▪️علم خداوند به اشیاء▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜 عنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ:
كَانَ اَللَّهُ وَ لاَ شَيْءَ غَيْرُهُ وَ لَمْ يَزَلْ عَالِماً بِمَا كَوَّنَ فَعِلْمُهُ بِهِ قَبْلَ كَوْنِهِ كَعِلْمِهِ بِهِ بَعْدَ مَا كَوَّنَهُ.
امام باقر عليه السلام فرمود: خداى عز و جل بود و چيزى با او نبود و هميشه عالم بود بآنچه پديد مىآيد و علم او بآن پيش از بودنش مانند علم اوست بآن بعد از بودنش (مثلا هيچ كس نميداند فردا چه پيش مىآيد، ممكن است شخص متفرسى باشد و در يك موضوع كوچك سياسى يا اجتماعى حدسى بزند كه صدى نود آن درست باشد ولى علم خدا بهمه امور كلى و جزئى جهان از زمانى كه خود او بوده و چيزى با او نبوده تا اين زمان و هر زمان كه بيايد صدى صد مطابق است).
#حدیث_روز
💀@bahaiyat💀
❇️ خوشا به حال کسی که آن روزگار را درک کند
✅ امام حسن مجتبی (علیه السلام) میفرمایند:
📃 «در دولت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) درندگان سازش میکنند، زمین نباتات خود را خارج میکند، آسمان برکاتش را فرو میفرستد، گنجهای نهفته در دل زمین برای او آشکار میشود و بین مشرق و مغرب را مالک میشود.
خوشا به حال کسیکه آن روزگار مسعود را درک کند و دستوراتش را با گوش جان بشنود». (۱)
📜 «تصطلح فی ملکه السّباع، و تخرج الأرض نبتها، و تنزل السّماء برکتها، و تظهر له الکنوز، یملک ما بین الخافقین فطوبی لمن أدرک أیّامه و سمع کلامه!».
🖊 سازش درندگان و تعبیراتی نظیر آن از سطح عالی امنیّت جهانی و صلح و صفای حاکم بر جهان در عصر حضرت ولیّ عصر (عج) حکایت میکند.
⬅️ روزگار رهایی، ج۲، ص: ۶۲۰
(۱). بحار الانوار جلد ۵۲ صفحه ۲۸۰، بشاره الاسلام صفحه ۱۹۷، منتخب الاثر صفحه ۴۸۷، ینابیع المودّه جلد ۳ صفحه ۱۳۶، و ...
🏷 #امام_حسن_علیه_السلام
#امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه)
#ظهور
💀@bahaiyat💀
🕸نقدى از نظرگاه تشيع(۷)
۴ - در اين خصوص كه مسدود شدن نايب منصوص، دليل آن نمىشود كه مقام نيابت و بابيت مسدود باشد، بايد به اطلاع رسانيد كه البته در توقيعهاى مباركه، مسدود شدن بابيت و رجوع به علما و راويان حديث، بطور اعم ذكر شده است، كه هم منصوص را در بر مىگيرد و هم غير منصوص را و شيخ صدوق در «اعتقادات» فرمودهاند كه اين ضرورى دين اماميه است. (۱) آنچه مسلم است شيخ احمد احسائى، در سير و سلوك بوده مردى متقى متشرع، سرشار از ذوق و استعداد، صاحب مقامات معنوى، و مؤلف اين كتاب هيچ جاى شكى ندارد كه شيخ از زاهدان و عالمان تشيع است اما آيا توانسته است، حفظ اسرار سلوك و رموز فيض را تا آنجائى بنمايد كه به تصديق ضمنى سالكان متشرع، اعتدال در شناخت و كشف را از كف ننهد وداعيۀ بيشاز مراتبسيرش نداشته باشد، مسلماً از ظواهر امر چنين برمىآيد كه نه و تفصيل چنين مطلبى در اين مقام و مكان نيست. خدايش رحمت كند.
۵ - و اما در مورد داعيۀ بابيت و معصوميت شيخ، كه اگر چه مشايخ شيخيه صريحاً چنين ادعائى را تكذيب مىكنند، و چنانچه گذشت براى او، حتى مقام نجبائى را اثبات نمىكنند، امانكاتى موردنظر مؤلفاين كتاب قرار گرفته كه به ذكر آن خود را ملزم مىدانم:
اولاً: سيد كاظم رشتى در كتاب «دليل المتحيرين» دربارۀ مقام شيخ، تصريح مىكند:
«وحيد عصر و يگانۀ دهر بود، اخذ كرده علوم را از معدنش، و برداشته است از سرچشمهاش، كه از ائمۀ طاهرين است و اين علوم در خوابهاى صادق و نومهاى صالح از ائمه عليهم السلام به شيخ مىرسيد... پس اوّلاً جناب امام حسن عليه السلام را در خواب ديد و از طرف حضرت مؤيد و توجه شده فيوضات كامله شامل حالشان گشت». (۲) مشايخ شيخيه در اين خصوص، پيرامون علم شيخ (۳) قلم فرسائىها كردهاند. و شيخ، خود در: «رسالۀ رشتيه» (۴) ضمن شرح صفات ابواب امام زمان، يا به تعبير او: قريۀ ظاهره، تلويحاً و در پرده، خود را صاحب منصب چنين مقامى خوانده، و سيد كاظم در رسالۀ:
«شرح آية الكرسى» (۵) شيخ را «قريۀ ظاهره» به شمار آورده است. و از اين جا است كه مىيابيم، اعتراضات علماى اماميه سر منشأ جدى بخود گرفته، و پس از چنين اعتراضاتى است كه شيخ و سيد، و بعدها مشايخ شيخيه، در صدد پاسخ و رفع اتهام، به طرح روپوشى بر آمدهاند. (۶)
۱) . ترجمۀ: «العقائد»، شيخ صدوق
۲) . ترجمۀ العقائد، رسالۀ «شيخ عبد اللّٰه»، و قصص العلماء، ص ٣٧
۳) . مراجعه كنيد به «رساله در جواب مسائل»، حاج محمد خان كرمانى، مندرج در «مجمع الرسائل فارسى»،ص٢۴١
۴) . جوامع الكلم، در جواب ملا على رشتى.
۵) . رساله در تفسير آيه مباركه آية الكرسى، « مٰا فِي السَّمٰاوٰاتِ وَ مٰا فِي الْأَرْضِ » .
۶) . به عقيده حقير، قسمت اعظم كتب مشايخ شيخيه، پس از شيخ احمد احسائى، پاسخ به ايرادات، و تعبير جملات، و تفسير نكات مورد ايراد اهل علم مىباشد و اين رويه، صورت مورثى بالنسبه به شيخ ما قبل خود، مداوم و مستمر است. و از اين لحاظ بيشترين رسالهها و كتب طائفۀ شيخيه به صورت تكرار مكررات، و سعى در تصحيح اشتباهات گذشته در آمده است، كه اگر از جمع آنها جدا شود، تأليفات مشايخ شيخيه به يك دهم از آنچه هست اختصاص مىيابد.
📗بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۱۴۸_۱۴۹
#نقدی_از_نظرگاه_تشیع
#نقد_بهائیت
💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕸بهائیت از دو زاویه (۹)
ادامه دارد....
#بهائیت_از_دو_زاویه
💀@bahaiyat💀
🕸فساد مالی در محافل بهائی
✍ تشکیلات بهائی همه ساله مقادیر زیادی پول تحت عناوین مختلف حقوقالله، تبرعات، ساخت مشارقالاذکار قارهای و ملی و محلی، کمک به صندوق توکیل بینالمللی و... از بهائیان دریافت مینماید.
💸مؤسسات خیریه و بنیادهای فراوان بهائی در دنیا که نوعاً برای فرار مالیاتی بهائیان تأسیس گشته است، نیز درآمدهای کلانی عاید تشکیلات بهائی مینماید. با همه این گردش مالیهای سنگین، مرکز فرقه و سازمانهای وابسته به بهائیت، برای درآمدها و هزینههای خود، بیلان و صورتهای مالی ارائه نمیکنند و هیچ بهائی در دنیا حق ندارد در مورد مخارج و درآمدهای بیتالعدل سوال یا درخواست حسابرسی این درآمدها را نماید.
در بهائیت، سه نهاد مقننه، اجرایی و قضائی همگی در بیتالعدل جمع است که هم قانون میگذارد، هم خود اجرا میکنند و هم در صورت تخلف، رسیدگی مینماید و هیچ نظارتی بر عملکرد آن وجود ندارد.
❌عدم امکان نظارت بر عملکرد مالی تشکیلات بهائی، عدم انتشار بیلان و صورتهای مالی، عدم اجازه حضور مطبوعات که میتوانند وظیفه نظارت بر عملکردها را بر عهده داشته باشند، عدم اجازه مراجعه به مراجع قضایی برای بهائیان و به طور کلی بسته بودن جامعه بهائی، زمینه فساد مالی را برای سردمداران این فرقه فراهم کرده است.
#بهائیت
💀@bahaiyat💀
▪️شهید در بستر▪️
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📜 عَنْ أَبِی بَصِیرٍ قَالَ قالُ أَبِوعَبْدِ اللَّهِ عَلَیهِ السَّلامُ:
يَا أَبَا مُحَمَّدٍ إِنَّ اَلْمَيِّتَ مِنْكُمْ عَلَى هَذَا اَلْأَمْرِ شَهِيدٌ
قَالَ قُلْتُ: وَ إِنْ مَاتَ عَلَى فِرَاشِهِ
قَالَ: إِي وَ اَللَّهِ وَ إِنْ مَاتَ عَلَى فِرَاشِهِ حَيٌّ عِنْدَ رَبِّهِ يُرْزَقُ.
📄 ابی بصیر نقل میکند که امام صادق علیه السلام فرمودند:
اى ابا محمّد! مردۀ شما اگر بر امر [ولایت ما اهل بیت ]باشد،شهيد است.
عرض كردم:اگر چه در بستر بميرد؟
فرمودند: آرى، بخدا سوگند اگر چه در بستر هم بميرد زندهاى است كه نزد خدا روزی مىخورد.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
📚 کافی شریف ج ۸، ص ۱۴۶
#حدیث_روز
💀@bahaiyat💀
🕸لفظ حقوق بشر حربه فرقه ضاله بهائیت برای دفاع از مهره های جاسوس و ضدایرانی
#بابیت_بهائیت
#حقوق_بشر
💀@bahaiyat💀
⛔️⛔️ کانونشن نمادی از تبعیض جنسیتی در بهائیت
✍️ زمانی مهره های فرقه ضاله بهائیت در فلسطین اشغالی جمع شده اند تا اعضاء تشکیلات بیت العدل را انتخاب کنند. جالب است که در بین اسامی انتخاب شوندگان حتی یک نام یک زن نیز مشاهده نمی شود و جمیع آن ها از رجال هستند.
▪️ بهائیان مدعی هستند که برابری زن و مرد یکی از شعارهای فرقه ای آنان است و با این حال حتی یک زن نیز در تشکیلات مذکور وجود ندارد. در واقع، عدم حضور زنان در تشکیلات بیت العدل از آن رو نیست که آنان نتوانسته اند رای بیاورند بلکه بدان سبب است که از اساس زنان اجازه کاندید شدن در این مجموعه را ندارند.
▪️ تشکیلات صهیونیستی بیت العدل، نهاد تصمیم گیرنده برای بهائیان است که جمیع شئون زندگی اعضاء فرقه زیر نظر آن می باشد. سردمداران بهائیت از همان ابتدا حضور زنان در این تشکیلات را ممنوع اعلام کردند و آن را مختص به مردان قرار دادند.
▪️ حال با این بیشینه و سابقه مهره های بهائی در عدم مساوات، چگونه شعار برابری زن و مرد را مطرح می کنند؟ حقیقت آن است که در تشکیلات بیت العدل و سردمداران بهائیت به زنان صرفا نگاهی ابزاری دارند ومی کوشند تا از جاذبه های زنان اهداف شنیع خود را دنبال کنند.
#بهائیت
#تبعیض_جنسیتی
💀@bahaiyat💀
فرقه های بابیت و بهائیت
⛔️⛔️ کانونشن نمادی از تبعیض جنسیتی در بهائیت ✍️ زمانی مهره های فرقه ضاله بهائیت در فلسطین اشغالی جم
💬 | #پیام_جدید
متن پیام:
سلام و خدا قوت
آخرین پیام تو کانال درباره شعار مساوات زن و مرد در بهاییت هست،فرمودید که علی رغم این شعار هیچ زنی عضو تشکیلات بیت العدل نیست.سوالم اینه تشکیلات بیت العدل معادل کدام سطح سیاست گذاری در کشور خودمونه؟هر چند قابل قیاس نیست.مثلا در کشور خودمون برای رهبری،ریاست جمهوری و گمانم مرجعیت یکی از اصلی ترین شروط مرد بودن است. دین ما اسلام،هم، ادعای مساوات زن و مرد رو داره(نه با عنوان فمینیسم).حالا وقتی بحث میشه بهاییان میگن تشکیلات بیت العدل سطح رهبری هست و خودتون هم رهبرتون حتما باید مرد باشه،بعد ادعای مساوات دارید.جواب چیه؟
✍️سلام علیکم
بیت العدل بالاترین مرجع سیاسی و دینی فرقه بهائیت هست
ما مثل بهائیان ادعای تساوی در همه ابعاد رو نداریم که بنا بر این مبنا هیچ دلیلی نباید مانع عضویت زنان در مجمع ۹ نفره بیت العدل شود. مدعای ما شیعیان عدالت جنسیتی است؛ یعنی گرچه زن و مرد نزد خداوند متعال به عنوان بنده خدا هیچ تفاوتی ندارند و تنها عامل برتری تقوی (ایمان و عمل صالح) معرفی شده
استاد #روزبهانی
🕸نقدى از نظرگاه تشيع(۸)
مؤلفاينكتاب، اگر چه بهدلائل وتعبيرها، بىاطميناننيست، ولى ملاحظۀ يك شيوۀ مستمر ومداوم درطايفۀشيخيه، تاحدودى اعتقادش را در مورد رفع انتقادات سست مىكند.
از ملاحظۀ بيش از ۴٠٠ كتاب مستند شيخيه، ملاحظه كردم، مشايخ شيخيه از پذيرفتن كوچكترين تا بزرگترين ايراد و انتقادى كه به رويه و يا عقائد شيخ احمد شده است، ابا كردهاند و كاملاً در نپذيرفتن هر نوعى از آن اصرار و تعصب خاصى ابراز مىدارند و به هيچ وجه به نكتهاى برنخوردهام كه تأييد كنند، يك انسان ممكن است خطا كند و خطاى شيخ فلان و بهمان بوده است، به هيچ وجه چنين شيوه و موضعى مستمر و مستحكم (اگر چه بظاهر بگويند: ما مدعى نيستيم شيخ مرحوم مقام بابيت و يا نقبائى را داشتهاند) مستقيماً مبين اين واقعيت است كه در پس انديشه و باورهاى مشايخ و طائفۀ شيخيه، اين اصل، اصلى مسلم و اجتنابناپذير ايمان شيخى است كه شيخ هيچ خطائى نكرده، و هر چه گفته است: «از معدن علم ائمه»و خطاى او، خطاى ائمه، و خطاى خداست. (چنانچه شواهدى را در بررسى نظريۀ اجماع علما به حجيت شيخ يادآورى كرديم). وآيا چنين باورى، معرف اعتقاد به نوعى معصوميت، و به هر حال بابيت نيست؟!
ثانياً: در اين خصوص كه سيد مىنويسد كه: «اين علوم در خوابهاى صادق و نومهاى صالح از ائمۀ هدى عليهم السلام به شيخ مىرسيد»، يك نكته بس ظريف وجود دارد كه مىبايست به آن توجه اساسى نمود.
با توجه به پژوهشهاى مؤلف نسبت به «خوابهاى الهامى»، كه آن را ناشى از تفضل الهى و مواهب ربانى مىدانند، از لحاظ «علم اصول» و علماى اصولى، قول يا فعل يا تقرير معصوم در خواب، نظر به اصل و عدم حجيت ظن مطلق، حجت نيست، و قولى از اهل اسلام كه حاكى از حجيت فعل و تقرير معصوم در خواب باشد، وقوف حاصل نشده است و اين از اصول مسلم علماى اماميه اصولى است و ضروريات اصول است و شيخيۀ حاج محمد كريم خانى، به استناد رويۀ اصولى شيخ و سيد، و بر خلاف بعضى از تصورات، و حتى رديه نويسان، مبنى بر اخبارى دانستن طائفۀ شيخيه، كاملاً اصولى مشرب مىباشند، تا آنجا كه حاج محمد كريم خان كرمانى، صريحاً اذعان و اعتراف مىكند كه: «كتب علما و استدلالشان و احاديث و قرآن فهميده نمىشود، مگر به علم اصول و اگر در بعضى مسائل ما با بعض ايشان مخالفت داشتهايم، با بعضى ديگر موافقت داريم، و خود علماى اصوليين كثّر اللّٰه امثالهم هم با يكديگر در مسائل اصول اختلاف دارند. حتى آنكه مسئلۀ جزئى پيدا نمىشود كه محل اختلاف نباشد و جميعاً در جميع مسائل اختلاف دارند. مگر بعضى ضروريات كه اختلاف نمىشود... و خود سيد مرحوم و شيخ مرحوم و حقير سراپا تقصير اصولى هستيم نه اخبارى». (١) «واگر چنانچه نظريۀ بعضى از محققان را در مورد اخبارى بودن شيخيه پذيرا شويم، و چنانچه مشايخ ما اعلى اللّٰه مقامهم بيشتر ساعى شدهاند و اعتقادمان اين است كه بايد در جزئى و كلى پيروى ايشان كرد، و از خود مصلحت بينى ننمود...» (٢) بنابراين، اين كوشش مرحوم شيخ احمد كه به تصريح حاج محمد خان كرمانى: «جميع مسائل عقليه را از ادلۀ نقليه استنباط نمود» (٣)، چگونه تعبير، و متأسفانه بايد بگويم: «دوباره سازى» مىشود!
📗١) . رسالۀ سى فصل
📗٢).«فهرست»، ص٣٩
📗٣). «هداية المسترشد»، حاج محمد خان كرمانى، ص ۵
📗بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۱۵۰_۱۵۱
#نقدی_از_نظرگاه_تشیع
#نقد_بهائیت
💀@bahaiyat💀
⛔️ حمایت بهائیت از قاتلان مردم بیگناه
🔺بهائیان در فضای مجازی در برابر اعدام «حبیب اسیود» واکنش نشان داده و از این تروریستِ کودکش اعلام حمایت کردند.
🔺سربازان چشم و گوش بسته تشکیلات بهائی، با کنار هم گذاشتن عکس «محمد ثلاث» (راننده معدوم اتوبوس مرگ و قاتل سه مامور نیروی انتظامی) و «حبیب اسیود» (رهبر جانی گروه تروریستی الاهوازیه) نسبت به اجرای عدالت درباره آنها ابراز ناراحتی کردند.
♦️اعلام حمایت تشکیلات بهائیت از قاتلان مردم ایران معنایی جز دشمنی ندارد؛ زیرا تشکیلاتی که مدّعی است ایران و ایرانی را دوست دارد، امّا به جای محکومیت کشتار زنان و کودکان، مجازات قاتلان آنها را محکوم و از جانیان اعلام حمایت میکند؛ چنین برخوردی تنها از دشمنان ایران و ایرانی سر میزند.
#بهائیت
#حمایت_بهائیت_از_قاتلان_مردم_بی_گناه
💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕸پشت پرده خرابکاری بهائیت در ایران
هشدار! سرطانی به نام فرقه ضاله بهائیت در کمین ایرانیان است
#بهائیت
#بهائیت_غده_سرطانی
💀@bahaiyat💀
🖌خطر مدعیان دروغین
📌به طور معمول گسترش پیدا کردن فعالیت های مدعیان دروغین و فرقه های انحرافی که با پشتوانه دین ظهور و بروز پیدا می کنند و خود را به تشیع و اسلام مرتبط می دانند، با سرویس ها خارجی ارتباط دوسویه ای دارد. سطح تبلیغات و پوشش خبرهای این نوع گروه ها برای رسانه های ضد انقلاب(بیشتر رسانه های فضای مجازی) موضوع مهمی است که به روش های مختلف به آن می پردازند.
📌فرقه های مذکور که ید طولایی در انحراف از اصول دینی دارند همیشه با مظلوم نمایی در برابر واکنش مردم متدین نسبت به اعمال خود، نظام و دستگاه های قضایی را متهم کرده و رفتار خود را اصولی می دانند.
📌گرچه به جهت ظاهر سازی های هدفمند این سرکرده ها، در نظر برخی افراد رفتار این فرقه ها اینگونه نشان داده می شود که چندان هم از اصول و عقاید دور نیستند، ولی اگر با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرد می توان زوایای انحراف در آن را کاملا مشاهده کرد.
📌این عقاید می تواند باعث ایجاد انحراف های خطرناک و همچنین بستری برای ظهور مدعیان دروغین بیشتر و منتسب کردن بزرگان خود به نمایندگی از امام زمان علیه السلام باشد.
📌بالا بردن سطح سواد دینی مردم، آشنایی بیشتر مردم با معارف حقه الهی، معرفی سریع مدعیان دروغین و برخود بدون اغماض با مدعیان می تواند از بستر سازی و گسترش این نوع انحرافات بکاهد و در جهت آگاه سازی و کاهش آسیب ها مفید باشد.
#بهائیت
💀@bahaiyat💀