتيجه هر سخت دشوارى را نرم كنم، و هر نيرومندى را خوار و در اختيار قرار دهم؛ به كمك نيرويت، اى داراى نيروى استوار. ♦️اين دعا هنگام سحر-در صورت امكان-سه مرتبه و هنگام صبح سه مرتبه و در شب نيز سه مرتبه خوانده شود. البتّه اگر مشكلات خوانندۀ اين دعا بسيار سخت و غير قابل تحمّل است پس از قرائت دعا سى مرتبه اين دعا را نيز بخواند: يا رحمان يا رحيم، يا أرحم الرّاحمين، أسئلك اللّطف بما جرت به المقادير. اى بخشنده؛ اى مهربان حقيقى؛ اى مهربان ترين مهربانان؛ از تو لطف را نسبت به آنچه جارى گشته به آن مقدّرات تقاضا دارم. 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۳۹۹ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 آیات مهدوی 📖 هَلْ‌ يَنْظُرُونَ‌ إِلاَّ السَّاعَةَ أَنْ‌ تَأْتِيَهُمْ‌ بَغْتَةً وَ هُمْ‌ لاَ يَشْعُرُونَ آیا چیزی جز این انتظار دارند که آن ساعت، ناگهان فرا برسد در حالی که بی‌خبر و غافل باشند؟ سوره زخرف، آیه ۶۶. 🔹 امام باقر سلام الله علیه درباره این آیه فرمودند: منظور از آن ساعت، (هنگام ظهور) حضرت قائم است که ناگهانی فرا خواهد رسید! 📚 تاویل الآیات الظاهرة، ص ۵۵۲ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 دولت اهلبیت (سلام الله علیهم اجمعین) ▪️شعری که همیشه امام صادق سلام الله علیه زمزمه می‌کردند: 🔹لِكُلِّ أُنَاسٍ دَوْلَةٌ يَرْقُبُونَهَا وَ دَوْلَتُنَا فِي آخِرِ الدَّهْرِ تَظْهَرُ 🔸هر گروهی از مردم دولتی دارند که چشم به راهش هستند، دولت ما اهلبیت هم در پایان دنیا (به دست حضرت مهدی ارواحنا فداه) محقق خواهد شد. 📚امالی صدوق ، ص ۴۸۹ 📚روضة الواعظین، ج۱ ، ص۲۱۲ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 سوره بقره ، آیه ۱۵۵ : می فرماید : وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ 🔻در کتاب اکمال الدین از محمد بن مسلم روایت کرده که گفت : سَمعتُ أبا عبدِاللّه ِ عليه السلام يَقولُ : إنّ لقیام القائمِ عَلَاماتٍ تكونُ مِنَ اللّه ِ عزّوجلّ للمؤمنينَ ، قلتُ : وما هِيَ ، جَعَلني اللّه ُ فِداكَ؟ قالَ : قَولُ اللّه ِ عزّ وجلّ : «وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ» يعني المؤمنينَ قبلَ خروجِ القائمِ عليه السلام «بِشَيْءٍ مِنَ الخَوْفِ والجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الأمْوالِ والأنْفُسِ والثَّمَراتِ وبَشِّرِ الصّابِرينَ» ، قال نبلوهم «بشی ء من الخوف» من ملوک بنی فلان فی آخر سلطانهم ، «و الجوع» بغلاء أسعارهم ، «وَ نَقْصٍ مِنَ الأمْوالِ» ، قال: کساد التجارات و قلّة الفضل، «وَ» نَقْصٍ مِنَ «الأنْفُسِ»، قال: موت ذریع ، «وَ» نَقْصٍ مِنَ «الثَّمَراتِ» : قلّة ریع ما یزرع، «وبَشِّرِ الصّابِرينَ» عند ذلک بتعجیل خروج القائم (علیه السلام) یعنی : گفت: شنیدم از ابی عبدالله- یعنی: حضرت صادق سلام الله علیه - که فرمود: برای قیام قائم علاماتی می باشد از جانب خدای -عزّوجل- که می فرماید: «و هر آینه می آزماییم شما را» ؛ یعنی : مومنین را پیش از بیرون آمدن قائم، «به چیزی از ترس» از پادشاهان بنی فلان در آخر سلطنت ایشان، «و گرسنگی» به علت گرانی اسعار³ ایشان ، «و کم شدن مال ها» . فرمود: کسادی تجارت ها و کمی زیادتی نفع بردن، «و کم شدن نفس ها». فرمود: یعنی: مرگ بسیار با سرعت ، «و کمی میوه ها»؛ یعنی: کم رَیع⁴ و برکت شدن آنچه که کشت و کار می کنند، «و بشارت ده صبرکنندگان» در این هنگام را به شتاب کردن قائم به بیرون آمدن. ▪️تبصره از این آیه مبارکه و حدیثی که حضرت صادق سلام الله علیه در تأویل آن بیان فرموده نکات و مطالبی استفاده می‌شود. اول آن که : مومنین به این پنج بلا پیش از قیام قائم آزمایش می شوند تا آنهایی از ایشان که صبر می کنند و ثابت در ایمان می مانند شناخته شوند . دوم آن که : این پنج بلا ترس و گرسنگی و کم شدن مال‌ها و نفس‌ها و میوه‌ها و محصولات ایشان است . سوم آن که : بروز و ظهور و ابتلای مومنین به این پنج بلا پیش از قیام خروج قائم ارواحنا فداه است . چهارم آن که : حدوث و ظهور این بلاها در زمان آخرین سلطان بنی امیّه است - که سفیانی باشد-، یا بنی عبّاس- که عبدالله باشد . هر کدام از ایشان که باشند ، مصادف و مقارن با یکدیگرند - پنجم آن که : بلای گرسنگی بواسطه ی گرانی اسعار است که سطح و بهای اجناس گران شود و بالا رود و مومنین دست تنگ شوند و راه دخل و انتفاع بر آنها بسته شود بنحوی که قدرت خریدن نداشته باشند . ششم آن که : صبرکنندگان در این پنج بلا مورد بشارت خدا هستند به سرعت یافتن در خروج قائم . -------------- ۱. مؤوّله : به تأویل برده شده . ۲. مُشعِر : اشعار کننده، خبر دهنده، آگاه کننده. ۳. اسعار : نرخ ها، قیمت ها، جمع سِعر. ۴. رَیع: نمو کردن، فزون شدن، افزونی حاصل کشت و زرع 📚 نوائب الدهور فی علائم ظهور ، ج ۱ ، ص ۱۲۱ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 حرز امام زمان عجّل اللّه تعالى فرجه 💢 سيّد بزرگوار، علىّ بن طاووس رحمه اللّه در «مهج الدعوات»، و مرحوم كفعمى در «البلد الأمين» حرز مولاى مان امام زمان ارواحنا فداه را چنين نقل كرده اند: بسم اللّه الرّحمن الرّحيم يا مالك الرّقاب، و هازم الأحزاب، يا مفتّح الأبواب، يا مسبّب الأسباب، سبّب لنا سببا لا نستطيع له طلبا، بحقّ لا إله إلاّ اللّه، محمّد رسول اللّه صلوات اللّه عليه و اله أجمعين. به نام خداوند بخشندۀ مهربان اى صاحب اختيار همگان؛ اى شكست دهندۀ حزب هاى متّحد شده؛ اى گشايندۀ درها؛ اى سبب ساز حقيقى تمام سبب ها؛ سببى براى ما بساز كه توان دست يابى و جستجويش را نداريم؛ به حقّ كلمۀ شهادتين: «لا اله الا اللّه»، «محمّد رسول اللّه» ؛ كه صلوات و درودهاى الهى پيوسته بر او و تمام آل او نثار باد. 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۴۰۱ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 دعاى حجاب (پنهان بودن)، از امام عصر عجّل اللّه تعالى فرجه أللّهمّ احجبني عن عيون أعدآئي، و اجمع بيني و بين أوليآئي، و أنجز لي ما وعدتني، و احفظني في غيبتي إلى أن تأذن لي في ظهوري، و أحي بي ما درس من فروضك و سننك، و عجّل فرجي، و سهّل مخرجي، و اجعل لي من لدنك سلطانا نصيرا، و افتح لي فتحا مبينا، و اهدني صراطا مستقيما، وقني جميع ما احاذره من الظّالمين، و احجبني عن أعين الباغضين، النّاصبين العداوة لأهل بيت نبيّك، و لا يصل منهم إليّ أحد بسوء. فإذا أذنت في ظهوري فأيّدني بجنودك، و اجعل من يتّبعني لنصرة دينك مؤيّدين، و في سبيلك مجاهدين، و على من أرادني و أرادهم بسوء منصورين، و وفّقني لإقامة حدودك، و انصرني على من تعدّى محدودك. و انصر الحقّ، و أزهق الباطل، إنّ الباطل كان زهوقا، و أورد عليّ من شيعتي و أنصاري من تقرّ بهم العين، و يشدّ بهم الأزر، و اجعلهم في حرزك و أمنك، برحمتك يا أرحم الرّاحمين. بارالها؛ مرا از ديدۀ دشمنانم بپوشان، و مرا با دوستانم گرد هم بياور، و آن چه را به من وعده فرموده اى به انجام برسان، و مرا در زمان غيبت و پنهانيم-تا آن گاه كه اجازۀ آشكار شدنم را صادر مى فرمايى-در حفظ و نگهبانى خود بدار، و واجبات و مستحبّاتى كه كهنه شده اند به دست من زنده كن، و در گشايش امرم شتاب فرما، و شرايط قيام مرا آسان و فراهم گردان، و از جانب خودت برايم سلطنتى يارى كننده مقرّر دار، و پيروزى آشكارى نصيبم ساز، و مرا در راه راست رهنمون باش، و مرا از ستمگرانى كه حذر مى كنم در حفظ و حراست بدار، و مرا از ديده كينه توزان و دشمنان سرسخت آل پيامبرت كه پرچم دشمنى به دوش دارند پنهان بدار، و مگذار هيچ گزندى از هيچ كسى به من رسد. آن گاه كه اجازۀ ظهور و آشكار شدن مرا دادى نيز با سپاهيان خودت موفّق و تأييدم فرما، و پيروانم را كه براى يارى دينت گرداگرد من هستند و در راه تو جهاد مى كنند نيز تأييد كن و موفّق فرما؛ (اين دوستانم را) بر بدخواهان من و ايشان يارى كن. مرا موفّق كن تا حدود تو را برپا گردانم؛ و بر هركسى كه پا از مرز و حدود تو فراتر گذاشته است مرا يارى فرما و غالب گردان. حقّ و راستى را يارى كن، و باطل را نابود و نيست گردان؛ چرا كه باطل رفتنى است. آن دسته از دوستان و پيروان و ياران مرا كه موجب چشم روشنى و پشت گرمى هستند، نزد من بياور؛ و ايشان را نيز در نگهبانى و امنيّت ويژه ات قرار بده؛ (اين كارها را) با رحمت خود انجام بده، اى مهربان ترين مهربانان. ♦️سيّد بزرگوار جناب علىّ بن طاووس رحمه اللّه در كتاب «مهج الدعوات» بعد از نقل اين دعاى حجاب و حجاب هاى ديگر فرموده است: اين حجاب ها، از جمله چيزهايى هستند كه به ما خواندن آنها الهام شد هنگامى كه سيل آمد و موجب غرق شدن عدّه اى شد و آب همه جا را فراگرفته بود و به سختى مى توانستيم جان سالم به در ببريم، و شدّت سيل باعث ويرانى مناطق سيل زده شده بود. با اجابت اين دعاها امكان ماندن ما در آن جا و دفع شدن اين گرفتارى‌ها حاصل شد و ضامن سلامتى ما از اين حوادث گشت. و خداوند را سپاس. 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۴۰۲ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 خلافت آن حضرت عجّل اللَّه فرجه بر مسلمانان 🔸️ روایتی که در کتاب کفایة الأثر از طریق عامّه از پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم نقل شده بر این معنی دلالت دارد که فرمود: خلفای بعد از من دوازده نفرند، نُه تن آنان از نسل حسین هستند، نهمین ایشان قائم و مهدی آنان است، پس خوشا به حال دوستان و وای به حال دشمنانشان . 🔹️ در همان کتاب از آن حضرت آمده که فرمود: قیامت برپا نمی شود تا اینکه قائم بر حقّ از ما بپاخیزد و آن، هنگامی است که خداوند عزّ و جل اجازه فرماید، پس هر کس از او پیروی کند نجات یابد و هر که تخلف نماید هلاک گردد، پس خدا را خدا را ای بندگان خدا، به سوی او بیایید هر چند روی یخ و برف باشد. زیرا که او خلیفة اللَّه است . 📚 مکیال المکارم ، ج ۱ ، ص ۱۳۳ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 خلافت آن حضرت عجّل الله فرجه بر مسلمانان 🔸️ روایتی که در بحار از کشف الغمه از طریق عامّه از رسول اللَّه صلی الله علیه وآله وسلم نقل شده بر آن دلالت می‌کند فرمود: مهدی خروج می‌کند در حالی که بر سرش ابری هست که در آن منادی ندا می‌کند: این مهدی خلیفة اللَّه است از او پیروی کنید . 🔹️ نیز از طریق عامّه از حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم روایت است که فرمود: در کنار گنج شما سه تن کشته می‌شوند که هر یک فرزند خلیفه است، آن منصب به هیچ یک از آنان نمی رسد تا آن هنگام که پرچمهای سیاه از سمت مشرق پدید آید، و شما را به طوری بکشند که هیچ قومی را بدان وضع نکشته باشند. سپس خلیفه خدا مهدی خواهد آمد، هرگاه خبر او را شنیدید بروید با او بیعت کنید، به تحقیق که او خلیفه هدایتگر الهی است . 📚 مکیال المکارم ، ج ۱ ، ص ۱۳۳ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 اسم «اباصالح»راه گشای مشکلات 🔻امام صادق سلام الله علیه می‌فرماید: «إِذَا ضَلَلْتَ عَنِ اَلطَّرِيقِ فَنَادِ: يَا صَالِحُ أَوْ يَا أَبَا صَالِحٍ أَرْشِدُونَا إِلَى اَلطَّرِيقِ يَرْحَمُكُمُ اَللَّهُ » ▪️هرگاه راه و مسیر خود را گم کردی (مسیر مادی یا معنوی) پس بانگ برآور: "ای اباصالح" یا "ای صالح" خداوند رحمتش را بر تو فرود آورده است تو راه را به ما نشان بده. 📚 من لایحضره الفقیه ، ج ۲، ص ۲۹۸ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 دعا براى فرج در روز ظهور 🔻 شيخ نعمانى رحمه اللّه در كتاب «الغيبة» اين دعا را از يونس بن ظبيان نقل كرده است كه امام صادق عليه السّلام فرمود: وقتى شب جمعه فرامى رسد، خداى تعالى فرشته اى را به آسمان دنيا مى فرستد؛ پس از دميدن صبح، آن فرشته بر عرش نشسته و بر بالاى بيت المعمور قرار مى گيرد، و منبرهايى از نور براى حضرت محمّد، حضرت على، امام حسن و امام حسين عليهم السّلام آماده مى كند، و آن‌ها بر فراز منبرها مى روند و فرشتگان و پيامبران و مؤمنان گرداگرد ايشان درمى آيند و درهاى آسمان گشوده مى شود. هنگامى كه ظهر فرارسد، پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و اله و سلّم عرض مى كند: پروردگارا؛ زمان انجام وعدۀ تو كه در قرآن فرموده اى كى فرامى رسد. (و آن وعده، اين آيۀ شريفه است: ) وَعَدَ اَللّهُ اَلَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا اَلصّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي اَلْأَرْضِ كَمَا اِسْتَخْلَفَ اَلَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ اَلَّذِي اِرْتَضى لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً. خدا به مؤمنانى كه اعمال شايسته دارند وعده داده كه به طور حتم ايشان را-همانند پيشينيان كه به خلافت رسانيد-به خلافت و حكومت بر زمين گمارد، و شرايط اجراى دينى را كه براى شان پسنديده است فراهم سازد، و به جاى خوف و هراسى كه در روزگار براى ايشان به وجود آمده است امنيّت و آرامش را جايگزين سازد. پس از اين، فرشتگان و پيامبران نيز همين دعا را مى كنند؛ سپس حضرت محمّد و على و حسن و حسين عليهم السّلام به سجده مى افتند، و عرضه مى دارند: يا ربّ إغضب، فإنّه قد هتك حريمك، و قتل أصفيآؤك، و اذلّ عبادك الصّالحون. پروردگارا؛ خشم كن؛ زيرا، حرمتت شكسته شد، و برگزيدگانت كشته شدند، و بندگان صالح و شايستۀ تو به خوارى كشيده شدند. ♦️خداوند دعاى آنان را مى پذيرد و «روز معلوم» همان روز است. 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۴۰۳ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 دعاى حضرت بقيّة اللّه ارواحنا فداه در اوّل ظهور 💢 در روايتى آمده است كه مفضّل از امام صادق سلام الله علیه پرسيد: اى آقاى من؛ از كجا و چگونه (حضرت مهدى صلوات اللّه عليه) آشكار مى شود و ظهور مى فرمايد؟ حضرتش فرمود: اى مفضّل؛ او به تنهايى آشكار مى شود؛ به تنهايى نزد خانۀ كعبه مى آيد؛ به تنهايى داخل خانه كعبه مى شود. تنهاست كه تاريكى شب او را فرامى گيرد؛ و آن گاه كه چشمان مردم به خواب رفت و تاريكى شب زيادتر گشت، جبرئيل و ميكائيل و ديگر فرشتگان، در صف هاى منظم به خدمتش شرفياب مى شوند و جبرئيل به آن بزرگوار عرضه مى دارد: اى آقاى من؛ گفتارت پذيرفته شد، و اجازۀ كار (ظهور) به تو عطا شد. آن امام بزرگوار، در اين حال دستان مباركش را بر چهره شريف خود مى كشد و مى گويد: اَلْحَمْدُ لِلّهِ اَلَّذِي صَدَقَنا وَعْدَهُ، وَ أَوْرَثَنَا اَلْأَرْضَ، نَتَبَوَّأُ مِنَ اَلْجَنَّةِ حَيْثُ نَشاءُ، فَنِعْمَ أَجْرُ اَلْعامِلِينَ. سپاس ويژۀ خداست كه وعدۀ خويش را نسبت به ما انجام داد، و ما را وارث زمين گردانيد، تا هر كجا كه بخواهيم در بهشت ساكن گرديم؛ بنابراين، چه نيكوست پاداش كسانى كه اهل عمل هستند. 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۴۰۵ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ختم علوم به آن حضرت عجّل اللَّه فرجه 🔻در حدیث کمیل که در دارالسلام روایت شده: امیرالمؤمنین علی سلام الله علیه فرمود: یا کُمیلُ ما مِنْ عِلْمٍ إلَّا وَ اَنَا اَفْتَحُهُ وَ ما مِنْ شی ءٍ اِلّا وَ الْقائِمُ یَخْتِمُهُ ؛ ای کمیل هیچ علمی نیست مگر اینکه من افتتاح کننده آنم و هیچ چیزی نیست مگر اینکه قائم آن را به پایان می‌رساند، و خاتمه می‌دهد. می گویم: منظور از چیزی در این روایت یا علم است به قرینه اوّل حدیث، و یا تمام کمالات و اخلاق نیک و علوم و معارف حقّه است که سایر امامان علیهم السلام بعضی از آنها را به مقتضای صلاح زمان خودشان آشکار کرده اند، ولی حضرت قائم عجّل اللَّه فرجه همه آنها را آشکار می‌کند، پس همه فضائل و... با ظهورش آشکار می‌گردد. ♦️مؤیّد این مطلب روایتی است که شیخ صدوق از ابوعبداللَّه صادق علیه السلام از پدرانش صلوات اللَّه علیهم نقل کرده که: پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم فرمود: خداوند عزّ و جل از روزها، جمعه را و از ماهها؛ ماه رمضان؛ و از شبها، شب قدر را برگزید و مرا از تمام پیغمبران برگزید و علی را برگزیده از من ساخت، و او را بر تمام اوصیا برتری بخشید و از علی حسن و حسین را اختیار فرمود و از حسین اوصیای از فرزندانش را که از قرآن؛ تحریفِ غلوکنندگان و زیاد کردن باطل جویان و تأویلات گمراه کنندگان را دور می‌سازند، نهمین آنان قائمشان می‌باشد و اوست ظاهر آنها و اوست باطن آنها . 📚 مکیال المکارم ، ج ۱ ، ص ۱۳۳ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 ختم علوم به آن حضرت عجّل اللَّه فرجه 🔻در کافی ضمن حدیث راهبی که به دست مولای ما حضرت کاظم سلام الله علیه مسلمان شد آمده: سپس راهب گفت: مرا خبر ده از هشت حرفی[۱] که نازل شده و چهار عدد از آنها در زمین آشکار گردیده و چهار تای دیگر در فضا مانده، این چهاری که در فضا مانده است برای چه کسی نازل می‌شود و چه کسی آنها را تفسیر می‌نماید؟ فرمود: او قائم ماست پس خداوند آنها را بر او نازل می‌فرماید، و او آنها را تفسیر می‌کند. و بر او نازل می‌شود چیزهایی که بر صدّ یقین و فرستادگان و هدایت شدگان نازل نشده باشد . ---------- [۱]: حرف - در اینجا - به معنی جمله است، چنانکه درباره فصول اذان و اقامه نیز از ائمه علیهم السلام تعبیر به حروف شده که (سی و چهار حرف گفته اند)، و حروف چهارگانه ای که در این حدیث - به روایت کافی - بیان شده، چنین است: اول: لا اِلهَ اِلّا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ باقیاً. دوم: مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ مُخْلِصاً. سوم: نَحْنُ اَهْلُ الْبَیْتِ. چهارم: شیعَتُنا مِنّا وَ نَحْنُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ، وَ رَسُولُ اللَّهِ مِنَ اللَّهِ بِسَبَبٍ. 📚 مکیال المکارم ، ج ۱ ، ص ۱۳۴ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 سوره آل عمران ، آیه ۱۷۹ : مَا کَانَ اللَّهُ لِیَذَرَ الْمُؤْمِنِینَ عَلَى‏ مَآ أَنْتُمْ عَلَیْهِ حَتّى‏ یَمِیزَ الْخَبِیثَ مِنَ الطَّیِّبِ 🔻در تفسیر عیّاشی از عجلان بن صالح از حضرت صادق سلام الله علیه روایت کرده[که ] فرمود : لَا تَمْضِی الْأَیَّامُ وَ اللَّیَالِی حَتَّی یُنَادِیَ [مُنَادٍ] مِنَ السَّمَاءِ : یَا أَهْلَ الْحَقِّ، اعْتَزِلُوا. یَا أَهْلَ الْبَاطِلِ، اعْتَزِلُوا، فَیَعْزِلُ هَؤُلَاءِ مِنْ هَؤُلَاءِ [وَ یَعْزِلُ هَؤُلَاءِ مِنْ هَؤُلَاءِ]. قَالَ: قُلْتُ: أَصْلَحَکَ اللَّهُ، یُخَالِطُ هَؤُلَاءِ وَ هَؤُلَاءِ بَعْدَ ذَلِکَ النِّدَاءِ؟ قَالَ: کَلَّا، إِنَّهُ یَقُولُ فِی الْکِتَابِ: «ما کانَ اللهُ لِیَذَرَ الْمُؤْمِنِینَ» ، الآیة . یعنی: نمی گذرد روزها و شب ها تا این که منادی ای از آسمان ندا کند که: ای اهل حق! کنار بروید ، و ای اهل باطل ! کنار بروید. پس جدا می شوند و کناره می گیرند اهل حق از اهل باطل. راوی گفت: گفتم: أصلحک اللَّه! بعد از این ، این دو دسته باهم مخلوط می شوند؟ فرمود: حاشا که مخلوط شوند! خدا در کتاب خود می فرماید: ( نمی باشد خدا که بگذارد مومنین را بر این حالتی که شما بر آن هستید ، تا آن که تمیز دهد ناپاک را از پاک ) . ▪️تبصره از این آیه مبارکه چند نکته استفاده می شود و همچنین از حدیث. اول: ندای آسمانی، و این ندا غیر از صیحه ای است که در بیست و سوم ماه رمضان بلند می شود که از علائم حتمیّه است، و ندا منحصر به صیحه ی آسمانی مخصوص نیست، بلکه آنچه از احادیث و اخبار فهمیده می شود چندین مرتبه در نزدیکی صداها از آسمان شنیده می شود به عبارات مختلفه . دوم آن که : دو دسته ی حقّ و باطل از هم جدا می شوند . سوم آن که : جدا شدن ایشان برای امتحان و ممتاز شدن پاک و ناپاک است از یکدیگر . چهارم آن که : پس از آن که به ندای آسمانی از هم جدا شدند دو مرتبه مخلوط به یکدیگر نخواهند شد . 📚 نوائب الدهور فی علائم ظهور ، ج ۱ ، ص ۱۲۳ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 دعاى شيعه هنگام خروج حضرت قائم ارواحنا فداه 🔻پيغمبر خدا صلّى اللّه عليه و اله و سلّم مى فرمايند: اگر مى خواهى از غرق شدن و آتش سوزى و سرقت در امان باشى، در هنگام صبح بگو: بسم اللّه ما شآء اللّه، لا يصرف السّوء إلاّ اللّه، بسم اللّه ما شآء اللّه، لا يسوق الخير إلاّ اللّه، بسم اللّه ما شآء اللّه، ما يكون من نعمة فمن اللّه، بسم اللّه ما شآء اللّه، لا حول و لا قوّة إلاّ باللّه العليّ العظيم، بسم اللّه ما شآء اللّه، و صلّى اللّه على محمّد و اله الطّيّبين. به نام خدا؛ هرچه خدا بخواهد، (همان خواهد شد؛) جز خدا، كسى نمى تواند بدى‌ها را برطرف و دور كند. به نام خدا؛ هرچه خدا بخواهد، (همان خواهد شد؛) جز خدا كسى نمى تواند خير و خوبى را بكشاند. به نام خدا؛ هرچه خدا بخواهد؛ (همان مى شود؛) هر نعمتى كه وجود داشته باشد از خداست. به نام خدا؛ هرچه خدا بخواهد (همان خواهد شد؛) هر نيرو و جنبشى، تنها به واسطۀ خداى بلندمرتبۀ بزرگوار خواهد بود. به نام خدا؛ هرچه خدا بخواهد، (همان خواهد شد؛) و خدا بر محمّد و آل بسيار پاكش درود بفرستد. ♦️هركس اين دعا را در بامداد هر روز، سه مرتبه بخواند، از غرق شدن و آتش سوزى و سرقت در امان خواهد بود تا آن گاه كه شب فرارسد؛ و اگر آن را شامگاهان سه بار بخواند، تا صبح از اين بلاها در امان است. خضر و الياس عليهما السّلام هر ساله يكديگر را در مراسم حج ملاقات مى كنند، و هنگام خداحافظى با خواندن اين دعا از يكديگر جدا مى شوند. اين، شعار شيعيان من است، و در زمان قيام حضرت قائم ارواحنا فداه نيز دوستان و دشمنانم با اين عبارات از يكديگر شناخته و جدا مى شوند. 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۴۰۶ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 دعاى آن حضرت عجّل اللّه تعالى فرجه هنگام عبور از وادى السلام 🔻حضرت امير المؤمنين صلوات اللّه عليه مى فرمايد: گويا او (حضرت بقيّة اللّه ارواحنا فداه) را مى بينم كه سوار بر اسبى آراسته كه پيشانى آن از سفيدى مى درخشد، از وادى السلام عبور مى كند و به سوى رودخانه سهله مى رود و اين دعا را مى خواند: لا إله إلاّ اللّه حقّا حقّا، لا إله إلاّ اللّه إيمانا و صدقا، لا إله إلاّ اللّه تعبّدا ورقّا. أللّهمّ معزّ كلّ مؤمن وحيد، و مذلّ كلّ جبّار عنيد، أنت كنفي حين تعييني المذاهب، و تضيق عليّ الأرض بما رحبت. أللّهمّ خلقتني و كنت غنيّا عن خلقي، و لولا نصرك إيّاي لكنت من المغلوبين، يا منشر الرّحمة من مواضعها، و مخرج البركات من معادنها، و يا من خصّ نفسه بشموخ الرّفعة، فأوليآؤه بعزّه يتعزّزون، يا من وضعت له الملوك نير المذلّة على أعناقهم، فهم من سطوته خآئفون، أسألك باسمك الّذي فطرت به خلقك، فكلّ لك مذعنون. أسألك أن تصلّي على محمّد، و أن تنجز لي أمري، و تعجّل لي في الفرج، و تكفيني و تعافيني و تقضي حوآئجي، السّاعة السّاعة، اللّيلة اللّيلة، إنّك على كلّ شيء قدير. به حقيقت و واقعيّت اعتراف مى كنم كه جز خدا معبودى نيست؛ ايمان دارم و تصديق مى كنم كه هيچ معبودى جز خدا نيست؛ از روى بندگى و سلب اختيار از خود در برابر خدا، عرضه مى دارم كه جز او معبودى نيست. بارالها؛ اى عزّت بخش هر مؤمن غريب و تنها؛ اى كسى كه هر ستمگر زورگوى كينه توزى را تو خوار مى كنى؛ تو تنها پناهگاه و حامى من هستى؛ آن گاه كه راه هاى گوناگون مرا به رنج افكند؛ و زمين با اين همه گستره و پهنا، بر من تنگ آيد. بارالها؛ تو مرا آفريده اى درحالى كه بى نياز از آفرينش من بودى؛ اگر جز يارى رساندن تو بود، به طور حتم من نيز از شكست خوردگان بودم. اى خدايى كه رحمت و مهربانى خويش را از جايگاه هاى آن مى پراكنى؛ اى خدايى كه بركت‌ها را از معدن هاى آن بيرون مى آورى؛ اى خدايى كه بلندمرتبگى و والايى را به خويش اختصاص داد، و بدين سان دوستانش به واسطۀ عزّت او عزّت مند مى شوند؛ اى كه تمام پادشاهان، يوغ خوارى و ذلّت را بر گردن خويش در برابر تو افكنده اند، و از خشم تو و هيبتت پيوسته بيمناك هستند؛ به واسطۀ آن نامت از تو درخواست مى كنم كه آفريدگانت را با آن آفريدى؛ و همه به فرمان برداريت گردن نهاده اند. از تو درخواست مى كنم كه بر محمّد صلّى اللّه عليه و اله و سلّم درود بفرستى، و كار مرا به انجام برسانى، و در گشايش و فرج كار من شتاب فرمايى، و مرا كفايت كنى و عافيت و سلامتى ببخشى و خواسته هايم را برآورده سازى؛ در همين ساعت؛ در همين ساعت؛ همين امشب؛ همين امشب؛ به راستى كه تو بر هر چيزى توانايى. 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۴۰۷ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 تاویل آیه ۱۵۵ سوره بقره : وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ 🔻در غیبت نعمانی به سند خود از ابی بصیر از حضرت صادق سلام الله علیه روایت کرده :  لاَبُدَّ أَنْ يَكُونَ قُدَّامَ اَلْقَائِمِ سَنَةٌ يَجُوعُ فِيهَا اَلنَّاسُ وَ يُصِيبُهُمْ خَوْفٌ شَدِيدٌ مِنَ اَلْقَتْلِ وَ نَقْصٌ مِنَ اَلْأَمْوَالِ وَ اَلْأَنْفُسِ وَ اَلثَّمَرَاتِ وَإِنَّ ذَلِكَ فِي كِتَابِ اَللَّهِ لَیبَيِّنٌ، ثُمَّ تَلاَ هَذِهِ اَلْآيَةَ : وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ اَلْخَوْفِ وَ اَلْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ اَلْأَمْوٰالِ وَ اَلْأَنْفُسِ وَ اَلثَّمَرٰاتِ وَ بَشِّرِ اَلصّٰابِرِينَ یعنی: ناچار است از این که بوده باشد پیش از قیام قائم سالی که گرسنه شوند در آن مردم و برسد ایشان را ترس سختی از کشته شدن و کم شدن مال ها و نفس ها و میوه ها، و این در کتاب خداست که بیان می فرماید . پس حضرت آیه‌ی مبارکه‌ی «وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ» را تا آخر تلاوت فرمودند. ▪️تبصره از این حدیث نیز استفاده می‌شود که وقوع این علامت های پنج‌گانه پیش از قیام قائم است، و از کلمه‌ی مبارکه‌ی «لاَبُدَّ» چنین می نماید که این علامات واقع شدنش اگر حتمی نباشد، قریب به حتم است. 📚 نوائب الدهور فی علائم ظهور ، ج ۱ ، ص ۱۲۴ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا