21.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#معاونت_فرهنگی_تبلیغی
توصیه مهم #مادر_شهیدان علی اکبر، حسین و حسن مجتهدزاده در حمایت از #رهبرمعظم_انقلاب و بغض رئیس مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم
با ما همراه باشید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
@basij_asatid_qom
16.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تبیین امامزاده انقلاب و تکریم از مادر شهیدان علی اکبر، حسین و حسن مجتهدزاده یکی از #امام_زادگان_انقلاب توسط مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم
با ما همراه باشید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
@basij_asatid_qom
تصویر جلد خبرنامهنبا
📣📣📣صد و بیست و سومین شماره #هفتهنامه تحلیلی الکترونیکی نبأ مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قمُ منتشر شد.
⚠️تحلیلی کوتاه بر وقایع اخیر⚠️
⏱مدت زمان مطالعه این شماره، تنها 38 دقیقه طول خواهد کشید.
#خبرنامهتحلیلی
#هفتهنامه (هفته دوم آذرماه ١۴٠١ )
#فقیهبصیر
#ویژهنامه
#نشریه
با ما همراه باشید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
@basij_asatid_qom
1401.09.16 خبرنامه تحلیلی 123.pdf
4.24M
#خبرنامهنبأ
📣📣📣صد و بیست و سومین شماره #هفتهنامه تحلیلی الکترونیکی نبأ مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قمُ منتشر شد.
⚠️تحلیلی کوتاه بر وقایع اخیر⚠️
⏱مدت زمان مطالعه این شماره، تنها 38 دقیقه طول خواهد کشید.
#خبرنامهتحلیلی
#هفتهنامه (هفته دوم آذرماه ١۴٠١ )
#فقیهبصیر
#ویژهنامه
#نشریه
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
12.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#معاونت_فرهنگی_تبلیغی
#تقید_به_حجاب در سن ۹۲ سالگی توسط مادر شهیدان علی اکبر، حسین، حسن مجتهدزاده
با ما همراه باشید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
@basij_asatid_qom
9.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#شهیده_حجاب
وقتی مادر شهیدان علی اکبر، حسین و حسن مجتهدزاده مادر خود را در سن ۱۰ سالگی به خاطر حفظ حجاب از دست میدهد!
#حفظ_حجاب ریشه ظلم ستیزی و اهدا فرزندان برای حفظ اسلام ناب محمدی
با ما همراه باشید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
@basij_asatid_qom
#معاونت_آموزش
چهارمین جلسه دوره یادداشت نویسی با هدف آشنایی اساتید بسیجی با فعالیت در فضای مجازی و شرکت در جهاد تبیین با تدریس استاد آتشین صدف در مرکز بسیج اساتید برگزار گردید.
#اهم_مباحث:
پاسخ به مشکلات شرکت کننده در هنگام نگارش یادداشت
سوژه یابی
نگارش یک یادداشت سر کلاس
#یادداشت_نویسی
#مهارت_افزایی
با ما همراه باشید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
@basij_asatid_qom
#معاونت_آموزش
پنجمین جلسه دوره یادداشت نویسی با هدف آشنایی اساتید بسیجی با فعالیت در فضای مجازی و شرکت در جهاد تبیین روز پنجشنبه با تدریس استاد آتشین صدف در مرکز بسیج اساتید برگزار شد.
#اهم_مباحث:
یادداشت نویسی به صورت کارگاهی و تمرین در کلاس
#یادداشت_نویسی
#مهارت_افزایی
با ما همراه باشید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
@basij_asatid_qom
🌷بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ🌷
🏴 مِنَ المُومِنیِنَ رِجَالُُ صَدَقُوا مَاعَاهَدوااللَه عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضَی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِر وَمَا بَدَّلُوا تَبدِیلاََ 🏴
بسیجِ اساتید،مدیران ونخبگان حوزه علمیه قم شهادت عالم مجاهد ورزمنده دوران دفاعِ مقدس،دانشمند بصیر وانقلابی،جناب آقای مولوی عبدالواحدریگی(رحمت الله علیه) را به محضرمبارک حضرت ولی الله الاعظم(ارواحنافداه وعجّل الله فرجه) ونایب برحقش حضرت امام خامنه ای(مُدَّ ظِلُّهُ العالی)،علماءاعلام وحوزه های علمیه،مردم غیور ونجیب سیستان وبلوچستان،بویژه خانواده مکرم آن شهیدِ مبارز ومجاهدفی سبیل الله وعموم ارادتمندان واهالی منطقه وشهرخاش صمیمانه تبریک وتسلیت گفته وبرای آن عالم پارسا واستاد گرانقدرِ حوزه علمیه وامام جمعه وجماعت فقیدِمسجدِجامعِ امام حسینِ شهرخاش از خداوندتبارک وتعالی طلب مغفرت وعلو درجات وحشرِ با اولیاء را مسئلت می نماید.
بدون شک ترورِ کورِ خُفّاش صفتانِ داعشی مسلک، نه تنها خللی در عزم و اراده پولادینِ امتِ اسلام وارد نکرده بلکه این خونهای پاک،اتحاد وانسجامِ بیش از پیش برادران اهلِ تسنُن وتشیّع،بخصوص وحدت وبرادری علماءِشیعه وسنّی را رقم خواهد زدوموجبات عزّت وشوکتِ ایرانِ سرافرازِ اسلامی رافراهم وتوطئه شومِ دشمنان اسلام ومسلمین راخنثی مینمایدوبه یقین سزای اعمالِ ننگینِ مزدورانِ داخلیِ آنان را دستگاه مقتدرقضائیه باهمکاری سربازانِ گمنام امام زمان باسرعت وباقدرت وبامُرِّقانون خواهد پرداخت.
انشاءالله.
عَاشَ وَمَاتَ سَعیداََ،طوبی لَهُ وَحُسنُ مَآب
مرکزبسیج اساتید،مدیران ونخبگان حوزه علمیه قم
راز این همه خشونت قرون وسطایی در اغتشاشات کشور (یادداشت روز)
آشوبهای این روزهای ایران، چند تفاوت اساسی با آشوبهای قبل دارد. یکی از این تفاوتها پررنگ بودن مبحث «خشونت» در آن است، چه کلامی و چه فیزیکی. اصرار عجیب برای دیدن و شنیده شدن این خشونتها، یکی دیگر از این تفاوتهاست. با توجه به این که نقش «رسانه» و «فضای مجازی» در بروز این خشونتهای وحشیانه پُررنگ و برجسته است، در این نوشتار تلاش میکنیم ضمن گشتن در لابهلای تاریخ برای یافتن موارد مشابه جهت تبیین، پاسخی برای چرایی وجود چنین پدیدهای بیابیم. میخواهیم بدانیم چه اتفاقاتی افتاده که عدهای برخلاف عقل و تمام استانداردهای انسانیِ پذیرفته شده در دنیا، در قرن بیست و یکم ناگهان اینطور عیان، وحشی میشوند، سلاح میکشند و در روز روشن مثلا سر میبرند، انسانی را آتش میزنند، فحشهای جنسی میدهند و وقتی اعتراضی میشنوند، در اوج بیشرافتی، معترض را «بی شرف» صدا میزنند؟ از این مهمتر، چرا این خشونتهایشان را پنهان نمیکنند و اصرار دارند که دیده شود؟ چرا حین انجام خشونت، به خشونتهای به مراتب کوچکتری که از ناحیه مقابل بعضا
حتی رخ نداده، حمله میکنند؟ با توجه به انزجاری که این مدل مبارزه بین مردم ایجاد میکند، چرا نگران تبعات آن نیستند؟ برای یافتن پاسخهای این چند سؤال مجبوریم به نکتهای تاریخی که پیش از این در همین ستون آوردهایم، دوباره ارجاع دهیم. بخوانید:
در تاریخ اروپا میخوانیم در قدیم الایام- مثلا 2000 سال پیش- وقتی یک جریان قدرتمند و حاکم میخواست، مردم ده یا منطقهای را با خود همراه کند، دست به «خشونت» میزد. خشونت از جنس شکنجههای وحشیانه و قطع عضو و حتی قتل. این شکنجه و جنایت هم به عمد، در میادین اصلی شهر یا روستا و جلوی چشم مردم انجام میشد تا «موثر» واقع شود. یعنی همراه کردن مردم با یک جریان، با زور و خشونتی عیان و عُریان صورت میگرفت. در مباحث «جامعهشناسی علم» هم میخوانیم، این طیف علم را هم به خدمت میگرفت و مثلا با مطالعه و شناخت بدن انسان، طوری عضو بدن را انتخاب و آن را از تن قربانی جدا میکرد که، بیشتر زجر بکشد، بلندتر فریاد بزند و دیرتر بمیرد تا همه ببینند و بشنوند و به سمتی بروند که، آن جریان قدرتمند میخواهد. با شروع دوران به اصطلاح مدرن و با تغییراتی که در حوزههای مختلف از جمله حکومتداری به وجود آمد، تلاش شد، این «کنترل» و «شکنجه» و «تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی» برای «حرکت دادن به یک سمت خاص» با تغییراتی در «روش» همراه شود. مثلا، کمتر دیده شود، یا اصلا دیده نشود یا حتی، بیدرد و خونریزی باشد چرا که صاحبان قدرت به مرور متوجه شده بودند که روشهای کم هزینه تری نیز وجود دارد که چه بسا، موثرتر هم هستند. ساخت زندان «سراسر بین» یا panopticon در اواخر قرن 18 میلادی، در همین چارچوب قابل تحلیل است. این زندان توسط فیلسوف فایدهگرای انگلیسی یعنی «جرمی بنتام» طوری طراحی شده بود تا به زندانبانها اجازه دهد که تمامی زندانیها را زیر نظارت خود داشته باشند بدون اینکه آنها بتوانند مطمئن شوند که در کدام لحظه تحت نظارتاند! نوعی شکنجه که به ظاهر نه درد داشت نه خونریزی اما بهاندازه شکنجه جسمی عذابآور و موثر بود و سروصدا و هزینه روشهای قدیمی را هم نداشت. رفتهرفته مطالعات دقیقتر، ریزتر و جدیتری روی ذهن و چگونگی تاثیرگذاری بر آن انجام شد که بهعنوان فقط یک نمونه، نتیجه آن شد کتاب «تفکر سریع و کُند» نوشته دانیل کانمن یهودی که تکنیکهای آن امروز از سوی برخی افراد و رسانهها مورد «سوءاستفاده» قرار میگیرد. تکنیکهایی که بعضا میتواند کاربرد همان شکنجههای قرون وسطایی را داشته باشد منتهی بدون خونریزی و خشونت فیزیکی. نوعی شکنجه مثلا روحی. میخواهیم بگوئیم، امروزه رسانهها میتوانند با تکنیکها و روشهای نرم در افکار عمومی، هماناندازه تاثیر بگذارند که 2000 سال پیش صاحبان قدرت با شکنجه و قتل به دنبال آن بودند. اما 50 روزی میشود که شرایط در ایران به طرز حیرتانگیزی تغییر کرده است. با اوباش قمهکش و اغتشاشگران اجارهای مواجهیم که دست به خشونتهایی میزنند که دیدن و شنیدنش، دود از کَلّه آدم بلند میکند... اینجا موضوع مورد بحث ما، صرفا این اوباش نیست. چرا که چنین موجوداتی منحصر به تاریخ گذشتههای دور نیستند و هروقت فرصت بیابند، جنایت میکنند. مثلا در دهه 30 میلادی چنین خشونتهای وحشیانهای در جریان مبارزات فاشیستهای ایتالیا و آلمان مشهود بود و آنها هم اصرار داشتند، این خشونتها دیده و شنیده شود! یا در جریان حمله داعش به کشورهای منطقه که شاید بتوان گفت، یکی از بدترین خشونتها رواج یافت.
یادآوری این نکته هم ضروری است که، مورد بحث ما، صاحبان و گردانندگان این اوباش اجارهای هستند که خط و ربط را به آنها میدهند. اوباشی که در کف خیابان است، صرفا یک «مهره» و «سر نخ» است که