eitaa logo
باباحیــﷻــدر¹¹⁰
6هزار دنبال‌کننده
114 عکس
241 ویدیو
14 فایل
کاملاً،دلی فقط‌به‌عشقِ‌علیﷻ ............... ............... متحیرم‌چه‌نامم شَه‌مُلک‌لافتی‌را کلب‌ِدربارِهمایونی‌‌ِشاه‌ِولایت‌، حضرت‌ِمولاناامیرالمومنینﷻ: @Hu_Ali_110
مشاهده در ایتا
دانلود
باباحیــﷻــدر¹¹⁰
-
گاهی شبیه آدم و حوا در اوج غم، بنشین و جای توبه،فراوان بگو علی... @baba_heydar_110
کعبه به شوقِ تکیه‌ی تو ایستاده است؛ فکری به حالِ خانه‌ی پروردگار کن... @baba_heydar_110
سعیدبن حنظله از علقمة بن قیس روایت کرد؛ امیرالمومنین علی(علیه السلام) روزی در مسجد کوفه در خطبه ای فرمود: ای اهل کوفه! از مسائل علمی و شرعی و حکمت های الهی از من بپرسید، قبل از آن که نتوانید از من سوال کنید و من در میان شما نباشم. به خدایی که جان علی(ع) در قبضه قدرت اوست (قبضه ی جانِ علی در دستِ علیست😉) هیچ آیه ای نازل نشد مگر این که می دانم در کجا و برای چه کسی و برای چه چیزی نازل شده است. آیا در دشت نازل شده یا در کوه؟ در مسیر راه یا در منزلگاه؟ و میدانم در توبیخ یا تمجید چه کسی نازل شده است. پس از من درباره قرآن بپرسید تا دانا شوید. 📗شواهد التنزیل نویسنده حاکم حسکانی از علمای اهل سنت. @baba_heydar_110
باباحیــﷻــدر¹¹⁰
می‌خواست تا نشان بدهد خویش را به خلق وقتی نهاد نام خودش را خدا [علی] @baba_heydar_110
عقل از تو مات و نُطق در وصفت اَلکَن است گر خوانمت خدای کفر مُبَرهَن است ور دانمت جدای آن کفر در من است از بهر هرکسی حدی معین است ای بی حدود و حد هو یا علی مدد🫀 @baba_heydar_110
سلام رفقا✋🏽❤️ با توجه به اینکه بعضی ازدوستان یعنی بیشتر دوستان در بحثِ«هــو» گفتن و «هــو» کشیدن بعد از فضائل اهل بیت سوال میکنن و بعضیا میگن «هــو» نگید کارِ صوفیه است.. و بعضیا میگن نه آقا صوفیه کجا بود «هــو» بگید. و اختلاف زیاده.... امشب میخوام در مورد «هــو» صحبت کنم، که آیا «هــو» بگیم یا نگیم!! ساعتِ 8نیم شب منتظرم باشید. یاعلی مدد. @baba_heydar_110
بسم هــو¹¹⁰
هو ضمیر مفرد غایب است. به معنای (او). این ضمیر در ابتدا برای اشاره به ذات پروردگار استعمال میگردید. اما در مرور زمان با استعمالات قرآنی و حدیثی علاوه بر ضمیر اشاره، کم کم تبدیل به اسمی از اسمای خداوند شد. آن هم نه یک اسم معمولی بلکه اسمی دارای عظمت و بار بسیار بالای معنوی.  شکی نیست در آیات و اذکار بلند اسلامی از کلمه ی هو استفاده های فراوانی شده است. به عنوان نمونه خداوند در سوره ی توحید در ابتدا با کلمه ی هو خود را معرفی فرموده : (قل هو...) . یا در ذکر بلند توحید اینگونه خدا را به وحدانیت معرفی کرده که: (الله لا اله الا هو) . یا اهل بیت خدا را اینگونه معرفی کرده اند که:( یا من لا یعلم ما هو الا هو).  در اذکار خاص مولا علی و امام حسین در اوج نبرد هم آمده که این ذکر را میفرمودند: (یا هو یا من هو یا من هو لیس الا هو). پس آنچه بر هر اهل تحقیقی روشن است این است که گفتن ذکر هو فی نفسه نه تنها مانعی ندارد بلکه دارای ثواب است زیرا تکرار هو تکرار اسمی از اسمای خداوند است. و آثار معنوی فراوان برای گوینده دارد. @baba_heydar_110
مرحوم علامه ی طباطبایی مفسر و حکیم بزرگ در تفسیر المیزان جلد 2  صفحه ی 501 در ذیل آیه ی 255 سوره ی بقره میفرمایند: ( در معنای جمله ی الله لا اله الا هو، ضمیر هو به الله برميگردد که گفتیم ذات شامل همه ی کمالات است لکن چون در اثر کثرت استعمال ، نام خدای تعالی شده تنها بر ذات دلالت میکند). @baba_heydar_110
کلمه ی هو در اصطلاح عرفا عبارت است از :( مقام ذات خداوند که شامل همه ی کمالات وجودی است ، عرفا ذات را غیب الغیوب می نامند ).  اما سوال اینجاست که گاهی دربعضی از جلسات دینی افراد با شنیدن فضایل مولا علی این ذکر را میگویند . این کار چه حکمی دارد؟! @baba_heydar_110
هو کشیدن در چنین مواقعی از دو صورت خارج نیست: اول اینکه مولا علی را از آن جهت که مظهر اعلای نظام آفرینش و تجلی خداست میبیند و با هو کشیدن در واقع از تجلی قدرت خداوند ستایش میکند که در این صورت مانعی ندارد. و بلکه از افضل قربات است. که معمول افراد هم از هو کشیدن این نیت را دارند. @baba_heydar_110
دوم آنکه مرادش  از هو کشیدن، خود مولا باشد آن هم به صورت استقلال از خداوند. به عبارت دیگر مولا علی را جدا از خدا صاحب این مقامات بداند و با هو کشیدن در واقع به دنبال تایید مقامات مولا علی آن هم نه به صورت تجلی خداوند بلکه به صورت مستقل از پروردگار  باشد که این امر خلاف شرع است و گوینده ی این هو مشرک است. البته بسیار کم و نادرند کسانی که چنین نیتی داشته باشند. @baba_heydar_110
توضیح آنکه : شکی نیست که امام و حجت خدا آن هم سید الاصیا مولا امیرمومنان آیه و نشانه ی تمام نمای خداوند است. و برای اثبات  این مطلب، هم برهان اقامه شده و هم ادله ی قرآنی و روایی فراوان که در جای خودش بیان شده است. به عنوان نمونه مولا علی در جنگ صفین فرمود: (ما لله آیه اعظم منی) یعنی :( خداوند نشانه و آیتی بزرگتر از من ندارد). گویی بزرگترین تجلی خدا در عالم وجود امام معصوم است. اکنون کسانی که باشنيدن فضایل مولا علی هو میکشند اگر در واقع از جهت فضایل مولا علی به عنوان نشانه ی خدا هو میکشند که معمولا هم همینطور است، کارشان عین توحید است و ذکر خداست. پس نه تنها مانعی ندارد بلکه از افضل قربات است. اما اگر با هو کشیدن ، مولا علی را  جدا از خدا و قدرتی در مقابل پروردگار میدانند این کار خلاف شرع است و شرک و حرام است. به عنوان نمونه وقتی کسی یک کشتیگیر قوی را میبیند که با قدرت تمام رقیب را به زمین میکوبد فورا این تماشاچی فریاد تکبیر میزند. و هیچ کس او را مشرک نمیدانند و تکبیر گفتن او را حرام نمیداند .  زیرا همه میدانند که او این کشتی گیر را خدا نمیداند . بلکه از دیدن قدرت او که تجلی خداوند است لذت برده و تکبیر گفته است. @baba_heydar_110
نکته: اما تنها مانع جواز این کار این است که عده ای اشکال کرده اند که هو کشیدن چون رسم و عملکرد صوفیه است پس انجام آن باعث تشبه ما به صوفیه گردیده و حرام است. اما پاسخ این اشکال روشن است. زیرا: اولا همانطور که گذشت هو گفتن منشا قرآنی و روایی دارد. و گويندگان آن هیچ کاری به صوفیه و تقلید از آنان ندارند. همانگونه که مولا علی و امام حسین این ذکر را گفته اند. ثانیا اساسا هر نوع شباهتی به صوفیه و حتی کفار حرام نیست. بلکه شباهتی که با نوعی تقلید و تبلیغ برای آنان باشد حرام است. باید به این مطلب دقت بیشتری شود. وگرنه آنان خیلی کارها انجام میدهند که ما هم انجام میدهیم و هیچ فقیهی حکم به حرمت نکرده است. معلوم میشود که هر نوع شباهتی حرام نیست. @baba_heydar_110
نتیجه اینکه هو گفتن دارای ثواب است . و عین توحید میباشد. و مانعی هم ندارد. زیرا این جماعت با هو گفتن، مولا علی را خدا نمیدانند بلکه تجلی بزرگ خدا میدانند . و قصدشان هم تشبه به صوفیه نیست و حتی اکثر آنان از این کار صوفیه بی خبرند. @baba_heydar_110
باباحیــﷻــدر¹¹⁰
می‌خواست تا نشان بدهد خویش را به خلق وقتی نهاد نام خودش را خدا [علی] @baba_heydar_110
هو یا امیرالمومنین حیدر مدد قال رسول الله صلوات الله علیه و آله و سلم : ان لنا مع الله حالات هو فیها نحن و نحن هو.و هو هو و نحن نحن. همانا برای ما با خدا حالتی است که ما اوییم و او ماست مع ذلک ما ماییم.او او اللمعة البیضاء62.كلمات مكنونه فيض كاشاني30.مشارق الانوار علامه برسي75 @baba_heydar_110
از آنجا که رابط ميان هر چيز با خداوند متعال ذوات مقدسه ی اهلبيت عليهم السلام ميباشد و هيچ چيز و هيچ کس بدون ايشان با خدای متعال مرتبط نيست (بصائر الدرجات ص 26 ح 3 و ح 4 :قال ابو عبدالله عليه السلام :أبی الله أن يجری الإشياء الا بالأسباب.... ذلک رسول الله و نحن. @baba_heydar_110