🕸بهائیت در کلام مراجع
🔹۸ - دیدگاه آیتالله مکارم درباره بهائیت
آیت الله مکارم شیرازی اعضای فرقه ضاله بهائیت را از زمره مسلمین خارج دانسته و هرگونه رابطهای با آنها را حرام اعلام کردهاند و ارتباط با آنها را مقید به مواردی دانستهاند که امید ارشاد و هدایت آنها باشد(۱)(۲)
📗[۱]دفتر حضرت آیتالله العظمی فاضل لنکرانی رضوان الله تعالی علیه، بخش استفتائات، ۷/ ۳/ ۸۶.
📗[۲]به نقل از دفتر حضرت آیتالله العظمی مکارم شیرازی، بخش استفتائات.
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 دعای اربعینی
📹آیت الله العظمی جوادی آملی:
امیدواریم که ذات اقدس الهی به فرد فرد شما حوزویان و دانشگاهیان، به فرد فرد این جامعه بزرگ و بزرگوار، به فرد فرد کسانی که پیاده روی اربعین را باب کردند، نشر دادند، زنده کردند، به فرد فرد مداحان، به فرد فرد نوحه سرایان، به فرد فرد پذیرایی کنندگان، به فرد فرد واکس زنان، به فرد فرد عزیزان موکب داران، به فرد فرد نوحه گران و سینه زنان ذات اقدس الهی آنچه خیر و صلاح و فلاح دنیا و آخرت آنهاست، به همه آنها مرحمت کند.
و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
📚 فرازی از پیام به دومین همایش ملی «اربعین حسینی تجلی گاه ارزش های آسمانی و بشری»
۱۴۰۰/٧/٨
#اربعین
✍آیت الله #جوادی_آملی
🚫@bahaiyat🚫
◾️ تاریخ تکرار میشود!
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔸انسان هر راهی را بدون تقید و پایبندی به قرآن و سنت برود، روزبهروز تنزّل میکند؛
🔻 تاریخ، از جمله قضایای سقیفه و پیامدهای آن مانند واقعه طَف (کربلا)، هر روز تکرار میشود؛
🔸زیرا هر روز حقی غصب و یا احقاق میشود، و همیشه حق و باطل مثل حسین و یزید وجود دارد، و کار مردم هم یا جنگ در کنار یزید یا در رکاب امام حسین علیهالسلام است.
🔹بنابراین، انسان باید هر روز موضع خود را مشخص کند که آیا اهل حق است و یا باطل و پیرو آن.
📚 رحمت واسعه، ویراست سوم، ص٢٠۵
✍آیت الله#بهجت_ره
🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی
🔹۲. چالشهای امروز بهاییت
🔸الف) مشکلات خارجی
با گسترش موج بیداری اسلامی، نفرت تودههای مسلمان از بهاییان چنان شدت گرفته است که هیچ یک از دولتهای به ظاهر اسلامی، با وجود فشارهای سازمانهای مدعی حقوق بشر و روابط آشکار و پنهان خود با عوامل بهایی، بهاییت را به رسمیت نشناخته اند. از سوی دیگر، تشکیلات این فرقه گمراه، امروزه با مشکلات دیگری نیز روبه روست. از جمله بی اعتنایی جهانی به تبلیغات بهاییان و ناتوانی در جذب افراد، به گونه ای که با توجه به افزایش جمعیت در جهان کنونی به ویژه خاورمیانه، این فرقه با عمری نزدیک به ۱۷۰ سال، اقلیت بسیار ناچیزی را به خود اختصاص داده است.
مشکل دیگر، رشد جدی و روزافزون منتقدان بهاییت در فضاهای علمی گوناگون، به ویژه در فضای مجازی اینترنت و ناتوانی بهاییان و حتی نویسندگان مطرح وابسته به بیت العدل در پاسخ دادن به اشکالها و انتقادهاست.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۶۲
#بهائیت_گروهک_سیاسی
🚫@bahaiyat🚫
💠 ریاست و اهلیت
🔹 پیامبر اکرم صلی الله و علیه واله و سلم:
هر کس ریاست و مسئولیتی را بپذیرد و بداند که اهلیت آن را ندارد، در قبر و قیامت جایگاه او پر از آتش خواهد شد.
✨ مَنْ تَوَلّي عَمَلا وَ هُوَيَعْلَمُ أنَّهُ لَيْسَ لَهُ بِأهْل، فَلْيتُبَّوَءُ مَقْعَدُهُ مِنَ النّارِ؛
📚 أمالی طوسی/ج ۲/ص ۱۴۲
✍🏼 برای به عهده گرفتن یک مسئولیت، هم تخصص لازم است و هم تعهد.
اگر هر کدام از این دو نباشد، نتیجه عکس گرفته می شود.
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢ادامه نظریه پردازی بهائیت درباره آینده سازمان ملل
🔹دفتر نمایندگی تشکیلات فرقه ضاله بهائیت (BIC) هفت شهریور پادکستی از نماینده خود (دانیل پرل) در مورد ضرورت اصلاحات در سازمان ملل، منتشر کرد.
🔸این برنامه که در ماه گذشته توسط (UN Necessary) تهیه شده است به ضرورت اصلاحات در سازمان ملل متحد پرداخته و موضوعات زیر را مورد بررسی قرار داده است:
۱- پیچیدگیهای حکمرانی جهانی
۲- نیاز به یک نظریه جدید تغییر در روابط بینالملل
۳- چالشها در توانمندسازی جوامع محلی از طریق نهادهای جهانی
۴- یادآوری نقش سازمان ملل در تعیین هنجارهای جهانی
۵- بازنگری در تلاشهای بشر دوستانه سازمان ملل
۶- بررسی چشم انداز در حال تحول چند جانبه گرائی
♦️پادکست تهیه شده برنامه مشترکی از دانیل پرل (نماینده تشکیلات بهائی در سازمان ملل) و نودهرا یوسف (هماهنگ کننده اجرائی شبکه نوآوری حاکمیت جهانی و مرکز استیمسون و ائتلاف برای سازمان ملل) بوده است.
🔺تشکیلات بهائیت همچنین ۶ شهریور با انتشار مطلبی با هشتک "آینده مشترک ما" برگزاری نشست سران کشورها در سازمان ملل را در سپتامبر یادآوری کرده، مشارکت خود در صلح و حکومت جهانی را به رخ کشیده! و تنها راه پیش روی کشورها را سیستم تعمیق همکاری جهانی عنوان کرده است.
🔻ارائه چنین برنامههائی از سوی فرقه ضاله بهائیت در راستای تلاش برای ایجاد تغییرات دلخواه در سازمان ملل و دست یابی به جایگاهی بهتر در آن جهت دستیابی به هدف اصلی این فرقه، یعنی حاکمیت جهانی است.
#بهائیت
🚫@bahaiyat🚫
⭕️شاهدی بر جهالت بـــــــــــــــــــــاب
🔹اسدالله فاضل از مبلغین و مؤلفین فرقه ضاله بهائیت تائید می کند که مدعی بابیت و مهدویت در کتابش زمان حضرت داوود نبی را ۵۰۰ سال قبل از زمان حضرت موسی دانسته است! وی از قول باب می نویسد:
🔸«نظر کن در امت داود، پانصد سال در زبور تربیت شدند تا آنکه به کمال رسیدند. بعد که موسی ظاهر شد، قلیلی که از اهل بصیرت و حکمت زبور بودند، ایمان آوردند و مابقی ماندند».
♦️این در حالی است که میرزا حسینعلی پیامبر بهائیان به دفاع از علی محمد باب برخواسته و از پیروانش خواسته است هرچه علی محمد باب گفته بدون چون و چرا بپذیرند و اعتراض نکنند.
🔺عبدالبهاء نیز در دفاع از نادانی مدعی بابیت و مهدویت گفته است ۲ نفر داوود نام در تاریخ ثبت است و علی محمد باب منظورش آن داوودی بود که قبل از حضرت موسی می زیسته است.
#اسرارالأثار_ج۴_ص۱۰۹
🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی
🔹۲. چالشهای امروز بهاییت
🔸ب) مشکلات داخلی
یک - مشروعیت نداشتن بیت العدل به دلیل نبود ولیّ امر و رشد بهاییان ارتدکس به عنوان مخالفان جدی بیت العدل؛ دو- بی اعتنایی بهاییان روشنفکر به برخی تصمیمهای بیت العدل در زمینه سانسور و... ؛
سه - تداوم پدیده دیرین جدایی بهاییان از بهاییت و به ویژه روی آوردن آنها به اسلام؛
چهار- افشاگری در مورد نقشههای بیت العدل و تشکیلات بهایی؛
پنج - لو رفتن تحریفهای گوناگون بیت العدل در آثار، متون و هرآنچه از ناحیه آن احساس خطر میکرده است.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۶۳
#بهائیت_گروهک_سیاسی
🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى
🔹فداك روحى
🔸چ) نقد آثارجهت دستيابى به شناختى عمومى از آثار على محمد شيرازى كه آنها را حجت
خود مى خواند و بعدها مدعيان جانشينى، حجت خود را بر آن استوار مى سازند، ذيلًا به ذكر نمونه هائى اكتفا مى كنيم:
۱- در لوحى كه در صفحه ۱۸ كتاب: «قسمتى از الواح خط نقطه اولى و آقا سيد حسين كاتب»، على محمد شيرازى خود را قائم موعود و زمانش را روز قيامت معرفى نموده و مى گويد: اول كسى كه با قائم بيعت كرد محمد رسول اللَّه بود و بعد الاقرب فالاقرب و امروز كسانى كه به باب ايمان مى آورند اهل نور و رستگاريند و صريحاً اعلام مى نمايد كه محمد و همه شهداى او و هركس به خدا و آيات او ايمان آورده به دنيا رجعت كردند.
اينك متن اصلى را جهت ملاحظه صاحبان فضل و ادب تقديم مى داريم. بى آنكه خود نظرى ارائه دهيم:
هو الاعلى بسم اللَّه الامنع الاقدس قل هو الظاهر فوق خلقه و هو المهيمن القيوم شهداللَّه انه لا اله الا هو له الخلق و الامر يحيى ويميت ثم يميت ويحيى و انه هو حى لايموت فى قبضته ملكوت كل شي ء يخلق مايشاء بامره انه على كل شي ء قديراً قل اللَّه حق وان مادون اللَّه خلق و كل له عابدون قل اللَّه يخلق ما يشاء بامره لن يغرب من علمه من شي ء لا فى السموات و لا فى الارض و لا مابينهما إنّه كان بكل شي ء عليما و انه كان على كل شي ء قديراً ان يا محمد يصلى اللَّه عليك و ربك و على الذينهم شهداء من عنده، ثم على ابواب الهدا و الذينهم آمنوا باللَّه و آياته فاولئك هم يصلون عليهم ثم ليسلمون و انّ مثل ذلك الأمر كمثل ناراللَّه التى يظهرها يوم القيمة، إنّ الذين هم دخلوا فيها فاذاهم يوقنون انه هو قائم الذى ينتظرون يومه من فى ملكوت السموات و الارض و ما بينهما و كل بأمره يعملون قل ان يوم القيمة يومئذ قد قضى خمسين ألف سنة و كل كانوا عنه محتجبين و لم يبق روح البيان فى فؤاد الا ما قد استثنى اللَّه بفضله حروف وجهه او من شاء من حروف خلقه انه كان ذافضل عظيماً قل انا قد بدأنا ذلك الخلق و انا لنعيد نهم و عداً علينا اناكنا قادرين
قل ان الذى خلق محمداً من قبل ليخلقنه من بعد بوم القيمة ثم الذينهم شهداء من عنده ثم من يشاء اللَّه من النبيين و الصديقين انه كان على كل شي ء قديراً قل ان من بايع
بالقائم محمد رسول اللَّه ثم الاقربون هم الاقربون قل ان يومئذ كل من دخل فى الباب سجد اللَّه رب السموات و رب الارض رب العالمين فأنه هو نور باذن ربه و ان بمثل ذلك يجزى الصابرين قل ان اصحاب النور هم يومئذ اصحاب الرضوان و اولئك هم الفائزون. قل ان اولئك هم جنداللَّه و اولئك هم على الارض ظاهرون ولتظهرن على الارض كلها باللَّه فان مافيها و كان عليها لايملكه احد الا اللَّه و كل عبادله و كل له ساجدون و ان كل ما فى السموات و الارض و ما بينهما قد خلق للذين هم كانوا باللَّه و آياته من قبل و من بعد موقنين قل ان محمد و الذينهم شهداء من بعده و كل من آمن باللَّه و آياته قدرجعوا الى الجنات التى كل بهايوعدون قل تلك الدار الاخرة حيوان باذن ربى و ان أهلهاهم بآيات اللَّه يرزقون قل اناقد انشأنانشأة الاخرى و ارفعنا ماكان الناس به يعلمون فضلًا من لدنا انا كنا بالخلق راحمين فلتملكن فى سنة التى انتم فيها تظهرون ماقد احل اللَّه لكم و لاتصبرن فيها فان الامر كله للَّه و كل اليه ليرجعون فلتامرون ان يتلو الناس آية اول الكتاب فى كل حين و قبل حين و بعد حين اللَّه أبهى اللَّه اعلى اللَّه اعظم اللَّه أنور اللَّه اكبر اللَّه اظهر.
از لوح مذكور به خط على محمّد شيرازى، كليشه اى تهيّه كرده ايم كه ذيلًا توجّه و تأمّل پژوهندگان را به آن جلب مى كند.
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۶۳
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫
🕸بهائیت در کلام مراجع
🔹۹ - دیدگاه آیتالله تبریزی درباره بهائیت
آیت الله تبریزی از دیگر مراجع شیعه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه معامله با بهائیها اگر از نظر اقتصادی موجب تقویت آنها شود چه حکمی دارد فرمودهاند: کسانی که با عواید خود به دشمنان اسلام و مسلمین کمک میکنند٬ تقویت و اعانت و تایید آنان جایز نیست. همچنین آیتالله سیستانی نیز معامله با بهائیها را جایز نشمردهاند.(۱)(۲)
📗[۱]به نقل از دفتر حضرت آیتالله العظمی مکارم شیرازی، بخش استفتائات.
📗[۲]به نقل از دفتر حضرت آیتالله العظمی تبریزی و آیتالله العظمی سیستانی، بخش استفتائات.
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥همایش ضدایرانی بهائیت در آمریکا
🔺در همایشی که توسط تشکیلات بهائیت در واشینگتن آمریکا برگزار شد، عناصر بهائیِ مسئول در سازمان ملل و دادگاه بینالمللی مدعی شدند که ایران، از ابزارهای نوین برای بهائیستیزی استفاده میکند.
🔻اما واقعیت ماجرا چیست؟
📎 #بهائیت
📎 #مظلوم_نمایی
🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى
🔹فداك روحى
🔸چ) نقد آثار
۲- در لوحى كه در صفحه ۱۴ كتاب: «قسمتى از الواح خط نقطه اولى و اقا سيد حسين كاتب» چاپ شده است، على محمد شيرازى چنين نوشته است:
«ان يا خلق اللَّه كل تقرؤن ثم لتؤمنون و توقنون اللَّه اظهر
هو الا على
بسم اللَّه الامنع الاقدس شهداللَّه انه لا اله الا هو له الخلد و الامر يحيى و يميت ثم يميت ثم يميت و يحيى و انه هو حى لايموت فى قبضته ملكوت كل شي ء يخلق مايشاء بامره انه كان على كل شي ء قديراً ان يا على قد اصطفيناك بامرنا و جعلناك ملكا تنادى بين يدى القائم انه قدظهر بأذن ربه ذلك من فضل اللَّه عليك و على الناس لعلهم يشكرون ان يا على اننى انا ناراللَّه التى يظهرها اللَّه يوم القيمة و كل بها يبعثون و ينشرون و يحشرون و يعرضون ثم هم فى الجنّة يسطون قل ان الذين دخلوا فى الباب سجد اللَّه رب السموات و رب الارض رب العالمين فاذا يزيد اللَّه على نارهم عدد الباب و ليجعلن لهم نورا فاذاهم يعلمون ذلك قائم الذى كل ينتظرون يومه و كل به يوعدون اناقد صيرنا يوم القيمة خمسين الف سنة ليمحض كل شي ء حتى لايبقى الا وجه ربك ذوالعزة و الجلال و ماشهدنا على روح ايمان يومئذ الا فى عدد الوجه و انا كنابه عالمين و ان أول من بايع بى محمد رسول اللَّه ثم على ثم الذينهم شهداء من بعده ثم ابواب الهدى ثم ماقد قدراللَّه له ذلك الفضل من النبيين و الصديقين و الشهداء و الذينهم باللَّه و آياته موقنون من حيث لايعلمون فاذاليشهداللَّه عليهم بما قد دخلوا ناراللَّه التى كل بها ليمحصون فاذا يبعثهم اللَّه من مراقد انفسهم و يخلقهم بمثل ماقد خلقهم اول مرة انه كان على كل شي ء قديراً قل ان اللَّه بما قدنزل من قبل من الايات فىام الكتاب قد خلق محمداً ثم ماشاء كذلك يخلق اللَّه يومئذ مايشاء بقوله كن فيكون و من ينتظر بعد هذا ظهور مهدى اورجع محمد او احد ممن آمن باللَّه و آياته فأولئك مالهم من علم الى يوم يرحضى اللَّه و من آمن بى ذلك يوم القيمة فاذا كل فى خلق جديد انا قدبدأنا ذلك الخلق و انا لنبيدنهم و عداعلينا اناكنا قادرين و من يرزق من بعد بما قدرزقوا من قبل من كل ما هم به
ليدينون فأولئك هم لايحل عليهم بما قد نزلنا من قبل فى القرآن اناكنا نستنسخ ماكنتم تعلمون انا قد انشأنا نشاة الاخرة و ادفعنا كل ماكان الناس به ليدينون قل ان الهواء يطهركم بمثل مايطهركم الماء ان يا عباداللَّه فاشكرون و من يعمل بعد ان يوصل اليه حكم حجت ربك فلايقبل عنه من شى ء و ان يومئذ كل مثل الذين اوتو الكتاب من قبل مالهم من حكم الامن يدخل فى دين اللَّه و كان من المخلصين و من قيلو آية من الكتاب اويروى حديثاً من بعد يريد ان يعمل به فأولئك مثلهم كمثل الذين كانوا من قبلهم فيدخلهم اللَّه ربهم فى دين الحق انه كان على كل شي ء قديراً قل لواجتمع الناس كلهم أجمعون على أن يأتوا بمثل ذلك الكتاب لن يستطيعوا ولن يقدروا و لو كانوا على الارض عالمين فلتأمرون الناس كلهم أجمعون أن يقرؤا بالليل و النهار آية التى قدنزلناها فى اول الكتاب ليرزقن برزق اللَّه و كانوا باللَّه و آياته موقنين قل انما الدين بعدالدين ان تؤمنوا باللَّه و آياته ولتنصرن اللَّه فى دين الحق بما انتم بين يدى اللَّه ولنتصرن الذين قد رجعو الى الحيوة الاولى و لتأخذن حق اللَّه بأذنه انه كان بكل شي ء عليما سبحانك اللهم فأشهد على فأننى انا مافرطت فى الكتاب الاول من شي ء بما نزلت فيه انه لااله الا انا اياى فالتقون لتوقن كل نفس بما قد فصلت فيه ان لاتكن من بعداللَّه و آياته حديثاً كان الناس به يؤمنون سبحانك اللهم قدقضى خمسين الف سنة يوم القيمة فاذا لاجعلن النار من قددخل فى الباب نورارحمة من عندك انك كنت ذارحمة عظيماً قل اللَّه حق و ان مادون اللَّه خلق له و كل له عابدون يا خلق للَّه اللَّه لا اللَّه الّا هو و اننى انا اول العابدون انه لمحمدها و قل انه لمهدى موعود فىام الكتاب قل انه صاحب حق كل به يوعدون قل انه قائم حق كل به موقنون و انا قد نزلنا ذالك الكتاب رحمة من لدناللعالمين لئلا يقول احد علمنى اللَّه ظهور مهدى اورجع محمد والذين هم شهداء من بعده ثم المؤمنون لكنت من المحضرين قل ان اللَّه ربى لغنى عليم. »
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۶۳
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫