eitaa logo
کانال ادبی از سبوی عشق سروده‌های محمد رضا قاسمیان_ بشرویه
209 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
96 ویدیو
21 فایل
#از_سبوی_عشق #اشعار #قصیده #غزل #ترکیب_بند #ترجیع_بند #قطعه #دو_بیتی #رباعی #مثنوی #سه_گانی #شعر_ولایی #شعر_مقاومت #سپید #سپکو #سروده #شاعر #محمد_رضا_قاسمیان #شهرستان_بشرویه #خراسان_جنوبی #عضو_جمعیت_شاعران_آزاد_ایران #تصاویر #کلیپ #مطالب_ارزشمند
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ♥️⚜♥️⚜♥️⚜♥️ کسی از آینه نپرسید اندوهش چه ارتفاعی دارد که برای گفتن حقایق پشت به دیواری می‌کند که تکیه‌گاهش نیست... ♥️⚜♥️⚜♥️ پل می زنم ازلابلای ابرها شاید رد شد پرنده ی نگاهت ازآسمانم ♥️⚜♥️⚜♥️ آواز عاشقانه ی ققنوس به تماشای هوای تو وقتی که نامت از لبان سوخته ی من قد می کشد در سکوت خاکستر ♥️⚜♥️⚜♥️ پله های آینه بالا می روند از خیال اتاق تا بکوبند دیوار را بر میخ جدایی ♥️⚜♥️⚜♥️ نردبان هم عاشق آینه است تماشای دیگران را بهانه قرار داده ♥️⚜♥️⚜♥️ تکثیر می شوم در بی نهایتی ابدی و ناگهان تسخیر می شوم با اتفاقی ساده می شکوفم مثل روئیدن گل یخ در انجماد زندگی ♥️⚜♥️⚜♥️ از نردبان عقل و شک بالا رفتی تا انتهای آینه دیگر نه تو مرا دیدی نه من تو را دیوار حائل ما بود بی روح ضمخت ما آینه ی یکدگر بودیم مومن به عشق هرگز این روز را ندیده بودم دیگر چشمانم به چه کار می آیند بیا این راه را برگردیم ♥️⚜♥️⚜♥️ آیئنه ی شفاف حس بازتاب نگاهم را مات وپریشان‌تر ازخودم به رخ می کشاند سایه ی مرا آزار میدهد تا زبان شعرم آهنگ شود و تو با نگاهت مرا آرام به بالا بکشانی کالبد بی جانم همیشه واژه ی شعری می شود که تازه شروع یک راه تازه است ⚘⚘⚘ تصویر سُرایی《سپید》گروه وزین مکتب خانه عشق کارشناس محترم برنامه: جناب ۱۴۰۲ / ۱۲ / ۲ ♥️⚜♥️⚜♥️⚜♥️ @bedmb تصویر منتخب👇👇👇
Audio_934284.m4a
3.48M
جانم تویی من تن بی‌جانم و جانم تویی خود نه تنها جان که جانانم تویی در شب تاریک یأس امیّد من! اختر من! ماه تابانم تویی تشنه‌ام من، تشنه‌ی دیدار تو در کویر خشک، بارانم تویی پابه‌پای عاشقانت، آمدم چون دلیل راه و برهانم تویی ایستادم بر سر پیمان خود هم گواه عهد و پیمانم تویی تلخ‌کامم، ناله‌ام از هجر توست ای که خود قند فراوانم تویی! دامنت کی می‌شود آرم به کف؟ دردمندم، ای که درمانم تویی! آرزویم! یوسف گمگشته‌ام! زود باز آ، ماه کنعانم تویی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگر یک دم نباشی در برم ای یار! می‌ترسم در آغوشم بگیر از دوریت، بسیار می‌ترسم دلم مثل کبوتر در هوایت می‌پرد هر دم نگردم گر به دورت مثل یک پرگار، می‌ترسم نترسم سیل خون جاری چو شد از دیده‌ام اما ز لبخندی که بندد نقش بر دیوار، می‌ترسم رقیبم می‌نماید چهره‌ی چون سیب سرخش را ولی من از دو روی با دل بیمار، می‌ترسم برای کودکان ای والدین! باید که الگو شد که من از سختی این راه ناهموار، می‌ترسم دهان ما ببند از گفتن حق، چشم‌مان باز است گمان کردی من از خودکامه‌ی غدّار می‌ترسم!؟ ندارم هیچ پروایی که از سر بگذرم اما اگر مویی شود کم از سر دلدار، می‌ترسم ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
روز عید آمده عجب عیدی است روز میلاد حضرت مهدی است
در ظلمت شب، اختر تابان آمد خورشید جهان، در مه شعبان آمد شادند همه و ذکرشان شد صلوات آن یوسف گمگشته به کنعان آمد
صبح ظفر است و شب به پایان آمد ای خسته‌دلان! رحمت رحمان آمد آن گل که پر از عدل کند عالم را احیاگر آیه‌های قرآن آمد
در ظلمت شب فروغ یزدان آمد محبوب خدای حیّ سبحان آمد بفرست نثار مقدم او صلوات از جانب حق، منجی انسان آمد
در ظلمت شب، اختر تابان آمد خورشید جهان، در مه شعبان آمد شادند همه و ذکرشان شد صلوات آن یوسف گمگشته به کنعان آمد
صبح ظفر است و شب به پایان آمد ای خسته‌دلان! رحمت رحمان آمد آن گل که پر از عدل کند عالم را احیاگر آیه‌های قرآن آمد
در ظلمت شب فروغ یزدان آمد محبوب خدای حیّ سبحان آمد بفرست نثار مقدم او صلوات از جانب حق، منجی انسان آمد
‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ✅یک نکته از هزاران ♻️تعریف مختصر سه‌گانی، شعر سه‌مصراعی یا سه‌سطری است که بر پایه‌ی زمینه و ضربه استوار باشد. بنابراین هر شعر سه‌مصراعی یا سه‌سطری که شرح مبهمات بخواهد، سه‌گانی نیست، زیرا ابهام، با زمینه و ضربه در تعارض است. سه‌گانی، شعری است که خود، شرح خویش است و اصول هفتگانه‌ی سه‌گانی، این نکته را مورد تایید قرار می‌دهند. با این حال، تحلیل فنی سه‌گانی در صورتی که جذب شاعر امروزی را از پی داشته باشد، می‌تواند به آموزش سه‌گانی یاری برساند و این تحلیل، باید به ترتیب اهمیت، در زمینه‌های زیر پیش برود: ۱. موسیقی (بررسی وزن و قافیه‌ی سه‌گانی کلاسیک و نیمایی یا تقطیع درست سطرهای سه‌گانی سپید). ۲. قالب (بررسی مقتضیات قالبی سه‌گانی، مانند تک‌هسته‌ای بودن در ژانر شعر کوتاه و رعایت زمینه و ضربه و توجه به فرمها و اصول آن). ۳. زبان (بررسی عوامل فصاحت یا مخل فصاحت در سه‌گانی). ۴. آرایه‌ها و صور خیال (بررسی شگردهای به کار رفته در سه‌گانی، از قبیل ایهام و پارادوکس و...). ۵. عاطفه (بررسی برد عاطفی سه‌گانی یا کاستی آن). ۶. تفکر (بررسی صحت و سقم اندیشه‌ی به کار رفته در سه‌گانی). ۷. سبک (بررسی مشخصات منحصر به شاعر در سه‌گانی). بکوشیم در روند تحلیل سه‌گانی، تکامل آن را ببینیم و از پسرفت بپرهیزیم. ━━━━━━༺༻ ━━━━━━ 🆔️@zirechatrambaran 🆔@boutighayesegani 🍃💕 💕🍃🌸🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا