خون سیدالشهداست که خونملتها را به جوش آورده است.mp3
974.6K
🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی
🔹۱. نظام و تشکیلات اداری
🔸الف) بیت العدل
بنا بر نظریه بهاءاللّه و عبدالبهاء، قانونهایی که بیت العدل اعظم وضع میکند، همان اعتبار آثار آنان را دارد، با این تفاوت که این نهاد میتواند بنا بر شرایط و دگرگونیهای زمان، آنچه را خود تشریع کرده است، تعدیل یا لغو کند، ولی قانونهایی که در آثار بهاءالله و عبدالبهاء آمده است، تغییرپذیر نیست. عبدالبهاء میگوید:
هر امری که در آثار رهبران نخستین بهایی نباشد، به بیت العدل عمومی برمی گردد و آنچه به اتفاق یا به اکثریت آرای اعضای بیت العدل تحقق یابد، همان حق و مرادالله است.
بنابراین، مهم ترین وظایف بیت العدل عبارتند از:
۱. تفسیر متون و آثار بهاءالله، عبدالبهاء و شوقی افندی و توضیح مسائل مبهم؛
۲. وضع قوانین و احکام ثابت نشده، متناسب با هر زمان؛
۳. اداره امور جامعه بهاییان در سراسر دنیا؛
۴. ایجاد مؤسسههای تبلیغی و تبلیغ بهاییت و ترویج مصالح بهاییان؛
۵. سرکوب اختلاف در جامعه بهایی. [۱]
----------
📗[۱]: نک: ارکان نظم بدیع، صص ۳۲۰ و ۳۲۱.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۶۱
#بهائیت_گروهک_سیاسی
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
از جمله صفات كماليه الهي محيط است يعني به تمام موجودات و مخلوقات خود احاطه دارد پس هر چيزي كه غير از الله باشد محاط است و الله محيط است هرگاه اين صفت در مربي باشد لازم مي آيد كه مربي هم محيط و محاط باشد و الله هم محيط و هم محاط باشد و اين عين تناقص است (اين تناقص از كجا است؟) [ صفحه 13] از جمله صفات كماليه الهي رازق است اگر اين صفت در مربي باشد خدا هم رازق است هم مرزوق و مربي هم رازق است و هم مرزوق. از جمله صفات كماليه ي الهي قيوم است يعني خدا بر هر موجودي تسلط و تدبر دارد اگر اين صفت در مربي باشد پس مربي هم قيوم و مقام عليه مي شود و خدا هم قيوم و هم مقام عليه مي شود. از جمله صفات كماليه ي الهي باقي است اگر اين صفت در مربي باشد پس بايد مربي هم باقي باشد و هم خدا. خلاصه صفات كماليه الهي كه لا (تعد و لا تحصي) اگر بخواهيم ذكر بكنيم اين مجلس گنجايش آن را ندارد بايد مختصر اكتفا بكنيم و عرض مي كنم اگر قائل بشويم كه صفات كماليه الهي در مخلوق ديگري مي شود آن مخلوق خالق مي شود زيرا كه خالق از جمله صفات الهي است و خدا واحد نمي شود زيرا كه واحد از جمله صفات او است و در مربي موجود است برحسب فرض اين ادعا گذشته از اينكه اين ادعا نفي توحيد مي كند به ذات خود متناقض است و امتياز اله را باطل مي نمايد
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، صص۱۴-۱۵
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫
🕸بهائیت در کلام مراجع
🔹۶ - دیدگاه آیتالله نوری درباره بهاییت
آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید شیعه نیز حکم پیروان فرقه ضاله بهائیت از نظر طهارت و نجاست را نجس و ازدواج با افراد این فرقه منحرف را جایز نمیدانند.(۱)(۲)
[۱] نوری همدانی، حسین،
www. aviny. com
[۲] به نقل از دفتر حضرت آیتالله العظمی نوری همدانی، بخش استفتائات.
🚫@bahaiyat🚫
💠 عمل مستحب
🔸 امام علی علیه السلام:
عمل مستحب در صورتی که به واجب زیان رساند، انسان را به خدا نزدیک نمی کند.
✨ لَا قُرْبَةَ بِالنَّوَافِلِ إِذَا أَضَرَّتْ بِالْفَرَائِض
📚 نهج البلاغه/ح۳۹
✍🏼 آیا عزاداری ای که باعث قضا شدن نماز صبح شود، مصداق این روایت نیست؟
آیا با ترک واجبات تربیت نفس ممکن است، هر چند مقید به عزاداری امام حسین علیه السلام باشیم؟
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى
🔹فداك روحى
🔸چ) نقد آثار
بيان «بستانى» از يك سوى مؤيد نويسندگان مسلمان در نقد آثار على محمد شيرازى بود و جواب على محمد شيرازى در متن مذكور، مؤيد عوارضى به نظر مى رسد كه مصدق خبط دماغ است. چنانچه ادوارد براون، تلوّن افكار و نوشته هاى بى مغز و بى اساس على محمد شيرازى را از جمله عوامل آن دانسته كه علماء را بر آن داشت تا به علت شبهه خبط دماغ بر اعدام وى رأى ندهند. S P. Religions Babi The ۹
بعدها كه به كتب على محمد شيرازى دسترسى پيدا كردند، توجه به اين نكته كه آثار على محمد شيرازى نه تنها فاقد ارزش هاى ادبى است، بلكه انشاء و نثرى را ارائه داده است كه مملو از اشتباهات است و چنين آثارى نه تنها حجت دعاوى وى نيست، بلكه از نظر عربيت حتى يك طلبه درس خوانده غير عرب نيز نمى تواند براى اثبات سواد عربى خود به آنها استنادى كند، يا مقبول صاحب فضلى غير عرب، و يا آشنا به مقدمات كتابت و قرائت افتد.
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۶۲
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی
🔹۱. نظام و تشکیلات اداری
🔸ب) محافل روحانی ملی و محلی
در حال حاضر، بهاییان در صورت امکان، در هر شهری یک گروه نه نفره به نام «محفل روحانی محلی» انتخاب میکنند. انتخاب اعضای محافل با رأی پنهانی و آزاد انجام میشود و بدون کاندیدا و تبلیغات. بهاییان ساکن در هر شهر و روستا، چنانچه به حد نصاب نه نفر برسند، وظیفه دارند محفل محلی تشکیل دهند. این محفل، همانند محفل ملی، از نه نفر تشکیل شده و درواقع، زیرمجموعه محفل ملی است و تمامی اختیارات لازم برای اداره و کنترل بهاییان حوزه خود را دارد.
نمایندگان این محافل در هر حوزه، اعضای «محفل روحانی ملی» را از میان تمام اعضای جامعه بهایی آن کشور انتخاب میکنند. محفل ملی، در واقع رابط جامعه بهایی هر کشور با بیت العدل، و اجراکننده سیاستها و هدف-های بیت العدل در آن کشور است. پیروی از دستورهای این محفل، بر بهاییان آن کشور واجب است و سرپیچی از این دستورها، محرومیتهای گسترده ای در پی دارد و قانون-شکنان به شدیدترین شکل مجازات میشوند (البته به تازگی بر اثر فشارهای موجود، در این مجازاتها تجدید نظرهایی شده است).
بنابر وصیتهای شوقی افندی، محفلهای محلی و ملی در هر جامعه برقرار خواهند بود تا زمانی که این جوامع برای بر پا کردن بیت العدلهای محلی و ملی آماده شوند. اعضای محافل میتوانند مرد یا زن باشند.
نکته دیگر آن است که بر اساس قوانین کتاب اقدس فقط مردان میتوانند عضو بیت العدل اعظم باشند. بهاءالله در سال ۱۸۹۰م. در لوح کرمل، کوه کرمل را برای ساختمان مرقد و مدفن استخوانهای باب و همچنین جایگاه بیت العدل برگزید.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۶۲
#بهائیت_گروهک_سیاسی
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
علاوه بر اين اله و خالق را مثل مالوه و مخلوق مي كند گذشته ي از اين اين خلاف واقع است زيرا كه ما مي بينيم از جمله ي صفات الهي لا يتغير است و مشاهده كرديم برأي العين مربي را هم هر كه فرض كنيم حمل بود بچه بود بزرگ شد بالاخره مرد و از اين دار منتقل شد و اين تغيير محسوس است. پس مربي هر كه باشد فاقد آن صفت كماليه است به اين مختصر خاتمه مي دهم جواب خود را و از حضرت سائل معذرت مي خواهم خدا گواه است اين تأثري كه از من مشاهد است مبني بر تعصب نيست فقط از نقطه ي نظر حب بشر و ميل مفرطي كه در سعادت و نجات تمام برادرهاي خود دارم و اگر حضرت سائل تحقيقي در اين مسئله دارند بفرمايند كه بنده مستفيض شوم و اگر به مناسبت طول مجلس [ صفحه 14] ميل دارند كه بعدها جواب بدهند باز بنده در خدمتشان هستم هر وقت كه تعيين مي فرمايند. و از خدا مسئلت مي نمايم كه من و ايشان در نتيجه اين تحقيق به راه سعادت و هدايت برسيم؛ عبدالله خان - در اين جمله قبل كه فرموديد جواب اين مطالب را بدهم بنده تا صبح وقت دارم و حاضرم جواب هر يك را با ادله (عقليه) كه منجر به بديهيات گردد جواب بگويم. آقاي خالصي - خيلي تشكر دارم بنده هم وقت دارم. سئوال اول مي گويم خالق كيست خدا است يا مربي؟ (كاتب كه آقاي مكرم السلطان است براي عذري برخاستند بروند زيرا كه كار داشتند ولي منصرف شدند و ماندند).
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۱۶
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫