فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عصبانیت سردبیر رادیو اسرائیل از احترام دنیا به ایران؛ این دردناک و شگفتانگیز است!
#بهائیت_حامی_اسرائیل
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕸ث) انكار دعاوى
🔹شعر
چند ازين الفاظ و اضمار و مجاز سوز خواهم سوز و با آن سوز ساز
«من در بند لفظ نيستم كرامتى موافق ادعاى خود به من بنماى تا مريد شوم و به سبب ارادت من جمعى قدم در دايره ارادت شما خواهند گذاشت؛ زيرا كه به علم معروفم و عالم هرگز تابع جاهل نخواهد شد. سيد گفت: چه كرامت مى خواهى؟ نظام العلما جواب داد كه اعليحضرت سلطان اسلام محمد شاه مريض است، او را صحتى ده، حضرت شاهزاده معظم وليعهد دولت ابد مهد فرمود كه؛ چرا دور رفتى اكنون تو حاضرى در وجودت تصرفى كند و ترا جوان سازد كه هميشه در ركاب ما سوار باشى، ما نيز بعد از ظهور اين كرامت اين مسند را به او خواهيم داد، سيد گفت: در قوّه ندارم. حاجى جواب داد كه پس بى جهت عزت نمى شود، در عوالم لفظ گنگ، و در عوالم معنى گنگ پس چه هنر دارى؟ سيد جواب داد كه من كلام فصيح مى گويم و گفت: «الْحَمد للَّه الذى خَلَقَ السّمواتَ» (بالفتح) حضرت شاهزاده معلم وليعهد مكرم تبسمى فرموده بخنديد و بفرمود:
و ما بتاءٍ ألفٍ قد جُمعا يُكسر في النّصبِ وَفي الجرِّ مَعا
سيد گفت: اسم من على محمد با «ربّ» وفق دارد. نظام جواب داد كه هر على محمد و محمد على، با «ربّ» وفق دارند آنوقت بايد شما ادعاى ربوبيت بكنيد نه دعوى بابيت. سيد باب گفت: من آن كسم كه هزار سال است انتظار ظهور مرا مى كشيد.
حاجى گفت: يعنى شما مهدى صاحب الأمريد؟ باب گفت: بلى. نظام العلما گفت:
شخصى يا نوعى. گفت: شخصى. نظام العلما گفت: نام مبارك او محمد بن حسن است و اسم مادر او نرجس يا صيقل يا سوسن و نام تو على محمد است و نام پدرت و مادرت چيز ديگر است. مسقط رأس آن حضرت سامره است و مسقط رأس تو شيراز است، سن مبارك او بيش از يكهزار سال است و عمر شما قريب چهل، كمال مخالفت در ميانه است و آنگهى من شما را نفرستاده ام. باب گفت: شما دعوى خدائى مى كنيد؟
نظام العلما پاسخ داد كه چنان امامى را چنين خدائى مى بايد: سيد باب گفت كه؛ من به يك روز دو هزار بيت كتابت مى كنم كه مى تواند چنين كند. نظام گفت: من در زمان توقف در عتبات عاليات كاتبى داشتم كه به روزى دو هزار بيت كتابت مى كرد آخر الامر
كور شد، البته شما هم اين عمل را ترك نمائيد و إلّاكور خواهيد شد. چون معلوم شد كه سيد را دعوى بى معنى است زياده از اين در حضور مبارك حضرت وليعهد اعظم- طوّل اللَّه بقائه- تطويل كلام بى حاصل، مناسب ندانستند و برخاستند و مجلس منقضى. »
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۲۲۸-۲۲۹
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫
۱۲. دین باید مطابق علم و عقل باشد
عبدالبهاء در این مورد میگوید:
دیگر آنکه دین باید مطابق با عقل باشد، مطابق با علم باشد؛ زیرا اگر مطابق با علم و عقل نباشد، اوهام است. خداوند قوه عاقله داده تا به حقیقت اشیا پی ببریم و حقیقت هر شیء را ادراک کنیم. اگر مخالف علم و عقل باشد، شبهه ای نیست که اوهام است. [۱]
این دستور بهایی نیز کاستیهای گوناگون دارد:
۱. گاه اطلاعات علمی که قرنها در انجمن-های علمی، اصولی پذیرفته شده بودند، در سالهای بعد به آنها شک شده است و انکار شده اند. بنابراین، دانش ها، به ویژه دانش-های تجربی به دلیل بی ثباتی، نمی توانند میزان واقعی سنجش مفاهیم دینی قرار گیرند.
۲. چگونه میتوان آیین بهایی را علمی و خودمحور دانست، درحالی که بهاءالله برخلاف نظر همه شیمی دانان و کانی شناسان، معتقد است مس پس از هفتاد سال به طلا تبدیل میشود. [۲]
۳. بهاییت که در عصر اختراعات و اکتشافات مهم بشری خود را به جهان بشریت عرضه نموده است کدامیک از غوامض علمی جهان را حل نموده است که ادعای تطابق علم و دین را مینماید؟
----------
📗[۱]: خطابات عبدالبهاء، ج ۲، ص ۲۱۹.
📗[۲]: ایقان، ص ۱۰۴.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۱۲
#آموزههای_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
💢ادامه واکنشهای بهائیت در برابر حکم صادره برای توماج صالحی
🔹به دنبال حکم صادره برای توماج صالحی، فرقه ضاله بهائیت هم راستا با دیگر معاندین و دشمنان ایران، شروع به فرافکنی و داستان پردازی درباره آن کرد.
🔸واکنش پیروان فرقه ضاله بهائیت در این موضوع را میتوان در چند مورد خلاصه کرد:
۱. مشارکت و فعالیت در کمپینی با هشتگ #توماج_صالحی
۲. توهین به اسلام و شبهه افکنی در احکام خصوصاً حکم اعدام برای جانیان و مفسدان
۳. بهرهگیری از عبارات ملحدانی چون سلمان رشدی در توهین به اسلام و دفاع از صالحی
۴. تلاش جهت انحراف اذهان عمومی از اعمال توماج صالحی
۵. تلاش جهت تبدیل وی به قهرمان ملی
۶. بهرهگیری از رویدادها و مناسبتهای تاریخی و جهانی جهت مطرح کردن موضوع و فریب مخاطبین
۷. تعمیم حکم صادر شده به فضای کلی جامعه ایران و القای این شبهه که ایران با سرکوبی عمومی توسط حاکمیت روبرو شده است
۸. تلاش جهت گرهزدن موضوع به بحث هنر، ادعای سرکوب هنرمندان ایران و دلسوزی برای آنها
🔺مجموع واکنشهای بهائیت در برابر رویداد مذکور و توجه به واکنشهای دیگر معاندین و سران دولتهای استعماری نشان میدهد که هدف و منشأ همه آنها از اتاق فکری واحد بوده، تخریب اسلام و آسیب به امنیت فرهنگی، سیاسی، قضائی جمهوری اسلامی را هدف گرفته است.
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
44.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌واکنش بهائیت درباره حکم توماج صالحــــــــــــــــی
🔹عرفان ثابتی سخنگو و تئوریسین فرقه ضاله بهائیت حکم صادره برای توماج صالحی را نشان از ترس جمهوری اسلامی از فعالان موسیقی رپ عنوان میکند.
🔸این سخن ثابتی بهائی از مطلب منتشر شده در هنگام اغتشاشات ایران منشأ گرفته که موسیقی رپ را همراه جنبش "زن، زندگی، آزادی" معرفی کرده بود.
♦️ثابتی به دنبال آن است که حکم توماج صالحی را به مقابله جمهوری اسلامی با هنر تعبیر کرده از هنجارشکنی فردی بیمار که منجر به صدور حکم برای وی شده هنرمندی آزادیخواه بسازد.
#بهائیت
#عرفان_ثابتی
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺امام صادق علیه السلام فرمودند:
📜بپرسید از من، پیش از آن که مرا نیابید. زیرا چنانچه مرا از دست دهید دیگر احدی را نیابید که مانند من با شما حدیث کند تا هنگامی که صاحبِ شمشیر (قائم آل محمد صلوات الله علیه) بپا خیزد.
📚(الأصول الستة عشر (ط - دار الحديث)، ص۲۴۲)
📚(شرح الأخبار في فضائل الأئمة الأطهار عليهم السلام، ج۳، ص۲۹۳)
📖#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل ششم: احکام فقهی بهاییت
اشاره
درباره فلسفه ایجاد احکام فقهی باید گفت بهاءالله احکام و قوانین شرعی را به دو منظور پدید آورد:
۱. با این احکام ساختگی، ظاهر دین خود را به ادیان حق و اصیل که شریعت و احکام مخصوص دارند، شبیه سازد و از این رهگذر، ساده لوحان را به سوی خود جذب کند.
۲. احکامی وضع کند که موافق میل حامیان شرقی و غربی او باشد تا در صورت فراگیر شدن آن (که البته فرضی محال است) برای آنان دردسر و زحمتی نداشته باشد.
آنچه در ادامه میآید، نمونههایی از این احکام است:
۱. طهارت
طهارت و نجاست به معنای اسلامی آن در آیین بهایی وجود ندارد. بهاءالله درکتاب اقدس با جمله «قد انغمستُ الاشیاء فی بحرالطهارة؛ تمام اشیا را در دریای طهارت غوطه ور کردم»، [۱] همه چیز را پاک گرداند. بنابراین، دیگر هیچ چیز
نجسی وجود ندارد، حتی بول و غایط انسان و سگ و خوک و.... بهاییان تنها باید از چیزهایی که به اصطلاح، آلوده اند پرهیز کنند، آن هم در صورت میل به رعایت تمیزی.
۲. وضو
وضوی بهایی به ساده ترین شکل ممکن انجام میگیرد: [۲] شستن دستها تا مچ و شستن صورت و خواندن دو دعای یک سطری. [۳]
در کتابهای احکام آیین بهایی از باطل شدن وضو صحبت شده، ولی از آنچه وضو را باطل میکند، سخنی نیست و این حاکی از بی اهمیت بودن احکام عبادی در این فرقه جعلی است.
----------
📗[۱]: اقدس، بند ۷۵، ص ۷۳.
📗[۲]: در وضو و ترتیب آن حسین علی نوری در کتاب اقدس مینویسد: قد کُتِبَ لمن دان باللّه الدَّیّانِ ان یَغسِلَ فیکلّ یوم یدیه ثمَّ وجهه... ؛ الی قوله تعالی کذلک توضّاوُا للصّلوة امراً من لَدی اللّهِ الواحد المختار. (بند ۱۸) در حین شستن دست باید این آیه را تلاوت کرد قولهُ تعالی: الهی قوّ یَدیْ لتأخُذَ کتابَکَ باستقامة لاتمنَعُها جنودُ العالَمِ ثمَّ احْفَظْها عن التّصرُفِ فیما لم یدخُلْ فیملکها انّک انت المقتدرُ القدیر. و در وقت شستن صورت باید تلاوت کرد: أی ربِّ وجّهت وجهی الیک نوّرهُ بانوار وجهِکَ ثمَّ احفَظهُ عن التّوَجُّهِ الی غیرک.
📗[۳]: گنجینه حدود و احکام، ص ۱۵.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۱۴
#آموزههای_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
🔔قابل توجه مخاطبان محترم🔔
❓سوالات پر تکرار شما را پاسخ می دهیم، خواهشمندیم تحت هیچ شرایطی دیگر ارسال نفرمایید.
💠اول: استفاده غیر تجاری از مطالب کانال مجاز است.برای تعجیل در فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و شادی روح شهدا صلوات
💠دوم برای تبلیغ به کانون تبلیغاتی قاصدک مراجعه کنید. @ghaasedak
💠سوم: چنانچه درباره مطالب(متن، عکس، فیلم...) نظری دارید حتما برای ما ارسال کنید. اگر مطالب یا عکسها تکرار می شوند، حتما با ذکر عنوان و مصداق ارسال کنید تا بررسی و اصلاح شود.
https://eitaayar.ir/anonymous/vi5.b53
💠چهارم: امکان مشاوره با مشاور برای امور خانوادگی و تربیتی و نیز امکان مشاوره با وکیل برای امور حقوقی با هزینه های بسیار پایین برای شما فراهم شده است.به کانالهای ذیل مراجعه کنید.
https://eitaa.com/moshavereh_et
@vakil_et
🌹🌹🌹🌹🌹
هدایت شده از مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزههای علمیه
♦️مـرکـز مـطالــعـات و پــاســخگــــویی بــه شــبـــهات (حــوزههــای عــلمیـه) و مؤسسۀ پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر قم) برگزار مینماید.
مدرسه شبهه پژوهی «امتداد خط امام» (شخصیت مکتب ساز)
▪️فقط به صورت حضوری
▪️همراه با اعطای گواهی شرکت در دوره
⭕️ با حضور اساتید:
▫️حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی
➖بررسی ابعاد شخصیتی امام خمینی(رحمه الله)
▫️حجت الاسلام والمسلمین محسن قنبریان
➖امام خمینی(رحمه الله) شخصیتِ مکتبساز
▫️حجت الاسلام والمسلمین مقدمی شهیدانی
➖توأمان بودن منظومه فکری و عملی امامین انقلاب اسلامی
▫️حجت الاسلام والمسلمین مهدی گرامیپور
➖هم افقی دستگاه محاسباتی امت با امام
▫️حجت الاسلام والمسلمین اصغر مددی
➖چیستی و چرایی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
▫️حجت الاسلام والمسلمین مهدی شهروزخواه
➖چگونگی تحقق عینی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
▫️حجت الاسلام والمسلمین مهدی مطهری
➖مطالبهگری؛ (روشی جامع، شبکهای و گفتمانساز برای تحقق مطالبات امام جامعه)
دبیر علمی:
▫️حجت الاسلام والمسلمین مهدی مطهری
🗓 مهلت ثبت نام: 7 الی 9 خــــرداد 1403
🗓 زمـــان بـــرگــــزاری: پنجشنبه 10 خرداد ساعت: 8 صبح الی 19:30
📍محل برگزاری: قـــــــم، دارالشفاء، مدرس شماره 3
ثبت نام از طریق ایتا:
🌐 @Madrese_Shobhepajohi
◄مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه)
➡️ @spasokh
⭕️تبلیغ آتئیسم توسط حامی بهائیــــــــــــــــت
🔹مهدی خلجی که بارها از بهائیت دفاع کرده و مدتی پیش وقاحت و حماقتش را به جائی رساند که بهائیان را بهترین مدافعان مهدویت نامید، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با انتشار مطلبی در صفحه خویش در ایکس (توئیتر سابق) درباره عقیده به خدا نوشت:
🔸دوستان بسیاری طی سالهای اخیر از اعتقاد من به خدا میپرسند: کوتاهترین و بلندترین پاسخی که میتوانم بدهم این است: من به خدائی باور دارم که مطلقاً شبیه هیچ خدائی نیست. نه صفتی دارد نه نامی. نه او با انسانی سخن میگوید نه انسانی با او. نه برای کسی قانون میگذارد نه به کسی وعده و وعیدی میدهد و سرانجام اینکه هرگز نمیتوانم بدانم که این ایده خدا آیا وجودی خارج از ذهن من هم دارد یا نه؟
🔺مهدی خلجی به خداوندی اظهار اعتقاد میکند که نعوذ بالله هیچ قدرت، نام، صفت و طبعاً هیچ خاصیتی هم ندارد. بر این اساس میتوان گفت وی اصلاً به خداوند اعتقاد ندارد.
🔻جالب آنکه وی همواره از فرقههائی مثل بهائیت و... دفاع میکند که بنیاد این فرقهها بر ادعای دروغین باب و بهاء مبنی بر ارتباط با خدا و مملو از امر و نهیهاست.
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ دانش آموزان دبیرستانی آمریکایی نیز برای حمایت از غزه به خیابان آمدند
#حامی_اسرائیل_آمریکا_بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 صحبتهای جالب حجتالاسلام عالی در رابطه با شهادت آیتالله رئیسی
#شهید_جمهور
🚫@bahaiyat🚫
29.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴پیوند میان عبادت و خدمت در دستور کار تبلیغاتی بهائیــــــــــــــــــــان
🔹سرویس خبری تشکیلات بهائی ششم اردیبهشت پادکستی را با عنوان «بررسی روابط پویا بین عبادت و خدمت» منتشر کرد.
🔸کارشناسان و مبلغین فرقه ضاله بهائیت شرکت کننده در گفتگوی منتشر شده تلاش دارند تا میان اقدامات بهائیان در جهان و کشورهای مختلف و آموزههای باطل بهائی ارتباط ایجاد کنند.
🔺بهائیت برای دفاع از ریشه معنوی و ادعای دین بودن خود همواره فعالیتهای بهائیان را که بر اساس دستورالعملهای کوتاه مدت و بلند مدت تعیین شده و بعنوان "خدمت" در کشورهای مختلف اجرا میشود رنگ و بوئی معنوی داده، اصولی معنوی و وحیانی از سران خویش برای آنها دستوپا میکند.
🔻برخی منتقدین فرقه ضاله بهائیت گمان میکنند که این فرقه گمراه امروزه دیگر وارد مباحث اعتقادی و ایدئولوژیک نشده بیشترین تلاش خویش را بر اقدامات اجتماعی و فعالیتهای مدنی متمرکز کرده است.
📍اما برخلاف چنین نظریهای بهائیت هیچگاه از طرح مباحث اعتقادی و ساخت اصول ایدئولوژیک دست نکشیده حتی در فعالیتهای جهانی سعی دارد اصولی را بر مبنای آموزههای باطل بهائی برای اداره جهان معرفی کرده، بهائیت را بعنوان دین جهانی معرفی کنند.
📡کانال بهائیت شناســــــــی⬇️
🌍https://eitaa.com/joinchat/830341121Cca0f94fa66
📌معرفی کنید این کانال را به دیگـــران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صهیون بخوانید شیطان بنویسید
نماهنگ «نحن المقاومون»
با صدای ابوذر روحی
🇾🇪یمنی عهدنا
🇵🇸غزاوی صبرنا
🇮🇶عراقی فخرنا
🇱🇧لبنانی قوتنا
🇮🇷ایرانی جیشنا
🚫@bahaiyat🚫
📌امیرالمؤمنین علی علیهالسلام میفرمایند:
💥ساده پوش باش تا شهره نشوی،
💥و خودت را علم نکن، تا مشهور و شناخته شوی،
💥سکوت و خاموشی گزین تا سالم مانی،
💥نیکان را شاد سازی و نابکاران را به خشم آوری.
📚شرح نهج البلاغه ۲/۱۸۱
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
🕸ادله ردّ بهائیت
دلیل عقلى
بشر به فطرت خود خداجوى است.[۱] اما این فطرت کافى نیست تا هر چه که بر میگزیند و هر آیینى که به آن اعتقاد دارد، حق باشد. بلکه این فطرت، گرایشى است که میبایست در پرتو بصیرت به راه راست هدایت شود و خداوند افزون بر عقل که پیامبر درونى است، پیامبران بیرونى را براى ما فرستاد تا آنچه را که عقل نمیتواند ادراک کند،[۲] براى ما تبیین کند. این پیامبران آمدند تا راه روشن هدایت را به ما نشان دهند،[۳] و هر یک با دو محدودیت و یک خطر مواجه بودند، محدودیت در خود پیامبر(ص)[۴]، محدودیت در مخاطبان،[۵] و خطر تحریف،[۶] و لذا غالباً دین جدید تکمیل و تصحیح کننده دین قبلى بود. داستان آمدن پیامبران، با مبعوث شدن پیامبرى که در قلهى معرفت قرار داشت خاتمه پیدا کرد. انبیا امام امتشان بودند و او امام انبیا. از سوى دیگر، زمینهى فهم در بین مردم پیدا شده بود؛ یعنى مردم، لااقل بعضى از آنها، این آمادگى را پیدا کرده بودند که معارف بلند الاهى را در همان بلنداى معرفت بیابند.[۷]
با از بین رفتن این دو محدودیت، اسلام توانست تمام پیام خود؛ یعنى تمام هدایت الاهى را که بخشى از آنرا ادیان گذشته بیان کرده بودند، ارائه نماید و در واقع دین خاتم و کامل[۸] باشد. از سوى دیگر، باید دین خاتم مصمون از تحریف باشد و در اسلام این مصونیت از تحریف، در پرتو دو عامل تحقق مییابد:
الف) مصونیت منبع اصلى از تحریف.[۹]
ب) پایهگذارى روشى که آن روش امکان فهم اصیل در هر روزگارى را براى هر کسى که با آن روش آشنا شود و با آن روش به منابع مراجعه کند، فراهم نماید.[۱۰]
میرزا حسینعلى نه تنها ادعاى شریعتِ مستقلى کرد، بلکه مدعى شد که خدا در او حلول کرده است و (این ادعا تفاوت بسیار با سخن عرفا دارد) و تجسد و تجسم خدا را به صراحت بیان میکند. بطلان این عقیده به حدى روشن است که ما خود را بینیاز از پاسخگویى بدان میدانیم.
به هر حال این عقاید موجب شده که عموم مسلمانان، فرقهى بهائیت را منکر ضروریات دین بدانند[۱۱] و منکر ضرورى دین، کافر است و کافر هم نجس است.[۱۲] البته میتوان دلایل فقهى نجاست کفار را در کتب فقهى[۱۳] جستوجو نمود.[۱۴]
اما کسى که معتقد به بهائیت شده، نه تنها لازم نیست در نزد دیگران اعتراف و اقرار نماید، بلکه این عمل جایز نبوده و مرضّى الاهى نمیباشد. امید است با توبه و جبران گذشته، مورد لطف و رحمت و بخشش الاهى قرار گیرد.
فرقه های بابیت و بهائیت
🕸ادله ردّ بهائیت دلیل عقلى بشر به فطرت خود خداجوى است.[۱] اما این فطرت کافى نیست تا هر چه که بر می
📗[۱]. برای آشنایی با دلایل قرآنى، برهانى، روانشناسى و تاریخى این ادعا، ر. ک: هادوی تهرانی، مهدی، باورها و پرسشها، ص ۱۷ - ۲۱، قم، خانه خرد، چاپ سوم، ۱۳۸۲ش.
📗[۲]. ر. ک: باورها و پرسشها، ص ۴۶ – ۵۸.
📗[۳]. همان، ص ۲۱ - ۲۴.
📗[۴]. انبیاء در تلقى وحى و دریافت حقیقت، از محدودیت برخوردار بودند و توان درک مراتبى که بدان ارتقاء پیدا نکرده بودند، را نداشتند. همان، ص ۲۴.
📗[۵]. مخاطبان به اندازهى دانش و فرهنگ و معرفتشان، از توانایى ادراک و پذیرش حقیقت بهرهمند بودند و لذا انبیاء نمیتوانستند افزونتر از آنچه که مخاطبان توانایى فهم آنرا داشتند، حقیقتى را بیان کنند. همان، ص ۲۴.
📗[۶]. آنگاه که پیام آورندهى دینى، رخت از دنیا بر میبست، با تفاسیر نابجا و... متن وحى با چهرهى دین، واژگون و نسخ میشد و... . همان، ص ۲۵.
📗[۷]. لذا میتوان گفت که دین خاتم با شرایط اجتماعى، فرهنگى و علمى مردم روزگار دین و بعد از آن ارتباط دارد، به این معنا که زمینهى بقا و حفاظت و صیانت از این دین در بین مردم از طریق بعضى از افراد که میتوانند خود را به جوهر و گوهر دین برسانند و آن جوهر و گوهر را در اختیار دیگران قرار دهند، وجود دارد نه اینکه دین به جایى برسد که آموزشهایش عمومى شود و مردم خودشان بدون نیاز به دین و مراجعه به آن و بدون اینکه حتى خودشان بدانند، دین را حفظ کنند. پس نمیتوان سرّ خاتمیت را در این نکته دانست که مردم به بلوغى میرسند که از دین بینیاز میگردند و یا آموزههاى آن نبى به گونهاى در بین مردم گسترش پیدا میکند که مردم نیازى به آموزش و نبى دیگرى ندارند. ر. ک: باورها و پرسشها، ص ۳۳- ۴۳.
📗[۸]. دین کامل باید دربردارندهى همهى آنچه باشد که بشر براى هدایت واقعى به آنها نیاز دارد، باشد و اسلام از چنین ویژگیاى برخوردار است. ر. ک: همان، ص ۸۱ - ۵۹، البته گاهى تقدم و تاخر تاریخى و جامعیت به عنوان دو دلیل براى اکملیت ارائه میشود و جامعیت را در پرتو سه امر میدانند (توازن بخشیدن بین دنیا و آخرت - حضور بیشتر و عمیقتر در زندگى فردى و اجتماعى - خلوص توحیدى و نزدیکى بیشتر به وحى) که همه در اسلام جمع است. ر. ک: خرد در ضیافت دین، ص ۲۴۳- ۲۴۶.
📗[۹]. ر. ک: هادوی تهرانی، مهدی، مبانى کلامى اجتهاد، ص ۴۵ – ۵۹، قم، خانه خرد، چاپ دوم، ۱۳۸۱ش.
📗[۱۰]. از این روش، در کلمات امام خمینی به فقه جواهرى و فقه سنتى تعبیر شده است. ر. ک: باورها و پرسشها، ص ۲۸ - ۳۱.
📗[۱۱]. مجمع فقه اسلامى، ص ۸۴- ۸۵، مصوبهى شوراى مجمع فقه اسلامى، ص ۱۸- ۲۳، سازمان کنفرانس اسلامى، بهمن ۱۳۶۶.
📗[۱۲]. امام خمینی، تحریر الوسیلة، ج۱، ص ۱۱۸ – ۱۱۹، قم، مؤسسه مطبوعات دار العلم، چاپ اول، بیتا.
📗[۱۳]. گرامی، محمد علی، المعلقات على العروة الوثقى، ج ۱، ص ۸۶ - ۹۰.
📗[۱۴]. ر. ک: (نجاست کفار و اهل کتاب)، ۲۲۱۵
#دلایل_عقلی
🚫@bahaiyat🚫
با سلام شما میگین بهائیان اهل طهارت نیستند اما آنها ادعا دارند که حمام دوشی برای اولین بار به دست آنها ساخته شد که روحانیون با دوش مخالفت می کردند و استفاده از خزینه را توصیه می کردند این درصورتی بود که آب خزینه تمیز نبود و دوش گرفتن از لحاظ بهداشتی خیلی بهتر بود، میخواستم دراین مورد توضیح دهید با تشکر.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
مخاطب گرامی سلام علیکم پاسخ شما را استاد ارسال فرمودند ویس کلام استاد نیز ضمیمه پاسخ می گردد
🚫@bahaiyat🚫