فرقه های بابیت و بهائیت
🕸بهائیت حامی اندیشه های اسلام ستیز انگلستان
انگلستان در پی این بود که ایران را به عنوان یک بازار برای البسه خود تبدیل کند؛ اگر قرار بود مردم ایران به پوشش هویت خودشان پابند بمانند انوقت لباس ها و کالاهای انگلیسی در کشور بی مشتری می شد. اصرار انگلستان برای اجرای قانون لباس متحدالشکل هم برای همین مساله بود و منفعت مادی در آن داشت؛ رضاخان هم مامور اجرای این سیاست انگلستان شد که لباس مردم را از تن آنها بیرون بکشد و به جای آن به مردم لباس های انگلیسی و همان کلاه پهلوی معروف را بپوشاند.
با این شیوه میخواستند لباس سنتی زنان ایران که زیبا و پوشیده بود را از تن آنها در بیاورند در این صورت بود که ملت ایران به لباس های فرنگی عادت کند و لباس های انگلیسی را بپوشد اما عامل اصلی و مهم تر این اقدام انگلیس ها مقابله با اسلام بود تنها راهی که انگلیس ها می توانستند در ایران پایگاه داشته باشند، ترویج فرهنگ غربی بود.
انگلیس ها دیده بودند که اسلام عامل وحدت بوده و سال ها ایرانیان با فرهنگ اسلامی با کشورهای بیگانه و استکبار مبارزه کرده بودند؛ و این انگیزه ها برای انگلستان باعث شد تا فشارها به رضاخان وارد شود بهائیت بر روی رضاخان در راستای کشف حجاب تاثیر داشتند بهائیت در کشور ستون پنجم و از عوامل انگلستان بودند یکی از کسانی که در این زمینه تلاش زیادی کرد تا کشف حجاب را در ایران گسترش دهد طاهر قره العین بود.
او یکی از مهره های انگلستان بود و انگلستان با عوامل و جاسوسان خود اهداف خود را پیش می برد و بهائیت کمک زیادی به انگلستان برای پیشبرد اهداف در زمینه کشف حجاب و … کردند؛ همه کسانی که در پازل انگلستان پیگیر سیاست های کشف حجاب بودند با فرهنگ غرب خو گرفته و دانش آموخته دانشگاه های غربی کشور بودند. موضوعی که امروز دنبال می شود و برخی به دنبال کشف حجاب و یا حجاب اختیاری یا اجباری هستند کاملاً غلط است و وقتی حدود ۹۸ درصد از مردم به جمهوری اسلامی رای داده اند یعنی باید قانون اسلام پیاده شود و هدف این نبود که تنها یک تابلویی از اسلام داشته باشیم وقتی جمهوری اسلامی بر پا شد یعنی قانون اسلام جاری شود و وقتی قانون اسلام اجرا می شود دیگر اجبار و غیر اجبار وجود ندارد؛ وقتی به جمهوری اسلامی رای داده ایم یعنی به قانون جمهوری اسلامی رای داده ایم و مساله حجاب هم جزئی از قانون اسلام و بر اساس نص صریح قرآن است حجاب یک موضوع اجتماعی است و اینگونه نیست که بگوییم رعایت نکردن آن مانند نماز نخواندن تبعات فردی دارد؛ دقیقا مانند بیماری ها گاهی یک بیماری مانند سردرد یادندان درد موضوعی شخصی است و فرد را درگیر می کند اما فردی که دچار بیماری مهلک مانند وبا می شود دیگر نمی تواند در جامعه آزادانه بچرخد چرا که بقیه را نیز بیمار می کند؛ موضوع حجاب هم همین است.
#بهائیت
#حجاب
💀@bahaiyat💀
ج) بازگشت به شیراز
سید علی محمد در سال ۱۲۵۷ه- .ق به شیراز بازگشت و همچنان اندیشه های گوناگون را بررسی می کرد. با مرگ سید کاظم رشتی و اختلاف شاگردان وی برای به دست آوردن مقام جانشینی او، سید علی محمد با شعار بابیت، مدعی جانشینی خاصه امام دوازدهم شیعه شد و هجده تن از شاگردان سید کاظم که همگی شیخی مذهب بودند (بعدها سید علی محمد آنها را حروف حی نامید) در مدت پنج ماه پیرامونش را گرفتند.(۱) نخستین کسی که به او پیوست، ملا حسین بشرویه ای بود که باب، وی را به «اول من آمن» و «باب الباب» ملقب ساخت. وی برای اثبات ادعای خود، تفسیری را که بر سوره یوسف نوشته بود، به ملا حسین داد. این تفسیر با ادعای بابیت او و رسیدن به این مقام از سوی شخص حجت بن الحسن المهدی آغاز شده است:
الله قد قَدَّرَ أنْ یخرجَ ذلک الکتاب فی تفسیر أحسنِ القصص من عند محمّد بن الحسن بن علیّ بن محمّد بن علیّ بن موسی بن جعفر بن محمّد بن علیّ بن الحسین بن علیّ بن أبی طالبٍ، علی عَبْدِهِ، لیکونَ الحجّه الله من عند الذّکر علی العالمین بلیغاً. (۲)
همانا خدا مقدّر کرده که این کتاب، از نزد محمد، پسر حسن، پسر علی، پسر محمد، پسر علی، پسر موسی، پسر جعفر، پسر محمد، پسر علی، پسر حسین، پسر علی، پسر ابی طالب، بر بنده اش برون آید تا از سوی ذکر (سید علی محمد) حجت بالغه خدا بر جهانیان باشد.
سید علی محمد شیرازی در سفری به قصد مکه که از بوشهر می گذشت،(۳) دستور داد در یکی از مساجد این شهر عبارت «اشهد ان علیا قبل نبیل باب بقیه الله»؛ یعنی «همانا شهادت می دهم که علی قبل نبیل (علی محمد)، (۴)باب بقیه الله است» را در اذان داخل کنند.
📗(۱)محاکمه و بررسی باب و بها، ج۳، ص۱۶۴.
📗(۲)بیان، نسخه خطی، ص ۳.
📗(۳)درباره سفر مکه باب که آیا انجام شد یا خیر، میان پژوهشگران اختلاف است. نظر به انجام نشدن سفر به مکه صحیح تر به نظر می رسد. (روزبهانی)
📗(۴) نبیل و محمد به حساب ابجد عدد واحد هستند
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص ۲۸_۲۹
#تحلیل_نقد_بهائیت
#شیراز
💀@bahaiyat💀
🔴پیوند فرقه ضاله بهائیت با رژیم صهیونیستــــــــــــــــــــی
🔹سرویس خبری تشکیلات بهائی چهارده دی مطلبی را با عنوان: «تقویت امید و معاشرت: مجموعهای از گردهمائیها در عکا - حیفا تعاملات گرم را ترویج میکند» منتشر کرد.
🔸بنابر خبر فوق مرکز تشکیلات بهائی از مجموعه جلسات دعا در مناطق عکا و حیفا در سرزمینهای اشغالی در هفتههای اخیر بعنوان سرزمینهای مقدس خبر میدهد که ادعا شده با استقبال فراوانی از سوی جوامع یهودی، مسیحی و دروزی همراه بوده است.
♦️مرکز بهائی محل برگزاری این جلسات را اطراف قبر میرزا حسینعلی بهاء در بهجی در شمال عکا عنوان کرده و ساکنان شهرهای مختلف سرزمین اشغالی را از جمله شرکت کنندگان در این جلسات عنوان کرده است.
🔹تشکیلات بهائی با انتشار این مطلب بدون اشاره به حوادث اخیر به دنبال آن است تا شرائط سرزمینهای اشغالی را عادی نشان داده و به رژیم صهیونیستی در حفظ آرامش روانی ساکنان سرزمینهای اشغالی کمک کند.
🔺تناقض مطلب فوق با بیانیه منتشر شده درباره ممنوعیت سفر پیروان میرزا حسینعلی بهاء در جهان به سرزمینهای فلسطین اشغالی بسیار جالب است.
🔻زیرا سران بهائی از یک سو با منع سفر بهائیان از اوضاع آشفته فلسطین اشغالی خبر میدهند و از سوی دیگر تلاش میکنند با انتشار مطالبی تحت عنوان برگزاری جلسات متعدد اوضاع را آرام نشان دهند.
#بهائیت
#اسرائیل
💀@bahaiyat💀
▪️اسم خداوند غیر اوست▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜 عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ:
اِسْمُ اَللَّهِ غَيْرُهُ وَ كُلُّ شَيْءٍ وَقَعَ عَلَيْهِ اِسْمُ شَيْءٍ فَهُوَ مَخْلُوقٌ مَا خَلاَ اَللَّهَ
📄امام صادق عليه السّلام فرمودند:
اسم خداوند غير از ذات اوست آنچه عنوان «چيز» بر آن صدق کند مخلوقی است غیر از ذات خداوند [که ذات او آفریده نیست].
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 کافی شریف ج ۱، ص ۱۱۳
#حدیث_روز
💀@bahaiyat💀
🕸تعاليم بهائي: رفع جميع تعصبات (۱)
نقد شعار ترك جميع تعصبات
بهائيت از رفع يا ترک تعصبات سخن ميگويد كه در اين نوشتار پس از گزارش نمونههای گفتاری آن، از تناقضاتش با گفتار و کردار سران این جریان پرده برداشته میشود
ادامه دارد....
#بهائیت_ترک_تعصبات
#نقد_بهائیت
💀@bahaiyat💀
🕸تعالیم بهائی:رفع جمیع تعصبات (۲)
🔸۱. شعارها
در وصف این شعار، آمده است: «از جمله ترک تعصّبات دینیّه و تعصّبات مذهبیّه و تعصّبات جنسیّه و تعصّبات ترابیّه و تعصّبات سیاسیّه است».(۱)
الف. عباس افندی درباره ترک تعصبات میگوید: «از جمله تعالیم بهاءاللّه، تعصّب دینی و تعصّب جنسی و تعصّب سیاسی و تعصّب اقتصادی و تعصّب وطنی هادم بنیان انسانی است تا این تعصّبها موجود، عالم انسانی راحت ننماید، ششهزار سالست که تاریخ از عالم انسانی خبر میدهد. در این مدّت ششهزار سال عالم انسانی از حرب و ضرب و قتل و خونخواری فارغ نشد در هر زمانی در اقلیمی جنگ بود و این جنگ یا منبعث از تعصّب دینی بود و یا منبعث از تعصّب جنسی و یا منبعث از تعصّب سیاسی و یا منبعث از تعصّب وطنی؛ پس ثابت و محقّق گشت که جمیع تعصّبات هادم بنیان انسانی است و تا این تعصّبات موجود، منازعه بقا مستولی و خونخواری و درندگی مستمرّ. پس عالم انسانی از ظلمات طبیعت جز به ترک تعصّب و اخلاق ملکوتی نجات نیابد و روشن نگردد، چنانچه از پیش گذشت، اگر این تعصّب و عداوت از جهت دین است، دین باید سبب الفت گردد و الّا ثمری ندارد و اگر این تعصّب تعصّب ملّی است، جمیع نوع بشر ملّت واحده است؛ جمیع از شجره آدمی روئیده اصل شجره آدم است و شجره واحده است و این ملل به منزله اغصان است و افراد انسانی به منزله برگ و شکوفه و اثمار دیگر ملل متعدّده تشکیل کردن و بدین سبب خونریزی نمودن و بنیان انسانی برانداختن، این از جهل انسانی است و غرض نفسانی و امّا تعصّب وطنی این نیز جهل محض است، زیرا روی زمین وطن واحد است، هر انسان در هر نقطه از کره ارض زندگی میتواند؛ پس جمیع کره ارض وطن انسان است. این حدود و ثغور را انسان ایجاد کرده در خلقت حدود و ثغوری تعیین نشده؛ اورپا یک قطعه است، آسیا یک طعه است، افریکا یک قطعه است، امریکا یکقطعه است، استرالیا یک قطعه است، امّا بعضی نفوس نظر به مقاصد شخصی و منافع ذاتی هر یک از این قطعات را تقسیم نمودهاند.»(۲)
او همچنین مینویسد: «باید در هر دم، صد هزار شکرانه نمائیم که الحمد للّه از تعصّبات جاهلیّه راحت یافتیم و به جمیع اغنام الهیّه مهربانیم.»(۳)
ب. اشراق خاوری از گفتار عباس افندی گزارش میکند: «مجوسی میگوید من حقّم، یهودی میگوید من حقّم، مسیحی میگوید من حقّم، بودی میگوید من حقّم، چگونه میشود حقّ ظاهر شود؟ پس باید موسوی ترک تعصّب کند؛ مسیحی ترک تعصّب بکند؛ بودی ترک تعصّب بکند؛ تا این قسم نشود، ممکن نیست حقیقت ظاهر شود … نباید تعصّب داشت.»(۴)
همچنین آورده است: «نتیجه این است که جمیع ملل عالم باید آنچه شنیدهاند، بگذارند؛ نه به هیچ ملّتی متمسّک باشند و نه از هیچ ملّتی متنفّر؛ شاید آن ملّتی را که متنفّر است آن حقّ باشد و آن ملّتی که بآن متمسّک باطل باشد. وقتی که آنها را ترک کرد نه ملّتی را متمسّک نه ملّتی را متنفّر آن وقت تحرّی حقیقت می کند و عاقبت ملاحظه می نماید که حقیقت ادیان الهی یکی است اختلاف در تقالید است تحرّی حقیقت سبب می شود که جمیع بشر متّفق می شوند . این یک اساس از اساس بهاءالله است».(۵)
ادامه دارد...
📗۱. پیام ملکوت، ص ۶.
📗۲. مکاتیب، ج ۳، ص ۱۰۴ ـ ۱۰۵.
📗۳. مکاتیب، ج ۳، ص ۴۳.
📗۴. پیام ملکوت، ص ۱۸.
📗۵. پیشین، ص ۱۷ ـ ۱۹.
#بهائیت_ترک_تعصبات
#نقد_بهائیت
💀@bahaiyat💀
🕸تعالیم بهائی:رفع جمیع تعصبات (۳)
🔸۲. تناقضها
الف. حسین علی نوری، دوستداران و پیروان تفکر خود را درّ و جواهر میخواند و دیگران را سنگ ریزههای زمینِ خاکی مینامد: «احبائی هم لئالی الامر و من دونهم حصاه الارض».(۱) او که از معاشرت با ادیان سخن میگفت، شیعیان را مشرک میخواند: «لعمر الله حزب شیعه، از مشرکین از قلم اعلی در صحیفه حمرا مذکور و مسطور» و دیدار با مشرکان را حرام میشمرد: «إعلم بأن الله حرّم على احباء الله لقاء المشرکین و المنافقین.»(۲)
حسین علی نوری غیر بهائیان را عالم نمیداند: «به نص آن جوهر وجود، الیوم اطلاق اسم عالم بر احدی نخواهد شد، مگر آن نفوسی که به قمیص ایمان امر بدیع مزین شدهاند».(۳) وی غیر بهائیان را از حیوانات میشمارد: «نفوسی که از امر بدیع معرضند، از رداء اسمیه و صفتیه محروم، و کل از بهائم بین یدی الله محشور و مذکور»؛(۴) همچنین مینویسد: «الیوم هر نفسی بر احدی از معرضین من اعلاهم او من ادناهم ذکر انسانیت نماید، از جمیع فیوضات رحمانی محروم است، تا چه رسد که بخواهد از برای آن نفوس اثبات رتبه و مقام نماید.»(۵)
او در توهین به مادر غیر بهائیان میگوید: «من ینکر هذا الفضل الظاهر الباهر المتعالی المنیر، ینبغی له بان یسئل عن امه حاله، فسوف یرجع الی اسفل الجحیم».(۶) او همچین میگوید: «قل من کان فی قلبه بغض هذا الغلام فقد دخل الشیطان علی فراش امه.»(۷)
حسین علی نوری در سخنی نژادپرستانه و قومیتگرایانه درباره برادران آذری و ترک زبان میگوید: «اترکوا التروک و لو کان ابوک، ان احبّوک اکلوک و ان ابغضوک قتلوک.»(۸)
او مردم شام و سوریه را نَحس خطاب کرد و تبلیغ بهائیت را در آنجا ممنوع اعلام میکند: «ای نبیل بارها امر نمودیم و باز هم میگوئیم در بریه (سرزمین) شام ذکر مالک انام جائز نبوده و نیست چه که اهل آن به غایت از شاطی قرب، بعیدند و از رحیق (باده) عنایت، محروم. اَرض آن به غایت مبروک است و خلق آن به غایت منحوس.»(۹)
ب. عباس افندی در تعصبی آشکار از اخراج فوری معترضان و مخالفان سخن میگوید: «ایادی امرالله باید بیدار باشند، به محض اینکه نفسی بنای اعتراض و مخالفت با ولی امرالله گذاشت، فورا آن شخص را اخراج از جمع اهل بهاء نمایند و ابدا بهانهای از او قبول ننمایند.»(۱۰)
او درباره نهی از معاشرت با غیر بهائیان مینویسد: «باب پنجم، نهی از معاشرت با مشرکین. در لوح امعطار از قلم جمال مختار نازل قوله تعالی: لاتعاشری مع المشرکات کذلک یأمرک منزل الآیات»؛(۱۱)
عباس افندی در سخنی نژادپرستان، آفریقائیان را وحشی، بیعقل و دانش، و غیر متمدن میخواند: «اهالی مملکتی نظیر افریقا جمیع مانند وحوش ضاریه و حیوانات برّیّه بیعقل و دانشند و کلّ متوحّش. یک نفس دانا و متمدّن در ما بین آنان موجود نه.»(۱۲) وی در توهین دیگری به سیاهپوستان مینویسد: «اقوام متوحّشه به هیچ وجه از حیوان امتیازی ندارند؛ مثلاً چه فرق است میان سیاهان افریک و سیاهان امریک؟! اینها خلق الله البقر علی صورة البشرند. آنان متمدن و با هوش».(۱۳)
ادامه دارد....
📗۱. مائده آسمانی، ج ۴، ص ۳۵۳.
📗۲. همان، ص ۲۸۰: «بدان که خدا بر احبایش دیدار با مشرکین و منافقین را حرام کرده است».
📗۳. بدیع، ص ۱۳۸ ـ ۱۳۹.
📗۴. بدیع، ص ۲۱۳.
📗۵. بدیع، ص ۱۴۰.
📗۶. مائده آسمانی، ج ۴، ص ۳۵۵؛ گنج شایگان، ص ۷۸.
📗۷. گنج شایگان، ص ۷۹.
📗۸. «از تُرک زبانان دوری کن و فاصله بگیر، اگر چه پدرت باشد. که اگر دوستت بدارد خواهدت خورد و اگر دشمن بدارد خواهدت کشت.» اسرار . الآثار خصوصی، ج ۲، ص ۱۵۴.
📗۹. اسرار الآثار، ج ۵، ص ۲۰۰.
📗۱۰. الواح وصایا، ص ۱۲ ـ ۱۳.
📗۱۱. مائده آسمانی، ج ۴، ص ۳۶۵.
📗۱۲. مکاتیب، ج ۱، ص ۳۳۱.
📗۱۳. خطابات، ج ۳، ص ۴۸.
#بهائیت_ترک_تعصبات
#نقد_بهائیت
💀@bahaiyat💀
🕸تعالیم بهائی:رفع جمیع تعصبات (۴)
🔸يادسپاري
۱. حسین علی نوری با برداشتن تعصب جنسی، راه را بر مفسدان جنسی باز کرد: «قد حکم اللّه لکلّ زانٍ و زانیة دیة مسلّمة الی بیت العدل و هی تسعة مثاقیل من الذّهب و ان عادا مرّة اخری عودوا بضعف الجزآء».(۱)
جالب است که خدای بهائیان، تنها به زر اندوزی بیت العدل و تشکیلات بهائی چشم داشته است و هیچ اهمیتی به کانون خانواده و حرمت این نظام مقدس نداده است که می گوید: هر که زنا کرد ۹ مثقال طلا به بیت العدل بدهد و اگر تکرار کرد دو برابر می شود. این جمله، یعنی هر که پولدارتر است، آزادیش بیشتر است و به هر کس بخواهد می تواند تجاوز کند. شاید به همین خاطر است که عبد البهاء مجبور شد از ترک تعصبات جنسی سخن بگوید، زیرا حکم زنا در بهائیت، با تعصبات جنسی سازگار نیست؛ اگر یک بهائی تعصب جنسی داشته باشد دیگر نمی تواند تحمل کند که کسی به خانواده اش تجاوز کند و او هیچ چیز نگوید…
همچنین در گنجینه حدود و احکام می نویسد: «مسئله زنا این تعلّق بغیر محصن دارد نه محصن و امّا زانی محصن و محصنه حکمش راجع به بیت العدلست.»(۲) بنابراین ناموس در بهائیت معنایی ندارد و زن در جامعه بهائی متعلق به همگان است؛ لیکن گاهی ارتباط با زن در قالب خانواده و همسری است و گاهی در قالب تجاوز است که با پرداخت عوارض آن به بیت العدل، قبحش برداشته می شود.(۳)
۲. درباره ترک تعصبات وطنی نیز به همین نکته بسنده می شود که اگر بهائیت نسبت به خاک، وطن و جای خاصی تعصب ندارد، تعابیری همچون «ارض اقدس» و «روضه مبارک» و «مقام اعلی» و … را برای امکان خود به کار می گیرند؟
چنین سخنانی را اگر تعصب دینی، قومی و نژادی ندانیم، باید چه نامی بر آن بگذاریم. مگر تعصب غیر از فرق گذاشتن بر اساس رنگ و نژاد و قومیت و دین است؟
شایان بیان است که این نقدها بر بهائیان وارد است، چون آنان از ترک تعصبات سخن میگویند؛ ولی ممکن است بر دیگرانی وارد نباشد که ادعای ترک تعصبات ندارند.
📗۱. اقدس، ص۴۷: «خدا برای هر مرد و زن زنا کاری حکم کرده است که دیه أی به بیت العدل بپردازند و آن مقدار ۹ مثقال طلا است؛ جریمه او برای بار دوم دوبرابر می شود».
📗۲. گنجینه حدود و احکام، ص ۳۰۱.
📗۳. پایگاه جامع شناخت بهائیت
#بهائیت_ترک_تعصبات
#نقد_بهائیت
💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕸بهائیت از دو زاویه (۱۳)
ادامه دارد....
#بهائیت_از_دو_زاویه
💀@bahaiyat💀
⭕️انتشار بولتن خبری بهائیت با موضوع حقوق بشر در ایــــــــــــــــــــــران
🔹بولتن خبری تشکیلات بهائی شماره 34-2023 که به دروغپردازی در باره آزار پیروان میرزا حسینعلی بهاء توسط جمهوری اسلامی میپردازد.
🔸انتشار چنین محتواهائی از سوی تشکیلات بهائی و اتهامات واهی علیه نظام ایران درباره اذیت و آزار بهائیان، تلاشی از سوی بهائیت جهت فریب افکار عمومی و تحریک نهادهای بینالمللی برای مقابله با ایران است که در قالب صدور قطعنامه، تشکیل گروه حقیقتیاب، تحریم افراد و سازمانها و... نمود پیدا میکند.
#بولتن_حقوق_بشر_ایران
#بهائیت
💀@bahaiyat💀
▪️اراده صفت فعل است▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜 عَنْ عَاصِمِ بْنِ حُمَيْدٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: قُلْتُ لَهُ لَمْ يَزَلِ اَللَّهُ مُرِيداً فَقَالَ: إِنَّ اَلْمُرِيدَ لاَ يَكُونُ إِلاَّ لِمُرَادٍ مَعَهُ بَلْ لَمْ يَزَلْ عَالِماً قَادِراً ثُمَّ أَرَادَ.
📄 عاصم بن حميد گويد: به امام صادق عليه السّلام عرض كردم: خدا همواره مريد و صاحب اراده بوده؟ فرمودند: همانا ارادهکننده ای نمىباشد مگر آنكه ارادهشوندهای با اوست، بلكه خداوند همواره عالم و قادر بوده بعد از آن اراده فرموده است.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 توحید صدوق ج ۱، ص ۱۴۶
#حدیث_روز
💀@bahaiyat💀
🕸فرافكني بهائيت در سايه حمايت حقوق بشر غربی(۱)
بهائيت، اقليتي است كه طي دهههاي گذشته با حزبي سياسي كه پيش از انقلاب اسلامي، علاوه بر استعمار، از حمايت شاهان پهلوي برخوردار بود و بسياري از وزارتخانه، ادارت و … را در اختيار داشت و به اندازهاي در دستگاه پهلوي رخنه كرده بود كه توانست دكتر ايادي را پزشك مخصوص شاه ايران قرار دهد و اينگونه، حتي به اتاق خواب شاه نيز دسترسي داشته باشد؛ ولي پس از انقلاب دايره نفوذش، رفته رفته كاهش يافت، زيرا مردم ايران در انتخاباتي شكوهمند، اسلاميت را در كنار جمهوريت قرار دادند و جمهوري اسلامي را برگزيدند.
بنا شد كه قوانين ايران، اسلامي شود و بر اساس آن، قانون اساسي ايران نوشته شد و اين قانون بسته به پيرواني كه اديان الهي در ايران داشتند، آنان را به عنوان اقليتهاي مذهبي معرفي كرد و حقوق شهرونديشان را تأمين كرد.
با معرفي اقليتهاي مذهبي، جايي براي جولان دادن فرقهها و گروهكهاي غيرديني و مذهبي (انحرافي) باقي نماند، زيرا تعريف مشخصي از اقليتهاي مذهبي ارائه شد، از اينرو بسياري از اقليتهاي مذهبينما -از جمله بهائيت- رسوا و مجبور به ترك ايران يا فعاليت زير زميني شدند.
با گذشت زمان، افت و خيزهايي پيدا شد تا برخي از فرق انحرافي نيز عرض اندام كنند، ولي چون در اجتماع فرهنگي – مذهبي ايران جايگاهي نداشتند، نتوانستند آسيبي چنداني بر جامعه ايران وارد سازند؛ از اينرو به لاك خود بازگشتند و گاهاً خود را به عنوان زرتشتي كه از اقليتهاي مذهبي ايران است، معرفي كردند.
ادامه دارد...
#فرافکنی_بهائیت
#نقد_بهائیت
💀@bahaiyat💀
🕸فرافكني بهائيت در سايه حمايت حقوق بشر غربی(۲)
لازم به ذكر است كه بهائيان، مدعي نبوت كسي هستند كه خود را خداي يكتا معرفي كره و ميگويد: «لا اله الا انا المسجون الفريد؛ خدايي جز من تنهاي زنداني نيست.»(۱) حسين علي نوري (معروف به بهاء) پيروان خود را به سجده بر خود نيز فرا خوانده است، از اينرو بهائيان براي حج گرد خانه او در بغداد يا خانه علي محمد شيرازي (معروف به باب، سركرده جريان بابيت) ميچرخند و براي نماز (اگر خوانده شود)، به قبر حسين علي نوري در عكاي فلسطين اشغالي رو كرده و بر آن سجده ميكنند.
با اين حال نظام جمهوري اسلامي، حقوق انساني همگان را در نظر گرفت و همه شهروندان خود را به يك چشم ديد، از اينرو همگان از حق تحصيل، اشتغال و … بهرهمند بودند تا زماني كه گروهي از اين آزادي سوء استفاده كرده و با اقدام عليه نظام و امنيت ملي ايران، سعي كردند حقوق ديگران را زير پا گذاشته و به حقوق ديگران تجاوز كنند.
براي نمونه گاه از فضاي دانشگاهها سوء استفاده ميكردند و فضاي علمي دانشگاهها را به فضايي مناسب براي ترويج خرافات، عقايد انحرافي و اباحه گري تبديل كردند و گاه از فضاي كاري و اشتغال خود سوء استفاده كرده و با رخنه در اطلاعات دستهبندي شده و محرمانه، آنها را در اختيار دشمنان قرار دادند و اينگونه جاسوسي ميكردند.
📗۱). كتاب مبين، ص ۲۲۹.
ادامه دارد...
#فرافکنی_بهائیت
#نقد_بهائیت
💀@bahaiyat💀
🕸فرافكني بهائيت در سايه حمايت حقوق بشر غربی(۳)
بر اين اساس، نظام جمهوري اسلامي مجبور شد وارد عمل شود و براي مقابله با اين كردار گروهكهاي سياسي و ضد مذهبي، تدابيري بينديشد، از اينرو فضاي سوء استفاده را از آنان گرفت؛ آري در اين راستا برخي از دانشجويان بهائي كه جرمي انجام داده بودند، از دانشگاهها اخراج شدند و گاه به جهت برخورد با خطاكاران، مانند ديگر مجرمان راهي زندان شدند؛ ولي آنان تني چند از بهائياني هستند كه آزادانه در ايران زندگي ميكنند و كسي كاري به آنان ندارد؛ البته برخي از جاسوسيها و هنجارشكنيهاي آنان سبب شده است كه رويكرد نظام به بهائيان تغيير كند و آنان را به چشم جاسوس ببيند و برخي از آزاديها مثل تبليغ عقايد (زيرا فرقهاي غير الهي است) و پستهاي مديريتي و … از آنان گرفته شود. آري بهائيان ايران، آزاد نيستند تا جامعه مذهبي ايران را با ترويج اباحهگري و همجنسگرايي و آزاديهاي جنسي يا حتي ازدواج با محارم به فساد بكشند، زيرا اين تعاليم، در برابر تعاليم الهي حاكم بر ايران است و در اين زمينه نه تنها بهائيان آزاد نيستند، بلكه هيچ انساني، پيرو هر دين و مذهبي و مسلكي كه باشد، آزاد نيست.
ادامه دارد...
#فرافکنی_بهائیت
#نقد_بهائیت
💀@bahaiyat💀
🕸فرافكني بهائيت در سايه حمايت حقوق بشر غربی(۴)
جاي تعجب دارد كه بهائيان با هوچيگري ميخواند قوانين حكومتي ايران را نقض كنند، زيرا عدم دخالت در سياست، يكي از شعارهاي دوازده گانه آنان است و حسين علي بهاء در كتاب مقدس بهائيان يعني اقدس مينويسد: «لیس لأحدٍ أن یعترض علی الذین یحکمون علی العباد دعوا لهم ما عندهم » یعنی احدی از مردم حق ندارد که بر حاکمان و پادشاهان خود اعتراض کند؛ خلاصه بهائیان نباید با سلاطین خود کاری داشته باشند».(۱)
عبد البهاء، دومين سركرده بهائيان ميگويد: «ميزان بهائي بودن و نبودن اين است كه هر كس در امور سياسيه مداخله كند و خارج از وظيفة خويش حرفي زند و يا حركتي نمايد، همين برهان كافي است كه بهائي نيست. دليل ديگر نميخواهد.»(۲)
او در جاي ديگر ميگويد:«اهل بهاء به نصوص قاطعة الهيه از مداخله به امور سياسيه، ولو به شقّ شقّه ممنوعند و از دخول به احزاب متخاصمه به صريح بيان مبارك معذور، … بر كلّ واضح و مبرهن گشته است كه بهائيان از منازعات و مشاجرات احزاب سياسيه دور و بر كنارند و به هيچ وجه من الوجوه در امري كه از آن رائحة سياست استشمام شود، مداخلتي ندارند.»(۳)
شوقي افندي، سومين سركرده بهائيت نيز ميگويد: «تمام بهائيان بايد از دخالت در امور سياسي، قلباً، ظاهراً، لساناً و باطناً خودداري نمايند.»(۴)
ادامه دارد...
📗۱).كتاب اقدس، ص ۹۳.
📗۲).مجله اخبار امري، ارگان رسمي بهائيان ايران، شماره ۵.
📗۳).مجله اخبار امري، ارگان رسمي بهائيان ايران، شماره ۹ دي ماه ۱۳۲۴ هـ ش.
📗۴). نظري اجمالي در ديانت بهائي، احمد يزداني، ص۴۹.
#فرافکنی_بهائیت
#نقد_بهائیت
💀@bahaiyat💀
🕸فرافكني بهائيت در سايه حمايت حقوق بشر غربی(۵)
آنان به ظاهر مأمور به تمكين از قوانين حكومتها هستند و حق كار سياسي ندارد، پس اين همه نقض قوانين حكومتي ايران و كار سياسي چه معنايي ميدهد؟ شركت در فتنه ۸۸ كه كاري ذاتاً سياسي و امنيتي بود و كارهاي ديگر… يا حتي تبليغ و عضوگيري در ايران كه مانند تبيلغ بهائيت در اسرائيل ممنوع است؛ ليكن كاري است كه بهائيان با روشهاي گوناگون همه روزه در ايران به آن اقدام ميكنند؛ روزي با تبليغ كاشت ناخن در مترو، روزي با تبيلغ كلاس موسيقي و رقص و … و روزي با انتقال كتابهاي خود به موبايل اشخاص و …
اگر بنا احترام به قوانين حاكمان است، چرا بهائيان در اسرائيل تبيلغ نميكنند و به قوانين احترام ميگذارند ولي در ايران چنين نيست.
ادامه دارد...
#فرافکنی_بهائیت
#نقد_بهائیت
💀@bahaiyat💀
🕸فرافكني بهائيت در سايه حمايت حقوق بشر غربی(۶)
چرا بهائیت پيوسته از حاميان خود ميخواهند كه با شعار حقوق بشر بر حكومت ايران فشار بياورند، آيا اين سياسي كاري نيست يا شما بهائي نيستيد؟ روشن است كه آزادي در همه جاي دنيا، حد و مرز و تعريفي دارد؛ وگرنه ميشود بيبند و باري و بيقيدي كه هيچ كجا پذيرفته نيست؛ براي نمونه تجاوز به حقوق ديگران در همه كشورهاي دنيا جرم است و مجازاتي دارد و به اين معنا نيست كه اگر متجاوز را بگيرند و مجازات كنند، خلاف آزاديش رفتار كرده باشند، زيرا آزادي او نبايد حقي از ديگران ضايع سازد. بر اين اساس كسي كه در يك جامعه زندگي ميكند، بايد به قوانين آنجا نيز احترام بگذارد. اگر همجنسگرايي، ازدواج با محارم و … در يك جامعهاي ممنوع است، يك گروهك نميتواند بگويد اين قوانين بر اساس دين اسلام است و ما پيرو بهائيت هستيم، به ما ربطي ندارد… هر حكومتي براي حفظ نظم و نظام خود، نيازمند قانون است، از اينرو با قانونشكن برخورد ميشود و اين ربطي به ايران و اسلام ندارد و نميتوان آن را پاي حقوق بشر گذاشت. بسياري از مدعيان حقوق بشر، هنگامي كه پاي كشتار مسلمانان بيگناه ميانمار، سوريه يا عراق به ميان ميآيد، نه تنها سكوت ميكنند، بلكه به صورت مخفيانه از آنان حمايت هم ميكنند؛ ولي هنگامي كه چند تبعه ايراني پيرو گروهك غير مذهبي بهائيت به جهت ترويج خرافات و عقايد غير الهي و انساني از دانشگاه اخراج ميشوند، عَلَم حقوق بشرشان برافراشته ميشود و ايران را متهم ميكنند.....
ادامه دارد....
#فرافکنی_بهائیت
#نقد_بهائیت
💀@bahaiyat💀