eitaa logo
بانک محتوای اساتید
14 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
77 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
امروز انصارالله یمن به حق و شایسته در محور مقاومت نقش آفرینی می کند، از زمان علامه بدر الدین و حسین و امروز عبدالملک حوثی یک جریان با هویت عربی بعد از شباب المومنین تا ندای الصرخه و امروز جنبش انصارالله دژ مستحکم مقاومت شدند. ✍دکتر مهدی لطفی ‌ ┈┉┅━❀❀━┅┉ ┈┉┅━❀❀━┅┉┈ | عضوشوید 👇 https://eitaa.com/MahdiLotfi_IR
سبک زندگی و حجاب 🧕 حجاب خروجی سبک زندگی ایرانی اسلامی است و از سبک زندگی غربی نمیشه خروجی حجاب گرفت؛ سبک زندگی غربی مثل عروسی اقتضائات خاص خودش را دارد، نمیشود سالها رسانه‌ها را مدیریت نکنی ، رسانه‌ی دشمن هر روز قوی تر و رسانه‌های ما هر روز ضعیفتر شوند، در و دیوار شهر را از سبک زندگی غربی پر کنی و نهایتا بگویی چرا اینگونه شد؟! 💠 خب خروجی سبک زندگی غربی همین است، از خانه ها تا ویترین پاساژها، مخالف سبک‌زندگی ایرانی اسلامی است‌. در سبک زندگی غربی، مفاهیمی مثل ازدواج، محرم و نامحرم و ... بی معنا است. 🔘 مشکل اصلی جامعه، جایگزین شدن سبک زندگی غربی به جای ایرانی اسلامی است، کسی که سالها به سبک‌زندگی غربی و بی تعهدی معتاد شده است، نمیتواند یهویی به یک شخص‌ متعهد تبدیل شود. ✅ هنوز برخی این‌واقعیت ها را انکار میکنند ولی باید واقعیت ها را بپذیریم و برای رفع آن از راهکارهای غلط قبلی استفاده نکنیم و دنبال راهکارهای منطقی برای نسل جدید باشیم. ✔️ فتحی استاد حوزه علمیه قم https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1 ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
💢 انتظار رفتار اخلاقی از کارگزاران(۱) 🖋 محمدرضا یوسفی 🔖 دانشیار دپارتمان اقتصاد دانشگاه مفید 🔹 حضرت علی(ع) در نامه ۴۵م نهج البلاغه خطاب به عثمان بن حنیف، ناخرسندی خود را از کارگزار خویش به دلیل پذیرش دعوت یکی از اشراف بصره بیان می‌کند! حضرت می‌فرماید نمی‌خواهم مانند من لباس بسیار ساده بپوشید یا خوراکتان مانند من باشد! اما حال که خود را پیرو من می‌دانید، انتظار دارم در همان مسیر من زندگی کنید. از این رو چند انتظار خود از کارگزارانش را بیان می‌کند که در یادداشت‌های بعدی اشاره می‌گردد. 🔻"أَلَا وَ إِنَّ إِمَامَكُمْ قَدِ اكْتَفَى مِنْ دُنْيَاهُ بِطِمْرَيْهِ وَ مِنْ طُعْمِهِ بِقُرْصَيْهِ؛ أَلَا وَ إِنَّكُمْ لَا تَقْدِرُونَ عَلَى ذَلِكَ، وَ لَكِنْ أَعِينُونِي بِوَرَعٍ وَ اجْتِهَادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سَدَادٍ" 🔺"بدانيد كه شما توانايى چنين كارى را نداريد امّا با پرهيزكارى و تلاش فراوان و پاكدامنى و راستى، مرا يارى دهيد." 📚 @yousefimohamadreza •✾•🌿🌺🌿•✾• دفتر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه مفید 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3558408917C9d54c2058d
🔹 انتشار گزارش مکتوب سخنرانی "ما، هویّت شیعی و قیام عاشورا" گزارش مکتوب سخنرانی "ما، هویت شیعی و قیام عاشورا" که جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ به دعوت آقای دکتر مجید تفرشی در فضای کلابهاوس برگزار شده بود به نشانی زیر منتشر شده است: ‏ https://www.24onlinenews.ir/fa/tiny/news-18536 مدیر و مجری این نشست آقای محمدرضا مهاجر و تهیه‌کنندگی برنامه و تهیه این گزارش را آقای محمدجواد محمدحسینی عهده‌دار بودند. محور مباحث ارائه شده در این سخنرانی که همراه با پاسخ به ملاحظات و نقدها بیش از ۱۴۰ دقیقه به درازا کشید، چنین است: مفهوم هویت شیعی اثنی‌عشری و سه عامل اثرگذار بر آن در دوران معاصر: آموزه‌ها و سنت‌های شیعی، "دیگریِ" شیعی و مواجهه با غرب؛ مهمترین دوگانه‌های معرفتی ذیل آموزه‌ها و سنت‌های شیعی، شامل: سنت‌گرایی و نواندیشی، تشیع مناسکی و تشیع معرفتی و فقاهتی، تشیع سیاسی و تشیع غیرسیاسی. دیگریِ شیعه نیز برای گروه‌های مختلف شیعی: اهل سنت یا پیروان دیگر ادیان آسمانی یا همه انسان‌ها حتی غیرپیروان ادیان توحیدی؛ مواجهه با غرب که دربردارنده چهار گرایش گوناگون است: غرب‌ستیزی، غرب‌گریزی، غرب‌پذیری و غرب‌گزینی. خرده‌هویت‌های گوناگون شیعی متأثر از عوامل هویتی پیش‌گفته؛ خوانش‌های گوناگون شیعی از نهضت امام حسین علیه السلام متناسب با خرده‌هویت‌های مختلف، مطلوبیت همگرا ساختن خوانش‌های شیعی گوناگون از نهضت امام حسین علیه السلام، و سه پیشنهاد برای ایجاد این همگرایی: گسترش خوانش‌های علمی از قیام عاشورا که برای اکثریت خرده‌هویت‌های شیعی و قرائت‌های موجود از قیام امام حسین علیه السلام جذاب و کاربردی باشد، تفکیک بین رویداد عاشورا و فرهنگ عاشورا و توجه به ظرفیت‌های بالای هر یک از آن‌ها، پژوهش‌های تاریخی بر پایه اسناد سدۀ معاصر پیرامون عاشورا. بخش پایانی این گزارش را پاسخ به پرسشی در باره زنجیرزنی پرحاشیه دختران نوجوان بدون پوشش اسلامی در کرج تشکیل می‌دهد. متن کامل این گزارش به پیوست در دسترس است.  ۳۱ تیر ۱۴۰۳  @MohsenAlviri
گزارش مکتوب سخنرانی ما، هویت شیعی و قیام عاشورا.docx
93.3K
مربوط به یادداشت بالا متن کامل گزارش سخنرانی "ما، هویّت شیعی و قیام عاشورا"  @MohsenAlviri
📚در ایران ۴ زبان وجود دارد: فارسی ترکی عربی ارمنی این ها به این علت زبان هستند که از شاخه‌های (ریشه‌های) متفاوتی منشعب شده‌اند. 🔸مثلا: فارسی شاخه‌ای از زبان هند و اروپایی است. عربی از شاخه‌ی سامی ارمنی از آرمنین ترکی از اورال آلتایی 🇮🇷 زبان فارسی بین این ۴ تا بیشترین گویشوران را در ایران دارد بنابراین زبان رسمی،قانونی و معیار کشور ایران است. دکتر فاطمه شکردست "آن" (فرهنگ، هنر، ادبیات) @shekardast
✴ زبان فارسی ۱۱ گویش دارد گیلکی مازندرانی لری کردی لکی تالشی تاتی بلوچی گویش‌های منطقه‌ی خراسان گویش‌های منطقه‌ی جنوب گویش‌های منطقه‌ی مرکزی گویش‌ها از یک زبان منشعب می‌شوند. ولی واژگان و آوا و ساختارِ متفاوت دارند "آن" (فرهنگ، هنر، ادبیات) @shekardast
لهجه شاخه‌های منشعب از هر گویش‌ است و با منطقه‌ی جغرافیایی ارتباط دارد. لهجه‌های یک گویش تفاوتشان در حد آوا و اندکی واژه است و فهم متقابل در آن‌ها وجود دارد. مثلا گویش کردی دارای لهجه‌های سقزی و سنندجی، کرمانشاهی، ایلامی و ... است @shekardast
🌀 عدالت سیاسی لازمه عدالت اقتصادی 🔹 امیر مومنان عدالت را (وضع الشی فی موضعه) و (اعطاء کل ذی حق حقه) می داند، این یعنی در توزیع مناصب سیاسی باید براساس عمل کرد نه بر اساس سهمیه های حزبی، قومیتی, جنسیتی و نژادی 🔹 اگر عدالت در توزیع مناصب سیاسی رعایت نشود، عدالت اقتصادی نیز محقق نخواهد شد؛ زیرا صاحب منصب سیاسی تصمیم می‌گیرد که چگونه فرصت‌ها و ثروت‌ها بین مردم توزیع شود. ✍️توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
🌀 افزایش رانت با حذف ارز ۲۸۵۰۰تومانی 🔹در گزارش سازمان برنامه آمده قیمت برنج با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی باید بشود کیلویی ۳۸۳۰۰ ولی در بازار آزاد فروخته می‌شود ۵۵۰۰۰ تومان، یعنی هرکیلو ۱۶۷۰۰تومان رانت به جیب وارداتچی ها می‌رود. و گفته شده اگر دلار را بکنیم ۴۲۹۵۰ تومان قیمت برنج می‌شود ۵۷۰۰۰ تومان و فقط ۲۰۰۰تومان گرانتر از قیمت کنونی بازار آزاد است. 🔹 یاللعجب،اگر با ارز ۲۸۵۰۰تومانی قیمت برنج ۴۳٪ از قیمت تمام شده فاصله دارد، با ارز ۴۲۹۵۰ برنج بازار آزاد به جای ۵۷۰۰۰تومان ۷۸۹۸۱تومان خواهد شد یعنی باز هم هر کیلویی برنج ۲۱۹۸۱تومان رانت برای وارداتچی ها خواهد داشت، پس با حذف ارز ترجیحی رانت بیشتر شد، قبلاً ۱۶۷۰۰تومان روی هرکیلو برنج رانت داشتند الان ۲۱۹۸۱تومان. 🔹 نکته این جاست که فاصله بین قیمت تمام شده برنج وارداتی ربطی به نرخ ارز اختصاص یافته ندارد، بلکه ناشی از مشکل نظارت و یا هر مشکل دیگر در نظام توزیع است، با افزایش نرخ ارز این رانت بیشتر می‌شود ⁉️ البته باید تحقیق کرد که چرا بین قیمت تمام شده کالای وارداتی و قیمت بازار این قدر فاصله است؟ یک جای کار می‌لنگد! ممکن است دلیل هزینه‌های پس از واردات باشد که در محاسبه نیامده و یا تخلف توزیع کننده؟ ✍️توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
30.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقت بگذارید مناظره با آقای قوچانی را ببینید. جلسه خوبی بود 👇 http://www.telewebion.ir/episode/0xe2e3072 ( 30 تیر 1403 برنامه شیوه) ✍علی مهدیان استاد حوزه علمیه قم @ali_mahdiyan ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
مفهوم‌شناسی مردم‌سالاری.mp3
45.7M
🔺مناظره با موضوع «مفهوم‌شناسی مردم‌سالاری» 🔺با حضور محمد قوچانی و علی مهدیان 📍شنبه، ۳۰تیر ۱۴۰۳ @Shiveh_tv4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محمد قوچانی: 🔺 اگر بخواهیم از قرآن حکومت دربیارویم. مهم‌ترین نوع حکومت، سلطنت می‌شود. 🔺 قرآن بازتابی از فرهنگ زمانۀ خود نیز هست. @Shiveh_tv4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علی مهدیان: 🔺 پروژۀ انبیا در طول تاریخ این بوده است که مردم بر خودشان حاکم شوند. 🔺 نکته‌ای که باید روی آن تکه کنیم، شناخت حکومت‌نمایی یا آزادی‌نمایی یا قداست‌نمایی از مردم‌سالاری واقعی است. @Shiveh_tv4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علی مهدیان: 🔺 ولایت فقیه نباشد، مردم‌سالاری دینی نمی‌توانید داشته باشید. 🔺 اگر حکومت قانون خدا را کنار بگذارید، مردم نمی‌توانند بر خودشان حاکم شوند. 🔺 ولایت فقیه را حذف کن، دیگر مردم‌سالاری نداری و مردم‌سالاری تبدیل می‌شود به آن چیزی که در غرب است. @Shiveh_tv4
ضمن بیان تشکر از تمامی مهندسان و متخصصان جوان ایرانی و نیز مسئولین محترم وزارت ارتباطات در دولت شهید آیت‌الله رئیسی برای تمامی پیش‌بینی‌های لازم، باید توجه داشت که با توجه به ذات خبیث و رفتار خصمانه بسیاری از دولت‌ها و شرکت‌های وابسته به صهیونیست‌ها، در تمامی سطوح سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، بیش از برای ما اهمیت داشته و نیازمند تلاشی بیشتر است! ✍🏻محسن انبیائی @anbiaei14 ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
💥بیهوده انرژیتو هدر نده !👌 👈 از انرژیت برای خلق کردن، باور داشتن به خودت، اعتماد به خودت و رشد کردن و درمان خودت استفاده کن👏 ⁉️حس و حالت الان چطوره ؟👍 @Bargozidehhaa
🖌دکتر علی یگانه فعال هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان قم ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
دکتر محمد محیط آرا استاد دانشگاه فرهنگیان رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
سیاست و اقتصاد و فرهنگ، ابعاد یک پدیده واحد هستند. تعارض اقتصادی و همنوایی سیاسی حول یک پدیده امکان‌پذیر نیست. مگر آن‌که هارمونی پدیده به هم بریزد و به ناپدیده تبدیل شود. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
امام صادق علیه السلام: مَنْ حَسُنَ بِرُّهُ بِأَهْلِ بَيْتِهِ زِيدَ فِي رِزْقِهِ. کسی که نیکی او به خانواده‌اش برسد، رزقش زیاد می‌شود. این فرمایش حضرت را با جامعه بازاری مقایسه کنید. جامعه ای که می‌گوید، ناهار مجانی نداریم و هر کسی باید دانگ خودش را پرداخت کند. حتی اعضای خانواده. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢دین و تکالیف دینی، اسباب رحمت الهی 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸به هنگام تشریح و تبیین تکالیف دینی از سوی بسیاری از مبلغان و عالمان دینی، بیشتر بر بُعد محدودیت‌آوری و کلفت و سختی آنها تأکید و تکیه شده است. البته روشن است که هر تکلیف و مسؤولیتی نوعی محدودیت و کلفت و سختی را در پی دارد، اما تکالیف دینی لایه دیگری هم دارند که در ادبیات تبلیغی ما کمتر مورد تأکید قرار گرفته‌اند. جامع‌نگری دینی و معرفتی اقتضا می‌کند همه ابعاد و لایه‌های معارف دینی به مخاطبان عرضه شود. 🔹در آیات متعددی از قرآن کریم، پیروی از دستورات دینی و معارف قرآنی و اقامه نماز و اعطای زکات و پرهیز از گناه و ایجاد همدلی اجتماعی میان مؤمنان (اصلاح ذات‌البین) و به طور کلی انجام تکالیف دینی، به عنوان راه و وسیله‌ای برای دریافت «رحمت» و «عنایت» الهی معرفی شده‌اند. به عنوان نمونه: وَ أَطيعُوا اللَّهَ وَ الرَّسُولَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ‏ (آل‌عمران، ۱۳۲) وَ هذا كِتابٌ أَنْزَلْناهُ مُبارَكٌ فَاتَّبِعُوهُ وَ اتَّقُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ‏ (انعام، ۱۵۵) أَ وَ عَجِبْتُمْ أَنْ جاءَكُمْ ذِكْرٌ مِنْ رَبِّكُمْ عَلى‏ رَجُلٍ مِنْكُمْ لِيُنْذِرَكُمْ وَ لِتَتَّقُوا وَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ‏ (اعراف، ۶۳) وَ إِذا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَ أَنْصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ‏ (اعراف، ۲۰۴) وَ أَقيمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّكاةَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ‏ (نور، ۵۶) قالَ يا قَوْمِ لِمَ تَسْتَعْجِلُونَ بِالسَّيِّئَةِ قَبْلَ الْحَسَنَةِ لَوْ لا تَسْتَغْفِرُونَ اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ‏ (نمل، ۴۶) وَ إِذا قيلَ لَهُمُ اتَّقُوا ما بَيْنَ أَيْديكُمْ وَ ما خَلْفَكُمْ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ‏ (یس، ۴۵) إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُون‏ (حجرات، ۱۰) 🔻به نظر می‌رسد یکی از راه‌های جذب حداکثری مردمان به دین، نشان دادن همین زیبایی‌ها و تبیین پیامدها و آثار عملی و اجتماعی دین و دینداری است. ، متفکر و اندیشمند بزرگ اسلامی سده اخیر، در بیان آثار تربیتی و اجتماعی تکالیف شرعی می‌گوید: لا اله باشد صدف، گوهر نماز قلب مسلم را حج اصغر، نماز در کف مسلم مثال خنجر است قاتل فحشا و بغی و منکر است روزه بر جوع و عطش شبخون زند خیبر تن پروری را بشکند مؤمنان را فطرت افروز است حج هجرت آموز و وطن سوزست حج طاعتی سرمایه ی جمعیتی ربط اوراق کتاب ملتی حب دولت را فنا سازد زکوة هم مساوات آشنا سازد زکوة (دیوان اشعار، اسرار خودی، ص۳۱) @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
با این اوصاف فکر کنم تیر بعدی باید جمجمه رو سوراخ کنه که رای بیاره! ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
مفهوم شناسی انصاف در اخلاق تجاري اسلامی.pdf
367.2K
🌀یادی از مقاله انصاف 🔹انصاف مفهوم مبهمی دارد که تمایز آن از عدالت و احسان در مباحث اخلاق کسب و کار ابهاماتی دارد. در قرآن از عدالت و احسان سخن به میان رفته است: ان الله یامر بالعدل و الاحسان. اما انصاف چیست؟ 🔹چند سال پیش در مقاله پیوست به این نتیجه رسیدم که، انصاف به عنوان مفهومی خاص تر از عدالت مطرح، و موجب اعطای ترجیحات تجاری به کشورهای ضعیف شده است. 🔹 در این مقاله با طرح پرسش دربارة ارتباط میان دو مفهوم عدالت و انصاف در بینش اسلامی، سه مفهوم عدالت، و از هم تفکیک شده اند. 🔹بنا بر فرضیة مقاله، انصاف در تجارت با توجه به معیار ارائه شده در روایات مستلزم سهل گیری و تخفیف در معامله است. 🔹انصاف مدارایی در بینش اسلامی، اخص از عدالت و مستلزم نوعی احسان است. احسان مورد نیاز در انصاف به اقتضای ملاک مورد اشاره در روایات (انجام دادن آنچه دوست داریم دیگران در حق ما انجام دهند)، کمتر از حد مواسات و ایثار است. 🔹براین اساس انصاف در تعاملات تجاری مستلزم سهل گیری در معامله و اعطای تخفیف در سود به عنوان امری ترجیحی است. این برداشت از انصاف می تواند بر برخی از سیاست گذاری های اقتصادی از جمله تعیین تعرفه های تجاری، قیمت گذاری محصولات و تنظیم بازار اثر بگذارد. ✍️توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
بلوغ شرعی بشرطها و شروطها منفعل ماندن تا بلوغ شرعی تضمینی برای ورود مطمئن به عرصه دینداری نیست. آنچه از سیره اهل بیت علیهم السلام بر می آید این است که از قبل تولد تا بلوغ شرعی مراحلی را باید برنامه ریزی و اجرا کرد تا متکلف بتواند با پیشانی باز و احساس نیک در مسیر عمل به آموزه ها و مناسک دینی قدم بردارد. دختر و پسری که تا یک روز قبل از بلوغ شرعی مقدماتی را طی نکرده سرگردان خواهد بود و بیشتر اجتناب یا مقاومت می کند. 💢برای تربیت صحیح باید اسالیب را یاد گرفت💢 🆔 https://eitaa.com/Asalib_ir