هدایت شده از رادیو توحید
بُرادهها - قسمت دوم.mp3
19.04M
🎙بُرادهها، قسمت دوم
🌿 اُمرافع یکی از اسرای کربلاست. پیرزنی که از جوانی خادم خاندان پیامبر بوده و تولد و شهادت همه فرزندان حضرت زهرا علیهاالسلام رو شاهد بوده.
او راوی دومین قسمت بُرادههاست...
🔰 بُرادهها را در کست باکس دنبال کنید.
📻 #براده_ها کاری از رادیو توحید
@radio_towhid
📱 اینستاگرام | تلگرام | ایتا | بله | آپارات
نور خدا ۲۶.mp3
9.08M
🎧نور خدا (بخش بیست و ششم)
⚫ يَا بنَ شَبيبٍ ، إن كُنتَ باكِيا لِشَيءٍ فَابكِ لِلحُسَينِ...
🎙️گوینده: خانم مهدیه یوسفی
(دانشجوی دانشگاه مذاهب اسلامی)
📚ناشر کتاب: موسسه جوانان آستان قدس رضوی
#صوتی
#ماه_صفر
#نور_خدا
#امام_حسین
🔷کانون اخلاق و عرفان اسلامی
🔰@akhlaghvaerfaneslami
نور خدا ۲۷.mp3
10.02M
🎧نور خدا (بخش بیست و هفتم)
⚫ هرکس امام حسین علیه السلام را زیارت کند از روی اشتیاقی که به او دارد، خدا برایش هزار حج مقبول و هزار عمره مبرورة و اجر هزار شهید از شهدا بدر و اجر هزار روزه دار و ثواب هزار صدقه قبول شده و ثواب هزار بنده آزاد کردن که مراد از آن رضای خدا باشد مینویسد...
🎙️گوینده: خانم مهدیه یوسفی
(دانشجوی دانشگاه مذاهب اسلامی)
📚ناشر کتاب: موسسه جوانان آستان قدس رضوی
#صوتی
#ماه_صفر
#نور_خدا
#امام_حسین
🔷کانون اخلاق و عرفان اسلامی
🔰@akhlaghvaerfaneslami
نور خدا ۲۸.mp3
4.27M
🎧نور خدا (بخش بیست و هشتم)
⚫ سیّد علی! امروز کعبه دیوانگان عالم، حرم حضرت ابالفضل العباس است...
🎙️گوینده: خانم مهدیه یوسفی
(دانشجوی دانشگاه مذاهب اسلامی)
📚ناشر کتاب: موسسه جوانان آستان قدس رضوی
#صوتی
#ماه_صفر
#نور_خدا
#امام_حسین
🔷کانون اخلاق و عرفان اسلامی
🔰@akhlaghvaerfaneslami
نور خدا ۲۹.mp3
4.05M
🎧نور خدا (بخش پایانی)
⚫ دلبری یک شب رسول، بهای آدم شدنش بود. حفظ حرمت مجلس آقا، رسول را پیرغلام خیمه های عزاداری کرد...
🎙️گوینده: خانم مهدیه یوسفی
(دانشجوی دانشگاه مذاهب اسلامی)
📚ناشر کتاب: موسسه جوانان آستان قدس رضوی
#صوتی
#ماه_صفر
#نور_خدا
#امام_حسین
🔷کانون اخلاق و عرفان اسلامی
🔰@akhlaghvaerfaneslami
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
📜 به صحرای عشق بيا...
▪️به صحراى عشق بيا؛ اين شب است و نور غمرنگ ماه؛ بيا و حالا ديگر خطرى نيست؛ شمشيرها را غلاف كردهاند و شمشيردارها رفتهاند و يا آسودهاند!
▪️نمىخواهد سرت را بدزدى، ديگر تيرى نيست؛ ديگر حرمله تيرى در تركش ندارد، سينهى حسين و حلقوم علىاصغر، تمامى تيرها را تحويل گرفتهاند.
▪️نمىخواهد بترسى، معركه تمام شده و سرحسين را بردهاند، به كوفه فرستادهاند، نزديك بيا.بلند شو، خبرى نيست، خطرى نيست، گوشهايت را نزديك بياور، نزديكتر.
از دهان باز اين زخمهاى سرخ، از حنجرهى استخوانى اين ستونهاى شكسته و اين آسمانهاى بلند، چه مىشنوى؟
▪️اين پيرمرد را ببين، اگر چه سر ندارد، ولى از خطوط انگشتهايش، از پوست چروكيدهاش، مىتوانى بشناسيش. اين حبيب است! اينكه حنجرهاش هنوز بوى عطر قرآن مىدهد. اين برير است. اين نعش سياه، كه خون سفيدش مثل عطر ياس بر روى دستهاى نسيم، تا تمامى نهانگاههاى ششها را پر مىكند، اين جوْن، غلام ابوذر است!
▪️اين كودك كه هنوز با گردن خميده دارد به زخم شمشيرى كه برعمويش مىنشيند، نگاه مىكند، عبداللّه برادر قاسم است فرزند امام مجتبى است!
▪️اينها؛ اينها كه باتير و نيزه به زمين دوخته شدهاند، ياران حسين هستند، مىترسيدند كه با صداى حسين استخوانهاشان، راه بيفتد و نعشهاشان سربردارد، همه را با سُم اسب و باتيغ و تير به زمين بستهاند!
▪️آيا مىتوانى دورتر بيايى، بيا با او كه در كنار شريعه، بى دست نشسته، آرى بىدست نشسته، نشستن را كه مىفهمى، او بىدست و بىسر نشسته، ابوالفضل است. از آن وقت كه حسين، دست مهربانش را از زير سر او برداشته و چشمش را پاك كرده، دارد حسين را نگاه مىكند. حتى وقتى كه سرش را جدا كردند، دارد با گردن افراختهاش حسين را مىپايد.
▪️باور نمىكنى؟ ببين همهى اينها دارند با زخمهاشان يكديگر را مرهم مىزنند.
اين مصحف پاره پاره را مىشناسى، اين على اكبر است.حسين نتوانست پاره پارههايش را بردارد. صحاف آوردند، با بوريا آوردند، تا از اين ورقهاى پاره پاره، قرآنى مجلّد بسازد. مجلّد نه با جلد زركوب، كه با جلد قرمز خون، با رنگ ارغوانى خون، نمىدانم با رنگ عشق؟ با رنگ محمد؟ با رنگ على؟ با رنگ فاطمه؟ با رنگ خدا؟ با صبغة اللّه؟ راستى كه با بىرنگى و بىرنگى.
بازهم مىتوانى ببينى؟!
❛❛ عینصاد
📚 #چهل_حدیث | ص ۲۲۰
#⃣ #متن #بریده_کتاب #سیر_و_سلوک
▫️@einsad
🤔 أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ
#آیات_خواندنی
#سوره_مبارکه_سبا
🔷کانون اخلاق و عرفان اسلامی
🔰@akhlaghvaerfaneslami
✅ رویداد تخصصی حجاب از نگاه علم "نگرشی چند رشته ای"
🔴برگزارکننده: آکادمی اخلاقپژوهی روشمند، انجمن علمی معارف اسلامی دانشگاه شهید بهشتی و دفتر هماندیشی استادان دانشگاه با همکاری انجمن ها و مراکز علمی و فرهنگی
☑️ مزایا: بهرهمندی از ایدههای ۱۳۰ استاد داخلی و خارجی/ اعطای گواهینامه معتبر دانشگاهی
📅زمان: ۲۸ شهریور تا ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲
👈 آیدی ثبت نام: @Ethics_academy (پیامرسان ايتا، بله و تلگرام)
🌐اطلاعات نشست ها: http://eitaa.com/ethicssbu
📌جزئیات رويداد: https://eitaa.com/ethicssbu/1035
🚨لطفا در به اشتراکگذاری این رویداد علمی فرهنگی، سهیم باشید.
جزئیات رویداد تخصصی «حجاب از نگاه علم».pdf
1.83M
✅ جزئیات رویداد تخصصی حجاب از نگاه علم "نگرشی چند رشته ای" (اطلاعات اساتید، عناوین و زمان نشست ها)
🔴برگزارکننده: انجمن علمی معارف اسلامی دانشگاه شهید بهشتی با همکاری مراکز علمی و فرهنگی
✔️ با حضور ۱۳۰ استاد داخلی و خارجی
📅زمان: ۲۸ شهریور تا ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲
👈آیدی ثبت نام: @Ethics_academy (پیامرسان ايتا، بله و تلگرام)
🌐کانال اطلاعات نشست ها: http://eitaa.com/ethicssbu
هدایت شده از کانال رسمی دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی
🕋 سالروز رحلت جانسوز پیامبر عظیمالشأن اسلام حضرت محمد مصطفی(صلیالله علیه و آله و سلم)، شهادت امام حسن مجتبی(علیهالسلام) و امام رضا(علیهالسلام) بر عموم مسلمانان تسلیت باد.
▪️پیامبر اکرم(ص):
اى مردم! به جماعت(يكپارچگى) روى آريد و از پراكندگى بپرهيزيد که دست خدا با جماعت است.
▪️امام حسن مجتبی(ع):
تقوا و پرهیزكارى سرآغاز هر توبه اى، و سرّ هر حكمتى، و شرف و بزرگى هر عملى است، و هر كه از با تقوایان كامیاب گشته به وسیله تقوا كامیاب شده است.
▪️امام رضا(ع):
ایمان چهار ركن است : توكل بر خدا ، رضا به قضای خدا ، تسلیم به امر خدا ، واگذاشتن كار به خدا.
☑️ روابط عمومی دانشگاه
🆔 @mazahebnews
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 امام حسن، احیاءکننده نهضت اسلام
روایت دیده نشدهای از حضرت آیتالله خامنهای درباره دوران مبارزات امام حسن مجتبی - بخش اول
🔹 دوران امام مجتبی(علیهالصّلاةوالسّلام) و حادثهی صلح آن بزرگوار با معاویه، یا آن چیزی که به نام صلح نامیده شد، حادثهی سرنوشتساز و بینظیری در کل روند انقلاب اسلامىِ صدر اول بود. دیگر ما نظیر این حادثه را نداشتیم. توضیح کوتاهی راجع به این جمله عرض کنم و بعد وارد اصل مطلب بشوم. انقلاب اسلام، یعنی تفکر اسلام و امانتی که خدای متعال به نام اسلام برای مردم فرستاد، در دورهی اول، یک نهضت و یک حرکت بود و در قالب یک مبارزه و یک نهضت عظیم انقلابی، خودش را نشان داد و آن در هنگامی بود که رسول خدا(صلّیاللَّهعلیهوالهوسلّم)، این فکر را در مکه اعلام کردند و دشمنان تفکر توحید و اسلام، در مقابل آن صفآرایی نمودند؛ برای اینکه نگذارند این فکر پیش برود. پیامبر، با نیرو گرفتن از عناصر مؤمن، این نهضت را سازماندهی کرد و یک مبارزهی بسیار هوشمندانه و قوی و پیشرو را در مکه به وجود آورد. این نهضت و مبارزه، سیزده سال طول کشید. این، دورهی اول بود.
🔹 بعد از سیزده سال، با تعلیمات پیامبر، با شعارهایی که داد، با سازماندهییی که کرد، با فداکارییی که شد، با مجموع عواملی که وجود داشت، این تفکر، یک حکومت و یک نظام شد و به یک نظام سیاسی و نظام زندگی یک امت تبدیل گردید و آن هنگامی بود که رسول خدا(ص) به مدینه تشریف آوردند و آنجا را پایگاه خودشان قرار دادند و حکومت اسلامی را در آنجا گستراندند و اسلام از شکل یک نهضت، به شکل یک حکومت تبدیل شد. این، دورهی دوم بود.
🔹 این روند، در ده سالی که نبىّاکرم(ص) حیات داشتند و بعد از ایشان، در دوران خلفای چهارگانه و سپس تا زمان امام مجتبی(علیهالصّلاةوالسّلام) و خلافت آن بزرگوار - که تقریباً شش ماه طول کشید - ادامه پیدا کرد و اسلام به شکل حکومت، ظاهر شد. همه چیز، شکل یک نظام اجتماعی را هم داشت؛ یعنی حکومت و ارتش و کار سیاسی و کار فرهنگی و کار قضایی و تنظیم روابط اقتصادی مردم را هم داشت و قابل بود که گسترش پیدا کند و اگر به همان شکل پیش میرفت، تمام روی زمین را هم میگرفت؛ یعنی اسلام نشان داد که این قابلیت را هم دارد.
🔹 در دوران امام حسن(ع)، جریان مخالفی آنچنان رشد کرد که توانست به صورت یک مانع ظاهر بشود. البته این جریان مخالف، در زمان امام مجتبی(ع) به وجود نیامده بود؛ سالها قبل به وجود آمده بود. اگر کسی بخواهد قدری دور از ملاحظات اعتقادی و صرفاً متکی به شواهد تاریخی حرف بزند، شاید بتواند ادعا کند که این جریان، حتّی در دوران اسلام به وجود نیامده بود؛ بلکه ادامهیی بود از آنچه که در دوران نهضت پیامبر - یعنی دوران مکه - وجود داشت.
🔹 بعد از آنکه خلافت در زمان عثمان - که از بنیامیه بود - به دست این قوم رسید، ابوسفیان - که در آنوقت، نابینا هم شده بود - با دوستانش دور هم نشسته بودند. پرسید: چه کسانی در جلسه هستند؟ پاسخ شنید که فلانی و فلانی و فلانی. وقتی که خاطر جمع شد همه خودی هستند و آدم بیگانهیی در جلسه نیست، به آنها خطاب کرد و گفت: «تلقّفنّها تلقّف الکرة». یعنی مثل توپ، حکومت را به هم پاس بدهید و نگذارید از دست شما خارج بشود! این قضیه را تواریخ سنی و شیعه نقل کردهاند. اینها مسایل اعتقادی نیست و ما اصلاً از دیدگاه اعتقادی بحث نمیکنیم؛ یعنی من خوش ندارم که مسایل را از آن دیدگاه بررسی کنم؛ بلکه فقط جنبهی تاریخی آن را مطرح میکنم. البته ابوسفیان در آنوقت، مسلمان بود و اسلام آورده بود؛ منتها اسلامِ بعد از فتح یا مشرف به فتح. اسلامِ دوران غربت و ضعف نبود، اسلامِ بعد از قدرتِ اسلام بود. این جریان، در زمان امام حسن مجتبی(علیهالصّلاةوالسّلام) به اوج قدرت خودش رسید و همان جریانی بود که به شکل معاویةبنابیسفیان، در مقابل امام حسن مجتبی(ع) ظاهر شد. این جریان، معارضه را شروع کرد؛ راه را بر حکومت اسلامی - یعنی اسلام به شکل حکومت - برید و قطع کرد و مشکلاتی فراهم نمود؛ تا آنجایی که عملاً مانع از پیشروی آن جریان حکومت اسلامی شد.
|ادامه در بخش دو|
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 امام حسن، احیاءکننده نهضت اسلام
روایت دیده نشدهای از حضرت آیتالله خامنهای درباره دوران مبارزات امام حسن مجتبی - بخش دوم
« ادامه از بخش اول... » در باب صلح امام حسن(علیهالسّلام)، این مسأله را بارها گفتهایم و در کتابها نوشتهاند که هر کس - حتّی خود امیرالمؤمنین(ع) - هم اگر به جای امام حسن مجتبی(ع) بود و در آن شرایط قرار میگرفت، ممکن نبود کاری بکند، غیر از آن کاری که امام حسن کرد. هیچکس نمیتواند بگوید که امام حسن، فلان گوشهی کارش سؤالبرانگیز است. نه، کار آن بزرگوار، صددرصد بر استدلال منطقىِ غیر قابل تخلف منطبق بود.
🔹 در بین آل رسول خدا(صلّیاللَّهعلیهوالهوسلّم)، پُرشورتر از همه کیست؟ شهادتآمیزترین زندگی را چه کسی داشته است؟ غیرتمندترین آنها برای حفظ دین در مقابل دشمن، برای حفظ دین چه کسی بوده است؟ حسینبن علی(علیهالسّلام) بوده است. آن حضرت در این صلح، با امام حسن(ع) شریک بودند. صلح را تنها امام حسن نکرد؛ امام حسن و امام حسین این کار را کردند؛ منتها امام حسن(ع) جلو بود و امام حسین(ع) پشت سر او بود.
🔹 امام حسین(علیهالسّلام)، جزو مدافعان ایدهی صلح امام حسن(ع) بود. وقتی که در یک مجلس خصوصی، یکی از یاران نزدیک - از این پُرشورها و پُرحماسهها - به امام مجتبی(علیهالصّلاةوالسّلام) اعتراضی کرد، امام حسین با او برخورد کردند: «فغمز الحسین فی وجه حجر». هیچکس نمیتواند بگوید که اگر امام حسین به جای امام حسن بود، این صلح انجام نمیگرفت. نخیر، امام حسین با امام حسن بود و این صلح انجام گرفت و اگر امام حسن(علیهالسّلام) هم نبود و امام حسین(علیهالسّلام) تنها بود، در آن شرایط، باز هم همین کار انجام میگرفت و صلح میشد.
🔹 صلح، عوامل خودش را داشت و هیچ تخلف و گزیری از آن نبود. آن روز، شهادت ممکن نبود. مرحوم «شیخ راضی آل یاسین»(رضواناللَّهتعالیعلیه)، در این کتاب «صلح الحسن» - که من بیست سال پیش، آن را ترجمه کردم و چاپ شده است - ثابت میکند که اصلاً جا برای شهادت نبود. هر کشته شدنی که شهادت نیست؛ کشته شدنِ با شرایطی، شهادت است. آن شرایط، در آنجا نبود و اگر امام حسن(علیه السّلام)، در آن روز کشته میشدند، شهید نشده بودند. امکان نداشت که آن روز کسی بتواند در آن شرایط، حرکت مصلحتآمیزی انجام بدهد که کشته بشود و اسمش شهادت باشد و انتحار نکرده باشد.
|ادامه در بخش سه|
💻 Farsi.Khamenei.ir