🔊 #صوتی | #فاطمیه☝️
✋سلام مادر! 🥀
👤 کربلاییمحمدحسین #پویانفر
👤کربلایی محمد #فصولی
🏴شهادت بانوی دوعالم حضرت صدیقهٔ طاهره سلام الله علیها تسلیت باد
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad
#فاطمیه
یکی از ادله قاطع شیعه که امکان خدشه در آن وجود ندارد و کسی نمیتواند آن را نادیده بگیرد مسائل مربوط به فاطمهزهرا(س) است. زیرا آن حضرت، مقام و منزلت بلندی نزد خداوند دارد. تأکید میکنم؛ آنچه ما را شایسته شفاعت آن حضرت میکند، گریه و اقامه مجالس عزاي آن بانوی بزرگوار است که شهادتش موجب قوام مذهب و احیای اسلام بوده است.
#آیت_الله_میرزاجواد_تبریزی
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad
🌟 "اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی حُجَّتَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِينِی"
و این فراز، تمام رسالتی بود که فاطمه سلاماللهعلیها را به دفاع از علی علیهالسلام واداشت.
که زندگی در دنیای بی امام ، زندگی در وادی جهل و بیابانِ بیراهنماست!
توحید، رمز پنج حرفیِ "رهایی و قدرت و آزادیِ انسان " زیر ردای امامت است که زنده میماند ...
توحید: علّت حیات است!
آب حیات است! که حیات جاودانه به بشر میبخشد!
فاطمه سلاماللهعلیها، شهیدهی "توحید" است در راه فرزندانی که میترسید در دنیای بیامام راه آغوش خدا را،
مسیر توحید را ... گم کنند!
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ #فاطمیه
🎥سرور زنان اهل بهشت
👈🏻 رهبرانقلاب: فَاطِمَةُ سَیِّدَةُ نِسَاءِ اَهلِ الجَنَّة؛ این بالاتر از سَیِّدَةِ نِساءِ العالَمین است؛ [یعنی] سرور زنان بهشت. در بهشت چه کسانی هستند؟ برترین زنان، برجستهترین زنان، مؤمنترین زنان، مجاهدترین زنان، زنان شهید، آنهایی که خدای متعال در قرآن از آنها با عظمت یاد کرده است، همهی اینها در بهشت جمعند؛
آنوقت فاطمهی زهرا (سلاماللهعلیها) «سَیِّدَةُ نِسَاءِ اَهلِ الجَنَّة» [است]؛ خیلی مقام والا و بالایی است.
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad
◾️ #کتاب_دشمن_ما_را_ترجمه_می_کنی⁉️
👈🏼👈🏼 صاحب کتاب "موسوعة الکبری عن فاطمة الزهرا علیهاالسلام" ، مرحوم #شیخ_اسماعیل_انصاری_زنجانی در کتاب دیگرشان، بهنام: #خاطرات_زهرایی ، مینویسد:
➖ در سال ۱۴۲۹ قمری یکی از دوستان من خاطره را نقل کرد:
چند سال قبل در مشهد کتابی به نام #خلافت_و_سلطنت تعریف مودودی پاکستانی به دستم رسید.
به نظرم کتاب ارزنده آمد.
از یکی از دوستانم خواهش کردم روزی یک ساعت بیاید و کتاب را برای من ترجمه کند تا آن را به فارسی برگرداند.
چند روز آمد و تا ۴۰ صفحه از کتاب را به فارسی ترجمه کردم.
هنگام پاکنویس کتاب، به فرازهایی برخوردم که برای طعن عثمان و معاویه، به فضائل ابوبکر و عمر اشاره کرده و به خیال خود خلافت خلیفه اول و دوم را ثابت کرده بود!!
➖ به خودم آمدم و متوجه شدم کتابی که مخالف عقیده ما باشد حضرت زهرا و اهل بیت علیهمالسلام به ترجمه آن راضی نیستند.
بنابراین بدون شک ترجمه این کتاب خوشایند حضرت زهرا علیهاالسلام نیست.
تصمیم گرفتم این کار را کنار بگذارم و وقتی دوستم آمد از او تشکر کنم و بگویم بهخاطر مطالبی که برخلاف عقیده ما صلاح نشد این کتاب در جامعه پخش بشود.
➖ فردا صبح که ایشان آمد قبل از اینکه او شروع به سخن کند، به او گفتم:
با عرض معذرت از امروز ترجمه این کتاب را به کلی تعطیل میکنم چرا که صلاح نیست این کتاب ترجمه شود.
ایشان گفت: اتفاقاً من هم همین قصد را داشتم. امروز برای ترجمه نیامدم بلکه آمدم بگویم از امروز از ترجمه این کتاب معذورم و دیگر یک کلمه از آن را ترجمه نمیکنم.
➖ به او گفتم: شما که از قصد من خبر نداشتی، من مطالبی دیدم به خاطر آن منصرف شدم. شما برای چه منصرف شدی؟!
ایشان گفت: دیشب خواب دیدم بهخاطر آن ترجمه این کتاب را بر خود حرام کردم.
سپس خوابش را چنین تعریف کرد:
دیشب در عالم رویا دیدم:
قصد زیارت امام هشتم علی بن موسی الرضا علیهالسلام را دارم وقتی به صحن سقاخانه رسیدم، دیدم آن صحن مملو از بانوان باحجاب و بهگونهای که راه عبور مسدود شد و فقط یک راه باریک از وسط بانوان به اندازه عبور یک نفر باز بود.
من خواستم از همانجا عبور کنم و به زیارت مشرف شوم، ولی یکی از آن بانوان جلو آمد و آن راه را باریک را هم بست!!
من به او گفتم: خانم! قدری کنار برو من میخواهم به زیارت امام رضا علیهالسلام بروم.
او در جواب به من گفت:
حضرت زهرا علیهاالسلام فرمودند راه را بر تو ببنددم و تو را به زیارت امام رضا علیهالسلام راه ندهم چرا که تو کتاب دشمن ما را ترجمه میکنی.
➖ گفتم: توبه کردم و دیگر ترجمه نمیکنم.
آنگاه را باز کرد و زیارت امام رضا علیهالسلام مشرف شدم.
➖ آنگاه گفت من به حضرت زهرا علیهاالسلام قول دادهام که دیگر این کتاب را ترجمه نکنم.
در آنجا هر دو از ترجمه این کتاب منصرف شدیم.
📚 خاطرات زهرایی، شیخ اسماعیل انصاری زنجانی (انتشارات طوبی محبت، قم، ص۱۵)
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad
🔥 خون زهرا (س) مینویسد که کجایی منتقم
▪️بیت وحی و شعلههای نار أَینَ المُنتَقِم
▫️سوخت در آتش گل و گلزار أَینَ المُنتَقِم
▪️این صدای ناله زهراست می آید به گوش
▫️از میان آن در و دیوار أَینَ المُنتَقِم
▪️مادر و شش ماهه باهم پشت در افتاده اند
▫️کار شد بر خادمه دشوار أَینَ المُنتَقِم
▪️خون محسن میچکد از آن درِ آتش زده
▫️خون زهرا و در و دیوار؛ أَینَ المُنتَقِم
▪️با چهل نامرد شد در کوچه زهرا رو به رو
▫️وایِ من از این همه آزار أَینَ المُنتَقِم
▪️در کنار قبر زهرا نیمه شبها تا به صبح
▫️ناله میزد حیدر کرار أَینَ المُنتَقِم
▪️دید تا طشت پر ازخونِ حسن را خواهرش
▫️گفت با چشمان گوهر بار أَینَ المُنتَقِم
▪️نیزه داران آنقدَر بر پیکر اکبر زدند
▫️شد تنش مانند نیزه زار أَینَ المُنتَقِم
▪️با عمود آهنین افتاد آخر بر زمین
▫️با سر، آن سرلشکر و سردار أَینَ المُنتَقِم
▪️خون اصغر را که می پاشید سمت آسمان
▫️گفت جدّت با دل خونبار أَینَ المُنتَقِم
▪️کرد با خون دلش مویِ سفیدش را خضاب
▫️بین مقتل سیدالاحرار أَینَ المُنتَقِم
▪️در میان قتلگه که دست و پا میزد حسین
▫️در حرم شد کار زینب زار أَینَ المُنتَقِم
▪️از حرم تا قتلگه میزد صدا (أَینَ الحسین)
▫️تا تنش را دید میزد زار أَینَ المُنتَقِم
✍عبدالحسین میرزایی
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad
◾️درهنگام دفن سه معصوم قبر به صورت آماده حفر شد.!.
1⃣ هنگام دفن #حضرت_فاطمه_سلام_الله_علیها :
هنگامی که امیرالمؤمنین(علیهالسلام) شبانه به همراه گروهی از بنیهاشم و نزدیکان و خواص اهلبیت(علیهمالسلام)، جنازه مطهر حضرت فاطمه(سلاماللهعلیها) را تشییع می کردند و به سمت قبرستان می بردند.
در این هنگام؛
فَإِذَا هِيَ بِقَبْرٍ مَحْفُورٍ فَحَمَلُوا السَّرِيرَ إِلَيْهَا فَدَفَنُوها
♦️در آنجا با قبرى حفر شده و آماده مواجه شدند و تابوت را به سوى آن قبر بردند و جنازه را در آن دفن نمودند.
فَجَلَسَ عَلِيٌّ(عليهالسلام) عَلَى شَفِيرِ الْقَبْرِ فَقَالَ :
يَا أَرْضُ! اسْتَوْدَعْتُكِ وَدِيعَتِي! هَذِهِ بِنْتُ رَسُولِ اللَّهِ(صلیاللهعلیهوآله)
♦️سپس حضرت(عليهالسلام) بر فراز قبر نشست و فرمود : اى قبر! من امانت خود را به تو مى سپارم، اين جنازه دختر رسول خدا(ص) است.
فَنُودِيَ مِنْهَا يَا عَلِيُّ! أَنَا أَرْفَقُ بِهَا مِنْكَ فَارْجِعْ وَ لَا تَهْتَمَّ.
♦️ناگاه ندايى شنيدند كه مى گفت :
يا على! من از تو به او مهربانترم.
برگرد و مغموم و مهموم مباش!
فَرَجَعَ وَ انْسَدَّ الْقَبْرُ وَ اسْتَوَى بِالْأَرْضِ.
♦️امام(علیهالسلام) بازگشت و روی قبر را پوشانید و با زمين هم سطح نمود.(۱)
2⃣ هنگام دفن #امیرالمومنین_علیه_السلام:
امیرالمؤمنین(علیهالسلام) در هنگام شهادت در طی وصیتی به امام حسن و امام حسین(علیهماالسلام) فرمود :
فَإِنَّكُمَا تَنْتَهِيَانِ إِلَى قَبْرٍ مَحْفُورٍ وَلَحْدٍ مَلْحُودٍ وَلَبِنٍ مَوْضُوعٍ فَأَلْحِدَانِي وَأَشْرِجَا عَلَيَّ اللَّبِنَ وَارْفَعَا لَبِنَةً مِمَّا عِنْدَ رَأْسِي.
♦️شما در طی حمل جنازه من، به قبری كنده شده ای به همراه سنگ لحد، خواهید رسيد.
و خشتى چند برای من مهيّا شده، پس مرا در لحد گذاريد و خشت را بر روی من بچينيد.(۲)
3⃣ هنگام دفن #امام_حسین_علیه_السلام و شهدای کربلا:
ابن شهر آشوب می نویسد :
وَدَفَنَ جُثَثَهُمْ بِالطَّفِّ أَهْلُ الْغَاضِرِيَّةِ مِنْ بَنِي أَسَدٍ بَعْدَ مَا قَتَلُوهُ بِيَوْمٍ وَكَانُوا يَجِدُونَ لِأَكْثَرِهِمْ قُبُوراً وَيَرَوْنَ طُيُوراً بَيْضَاءَ.
♦️ساکنان غاضریه از قبیله بنی اسد پیکرهاى امام حسین(علیهالسلام) و یاران ایشان را یک روز پس از شهادتشان در طَفّ به خاک سپردند و براى بیشتر آن ها قبرهاى آمادهاى می دیدند و پرندگان سفیدى را نیز مشاهده میکردند.(۳)
{وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ}
📚منابع :
۱)بحارالانوار مجلسی، ج۴۳، ص۲۱۴
۲)مناقب ابن شهر آشوب، ج۲، ص۳۴۸
۳)مناقب ابن شهرآشوب، ج۴، ص۱۱۲
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad
#نڪات_آموزنده_قرآنے
❇️#بديها از جانب ماست يا خدا؟
❓چرا خدا در آيه 78 سوره نسا همه خوب و بدها را منسوب به خودش كرده اما در ايه 79 خوبي ها را به خودش و بدي ها را به انسان ها نسبت داده است؟
💠 وَإِنْ تُصِبْهُمْ حَسَنَةٌ يَقُولُوا هَذِهِ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ وَإِنْ تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ يَقُولُوا هَذِهِ مِنْ عِنْدِكَ قُلْ كُلٌّ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ فَمَالِ هَؤُلَاءِ الْقَوْمِ لَا يَكَادُونَ يَفْقَهُونَ حَدِيثًا ﴿۷۸﴾
🌱و اگر به آنها (منافقان) حسنة (و پيروزي) برسد ميگويند از ناحيه خدا است و اگر سيئة (و شكستي) برسد ميگويند از ناحيه تو است بگو همه اينها از ناحيه خدا است پس چرا اين جمعيت حاضر نيستند حقايق را درك كنند.
💠مَا أَصَابَكَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ وَمَا أَصَابَكَ مِنْ سَيِّئَةٍ فَمِنْ نَفْسِكَ وَأَرْسَلْنَاكَ لِلنَّاسِ رَسُولًا وَكَفَى بِاللَّهِ شَهِيدًا ﴿۷۹﴾
🌱هر چه از خوبيها به تو مى رسد از جانب خداست و آنچه از بدى به تو مى رسد از خود توست و تو را به پيامبرى براى مردم فرستاديم و گواه بودن خدا بس است.
🔸قسمت اول
🔷"حسنات از يك نظر از آن خدا است ، براى اين كه خالق آنها خدا است و حسنات هر چه باشند مخلوق او هستند، و از سوى ديگر گفتيم : كه خلقت با حسن ، لازم و لا ينفك يكديگر بوده و از نظر ديگر باز از آن خدا است ، چون حسنات خيراتند و خيرات به دست خدا است و غير خداى تعالى كسى مالك آن نيست مگر آنكه او به وى تمليك كرده باشد.
🔷قرآن كريم سيئه و بلاهاى انسانها را به خود انسانها نسبت مى دهد، در سوره مورد بحث مى فرمايد: ) ما اصابك من حسنه فمن اللّه ، و ما اصابك من سيئة فمن نفسك ) و در سوره شورى مى فرمايد: ( و ما اصابكم من مصيبة فبما كسبت ايديكم ، ويعفوا عن كثير).
👈و نيز در سوره انفال مى فرمايد: (ذلك بان اللّه لم يك مغيرا نعمه انعمها على قوم حتى يغيروا ما بانفسهم ).
👈و نيز در سوره رعد مى فرمايد: (ان اللّه لا يغير ما بقوم حتى يغيروا ما بانفسهم ) و آياتى ديگر از اين قبيل .
🔷توضيح مطلب اين است كه آيات قبل اين بلاها و مصائب را مانند حسنات امورى دانست كه خلقتشان حسن و نيكو است . و هيچ زشتى و بدى در خلقت آنها نيست ، پس براى بد بودن آنها وجهى باقى نمى ماند، مگر اين توجيه كه با طبع موجودى ديگر سازگار نيست ،
🔷مثلا خلقت عقرب خوب و حسنه است و بدى آن فقط به خاطر اين است كه نيش آن با سلامتى و راحتى انسانها سازگار نيست ، پس بالاءخره برگشت ويرانگرى سيل و نيش عقرب و مصائبى ديگر مثل آن به اين است كه خداى تعالى كه تاكنون نعمت سلامتى را به فلان شخص داده بود، از امروز تا فلان روز اين عافيت را بوسيله گزيدن عقرب از او گرفته ، و يا نعمت خانه واثاثى كه به شخص سيل زده داده بود، بعد از آمدن سيل به او نداده است پس برگشت مصائب به امرى عدمى است.
🔷و يا به عبارت ديگر به ندادن خدا است كه خود امرى عدمى است و آيه زير اين معنا را كاملا روشن ساخته ، مى فرمايد: (ما يفتح اللّه للنّاس من رحمة فلا ممسك لها و ما يمسك فلا مرسل له من بعده ، و هو العزيز الحكيم ).
و هيچ نوع از انواع سيّئات به ساحت قدس او مستند نيست ، براى اين كه به آن جهت كه سيئه است خلق نشده و كار خداى تعالى خلقت و آفريدن است و سيئه به بيانى كه گذشت ، خلقت بردار نيست ، چون امرى عدمى است ،
🔷مثلا اگر انسانى دچار سيّئه اى باشد در حقيقت فاقد رحمتى از طرف خداى تعالى است و اين فقدان هم مستند به اعمال گذشته او است ، او كارى كرده كه نتيجه اش اين شده كه خداى تعالى رحمت خود را نسبت به او امساك نموده است.
📚تفسير الميزان_مرحوم علامه طباطبایی(ره)
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad