eitaa logo
بانک محتوای اساتید
14 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
77 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روزنـہ‌ی آگاهـی
🔴رای دهندگان و رای نداده ها همگی مخالف نظام نیستند جسارت به کسی نباشد رای پزشکیان چند دسته است 🔹دسته اول اکثریت رهرون یه عده ساده گرفتار گذران زندگی که نامزدهارو نمیشناسن یا تو این وادیا نیستن هر کیو بگی مینویسن یا هر کیو بنویسی براش مهم نیست. 🔹دسته دوم از حرفای عوام فریبانه ی نامزد اصلاح طلب خوششون اومده و واقعا باور کردن  اصلاح طلب پوپولیست دلسوز ، صادق و مشکل حل کنه. 🔹دسته سوم برا تعصب قومیتی رای میدن بیشتر یا برای امتیاز قومی یا تجزیه طلبی که اصلی ترین عامل موفقیتشون‌بود اهل تعصب با عرب جاهل محشورند 🔹دسته چهارم برخی از رای به اصلاح طلب ، دنبال آزادی های ساختار شکنانه و رفع فیلتر و فضای مجازی ولنگارن.و نامزد رقیب رو کنترلگر و ترسناک و مخالف آزادی بهشون معرفی کردن. 🔹دسته پنجم گروهی زاویه دار با ولایت و حتی مخالف نظام اسلامی که اصلا رای دادن و انتخابات مارو قبول نداشتند یهو اصلاح طلب اومد وارد میدان شدن و حتی تبلیغ هم میکردن تا با جهل ، لجاج و عناد تونسته باشن تیشه ای بر درخت تناور جمهوری اسلامی وارد کنن.الهی کسی از این دسته نباشد که زیانکار دنیا و عقباست و مدیون شهدا. @rozaneyeagahi
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢دکتر پزشکیان و وعده‌های انتخاباتی: (قسمت اول) 🖊احمدحسین شریفی 🔸برخی از مخالفان دکتر پزشکیان در تلاش‌اند که بگویند ایشان یک «نامزد بی‌برنامه و بی‌وعده» بوده است. نکته جالب این است که عده نه چندان کمی از مدافعان ایشان نیز هر چند به انگیزه دیگری، همین ادعا را دنبال می‌کنند و می‌گویند ایشان هیچ قول و قراری با مردم در میان نگذاشته است! و هیچ تعهدی نسبت به حل مسائل اقتصادی و اجتماعی و سیاسی نداده است و همه چیز را به نظر کارشناسان ارجاع داده است! ♦️اما بدون تردید این ادعاها همگی خلاف واقع‌اند. 16 میلیون نفری که به ایشان رای داده‌اند، هرگز چنین نظری نداشته و چنین فهمی از سخنان جناب دکتر پزشکیان نداشته‌اند! مگر می‌شود 16 میلیون‌ها انسان آگاه و مختار به «هیچ» رای دهند؟! 🔹بلکه حقیقت آن است که دلیل اصلی گرایش 16 میلیون نفر به جناب دکتر پزشکیان اولاً، موافقت با برنامه‌های ایشان؛ ثانیاً، احساس قدرت عملی در ایشان برای اجرایی کردن آنها؛ و ثالثاً، احساس صداقت در گفتار ایشان نسبت به وعده‌هایش بوده است. ایشان نیز کراراً «شرافت» و «اعتبار» و «آبروی» خود را ضامن صداقت و عمل به وعده‌هایش می‌دانست. ✔️دکتر پزشکیان کراراً و با استنادات فراوان به کلمات امیرمؤمنان علیه السلام تاکید کردند که می‌خواهند الگویی از حکومت عدل علوی را محقق کنند؛ او می‌گفت: «من بارها گفته‌ام مسیر من مسیر مولا علی(ع) است» به نظر می‌رسد حتی گرایش برادران اهل سنت به جناب دکتر پزشکیان نیز به دلیل صداقتی بود که در ایشان برای الگوگیری از حکومت عدل علی می‌دیدند. ✔️او قول داد که هرگز اجازه نخواهد داد کسی در گوشه و کنار کشور، سر گرسنه بر بالین نهد؛ او گفت: «من نخواهم گذاشت فقرا و محرومین گرسنه سر را به بالین بگذارند» ✔️او تصریح کرد که من از پولدارها خواهم گرفت و به محرومان خواهم داد: «در ارتباط با یارانه‌ها طبیعی است نباید به من و آدم‌هایی که ماشین آنچنانی سوار می‌شوند یارانه بدهند. باید از اینها که پولدارند بگیرند و به محرومان بدهند.» ✔️او قول داد که در دولت او همه مردم از امکانات اقتصادی و آموزشی و رفاهی برابر برخوردار خواهند بود: «در آموزش و بهداشت باور دارم باید همه از امکانات برابر و عادلانه برخوردار باشند.» ✔️او چندین و چند بار با نمایش نمودار تورم سال‌های اخیر، تصریح کرد که الان تورم کشور 60 درصد است و از طرفی قول داد که حقوق همه کارکنان دولت را مطابق با تورم سالانه افزایش خواهد داد. (یعنی افزایش 60 درصدی حقوق همه کارکنان دولت را برای امسال وعده داد. و سال‌های آینده نیز به تناسب تورم، حقوق‌ها را افزایش خواهد داد) ✔️او گفت برخلاف سخن کسانی که در ستادش فعالیت می‌کنند هیچ تغییری در قیمت بنزین و آب و برق و گاز نخواهد داد. بلکه خطاب به مردم تصریح کرد: «دروغ بزرگ افزایش قیمت بنزین برای تخریب آرای سرنوشت‌ساز شما مردم عزیز طراحی شده است.» و در مقابل این اعتراض که خود شما قبلا گفته‌اید هر لیتر بنزین باید قیمتش 20 یا 25 هزار تومان باشد گفت: «آن موقعی که حرف بنزین 25 هزارتومانی را زدم که من در دولت نبودم.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
💢طراحی ربات دستیار کمک آموزشی اساتید مبتنی بر هوش مصنوعی «هوشا» در دانشگاه قم 🔹مدیر برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه قم بیان کرد: معاونت آموزشی دانشگاه قم در حال توسعۀ رباتی مبتنی بر هوش مصنوعی است که به عنوان دستیار استاد صرفاً بر اساس محتوای درسی و منابع اختصاصی معرفی شده توسط استاد مربوط، پاسخگوی سؤالات و رفع مشکلات درسی دانشجویان در کل ترم تحصیلی بویژه در ایام امتحانات باشد. ادامه مطلب را اینجا بخوانید:👇👇 https://www.msrt.ir/fa/news/86660 ┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• ◀️ راد؛رسانه اختصاصی استادان دانشگاهها : 👇 🆔 https://eitaa.com/ostad_tv
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢دکتر پزشکیان و وعده‌های انتخاباتی (قسمت دوم) 🖊احمدحسین شریفی 🔸از دیگر وعده‌های انتخاباتی مهم و جذاب جناب دکتر پزشکیان این بود که: ✔️«ارزش پول ملی را افزایش خواهد داد.» ✔️او گفت متعهد به اجرایی‌سازی «برنامه هفتم توسعه» و «اسناد بالادستی» نظام است. ✔️او گفت در سیاست خارجی معیار و محور او، رعایت سه اصل «عزت»، «حکمت» و «مصلحت» است؛ ✔️او به صراحت گفت «راه شهید رئیسی را ادامه خواهم داد»؛ در مساله مسکن تصریح کرد: «نه تنها راه شهید رئیسی در مسکن را پیگیری می‌کنم؛ بلکه آمایش سرزمینی را هم که در سیاست‌های مقام معظم رهبری هست به شدت پیگیری می‌کنم. اگر آمایش سرزمینی را دنبال نکنیم آینده تهران با فاجعه روبرو خواهد شد.» ✔️او به صراحت و به درستی، این قانون که اجازه واردات خودروهای خارجی دست دوم را می‌دهد، خلاف کرامت و عزت و شأن مردم دانست و وعده داد: «من واردات خودرو را آزاد می‌کنم» ✔️او تصریح کرد که «بازنشسته‌ها بدون هزینه باید خدمات درمانی داشته باشند و باید بر اساس تورم حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم.» ✔️او خود را ذوب در ولایت دانست و به صراحت فریاد زد «از اول گفتیم که سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری را طی خواهیم کرد. در نتیجه امکان ندارد که ما قانون را اجرا نکنیم.» ✔️او به صراحت در مقابل این سخن که می‌خواهد دولت سوم روحانی یا دولت سوم خاتمی باشد می‌گفت «این یک تهمت است». من هیچ نسبتی با آنها ندارم. اگر در ستاد انتخاباتی من می‌آیند خودشان آمده‌اند و بنده هم می‌خواهم رأی مردم را داشته باشم و از هر کسی که به ستادم بیاید استقبال می‌کنم. اما راه من با راه آنها متفاوت است. من مطیع سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری‌ام. من مجری اسناد بالادستی‌ام و آنها را باور دارم. و ... و در آخرین مناظره انتخاباتی خود هم تصریح کرد: «تهمت می‌زنند که دولت چندم فلانی هستم در حالیکه خیلی از ستادهای شهید رئیسی و آقای قالیباف برای ما دارند کار می‌کنند.» ✔️او در آخرین مناظره انتخاباتی به صراحت گفت: «من تعهد می‌کنم تلاش کنم هیچ خانواده ایرانی نگران فرزند خود نباشد.» ✔️او به صراحت وابستگی حزبی خود را منکر شد و گفت این یک تهمت آشکار است که مرا وابسته به احزاب بدانند. ✔️او دائماً و کرارا بر صادق بودن خود با مردم تاکید کرد و صداقت را بزرگترین فضیلت حاکمان دانست و گفت هرگز به مردم دروغی نگفته و وعده دروغی هم نداده است و حتماً به همه وعده‌هایش عمل خواهد کرد. و در نخستین سخنرانی خود بعد از انتخاب شدن در حرم مطهر امام راحل گفت: «من در رقابت‌ها حرفی نزدم که فردا نتوانم به آن حرف عمل کنم و بعد مشخص شود دروغ بوده است» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔶 راز جاودانگی ادیان 🔸در حاشیۀ تعریف روزآمد از امام حسین از سوی خانم مرضیه محمدزاده ✍🏾 جعفر نکونام 19 تیر 1403 خانم مرضیه محمدزاده بسان دکتر علی شریعتی و امثال او که اسلام و شخصیت‌های اسلامی را چنان تعریف می‌کردند که عقل زمانه می‌پسندید، او نیز امام حسین را در کلیپی که مشاهده می‌کنید، چنان تعریف می‌کند که عقل زمان حاضر می‌پسندد. 1️⃣ اسلام زمانه و امام حسین 🔸امام حسین نظیر دیگر عناصر دینی در گذر تاریخ تطور معنایی پیدا کرده و در هر زمانی به گونه‌ای تعریف شده است که عقل مردمان آن زمان می‌پسندیده است. 🔸گویا امام حسین یک شخصیت تاریخی نیست که در زمان خاصی می‌زیسته و از حیات تاریخی و فرهنگی مشخصی برخوردار بوده؛ بلکه عبارت از شخصیتی است که می‌توان او را چنان تعریف کرد که عقل زمانه می پسندد. 🔸امام حسین در زمان و فرهنگی عبارت از کسی شمرده می‌شود که به جهاد ابتدایی می‌پرداخت؛ یعنی با مردمی غیر مسلمان می‌جنگید تا آنان را مسلمان کند و بردگان این جنگ‌ها را می‌خرید و به خدمت می‌گرفت. 🔸اما در زمان و فرهنگی دیگر عبارت از کسی دانسته می‌شود که آمده است که خود و خانواده‌اش را شهید و اسیر کند تا شفیع شیعیان گنهکارش پس از مرگ بشود. 🔸و در زمان و فرهنگی دیگر عبارت از کسی خوانده می‌شود که آمده است تا بساط ظلم و جور را از جامعه برچیدند و مردم را به عدل و قسط برساند. 2️⃣ راز جاودانگی امام حسین و اسلام 🔸این انعطاف‌پذیری که در تعریف شخصیت امام حسین و دیگر شخصیت‌ها و مقولات اسلامی وجود داشته، باعث شده است، دین اسلام مهجور و مندرس نشود؛ بلکه تنها تعریفی از دین اسلام مهجور و مندرس شود که با عقل زمانه سازگاری نداشته است و تعریفی تولد و شهرت پیدا کند که با عقل زمانه سازگاری داشته است. 🔸این انعطاف‌پذیری به دین اسلام اختصاص ندارد؛ بلکه در تمام ادیان به چشم می خورد؛ به همین رو، تنها اسلام نیست که در هر زمانی از آن تعریف جدیدی که زمانه می‌پسندیده، به دست داده شده؛ بلکه تمام ادیان چنین بوده‌اند؛ به همین جهت، تمام ادیان علیرغم گذشت قرن‌ها از پیدایش آنها همچنان برقرارند؛ لذا هیچ ملازمه‌ای میان حقانیت ادیان و جاودانگی آنها وجود ندارد؛ یعنی این طور نیست که اگر دینی حق باشد، جاودان باشد و اگر باطل باشد، از بین برود. 🔸در هر دینی کمابیش گزاره‌های باطل وجود دارد. منتها علمای دینی هر زمان که به عقل خود، بطلان آن گزاره‌ها را دریابند، می‌کوشند، معنایی به آنها ببخشند که با عقلشان سازگاری داشته باشد. 🔸این واقعیت نشان می‌دهد که نه دین‌ستیزی قرین توفیق است و نه دین‌گریزی؛ بلکه بلکه دین‌سازی به گونه‌ای که با عقل زمانه سازگاری داشته باشد، قرین توفیق خواهد بود؛ از این رو، ما در هر دوره‌ای شاهد ظهور شخصیت‌هایی بوده‌ایم که از دل پیروان ادیان ظهور کردند و در مقام اصلاح آن دسته از آموزه‌هایی دینی برآمدند که با عقل زمانه سازگاری نداشتند. 🔸این مصلحان دینی بیش از آن که در مقام حذف گزاره‌های ناسازگار با عقل زمانه بوده باشند، در مقام به دست دادن تعریف مدرن از آن گزاره‌ها بوده‌اند. 🔸 مقایسۀ رویکرد اصلاح‌طلبانه در دین و سیاست-قسمت1 🔸مقایسۀ رویکرد اصلاح‌طلبانه در دین و سیاست-قسمت2 🔸نه به دین‌ستیزی و آری به اصلاح‌گری دینی 🔸 راهکارهای جهانی و ابدی سازی کتاب‌های دینی 🔸مختصات جهانی و ابدی سخن گفتن 🔸همسویی متدینان و غیرمتدینان در پیروی از علم مدرن https://t.me/dineaqlani
🌓 تاریخچه عزاداری بر امام حسین ع 🔹قسمت دوم 👈 از فضای اختناق تا علنی شدن . 🔸عصر ائمه ع دردوران ائمه ع بعد از امام حسین ع اوج فشار و اختناق علیه ائمه ع بود، از این رو آن ها عزا و مرثیه امام حسین ع را به صورت مخفیانه و با یاد آوری مصائب کربلا در حضور خانواده واصحاب خود برگزار می نمودند. ( همان گونه که یادآوری و جشن عید غدیر در سالروز آن هیچگاه ترک نمی شد.). 🔺 نمونه آن را در زندگی امام صادق ع حکایت کرده اند که در ماه محرم خانواده اش را جمع می کرد و خود برای آن ها مرثیه می‌خواند؛ یا سخنان امام رضا ع خطاب به ابن شبیب در یادواری غمنامه کربلا در شب اول محرم نمونه دیگر آن است. 🔸قرن چهارم و عزاداری علنی بعد از عصر ائمه ع نیز فضای اختناق علیه شیعیان سنگین بود و عزادرای رسمی عملا ممکن نبود. تا اینکه عزاداری علنی نخستین بار در سال ۳۵۲ ق در زمان آل بویه در منطقه کرخ بغداد عملی شد؛ به دستور معزّالدوله در عاشورای سال ۳۵۳ عزای عمومی اعلام شد و از مردم خواسته شد که با پوشیدن جامه سیاه، اندوه خود را نشان دهند. در این دوران گریه برای امام حسین(ع) و نوحه ‏خوانی و برپایی ماتم برای آن امام بدون ترس و دلهره برگزار گردید. در این روز با آویختن پارچه‏ های سیاه، اعلام عزا ‏نمودند. در روز عاشورا مردم حتی برخی علمای حنفی مثل خواجه علی غزنوی و امام نجم الدین بلعمانی حنفی؛ سفیانیان را لعن می کردند، دستار از سر باز کرده نوحه میخواندند و خاک بر سر می افشاندند. 🔸همزمانی عاشورا و عید مهرگان‌ یک نمونه از توجه به اولویت عزای حسین ع در سال ۳۹۸ بود هنگامی که روز عاشورا مصادف با عید مهرگان شد، در اینجا مراسم عید را موقتا به تأخیر انداختند و به عزاداری پرداختند. مورخین به برپائی مراسم عزای حسینی در تمام طول سلطه آل بویه اشاره دارند، اما در همان دوره، با گسترش برگزارى مراسم روز عید غدیر و روز عاشورا و حساسیت اهل سنت و وقوع درگیریهای متعدد، شیعیان محله‏ کرخ بغداد از برگزارى مراسم عزای حسینی در سال ۳۹۳ منع شدند، که البته شیعیان با تحمل سختی همواره مقاومت می کردند. 🔺 جالب آنکه هر چه حکومت آل‏ بویه به پایان عمر خود نزدیک می شد و ضعف آن بیش‏تر می گردید، می کوشیدند به هر نحو ممکن، برگزارى مراسم عاشورا و عید غدیر را که خود بانى آن بودند، ملغى کنند. اما پافشارى شیعیان براى برگزارى مراسم عاشورا ادامه یافت. ✍مسلم محمدی 🔼ادامه دارد... 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌓 تاریخچه عزاداری بر امام حسین ع 🔹قسمت سوم . 🔸قرن پنجم در سال ۴۰۲ قمرى فخرالملک، وزیر سلطان بهاءالدوله برگزارى مراسم عاشورا را آزاد اعلام کرد و براى جلوگیرى از وقوع فتنه تدابیرى اندیشید، ولى بار دیگر خودش در سال ۴۰۶ قمرى برگزارى مراسم عاشورا را منع کند، که اصرار شیعیان محله کرخ به برگزارى آن، باعث نزاع آنها با ساکنان اهل سنت محله‏ باب‏ الشعیر بغداد شد که تعداد زیادى از شیعیان در این منازعه کشته شدند. 🔸برخی از سلاطین سلجوقى در عین دشمتی هایی که با شیعه داشتند؛ اما خود را از دوستداران ائمه شیعه نشان می دادند. ملکشاه به همراه خواجه نظام در سال ۴۷۹ق به زیارت کاظمین، نجف و کربلا رفت. محمد بن عبدالله بلخى پس از سخنرانى و وعظ براى عالمان، مسئولان و طلاب نظامیه اهل سنت، روضه مى‏خواند. این رسم تا اوایل سلطنت طغرل سلجوقى در بغداد و شهرهاى دیگر ایران معمول بوده است. 🔸قرن هفتم سرانجام در نیمه دوم قرن هفتم در سال ۶۵۶ق با سقوط بغداد و حاکمیت یافتن ایلخانان در ایران و عراق، فرصت مناسبى براى توسعه تشیع و برگزارى شعائر و مراسم مذهبى فراهم گردید و با روى خوش نشان دادن غازان خان به شیعیان و سرانجام با رسمى شدن مذهب تشیع در مدت کوتاهى در زمان "اولجایتو"، مراسم عزادارى عمومیت یافت. 🔸در این دوران بود که با زیرکی و دوراندیشی علامه حلی مکتب شیعه در ایران به صورت رسمی رواج یافت؛از این رو شاید این زمان اولین دورانی باشد که عزاداری های محرم در ایران به صورت گسترده و آزادانه انجام گرفت. ✍مسلم محمدی 🔼ادامه دارد... 🌍پایگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/joinchat/2013790376Cc0f9186832 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌓 تاریخچه عزاداری بر امام حسین ع 🔹قسمت چهارم 👈 تیموریان و صفویان 🔸قرن نهم مردم هرات پایتخت تیموریان، در نیمه دوم قرن نهم با فرا رسیدن ماه محرم به برگزارى مجالس سوگوارى براى امام حسین(ع) اقدام نمودند و حتى شاهزادگان و امرا نیز به برگزارى مجالس عزا همت می گماشتند. 🔸قرن دهم قرن دهم با روی کار آمدن دولت صفویّه و در آمدن مملکت به صورت کشوری شیعه و مقتدر، سرودن شعر در مدح و رثای ائمه و شهدای کربلا برای شاعران افتخاری بس بزرگ محسوب می‎شد. و این تأثیری فراوان بر آینده‎ آیین سوگواری محرم گذارد، به گونه‎ای که به فرهنگ عزاداری شیعیان و نشر و اشاعه‎ی مذهب تشیّع در ایران، مساعدت فراوانی کرد. همچنین شاهان صفوی که خود را از اولاد اهل بیت ع می‌دانستند؛ شاعران را تشویق می کردند به جای تعریف و تمجید از آنان به مدح ائمه و ذکر مصیبت امام حسین (ع) بپردازند که نمونه بارز آن شعر محتشم کاشانی است. 🔸نمونه دیگر آن کتاب «روضة الشهداء» با سبک داستان نویسی رمان گونه و غلو آمیز که در زمان تیموریان به رشته‎ تحریر درآمده بود؛ اما سنگ بنایی شد در دوره صفویه برای سبک تازه‎ای از فعالیّت به نام روضه‎ خوانی یا قرائت «روضة الشهداء» که بعد ها این سبک به منزله‎ رشته‎ ای در آمد که به وسیله‎ آن، اشعار؛ متون و نمایش‎های تعزیه خوانده می شد. 🔸عزاداری دو ماهه از ابتدای محرم تا پایان صفر بیشتر در این دوره به یک فرهنگ ماندگار درآمد. و حتی چنانکه اگر سالی ایام عاشورا با عید باستانی نوروز مقارن می‌شد، برای رعایت ایام سوگواری، جشن نوروز را به تعویق می انداختند. 🔸ضمنا زمینه های اولیه قمه زنی را نیز باید از عهد صفوی بحساب اورد که بعدها از اینجا به عراق و دیگر بلاد کشیده شد و به عنوان یک آسیب فراگیر دوام پیدا کرد! 🔸از این زمان به بعد تکیه ها و حسینیه ها و موقوفات مربوط به عزادارى امام حسین ع در ایران شکل گرفت. 🔸گزارشات متعدّد از اجتماعات مزبور در دوره صفویه هست که معمولا توسط فرستادگان سیاسی اروپا، مبلّغان، بازرگانان و سیاحان به ثبت رسیده. 🔸برخی دولت های بعدی از جمله گورکانیان هند که از دولت صفویه متأثر بودند،مراسم عزاداری امام حسین(ع) را برپا میداشتند.... ✍مسلم محمدی 🔼ادامه دارد... 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✔️ انقلابیگری ما اگر بخواهیم تفسیر درستی از انقلابیگری داشته باشیم باید به سخنان رهبری مراجعه کنیم؛ فصل الخطاب در مباحث سیاسی برای ما ، آقا است، باید ببینیم نظرات ما مطابق با نظرات او است یا خیر. اینکه یک گروهی به اسم انقلابی چگونه فکر میکنند مهم نیست. مهم این است که بدانیم نظر رهبری چیست. تفسیر انقلابیگری صحیح گفتمان رهبری است. خب ببینیم نظر آقا درمورد اصلاح طلبی چیست که بین انقلابی ها به فحش تبدیل شده است. رهبری اواخر سال ۱۳۷۹ هم در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌فرمایند: اصلاح‌طلبى، يک تكليف و يک مجاهدت است. دولت و ملت موظف‌اند اصلاح‌طلب باشند؛ البته اجازه ندهند كه اصلاح‌طلبى را ديگران براى آن‌ها تعريف كنند. امروز یکی از واژه‌های رایج، واژهٔ «اصلاح‌طلبی» است. من در نماز جمعه هم گفتم، بارها هم تکرار کرده‌ام؛ بنده معتقدم اصلاح‌طلبی، جزو ذات انقلاب است. اصلاً انقلاب، یعنی یک حرکت بزرگ و رو به جلو، که این حرکت هرگز ایستایی ندارد و به‌طور دائم پیش‌رونده است. اصلاح‌طلبی، یک تکلیف و یک مجاهدت است. همچنین سال ۱۳۸۳ در دیدار زائرین و مجاورین حرم مطهر رضوی فرمودند: “همهٔ كار پيغمبران عبارت بود از اين‌كه تا مى‌توانند اصلاح كنند؛ يعنى فساد را در كشور از بين ببرند؛ اين معناى اصلاح واقعى است. اصلاحات برای هر نظامی لازم است؛ اصلاحات برای هر جامعه‌ای جزو ضروری‌ترین نیازهاست؛ ما هم به اصلاحات احتیاج داریم. اصلاحات یعنی این‌که نقاط مثبت و منفی را فهرست کنیم و نقاط منفی را به نقاط مثبت تبدیل کنیم.” ایشان در سال ۱۳۸۳ هم در جمع خبرگان رهبری می‌فرمایند: “بنده با شعار «اصلاح» صددرصد موافقم؛ اصلاح در روش‌ها، اصلاح در شیوه‌ها، و استقامت در هدفها و مبانی. در اهداف و مبانی، ملاك ما باید «فاستقم كما امرت» باشد. به‌هیچ‌وجه عدول از مبانی و عدول از ارزش‌ها جایز نیست؛ اهداف، اهداف الهی است و هیچ تردید، شك یا ارتدادی از این اهداف جایز نیست؛ اما در روش‌ها بایستی تكامل، اصلاح، تغییر و رفع خطا، جزو كارهای دائمی و برنامه‌های همیشگی ما باشد؛ ببینیم كدام روش ما، ولو به آن عادت كرده باشیم، غلط است، آن را عوض و اصلاح كنیم. باید مراقب باشیم كه جای این تعبیرات عوض نشود؛ یعنی ما در زمینهٔ اهداف، می‌گوییم استقامت؛ باید جای «هدف» را با «روش» اشتباه نكنیم.” ایشان در سال ۱۳۸۴ در جمع دانشجویان کرمان، به‌صورت کامل این مطلب را بیان می‌کنند و می‌فرمایند: “دو جناح برای این کشور مثل دو بال‌اند، که کشور با این دو بال می‌تواند پرواز کند. بنده دعوای اصلاح طلب و اصولگرا را هم قبول ندارم؛ من این تقسیم بندی را غلط می دانم. نقطه ی مقابل اصولگرا، اصلاح طلب نیست؛ نقطه مقابل اصلاح طلب، اصولگرا نیست. نقطه ی مقابل اصولگرا، آدم بی اصول و لاابالی است؛ آدمی که به هیچ اصلی معتقد نیست؛ آدم هرهری مذهب است. یک روز منافع او یا فضای عمومی ایجاب می کند که بشدت ضد سرمایه گذاری و سرمایه داری حرکت کند، یک روز هم منافع اش یا فضا ایجاب می کند که طرفدار سرسخت سرمایه داری شود؛ حتّی به شکل وابسته و نابابش! نقطه ی مقابل اصلاح طلبی، افساد است. بنده معتقد به اصولگرای اصلاح طلبم؛ اصول متین و متقنی که از مبانی معرفتی اسلام برخاسته، با اصلاح روش ها به صورت روزبه روز و نوبه نو. ما باید روش ها را اصلاح کنیم. در روش ها اشتباه و نقص وجود دارد. گاهی به مرحله یی می رسیم که امروز دیگر جواب نمی دهد؛ باید مرحله ی دیگری را شروع کنیم. حفظ اصول و اصلاح روش ها، معنای اصلاح طلبی است. حالا شما تفکرات خودتان را با این سخنان تطبیق بدهید، اگر شما چنین فکر نمیکنید قطعا تفکراتتان هیچ سنخیتی با رهبری ندارد. برخی میگویند بله ما اصلاح طلبی را قبول داریم ولی فلان شخصیت اصلاح طلب را قبول نداریم، خب ما به اشخاص چیکار داریم؟! مگر همه ی شخصیت های اصولگرا، علیه السلام هستند؟! مگر شما همه ی اصولگرایان را قبول دارید؟! اصلاح طلبی و اصول گرایی یک روش است ، افراد که مهم نیستند. چون شیعه ها خرابکاری کردند ما تشیع را زیر سوال ببریم؟! اصلاح طلبی از اصول انقلاب است و باید همه ی ما اصولگرای اصلاح طلب باشیم گرچه هم بین اصولگرایان هم اصلاح طلبان آدم های نادرستی باشد. یاعلی... ✔️ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
محرم متفاوتی داشته باشیم .mp3
4.64M
♨️ ⁉️چه طوری امسال ماه محرم پربارتری داشته باشیم؟ 🔴 توصیه‌های ویژه استاد ‼️ بازارسال به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم 🔴 دو توصیۀ خیلی خیلی مهم دربارۀ کودکان و هیئت حتماً بشنوید و برا پدر و مادرا و مسئولین هیئت‌ها ارسال کنید‌. علیه‌السلام @abbasivaladi ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
نکات استاد در مورد شرکت بچه ها در مراسم عزاداری.mp3
11.1M
🔥🎧🔥🎧🔥🎧🔥🎧🔥 ♨️ 🔴 پاسخ داغ و صریح استاد به نقدهای مخاطبان دربارۀ نظر ایشان در موضوع حضور بچه‌ها در مراسم عزاداری بزرگ‌ترها ‼️ بازارسال به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم 📣 مسئولان هیئات و والدین! حتما این فایل را گوش کنید! علیه‌السلام @abbasivaladi
47.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍یکی اصلی ترین ریشه مشکلات‌ آشنا نبودن با قوانین معنوی عالم است... 🎙حجت‌الاسلام استاد عباسی ولدی 📍دهه اول محرم-شب اول 🆔 @nodbeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 برنامه هشتگ دین 💥آیا بهتر نیست، مخارج مراسمهای ایام عاشورا را صرف فقرا و محرومین و درمان بیماران بی بضاعت نماییم ؟ 🎤حجت الاسلام دکتر محمد جعفری 📽 شبکه قرآن سیما ⏰ مدت زمان : 2 دقیقه و نیم 🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 برنامه هشتگ دین 💥آیا حق الناس با گریه و عزاداری بر امام حسین بخشیده می شود!؟ 🎤حجت الاسلام دکتر محمد جعفری دانشیار موسسه امام خمینی 📽 شبکه قرآن سیما ⏰ مدت زمان : 2 دقیقه 🆔@mjafari_ir
امروز رئیسی مشغول چیست؟ شهید کسی است که الگو می‌شود. لتکونوا شهداء علی الناس یعنی بر قله ایستادن، الگو و نماد شدن. شهید نقشش از تاثیرات عادی کوتاه مدت اجتماعی ناگهان فراتر می‌رود و جایگاهی تاریخی پیدا میکند، روایت شهید کمک به او است. کمک به دستگیری تاریخی او است. کاری که رهبر حکیم ما یک تنه بر عهده گرفت. شهید قله است و به قول حاج قاسم شهید قله وقتی زیبا میشود می‌تواند دامنه را زیبا کند. خیلی ها متوجه نشدند شهادت رئیسی چه الطاف خفیه ای در خود داشت. او در قلوب مردم ثبت کرد این نکته را که یک کارگزار جمهوری اسلامی در سال ۱۴۰۳ و نزدیک پنجاه سال بعد انقلاب، میتواند تا چه افقی پرواز کند. آنقدر بالا برود که رهبر حکیم و عارف ما نیز رسما اظهار تعجب کند. بگوید: "واقعا هم خسته نمی‌شد و این ویژگی عملی، حقیقتا تعجب‌آور بود." چگونه ممکن است یک رئیس جمهور در اوج فشارها و توهینها و تهمتها و طعن و کنایه‌ها، خسته نشود؟ چگونه ممکن است یک رئیس جمهور با دلی پر از درد که دردهایش را گاهی برای رهبرش فقط میگوید به تعبیر خود آقا، دلسرد نشود، خسته نشدنش تعجب آور هم باشد. چگونه ممکن است در روزگاری که خیلی ها از تنبلی و سستی کمک به انقلاب نمی‌دهند و فقط نق و نیش و کنایه می‌زنند به اسم مطالبه، آستین بالا بزند از خودش دفاع نکند و مظهر حرکت و امید و اعتماد به داشته ها باشد؟ چگونه ممکن است کسی هم آنقدر مهربان و اهل مدارا باشد که رقیبانش هم اذعان کنند و هم آنقدر صریح و قاطع باشد که دشمنان از او حساب ببرند، چگونه ممکن است یک رئیس جمهور این قدر جامع الاطراف باشد؟ او الگو است برای سبک تعامل با دنیا نه چون از مستوای عزت سخن میگوید، نه چون "تند و دورکننده" سخن نمی‌گوید بلکه چون آنچنان نماد عزت و هویت ایران می‌شود که مسوولین دیگر کشورها او را سیاستمدار عادی نمی‌دانند بلکه "چهره ای برجسته" می‌خوانند. او اما خجالت میکشید که نماینده ایران باشد گریه می‌کرد و میگفت نماینده ایران هر کسی نمی‌تواند باشد، نماینده ایران شهیدانند. حالا دیگر این الگو و این شهید حالا حالا ها کار خواهد کرد برای این مردم، او نگاه مردم را به همه لجن‌پراکنی ها نسبت به کارگزاران نظام تغییر میدهد، کاری که ما باید میکردیم و کوتاهی کردیم. به جز این رئیس جمهور جدید هم کار برایش سهل میشود، وقتی الگویی دارد برای مدیریت. الگویی که به او می‌گوید بیش از سیاست‌بازهای قدرت‌طلب به فکر توده مردم باش، با مردم باش، الگویی که به او می‌گوید عزت یک گزاره ذهنی نیست بلکه باید آنقدر به هویت ایران معتقد باشی که عزتت چشم دیگران را پر کند، باید کانون حرکت و امید و خسته نشدن باشی. انتظار مردم از رئیس جمهور بالا رفته، اهل مدارا نباشی ، اهل وحدت نباشی، اهل رضایت توده ها نباشی، اهل شجاعت راه انداختن پروژه های بزرگ برای این مردم نباشی، از چشمها خواهی افتاد. این ویژگی الگو است که راهنما خواهد بود. دستگیر خواهد بود، دست رئیس جمهور محترم امروز ما در دست رئیسی شهید است اگر این الگو پیش چشم او باشد و الا می‌شود شبیه آن دولتی که در ایران هیچ کس حاضر نمیشد به گردن بگیردش. ایران در گام دوم با دولت سه ساله رئیسی فهم دیگری از اداره کشور به دست آورده. این لطف خدا به رئیسی مخلص و صادق بود که نقش آفرینی اش برای ایران را در اندازه یک تاریخ بالا برد. همشهری @ali_mahdiyan
امر سیاسی 🔺دیدم خیلی از دوستان ما کلیدواژه فیلسوفان سیاسی آلمان را انتخاب کرده‌اند به عنوان پرچم گفتمان خود. مقوله "احیای امر سیاسی". لیبرالیسم صحنه ای تصویر می‌کند که درش "آزادی" و "رقابت" صحنه‌گردانند و عملا باعث جلوتر افتادن عده ای از دیگران بدون جنگ و خون ریزی می‌شوند. اگر دیدید مفهوم جنگ و مبارزه را حذف کردند و به جای آن رقابت را قرار دادند احتمال بدهید بنا است وارد چارچوب غرب لیبرال شوید. اگر دیدید مفهوم جامعه و جهان و امر کلان را حذف کردند و به جای آن امر خرد و کارهای کوچک را قرار دادند، باز نگران همین موضوع باشید. اگر دیدید شما را در بستر یک صحنه روالمند عادی قانونی قرار میدهند و برای نقطه های بحران و استثنا ایده ای ندارند، و نقش حاکم را صفر کردند باز نگران همین نکته باشید. 🔺 لیبرالیسم انسان را مثل بهائم میپسندد. زندگی در دالان‌های کوچک ابهام و مشغولیتهای خرد و کوچک و آرزوهای شخصی. این زندگی متوجه نمی‌شود که به نام رقابت، کانون‌های ثروت و قدرت شکل می‌گیرد و فربه می‌شود و قد می‌کشد و آنگاه همو برایتان قانون می‌گذارد و حاکم پشت پرده ای می‌شود. لیبرالیسم روی واقعیت پرده ای از نفاق و حماقت می‌کشد که شما پشت سر حقوق و تکالیف و قانون، مقوله قدرت و جنگ را نبینید و دوشیده شوید در حالیکه حواستان به چمنزار است. کار خیر کنید در این بستر، کمک به همان کانون‌های ثروت و قدرت و نفاق است. 🔺ابزار جدیدشان امروز چیست؟ حیات مجازی و رسانه‌ای. او شما را در این بستر مشغول می‌کند به خودتان، به تمایزات و اختلافات خردتان، کم کم از هم غایب میشوید، امر کلان را نمی‌بینید بلکه خود را میبینید، حاکمیت مطلق پشت صحنه مجازی را نمیبینید، اسیر روالهای دنیای مجازی می‌شوید و همگی مشغول یک رقابت مسخره کسب شهرت می‌شوید. ادامه در کانال شخصی ایشان قابل دسترسی است.... شیخ علی مهدیان استاد حوزه @ali_mahdiyan ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️❗️❗️خیلی مهمه که انسان در بهترین زمان، در بهترین مکان باشه! ✅ ثقفی در بهترین زمان، در بدترین مکان بود، زندان ابن زیاد! ✅ استاد: سیدامیر سخاوتیان ♦️استاد حوزه و دانشگاه ♦️دبیر رسانه ای دانشگاه آزاد اسلامی قم ✅با ما از آینده دنیا خبردار شوید👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1145045055Cfee8e34ada
✍️ چشم روشنی پدر اگر بتواند در ضمن ایمان به خدا فرزندانی مؤمن تربیت کند هر چند که اعمال نیکشان کم باشد، طبق آیه 21 سوره مبارکه طور* خداوند به عنوان پاداش و چشم روشنی آنان را در بهشت به او محلق و هم رتبه می کند. حقیقتاً یکی از لذات بهشت همراه بودن با نسل و فرزندان است. بهشتی که بر خلاف دنیا هیچ کم و کاستی در آن راه ندارد. *«وَالَّذِينَ آمَنُوا وَاتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّيَّتُهُمْ بِإِيمَانٍ أَلْحَقْنَا بِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ» 💢برای تربیت صحیح باید اسالیب را یاد گرفت💢 دکتر حسن نجفی 🆔 https://eitaa.com/Asalib_ir
سوء استفاده ممنوع! مطلع شدم که یادداشت حقیر در گلایه از عملکرد شورای محترم نگهبان در انتخابات اخیر سبب سوء استفاده برخی افراد و گروه‌های معلوم‌الحال برای حمله، هم به شخص بنده و هم به اصل شورای نگهبان شده است. در خصوص حمله به شخص خودم سکوت می‌کنم، اما در خصوص حمله به اصل شورای نگهبان، خطاب به آنهایی که این نقد بنده را فرصتی برای ماهی گرفتن از آب گل آلود و حمله به اساس شورای نگهبان می‌دانند عرض می‌کنم که حقیر آنقدر جسارت دارم که اگر قصد حمله به اصل و اساس شورای نگهبان داشتم خودم با صراحت بیان کنم. شخصا یک تار موی اعضای شورای نگهبان را با سر تا پای این افراد معلوم‌الحال عوض نمی‌کنم و آنچه بیان کردم صرفا گلایه‌ای است در راستای اصلاح برخی فرایندهای جاری در این شورای مهم مطابق با سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب. امید آنکه شورای محترم نگهبان نیز ضمن شنیدن صدای دلسوزان، خود را از نقد مبرّا نداند و نسبت به اصلاح برخی فرایندهای اشتباه خود و تسریع در عملیاتی شدن «سیاستهای کلی انتخابات» به ویژه بند ذیل (که در تاریخ ۱۳۹۵/۷/۲۴ توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است) اقدام عاجل، اطمینان‌بخش و قانع کننده نماید تا انشاالله بیش از این، به خاطر تاخیر در عملیاتی کردن این فرمایش ولیّ جامعه، متضرر نشویم: بند ۵ـ۱۰: تعریف و اعلام معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان. دکتر محمد منان رئیسی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی https://eitaa.com/baladetayyeb ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
درباره پروژه‌های نهضت ملی مسکن 🔹پیرو ابراز نگرانی برخی عزیزان درباره سرنوشت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در دولت جدید عرض می‌شود که قانون جهش تولید مسکن و همچنین قانون مربوط به افزایش ۳۳۰ هزار هکتار به مجموع مساحت سکونت گاه‌های کشور در برنامه هفتم توسعه، هر دو مصوب مجلس شورای اسلامی هستند و لذا هر دولتی، مکلف به اجرا و پیگیری این قوانین است. ما نیز بنابر توصیه رهبر معظم انقلاب، ترجیح و پیش فرضمان همکاری و حمایت از دولت محترم در حل مسائل و مشکلات مردم است و انشاالله در فضای هنجارهای رفاقتی (به جای رفتارهای رقابتی) حتما کمک خواهیم کرد تا دولت در اجرای هرچه بهتر این قوانین موفق باشد. 🔹اما اگر احیانا بنا به هر دلیلی، دولت محترم از اجرای این قوانین استنکاف ورزید بدیهی است که مجلس، ظرفیت استفاده از ابزارهای نظارتی را برای الزام دولت محترم به اجرای قوانین، در اختیار دارد و لذا انشاالله جای نگرانی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن وجود ندارد. بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی https://eitaa.com/baladetayyeb
کدام کارشناس؟ کدام دستگاه کارشناسی؟ 🔹یکی از تاکیدات رئیس جمهور منتخب این است که بنده کارشناس نیستم و در مسائل تخصصی، به کارشناس رجوع خواهم کرد. اصل این موضوع، ممدوح است اما آنچه محل سوال است این است که کدام کارشناس و کدام دستگاه کارشناسی؟ 🔹انقلاب اسلامی آمد تا تمدنی نوین بر اساس ظرفیتهای بومی و هویت اسلامی ایرانی پایه‌ریزی نماید. لازمه تحقّق این مهم آن است که دستگاه کارشناسی ما (در شئون مختلف حاکمیتی) استقلال هویتی خود را حفظ کند و به تعبیر رهبر انقلاب، هضم در هاضمه جهانی نشود. 🔹یکی از این شئون حاکمیتی، عرصه معماری و شهرسازی است. در این خصوص، آنچه طی چند دهه قبل بر دستگاه کارشناسی کشور حاکم بود غلبه ذهن استقرایی و نگاه کمیت‌محور بر ذهن استعلایی و نگاه کیفیت‌محور بود که نتیجه آن، شهرسازی عمودی و متراکمی است که در شهرهایمان کمابیش شاهدش هستیم. 🔹اکنون بیم آن می‌رود که در دولت جدید، همان ذهنهای تجربه‌زده و دستگاه کارشناسی سابقی که جمهوری اسلامی عملا سالها گروگان تحلیلهای اشتباه آن بود مجددا عهده‌دار تدوین برنامه‌های شهرسازی کشور شود و دستگاه کارشناسیِ معتقد به هویت اسلامی ایرانی که با تلاشهای فراوان به تدریج در حال جان گرفتن بود مجددا به حاشیه رانده شود؛ که در چنین صورتی، مجددا شاهد تکرار چنین صحنه‌های عجیبی در کشور پهناور ایران خواهیم بود. بدیهی است که موضوع دستگاه کارشناسی، منحصر به مسائل شهرسازی نیست و مشمول سایر عرصه‌های تمدن‌ساز نیز می‌شود که این مهم، هوشیاری رئیس جمهور منتخب و محترم را می‌طلبد. بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی https://eitaa.com/baladetayyeb
23.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 تو این ویدیو یک سایت خوب برای تولید تصویر با هوش مصنوعی، معرفی شده و نحوه کار باهاش به صورت قدم به قدم آموزش داده شده است...💥 free pik ai ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
هوش‌مصنوعی که برات پاورپوینت فارسی میسازه! اگه وقت کمی در اختیار داری و فقط در عرض چند دقیقه میخوای یه ارائه سریع آماده کنی، این هـوش مصنوعی چاره کارته🧙🏼‍♀️✨ اول وارد سـایت gamma.app شو، با جـیمیلت ثبت‌ نام رو انجام بده، موضوع، زبان ارائه و تعداد صفحات رو مشـخص کن و روی گزینه Generate کلیک کن، کمی صبرکن تا محتوا رو برات آماده کنه، حالا روی continue کلیک کن و تم موردنظرت رو‌ انتخاب کن و تمام😍❤️‍🔥 .┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• ◀️ کانال تولید محتوای برگزیده دکتر فانیدپور: 👇 🆔 @Bargozidehhaa ╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
32.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این سایت خودش برات تولید محتوا میکنه!😍 www.fliki.ai .┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• ◀️ کانال تولید محتوای برگزیده دکتر فانیدپور: 👇 🆔 @Bargozidehhaa ╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯ دکتر فانیدپور دانشگاه فرهنگیان قم
اوج نمایش در اندیشه حضرت همین بس که در پیروزی انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی نقش و همواره مستقیم بوده و همیشه این سخن امام به یاد می آید که می فرمودند،مردم جلوتر از ما هستند و مردم رهبرند" یادمان باشد انتخاب درست هر کدام ما سرنوشت یک را رقم می زند ✍️ ┈┉┅━❀❀━┅ ┉┅━❀❀━┅┈ | عضوشوید 👇 https://eitaa.com/MahdiLotfi_IR
معمای امنیت (Security Dilemma) وضعیتی است در روابط بین‌الملل که در آن اقدامات یک کشور در جهت افزایش ضریب امنیتی خود، منجر به ایجاد سؤظن شده و به عنوان اقدامی تهاجمی در نزد دیگر کشور ها قلمداد شود. این امر می‌تواند چرخه‌ ای از عمل و عکس‌العمل را به‌وجود آورد و باعث دامن زدن و انتقال نگرانی‌های دو یا چند طرف شده و ناامنی را تشدید کند و حتی پتانسیل آن را دارد که به جنگ میان کشورها ختم شود؛ در حالی که هیچ یک از کشورها واقعاً در ابتدا خواستار جنگ نبوده‌اند. مثلا در سال های اخیر، به دنبال افزایش قدرت اقتصادی و نظامی چین برخی از همسایگان این کشور برای خود امنیت کمتری را حس کرده اند، و آنها با نزدیک شدن به یکدیگر از نظر سیاسی، اتحاد بیشتر با آمریکا و تقویت نیروهای نظامی خود واکنش نشان داده‌اند. آمریکا نیز برای حفظ هژمونی خود سعی در تقویت نظامی اولین زنجیره جزیره‌ای دارد، که از جزایر کوریل در شمال شروع می‌شود، از مجمع‌الجزایر ژاپن، جزایر ریوکیو، جزیره تایوان، و جزایر شمال غربی فیلیپین می‌گذرد، و به بورنئو ختم می‌شود. چین این حرکت را سیاست احاطه (encirclement) میداند و درصدد شکستنش است. دکتر مهدی لطفی دانشگاه اصول دین https://eitaa.com/MahdiLotfi_IR ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
عاشورا‌پژوهی استاد حسین‌زاده.pdf
1.29M
✳️ فایل Pdf کتاب عاشورا پژوهی 🖌 نویسنده: استاد محمد حسین‌زاده یزدی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 1️⃣ دفتر نخست: مبانی معرفت‌شناختی پژوهش در نهضت عاشورا 🔷 معرفت‌شناسی مستندات نهضت عاشورا 2️⃣ دفتر دوم: نهضت عاشورا در ساحت روایات؛ رخدادهای عاشورا در منابع روایی 🔶 بخش اول: پیروزی خون بر شمشیر 🔶 بخش دوم: مصیبت‌های عاشورا 🌐 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
💬 بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ویرایش صدا!! 🔢 سرویس Adobe Podcast : https://podcast.adobe.com/ 📰یک ابزار ضبط و ویرایش صدا مبتنی بر وب است که از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت صدای شما استفاده می‌کند. 🔢 سرویس LANDR : https://www.landr.com/ 📰یک ابزار هوش مصنوعی صوتی کامل است که به شما اجازه می‌دهد موسیقی موردنظر خود را ایجاد کنید و آن را توزیع و تبلیغ کنید. 🔢 سرویس LALAL.AI : 📰ابزار هوش مصنوعی است که در زمینه برش و تقسیم بخش‌های مختلف محتوا تخصص دارد. در واقع با کمک این ابزار کاربران می‌توانند بخش‌های جداگانه از یک صدا یا ویدیو را استخراج کنند .┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• ◀️ کانال تولید محتوای برگزیده دکتر فانیدپور: 👇 🆔 @Bargozidehhaa ╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
اگر احیاناً در بین این دعواهای بعد انتخابات با دوستان هم‌سنگر و لابلای نسبت دادن و انگ زدن به یکدیگر، فرصت خالی پیدا کردید، یک دقیقه در مورد این کلمات حضرت امام، تأمل بفرمایید! ✍🏻محسن انبیائی @anbiaei14
شاخص‌های حکمرانی پیامبرانه(۶) 📌 با توجه به مطالب مطرح شده در یادداشت‌های قبل، مشخص می‌گردید: بر اساس سیاست‌ورزی پیامبر(ص)، حکمرانان و مدعیان حکومت اسلامی در دنیا اگر بین خود و جامعه دیوارهایی آهنین از مفاهیم خودی-غیرخودی و مفاهیمی از این قبیل بسازند و خدمات مادی و معنوی حکومت را به شکل تبعیض آمیز فقط بین خودی‌ها تقسیم کنند، از روح جامعه دینی فرسنگ‌ها به دورند. این جدا سازی‌ها، هر چند در برخی کشورهای اسلامی به‌نام دین رقم می‌خورد، اما در واقع محصول جامعه جدید مارکسیستی کمونیستی است که به‌نام ایدئولوژی، جامعه را به دو قطب خودی و غیرخودی تقسیم می‌کرد. 🖋 محمود شفیعی 🔖 دانشیار علوم‌سیاسی دانشگاه مفید •✾•🌿🌺🌿•✾• دفتر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه مفید 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3558408917C9d54c2058d