18.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅شرح حدیث زندگی
📍قسمت بیست و یک
🔹شرح حدیث ابتدای درس خارج فقه مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)
موضوع: امیرالمؤمنین علیهالسلام فرمود این ۵ کلمه را از من فرابگیرید
🗓۱۳۸۳/۰۳/۰۳
#حدیث_زندگی
#کلام_معصوم
‼️‼️‼️با عرض معذرت از مخاطبین بزرگوار، قسمت بیست و یکم جا مانده بود خدمت شما ارسال شد
🚫@bahaiyat🚫
#️⃣اسناد فعالیت بهائیان در دوره محمدرضا پهلوی
🔻نماز تزئینی در بهائیت
✍️ نویسنده: ثریا شهسواری
🚫@bahaiyat🚫
🔰 پشتیبانی از این نظام، پشتیبانی از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است...
#نظام #امام_زمان #تقویت
#عشق #نظام_جهانی #آماده_سازی
✍آیت الله #تقوایی
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
9.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گوشه ای از واقعیت حکومت پهلوی در ایران....
پ.ن: جمع کنید برید .... من نمیگم ، #شاه میگه
#پهلوی
#تطهیر_پهلوی
🚫@bahaiyat🚫
20.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅شرح حدیث زندگی
📍قسمت شانزدهم
🔹شرح حدیث ابتدای درس خارج فقه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
موضوع: مؤمن در سختیها به تلاطم نمیافتد و در برابر بلا صبور است
🗓۱۳۸۳/۰۳/۱۹
#حدیث_زندگی
#کلام_معصوم
باعرض معذرت از مخاطبان بزرگوار یک قسمت از شرح حدیث جامانده بود خدمت شما ارسال شد
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
كه از اين اسم تبري بجويد و شايد براي محافظت كارهايش كه تاكنون از آن بهره برده و يك بچه لات دهاتي ميليونر شده اين اسم را لازم بداند همه بهائيان كه متصدي مناصب هستند از اين قبيل اشخاص مي باشند مثلا دكتر خوش بين كه تحصيل حقوق كرده و دنيا را تا يك اندازه ديده پسر نديم باشي عوام است قضاياي اين پسر و پدر به عين قضاياي فتح اعظم و پدرش مي باشد تمام اين ها عقيده به بهائي گري ندارند زيرا بهائيت چيزي نيست كه شخص عاقل به آن عقيده پيدا كند و لكن براي مقاصد شومي كه بهائي گري براي آن ايجاد شده هر خيانت و جاسوسي را ارتكاب مي نمايند و براي تكميل خيانت اشغال مناصب عاليه لازم است به هر حيله و وسيله اي است آن مناصب را كسب مي كنند و بي شبهه سبب قطع رابطه مابين ملت و شاه سابق همين اين ها بودند و فعلا اشخاصي كه در دربار هستند نمي گذارند ما بين اعلي حضرت و ملت رابطه روي صميميت و محبت بشود من در مدت توقف در تهران بسيار كوشيدم كه رابطه ما بين اعلي حضرت و ملت روي صميميت مستحكم بشود كه مردم شاه خود را [ صفحه 51] بشناسند و شاه ملت خود را بشناسند و لكن با وجود فتح اعظم و سرهنگ ايادي در دربار و افراد ديگر در قشون كه مأموريت تفرقه دارند آيا ممكن است اين امر بشود نتيجه كوشش من اين شد كه يزدي شوم و آن مأمورين جنايت بايد در دربار بمانند خدا انشاء الله دربار شاهنشاه را و شخص شاه را از شر اينان محفوظ بدارد.
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۵۹
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫
🌱 امیرالمؤمنین عـلـے عليه السلامـ
و قَدَّرَ الأرزاقَ فَكَثَّرَها و قَلَّلَها، و قَسَّمَها على الضِّيقِ و السَّعَةِ، فَعَـدَلَ فيها لِيَبتَلِيَ مَن أرادَ، بِمَيسورِها و مَعسورِها، و لِيَختَبِرَ بذلكَ الشُّكرَ و الصَّبرَ مِن غَنِيِّها و فَقيرِها.
روزىها را مقدّر فرمود و آن گاه، آنها را زياد و كم و به تنگى و فراخى عادلانه تقسيم كرد، تا هر كه را بخواهد به وسعت روزى و يا تنگى آن بيازمايد و از اين طريق سپاسگزارى و شكيبايى توانگر و تهيدست را به آزمايش گذارد.
🌹
📚 نهج البلاغة، خطبه ۹۱
#حدیث
🚫@bahaiyat🚫
علما سنگر مقاومت (۷)
احیای هویت دینی
از تلاش های دیگر عالمان دین برای احیای هویت دینی توجه به کتب درسی مدارس بود. چنانکه همزمان با کوشش آیت الله بروجردی برای افزودن مباحث تعلیمات دینی به دروس مدارس، حسنعلی گلشن مدیر کل مدارس جامعه تعلیمات اسلامی، اخلاق گلشنی را برای تدریس در مدارس شبانه و روزانه آن جامعه تألیف کرد و امیدوار بود که «وزارت فرهنگ نیز تدریس این کتاب را در دبستان ها و دبیرستان های مربوط تحت عنوان تعلیمات دینی مقرر دارند» (دنیای اسلام، 58 ( 26 دی 1326 ) :2 به نقل از توکلی طرقی، همان :94) سرانجام «در روند مبارزات تبلیغاتی برای [پیشبرد هدف اصلاح و ساختن اجتماع دینی و] پیشگیری از گسترش [بهایی گری] این حوزه شیعی به نیروی توانمندی تبدیل شد که توانست به رهبری آیت الله بروجردی در سال 1327 ش تعلیمات اسلامی را در برنامه درسی دبستانها و دبیرستانها بگنجاند.» (بهایی ستیزی و اسلام گرایی در ایران معاصر، محمد توکلی طرقی، ایران نامه، ص 80)
نکته مهمی که جلب توجه می کند این است که به جز آیت الله بروجردی، آیت الله کاشانی هم در مبارزه با بهاییت فعال بود. ایشان در مخالفت با بهاییت علاوه بر همکاری با آیت الله بروجردی با فداییان اسلام نیز همکاری داشت. اقدامات آیت الله بروجردی و آیت الله کاشانی سبب شد تا متهمان پرونده قتل دکتر برجیس، آزاد شوند. ایشان در خصوص بهاییان کاشان و لزوم مخالفت شدید با آنها اعلامیهای صادر نمود: «گزارش مامور ویژه حاکمیت به طوری که از طرفداران سیدابوالقاسم کاشانی شنیده شده اخیرا آقای کاشانی به علما و روحانیون مقیم کاشان دستور داده است که بر علیه بهاییهای محل مخالفت شدید نموده و برای برکناری آنها از ادارات و اخراج از کاشان اقدام جدی به عمل آورند و درصورت لزوم تظاهراتی هم نموده و به آنها اطمینان بدهند که از طرف روحانیون مرکز نیز از آنها پشتیبانی خواهد شد... به شهربانی مربوطه تلگرافا آموزش داده شده که در این مورد مراقبت کامل به عمل آورده و نتیجه را گزارش نماید. گزارش 11- آذر 1329»(اسناد فعالیت بهاییان ...، ثریا شهسواری، مرکز اسناد انقلاب، چ اول، 1378: ص 198 .)
باری برخلاف روایت مشهور باید گفت که قیام علیه بهاییت تنها ناشی از سخنرانی مرحوم فلسفی به سال 1334 نبود بلکه بسیار پیشتر از آن در شهرستانها علما و روحانیون، مردم را به مبارزه با بهاییگری میخواندند. برای نمونه آیت الله حسینعلی منتظری در سال 1330 کتابی به نام «مناظره مسلمان و بهایی» چاپ کرد. علاوه بر آن، وارد میدان هم شد. او که نماینده آیت الله بروجردی در اصفهان و نجف آباد بود، بنا به فتوای ایشان، از اهالی نجف آباد و اصفهان خواست: «از معامله و معاشرت و ارتباط با بهاییها خودداری کنند، کسبه از فروش اجناس به بهاییها به طور علنی خودداری کنند...» (اسناد فعالیت بهاییان ...، ثریا شهسواری، مرکز اسناد انقلاب، چ اول، 1378: ص 83) لذا در سند دیگری آمده است: « استانداری دهم(اصفهان)- از شهربانی اصفهان گزارش داده شده که شیخ حسینعلی منتظری ضمن سخنرانیهایی در نجف آباد کسبه و اصناف را تحریک مینموده که از معامله و ارتباط با بهایها خودداری نمایند و از لحاظ تصادف با ایام محرم و جلوگیری از وقوع حوادثی به کمیسیون حفظ امنیت اجتماعی پیشنهاد شده که نسبت به موضوع تصمیم مقتضی اتخاذ نمایند. مقرر فرمایید مراقبت کامل در حفظ انتظامات به عمل آورده و از تصمیم که در مورد گزارش شهربانی در کمیسیون حفظ امنیت اتخاذ گردیده وزارت کشور را مستحضر سازید. وزیر کشور.» (اسناد فعالیت بهاییان ...، ثریا شهسواری، مرکز اسناد انقلاب، چ اول، 1378: ص 234.) مجموع این فعالیتها سبب شده بود تا بهائیّت نتواند بر وسعت سابقه مبارزه علما با این گروه، چشم بربندد. لذا در نشریه خود به این موضوع اینگونه اشاره کرد: « در نقاط مختلفه دیگری [هم] مانند رباط گز در سبزوار – نهاوند – رفسنجان – آران – قزوین – نوشهر - فرحزاد – شهرری – زابل - خلیجآباد – بهنمیر [از توابع بابلسر] – الیگودرز - کشه [به تفرش گفته میشد. روستایی بین نطنز و اصفهان هم به نام کشه داریم]، هر موقع شخص شروری در لباس آخوندی به وجود میآمده یا مرد ناصالحی وارد میشده تولید زحمت برای یاران حضرت رحمن مینموده است. ولی خوشبختانه محافل مقدسه روحانیه محلیّه و مراکز قسمتهای امریه فوراً به وسیله مقامات مربوطه اقدام و در رفع اشکالات موجود توفیق حاصل فرمودهاند.» (اخبار امری 3 ـ 2 ـ 1، 1339: 111 ـ 110)
✍دکتر#رضایی
چهارشنبه ۱۹ دیماه ۱۴۰۳
🚫@bahaiyat🚫